-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ بهمن ۲۸, جمعه

Latest News from Iran Green Voice for 02/17/2012

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



 

 عیسی سحرخیز، روزنامه نگار زندانی، در پی وخامت مجدد شرایط جسمی و وضعیت نامناسب قلبی، به بیمارستان قلب امیرآباد منتقل و بستری شده است.

 

به گزارش جرس، بر اساس مشاهدات کارمندان بیمارستان مذکور،  ماموران دست و پای این فعال مطبوعاتی زندانی را به تخت به صورت ضربدری بسته اند.

ماه گذشته نیز، عیسی سحرخیز به دلایل وضعیت وخیم جسمی، به طور ناگهانی از زندان گوهردشت به بیمارستان امام خمینی منتقل گردیده بود، که مجددا به زندان بازگردانده شد.

گفته می شود برخی فشارهای وارده از سوی محافل خاص، سبب ناتمام ماندن درمان دیسک کمر و ناراحتی حاد گردن و همچنین اعصاب پای وی شده بود و کادر پزشکی مجتمع بیمارستان امام خمینی تهران، تحت فشار دکتر امامی، معاون انتصابی وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجتمع آن بیمارستان، مجبور شدند کار درمانی عیسی سحرخیز را متوقف کنند.

عیسی سحرخیز روزنامه نگار و مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دولت محمد خاتمی، طی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد، که طبق شواهد، در جریان دستگیری مورد ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی قرار گرفت و دنده‌های وی شکست.

سحرخیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود اما در تاریخ ۱۴ مرداد ماه امسال طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت های مطبوعاتی سابقش محکوم شد.


 


 

ندای سبز آزادی_ حمید مافی: پس از یک سال سکوت و زندگی زیرپوستی، جنبش سبز یک بار دیگر به خیابان‌ها بازگشت تا با وجود گفته‌های مسوولان امنیتی مبنی بر پایان جنبش اعتراضی مردم ایران، نشان دهد که به سان آتش زیر خاکستر منتظر فرصت برای نمایان شدن است.

در شرایطی که خبرگزاری‌های رسمی تلاش کردند تا با بی‌تفاوتی نسبت به حضور دوباره مردم در خیابان‌ها نشان دهند که هیچ اتفاقی در شهرهای مختلف ایران رخ نداده‌ است، کاربران فضای مجازی روایتی دیگر از فضای تهران داشتند.

نزدیک ساعت سه بعدازظهر نخستین عکس منتشر شده از میدان انقلاب تهران حکایت از حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان آزادی و میدان انقلاب داشت. پس از این نیز کاربران توئیتر و فیس بوک لحظه به لحظه حضور همزمان نیروهای امنیتی و مردم در خیابان‌ها را گزارش کردند. این گزارش‌ها حکایت از حضور گسترده نیروهای امنیتی در شهرهای شیراز، مشهد، اهواز، اصفهان، رشت و... داشت. به گونه‌ای که یکی از کاربران توئی‌تر همزمان از ممانعت نیروهای امنیتی از تشکیل حلقه‌های اعتراضی در شیراز و دیگر شهرهای ایران خبر داد.

کاربران فضای مجازی در داخل کشور، در شرایطی که دسترسی‌اشان به اینترنت دشوار‌تر شده بود از حضور دوباره مردم در خیابان‌ها خوشحال و به آینده امیدوار‌تر شده بودند. در شرایطی که برخی از کاربران از شکست طرح بازگشت دوباره به خیابان خبر داده بودند، کاربران صفحه بیست و پنج بهمن در فیس بوک، حضور مردم را خوب و چشمگیر توصیف کردند.

بازگشت امید در شرایط سرکوب

یکی از کاربران فیس بوک به فاصله کوتاهی بعد از پایان حضور شهروندان در خیابان‌ها نوشت: با توجه به توازن نیرو‌های اجتماعی - سیاسی اعتراضات روز ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ را مثبت ارزیابی می‌کنم. با توجه به نبود هیچ تشکیلات مشخص و سرکوب شدید و اخلال رسانه‌ای و تمامی تدابیر دیگر حکومت حضور مردم چشم گیر بود.

وبلاگ سین جین هم با اشاره به قطع راه‌های اطلاع رسانی و حضور گسترده نیروهای سرکوب‌گر در خیابان‌ها نوشته‌است: ما خیلی بودیم. خیلی خیلی بودیم. هر کداممان به جای ده نفر حساب می‌شویم. چرا که بعد از دو سال و نیم هنوز نفس می‌کشیم، هنوز سبزیم، هنوز جان بر کف ایم، هنوز معترضیم و هنوز اعتراضمان غر نیست، حضور است. پس همه‌مان را ضربدر ۱۰ کن. همه مایی که جای خالی همراهان بیست و پنج خرداد دو سال و نیم پیش را هم باید پر کنیم. به سلامتی همه‌مان. کاش جایی بود که هر لحظه اراده می‌کنیم همدیگر را پیدا کنیم. می‌دانم، آن روز دیگر شهر در دست ماست.

یک کاربر دیگر در صفحه فیس بوک بیست و پنج بهمن‌ها نوشته است: حضور گرم مردم در تظاهرات سکوت امروز نمایانگر پویایی جنبش سبز و بازگشت مردم به صحنه بود. از طرف دیگر، استقرار گسترده نیروهای انتظامی و ضدّ شورش در سطح شهر اثباتی برای هراس حاکمیت از تداوم و پایداری جنبش دموکراسی خواهانه و مردمی ما قلمداد می‌شود. امروز با حضورمان در خیابان‌ها، با حداقل هزینه، مسیر مبارزات صلح آمیز را هموار‌تر کردیم و در هفته‌های آینده به یاری پروردگار از طریق تحریم فعال انتخابات نمایشی مجلس در صحنه باقی‌ می‌مانیم و این مسیر آزادی را در کنار یکدیگر طی‌ خواهیم کرد. کاربر دیگری هم با بیان مشاهدات خود از خیابان‌های تهران، نوشته است: امروز به چشم خودم دیدم که جنبش سبز هنوز زنده است.

یک توئیتر نویس هم با بیان اینکه حضور نیروهای امنیتی گسترده‌تر از سال‌های پیش بود و در آرایش نیروهای امنیتی تغییرات محسوسی دیده می‌شد، بازگشت دوباره مردم به خیابان‌ها را سرآغاز دور تازه‌ای از اعتراض‌های مدنی در آستانه انتخابات خوانده بود.

وبلاگ «چه باید کرد» هم با بیان مشاهدات خود از خیابان‌های تهران نوشته است: ازدحام و حضور ده‌ها هزار نفر از جامعه سبز در خیابان انقلاب و آزادی. شعارهای پراکنده در حوالی اسکندری و نواب، ترافیک سنگین و بوق‌های ممتد و معنی دار در سطح شهر تا پاسی از شب، ترس و وحشت نیروهای سرکوبگر و استقرار آنان در سراسر چهارراه‌ها و میدان‌ها خود یک نوع «تظاهر سراسری» بود. افرادی بودند که با دیدن شهر اشغال شده توسط نیروهای نظامی می‌پرسیدند امروز چه خبر شده؟ و تعداد بسیار بیشتری پاسخش را بسرعت می‌دادند: امروز سالگرد حماسه ۲۵بهمن و حصر رهبران سبز است.

چشم نگران سوری‌ها به تهران

همزمان با گزارش لحظه به لحظه کاربران ایرانی در عرصه مجازی، کاربران عرب زبان نیز یک چشم به تهران و یک چشم به سوریه داشتند. توئیت نویس‌های عرب زبان به صورت چشمگیر به باز نشر گزارش کاربران ایرانی از خیابان‌های تهران و سایر شهر‌ها پرداختند.

این کاربران در توئی‌تر با جملاتی چون، بهار ایرانی باید برسد، ایران سبز خواهد شد، اعتراض ایرانی‌ها به دیکتاتور از سر‌گرفته خواهد شد، خامنه‌ای و بشار اسد باید بروند و بهار ایرانی نزدیک است، همدلی و همراهی خود با معترضان ایرانی را به نمایش گذاشتند.

این همراهی و همدلی با جنبش سبز ایران در ویدئو منتشر شده از تجمعات سوری‌‌ها نیز به چشم می‌آمد. به گونه‌ای که معترضان سوری نوشته‌هایی در دست داشتند که حکایت از حمایت و همراهی آنان با معترضان ایرانی داشت.

سپاس از حضور مردم و شروع دوباره

شورای هماهنگی راه سبز امید که متعاقب فراخوان اعتراضی 39 زندانی سیاسی برای پیگیری اعتراض ها، روز 25بهمن را به عنوان روز حضور اعتراضی سبزها در خیابان ها رسمی کرد نیز در بیانیه‌ای از حضور مردم در خیابان‌ها سپاس‌گزاری کرده است. این شورا در بیانیه خود آورده است: ۳۲ ماه پس از انتخاباتی که در آن آراء واقعی مردم تاراج شد، حاکمیت سیاسی برآمده از کودتای انتخاباتی، با گسیل داشتن نیروهای امنیتی و انتظامی و سرکوبگر خود به خیابان‌های شهرهای بزرگ (به‌ویژه در پایتخت)، و با احضار گستردهٔ کنشگران مدنی و تهدید فعالان سیاسی، کوشید مانع از شکل‌گیری تجمعات گسترده اعتراضی همراهان آگاه جنبش سبز شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: خیل گستردهٔ نیروهای ارعاب‌گر در تهران و برخی از دیگر شهرهای بزرگ کشور بیش از هرچیز نشان‌دهندهٔ عمق بی‌پشتوانگی مردمی حاکمان و نمایشگر دوبارهٔ بحران مشروعیت صاحبان قدرت بود. حاکمیت زر و زور و تزویر که تلاش می‌کند ایران را به «کره شمالی با بزک دموکراسی» مبدل سازد، در آستانهٔ انتخابات نمایشی و فرمایشی مجلس نهم نشان داد که به چه میزان از حضور مدنی مخالفان و مشارکت سیاسی شهروندان در هراس است. یک راهپیمایی اعتراضی به اوضاع وخیم کشور (که حق قانونی و انسانی شهروندان است) حتی با حضور توام با «سکوت» هموطنان برتابیده نشد. هزاران شهروند خاموش تنها به جرم حضور در پیاده‌روهای شهر، با تهدید و ارعاب و برخوردهای غیرقانونی مواجه، و چند صد تن از آنان با بازداشت غیرقانونی مجازات شدند. بازداشت‌هایی که امیدواریم با عقلانیت و احترام حداقلی صاحبان قدرت نامشروع به حقوق اساسی شهروندان، هرچه سریع‌تر پایان یابد.

شورای هماهنگی راه سبز امید در پایان با سپاس‌گزاری از حضور دوباره مردم در خیابان‌ها، یادآور شده است: قطعا خلاقیت و پیگیری مستدام و هوشمندانه مطالبات قانونی و خواست‌های انسانی ایرانیان موجب گسترش و تداوم و تعمیق این جنبش اعتراضی و مدنی خواهد شد.

همچنین برخی از کنشگران مدنی و کاربران عرصه مجازی در ایران خواستار ادامه اعتراض‌های قانونی شده‌اند. صفحه فیس بوک بیست و پنج بهمن در یک نظر سنجی از کاربران خواسته است تا دیدگاه‌های خود را در باره ادامه اعتراض‌های مدنی بیان کنند.

بر اساس گزارشی که در این صفحه منتشر شده است، اکثر اعضای این صفحه خواستار ادامه کنش‌های اعتراضی در روزهای نزدیک به انتخابات ۱۲ اسفند شده‌اند. این کاربران پیشنهاد کرده‌اند که شهروندان در روزهای آینده بار دیگر به خیابان‌ها باز گردند و تحریم فعال انتخابات را در دستور کار قرار دهندکاربران این صفحه خواستار برگزاری جشن شادی همزمان با مراسم اسکار و حضور فعال در خیابان‌های شهر در روزهای منتهی به انتخابات مجلس شده‌اند.

 


 


سید مصطفی تاج زاده، با صدور پیامی از زندان اوین، ائتلاف همفکران سعید امامی در میان اصولگرایان که با نام "جبهه پایداری" فعالیت می کنند را به پاسخگویی فراخواند و در عین حال خواهان استفاده از فرصت تبلیغات انتخابات برای روشن کردن مواضع این افراد شد.

به گزارش صفحه تاج زاده در فیس بوک، وی با اشاره به اینکه رهبر معنوی این گروه مصباح یزدی است خواستار آن شده است تا اعضای این ائتلاف به صراحت به اعلام موضع خود در خصوص “قتل های زنجیره ای و حذف فیزیکی و ترور منتقدان و مخالفان به روش سعید امامی ” بپردازند.

آقای تاج زاده نوشته است:

باوجود آن که مجلس نهم ضعیف تر و ناکارآمدتر و بله قربان گوتر از مجلس هشتم خواهد بود اما به دلیل این که همفکران سعید امامی حزب جبهه پایداری را تشکیل داده و قصد دارند رسماً و علناً مجلس را در اختیار و کنترل بگیرند و رهبر معنوی خود را نیز مصباح یزدی می خوانند، باید از فرصت تبلیغات انتخاباتی استفاده کرد و آنان را ملزم نمود تا مواضع خود را درباره حقوق و آزادی های اساسی و قانونی و به ویژه موارد ذیل به وضوح و صراحت اعلام دارند:

۱- استبداد دینی و تفاوت اندیشه و روش آقای مصباح یزدی با طالبان

۲- جایز بودن یا نبودن دروغ و غیبت و ایراد تهمت و افترا به رقبا و دشمنان خود از نظر شرعی

۳- دیدگاه آنان نسبت به قتل های زنجیره ای و حذف فیزیکی و ترور منتقدان و مخالفان به روش سعید امامی

 


 


وزارت دارایی آمریکا در بیانیه ای با اعلام تحریم وزارت اطلاعات ایران، این وزارتخانه را به حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و حمایت از حکومت سوریه در سرکوب مخالفان متهم کرد.

دیوید کوهن، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه گفت: "امروز وزارت اطلاعات و امنیت ایران را به نقض حقوق بشر شهروندان ایران و صدور رفتار ددمنشانه این وزارتخانه برای حمایت از حکومت سوریه در سرکوب مردم آن کشور متهم کردیم."

به گزارش بی بی سی فارسی آقای کوهن همچنین گفت وزارت اطلاعات ایران از گروه القاعده، القاعده در عراق، حزب الله لبنان و حماس حمایت می کند و آن را بیانگر سیاست حکومت این کشور در حمایت از تروریسم دانست.

بر اساس این تحریم، مقام های وزارت اطلاعات از سفر به ایالات متحده منع شده اند، اموال و دارایی های این وزارتخانه در آمریکا مسدود شده است و معامله شهروندان و شرکت های آمریکایی با آن ممنوع شده است.

 


 


بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، امروز اعلام کرد، رژیم بشار اسد مرتکب جنایات ضد بشری علیه مردم سوریه شده است.

به گزارش العربیه بان کی مون با اشاره به گلوله باران شدید مناطق مسکونی توسط ارتش سوریه گفت:" در سوریه مناطق مسکونی گلوله باران می شود، بیمارستانها به شکنجه گاه تبدیل شده و کودکانی که سن آنها کمتراز ده سال است مورد تجاوز قرار می گیرند و سپس کشته می شوند."

در تحولی دیگر، کمیته هماهنگی انقلاب سوریه اعلام کرد در پی حمله نیروهای نظامی سوریه به شهر درعا، دست کم هجده تن تاکنون کشته شدند.

بیشتر قزبانیان براثر تیراندازی مستقیم نیروهای ارتش سوریه به سوی آنها جان خود را از دست دادند.

شهر درعا از بامداد امروز شاهد درگیری شدید میان نيروهای نظامی رژیم بشار اسد و ارتش آزاد سوریه بود .

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساکنان شهر درعا می گیوند که ارتش رژیم سوریه بامداد امروز با محاصره شهر درعا، بار دیگر با بکارگیری اسلحه سنگین از جمله توپ و تانک، گلوله باران مناطق مسکونی این شهر را از سرگرفت.

بر اساس این گزارش تعدادی از سربازان سوریه از ارتش این کشور جدا شده و به مردم پیوستند.

شاهدان عینی می گویند نیروهای نظامی رژیم اسد، بامداد امروز شهر درعا هم مرز با اردن را مورد حمله قرار دادند تا با سربازانی که به تازگی از ارتش این کشور جدا شده اند ، درگیر شوند.

آنها افزودند که صدای چندین انفجار در مناطق "البلد" ، "المحطه" و "السد" و تیر اندازی از سوی دو گروه درگیر شنیده می شود.

حسام عزالدین عضو سازمان حقوق بشر "سواسیه" در گفت و گو با خبرگزاری رویترز گفته است، گلوله باران این مناطق توسط ارتش سوریه از بامداد امروز آغاز شده و صدای تیر اندازی شدیدی در منطقه شنیده می شود.

وی که ساکن شهر درعا است، افزود :" با از سرگیری مجدد تظاهرات روزانه در درعا، این شهر بار دیگر نقش خود را در انقلاب سوریه باز یافت."

از سوی دیگر عشایر عرب سوریه روزگذشته از تشکیل یک شورای نظامی شامل تعدادی از اعضای عشایر به منظور دفاع از انقلاب مردم اين كشور و سرنگونی رژیم اسد خبر دادند.


 


تارنمای خانه حقوق بشر ايران می گوید، پرونده سعيد ملک‌پور، زندانی محکوم به اعدام، به اجرای احکام ارسال شده است.

به گزارش هرانا، وکلای سعيد ملک‌پور، فعال سايبری محکوم به اعدام، هنگامی که در روزهای گذشته برای اعاده دادرسی و دريافت تأييد حکم اعدام اين زندانی به ديوان عالی کشور و دادگاه انقلاب مرجعه کرده بودند، متوجه شدند که پرونده‌ وی به اجرای احکام ارسال شده است.

اين گزارش می‌افزايد، پرونده‌ سعيد ملک‌پور در حالی به اجرای احکام فرستاده شده که حکم اعدام وی هنوز به وی و وکلایش ابلاغ نشده است.

حکم اعدام ملک‌پور برای دومين بار در ديوان عالی کشور تأييد شده بود.

بدين ترتيب ديوان عالی کشور با ارسال پرونده وی به اجرای احکام امکان اعاده دادرسی و دفاع مجدد از سعيد ملک‌پور را سلب کرده است.

به گزارش رادیو زمانه، سعيد ملک‌پور که مهرماه سال جاری برای بار دوم حکم اعدام دريافت کرده بود به هفت سال و نيم زندان نيز محکوم شده است.

دیوان عالی کشور در خرداد ماه سال جاری، در پی ارائه لایحه دفاع ملک‌پور از سوی محمود علی‌زاده، وکیل دادگستری و وارد دانستن ایراداتی که در این لایحه نسبت به پرونده سعید ملک پور ایراد شده بود، حکم اعدام وی را نقض کرده بود.

سعيد ملک‌پور، ۳۵ ساله، فارغ‌التحصيل رشته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شريف و برنامه‌نويس نرم‌افزار کامپيوتری است که از مهر ماه سال ۸۷ در زندان به‌سر می‌برد.

وی به خاطر اتهام " تبلیغ علیه نظام از طریق طراحی سایت های مستهجن، توهین به مقدسات، توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور، ارتباط با گروه‌های معاند نظام، و فساد فی الارض" به اعدام محکوم شده است.

سعید ملک‌پور پس از پخش اعترافات خود در تلویزیون جمهوری اسلامی، در نامه‌ای به صادق لاريجانی، رئیس قوه قضائیه ایران گفت که تمامی اعترافات او "تحت فشار زیاد، شکنجه، تهدید و وعده‌های دروغین مبنی آزادی به قید وثیقه، تسهیل شرایط و نرمش" صورت گرفته است.

در این نامه، او از "شلاق، تهدید به تجاوز جنسی، جلسات بازجویی که منجر به شکسته شدن دندان، دررفتن فک، عفونت در بدن و فلج شدن موقتی بخشی از بدن او می‌شدند"، نوشته بود.

۱۴ بهمن ماه جاری گزارشگران بدون مرز، فدراسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و جامعه دفاع از حقوق بشر ايران، در بيانيه مشترکی به تأئيد حکم اعدام سعيد ملک‌پور اعتراض کرده‌ بودند.

 


 


bkhshnmh.jpg


 


حیدرمصلحی،وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی،مدعی شد که معترضان به تقلب درانتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ سایت وزارت کشور را هک کرده و متوجه شده اند که درانتخابات تقلب نشده است.
مصلحی با ادعای اینکه معترضان سایت وزارت کشور در انتخابات سال ۸۸  را هک کرده اند افزود: با آن هک متوجه شد که تقلبی صورت نگرفته است. هکر این کار در اختیار ماست و به آنها ثابت شد که تقلبی نبوده است.
مصلحی،همچنین مخالفان را متهم کرد که تلاش دارند انتخابات را به یک چالش امنیتی برای نظام تبدیل کنند و افزود:آنها بیشترین سرمایه‌گذاری را می‌کنند تا حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد و مثلا کمتر از مردم مصر در انتخابات حضور یابند.
مصلحی گفت:برای کاهش مشارکت مردم تاکتیک‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و در فضای رسانه‌ای‌شان این موضوع را می‌بینیم و متاسفانه برخی از اثرات منفی نیز در جامعه ما داشته است.
وی همچنین مدعی حضور عطاء الله مهاجرانی درمیهمانی پادشاه عربستان شد و افزود:به آنها گفتیم  که شما فلان تاریخ برنامه جشنی دارید و در این جشن افرادی را دعوت کرده‌اید که از افراد معاند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در آن حضور دارند و پیش‌بینی کرده‌اید که ۱۸ میلیون دلار در اختیار آنان بگذارید. مسئول اطلاعات داخلی عربستان تعجب کرد که ما چگونه این اطلاعات را کسب کرده‌ایم؛ در حالی که این اطلاعات جزء اطلاعات سری و داخلی آنها بود.
به گزارش ایسنا وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در وب و مواجه شدن با وب ۳ در حال حاضر خاطرنشان کرد: وقتی شما در گوگل کلمه نور را می‌زنید، انتظارتان این است که مثلا آیات و روایات سوره نور یا مباحث علمی مربوط به نور برای شما بیاید ولی این‌گونه نیست بلکه متناسب با کشور و فرد طراحی شده که چه چیزی در پی جست‌وجو بیاید. مثلا وقتی این کلمه نور را می‌زنید، چیزهایی که در تهران و ‌اصفهان می‌آید یک‌جور نیست.
وزیر اطلاعات با ادعای اینکه دشمنان به دنبال  بر هم ریختن تعادل جامعه با ایجاد شوک‌های کاذب به خصوص در زمینه اقتصادی هستند افزود: با کمال تاسف برخی‌ از خودی‌ها نیز در این مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهایی بودند که جزو مجموعه نظامند و رفتند میلیاردی سکه خریدند و تحت تاثیر این القاء قرار گرفتند و بعضی از خودی‌ها با بی‌توجهی به این موضوع دامن زدند و در واقع همانطور که گفتم دشمنان برنامه‌ریزی می‌کنند که تعادل روانی جامعه را به هم بریزند.
وزیر اطلاعات در ادامه به مصاحبه‌ای اشاره کرد که در آنجا فردی صحبت از ایجاد قحطی در کشور کرده بود و گفت: یک آقایی مصاحبه می‌کند و صحبت از قحطی در کشور می‌کند و وقتی که می‌گوییم مستند این حرفت چه بوده و دلایلتان را بگویید می‌گوید که نمی‌دانم چه شد این را گفتم و وقتی یک ذره ناخن می‌زنیم می‌بینیم که دشمنان با واسطه‌های مختلف سعی می‌کنند این‌گونه القائات را داشته باشند.


 


در حالی که بحران داخلی در سوریه ادامه دارد و فشارهای بین المللی برای کناره گیری بشار اسد از قدرت رو به افزایش است، جمهوری اسلامی قرارداد تازه ای را با رژیم سوریه به امضا رساند و تعهد کرد که در این کشور یک نیروگاه برق و یک پالایشگاه گاز احداث کند.

این توافق در پی دور تازه مذاکرات مقامات دو کشور، روز گذشته در تهران حاصل شده است.

به گزارش مهر، بر اساس توافق روز گذشته مجید نامجو و عماد خمیس وزیران برق و انرژی ایران و سوریه، دو کشور قراردادی به منظور ساخت یک نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی به نام "سویدیه" امضا کردند و اعلام کردند که این واحد نیروگاهی در مدت زمان ۲۸ ماه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی می شود.

همچنین قرار است در جوار ساخت این نیروگاه برق یک پالایشگاه گاز به منظور تامین انرژی مورد نیاز نیروگاه سوریه ساخته شود.

خبرگزاری های ایران همچنین گزارش داده اند، بعد از ظهر امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن ماه هم یک سند جدید همکاری برقی بین این دو کشور اسلامی امضا خواهد شد.

از سوی دیگر با توافق ایران و سوریه، قرارداد و موافقت نامه بلند مدت ۱۰ سال با شرکت ایرانی مپنا برای ارائه برخی از خدمات فنی و مهندسی در تهران امضا شده است.

مطابق با این قرارداد ۱۰ ساله، گروه مپنا باید خدمات سرویس و نگهداری، تامین قطعات تبدیلی پروژه‌های گسترش نیروگاه‌های جندر، تشرین و سویدیه، آموزش کارکنان، نظارت و ارایه خدمات لازم به منظور راه اندازی واحدهای تولید برق در نیروگاه‌های را تا یک دهه در اختیار طرف سوری بگذارد.

 


 


به گزارش منابع حقوق بشری، عادل فناییان، شهروند بهایی ساکن سمنان از سوی دادگاه انقلاب این شهر به شش سال حبس محکوم شد و گودرز بیدقی، دیگر شهروند بهایی نیز، به یک سال حبس تعزیری و ۳ سال تبعید از استان سمنان محکوم گردید.

به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، «عادل فناییان» شهروند بهایی ساکن سمنان طبق حکم دادگاه انقلاب شهر مزبور به اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

حکم صادره پس از اعتراض متهم در دی ماه سال جاری به دادگاه تجدید نظر استان ارجاع شد.

عادل فناییان در ۲۳ آبان ماه سال ۸۹ نیز به مدت دو هفته بازداشت که پس از تودیع وثیقه معادل ۲۰۰ میلیون تومان موقتا آزاد شد که حکم فوق الذکر در رابطه با همین پرونده صادر شده است.

نامبرده در سال ۱۳۸۸ یک دوره محکومیت شش ماهه را در زندان سمنان گذرانده همچنین در اوایل دهه ۶۰ شمسی مدتی در زندان اوین تحت بازجویی و بازداشت بوده است.

بر اساس این گزارش، طی ماههای گذشته چندین شهروند بهایی دیگر هم از طرف دادگاه انقلاب سمنان محکوم به حبس تعزیری شده اند که اسامی چند تن از آنان به شرح زیر است:

زهره نیک آئین (۷ سال حبس) – الهام روزبهی (۳ سال) – گودرز بیدقی (۱ سال حبس و ۲ سال تبعید) – روفیا بیدقی (یک سال حبس) – سپهر سسبحانی (یک سال حبس) و ژینوس نورانی (یک سال حبس)

به گزارش جرس همچنین، «خانه حقوق بشر ایران» نیز گزارش داده است که گودرز بیدقی بهایی به یک سال حبس تعزیری و ۳ سال تبعید از استان سمنان محکوم شده است.

اتهام گودرز بیدقی در دادنامه «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، وی پیشتر در اسفند ماه سال ۸۸ در سمنان بازداشت شده بود.

دختر وی، روفیا بیدقی نیز به جرم تبلیغ علیه نظام و عضویت در تشکیلات بهایی به یک سال حبس محکوم شده است. وی پیشتر در آبان ماه سال ۸۹ در مغازه خود بازداشت شده بود.

محل کسب این خانواده نیز بدون ذکر دلیل از فروردین ماه ۹۰ پلمپ شده است و جواز آن باطل شده است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته