-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 08/23/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/5/31

یک مرد جوان شب دوشنبه در شمال غربی میدان انقلاب تهران دست به خودسوزی زد.

به گزارش آینده نیوز، شاهدان عینی می‌گویند این جوان، که سنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال داشت، بدون آنکه چیزی بگوید یا نسبت به موضوعی اعتراض کند، بر روی خودش بنزین ریخت و خود را آتش زد.

به گفته شاهدان عینی، مردم و کسبه با پتو، آتش را خاموش کردند و این فرد توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

از وضعیت سلامتی این فرد اطلاعی در دست نیست.

به طور متوسط روزانه ده نفر در ایران خودکشی می‌کنند و از این حیث ایران جزو کشورهایی با نرخ خودکشی متوسط در دنیاست.

منبع: آینده نیوز

مرتبط:

ناکامی اقتصادی و اجتماعی علت آمار بالای خودکشی‌ است

دانشگاه صنعتی اصفهان: هر ترم ۸ دانشجو خودکشی می‌کنند

خودسوزی پنج زن باردار در لرستان


 
 

رئیس کل گمرک:
1390/5/31

عباس معمار نژاد، رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه گمرک تنها در اسکله‌ها و مرز رسمی مستقر است، گفت: «نمی دانم اسکله غیر مجاز در کشور وجود دارد یا خیر.»

آقای معمارنژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در برخی مرزها معابر غیر رسمی وجود دارد که گمرک در آنها مستقر نیست و چنانچه کالایی از این معابر وارد کشور شود، به طور حتم قاچاق است.

وی که معاونت وزیر امور اقتصاد و دارایی را نیز بر عهده دارد، اضافه کرد: «بر اساس قانون، گمرک در مناطقی مستقر است که مرز رسمی از طریق دولت تعیین شده باشد، اگر ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر دورتر از مرزی که گمرک در آن مستقر است، راهی غیر قانونی وجود دارد که کالا از طریق آن وارد کشور می‌شود، معبر غیر رسمی و غیر مجاز محسوب می‌شود.»

ماه گذشته محمود احمدی نژاد گفته بود که شماری از نهادها و سازمان‌ها از طریق اسکله‌ها و مرزهای غیرقانونی کالا وارد می‌کنند و باید جلوی آنها گرفته شود.

او افزوده بود که هیچ وزارتخانه‌ای حق ندارد  خارج از کنترل گمرک اسکله و مرزی داشته باشد. ممکن است کالایی از پرداختن گمرک معاف باشد، ولی معنایش این نیست که نباید ثبت شود. هرجا کسانی برای خود حقوق فراقانونی قائل شدند این نقطه فساد است. مهم نیست نسبت چه کسی باشد و چه نیتی داشته باشد.»

این گفته های احمدی نژاد با واکنش فرمانده سپاه پاسداران مواجه شد که گفته بود سپاه در هیچ یک از اسکله هایی که در اختیار دارد مبادله تجاری انجام نمی دهد.

منبع: مهر و بی‌بی‌سی

پیشینه
احمدی‌نژاد: شماری از نهادها از معابر و اسکله‌های غیرقانونی کالا وارد می‌کنند


 
 

سازمان عفو بین‌الملل:
1390/5/31

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ضمن اعتراض به محکومیت هشت ساله دو شهروند آمریکایی در ایران، نحوه محاکمه این دو را «پرنقص» خواند و خواستار آزادی فوری آن‌ها از زندان شد.

در بیانیه عفو بین الملل آمده است که چگونگی برخورد با این پرونده از همان ابتدا نشان می‌دهد که این افراد برای چانه‌ زنی و کسب امتیاز از دولت آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند.

ملکوم اسمارت، مدير بخش خاورميانه این سازمن نیز گفته است که روند محاکمه این دو نفر به منزله «به استهزا گرفتن عدالت» است.

به گفته آقای اسمارت شواهدی برای اثبات ادعای جاسوسی شین باوئر و جاش فتال وجود ندارد.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود  با اظهار این‌که شین باوئر و جاش فتال بیش از دو سال است که در انتظار اجرای عدالت در ایران زندانی بوده‌اند، افزوده است که اکنون زمان آن رسیده که مقامات ایران فورا و «بدون تأخیر» آن‌ها را آزاد کنند.

دادگاه انقلاب اسلامی به تازگی هر یک از این دو شهروند آمریکایی را به هشت سال زندان محکوم کرد.

منبع: رادیو فردا


 
 

گزاره های یک گفتگو:
1390/5/31

محسن هاشمی در گفتگویی با وبسایت خبری قانون گفته است که نمی شود 8 سال افراطی ها در کشور حرف بزنند و همه ارکان کشور دست آنها باشد. باید از افراطی ها عبور کرد در هر جناحی که باشند.

آقای هاشمی گفته است: «بر اساس گفته یک فرد، که می‌گوید؛ آمریکا تا 4 سال دیگر نابود می‌شود، نمی‌توان سیاست خارجی را برنامه‌ریزی کرد. یا مثلاً بر اساس اینکه کسی بگوید ظهور کوچک امام زمان نزدیک است. کشور نیاز به عمل‌گرایی و واقع‌گرایی دارد که متأسفانه از بین رفته است. افراطی‌ها نمی‌توانند کشور را اداره کنند. افراطی‌ها فقط می‌توانند پاچه بگیرند.»

او که می گوید اگر فضا مناسب باشد ممکن است وارد انتخابات شود، در این گفتگو ناهماهنگی بسیار در مدیریت و تغییر مداوم مدیران را عامل بی ثباتی در تصمیم ها و هزینه های بیهوده دانسته است. گفته های محسن هاشمی حمله آشکاری به دولت احمدی نژاد است که به قول او در شش سال گذشته چهار رئیس بانک مرکزی داشته، سه وزیر اقتصاد عوض شده، چهار وزیر کشور تغییر یافته و در نفت که مهم‌ترین وزارت‌خانه کشور است تا کنون 6 وزیر آمده‌اند و رفته‌اند.

مهمترین گزاره های گفتگوی مفصل او را در زیر برای شما انتخاب کرده ایم:

*مهمترین مشکل ما در حوزه مدیریتِ شهری چون تهران، تغییرات پی‌درپی راهبردها در نتیجه تغییر مدیریت‌ها بوده است. نگاهِ به تهران در حکومت‌های مختلف از قاجارها تا جمهوری اسلامی، درشهرداری‌های مختلف، شوراهای شهر مختلف، همواره تغییر کرده است؛ نگاه یکدستی وجود نداشته و این تغییرات مداوم، تعیین راهبردها را دچار اشکال کرده است. الان هم در بحث مطالعات تفصیلی راهبردی ضعف وجود دارد.

*یک دفعه آقای احمدی‌نژاد شد شهردار؛ صبح رفتیم سر کار دیدم ایشان اصلاً مترو را قبول ندارد، می‌خواهد قطار هوایی بزند. طرح فرانسوی‌ها در مترو تهران را اصلاً قبول نداشت. اگر من مقاومت نمی‌کردم باید تمام زحمت‌هایی که کشیده بودیم را می‌گذاشتیم کنار و روی طرح منوریل صد و اندی کیلومتری کار می‌کردیم که حتی خودشان هم نتوانستند 6 کیلومتر آن را در صادقیه اجرا کنند.

*اگر مقاومت من نبود نه تنها 70 ایستگاه فعلی مترو را نداشتیم بلکه منوریل را هم نداشتیم. یعنی پولی را برای منوریل خرج می‌کردیم و بعد تازه به این نتیجه می‌رسیدیم که طرح مناسبی نیست و باید دنبال یک طرح دیگر می‌رفتیم.

*من در مجلس قانون استفاده از حساب ذخیره ارزی را برای مترو می‌گرفتم که برای مثال یک میلیارد دلار به مترو پرداخت شود. اما وقتی این قانون زیر دست آقای احمدی‌نژاد می‌آمد خیلی راحت می‌گفت که این اصلاً قانون نیست و من آن را قبول ندارم. یعنی قانون مجلس را خیلی راحت خلاف قانون معرفی و آن را اجرا نمی‌کردند. و به همین راحتی 1000 میلیارد تومان پول مترو پرداخت نمی‌شد.

* در دولت آقای احمدی‌نژاد ما ثبات مدیریتی را کاملاً از دست دادیم. در طول 6 سال، چهار رئیس بانک مرکزی داشته‌ایم. سه وزیر اقتصاد عوض شده است. چهار وزیر کشور تغییر یافته و در نفت که مهم‌ترین وزارت‌خانه کشور است تا کنون 6 وزیر آمده‌اند و رفته‌اند. نمی‌توان چنین دولتی را موفق دانست. فقط کافی است تلویزیون در کنار احمدی‌نژاد قرار نگیرد و برای دولت او تبلیغ نکند بعد ما می‌بینیم نتیجه چه خواهد شد. محال است که کسی تا این اندازه تغییر مدیر داشته باشد و موفق باشد، مگر اینکه همان‌گونه که خود آقای احمدی‌نژاد می‌گوید، بگوییم امام زمان مملکت را می‌چرخاند!

*شما توجه داشته باشید که با پول 2 ماه یارانه‌ای که پرداخت می‌کنند، می‌توان 7 خط مترو ساخت! وقتی از آنها می‌خواهند که آمار و ارقام رشد و توسعه را بدهند نمی‌توانند این کار بکنند. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌گویند این نرخ سه درصد است. در حالی که کشور، سابق بر این توسعه شش درصدی را تجربه کرده؛ آن هم در زمانی که قیمت نفت، 9 دلار بوده است. یعنی ما با نفت 9 دلاری توسعه هشت درصدی را تجربه کرده‌ایم، حال چگونه است که ما با نفت 100 دلاری توسعه سه درصدی داریم، معلوم است که یک جای کار می‌لنگد.

*من هنوز تصمیمی برای ورود به انتخابات ندارم. شرایط هم به گونه‌ای نیست که بتوانم به انتخابات وارد شوم. افرادی چون من هم از طرف تندروهای اصلاحات و هم از سوی تندروهای اصول‌گرایان تخریب شده‌اند. رادیکا‌ل‌های همه جناح‌ها هم از پشت به نوعی به هم می‌رسند. بنا‌براین از نظر من اصلاح‌طلب تندرو، هیچ تفاوتی با همتای اصول‌گرایش ندارد.

افراطی‌ها نمی‌توانند کشور را اداره کنند. افراطی‌ها فقط مثل ... (که من اسم نمی‌آورم) هستند که می‌توانند پاچه بگیرند. در لحظه‌ای آنها را باز می‌کنید که پاچه بگیرند، فقط در همان لحظه به درد می‌خورند. باید فقط بعضی وقت‌ها آنها را باز کرد. مثلاً در دوره‌ای مثل انتخابات آنها هم بیایند حرف بزنند، ولی اگر قرار باشد 8 سال افراطی‌ها در کشور حرف بزنند و همه ارکان کشور دست آنها باشد که نمی‌شود. بنابراین یک نیاز دیگر کشور عبور از افراطی‌هاست؛ حال در هر جناحی که باشند.

منبع: قانون


 
 

معاون متوسطه آموزش و پرورش:
1390/5/31

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش می‌گوید که باید تلاش کرد تا از «توسعه بی‌رویه علوم انسانی در روستا‌ها» جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، ابراهیم سحرخیز که در جمع خبرنگاران استان زنجان صحبت می‌کرد، همچنین گفت که توسعه هنرستان کار و دانش از اولویت‌های اسیاسی آموزش و پرورش است و تلاش می‌شود با جلوگیری از توسعه علوم انسانی در روستا‌ها، نیروهای متخصص مورد نیاز را با حمایت از هنرستان‌های فنی کار و دانش تامین کرد.

به گفته آقای سحرخیز، قرار است در آینده ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ادامه تحصیل بدهند.

محدودیت در رشته‌های علوم انسانی از دو سال پیش و پس از آن آغاز شد که آقای خامنه‌ای از گسترش علوم انسانی در ایران ابراز نارضایتی کرده بود.

پس از صحبت‌های رهبر ایران، دست‌اندرکاران آموزش در ایران تلاش فراوانی به خرج داده‌اند تا با تغییر در سرفصل دروس و حذف برخی رشته‌های دانشگاهی از جمعیت دانشجویان علوم انسانی در ایران کم کنند.

پیش از این، رضا عامری، مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، نیز از برنامه این وزارتخانه برای کاهش نزدیک به هشت درصدی تعداد دانشجویان رشته‌های علوم انسانی خبر داده بود.

منبع: ایسنا

پیشینه:

محتوای درسی ۳۶ رشته دانشگاهی تا مهرماه تغییر می‌کند

مقام وزارت علوم: اسلامی کردن علوم انسانی از رفتن به فضا سخت‌تر است

وزیر علوم: بازنگری در علوم انسانی بی‌برو برگرد در کار است

مرتبط:


 
 

از دید وبلاگنویس حزب اللهی
1390/5/31

هابیل

یک: دادستان تهران در مورد تشویق حاج‌منصور به کشتن مشائی، بیان کرده است که شخصی که در مورد او صحبت شده است می‌تواند اعلام جرم کند. یعنی مشائی بیاید و علیه حاج منصور شکایت کند. خیلی شاد هستند بعضی‌ها.

این در حالی‌ست که حاج‌منصور ارضی بارها و بارهاست و سال‌ها و سال‌هاست با ادبیات بازداشتگاهی، دیگران را با القاب خر و یهودی و زنازاده و …. خطاب کرده است و کک ِ دادستان هم نگزیده است. همان دادستانی که هنوز آفتاب شنبه‌ی پیش ننشسته بود و چند ساعتی از انتشار خاتون نگذشته بود، خبر خاتون را شنیده بود و متوجه شده بود که احساسات عمومی جریحه‌دار شده است(!) و پی‌گیر دادگاه‌ش شده بود.(+) و جالب این‌که این چند سال فحش‌دادن‌ها و بی‌ادبی‌کردن‌ها و بی‌اخلاقی‌کردن‌های حاج منصور، احساسات هیچ‌کسی را جریحه‌دار نکرده بود. هیچ آداب اسلامی و اخلاقی را در آن منبر با آن همه پامنبری هتک نکرده بود و بیابید منفعت‌های سیاسی را این وسط. یک بام و دو هوا که شنیده‌اید؟ احتمالا یک چیزی‌ست شبیه به این.

جالب این‌که نه کک ِ دادستان گزیده شده بود و نه کک ِ هیچ مسئولی و هیچ رئیسی و هیچ حاکمی. که الناس علی دین ملوکهم. و این می‌شود که مثلا یک‌ روزی یک نفر می‌آید و بعد از نه دی و پایان فتنه، وبلاگ می‌زند و او هم دیگران را با همین القاب خطاب می‌کند و راست راست در این مملکت راه می‌رود که هیچ، تند و تند هم همایش‌های مختلف دعوت‌ش می‌کنند و برای فحش‌هایش تئوری‌ها و توجیه‌ها می‌ریزند و الخ. این می‌شود که روزنامه‌ها و سایت‌ها هم بعضی وقت‌ها بی‌اخلاقی از سر و روی‌شان می‌بارد و این می‌شود که مردم، ره به ناکجا آباد می‌برند.

حالا باید قسم ِ حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را!؟ بعد شما باورتان می‌شود که در همه‌ی موارد احساسات مردم جریحه‌دار شده است؟ بعد از این برخوردها، به چه چیزی اعتماد می‌کنید؟

بعد گیر می‌دهیم به هیئت‌های برخی اصلاح‌طلب‌ها و جلبک‌ها و دیگران – که اگر چه فاصله‌ی این و آن بسیار است ـ اما اول حساب خودت را روشن کن که بناست عدالت‌ت بر چه اساسی باشد، بعد منبر برو.

 

دو: یک مغالطه‌ای هست که گاهی از زبان برخی دوستان می‌شنوم که مثلا تاثیری که حاج منصور بر روی جوان‌ها گذاشته است، هیچ‌کس نگذاشته و خدا حفظش کنه که هیئت‌ش منشا برکت است برای انقلاب و نباید با وی برخورد کرد و این‌ها بالاخره یک جایی به درد می‌خورند و الخ.

باید تفکیک کرد؛ یک بار داریم در مورد هیئت حاج منصور به ما هو هیئت و در قاعده‌ی یکی از پاتوق‌های منظم حزب الله حرف می‌زنیم و یک بار خود حاج منصور به عنوان مداح این هیئت؛ خب در مورد اولی با این مطلب موافقیم که وقتی سرجمع به این هیئت و به این پاتوق نگاه کنیم، این هیئت برای جریان انقلاب برکت داشته است؛ اما در مورد حاج منصور باید گفت که خب مداح این هیئت، آدمی‌زاد است و خطا می‌کند و مثلا وقتی به کسی فحش می‌دهد و یا می‌گوید فلانی زنازاده است و یا نمونه‌های دیگر، از روی نفهم بودن و بی‌شعوری و بی‌بصیرتی این حرف‌ها را می‌زند و خب باید قبل از همه چیز نقدش کرد و شفاف‌سازی کرد و در آخر هم برخورد کرد. یحتمل لازم نیست برای‌تان نمونه بیاورم که در دوره‌های صدر اسلام و خلفا و حضرت امیر علیه السلام و غیره، چه آدم‌های وجیه‌المنظری بودند که ضربه‌های‌شان از ضربه‌های دشمنان اسلام سهمگین‌تر بود به بدنه‌‌ی مسلمین که خودتان استاد شده‌اید یحتمل با این فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون ِ گل و بلبل و مملکت‌مان. در همان صدر اسلام، یک مشت جانماز‌آب‌کش نادان، که آوازه‌ی عبادت‌هاشان و دل‌های پاکشان گوش خیلی‌ها را پر کرده بود، بعدتر، رو به روی امام معصوم ایستادند.

برای حاج منصور ارضی هم دعا کنید که خدا این بددهنی و بی‌اخلاقی را از او بگیرد و برای مسئولین هم دعا کنید، عدالت‌شان دو گانه نباشد و علوی باشد. بالاخره داریم با همین‌ها زندگی می‌کنیم خب.


 
 

1390/5/31

بدنبال بازداشت چند ساعته اعضای خانواده نسرین ستوده و بی‌احترامی به آن‌ها به خاطر به همراه داشتن دفترچه، وی در دومین هفته متوالی از ملاقات با خانواده‌اش خودداری کرد.

کلمه نوشته است در حالی که رضا خندان (همسر ستوده) و فرزندانش برای ملاقات وی به زندان رفته بودند، این وکیل دادگستری در اعتراض به این اقدام و محرومیت از حق تلفن، از ملاقات با خانواده خودداری کرد.

خانم ستوده چندی پیش در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه و سرپرست دادسرای اوین اعلام کرده بود «چون خوفناک‌ترین دادسرای ایران به طورغیر قانونی خانواده‌اش را به اتفاق دو کودک خردسالش ساعاتی به گروگان گرفته است از این پس ترجیح می‌دهد برای آسیب نرسیدن به فرزندانش از انجام چنین ملاقاتی خودداری کند.»

دو هفته پیش، همسر و فرزندان ستوده به خاطر همراه داشتن دفترچه چند ساعت بازداشت شدند و خواهر این زندانی سیاسی مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفت.

نسرین ستوده به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به قضاوت پیرعباسی به ۱۱ سال حبس تعزیری، ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد.

این حقوقدان، وکیل دادگستری و برنده جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل»، ضمن عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان، وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانیِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌ است.

منبع: کلمه


 
 

1390/5/31

دولت کویت صدور ویزای تجاری برای اتباع ایران، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان را محدود کرده است.

محمد افاسی وزیر کار کویت هدف اصلی از این اقدام را ایجاد کنترل بر روند فزاینده کارگران خارجی عنوان کرده که از کشورهای حاشیه خلیج فارس به کویت می‌آیند.

یک مقام امنیتی کویت مقابله با بروز هرگونه ناآرامی احتمالی به ویژه پس از ماه رمضان را دلیل این اقدام عنوان کرده است.

به گفته وی «این اقدام در پاسخ به ناآرامی‌های سیاسی اخیر در بحرین و عمان است که اوایل سال جاری این دو کشور را درنوردید.»

تئودور کاراسیک مدیر موسسه تحقیقات خاورنزدیک و تحلیلگر نظامی منطقه خلیج فارس در دبی گفته بیشتر کشورهای عرب منطقه خلیج فارس نسبت به نیروی کار مهاجر که از کشورهای منطقه سفر می‌کنند دچار نگرانی شده‌اند. کشور کویت هم به دلیل شرایطی که سوریه وبحرین برخی کشورهای عرب دیگر را فراگرفته، در وضعیت جالبی است و طبیعی است که آنان نمی‌خواهند چنین وقایعی در کشور خودشان نیز رخ دهد.

کاراسیک پیش بینی کرد که این قبیل اقدامات محدود کننده ممکن است با پایان ماه رمضان و پیش بینی افزایش یا ازسرگیری برخی حرکت‌های اعتراضی درجهان عرب، افزایش یابد زیرا این کشور‌ها همگی احتمال می‌دهند فصل جدیدی را در ناآرامی‌های سیاسی پس از ماه رمضان آغاز شود. 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

1390/5/31

تیم والیبال دانشجویان ایران از المپیاد دانشجویان جهان موسوم به بازی‌های یونیور سیاد اخراج شد. 

تیم ایران روز شنبه برای کسب رده نهم این رقابت‌ها باید مقابل تیم اسرائیل قرار می‌گرفت، اما در این دیدار حاضر نشد و با نتیجه ۳-۰ بازنده اعلام شد. بیست و ششمین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی به میزبانی چین در حال برگزاری است.

پس از اخراج تیم والیبال دانشجویان ایران از این رقابت‌ها، خطر حذف اخراج کل کاروان ایران نیز وجود داشت اما سرپرست کاروان ایران طی مذاکراتی با رییس و دبیر کل فیزو خواهش کرد که کاروان ایران را اخراج نکنند. اخراج والیبالیست‌ها قطعی است و محرومیتی نیز اعمال خواهد شد که میزان آن فعلاً مشخص نیست.

مسئولان تیم ایران به ناظر مسابقه اعلام کردند که فقط به دلیل حضور چند تن از بازیکنان در کلینیک پزشکی نتوانسته‌اند بازی کنند.

همزمان با بیماری دسته جمعی در تیم والیبال و انصراف این تیم، صدا و سیما، اقدام تیم والیبال دانشجویان در حاضر نشدن مقابل اسراییل را اعلام همبستگی با مردم فلسطین عنوان کرد.

ایرنا هم نوشت: «تیم والیبال دانشجویان کشورمان با ارج نهادن به اهداف و سیاست‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی، از رویارویی با نماینده این کشور امتناع کرد.»

رییس فدراسیون والیبال نیز بدون اشاره به بیماری دسته جمعی بازیکنان درباره این ماجرا گفت: «ما اصلاً کشوری به نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم.»

پیش از این هم در برخی رشته‌های ورزشی، ورزشکاران و داوران ایران که در دهکده بازی‌ها حضور دارند، به دلایل مختلف از جمله اهمال سرپرست‌ها و مسئولین، از رسیدن به محل مسابقه بازماندند و باعث تعجب حریفان خود شدند.

وجه تمایز عدم رقابت والیبالیست‌های ایران با اسراییل در مقایسه با تمام نمونه‌های پیشین این است که این بار پیام تبریکی از جانب هیچ کدام از مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران صادر نشده است. 

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/5/31
۲۶ روز گذشت؛ بشکنید آقایان!
با گذشت ۲۶ روز از اعتصاب غذای فرشاد کمان‌گر و حسن اخترسمند -۲زندانی کرد که در پی درگیری در زندان مریوان به زندان بیجار تبعید شده‌اند- آن‌ها هم‌چنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند و وضعیت‌شان نگران‌کننده توصیف می‌شود. روز ۵شنبه‌ی گذشته مادر آقای کمان‌گر وی را در زندان ملاقات کرد و از کاهش وزن شدید وی خبر داد [هرانا].
 
قاضی‌القضات
خانواده‌های شهیدان اشکان سهرابی، فاطمه سمسارپور، شب‌نم سهرابی، محمّد مختاری، میثم عبادی، مصطفا کریم‌بیگی و بهمن جنابی که در اعتراضات پس از انتخابات به شهادت رسیده‌اند در گفت‌وگوهایی از رییس قوّه‌ی قضاییه که مدّعی شده‌بود در اعتراضات پس از انتخابات تنها یک نفر کشته شده که آن هم معلوم نیست به دست چه کسی بوده، خواستند بر مزار فرزندان‌شان حاضر شده و توضیح دهد ایشان به چه دلیل زیر خاک خفته‌اند [ندای سبز آزادی به نقل از روز].
 
الله‌اکبر؛ ساعت ۲۲ روز ۳ شهریور
شورای هم‌آهنگی راه سبز امید در بیانیه‌ای از مردم خواست در شب جمعه‌ی آخر ماه رمضان -روز قدس- در حمایت از مردم سوریه و فلسطین و اعلام مخالفت با مستبدانی که به دروغ پرچم مبارزه با اشغال‌گران اسراییلی را به دوش می‌کشند ندای الله‌اکبر سر دهند [کلمه].
 
زندانیان گم‌نام را دریابیم / علی‌رضا کیا
علی‌رضا کیا -جوانی که در ۱ اسفند سال گذشته در مسیر بازگشت به منزل بازداشت شد و اکنون بدون محاکمه در زندان اوین به سر می‌برد- با وجود درد شدید در کمر و کلّیه‌هایش از رسیدگی پزشکی محروم است. آقای کیا که پیش از بازداشت در سلامت کامل به سر می‌برد، اخیرن برای عمل آپاندیس به بیمارستان طالقانی منتقل شده‌است [جرس].
 
به‌داری در زندان
حشمت‌الله طبرزدی -فعّال سیاسی محبوس در رجایی‌شهر- روز ۲۹ امرداد دچار افت شدید فشار خون شد و وضعیت جسمی‌اش به وخامت گرایید ولی مسئولان زندان از انتقال وی به به‌داری خودداری کردند. آقای طبرزدی از مشکلات قلبی در رنج ولی از حقّ مرخصی استعلاجی محروم است [تحوّل سبز].
 
۶ ماه بی‌مرخصی
پیمان عارف -فعّال دانش‌جویی و روزنامه‌نگار محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین- با وجود بیماری قلبی از ۶ ماه پیش که در هجوم شبانه‌ی نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد از حقّ مرخصی محروم است [دانش‌جو نیوز].
 
۱۲ سال حبس
حسین امینی و خالد حاجی‌زاده -زندانیان سیاسی اهل سردشت که در رجایی‌شهر زندانی‌اند- به دلیل هم‌کاری با گروه‌های مذهبی هر یک به ۶ سال حبس محکوم شدند [هرانا].
 
زرتشتیان در زندان
پوریا شاه‌پری -شهروند زرتشتی- که به اتّهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، توهین به ره‌بری، عضویت در انجمن اشویی ایران و توهین به مقدّسات از طریق تبلیغ آیین زرتشت به ۲ونیم سال حبس و ۷۴ ضربه شلّاق محکوم شده‌است، روز ۳۰ امرداد برای اجرای این حکم به زندان اوین منتقل شد [رهانا].
 
بهاییان در زندان
هاله هوش‌مندی، کاووس ضرغام، کیوان کرمی، فرهام معصومی، وحدت دانا و افشین احسنیان -شهروندان بهایی شیرازی- هر یک به ۱۰ ماه حبس تعزیری محکوم شدند [رهانا].
 
نرخ تورّم هم ممنوع!
موساالرّضا ثروتی -عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس- اعلام کرد به مرکز آمار ایران دستور داده‌شده نرخ تورّم را به صورت عمومی اعلام نکند. گفته می‌شود این دستور را احمدی‌نژاد صادر کرده‌است [رادیو فردا].
 
یک روز خوش داشته‌باشیم
سرهنگ علی حاتمی -رییس پلیس اطّلاعات و امنیت خوزستان- از بازداشت ۴ جوان خوزستانی به دلیل راه‌اندازی صفحه‌ای در فیس‌بوک با عنوان «گروه گردش‌گری اهواز گشت» و تلاش برای برپایی یک قرار فیس‌بوکی به نام «یک روز خوش داشته‌باشیم» خبر داد [فارس].
 
 
طنز آماده
 
مباهله
جعفرسبحانی، مرجع تقلید: «اگر مسیحیان آماده باشند حاضرایم مباهله کنیم» [شیعه نیوز]. مباهله در صدر اسلام انجام شد و خاندان پیام‌بر و مسیحیان قرار شد یک‌دیگر را نفرین کنند تا خدا طرف دروغ‌گو را عذاب کند.
 
منصور ارضی
منصور ارضی در مراسم شب ۱۹م ماه رمضان در مسجد ارک درباره‌ی مشایی: «فعلن قایمش کردن، پیداش کنن بچه‌ها می‌کشنش. فعلن تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت. گفتمم هر کی بکشتش پولشو من می‌دم» [ابصار نیوز].
 
دیگه رسمن کم آوردم!
خبرگزاری دانش‌جو از قول میشل فوکو -متفکّر فرانسوی- نوشت «محبوبیت خامنه‌ای به افسانه پهلو می‌زند» و اعلام کرد ولادیمیر پوتین -نخست‌وزیر روسیه- خامنه‌ای را «مسیح معاصر» نامیده‌است.
 
تهیه و تنظیم: بامداد راد

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته