-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

Latest News from 30Mail for 08/28/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

نامه ۲۲ نماینده به هیئت رئیسه مجلس:
1390/6/5

۲۲ نماینده مجلس ایران، در نامه‌ای به هیئت رئیسه این مجلس خواستار «پیگیری کار‌شناسانه و فوری» مشکل دریاچه ارومیه از سوی این هیئت رئیسه شدند.

در این نامه، که از سوی نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل امضا شده، آمده است این نمایندگان «به شدت» پیگیر مشکل دریاچه ارومیه هستند و «در ضمن دولت باید در قبال تبعات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حاصل از روند خشک شدن دریاچه پاسخگو باشد.»

این نمایندگان تصریح کرده‌اند که «هرگونه گرفتاری در امور فوق متوجه دولت و دست‌اندرکاران مسئول می‌باشد».

پیشتر و در جریان بررسی طرح دو فوریتی نجات دریاچه ارومیه در مجلس، جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه، نیز دولت ایران را مقصر مشکل دریاچه ارومیه دانسته بود. آقای جهانگیرزاده در آن جلسه گفته بود که درسال ۱۳۸۷ دولت بودجه دو هزار و هفتصد میلیارد تومانی را برای احیای این دریاچه تصویب کرد اما «یک ریال نیز هزینه نشد و این کم‌کاری و قصور دولت است».

در نامه روز شنبه نمایندگان آذری زبان، آنها همچنین رای مخالف به طرح دو فوریتی نجات دریاچه ارومیه را تکذیب کردند و اعلام کردند که به این طرح رای مثبت داده‌اند.

این موضوع پس از آن مطرح شد که طرح دو فوریتی نجات دریاچه ارومیه برای مطرح شدن در مجلس به امضای ۶۶ نفر رسیده بود اما پس از رای‌گیری تنها ۵۷ نماینده مجلس به این طرح رای مثبت دادند.

روز شنبه همچنین منابع خبری از درگیری میان معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه و نیروهای امنیتی در شهرهای ارومیه و تبریز خبر دادند.

بنا به گزارش‌ خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در این تجمع که به فراخوان فعالان مدنی آذربایجان و برای اعتراض به خشک‌شدن دریاچه ارومیه ترتیب داده شده بود، نیروهای امنیتی در ارومیه به سمت مردم معترض گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

شاهدان عینی نیز گفتند که چندین نفر در این تجمع در دو شهر تبریز و ارومیه بازداشت شدند.

در روزهای گذشته نیز ماموران امنیتی چندین فعال سیاسی آذربایجانی را احضار یا دستگیر کرده بودند که به نظر می‌رسد در ارتباط با جلوگیری از تجمع روز شنبه بوده است.

منبع: فارس

مرتبط:

بازداشت ۳۰ فعال مدنی در استان آذربایجان شرقی

تظاهرات در تبریز در اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه

بارش ۱۰ میلیارد تن نمک کشور را فرا می‌گیرد


 
 

1390/6/5

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی در مصاحبه‌ای کوتاه اعلام کرد که همسرش به مکان دیگری منتقل شده است.

به گزارش سحام نیوز، در این مصاحبه فاطمه کروبی وضعیت روحی همسرش را خوب و استوار توصیف کرده و تاکید کرده که مهدی کروبی از ابتدای حبس تاکنون، ایشان از کلیه حقوق اولیه یک زندانی مانند حق داشتن هواخوری، حق ملاقات، داشتن کتاب و روزنامه، محروم بوده و هستند و این امر صدماتی را به وضعیت جسمی ایشان وارد خواهد کرد.

به گفته وی سرانجام با پافشاری مهدی کروبی، از اول ماه رمضان، او را به آپارتمانی بسیار کوچک منتقل کرده‌اند و در حال حاضر به همراه ماموران امنیتی در آن واحد آپارتمانی مستقر شده‌اند.

فاطمه کروبی تاکید کرده با این اقدام عملا از ورود وی نیز به آپارتمان جلوگیری شده چرا که زندگی او در آپارتمان کوچک یک خوابه با حضور ماموران امنیتی می‌سر نبوده است.

وی افزوده: «طبق هماهنگی صورت گرفته با ماموران، قرار بود آقای کروبی را به منزل خودشان که توسط فرزندانم در منطقه جماران تهیه شده بود، منتقل نمایند و به دلایل نامعلومی، نیروهای امنیتی حاضر نشدند ایشان را به این ساختمان که تنها منزل مسکونی ایشان است، منتقل کنند.»

همسر مهدی کروبی تصریح کرده که «آقای کروبی یک خانه دارد و آن هم در همین جماران است و تحمیل اجارهٔ مکان دیگر به خانواده ایشان، به معنای خانهٔ آقای کروبی نیست.»

پس از آنکه احمد جنتی در نمازجمعه از لزوم حصر رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران سخن گفت و به قوه قضاییه توصیه کرد که «دستگاه قضایی باید ارتباط سران فتنه با مردم را به کلی مسدود کند، در خانه آن‌ها مسدود شود، تلفن‌ آن‌ها قطع شود، اینترنت آن‌ها نیز قطع شود تا نتوانند پیامی بدهند و پیامی بگیرند و در خانه خود زندانی شوند» خانه رهبران سبز و همسرانشان اشغال شد و موسوی و کروبی به همراه همسرانشان از آن زمان در حصر به سر می‌برند.

منبع: سحام‌نیوز 


 
 

1390/6/5

شهرهای ساسانی فارس روند رو به تخریب را طی می‌کنند و بخش مهمی از این شهر‌ها پشت سد‌ها غرق می‌شوند اما هیچ فعالیت مطالعاتی مبنی بر شناسایی، کاوش و مرمت روی آن‌ها صورت نگرفته است. 

هم اکنون بقایای این شهر‌ها دراستان فارس متروک و بخشی ازآن‌ها نیز با احداث سد‌ها آبگیری شده‌اند. به گفته کار‌شناسان تنها در سد سیوند بیش از ۱۳۰ محوطه‌های تاریخی به زیر آب رفته است.

شهر ایزدخواست آباده، شهرداراب گرد، شهرگور فیروز آباد، شهر جره در کازرون، شهرسرمشهد در کازرون، همچنین ۳ شهر ساسانی دیگر در منطقه لار، شهراستخر در مرودشت، از جمله شهرهای دوره ساسانیان محسوب می‌شوند که عملا به حال خود‌‌ رها شده‌اند.

شهرساسانی دیگری در شهرستان قیرو کازرین با بیش از ۲ هزار سال قدمت که درواقع یک محوطه باستانی بود در طی عملیات و کاوش‌های باستان‌شناسی پیداشد و سرانجام پشت دریاچه سد سلمان فارسی غرق شد و همین سرنوشت با احداث سد ملاصدرا گریبان شهرساسانی شهرستان اقلید را گرفت.

در لارستان نیز تعدادبسیاری شهروجود دارد که نمونه‌ای از آن قلعه اژد‌ها پیکر است که نشاندهنده وجود شهرهای ساسانی بوده است. گراش نیز در برگیرنده قلعه ساسانی همایون دژ است اما هم اکنون بنیاد حفظ دفاع مقدس شهیدان در میان این قلعه ساسانی شهیدان گمنام را دفن کرده است.

جز شهر بیشاپور که تقریبا ۴ درصد مرمت شد، هیچ اقدام و فعالیت مطالعاتی در مابقی شهرهای فارس به جز کاوش‌های موردی صورت نگرفت و حتی شهر بیشاپور هم از سال ۵۶ به بعد کاوش‌های آن به صورت مستمر و پایدار ادامه پیدا نکرد.

ساسانیان به عنوان متاخر‌ترین حکومت قبل از اسلام شهرهای متعددی از شمال تا جنوب فارس ساخته‌اند. اما این شهر‌ها همچنان به حال خود‌‌ رها شده و تعدادی از آن‌ها نیز با احداث سد‌ها غرق شده‌اند. 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس:
1390/6/5

تحقیقات «ارتش سایبری سپاه پاسداران» نشان می‌دهد کاربران اینترنت در تهران در روز عاشورا از نظر مراجعه به سایت‌های «غیراخلاقی» در میان ۱۸۲ کشور جهان در رتبه نخست قرار گرفته‌اند. 

خبرگزاری فارس٬ روز جمعه این مطلب را از ابراهیم بیانی معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس در جمع گروهی از فرماندهان بسیج ادارات این استان نقل کرد (+) اما پس از مدتی این خبر را از خروجی خود برداشت.(+)

به گفته بیانی، در زمینه مراجعه کاربران ایرانی به سایت‌های «غیراخلاقی»، تهران در رتبه نخست و شیراز در رتبه ششم کشور قرار دارند.

بر اساس این آمار، کاربران اینترنت در استان‌های یزد و اصفهان در زمینه مراجعه به سایت‌های «غیراخلاقی» در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

این مقام اطلاعاتی افزوده است: «با این آمار تکان دهنده چگونه ممکن است با وجود ماهواره‌ها دیگر انگیزه‌ای برای حضور جوانان در مساجد، روزه گرفتن و انجام فریضه امر به معروف باشد.»

وی همچنین با تایید این که «امروز بیش از ۵۰ درصد مردم از ماهواره» استفاده می‌کنند افزوده که «استفاده از ماهواره‌ها به نوعی در جامعه اسلامی ایران تاثیر گذاشته است.»

در ایران میلیون‌ها سایت و وبلاگ فیل‌تر است و کاربران اینترنت امکان ورود مستقیم به این سایت‌ها را ندارند. 

منبع: فارس، دیگربان


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته