-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

Posts from Khodnevis for 08/22/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



UNWANTED-1
 


مخالفان حکومت قذافی میدان سبز طرابلس را تصرف کردند
 


نبرد «پری دریایی» با معمر قذافی

با آغاز عمليات موسوم به «پری دريايی»، که با هدف منزوی کردن رهبر ليبی و واردار ساختن او به تسليم يا خروج از اين کشور انجام می‌گیرد و منجر به تصرف یک پایگاه نظامی در ۲۷ کیلومتری طرابلس از سوی انقلابیون شده است، به نظر می‌رسد سرهنگ قذافی دیکتاتور لیبی، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.


مخالفان در نزدیکی طرابلس

مخالفان سرهنگ قذافی غروب روز شنبه نبرد را از شهرهای اطراف به نزدیکی‌های طرابلس، پایتخت لیبی کشاندند.

آنها می‌گویند وارد نبرد آخر برای تصرف طرابلس، آخرین سنگر سرهنگ قذافی شده‌اند و بیش از ۳۰ تن از نیروهای حکومتی را کشته و ۴۲ نفر را دستگیر کرده‌اند.

همچنین شورشیان لیبی امروز (یکشنبه) کنترل سربازخانه‌ای در ۲۷ کیلومتری طرابلس، پایتخت لیبی، را در دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از محل، صدها تن از شورشیان لیبی موفق شده‌اند وارد این پایگاه نظامی که در غرب پایتخت لیبی قرار دارد شوند و سلاح‌ها و مهمات پایگاه را در اختیار خود گیرند.

این خبرگزاری، از این پایگاه به عنوان مهم‌ترین مانع بر سر راه شورشیان در پیشروی آنان به سوی طرابلس یاد کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار بی‌بی‌سی که در شهری کوچک در حد فاصل شهرهای زاویه و طرابلس، همراه مخالفان دولت است، می‌گوید که صدها مرد مسلح در حال حرکت در جاده‌ای هستند که به طرابلس منتهی می‌شود. به گفته وی مخالفان می‌خواهند خود را تا شب به پایتخت لیبی برسانند.

بر اساس گزارش‌ها، همزمان با نزدیک‌تر شدن مخالفان دولت لیبی به طرابلس، پایتخت لیبی، صدای انفجار و تیراندازی مداوم از بخش‌هایی از این شهر شنیده شده است. یکی از مقامات مخالفان سرهنگ قذافی هم گفته است که قیام در طرابلس آغاز شده است.

وی به شبکه‌ی الجزیره گفته است که فقط در نبرد برای تسخیر محله‌ی تجورا در حومه‌ی طرابلس، دست‌کم ۱۲۳ نفر از نیروهای مخالف کشته شده‌اند.



ناتو در کنار انقلابیون

حملات شورشيان ليبی هماهنگ‌شده با حملات ناتو به طرابلس است و جنگنده‌های ناتو نيز چند هدف را در اين شهر بمباران کردند. خبرنگاران از انفجارهای سنگين گفته‌اند اما هدف بمباران‌های نيروهای ناتو هنوز روشن نيست.

خبرگزاری فرانسه از وقوع ۴ انفجار بزرگ در این شهر خبر داده است.

حدود یک سوم جمعیت لیبی در طرابلس زندگی می‌کنند.



پیام سرهنگ قذافی به «موش‌ها»

دیشب، بعد از شنیده شدن صدای درگیری و تیراندازی برای چندین ساعت در طرابلس، پایتخت لیبی، سرهنگ معمر قذافی و پسرش تاکید کرده‌اند که همچنان از پیروزی بر مخالفانشان اطمینان دارند.

سرهنگ قذافی در پیامی صوتی که از تلویزیون دولتی لیبی پخش شد، گفت که نیروهایش، کسانی را که او “خائنان به میهن” خواند، از میان برداشته‌اند. او مخالفانش را متهم کرد که به دنبال نابودی لیبی هستند.

سرهنگ قذافی در پیامی صوتی، دفع حمله مخالفانی که وی آنها را «موش» نامید، به طرابلسی ها تبریک گفت.

قذافی در پيام شنيداری خود که از تلويزيون ليبی پخش می‌شد، گفت: «اين موش‌ها امشب حمله کردند اما ما آن‌ها را نابود کرديم.»

وی افزود: «می‌دانم که بمباران هوايی هست اما آتش‌بازی جشن ما قوی‌تر از بمب‌های دشمن است.»

سرهنگ قذافی یک بار دیگر همچون گذشته گفت، کشورهای غربی فقط به دنبال نفت لیبی هستند.

سیف الاسلام پسر سرهنگ قذافی نیز گفت:«پیروزی ازآن ماست و موقعیت ما مستحکم است. رسانه ها می گویند یک یا دو هواپیما آماده انتقال معمر قذافی هستند و اینکه آنها طرابلس را ترک کرده اند، فرار کرده اند و کماندوها با هلی کوپترهای آپاچی فرود آمده اند. همه اینها ما را به جایی نخواهد رساند.»



اظهارات سخنگوی رژیم لیبی

در این میان، موسی ابراهیم- سخنگوی رژیم لیبی، امروز(یکشنبه) اعلام کرد از طرابلس هنوز هم به خوبی دفاع می‌شود و هزاران سرباز حرفه‌ای و هزاران داوطلب، حفاظت از پایتخت را تضمین می‌کنند.

او همچنین ادعا کرد که «آرامش به طرابلس بازگشته و پایتخت تحت کنترل ارتش است».

سخنگوی دولت لیبی، گفت که نیروهای حکومتی برای حدود نیم ساعت با افراد مسلح درگیر شدند و ماجرا پایان یافته است. او گفت که «طرابلس امن و کاملا تحت کنترل مردم شرافتمند، داوطلبان و کمیته‌های مردمی مسلح است.»

سخنگوی رژیم قذافی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به دنبال کردن یک پیکار ضد اخلاقی علیه مردم لیبی متهم کرد و گفت که ناتو با ادامۀ حملات هوائی خود علیه شهر طرابلس هیچ هدفی جز سرنگونی رژیم قذافی را دنبال نمی‌کند.

همچنین سخنگوی رژیم قذافی شورشیان این کشور را به دست زدن به اعدام های خیابانی در شهرهای "زاویه"، "غریان" و "جنزور"، در حومۀ غرب پایتخت، متهم کرد.

سخنگوی حکومت لیبی، در عین حال بر انجام مذاکره تاکید کرد.

به گزارش الجزیره، موسی ابراهیم، خواهان آتش‌بس فوری شده و از جامعه جهانی خواسته تا حذف سرهنگ قذافی از قدرت را، در اولویت طرح صلح قرار ندهند.

او گفت اگر شورشیان به طرابلس برسند، هیچ برنامه سیاسی ندارند. او گفت شورشیان خواهان دموکراسی و حقوق بشر نیستند و تنها در پی خون‌ریزی و انتقام‌گیری هستند.

موسی ابراهیم هشدار داد که کشورهای ناتو، مسوول خون‌های ریخته شده خواهند بود.



اظهارات سخنگوی شورای ملی انتقالی

سخنگوی شورای ملی انتقالی- ارگان مخالفان معمر قذافی-  نیز تأکید کرد که این شورا در حال حاضر، قادر به ارزیابی دقیقی از میزان قدرت و توانائی‌های نیروهای طرفدار سرهنگ قذافی یا مدت زمانی که رهبر لیبی می‌تواند در قدرت بماند نیست.

احمد جبریل، امروز در بنغازی گفت اجرای عملیاتی به منظور منزوی کردن قذافی در شهر طرابلس تا تسلیم و ترک قدرت از سوی او آغاز شده است.

وی افزود این عملیات از دیروز با هماهنگی میان شورای ملی انتقالی و شورشیانی که در اطراف طرابلس می جنگند آغاز شده است.

به گفتۀ احمد جبریل نیروهای ناتو نیز در این عملیات شرکت دارند.

پیشتر نیز مصطفی عبدالجليل، رئيس شورای ملی انتقالی ليبی از نزديک بودن «پايان حکومت سرهنگ قذافی» سخن گفته بود.

عبدالجليل در يک نشست رسانه‌ای گفت: «ما با اطرافيان نزديک قذافی در تماس هستيم... همه چيز نشان از پايان حکومت قذافی دارد.»



فرار مرد شماره ۲ لیبی به ایتالیا

گزارش‌های جدیدی از کنار رفتن تعدادی از مقام‌های ارشد لیبی از جمع اطرافیان سرهنگ قذافی منتشر شده است.

در ایتالیا، وزیر دفاع این کشور امروز گفت عبدالسلام جلود، نخست وزیر و شخصیت شمارۀ ٢ لیبی که خبر فرارش از کشور پیش از این منتشر شده بود در ایتالیاست.

عبدالسلام جلود از راه کشور تونس در همسایگی لیبی، به ایتالیا رفته است.

عبدالسلام جلود در سال‌های دهۀ نود میلادی مغضوب واقع شد و در منزلش تحت نظر قرار داشت.

عبدالسلام جلود، از یاران نزدیک سرهنگ قذافی بود که در اواخر دهه شصت میلادی (۱۹۶۹) وی را بر سر کارآمدن یاری رساند.

مقامات ليبی فرار عبدالسلام جلود را ناچيز شمردند. خبرگزاری جانا اعلام کرد: «عبدالسلام جلود مدتی پيش از سياست کناره‌گيری کرد و بيشتر اوقات را در خارج از کشور برای مداوای بيماری قلبی خود می‌گذراند.»

پیشتر نیز وزیر نفت لیبی، که روز پنجشنبه به لیبی برنگشت و منابع تونسی گفتند که او به تونس رفته است.

يک منبع تونسی به خبرگزاری رويترز گفت عمران ابوبکرا، وزير نفت کنونی ليبی هم‌اکنون در تونس به‌سر می‌برد و به کشور خود بازنگشته است. اين منبع گفت عمران ابوبکرا از طريق ايتاليا به تونس آمده است.

ابوبکرا در آخرين نشست کشورهای صادر کننده نفت نمايندگی ليبی در ماه ژوئن را بر عهده داشت.

شکری غانم، وزير پيشين نفت ليبی نيز در ارديبهشت‌ماه سال جاری ليبی را ترک کرد و ديگر به اين کشور بازنگشت.


 

به رسمیت شناختن مخالفان قذافی از سوی تونس

تونس هم امروز "شورای انتقالی لیبی" را به عنوان نمایندۀ قانونی مردم لیبی، برسمیت شناخت.

به این ترتیب تا به امروز سی کشور جهان این شورا را به رسمیت شناخته‌اند.



تأثیر تحریم‌ها بر فروپاشی دیکتاتوری قذافی

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه لیبی و پیشروی مخالفان به سوی پایتخت، به روند فروپاشی سرعت بخشیده است و هم‌اکنون رژیم قذافی پول برای پرداخت دستمزد کارمندان خود ندارد.

یک کارمند بانک در طرابلس گفته است: «از روز پنجشنبه پولی برای پرداخت نداریم و نمی‌دانیم چه زمانی این وضعیت تغییر خواهد کرد.» بنزین و دیگر اجناس نیز به شدت رو به اتمام است.

 


زاویه و دیگر شهرهای لیبی

شهرهای باقی‌مانده تحت کنترل قذافی در سه هفته گذشته به طرز چشمگيری کاهش پيدا کرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌‌سی، مخالفان دولت قذافی در شهر زاویه پرچم‌های سبزرنگ سرهنگ قذافی را آتش زده‌اند و اجساد چندین نفر از نیروهای طرفدار سرهنگ قذافی هم در شهر پیدا شده است.

با این حال، نیروهای تحت امر سرهنگ قذافی در شهر بندری بریقه در مقابل معترضان به پیروزی‌هایی دست یافته‌اند. مخالفان دولت تایید کرده‌اند که به دنبال بمباران شدید نیروهای دولتی، از منطقه صنعتی این شهر عقب‌نشینی کرده‌اند.

شهر بریقه، در شرق لیبی، دومین مجتمع هیدروکربوری بزرگ این کشور را دارد و پالایش نفت خام تولیدی میدان‌های نفتی اصلی لیبی در پالایشگاه بریقه انجام می‌شود.

پیش از این، مخالفان دولت لیبی از تصرف کامل بریقه خبر داده بودند و در ۶ ماهی که درگیری‌های مخالفان و نیروهای تحت امر دولت جریان داشته است، این شهر به طور مرتب به دست یکی از دو طرف افتاده است.

در عین حال، گزارش‌هایی از تجمعات اعتراضی و تیراندازی در مناطقی در شمال و شرق طرابلس، از جمله منطقه تاجوراء منتشر شده است.

 


درخواست قذافی برای تحقیق درباره نقض حقوق بين‌المللی توسط ناتو

از سوی ديگر خبرگزاری دولتی ليبی (جانا) گزارش داد که حکومت اين کشور بان کی مون، دبيرکل سازمان ملل متحد را فراخوانده است تا کميسيونی به‌منظور دستيابی به راه‌حلی برای جنگ داخلی اين کشور و تحقيق درباره «موارد نقض حقوق بين‌المللی توسط نيروهای ناتو»، تشکيل دهد.

جانا افزوده است محمود بغدادی، نخست‌وزير ليبی در تماسی تلفنی اين موارد را به بان کی مون متذکر شده و دبيرکل سازمان ملل نيز وعده داده است که به آن‌ها رسيدگی خواهد کرد.

 


 


از بشار اسد جنایت، از مراجع تقلید حمایت

قتل ۱۵ تن طی ۲۴ ساعت

شورای هماهنگی انقلاب سوریه روز یکشنبه اعلام کرد در ادامه عملیات سرکوب معترضان توسط نیروهای دولتی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر از معترضان کشته شدند.

تظاهرات شبانه که با آغاز ماه رمضان گسترش یافته است، شامگاه شنبه نیز ادامه یافت.

به گزارش العربیه، ۷ تن از مخالفان در شهر «رستن» در استان حمص به ضرب گلوله کشته شدند.

معترضان در اغلب شهرهای سوریه از جمله حمص ، درعا ، لاذقیه، البوکمال، ادلب، بنش، پس از ادای نماز تراویح به خیابان‌ها آمدند وعلیه بشاراسد شعاردادند.

از سوی دیگر تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده است که بشاراسد رئیس جمهور این کشور امشب پیام تلویزیونی خواهد فرستاد.

تلویزیون سوریه افزود بشاراسد در این گفتگو درباره «روند اصلاحات» در سوریه و نیز «توطئه غرب» علیه این کشور سخنرانی می‌کند.

 

عدم توافق مخالفان بر سر تشکیل شورای هماهنگی

گروه‌های اصلی مخالف حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، که در استانبول گرد هم آمده‌اند بر سر تشکیل شورائی که مردم سوریه را پس از سرنگونی رژیم بشار اسد نمایندگی کند، با یکدیگر اختلاف‌نظر دارند و به توافق دست نیافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی از مخالفان که به منظور تشکیل این «شورای ملی» گردهم آمده‌اند، از اسلامگرایان هستند. ائتلاف چهره‌های مخالف بشار اسد متشکل از ٤٤ گروه و کمیته هماهنگی است که طی ۵ ماه گذشته هماهنگی میان مخالفان را برعهده داشته‌اند.

این نشست دو روزه در هتلی در استانبول با شرکت ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در دو روز برگزار خواهد شد.

این شورا قرار است در صورت سرنگونی دولت بشار اسد، به گذار این کشور از دوره انتقالی کمک کند.

 

ورود فرستادگان سازمان ملل متحد به سوریه

شامگاه شنبه، ۲۰ اوت، هیتی از نمایندگان سازمان ملل متحد وارد سوریه شد تا در شرایطی که برخورد نیروهای دولتی با معترضان هم‌چنان ادامه دارد، وضعیت مردم این کشور را ارزیابی کند.

به گزارش الجزیره، به اعضای این هیت گفته شده است که می‌توانند از تمام مناطق آشوب‌زده و ناآرام سوریه بازدید کنند.

از سوی دیگر، سازمان صلیب سرخ جهانی، ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریعتر زمینه بازدید نمایندگان این سازمان از زندان‌های سوریه فراهم شود.

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نیز روز جمعه اعلام کرد که وی «شواهدی» در دست دارد که بیانگر ارتکاب «جنایت علیه بشریت» از سوی رژیم اسد نسبت به مردم سوریه است.

 

حمایت جعفر سبحانی از حکومت بشار اسد

پس از اظهارات مکارم شیرازی در حمایت از رژیم سوریه، جعفر سبحانی از روحانیان قم، نیز از حکومت بشار اسد حمایت کرده و گفته است که اسرائیل در تخولات سوریه دخالت دارد و هر نوع تغییر در این کشور به «ضرر اسلام» و به «نفع» تل‌آویو است.

به گزارش خبرگزاری «رسا»، سبحانی روز یکشنبه در مدرسه حجتیه قم از برخی نشریات داخلی خواست تا دیدگاه خود درباره حوادث سوریه را تغییر دهند و «نابجا قلم نزنند.»

وی افزود: «برخی روزنامه‌ها نسبت به حوادث سوریه بد می‌نویسند، در حالی که حساب سوریه با دیگر کشور‌ها جدا است.»

 


 


تکبیرهای شبانه دهه نود و بوق زدن‌های روزانه دهه شصت!

شورای هماهنگی راه راه سبز امید با بیان «و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون» از همه برای تکبیر شبانه پنجشنبه شب دعوت کرده است. در اینجا ما خودمان به عنوان یکی از تکبیرگویندگان و پشت‌بام روندگان در دو سال قبل، آن‌زمانی که اگر شبی پشت بام‌های تهران می‌ترکید صبحش حتماً خیابان‌های تهران زیر قدم‌هایمان لرزیده بود، فوراً این سوال برایمان پیش آمد که ببخشید روز جمعه (روز قدس سابق، روز ایران بعدی، دوباره روز قدس فعلی) قرار است چه اتفاقی بیفتد یا اصلاً روز جمعه را ول کن، همان پنجشنبه شب قرار است ملت تکبیر بگویند که دقیقاً چی بشود؟ و لذا یاد فراخوان‌های اپوزوسیون خارج کشور در دهه شصت افتادیم که بدون کپی پیست نصف قرآن جمعه‌ها مردم را دعوت به بوق زدن می‌کردند. در اینجا ضمن ابراز اینکه داداش! وقتی هیچ برنامه‌ای برای پیشبرد جنبش وجود ندارد، اگر قرار بود با اینکارها جمهوری اسلامی پس بکشد نهایتاً همان سال ۶۲ کشیده بود تفاوت‌ها و شباهت‌های تکبیر گفتن در شرایط فعلی و بوق زدن در شرایط قبلی را اینجا می‌آوریم:


تفاوتها: مردم برای بوق زدن حتماً باید بیرون می‌رفتند چون توی پارکینگ نمیشد بوق زد، اینطوری حداقل چندتا از خیابان‌ها ترافیک و شلوغ می‌شد و ..... و ..... و هیچی ..... هرچی فکر می‌کنم هیچ اتفاق دیگری نمی‌افتاد. همین، فقط چندتا خیابان شلوغ می‌شد که همین اتفاق هم حالا نمی‌افتد چون اتفاقاً غیر از پشت بام از توی پارکینگ هم می‌شود تکبیر گفت. حالا آنهائی که با عبارت «تکبیر» مخالفند را کار ندارم، آنها را یکبار قبلاً گفته‌ام، خب بروند پشت‌بام به استیلی فحش ناموس بدهند بلکه لااقل مشکل جنبش هم نه مشکل پرسپولیس حل شد. این دو کار از نظر من هیچ فرق دیگری ندارند، همین.


شباهت‌ها: در هر دو صورت، آن موقع پاترول‌های کمیته که رد می‌شدند بارها میشد خنده‌‌های سرنشینانش را به بوق‌زنندگان محترم دید. حالا هم همان پوزخندها را می‌شود در تمام اعمال و رفتار و حرف‌های جزء به جزء حاکمیت ببینی. کسانی که در آن‌زمان از طرف اپوزوسیون به خودشان نمایندگی و سخنگوئی داده بودند آن قدر منفعل شده بودند که به عنوان یک راه عملی به بیشتر از بوق زدن نمی‌توانستند فکر بکند، حالا هم خودسخنگویان جنبش ظاهراً به بیشتر از این نمی‌توانند فکر بکنند. منتها حالا برای کار خودشان تعبیر و تعریف هم می‌آورند: با تکبیر گفتن روی پشت بام کسی کشته نمی‌شود. بدینوسیله ما از نامبردگان بی‌نام فوق نهایت تقدیر و تشکر خودمان جهت حفظ جان تمام آحاد جامعه را می‌نمائیم.


نتایج جمعی :


۱.      شورای هماهنگی هر روز ضربه مهلک جدیدی بر همه جای نظام وارد می‌کند.


۲.      از این طرف ما جمهوری اسلامی را جوک می‌کنیم از آن طرف شورای هماهنگی خودش را جوک جمهوری اسلامی می‌کند.


۳.      صدای ما باید بالاخره یکجوری شنیده بشود، وقتی هیچ جوری بلد نیستیم صدا رسانی کنیم باید رفت تکبیر گفت.


۴.      ما با همین کارها حتماً پیروزیم، سی تا وی!


نتایج شخصی:


۱.      بیرون گود نشستی می‌گی لنگش کن.


۲.      اگه راست می‌گی خودت بیا ایران یک کاری بکن.


۳.      اصلاً جنبش سبز به تو چه مربوطه الدنگ؟ می‌زنمتا!


 


تفکیک جنسیتی این بار در کلاس‌های پیش‌دبستانی؛ اختلاط دختران و پسران نوآموز ممنوع شد

وزارت آموز و پرورش امروز طی بخشنامه‌ای اعلام کرد که مدت زمان دوره پیش‌دبستانی در طول هفته؛ حداکثر ۵.۳ ساعت در روز و پنج روز در هفته است.

پس از بحث و جنجال ها پیرامون تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها که با نامه محمود احمدی‌نژاد به ظاهر متوقف شد، این بار وزارت آموزش و پرورش طی دستورالعمل جدیدی به مراکز مهد کودک اعلام کرد که از این پس دختران و پسران در کلاس‌های پیش دبستانی جدا از یکدیگر باشند.

به گزارش ایسنا اختلاط نوآموزان فقط در مراکزی که تعداد نوآموزان به حد نصاب نرسد و تنها با کسب مجوز از آموزش و پرورش منطقه بلامانع است.

براساس مفاد این دستورالعمل در مراکز پیش‌دبستانی مستقل که تعداد نوآموزان ثبت‌نام شده کمتر از حد نصاب برای تفکیک دو گروه سنی (۴سال تمام) و (۵ سال تمام) است، ثبت‌نام نوآموزان چهار و پنج ساله در یک کلاس با نظر آموزش و پرورش، مشروط بر رعایت اصل اجرای برنامه‌های آموزشی و پرورشی ویژه هر گروه سنی ‌ بلامانع می‌باشد.

ایسنا همچنین براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش نوشته است که کلاس‌های پیش‌دبستانی می‌توانند در نوبت صبح یا عصر باشند، اما ترجیحا این کلاس‌ها در نوبت صبح و از ساعت هشت صبح تا یازده و نیم برگزار شوند و ر صورت لزوم نیز در نوبت عصر از ساعت ۱۳ تا ۱۶.۳۰ برگزار شود.

چندی قبل و به دنبال جنجال‌ها پیرامون تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به وزارت علوم از وی خواست تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها را متوقف کنند. وی نسبت به تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها، کلاس‌ها و رشته‌های دانشگاهی «بدون لحاظ تبعات» آن هشدار داد و از آنها خواست تا از این رویه «سطحی و غیر‌عالمانه» خودداری شود.

احمدی‌نژاد در نامه خود نوشت: «شنیده شده است که در برخی دانشگاه‌ها، رشته‌ها و کلاس‌های تک جنسیتی بدون لحاظ تبعات اعمال می‌گردد. ضروری است فوری از این اقدامات سطحی و غیر عالمانه جلوگیری شود.»

پس از این سخنان بسیاری از محافظه‌کاران این اقدام احمدی‌نژاد را یک اقدام نسنجیده و تبلیغاتی عنوان کردند و به شدت وی را مورد حمله قرار دادند.


 


تفکیک جنسیتی به زایشگاه‌ها رسید (طنز)

متن اطلاعیه وزارت بهداشت به زایشگاهها سراسر کشور به این شرح است:

طبق سنت وسیره نبوی مبنی بر تفکیک جنسیتی بین آحاد امت اسلامی برای جلوگیری از معصیت و گناه  در نظام اسلامی بعد از اجرای طرح جداسازی در دانشگاه‌ها و مدارس جمهوری اسلامی  اینک مفتخریم طرح تفکیک جنسیتی را در زایشگاه‌ها به اجرا درآوریم.

از این پس کلیه مراکز درمانی و زایشگاه‌ها موظف هستند نوزادان را به محض تولد با توجه به نوع جنیست در اتاق‌های جداگانه‌ای نگهداری کنند.

.در بررسی وزارت بهداشت مشخص شد نوزدان پسر برای جلب توجه نوزدان دختر صدای «اوُ اَ اوُ آ» در میاورند و نوزدان دختر هم در پاسخ صدای «اُُ و ُ اً اِ» در می‌آورند

بعد از بررسی پزشکان وزارت بهداشت متوجه شدیم نوزادان یک روزه هم تحرکات جنسی دارند و در جامعه مترقی اسلامی  برای پرهیز از اختلاط زن و مرد برنامه گسترده ای پیش بینی شده است.

در طرح آزمایشی که در زایشگاه بسیج انجام گرفت بعد از تفکیک جنسیتی در نوزدان یک روزه صداهای نوزدان برای جلب توجه به نحو چشمگیری کاهش پیدا کرد و بسیجیان یک روزه پسر بعد از جداسازی در اتاقشان به ذکر دعا و نیایش پرداخته و صدای «اُ ن ن گ ب رخ آ م ن ی» سر می دادند و  نوزادان دختر  بسیجی  یک روزه بعد از جداسازی شعار می‌دادند : «اَ م رگ ب ر خ ا م ن ی»

این شیوه جداسازی برای اولین بار در تاریخ نشان دهنده تحول بزرگی در طب اسلامی است .برخی دانشمندان غربی هم از این طرح استقبال کرده اند و در چند بیمارستان در ایالات متحده امریکا به اجرا می‌آید تا از این پس شاهد بی‌بند وباری لجام گسیجته در غرب نباشیم.


 


دادستان تهران: مشایی می‌تواند علیه ارضی اعلام جرم کند

دادستان تهران امروز در یک نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری مهر عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به سخنان روز پنجشنبه منصور ارضی واکنش نشان داد و گفت اسفندیار رحیم مشایی می‌تواند علیه وی اعلام جرم کند.

منصور ارضی پنج‌شنبه شب و در جریان مداحی برای شبهای قدر با اشاره به پنهان بودن مشایی گفته بود: «پیداش کنن بچه‌ها می‌کشنش! فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت! گفتم هر کی بکشتش پولشو من می‌دم!»

پس از این سخنان بلافاصله سایت‌های هوادار مشایی با برجسته کردن این خبر، به آن واکنش نشان دادند و نوشتند که این ادبیات پیش از این هم سابقه داشته و منصور ارضی نمی‌تواند بدون حمایت‌های عالی این‌چنین بی‌مهابا سخن بگوید.

 

هشت سال زندان برای دو آمریکایی زندانی در ایران

عباس جعفری‌ دولت‌آبادی در بخش دیگری از نشست خود با خبرنگاران همچنین تائید کرد که هر یک از دو آمریکایی زندانی در ایران به هشت سال زندان محکوم شده‌اند.

سارا شورد، شین باوئر و جاشوا فتال سال گذشته و در مرزهای ایران دستگیر شدند که مدتی بعد اتهام آنها جاسوسی و ورود غیرمجاز به خاک ایران اعلام شد. در این میان، سارا شورد، سال گذشته با سپردن وثیقه آزاد شد و به آمریکا بازگشت.

گفتنی است وزارت خارجه آمریکا به این خبر واکنش نشان داد و خواستار آزادی این افراد شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران همچنین گفت که رأی دادگاه صادر و به متهمان ابلاغ شد و «آنها می‌توانند طبق قانون به رأی دادگاه اعتراض کنند.»

 

رسیدگی به تخلف ویژه نامه ایران و انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی: همه چیز را سکسی نبینید

دادستان تهران در بخش دیگری از نشست خود به ویژه نامه جنجالی روزنامه ایران با نام «خاتون» پرداخت و گفت رسیدگی به این پرونده با جدیت ادامه دارد.

وی گفت: «همانطور که پیش از این اعلام شد دادستانی در این رابطه اعلام جرم کرده بود. تحقیقات آغاز شده و امیدواریم پس از تکمیل تحقیقات اتخاذ تصمیم شود. پرونده به جدیت ادامه دارد و از نظر ما نوبت دوم تحقیقات شروع شده و امیدواریم به زودی اعلام نظر شود.»

روزنامه ایران دو هفته پیش ویژه‌نامه‌ای با عنوان «خاتون» در ۲۵۸ صفحه منتشر کرد که در آن مقالات، مصاحبه‌ها و کاریکاتورهایی درباره وضعیت حجاب و چادر در ایران به چاپ رسانده بود.

انتشار این روزنامه بویژه مصاحبه با مهدی کلهر، مشاور پیشین محمود احمدی‌نژاد، خشم محافظه‌کاران را برانگیخت و دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که پرونده این روزنامه به دادگاه رفته‌است.

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود در باره این اقدام روزنامه ایران نوشت که متاسفانه برخی در ایران همه‌چیز را سکسی می‌بینند.

این روزنامه با حمایت تلویحی از اقدام روزنامه ایران نوشت: «بی انصافی است اگر گفته شود همه مطالب ویژه نامه مورد اشاره،‌ انحرافی است. اما واقعیت اینست که این قبیل مطالب تخیلی که حتی پرت و پلاهای فروید را هم پشت سر گذاشته، آن را به درجه‌ای از انحطاط و سقوط کشانده که طبیعی بود سیل اعتراض‌ها را متوجه خود کند.»

جمهوری اسلامی در ادامه نوشته است:‌«یکی از استادان آنقدر همه چیز را سکسی می‌بیند که همه بخش‌های اجتماعی جامعه را گرفتار سکس می‌داند بطوری که از نظر وی سکس در ورزش و ساختارهای شهری هم نفوذ کرده تا جائی که حتی آشپزخانه‌های باز و خودروی ۲۰۶ و فوتبال را نیز نمادهائی براساس ساختار سکس می‌پندارد. آن دیگری حتی به حوادث بعد از انتخابات هم رحم نکرده و با صراحت می‌گوید: من بزرگترین قدرت محرکه این حوادث را محرکه جنسی می‌دانم. کاندیداهای معارض به دنبال خود نمائی جنسی رفتند، یعنی وقتی مثلاً لباس سبز پوشیدند، تحریک آمیز بودند.»


 


رییس مرکز آمار ایران: شاخص تورم محرمانه است

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به نقل از رییس مرکز آمار ایران اعلام کرد که قرار است نرخ تورم به صورت عمومی اعلام نشود.

به گزارش خبرآنلاین پس از آنکه تعدادی از نمایندگان در نامه‌ای به لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم انتشار عمومی شاخص تورم توسط مرکز آمار اعتراض کردند، رییس مرکز آمار در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حاضر شد و گفت نمی‌تواند شاخص رشد تورم را اعلام کند.

موسی الرضا ثروتی، رییس مرکز آمار ایران در برابر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و در پاسخ به در خواست آنها مبنی بر اعلام نرخ تورم گفت که به مرکز آمار دستور داده شده است که از این به بعد نرخ تورم به صورت عمومی اعلام نشود.

گفتنی است بیش از دوماه از اعلام آخرین نرخ تورم توسط مرکز آمار ایران می‌گذرد،‌ و این مرکز از اعلام رسمی نرخ تورم خودداری کرده ‌است. این در حالی است که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه این مرکز موظف شده شاخص‌های رسمی آماری را منتشر کند.

اما پس از عدم اعلام نرخ تورم، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه رییس مرکز آمار ایران را احضار می‌کنند و از علت عدم اعلام نرخ تورم را جویا می‌شوند که و وی می‌گوید که دستور دارد تا این نرخ محرمانه بماند.

همچنین آنچه نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران را در معرض توجه بیشتر قرار داد، ‌اختلاف قابل توجه اعداد آن با اعداد اعلامی از سوی بانک مرکزی بود، به طوری که در آخرین اعلام نرخ تورم بانک مرکزی ۱۶.۳ درصد و نرخ تورم مرکز آمار ۱۹.۶ درصد برای تیر ماه بود.

دو ماه پیش نیز  مرکز آمار نرخ تورم اردیبهشت ماه را ۱۶/۷ درصد اعلام کرده بود، اما بانک مرکزی مدعی بود که نرخ تورم ۱۴/۲ درصد است.

پیش از این مرکز آمار ایران از اعلام نرخ بیکاری هم به عنوان یکی دیگر از شاخص‌های مهم اقتصاد کلان خودداری کرده بود، به طوری که هم اکنون بیش از یک‌سال و نیم از آخرین اعلام نرخ بیکاری توسط این نهاد مسوول می‌گذرد.

در حال حاضر نهادهای بین‌المللی مرتب در حال اعلام شاخص‌های اقتصادی کشورهای مختلف از جمله ایران هستند و نرخ بیکاری و تورم جمهوری اسلامی را به مراتب بیشتر از آنچه مقامات رسمی می‌گویند، اعلام می‌کنند

همچنین بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی، میزان تورم را بسیار بیش از آن‌چه اعلام شده، می‌دانند و به شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نیز اعتراض دارند، زیرا به باور آنها، ادامه این شیوه موجب افزایش تورم خواهد شد.

با این همه اما مرکز آمار ایران، آماری درباره میزان نرخ تورم ناشی از هدفمندی یارانه‌ها منتشر نکرده و در زمینه اعلام کل شاخص تورم هم که گفته است این شاخص محرمانه است.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته