-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۹, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 08/31/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/6/8

احمد شهید، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، کار نگارش نخستین گزارش خود را به پایان رسانده است.

الهه هیکس، مدیر گروه حقوق بشر و برنامه ریزی در نیویورک ضمن اعلام این خبر به جرس گفت: «آقای شهید که از ابتدای ماه آگوست ماموریت اش را آغاز کرده، در گزارش خود به کارنامه ایران طی 6 ماه گذشته یعنی از اسفند 1389 تا شهریور 1390 پرداخته و قرار است گزارش او در نشست ماه اکتبر مجمع عمومی سازمان ملل قرائت شود.

به گفته خانم هیکس، گزارش بعدی احمد شهید از وضعیت حقوق بشر ایران در ماه مارس (اسفند 1390) به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارایه خواهد شد.

الهه هیکس از قربانیان نقض حقوق بشر و سازمان های حقوق بشری خواسته است شکایت هایشان را به دفتر گزارشگر ویژه ارسال کنند.

او می‌گوید: «مساله مهم ارسال اطلاعات مستند برای گزارشگر است و اطلاعات باید به صورت یک لایحه حقوقی تنظیم شود.»

به گفته وی «اگر پرونده خاصی اهمیت ویژه ای داشته باشد، آقای شهید می‌تواند از مقام های جمهوری اسلامی درباره آن سوال کند.»

منبع: جرس


 
 

یک مقام اطلاعاتی سپاه:
1390/6/8

یک مقام اطلاعاتی سپاه می‌گوید که در زمینه استفاده کاربران اینترنت از سایت‌های غیراخلاقی در بین ۱۸۲ کشور جهان، تهران از ایران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

ابراهیم بیانی، معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس، در جمع مدیران و فرماندهان پایگاه مقاومت ادارات آن استان گفت: «با این آمار تکان دهنده چگونه ممکن است با وجود ماهواره‌ها دیگر انگیزه‌ای برای حضور جوانان در مساجد، روزه گرفتن و انجام فریضه امر به معروف باشد.»

به گفته ابراهیم بیانی، بر اساس تحقیقات ارتش سایبری سپاه در زمینه مراجعه کاربران ایرانی به سایت‌های غیراخلاقی، شیراز رتبه ششم کشور را دارد.

این مقام اطلاعاتی در سپاه، همچنین اظهار داشت که بر اساس این آمار استان‌های تهران، یزد و اصفهان در رده‌های نخست تا سوم قرار دارند.

مقامات جمهوری اسلامی در سی سال گذشته با جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و محدود کردن آزادی‌ها، سعی در «گسترش اسلام» در بین جوانان داشته‌اند. اما به نظر می‌رسد این سیاست آنها نتیجه‌ای معکوس داشته است.

منبع: جرس و جهان نیوز


 
 

1390/6/8

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که ۶۹ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در اثر آتش‌سوزی در پنج ماه گذشته نابود شده است.

کریم تباشیر، امروز هشتم شهریور ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر همچنین از کاهش چشمگیر میزان آتش‌سوزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گفته آقای تباشیر، در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان در آتش سوخته بودند.

او «نبود تجهیزات اطفای‌حریق، کوهستانی‌بودن منطقه و کمبود نیروی انسانی» را مهم‌ترین مشکلات این استان برای اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع عنوان کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع، هشت درصد از سهم جنگل‌های ایران و ۲۰ درصد از جنگل‌های منطقه زاگرس را دارا است.

اما به گفته این مقام مسئول، در پنج سال گذشته بیش از پنج هزار و ۱۷۰ هکتار از جنگل‌های و مراتع این استان در آتش سوخته است.

جنگل‌های ایران در سال گذشته نیز بیش از سه هزار بار طعمه حریق شد و در این میان آتش‌سوزی در منطقه زاگرس و جنگل‌های گلستان تیره‌ترین فاجعه آتش‌سوزی در جنگل‌های ایران لقب گرفت.

مسئولان منابع طبیعی ایران مهم‌ترین علل آتش‌سوزی در جنگل‌های این مناطق را خشکسالی در دو سال گذشته و کاهش بارندگی تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش عنوان کردند.

منبع: مهر و مردمک


 
 

1390/6/8

شرکت گوگل دیروز هفتم شهریورماه از تلاش برای هک کردن سرویس ایمیل این شرکت در ایران خبر داد. به گمان بسیاری از وبلاگ‌نویسان و فعالان در اینترنت، این حملات احتمالا تلاش‌های دولتی برای دسترسی غیرمجاز به ایمیل‌هایی که از سرویس جی‌میل استفاده می‌کنند بوده است.

این شرکت اعلام کرده که گزارش‌هایی مبنی بر تلاش‌ حمله‌ای به نام SSL man-in-the-middle (MITM) attacks علیه کاربران گوگل دریافت کرده که به‌واسطه آن کسی سعی کرده بین کاربران و سرویس‌های کدگذاری شده گوگل قرار بگیرد.

بنا براین اطلاعیه که در وب‌سایت رسمی گوگل منتشر شده، افرادی که مورد این حمله قرار گرفتند، عمدتاً در ایران بوده‌اند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز در شماره امروز خود با انتشار این خبر تاکید کرده که احتمالا آن دسته از مخالفان حکومت ایران که به سرویس‌های گوگل اطمینان کرده‌اند، هدف این حملات باشند.

درچند روز گذشته، این مشکل در آی‌اس‌پی‌های مختلف در ایران مشاهده شد که می‌تواند نشانگر تلاش دولت ایران برای تجسس در فعالیت‌های اینترنتی مخالفان و سرقت پسوردهای‌شان باشد.

این گزارش همچنین می‌افزاید که کاربران گوگل کروم در مقابل این حمله مصون بود‌ه‌اند، چراکه کروم توانسته گواهی جعلی را کشف کند.

فایرفاکس هم سریعاً به فکر محافظت از کاربرانش افتاده است. این به معنای آن است که کاربران کروم و فایرفاکس درصورتی که وب‌سایت‌هایی را ببینند که از گواهی دیجی‌نوتار استفاده می‌کنند، اخطارهایی دریافت خواهند کرد.


گوگل به کاربرانش، به ویژه آن‌هایی که در ایران هستند، توصیه کرده برای جلوگیری از تجسس ناخواسته، مرورگرها و سیستم‌های عامل خود را به‌روز کنند و به اخطارهای امنیتی مرورگرهایشان توجه داشته باشند.

منبع: مردمک


 
 

1390/6/8

باستان‌شناسان می‌گویند کاوش‌های باستان‌شناسی در بیشتر سایت‌های باستانی کشور به دلیل مداخلات مقامات اداری و استانی متوقف و یا بشدت دشوار و غیر تخصصی شده و چند سالی است که هیچ فعالیت برجسته و روشنی برای کاوش یا بررسی و مطالعه آثار مهم صورت نگرفته است. 

مهرداد ملک‌زاده باستان‌شناس و از مدیران تیم‌های کاوش در بسیاری از محوطه‌های باستانی کشور می‌گوید وقفه در بعضی محوطه‌ها به گونه‌ای ناگهانی از سال ۱۳۸۵ تا کنون رخ داده و سرنوشت پژوهش‌ها را که با صرف وقت و هزینه‌های بسیار صورت گرفته و همچنین روند کشف و بررسی و حتی حفاظت برخی آثار را که از گنجینه‌های تکرار ناپذیر کشور به شمار می‌رود، دچار ابهام کرده است.

وی که مدیریت و یا عضویت تیم‌های کاوش در برخی محوطه‌های باستانی کشور به ویژه درمحوطه باستانی گیان، نوشیجان تپه و هگمتانه در استان همدان را برعهده داشته است دلایل این رکود ناگهانی را تغییر سیاستگزاری‌های کلان در حوزه باستان‌شناسی و نیز مداخلات غیر متعارف برخی مقامات محلی و استانی در تصمیم گیری‌های کلان و از جمله در تخصیص اعتبارات می‌داند.

ملک‌زاده محرومیت از اعتبارات مالی، حضور برخی افراد غیر متخصص در سایت‌ها، فقدان هرگونه نظام رسمی و شفاف نظارتی و نبود نظارت علمی بر اعتبار وصحت تخصصی فعالیت‌های جاری را دیگر معضلات این امر می‌داند.

حدود ده سال پیش، محوطه‌های مهم و شاخص باستانی کشور در استان‌های مختلف طبق تقسیم بندی و نظام علمی و تخصصی مشخص و روشنی، تحت عنوان پروژ‌های بزرگ باستان‌شناسی، تحت سرپرستی پژوهشکده باستان‌شناسی، مورد کاوش، بررسی و حفاظت قرار گرفت که دستاوردهای چشمگیری نیز در کشف و معرفی محوطه‌هایی مانند کنار صندل جیرفت و یا آثار بی‌نظیری چون انیمیشن بز و جراحی و کاشت چشم مصنوعی در شهر سوخته درپی داشت. 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

1390/6/8

رهبر جمهوری اسلامی، در دیدار با اعضای دولت محمود احمدی‌نژاد توصیه کرده است که به جای تاکید بر دوران ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأکید شود. 

علی خامنه‌ای در دیدار با هیات دولت عصر روز یکشنبه گفته است: «به جای تأکید بر ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأکید شود زیرا افتخارات ایران بعد از اسلام در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران وجود نداشته است.»

رهبر ایران مدعی شده است که «رشد پیشرفت‌های علمی، هنری، فرهنگی و حتی نظامی در ایران بعد از اسلام بویژه در دوران دیلمی، سلجوقیان و صفویه به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران قبل از اسلام نیست.»

در دیدار هیات دولت با رهبر جمهوری اسلامی، اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر محمود احمدی‌نژاد و از پرحاشیه‌ترین نزدیکان وی، نیز حضور داشته است.

محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان وی طی ماه‌های اخیر ازسوی اصولگرایان حامی رهبرایران به گرایش به ملی گرایی متهم شده‌اند.

احمدی‌نژاد، شهریور سال گذشته در یک برنامه تلویزیونی از کوروش هخامنشی «تجلیل» کرده و حکومت وی را «برپایه عدالت» خوانده بود.

حمید بقایی، معاون اجرایی وی نیز سال گذشته از محمود احمدی‌نژاد با عنوان «کوروش زمان» یاد کرده بود.

اظهارات اسفندیار رحیم مشایی درباره «مکتب ایرانی» نیز واکنش تند اصولگرایان حامی رهبر را به دنبال داشت.

مشایی گفته بود: «از مکتب اسلام دریافت‌های متنوعی وجود دارد اما دریافت ما از حقیقت ایران و حقیقت اسلام، مکتب ایران است و ما باید از این به بعد مکتب ایران را به دنیا معرفی کنیم». 

منبع: ایلنا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته