-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۱, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 02/20/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/11/30

 

 
مادر پرستو دوکوهکی روزنامه نگار زندانی از قول دفتر رئیس قوه قضائیه گفته که وضعیت زندانیان سیاسی ارتباطی قوه قضاییه ندارد و فقط مسئولان دادستانی تهران می توانند در این مورد پاسخ دهند.»
 
او در گفتگو با سایت کلمه گفت: «به دفتر دادستان تهران رفتم و در نهایت معاون ایشان بار دیگر مسوولان دادسرای اوین را مسوول پاسخگویی اعلام کردند. وقتی پاسخی نگرفتم تصمیم گرفتم به دفتر رییس قوه‌قضاییه به عنوان عالی‌ترین مقام‌قضایی مراجعه کنم. بنابراین نامه‌ای کوتاه نوشتم که در آن وضعیت خود و نگرانی نسبت به فرزندم را شرح دادم، اما متاسفانه پس از ساعت‌ها معطلی در مقابل دفتر ارتباطات مردمی ایشان، مسوولان آن دفتر نامه مرا نپذیرفتند و باز هم مرا به دادسرای اوین ارجاع دادند.»
 
او افزود: «به گفته مسوولان آن مرکز، رییس قوه‌قضاییه پاسخگوی وضعیت متهمان پرونده‌های امنیتی (سیاسی) نیستند و فقط دادستانی تهران می‌تواند در این مورد توضیح دهد.»
 
خانم فیضی با اشاره به نامه‌هایی که در مورد وضعیت فرزندش به مقامات قضایی نوشته است، گفت: "پس از فوت پدر پرستو، دخترم حال روحی مناسبی نداشت و تحت درمان متخصصان، دارو مصرف می‌کرد. بارها در نامه‌هایم به این موضوع اشاره کرده‌ام اما هیچ یک از مقامات قضاییی به این موضوع توجه نمی‌کنند."
 
خانم دوکوهکی روز ۲۵ دی ماه در محل سکونتش دستگیر شد و گفته می شود که در بند ۲ الف در زندان اوین، بندی که زیر نظر سپاه پاسداران است، نگهداری می‌شود.
 
او بیشتر مدت بازجویی اش را در سلول انفرادی بوده است.
 
 

 
 

1390/11/30

 

 
گزارش های رسیده از قم حاکی است، نیروهای امنیتی به بیت آیت الله منتظری، و منزل احمد منتظری، فرزند ارشد این مرجع فقید حمله کرده اند.
 
امروز ظهر در آخرین روز بهمن، نیروهای اداره اطلاعات و دادگاه ویژه روحانیت قم پس از پلمپ و ضبط اموال و وسایل از منزل شخصی احمد منتظری، درب منزل متعلق به مرحوم آیت الله العظمی منتظری را جوشکاری و مسدود کرده اند.
 
احمد منتظری در بیانیه‌ای که در وب‌سایت دفتر آیت‌الله منتظری منتشر شده در این باره گفته است: «در آخرين روز بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۰ فردی خود را مأمور شهرداری معرفی نمود و از پسرم خواست که برای امضای ابلاغيه‌ای درب منزل را باز کند. ايشان خودکار در دست درب را باز نمود. چندين نفر (حدود ۱۰ نفر) با فشار وارد منزل شده و دست پسرم را گرفته که به داخل منزل خبر نبرد. در حکمی که از دادسرای ويژه روحانيت در دست داشتند نوشته بود، کليه امور مربوط به مرجعيت جمع آوری شود. گفتم من نماينده ۶ نفر از مراجع تقليد هستم و خود را در حد مرجعيت نمی دانم و بنابراين حکم شما موردی ندارد.»
 
او افزوده است که ماموران علیرغم اعتراضش درب را پلمپ کرده و «وسايلی از قبيل لپتاپ و مقاديری پول نقد، سی دی خاطرات و مجموعه آثار آيت الله منتظری و... را به همراه خود بردند.»
 
در پایان این بیانیه تاکید شده است: «پس از آن در کوچه مجاور درب کتابخانه و منزل شخصی مرحوم آيت الله العظمی منتظری را مسدود و پلمب کردند. عمليات! در ساعت ۱۵:۳۰ پايان يافت. اينجانب چون هجوم وحشيانه آورده بودند از امضای صورتجلسه آنان خودداری نمودم؛ و هنگام ترک منزل گفتم که خداوند همه را هدايت فرمايد، و مأمورين آمين گفتند.»
 
 

 
 

1390/11/30

وزارت نفت ایران اعلام کرد که این کشور صادرات نفت خود به دو کشور اروپایی فرانسه و بریتانیا را قطع کرده است.

علیرضا نیکزاد، سخنگوی وزارت نفت ایران، گفته وزارت نفت این تصمیم را در پی اعلام رسمی وزارت خارجه ایران اجرایی کرده است.

تصمیم به قطع صادرات نفت به فرانسه و بریتانیا، امروز با دستور رستم قاسمی، وزیر نفت ایران، به مدیرعامل شرکت ملی نفت این کشور ابلاغ شده است.

پیش از این تلویزیون انگلیسی زبان دولت ایران، پرس تی وی، از قطع صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی گزارش داده بود اما مقامات جمهوری اسلامی آن را تکذیب کردند.

تصمیم ایران واکنشی به تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

اتحادیه اروپا حدود یک ماه پیش در همراهی با تحریم‌های آمریکا، بانک مرکزی و نفت ایران را تحریم کرده بود.

اتحادیه اروپا در تحریم‌های جدید به کشورهای عضو فرصت داده بود که تا تیرماه سال آینده، خرید نفت از ایران را به کلی متوقف سازند.

سخنگوی وزارت نفت ایران البته می‌گوید که ایران برای فروش نفت مشکلی ندارد و مشتریان خودش را دارد.

آقای نیکزاد افزوده که ایران از این پس نفت خام صادراتی را به جای شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی به مشتریان جدید تحویل خواهد داد.

منبع: شانا

مرتبط:

خودداری شرکت‌های بین المللی دارنده نفتکش از انتقال نفت ایران

آژانس بین المللی انرژی: ایران مجبور به کاهش صادرات نفت می‌شود


 
 

1390/11/30

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۵ نشان طلا، یک نقره و یک برنز مقام قهرمانی آسیا را بدست آورد.

این قهرمانی، دو روز پس از قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در آسیا بدست آمده است.

تیم ملی کشتی آزاد ایران امروز و در دومین روز برگزاری رقابتهای قهرمانی آسیا در کره جنوبی، در ۴ وزن به نشان طلا دست یافت.

مهدی تقوی در ۶۶ کیلوگرم، صادق گودرزی در ۷۴ کیلوگرم، احسان لشگری در ۸۴ کیلوگرم و پرویز هادی در ۱۲۰ کیلوگرم طلا گرفتند.

البته پیش از برگزاری فینال مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم، قهرمانی ایران در این رقابت‌ها قطعی شده بود.

در دیگر وزن مسابقات امروز، عرفان امیری نیز نشان برنز ۹۶ کیلوگرم را بر گردن آویخت تا ۷ آزادکار ایرانی با ۷ نشان رنگارنگ مسابقات را ترک کنند.

دیروز و در روز نخست مسابقات نیز، حسن رحیمی در وزن ۵۵ کیلوگرم و مسعود اسماعیل‌پور در وزن ۶۰ کیلوگرم به ترتبیب صاحب نشان طلا و نقره شده بودند.

این قهرمانی، بیست و یکمین قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در طی ۲۵ دوره برگزاری این رقابت‌ها به شمار می‌رود.

ایران سال گذشته با اختلافی بسیار کم قهرمانی را به میزبان آن دوره، ازبکستان، واگذار کرده بود.

منبع: ایلنا

مرتبط:

کشتی فرنگی ایران بر بام قاره کهن ایستاد


 
 

1390/11/30
  •  

    کیوان
    سی‌وپنج درجه

    مراسم خداحافظی با ویتنی هیوستون را در کلیسایی در نیوجرسی تماشا می‌کنم. تابوتش آن‌جا میان سالن است. تا به حال هیچ صدایی به اندازه‌ی صدای او هیجان زده‌ام نکرده است. از ارادت و شیفته‌گی‌ام به هنر این زن که عبور کنم، باز هم نمی‌توانم به تفاوت‌های عمیق مجلس ختم در تصویر رایج‌ ایرانی با آن چیزی که می‌بینم توجه نکنم.

    آواز می‌خوانند (شاید از برجسته‌ترین خواص این سیاه‌های خوش حنجره در غم و شادی باشد). خاطره تعریف می‌کنند، می‌خندند، با خاطره‌اش خوش‌حالی‌ می‌کنند و اشک می‌ریزند. کوین کاستنر با تعریف خاطرات بادی‌گارد همه را به قهقهه می‌اندازد. آلیشیا کیز برایش می‌نوازد و می‌خواند و اشک می‌ریزد. گروه کر برایش زمزمه می‌کند. روی موج موسیقی یادش را گرامی‌ می‌دارند.

    من اگر بخواهم برای مرگم تصویر با شکوهی تصویر کنم نمی‌توانم به‌تر از این در ذهن داشته باشم.


     
     

    1390/11/30

     

    میخک

    با وجود تمامی پیشنهادها، تلاش‌ها و ملاحظات برای هرچه بهتر برگزار شدن راهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن، در نهایت امر باید گفت که عملا تجمعی اتفاق نیفتاد و در بهترین حالت یک روز به نسبت شلوغ در برخی از شهرهای کشور رقم خورد.

    با وجود پیشبینی‌ و انتقادهایی که پیش از این فراخوان در خصوص کم و کیف ماجرا به دست داده بودیم (بنگرید به «تحلیلی در آستانه ۲۵ بهمن»، «قانون اساسی، خیابان و پیاده رو» و «تدارک اعتراض یا تدارک سازماندهی») و متأسفانه شاهد تحققشان بودیم، اما نمی‌توانیم با سرخوردگی ناشی از این حضور ناموفق در خیابان، چون امری طبیعی کنار بیاییم و یا از آن بدتر به سیاق برخی از سایت‌ها به منظور روحیه بخشی کاذب دست به کار خبرسازی‌های از نوع صدا و سیمایی شویم و ماجرا را این‌طور جلوه دهیم که عجب حضور باشکوهی بود!”یا یک بار دیگر ثابت کردیم که ما زنده ایم“!

    در ۹ ماه گذشته نقدهای بسیاری به مواضع و عملکرد «شورای هماهنگی راه سبز امید» شده است، اما در کمال تعجب شاهدیم که این شورا یا این انتقادات را نمی بیند و یا اینکه به ترتیبی برای خود به مشروعیتی پیشینی قائل است که نیازی به تغییر رویکردش بر اساس انتقادات وارده نمی بیند. در چنین شرایط خطیری که از یک طرف روز به روز بر هجمه‌ی فاشیستی نظام حاکم افزوده می شود و از طرف دیگر سایه‌ی تهدیدات نظامی پررنگ‌تر، ما فرصتی برای از دست دادن نداریم. برای ما جنبش سبز، یک سرگرمی تخلیه‌ی انرژی با سوت و کف و آزمایشگاهی برای امتحان شیوه های مختلف اصلاح حاکمیت نیست، بلکه جنبشی معطوف به مسئله‌ی مرگ و زندگی از خلال میانجی مهم «پروسه‌ی تغییر ساختار سیاسی» است.

    جمهوری اسلامی در حالی وارد چهارمین دهه‌ی حیات خویش شده است که حجم نارضایتی‌ها و فشارهای اقتصادی-سیاسی به درجه‌ی کم سابقه‌ای در طول این چهار دهه رسیده است و نیز برای اولین بار پتانسیل تدارک عمل اعتراضی در سطحی گسترده، چه در داخل و چه در خارج فراهم آمده است؛ اما با تمامی این اوصاف، وضعیت مقاومت و مبارزه علیه وضع موجود اکنون در بهترین حالت به چیزی شبیه به دوره‌ی اول حاکمیت اصلاح طلبان می‌ماند.

    به نظر ما مهمترین دستاورد ۲۵ بهمن ۱۳۹۰، مادیت یافتن مجموعه ی انتقادات و ملاحظات یک سال گذشته نسبت به جنبش سبز به طور کلی و شورای هماهنگی به طور خاص بود. پراکندگی، بی هدفی و تعداد کم مشارکت کنندگان در این اعتراض نشانه‌ی این واقعیت مهم است که ما در آستانه‌ی پشت سر گذاشتن یک دوره از مبارزه مردم ایران علیه جمهوری اسلامی در قالب جنبش سبز هستیم. اینک بر ماست تا با ایستادن بر شانه‌ی تجربیات گران بهای به دست آمده از ۳ سال مبارزه، دوره‌ی جدیدی از مبارزه و مقاومت را آغاز کنیم. دوره‌ی جدیدی که می‌بایست شجاعانه خود را در برابر پرسش‌هایی بنیادین قرار دهیم و در صورت نداشتن پاسخی درخور برای آنها، به استدلال مبتنی بر خرد جمعی متکثر احترام بگذاریم.

    برای گشودن صفحه ای جدید در جنبش سبز، چه موافق با انقلاب باشیم و چه مخالف با آن، در مقطع کنونی باید این نکته را که جنبش سبز فقط طبقه‌ی متوسط شهر تهران نیست از سطح گفتار به سطح عمل درآوریم. خط و مشی‌ای که شورای هماهنگی راه سبز امید طی یک سال گذشته در پیش گرفته متأسفانه تا اندازه‌ی زیادی برخلاف شعار «جذب حداکثری» بوده است و روز به روز این جنبش را منحصر به طبقه‌ی متوسط، شهر تهران و گفتمان اصلاح طلبی کرده است. برای خروج از این انحصارات باید در درجه‌ی اول به پتانسیل نهفته در دیگر گروه ها و اقشار نظیر طبقه‌ی کارگر، اقلیت های قومی نظیر آذری، کرد و عرب و همچنین اقلیت‌های مذهبی همچون سنی ها و یا دراویش ایمان داشته باشیم و در درجه ی دوم ضمن آنکه ایشان را در نوشته های خویش مورد خطاب قرار می دهیم، نسبت به برقراری ارتباط مؤثر با آن‌ها بکوشیم.


     
     

    1390/11/30

    -این خبر به روز رسانی شده است-

    وبسایت کلمه گزارش داد که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ساعت دو نیمه شب یکشنبه، مهدی خزعلی، وبلاگ نویس منتقد دولت ایران، را از بیمارستان طالقانی به بیمارستان قمر بنی هاشم، متعلق به وزارت اطلاعات، منتقل کردند.

    بر اساس این گزارش، این اقدام نیروهای امنیتی بدون اجازه و موافقت پزشک معالج آقای خزعلی صورت گرفته است.

    آقای خزعلی که حدود یک ماه ونیم پیش برای پنجمین بار طی ۲ سال گذشته توسط نیروهای امنیتی دستگر شده بود، به دلیل «بازداشت غیرقانونی» و «بدرفتاری ماموران با او در هنگام بازداشت» دست به اعتصاب غذا زد.

    آقای خزعلی روز جمعه و در چهل و دومین روز اعتصاب غذای خود بر اثر نارسایی قلبی به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.

    یکی از کارمندان بیمارستان طالقانی به وبسایت کلمه گفته که این زندانی سیاسی پس از اعتصاب غذای طولانی مدت نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد و جان او در خطر است.

    منبع: کلمه (+ و +)

    مرتبط:

    محکومیت مهدی خزعلی به ۱۴ سال حبس، ۱۰ سال تبعید و ۹۰ ضربه شلاق


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته