-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اسفند ۳, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 02/22/2012

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/12/2
  •  

    پستی از وبلاگ «عرب خشمگین»
    ترجمه‌ی بامدادی

    عرب خشمگین (که خواندن وبلاگش را توصیه می‌کنم، البته اگر می‌خواهید بدانید)  می‌نویسد:

    اگر بخواهیم خلاصه کنیم، تیتر و متن خبر منتشر شده در نیویورک‌ تایمز می‌گوید: «بیچاره اسرائیل! برای بمباران ایران باید کلی کار انجام دهد.» مثل این است که بگوییم القاعده برای اجرای برنامه یازده سپتامبر باید کلی کار انجام دهد [و این را با لحنی همدلانه بگوییم]. وقتی نوبت تروریسم اسرائیلی* می‌رسد، نیویورک تایمز نگران تروریست‌هاست و نه قربانیانشان. به متن خبر نگاه کنید:

    «اگر اسرائیل تصمیم بگیرد به ایران حمله کند، خلبان‌های اسرائیلی باید بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در مناطق غیردوستانه پرواز کنند، در حین پرواز سوخت‌گیری کنند، با پدافند هوایی ایران مقابله کنند، چندین سایت زیرزمینی را همزمان مورد حمله قرار دهند و دست کم ۱۰۰ هواپیما به کار ببرند.»

    لابد خواننده بعد از خواندن این جملات باید آهی بکشد و بگوید: آخی… بیچاره اسرائیل!

    *این را هم من اضافه کنم که حمله نظامی به یک کشور دیگر را نمی‌توانیم به سادگی اقدامی تروریستی بدانیم. در واقع تجاوز (war of aggression) به یک کشور دیگر جرمی به مراتب هولناک‌تر است.


     
     

    1390/12/2
  •  

    زیتون

    امروز عصر رفتم به مراسم ختم پدر یکی از دوستام که خبرنگاره. چند روز پیش وقتی هر کدوم از بچه‌ها و مادر خانواده بیرون از خونه دنبال کار و زندگیشون بودن، پدر پا میشه بره خرید، همون دم در خونه سکته می‌کنه می‌میره. عین مادر ۵۰ ساله یکی دیگه از دوستام که می‌ره دستشویی و همونجا روی توالت فرنگی سکته می‌کنه و می‌میره... کلا تو ایران آمارسکته شدیدا بالا رفته. هیچ ربطی هم به گرونی‌ها، وناامیدی‌ها و استرس زندگی در این کشور و عملکرد دولت خدمتگزار نداره! همینجوری ما هر روز خبر سکته یکی رو می‌شنویم. لابد دوست دارن سکته کنن. در مجلس ختم امروز آخوندی که دعا می‌خوند بارها از طرف حاج خانوم (اسم نمی‌آورد، فقط می‌گفت حاج خانوم همسر متوفی) وپسران متوفی مثلا علیرضا و امیرحسین که مرتب هم تاکید می‌کرد هر دوشون تحصیلات عالیه دارن و دختر(اسم نمی‌آورد) و جناب داماد مثلا آقای میلاد امیری از اونایی که قدم رنجه کردن و به مراسم اومدن تشکر کرد. من شمردم. حدود دوازده بار اسم برادرهای دوستم رو آورد، همراه با تحصیلات عالیه، و هشت بار اسم دامادشونو آورد... اما حتی یک بار اسم الهه رو نیاورد... این آقا داماد (که اتفاقا پسر خوبی هم هست) تازه دوماهه با الهه عقد کرده. تازه دوماهه وارد این خانواده شده. با این حساب در مجلس ختم پدر الهه هشت بار اسمش به عنوان صاحب مجلس عزا اومد و از طرفش از تمام فامیل و آشناها تشکر شد... اما اسم الهه که حدود ۲۵ سال دخترمتوفی بوده و عاشق پدرش بود و در تمام طول مراسم از چشماش اشکی میومد هیچ‌بار نیومد. لابد آخوند واعظ فکر کرده با آوردن اسم الهه در قسمت مردونه ولوله می‌شه و آقایون تجسم یه جسم دخترونه‌ای مثل گلشیفته می‌کنن و همه تحریک می‌شن و بیرون مسجد منتظر الهه می‌شن و ناموس متوفی در خطر می‌افته... پس چرا این آخوند چندین بار اسم زهرا و زینب رو آورد... اما اسم الهه رو اصلا و ابدا!


     
     

    کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران:
    1390/12/2

     

     
    کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که گزارش سالانه‌ای با عنوان «حمله به مطبوعات» منتشر می‌کند در گزارش سال ۲۰۱۱ خود که در وب‌سایت این کمیته انتشار یافته، جمهوری اسلامی ایران را «بدترین زندانی‌کننده روزنامه‌نگاران» نامیده‌ است.
     
     
    این گزارش می‌نویسد که جمهوری اسلامی، دو سال پس از سرکوب گسترده معترضان به نتایج انتخابات مناقشه‌برانگیز ریاست‌جمهوری، هم‌چنان از «حبس انبوه» روزنامه‌نگاران برای خاموش کردن صدای معترضان و جلوگیری از پوشش دادن خبرهای انتقادی استفاده می‌کند.
     
    به نوشته این گزارش، جمهوری اسلامی تا یکم دسامبر ۲۰۱۱ تعداد ۴۲ روزنامه‌نگار را در شرایطی غیربهداشتی و سلول‌های پرازدحام در زندان‌هایی چون رجایی‌شهر و اوین در حبس نگه داشته‌ است.
     
    کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران می‌نویسد که طی این سال، ۲۱ نفر از روزنامه‌نگاران در سلول انفرادی حبس شده‌اند، ۱۸ روزنامه‌نگار مجبور به تبعید شده و برای روزنامه‌نگاران زندانی احکام حبس بین ۶ ماه تا ۱۹٫۵ سال صادر شده‌ است.
     
    در این گزارش ذکر شده ‌است که از میان روزنامه‌نگاران زندانی، ۱۲ نفر با مشکلات سلامتی روبه‌رو شده‌اند، ۱۴ نفر آزار جسمی شده‌اند، ۵ نفر از بازدید خانواده محروم شده و ۴ نفر نیز از مراقبت‌های درمانی محروم شده‌اند.
     
    بنا بر آمار کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، حدود نیمی از روزنامه‌نگاران زندانی ایرانی بخشی از مدت حبس خود را در سلول انفرادی به‌سر برده‌اند و جمهوری اسلامی از این کار برای «وادار کردن زندانیان به اعتراف‌های دروغین» استفاده می‌کند.
     
    کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران روز پنج‌شنبه هشتم دسامبر گذشته نیز با انتشار گزارشی ایران را «بزرگ‌ترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان» توصیف کرد و نوشت که در این زمینه پس از ایران، کشورهای اریتره، چین، میانمار و ویتنام قرار دارند.
     
     

     
     

    1390/12/2

     

     
    یک مسئول سازمان ثبت احوال نسبت به آمار بالای ثبت نام هایی چون باران، هستی، سارینا، عسل، الینا، آرین، آرمین و آرش در سال ۱۳۸۹در ایران هشدار داده و گفته است که این اسامی خارج از عرف مذهبی و اسلامی هستند.
     
    محسن اسماعیلی، مدیر کل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور در این خصوص گفته است: «سلیقه جامعه در انتخاب نام تا حدودی نسبت به گذشته تغییر کرده و این تغییر یک هشدار است... با توجه به فرهنگ جامعه، انتخاب نام برای فرزندان باید بر مبنای عرف مذهبی و اسلامی باشد.»
     
    بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، وی که روز ۲۸ بهمن‌ماه در همایشی با عنوان «مهندسی فرهنگ نام‌گزینی» در اهواز سخنرانی می کرد، تاکید کرد: «تمایل والدین برای انتخاب نام فرزند به سمت تنوع و انتخاب نام‌های خارج از عرف کشیده شده (است).»
     
    بر اساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، در میان ۵۰ نام برتر دختر در سال ۸۹ که بر اساس تعداد دفعات ثبت تنظیم شده است، نام‌هایی چون سارینا، الینا، ملیکا، یلدا، هلیا، باران، نرگس، مهسا، عسل، هانیه، نازنین، آیناز، کیانا، باران، آیدا، سوگند و پریا به چشم می‌خورد.
     
    پنج نام اول این فهرست به ترتیب به فاطمه (با بیش از پنج هزار و ۲۰۰ بار ثبت)، زهرا، ستایش، هستی و زینب تعلق دارد.
     
    در میان ۵۰ نام برتر پسران نیز می‌توان به نام‌هایی چون پرهام، پارسا، آرین، آرش، ماهان، شایان، ایلیا، بنیامین و دانیال اشاره کرد.
     
    همچنین بر اساس آمار این سازمان در سال ۸۹، نام‌های امیرعلی (با بیش از سه هزار و ۳۰۰ بار ثبت) و ابوالفضل به ترتیب رتبه اول و دوم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.
     
    مقام مسئول سازمان ثبت احوال تأکید کرده است که نهادهای مختلفی چون رسانه‌ها، آموزش پرورش، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها باید در جهت فرهنگ‌سازی انتخاب نام بهتر عمل کنند.
     

     
     

    1390/12/2

    جواد ذاکری، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، از مسمومیت ۱۰۰ دانش آموز دبستان‌های رباط کریم، از مناطق اطراف تهران، بر اثر مصرف شیر روزانه مدارس خبر داد.

    آقای ذاکری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس گفت که این داشن آموزان روز گذشته مورد مداوای سرپایی قرار گرفتند و توزیع شیر مدارس این منطقه نیز تا «حصول اطمینان» از سلامت آن متوقف شده است.

    آقای ذاکری افزوده که نتایج آزمایش‌ها ۴۸ ساعت طول خواهد کشید و مشخص نیست که این مشکل در مرحله تولید شیر یا توزیع آن بوجود آمده است.

    منبع: فارس

    مرتبط:

    امسال شیر در مدارس تهران توزیع نمی‌شود


     
     

    1390/12/2

    سازمان پزشکی قانونی ایران اعلام کرد که طی ۱۰ ماه نخست سال جاری در این کشور، ۱۷ هزار و ۶۴۲ نفر در تصادفات رانندگی کشته شده‌اند.

    بر اساس این گزارش، تعداد مجروحان این تصادفات نیز حدود ۲۵۷ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

    آمار کشته شدهگان و مجروحان اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی ایران در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته به ترتیب کاهشی ۱۴ درصدی و ۶ درصدی نشان می‌دهد.

    تعداد کشته‌های تصادفات ۱۰ ماه نخست سال گذشته، ۲۰ هزار و ۵۷۳ نفر و تعداد مجروحان نیز حدود ۲۷۵ هزار نفر بوده است.

    بر اساس آمارهای سال جاری، سه استان خراسان رضوی، فارس و تهران با اختلافی اندک و میانگین ۱۴۰۰ تصادف طی ۱۰ ماه، بیشترین تعداد تصادفات در این مدت را میان استانهای دیگر ایران داشته‌اند.

    ایران در زمینه تلفات زیاد تصادفات رانندگی، در میان کشورهای جهان شناخته شده است.

    منبع: خبرآنلاین

    مرتبط:

    "یک سوم عابران پیاده کشته‌شده در تصادفات رانندگی سال گذشته، کودکان زیر ۱۰ سال بودند"


     
     

    1390/12/2

    یک نماینده مجلس ایران خواستار «حذف اجباری بودن» سفرهای راهیان نور برای دانش آموزان شد.

    عبدالرضا ترابی، نماینده مردم گرمسار، در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری کار ایران، گفت: «با توجه به وقوع سوانح متعدد و اطمینان نداشتن از امنیت دانش آموزان، سفرهای راهیان نور نباید برای دانش آموزان اجباری تلقی شود.»

    به گفته آقای ترابی، نرفتن دانش آموزان به سفرهای راهیان نور در نمره درس آمادگی دفاعی آنان تاثیر دارد در حالی که «نباید» اینگونه باشد.

    هر ساله ده‌ها نفر از کاروانهای اعزامی برای بازدید از مناطق جنگ زده ایران، تحت عنوان کاروان‌های نور، بر اثر تصادف جاده‌ای مجروح یا کشته می‌شوند.

    در تازه‌ترین تصادفات اتفاق افتاده طی دو هفته اخیر، بیش از ۲۰ دانش آموز کاروانهای راهیان نور مجروح شده و ۳ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

    آقای ترابی می‌گوید که «قطعا این موضوع را در مجلس بررسی و مطرح خواهیم کرد و خواستار توضیحاتی از وزیر آموزش‌وپرورش خواهیم شد.»

    منبع: ایلنا

    مرتبط:

    تصادف اتوبوس دانشجویان کاروان راهیان‌نور؛ ۶ نفر قطع عضو شدند


     
     

    1390/12/2

    آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه، اقدام ایران در قطع صدور نفت خام به این کشور را «خنده دار» توصیف کرد.

    آقای ژوپه که در کنفرانسی مطبوعاتی در رم ایتالیا حضور داشت، افزود : «بدون شک، ایران برای برانگیختن (دیگران) خیلی خیال‌پردازانه عمل می‌کند. این ایران نیست که تصمیم می‌گیرد عرضه نفت خود را قطع کند، بلکه ما هستیم که تصمیم گرفتیم به سفارش‌های خود پایان دهیم.»

    ایران روز یکشنبه اعلام کرد که صادرات نفت خود به دو کشور فرانسه و بریتانیا را متوقف کرده است و این امر سبب افزایش ۳ دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

    این تصمیم ایران پس از آن اتخاذ شده که اتحادیه اروپا به کشورهای عضو تا تیرماه سال آینده مهلت داده بود که خرید نفت از این کشور را متوقف کنند.

    دیروز ونسان فلوریانی، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، نیز گفته بود که شرکتهای نفتی فرانسوی، در چارچوب تحریمهای اتحادیه اروپا که ماه گذشته علیه صادرات نفت ایران و بانک مرکزی این کشور وضع شد، خود از حالا خرید نفت از ایران را متوقف کرده‌اند.

    ایران پس از اعلام تصمیم قطع فروش نفت به دو کشور فرانسه و بریتانیا، دیگر کشورهای اروپایی را نیز تهدید کرد که اگر «اقدامات خصمانه» خود را ادامه دهند، مشمول قطع فروش نفت خواهند شد.

    اتحادیه اروپا البته می‌گوید که شماری از کشورهای عضو، از قبل واردات نفت خود از ایران را کم کرده‌اند و این اتحادیه از ذخایر نفتی مناسبی برای مقابله با توقف ناگهانی نفت خام ایران برخوردار است.

    منابع: بی‌بی‌سی (+ و +) و رادیو فردا


     


    شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

    هیچ نظری موجود نیست:

    ارسال یک نظر

    خبرهاي گذشته