-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

Latest Posts from Tehran Review for 08/31/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



Iran has dispatched a submarine and a warship to the Red Sea on a patrol mission, navy commander Admiral Habibollah Sayyari said in a report by state media on Tuesday.

“This flotilla which is comprised of a submarine and a warship will patrol the high seas and display the capabilities of the Islamic republic of Iran,” said Sayyari, quoted by the state television website.

In July, Iran announced intentions to boost its military presence in international waters, with plans to deploy warships in the Atlantic.

Sayyari said the flotilla, in its 15th mission of its kind to be dispatched to the Red Sea, would also focus on “fighting piracy”. In recent years, local media have reported that Iranian warships accompanied Iranian ships and those of other nations as they made their way across the pirate-infested Gulf of Aden.

In June, Iranian “Kilo” class submarines escorted warships to the Red Sea “to collect data,” in their first mission in distant waters.

Iran’s maritime forces are composed mainly of small units equipped with missiles and operating under the control of the elite Revolutionary Guards in the Gulf. The ocean-going fleet is also small and under the command of the navy which comprises a half-dozen frigates and destroyers from 1,500 to 2,000 tonnes, and three 3,000-tonne submarines bought from Russia in the 1990s.

In February, Iran moved two warships into the Mediterranean, crossing the Red Sea and the Suez Canal, triggering anger in Israel and prompting the Jewish state to put its navy on alert.

source: AFP


 


“احمد شهید” گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امورایران، کار نگارش نخستین گزارش خود را به پایان رسانده است.

به گزارش جرس، “الهه هیکس ” مدیر گروه حقوق بشر و برنامه ریزی در نیویورک ضمن اعلام این خبر گفت “آقای شهید که از ابتدای ماه آگوست ماموریت اش را آغاز کرده ،در گزارش خود به کارنامه ایران طی 6 ماه گذشته یعنی از اسفند 1389( ماه مارس) تا شهریور 1390 ( سپتامبر) پرداخته و قرار است گزارش او در نشست ماه اکتبر مجمع عمومی سازمان ملل قرائت شود.” به گفته وی، گزارش بعدی احمد شهید از وضعیت حقوق بشر ایران در ماه مارس ( اسفند 1390) به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارایه خواهد شد.خانم هیکس از قربانیان نقض حقوق بشر و سازمان های حقوق بشری خواسته است شکایت هایشان را به دفتر گزارشگر ویژه ارسال کنند. او تاکید دارد که ” مساله مهم ارسال اطلاعات مستند برای گزارشگر است و اطلاعات باید به صورت یک لایحه حقوقی تنظیم شود.” به گفته وی ” اگر پرونده خاصی اهمیت ویژه ای داشته باشد، آقای شهید می تواند از مقام های جمهوری اسلامی درباره آن سوال کند.” هیکس با اشاره به گزارش های نگران کننده درباره مهدی کروبی از رهبران جنبش سبز می گوید “: اگر وضعیت آقای کروبی حادتر شود، باید از آقای شهید خواست که در این زمینه پادرمیانی کند.” وی تاکید دارد که ” کار اطلاع رسانی درباره موارد نقض حقوق بشر باید به طور سیستماتیک ادامه یابد و مستندات آن به دفتر گزارشگر ویژه ارسال شود.” احمد شهید در نشست روز جمعه 27 خرداد شورای حقوق بشر ملل متحد در ژنو سوییس به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران انتخاب شد. بسیاری از قربانیان نقض حقوق بشر منجمله خانواده کشته شدگان و زندانیان سیاسی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری در پی انتخاب آقای شهید به این سمت با نگارش نامه هایی خواهان توجه ویژه وی به رشد مصادیق نقض حقوق بشر شده اند.احمد شهید پس از آغاز ماموریت به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران از مقام های جمهوری اسلامی خواست که امکان سفر او را به ایران را فراهم کنند اما درخواست او با پاسخ منفی مقام های تهران همراه شده است. در همین حال کمپین بین المللی حقوق بشر در نیویورک هفته گذشته در اطلاعیه ای راه های تماس و نحوه ارسال اطلاع برای دفتر گزارشگر ویژه را تشریح کرده بود.


 


در حالی که جمهوری اسلامی ایران هنوز شورای انتقالی لیبی را به رسمیت نشناخته است، وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه از مصطفی عبدالجلیل، رییس این شورا دعوت کرد تا «در فرصتی مناسب» به ایران سفر کند.

به گزارش رادیو فردا، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با مصطفی عبدالجلیل، رییس شورای انتقالی لیبی، تماس تلفنی داشته‌است و در این تماس پیروزی «انقلاب» مخالفان علیه معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی، را به او تبریک گفته‌است.

جمهوری اسلامی ایران پیش از این در زمان دخالت نیروهای ناتو در لیبی برای حمایت از مخالفان قذافی و جلوگیری از کشتار غیرنظامیان، منتقد هرگونه دخالت در لیبی بود و دخالت در امور داخلی لیبی را محکوم کرده‌بود.

گفت‌ و گوی تلفنی صالحی و عبدالجلیل نخستین تماس رسمی میان ایران و شورای انتقالی لیبی است. به گزارش ایرنا، مصطفی عبدالجلیل در این گفت‌وگو خواستار بازگشت سفیر ایران به لیبی و ارتقای فعالیت سفارت جمهوری اسلامی شده‌است.

سفیر ایران در لیبی پس از آغاز درگیری‌ها میان مخالفان و هواداران معمر قذافی از طرابلس فرا خوانده‌ شد.

بنا به گزارش ایرنا، آقای عبدالجلیل در تماس تلفنی خود همچنین از کمک‌های ایران تشکر کرده و ابراز امیدواری کرده‌است که در آینده نزدیک وزیر امور خارجه ایران سفری رسمی به طرابلس داشته باشد.

علی‌اکبر صالحی، روز یکشنبه از تماس و کمک ایران به مخالفان مسلح معمر قذافی در لیبی خبر داد و گفت که چندین محموله غذایی و دارو هم پیشتر به بنغازی ارسال شده‌است.

به رغم اعلام این خبر و اعلام دوباره تبریک از سوی آقای صالحی به شورای انتقالی لیبی، جمهوری اسلامی ایران هنوز حاضر نشده است که تشکیلات مخالفان در لیبی را به رسمیت بشناسد و این امر انتقادهایی را در داخل ایران به دنبال داشته‌است.

از آن جمله سایت «آینده» نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، از «انفعال و سکوت در برابر حوادث لیبی» انتقاد کرده و نوشته‌است: «تاکنون که اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان نسبت به پیروزی انقلاب مردم لیبی اعلام موضع و حمایت کرده‌اند، وزارت خارجه حتی به رغم صدور بیانیه عملاً سیاست سکوت را همچنان ادامه داده‌است.»

علی‌اکبر صالحی در پاسخ به انتقادها گفته‌است: «انتظار نداشته باشید همه سیاست‌ها، طرح‌ها و رایزنی‌های خود را مستمراً در معرض سمع و دید دیگران قرار دهیم. باید زمان مناسب مطرح کردن اقدامات کاملاً فراهم شود و بعد آن را اعلام کنیم.»

مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای انتقالی لیبی، در تماس تلفنی خود با وزیر خارجه ایران موضوع ناپدید شدن موسی صدر را «یک مسئله اصلی» برای شورای انتقالی نامید و افزود که «تا رسیدن به نتیجه کامل، آن را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.»

موسی صدر مرجع دینی و سیاسی شیعیان که مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرده‌است در شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی، ناپدید شد و از آن زمان خبر موثقی از وضعیت او در دست نیست.

کشورهایی که تاکنون شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخته‌اند:

آلبانی، آلمان، اتریش، اتیوپی، اردن، اسپانیا، استرالیا، اسلوونی، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، بحرین، بریتانیا، بلژیک، بلغارستان، بنین، بورکینافاسو، پاناما، پرتغال، ترکیه، توگو، تونس، جمهوری چک، چاد، حکومت خودگردان فلسطین، دانمارک، زیمبابوه، ژاپن، ساحل عاج، سنگال، عراق، فرانسه، فنلاند، قطر، کانادا، کرواسی، کلمبیا، کوزوو، کویت، کیپ ورد، گابن، گامبیا، گینه، لبنان، لتونی، لوکزامبورگ، مالت، مالدیو، مالزی، مجارستان، مراکش، مصر، مونته‌نگرو، نیجر، نیجریه، هلند، یونان.


 


آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که دولت باید در برابر انتقادهایی که در رسانه‌ها یا مراکز قانونی مطرح می‌شود، «برخورد صحیح» داشته باشد و «رویکرد مخاصمه و حمله متقابل» در برابر انتقادها، به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

به گزارش زمانه وی عصر روز یکشنبه در دیدار با رییس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، به آنها توصیه کرد تا جایی که ممکن است «کوتاه بیایند» و تلاش کنند که مسائل را با «ارتباطات دوستانه» حل کنند.

روابط مجلس و دولت ایران در دو سال اخیر به شدت دچار تنش شده است. نمایندگان مجلس، دولت را به «قانون‌گریزی» متهم می‌کنند در مقابل نیز دولت، نمایندگان مجلس را به «کارشکنی» متهم می‌کند. حمیدرضا ترقی، عضو ارشد موتلفه از گروه‌های اصولگرا تیر ماه جاری از تشکیل هیأتی را برای پیگیری «قانون‌شکنی‌های دولت» از سوی آیت‌الله علی خامنه‌ای خبر داده بود.

آیت‌الله خامنه‌ای که به مناسبت هفته دولت در جمع اعضای کابینه سخن می‌گفت، افزود: «شایسته نیست که دولت خود را درگیر حاشیه‌ها کند که البته برخی اوقات، دولت با کم‌توجهی زمینه‌ساز این حاشیه‌ها می شود و برخی اوقات هم حاشیه هایی است که دیگران بوجود می آورند. »

انتقاد اصول‌گرایان از دولت در ماه‌های اخیر بالا گرفته و در رسانه‌های اصول‌گرایان مخالف دولت از اطرافیان رئیس‌جمهور با عنوان «جریان انحرافی» یاد می‌شود.از سوی دیگر محمود احمدی‌نژاد و آیت‌الله خامنه‌ای نیز در ماه‌های گذشته بر سر برخی انتصاب‌های دولتی اختلاف داشته‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی ایران همچنین با انتقاد از مسائلی که تحت عنوان «علاقه به ایران و ایرانی‌گری» مطرح می‌شود، از دولت خواست که به جای «تاکید» بر ایران قبل از اسلام، به ایران بعد از اسلام توجه کند.

سخنان برخی از اعضای دولت و به‌ویژه اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد درباره «مکتب ایرانی» انتقادهای تندی را از سوی برخی از مراجع تقلید شیعه و چهرهای ‌اصولگرا به دنبال داشته است.

آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به دولت توصیه کرد که در موضوعات فرهنگی از «حاشیه‌سازی» پرهیز کند و « بدون رودربایستی و با قاطعیت، جهت گیریهای انقلابی و اسلامی» را درنظر داشته باشد.

وی همچنین یکی از «اشکالات» دولت را «حضور کم رنگ در میان نخبگان دانشگاهی و حوزوی» عنوان کرد و از دولت خواست که در بخش‌های مختلف و به ویژه مسائل اقتصادی از دیدگاه‌های «نخبگان» استفاده کند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته