-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

Latest News from Emrooz for 02/16/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



امروز: به دنبال تجمع سکوت مردم در روز ۲۵ بهمن، شورای هماهنگی راه سبز امید با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از مردم آورده است: خلاقیت و پیگیری مستدام و هوشمندانه مطالبات قانونی و خواست های انسانی ایرانیان موجب گسترش و تداوم و تعمیق این جنبش اعتراضی و مدنی خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: شورای هماهنگی راه سبز امید با تقدیم درود و ابراز احترام به شهروندان آزاده‌ای که به هر شکل ممکن در فراخوان اعتراضی ۲۵ بهمن حضور داشتند و اعتراض خود را به اوضاع بحرانی کشور و نیز ادامه‌ی بازداشت غیرقانونی زندانیان جنبش سبز، به‌ویژه تداوم حبس آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد، ابراز کردند، از حضور و مشارکت مسئولانه تمامی یاوران و همراهان آزاده‌ی جنبش سبز قدردانی می‌کند.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

به‌نام خدا
درود بر تمام آزادگان و یاران آگاه جنبش سبز

فراخوان راهپیمایی اعتراضی ۲۵ بهمن‌ماه، با واکنش توام با ترس حاکمیت اقتدارگرا، و با استقبال شهرrوندان آزادی‌خواه و فعالان جنبش سبز همراه شد. رهبران در حبس جنبش سبز و زندانیان سیاسی سبز البته به این مشارکت اعتراضی و حضور معنادار و همدلانه افتخار خواهند کرد.

۳۲ ماه پس از انتخاباتی که در آن آراء واقعی مردم تاراج شد، حاکمیت سیاسی برآمده از کودتای انتخاباتی، با گسیل داشتن نیروهای امنیتی و انتظامی و سرکوبگر خود به خیابان‌های شهرهای بزرگ (به‌ویژه در پایتخت)، و با احضار گسترده‌ی کنشگران مدنی و تهدید فعالان سیاسی، کوشید مانع از شکل‌گیری تجمعات گسترده اعتراضی همراهان آگاه جنبش سبز شود. خیل گسترده‌ی نیروهای ارعاب‌گر در تهران و برخی از دیگر شهرهای بزرگ کشور بیش از هرچیز نشان‌دهنده‌ی عمق بی‌پشتوانگی مردمی حاکمان و نمایشگر دوباره‌ی بحران مشروعیت صاحبان قدرت بود. حاکمیت زر و زور و تزویر که تلاش می‌کند ایران را به «کره شمالی با بزک دموکراسی» مبدل سازد، در آستانه‌ی انتخابات نمایشی و فرمایشی مجلس نهم نشان داد که به چه میزان از حضور مدنی مخالفان و مشارکت سیاسی شهروندان در هراس است. یک راهپیمایی اعتراضی به اوضاع وخیم کشور (که حق قانونی و انسانی شهروندان است) حتی با حضور توام با «سکوت» هموطنان برتابیده نشد. هزاران شهروند خاموش تنها به جرم حضور در پیاده‌روهای شهر، با تهدید و ارعاب و برخوردهای غیرقانونی مواجه، و چند صد تن از آنان با بازداشت غیرقانونی مجازات شدند. بازداشت‌هایی که امیدواریم با عقلانیت و احترام حداقلی صاحبان قدرت نامشروع به حقوق اساسی شهروندان، هرچه سریعتر پایان یابد.

شورای هماهنگی راه سبز امید با تقدیم درود و ابراز احترام به شهروندان آزاده‌ای که به هر شکل ممکن در فراخوان اعتراضی ۲۵ بهمن حضور داشتند و اعتراض خود را به اوضاع بحرانی کشور و نیز ادامه‌ی بازداشت غیرقانونی زندانیان جنبش سبز، به‌ویژه تداوم حبس آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد، ابراز کردند، از حضور و مشارکت مسئولانه تمامی یاوران و همراهان آزاده‌ی جنبش سبز قدردانی می‌کند. قطعا خلاقیت و پیگیری مستدام و هوشمندانه مطالبات قانونی و خواست های انسانی ایرانیان موجب گسترش و تداوم و تعمیق این جنبش اعتراضی و مدنی خواهد شد.

شورای هماهنگی راه سبز امید
۲۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۰

تقدیر شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم


 


امروز: حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات ایران می گوید که مخالفان دولت این کشور از جمله "شورای هماهنگی راه سبز امید" به دنبال ایجاد "بستر نافرمانی مدنی" هستند و "جنگی تمام عیار علیه جمهوری اسلامی" در جریان است.
آقای مصلحی روز پنجشنبه ۲۷ بهمن (۱۶ فوریه) در جمع امامان جمعه استان تهران گفته است که وزارت اطلاعات در برابر مخالفان دولت و "طرح های دشمنان" به "موفقیت های چشمگیری" دست یافته است.
به گزارش بی بی سی فارسی شورای هماهنگی راه سبز امید به تازگی و در سالگرد تظاهرات اعتراضی ۲۵ بهمن سال گذشته، شهروندان ایرانی را به تظاهرات مجدد دعوت کرده بود.
دعوت به این تظاهرات با هدف اعتراض به حصر خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد، رهبران مخالف دولت ایران بود.
حصر خانگی رهبران مخالف دولت ایران پس از تظاهرات سال گذشته آغاز شد.
'اطلاعات دقیق از جنگی تمام عیار'
وزیر اطلاعات ایران که بالاترین مقام امنیتی این کشور در دولت است، گفته که از دیدگاه این وزارتخانه و "بر اساس اطلاعات دقیق، جنگی تمام عیار و همه جانبه علیه جمهوری اسلامی در حال اجرا است."
آقای مصلحی گفته است: "طرح های گسترده ای تقریبا در تمام حوزه ها علیه جمهوری اسلامی طراحی شده است."
مقام های سیاسی و نظامی ایران از مدت ها پیش از انتخابات بحث برانگیز ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ درباره آنچه که "انقلاب رنگی و جنگ نرم" توصیف می کردند، هشدار می دادند.
آقای مصلحی گفته است که آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران این موضوع را از سال ۱۳۶۸ مطرح می کرد و تاکنون ۳۲ نام و عنوان از جمله "تهاجم فرهنگی، توطئه فرهنگی و جنگ نرم" برای توصیف شرایط ایران در برابر "دشمن" به کار برده است.
وزیر اطلاعات ایران در این سخنرانی همچنین اینترنت را یکی از خطرات موجود برای نظام جمهوری اسلامی خوانده و گفته است: "سرویس های اطلاعاتی اینترنت را به وجود آوردند و اطلاعاتی به شما می دهند که در واقع چیزی که شما می خواهید نیست، بلکه آنچه که خود می خواهند به شما می دهند و اطلاعات می گیرند."
آقای مصلحی درباره خطرات اینترنت گفته است: "وقتی شما در گوگل کلمه نور را می‌زنید، انتظارتان این است که مثلا آیات و روایات سوره نور یا مباحث علمی مربوط به نور برای شما بیاید ولی این‌گونه نیست بلکه متناسب با کشور و فرد طراحی شده که چه چیزی در پی جست‌وجو بیاید. مثلا وقتی این کلمه نور را می‌زنید، چیزهایی که در تهران و ‌اصفهان می‌آید یک‌جور نیست."
دولت ایران در سال های اخیر در پی ایجاد "شبکه ملی اینترنت" یا "اینترنت حلال" بوده است و مقام های ایرانی می گویند که زیرساخت های راه اندازی آن را فراهم کرده اند.
منتقدان دولت می گویند که هدف این اقدامات افزایش کنترل حکومت بر چگونگی دستیابی شهروندان به سایت های اینترنتی و رصد کردن فعالیت آنها در فضای مجازی است.
در هفته های اخیر همزمان با افزایش فشارهای بین المللی و دعوت مخالفان دولت ایران به برگزاری تظاهرات اعتراضی، کاربران اینترنت در این کشور از سرعت پایین شبکه و غیر قابل دسترس شدن خدمات سایت هایی همچون گوگل و یاهو و همچنین اختلال گسترده در دسترسی به سرویس های ایمیل خبر داده بودند.


 


امروز: علی یونسی، دومین وزیر اطلاعات دولت محمد خاتمی از برخورد دولت فعلی این کشور با هنرمندان و نویسندگان انتقاد کرده و گفته است که "رفتار تند و تنگ‌نظرانه برخی افراد سبب شد خیلی‌ها از ایران رفتند."
آقای یونسی در گفت و گو با روزنامه غیر‎ دولتی شرق که در ایران منتشر می‌شود، وضعیت خروج هنرمندان و نویسندگان از این کشور را "ضایعه غیرقابل جبران" خوانده و گفته این وضع "در نهایت به زیان امنیت کشور" است.
به گزارش بی بی سی فارسی وزیر اطلاعات دولت آقای خاتمی گفته است: "این طیف از هنرمندان مهاجر مایل بودند در ایران بمانند و به روش گذشته ادامه دهند و از جامعه و انقلاب جا نمانند."
آقای یونسی مشخص نکرده که منظورش از طیف یاد شده چه کسانی هستند اما در سال های پس از دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی به خصوص در دو سال اخیر و پس از وقایع اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، شمار گسترده ای از روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان ایرانی بنا به دلایل متعددی از جمله احساس ناامنی، از کشورشان خارج شده اند.
آقای یونسی در این گفت و گو به شیوه هایی که وزارت اطلاعات در دوره تصدی او در برابر هنرمندان و نویسندگان به کار می گرفت هم اشاره کرده است.
او گفته "ما [در وزارت اطلاعات] راهنمایی‌ها، اطلاعات و ارشادهای لازم را [به هنرمندان] می‌دادیم که حواس‌شان جمع باشد، چراکه هیچ هنرمندی حاضر نیست که به صورت خودخواسته و طبیعی با همکاری با گروه‌های ضدانقلاب برای خودش دردسر ایجاد کند."
آقای یونسی گفته که "هنرمندان باتوجه به روح لطیفی که دارند، زودرنج و حساس هستند؛ با این قشر نباید به‌گونه‌ای رفتار کرد که به سمت خروج از کشور سوق داده شوند."
علی یونسی زمانی به وزارت اطلاعات ایران رسید که شرایط بحرانی بر ایران به خصوص این وزارتخانه حاکم بود.
همزمان با انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران مبنی بر دست داشتن افرادی از این وزارت در قتل شماری از نویسندگان و روشنفکران که به قتل های زنجیره ای مشهور شد، آقای یونسی جایگزین قربانعلی دری نجف آبادی وزیر مستعفی اطلاعات شد.
وزارت اطلاعات ایران پس از اوج گرفتن بی اعتمادی و بدبینی به این وزارت، در دوره آقای یونسی، دست به تلاش برای بهبود چهره خود زد.
آقای یونسی می گوید: "در آن زمان سیاست کلی و اساسی وزارت اطلاعات تصحیح ذهنیت جامعه درخصوص وزارت اطلاعات بود که به‌دلیل بحران‌های قتل‌های زنجیره‌ای شدیدا آسیب دیده بود."
پس از پایان دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی و روی کار آمدن محمود احمدی نژاد، او غلامحسین محسنی اژه ای را به عنوان وزیر اطلاعات برگزید و با رای اعتماد مجلس، به عنوان جانشین آقای یونسی کار خود را آغاز کرد.
شماری از نویسندگان و پژوهشگران ایرانی از آقای محسنی اژه ای به عنوان یکی از افراد دخیل قتل‌های زنجیره‌ای یاد می کنند.
با این همه در جریان دادگاه محرمانه ای که برای شماری از افراد متهم به دخالت در این قتل ها برگزار شد، نامی از آقای محسنی اژه ای به عنوان دخیل در این قتل ها به بیرون درز نکرد.
منتقدان دولت دوره وزارت آقای محسنی اژه ای را سرآغاز فشارهای تازه به فعالان سیاسی و هنرمندان می دانند.
وزیر فعلی اطلاعات ایران حیدر مصلحی است که پس از برکناری آقای محسنی اژه ای از سوی محمود احمدی نژاد به این سمت انتخاب شد.
محمود احمدی‌نژاد اوایل سال جاری خورشیدی با استعفای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات موافقت کرد اما او با اصرار آیت‌الله علی خامنه‌ای به کابینه بازگشت.


 


امروز: پلیس تایلند می گوید ایرانیانی که در رابطه با چند مورد انفجار در تایلند دستگیر شده اند، قصد داشتند دو دیپلمات اسرائیلی را هدف قرار دهند.
جزئیات بیشتری در مورد دو نفری که گفته می شود هدف عملیات آتی بوده اند، اعلام نشده است، اما گفته شده که برنامه این حمله به مراحل پیشرفته رسیده بود.
به گزارش بی بی سی فارسی مقامات تایلند، انفجارهای روز سه شنبه در بانکوک را با حملاتی که روز دوشنبه در گرجستان و هند روی داد، مرتبط دانسته‌اند.
اسرائیل، ایران را عامل هر سه حمله می‌داند، اما دولت ایران دست داشتن در این حملات را تکذیب کرده است.
دو مرد در ارتباط با انفجارهای روز سه شنبه در بانکوک در بازداشت به سر می برند و یک مرد دیگر هم در حالیکه قصد داشت در مالزی سوار هواپیمایی به مقصد ایران شود، دستگیر شد. مظنون چهارم فرار کرده و ماموران اداره مهاجرت معتقدند که احتمالا به ایران بازگشته است.
رئیس پلیس تایلند گفت که هدف این مظنونان دیپلمات‌های اسرائیلی بوده است و نه مردم تایلند.
او اضافه کرد که به احتمال زیاد اتهام این سه نفر علاوه بر به همراه داشتن مواد منفجره، اقدام به قتل خواهد بود.
مشخصات این چهار نفر به قرار زیر اعلام شده است:
سعید مرادی، ۲۸ ساله، که در انفجار برنامه ریزی نشده‌ای که روی داد، دو پای خود را از دست داد.
محمد خزاعی، ۴۲ ساله، که روز پنجشنبه در بانکوک توسط پلیس در مقابل خبرنگاران حاضر شد.
مسعودصداقتزاده، ۳۱ ساله که به مالزی گریخت و اکنون در انتظار استرداد به تایلند است.
لیلا روحانی که خانه محل سکونت مظنونان توسط او اجاره شده بود؛ مقامات اداره مهاجرت می‌گویند که او به تهران بازگشته است.
پلیس تایلند می‌گوید وسائلی که از این افراد ضبط شده شبیه به وسائلی است که در انفجارهای دهلی و گرجستان به کار رفته بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته