-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

Latest New from Green Correspondents for 08/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

فریاد سبز آزادی برای ارومیه

 
 

ساعاتی پیش تعدادی از زندانیان زندان اوین که بسیاری از آن‌ها در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌بردند، از زندان آزاد شدند

لحظاتی پس از آزادی... درب زندان اوین...
رضا بهزادیان نژاد، علی بهزادیان نژاد
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/اخبار زندانیان- سیاسی:
تعدادی از زندانيان زندان اوين که بسياری از آن‌ها در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می‌بردند شب جاری از زندان آزاد شدند.

به گزارش اخبار دريافتی از زندان اوين» :علی بهزاديان نژاد،لاله حسن پور، اکرم حيدريان، سما شاملو، زهرا جباری، سوسن تبيانيان، فاطمه درويش، نازنين حسن نيا، محمد پورعبدالله، کيوان فرزين، ارسلان ابدی، اميد شريف دانا، آرتين غضنفری، حسين فرجی، حسين حيدری منش، امير اصلانی، ابولفضل قاسمی، محسن مختاری، حميد رضا نجومی، غلامرضا آزادی، اميرحسين قنبری، ميثم رودکی، روح اله ميرزاخانی، مسعود يزدچی، کورش قاسمی، زهرا جباری ، محسن غمين و بهنام انصاری  تعدادی از اين زندانيان هستند که ساعاتی پيش آزاد شده اند.

احسان عبده تبريزی، لاله حسن پور، زهرا جباری، کيوان فرزين، اميراصلانی، سورنا هاشمی، محسن غمين، محمد پور عبدالله، ارسلان ابدی از جمله زندانيان سياسی هستند که ديشب آزاد شده اند.

تعدادی از اين زندانيان سياسی دوران حبس شان در چند هفته آينده به پايان می رسيد و تنها چند هفته زودتر آزاد شده اند و تعدادی ديگر از زندانيان آزاد شده همچون احسان عبده تبريزی که سابقه موثر کيفری نداشته و نيمی از دوران محکوميت خود را نيز گذرانده اند، طبق قوانين ايران می توانستند از حق آزادی مشروط استفاده کنند.

بر اساس اين گزارش اين آزادی‌ها به مناسبت نزديکی به عيد فطر صورت گرفته است.

رابطه قائم مقام وزير دادگستری گفته بود: «پيش‌بينی می‌شود امسال تقريبا تمام زندانيان جرائم غير عمد آزاد شوند.»
چندی پيش نيز اعلام شده بود که به مناسبت عيد فطر تعداد زيادی از زندان آزاد خواهند شد.
اخبار تکميلی پس از دريافت ارسال خواهد شد.


 
 

بر اساس موافقت علی خامنه ای تعداد ۱۰۰ نفر از محکومان جرائم امنيتی مشمول عفو شده‌اند که از اين تعداد ۷۰ نفر آنان از زندان امشب آزاد خواهند شد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
 خبرگزاری حکومتی فارس که يکی از رسانه های حامی حکومت کودتا است، به نقل از عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، از آزادی ۷۰ نفر از زندانيان که در بين آنان اسرای جنبش سبز که پس از کودتای انتخاباتی در سال ۸۸ به جرم اعتراض به دزديده شدن آرايشان بازداشت شده بودند، در ساعات پيش رو خبر داده است.

به گزارش اين خبرگزاری ، عباس جعفری دولت‌آبادی گفت: عفو اين دسته از محکومان بر اساس تقاضای عفو ارائه شده و نيز ابراز ندامت و پشيمانی از ارتکاب جرائم ارتکابی توسط آنان صورت گرفته است.

دادستان تهران افزود: بر اساس موافقت علی خامنه ای تعداد ۱۰۰ نفر از محکومان جرائم امنيتی مشمول عفو شده‌اند که از اين تعداد ۷۰ نفر آنان از زندان امشب آزاد خواهند شد.


 
 



 
 



 
 

بيش از شش ماه پس از حصر غير قانونی رهبران جنبش سبز می‌گذرد و امروز فاطمه کروبی اعلام کرد که از آغاز ماه مبارک رمضان، مهدی کروبی به خانه جديدی منتقل شده و به او نيز اجازه همراهی با همسرش داده نشده است. بدين ترتيب مهدی کروبی از آن زمان، عملا در بازداشت انفرادی به سر می‌برد و به گفته‌ی فاطمه کروبی، در تمام ۱۹۰ روزی که از حبس خانگی کروبی می‌گذرد، تنها يک بار به او اجازه هواخوری و حضور در فضای باز (حياط منزل) داده شده است. به گفته‌ی فاطمه کروبی، همسرش از بسياری از حقوق اوليه يک زندانی مانند ملاقات، هواخوری، کتاب و روزنامه محروم است.
خبرنگاران سبز/رهبران-سبز:
 فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در مصاحبه‌ای کوتاه در خصوص آخرين وضعيت همسرش اعلام کرد که وی به مکان ديگری منتقل شده است.

به گزارش سحام نيوز، در اين مصاحبه فاطمه کروبی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مردم در ماه رمضان گفت: ابتدا طی مقدمه‌ای بايد خدمت مردم عرض کنم، وقتی که آقای احمد جنتی در مقام سخنگوی حاکميت در نمازجمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ از لزوم حصر رهبران جنبش اعتراضی مردم ايران سخن گفت و قوه قضاييه را چنين توصيه کرد که "دستگاه قضايی بايد ارتباط سران فتنه با مردم را به کلی مسدود کند. در خانه آنها مسدود شود، تلفن‌ آنها قطع شود، اينترنت آنها نيز قطع شود تا نتوانند پيامی بدهند و پيامی بگيرند و در خانه خود زندانی شوند و …" ؛ از بعد سخنان وی بود که ما با اشغال مجتمع مسکونی خود و نيز منزل فرزندم مواجه شديم. پس از اين اقدام، از همان روزهای آغازين آقای کروبی به غير قانونی بودن و بر خلاف شرع بودن تصرف مجتمع تاکيد داشتند و بارها به آنان تذکر دادند و از ماموران می خواستند که محل اقامت ايشان را به مکان ديگری منتقل کنند تا بيشتر از اين موجبات آزار همسايگان فراهم نگردد و مالکين ديگر مجتمع بتوانند به خانه خود باز گردند.

همسر مهدی کروبی در ادامه درباره شرايط مهدی کروبی افزود: از ابتدای حبس تاکنون، ايشان از کليه حقوق اوليه يک زندانی مانند حق داشتن هواخوری، حق ملاقات، داشتن کتاب و روزنامه، محروم بوده و هستند و اين امر صدماتی را به وضعيت جسمی ايشان وارد خواهد کرد.

خانم کروبی در خصوص انتقال همسرش به مکانی ديگر اظهار داشت: سرانجام با پافشاری آقای کروبی، از اول ماه رمضان، ايشان را به آپارتمانی بسيار کوچک منتقل نمودند و در حال حاضر ايشان به همراه ماموران امنيتی در آن واحد آپارتمانی مستقر گرديده اند و با اين اقدام عملا از ورود من نيز به آپارتمان جلوگيری شد؛ زيرا حضور و زندگی من در آن آپارتمان کوچک يک خوابه با حضور ماموران امنيتی ميسر نبود. اين در حاليست که طبق هماهنگی صورت گرفته با ماموران، قرار بود آقای کروبی را به منزل خودشان که توسط فرزندانم در منطقه جماران تهيه شده بود، منتقل نمايند و به دلايل نامعلومی، نيروهای امنيتی حاضر نشدند ايشان را به  اين ساختمان که تنها منزل مسکونی ايشان است، منتقل کنند.

فاطمه کروبی در ادامه افزود: من در همين جا اعلام می کنم که آقای کروبی يک خانه دارد و آن هم در همين جماران است و تحميل اجاره‌ی مکان ديگر به خانواده ايشان، به معنای خانه ی آقای کروبی نيست.
در پايان فاطمه کروبی وضعيت روحی همسرش را "خوب و استوار" توصيف کرد و گفت: در حالی که طی اين ۱۹۰ روز، ماموران تنها يکبار به آقای کروبی برای حضور در فضای باز و هواخوری در حياط منزل اجازه داده اند و عليرغم اينکه آخرين ملاقات با ايشان مربوط به نيمه شعبان می باشد؛ ايشان از روحيه بالا و استواری برخوردارند. از روز اول هم آقای کروبی با همين روحيه قوی، از حاکميت و زندان بانان هيچ درخواستی را نداشته است و با توجه به اينکه از حقوق اوليه يک زندانی محروم بوده، با خونسردی تمام و اعتماد به نفس بالا اين مشکلات را تحمل نموده و افتخار می کند به عملکرد خويش در دفاع از حقوق مردم. حکومت بايد بداند که آقای کروبی چه پيش از انقلاب و چه اکنون از پرداخت هرگونه هزينه ای؛ هيچ ابايی نداشته و خود را آماده تحمل همه مصائب نموده است.

لازم به توضيح است در حال حاضر مهدی کروبی عملا به صورت جداگانه و به دور از همسر در اين ساختمان کوچک در حبس خانگی قرار دارد و نگرانی ها هر روز در خصوص وضعيت سلامتی ايشان بيشتر از پيش افزايش می يابد. از طرف ديگر سايت های زرد و علاقه مند به شايعه پراکنی و وابسته به جريان حاکم و نهاد های امنيتی، طی يک ماه اخير با آگاهی از ميزان محبوبيت آقايان کروبی و موسوی در ميان مردم، شروع به انتشار اخباری کذب و دروغين باهدف معروف نمودن خود و افزايش بازديدکنندگانشان کرده اند؛ دريغ از اينکه مردم بيشتر از گذشته به ماهيت پوچ اين گونه سايت ها و خبرها پی خواهند برد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته