-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

Latest News from 30Mail for 08/29/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/6/6

ضدخبرنویس می فرماید توهمات فرقه نظام مقدس با خودبزرگ بینی عجیبی گره در گره پیوند خورده است چندان که فکر می کند همه چیز دنیا در تحول است تا این نظام مقدس با مدیریت جهانی اش نفله شود. انگار سعدی علیه الرحمه دوباره زنده شده و این بار فرموده باشد: ابر و باد و مه و خورشید و گوگل در کار ند تا به جمهوری ما آخر سر ضربه زنند! چطور؟ اینطور:

امید کشتکار

وقتی بلند پایه ترین مقامات یک حکومت ذهن بیمار داشته باشند و همه چیز جهان را توطئه ای بر علیه خود فرض کنند، چندان عجیب نیست که زیردستان و کسانی که مسولیت های اجرایی دولتی دارند نیز، از میان کسانی انتخاب شوند که بیمارند و در لابه لای هر چیزی به دنبال یک سرنخ می گردند. سرنخی که هم مقامات بالادستی را خوشحال کند، هم پاداشی داشته باشد و هم شرایط ترقی را برایشان فراهم کند.

گویا روح الله مومن نسب مدیر واحد اینترنت وزارت ارشاد هم از این دسته افراد است. چند روز پیش در میزگرد “بررسی شبکه‏ های اجتماعی، فرصت‏ ها و تهدیدها” مؤمن نسب شبکه‏ های اجتماعی نوظهوری مثل «گوگل پلاس» را از خطرناکترین شبکه‏‌های اجتماعی برای کاربران ایرانی دانست. مهر در آن زمان نوشت «وی با نمایش تصویری مقاله حلقه‌های شیطانی و اشاره به اینکه اینگونه شبکه‌ها زمین بازی دشمن محسوب می‌شود، به کاربران فعال مجازی ایرانی هشدار داد از ورود به این شبکه‌‏ها خودداری کنند.»

اکنون با گذشت چند روز، این گزارش تصویری که درواقع یک فایل پاورپوینتی است منتشر شده است. فایلی که البته بسیار دیدنی است و نشان می دهد چه مغزهای کوچکی در این سرزمین حکومت می کنند. ربط دادن عناصر بی ربط به هم برای ثابت کردن اینکه همه دنیا بر علیه ما بلند شده اند و توهمات بیمار گونه ی خود را مرکز جهان دیدن در این مقاله موج می زند. گویا تمام دنیا هزینه می کنند برای اینکه ما را از راه راست (که لابد مسیر جمهوری ولایت مطلقه فقیه اسلامی است) منحرف کنند. تا جایی که حتی گوگل هم بر اساس این اهداف به وجود آمده است.

در این فایل ابتدا نویسنده شروع به داستان سرایی می کند که حلقه و پلاس نمادهای صلیبی هستند و برای اثبات حرفش تا مصر باستان هم می رود. بعد از آن مدعی می شود که گوگل پلاس می خواهد ما اودین پرست بشویم و بعد از آن می گوید که قرار است گوگل خط مقدم جنگ صلیبی باشد. و در یکی از اسلایدهای جالب با نشان دادن علایم حزب نازی و علاقه هیتلر به شکل صلیب، هیتلر را در کنار صهیونیست ها می نشاند و مدعی می شود که گوگل پلاس می خواهد آرزوی ناتمام هیتلر و وارثان صهیونیست او را در تسخیر جهان پیگیری کند. البته نکته عجیب اینجاست که چطور هیتلر می تواند با یهودی ها سر یک سفره بنشیند؟

در پایان هم یک جمله بسیار حکیمانه گفته می شود که ” مراقب باشید که گوگل پلاس با حلقه هایش حلق‌آویزمان نکند!”

استدلال ها و تصاویر و بن مایه این مقاله آنقدر ضعیف است که جا برای هیچ اظهار نظر مخالفی باقی نمی گذارد. تنها حسرتی می ماند از جوانان خلاق و مدیری که در گوشه گوشه ایران و جهان با بدترین شرایط سر می کنند، تنها به این خاطر که در دایره چاپلوسان مدیران جمهوری اسلامی جا ندارند و افراد بی مایه و حقیری با ابزار پارتی و ریش و چاپلوسی مهمترین پست های دولتی را اشغال کرده اند.

شاید بد نباشد این دوستان متوهم کمی سر از تلویزیون ضرغامی، کیهان و فارس بیرون بیاورند و به جهان بیرون نگاه بکنند. دنیا خیلی خیلی بزرگتر از آن چیزی است که شما می بینید.


 
 

1390/6/6

به گزارش برنا، وزارت ارشاد مجوز آغاز به کار شبکه موسیقی «ایرانیان» را از تصویب نهایی گذرانده است و این شبکه بزودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

این شبکه چنان که گفته می شود به طور کامل از سوی بخش خصوصی اداره خواهد شد و «قرار است ویترینی برای ارائه آثار مجاز خواننده های داخلی شود تا هنرمندان داخل کشور بالاخره به آرزوی چندین و چند ساله شان برسند و بتوانند از شبکه ای رسمی و مجاز آثارشان را به مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کنند.»

«ایرانیان» در مرحله پیش تولید برنامه هایش قرار دارد و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده بصورت رسمی آغاز به کار کند.

به نوشته برنا، پیش از این نیز شبکه هایی در این زمینه وارد گود رقابت شده بودند که نهایتا از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد غیر مجاز اعلام شدند.

برنا پیش بینی کرده است که تریبون دار شدن خواننده های داخلی باعث کساد شدن روز افزون کار خواننده های آن ور آبی و به خصوص لس آنجلسی شود.

پیش از این تصور می شد اولین شبکه خصوصی تلویزیونی در ایران یک شبکه ورزشی باشد اما موسیقی ظاهرا از اقبال و فوریت بیشتری برخوردار بوده است.

منبع: برنا


 
 

1390/6/6

بنا به گزارش روزنامه شرق، قسمتی از سقف یکی از دهانه‌های سی‌وسه پل اصفهان دچار ترک‌خوردگی شده است و متروی اصفهان در این اتفاق، متهم ردیف نخست به شمار می‌رود.

یک کارمند اداره کل میراث فرهنگی اصفهان، که نمی‌خواهد نامش فاش شود، می‌گوید که «در آسیب رساندن دستگاه [حفاری] و مترو اصفهان به سی‌وسه پل هیچ شکی نیست».

او درباره بررسی کار‌شناسانه وضعیت تونل حفاری شده می‌افزاید که «تعدادی از کار‌شناسان سازمان برای دیدن وضعیت یک‌بار وارد تونل شده‌اند اما هیچ‌کدام اجازه مصاحبه و اعلام نظر ندارند.»

داستان پیوند خوردن متروی اصفهان و سی‌وسه پل به حدود دو سال پیش برمی گردد که خبر انحراف دستگاه حفاری تونل و برخورد آن با سی‌وسه پل در جریان حفاری تونل متروی اصفهان منتشر شده بود.

در آن هنگام دستگاه حفاری تونل مترو با انحراف نسبت به نقشه حفاری، نزدیک به چهل متر در طول سی‌وسه پل را به اشتباه حفاری کرد و سپس کار حفر تونل متوقف شد.

آن زمان هیچ‌گونه خبری رسمی درباره آسیب وارد شده به سی‌وسه پل منتشر نشد اما افراد محلی می‌گفتند که خاکی زرد رنگ در میان خاک حفاری شده تونل دیده شده بود که به نظر می‌رسید این خاک ناشی از برخورد دستگاه حفاری با پایه‌های پل در زیر زمین است.

این تنها حادثه داستان متروی اصفهان و سی‌وسه پل نبود چرا که در آخرین ماه‌های سال گذشته نیز زمین در فاصله ده متری رمپ جنوبی پل نشست کرد.

نتیجه این نشست، شکافی به مساحت تقریبی نصف یک دروازه فوتبال و به عمق دو تا سه متر در زمین بود که شبانه توسط مسئولان پر شد و هیچ‌گاه اطلاعاتی دقیق از دلایل ایجاد این شکاف منتشر نشد. این نشست درست در جایی اتفاق افتاد که دستگاه حفاری، آخرین حفاری‌هایش را انجام داده بود.

اما شکاف‌های تازه ایجاد شده بر بدنه این پل تاریخی، برای نخستین‌بار در تاریخ ۴۰۰ ساله این پل اتفاق افتاده است و مسئولان میراث فرهنگی چند روزی‌ست که بر بخش‌هایی از پل داربست نصب کرده‌اند و در حال مرمت و بندکشی آسیب‌های ایجاد شده هستند.

مجدالدین رحیمی، کار‌شناس ارشد رشته مرمت و احیای بنا‌ها و بافت‌های تاریخی، درباره مرمت سطحی این بنا می‌گوید که «بروز ترک در بنای تاریخی بیانگر وجود عوامل مخل است که پایداری بنا را تهدید می‌کند و رفتاری عامیانه کردن با این‌گونه عوارض در زمانی نه‌چندان دور عوارض بسیار ناخوشایندی را به بار خواهد آورد.»

منبع: روزنامه شرق


 
 

1390/6/6

محمد کرمی راد، عضو کمیته بررسی وضعیت موسی صدر در مجلس اعلام کرد براساس اسنادی که خانواده او در اختیار مجلس قرار داده‌اند قرائن و شواهد حاکی از زنده بودن آقای صدر است و کسانی که با وی بوده‌اند، زنده بودن موسی صدر را تائید کردند.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه پیگیری وضعیت موسی صدر، هیاتی از جنبش امل لبنان به دعوت وزارت خارجه ایران شنبه شب وارد تهران شده اند.

خلیل حمدان عضو هیات رئیسه جنبش امل گفته این هئیت حامل پیام‌هایی برای مراجع و مسئولان دولت ایران از سوی نبیه بری، رئیس مجلس لبنان است تا گام‌های مناسبی برای آزادی موسی صدر از زندان برداشته شود.

آخرین خبری که از امام موسی صدر منتشر شده و حاکی از زنده بودن او داشت به بیش از ۱۰ سال پیش باز می‌گردد.

سایت "جبهه نجات ملی لیبی" در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی مدعی شده بود که امام موسی صدر در سال ۱۳۷۶ شمسی، توسط برخی از زندانیان زندانی ابوسلیم شهر طرابلس دیده شده است.

سید موسی صدر که در نزد شیعیان به امام موسی صدر معروف است در سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در شهر قم ایران به دنیا آمد و نقشی موثر در انسجام شیعیان لبنان ایفا کرد.

هفته گذشته خانواده امام موسی صدر با انتشار بیانیه‌ای از شورای انتقالی لیبی و کشورهای عربی و اسلامی خواست تا برای یافتن امام موسی صدر تلاش کنند.

منبع: خبرآنلاین و بی‌بی‌سی

پیشینه
در لیبی بدون قذافی، برای یافتن امام موسی صدر تلاش کنید


 
 

1390/6/6

اعتصاب عتراض صنف پارچه فروشان امروز نیز ادامه داشت و بسیاری از مغازه‌های صنف پارچه و قماش تهران در اعتراض نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تعطیل بودند.

بدنبال اعتراض بازار پارچه فروشان به افزایش مالیات، دیروز راهپیمایی در محوطه‌ی بازار تهران با حضور بازاریان و مردمی که به آنها پیوسته بودند، برگزار شد.

 به گزارش کلمه، امروز هم بازاریان قصد داشتند در ساعت ۱۱ به راهپیمایی اعتراضی بپردازند که حاکم شدن فضای امنیتی شدید بر بازار و حضور پرتعداد پلیس و ماموران لباس شخصی مانع از این کار شد. با این حال هنوز تعطیلی مغازه‌ها و اعتصاب بازاریان ادامه دارد و صنف پارچه و قماش و دیگر اصنافی که به اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند، حاضر به از‌سر‌گیری کار خود نشده‌اند.

بنا به این گزارش ارسلان فتحی‌پور، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در اطلاعیه‌ای خطاب به محمدصادق مشایخ رئیس اتحادیه صنف پارچه‌فروشان، خواستار پایان دادن به اعتصاب بازار شده بود. در این اطلاعیه که بر دیوارهای بازار نصب شده، آمده است: «اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده با استفاده از قوه قهریه امکان‌پذیر نیست.»

اعتصاب صنف پارچه و قماش در بازار تهران از حدود یک ماه قبل آغاز شده و بخش‌های مختلف صنف پارچه از جمله تولیدکنندگان و فروشندگان پارچه‌های پرده‌ای، لباس‌کار، روپوش مدارس و مانتو، پارچه‌های ملحفه‌ای، جین، فاستونی، چادری، آستری و پارچه‌های خارجی که در پاساژها و سراهای مختلفی در بازار فعالیت دارند، در این اعتصاب مشارکت کرده‌اند.

دیروز هم رئیس اتحادیه به پارچه‌فروشان وعده داده بود که با باز کردن مغازه‌ها، مالیات آنها بخشوده خواهد شد، اما بازاریان به این وعده اعتنایی نکردند و همچنان به اعتراض و اعتصاب خود ادامه دادند.

قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده قرار بود از سال ۸۷ اجرا شود. اما اصناف تهران به دلیل آماده نبودن و آشنا نبودن آنها با جزئیات قانون مالیات بر ارزش افزوده، از اجرای آن جلوگیری کردند.

مهرماه سال ۸۷، صنف طلافروشان تهران و اصفهان و چند شهر دیگر، در اعتراض به اجرای این قانون، دست به اعتصاب زدند که در مواردی با برخورد حکومت نیز روبه‌رو شد.

منبع: کلمه


 
 

1348/10/11
روز سوم شهریور ماه، تماشاچیان بازی تراکتور و شهرداری در تبریز با سر دادن شعارهایی به عدم رای مجلس برای نجات دریاچه ارومیه که در معرض خشک شدن قرار دارد، اعتراض کردند. تماشاچیان معترض در ورزشگاه با اشاره به «جان دادن» دریاچه ارومیه شعار می دهند که «دریاچه ارومیه داره جان می‌ده، مجلس هم داره فرمان قتلش رو می‌ده». (منبع: مردمک)

 
 

کمپین بین‌المللی حقوق بشر:
1390/6/6

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید مقام‌های امنیتی، مهدی کروبی  را تحت فشار سنگین قرار داده‌اند تا او را وادار به «اعتراف تلویزیونی» کنند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر این خبر را امروز ششم شهریور ماه به نقل از «یک منبع موثق و آگاه» که نامی از آن نبرده، در وب‌سایت خود منتشر کرده و این «اقدام‌های فراقانونی و غیرانسانی» را محکوم کرده است.

این کمپین آیت‌الله علی خامنه‌ای را «راسا مسئول سلامتی مهدی کروبی و میرحسین موسوی» دانسته و با ابراز نگرانی شدید از وضعیت جسمی و روحی آن‌ها، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرطشان شده است.

در این گزارش آمده است که آقای کروبی در « ۴۲ روز گذشته» در انزوای مطلق بوده و افردای موسوم به «کار‌شناس» که‌‌ همان «کار‌شناسان ورزیده نیروهای امنیتی» هستند، ذهن و روان او را تخریب و برای مصاحبه تلویزیونی آماده می‌کنند.

هادی قائمی، سخنگوی بین‌المللی حقوق بشر در ایران می‌گوید که جمهوری اسلامی با «اعتراف تلویزیونی» می‌خواهد «مقاصد سیاسی» خود را پیش ببرد و در نقض حقوق قضایی، قوه قضائیه و صادق آملی لاریجانی، ریاست آن «مشارکت عامدانه و جدی» دارند.

روز گذشته همسر آقای کروبی گفت که «مهدی کروبی از اول ماه رمضان به آپارتمانی بسیار کوچک برده شده و همراه ماموران امنیتی در آن واحد آپارتمانی مستقر است».

منبع: کمپین بین‌المللی حقوق بشر و مردمک

پیشینه:
مهدی کروبی به مکانی دیگر منتقل شد


 
 

1390/6/6

مجيد جمالی فشی، متهم به ترور مسعود علی محمدی، «دانشمند هسته ای»، به اعدام محکوم شد.

غلامحسين محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاييه جمهوری اسلامی با اعلام این خبر گفت: «بنا به حکم دادگاه انقلاب اسلامی حکم اعدام تروريست مجيد جمالی فشی عامل ترور شهيد مسعود علی محمدی دانشمند هسته ای جمهوری اسلامی ايران به اتهام محاربه و فساد فی الارض صادر شد.»

به گفته سخنگوی قوه قضاييه جمهوری اسلامی، اين حکم روز يکشنبه - ششم شهريورماه ۱۳۹۰- صادر شده است.

آقای اژه ای اشاره نکرده است که آيا اين حکم قابل تجديدنظر است و اينکه چه زمانی به اجرا در خواهد آمد.

جلسه رسيدگی به اتهام مجيد جمالی فشی روز سه شنبه، اول شهريورماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و به رياست قاضی صلواتی برگزار شد.

آقای جمالی متهم شده است که روز ۲۲ دی ماه سال ۸۸ با انفجار بمب اقدام به ترور مسعود علی محمدی در مقابل منزلش کرده است.

آقای علی محمدی، استاد فيزيک کوانتوم دانشگاه تهران، بود که رسانه های دولتی ايران از وی به عنوان «دانشمند هسته‌ای» و محقق ايرانی در پروژه سزامی نام می برند.

جمهوری اسلامی ايران دستگاه های اطلاعاتی اسرائيل را متهم کرده است که در برنامه ريزی و انجام اين ترور دست داشته است.

منبع: ایرنا و رادیو فردا

پیشینه
محاکمه متهم ترور مسعود علیمحمدی برگزار شد


 
 

1390/6/6

نمایندگان مجلس ایران امروز به طرح افزایش تعطیلات عید فطر رای موافق دادند تا این تعطیلات در ایران به دو روز افزایش پیدا کند.

در این رای‌گیری که در حضور ۲۱۴ نماینده مجلس انجام شد، بیش از دو سوم نمایندگان با اجرای این طرح موافقت کردند.

بر اساس این طرح، از این پس روز عید فطر و روز پس از آن در ایران تعطیل رسمی‌ست و این قانون از سال جاری اجرا خواهد شد.

افزایش روزهای تعطیل در ایران در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، کشور ایران دارای بیشترین تعطیلات در میان کشورهای دیگر است.

طرح افزایش تعطیلی عید فطر، امروز با مخالفت برخی از نمایندگان نیز روبرو شد. یکی از نمایندگانی که در جلسه بررسی این طرح به عنوان مخالف سخنرانی کرد، احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس، بود که گفت افزایش تعطیلی عید فطر سبب توزیع فقر در بین مردم می‌شود و «با این شوخی‌ها نمی‌توان اقتصاد کشور را اداره کرد.»

در سال گذشته نیز قرار بود تعطیلات عید فطر افزایش پیدا کند که این طرح در مجلس تصویب نشد اما هیئت دولت ایران، تعطیلات عید فطر سال گذشته را به دو روز افزایش داد.

منبع: ایلنا و ایسنا

مرتبط:

افزایش تعطیلات به زیان اقتصاد ملی است


 
 

1390/6/6

حمام تاریخی روستای اصغر آباد در شهرستان خمینی شهر استان اصفهان توسط افراد نا‌شناس تخریب شد. 

حمام اصغرآباد که آذرماه سال گذشته به شماره ۲۹۴۱۹ در فهرست آثار ملی ثبت شده بود امردادماه امسال تخریب شد.

حمام اصغر آباد با مساحتی حدود ۵۰۰ متر از سربینه‌ای مربع شکل مشتمل بر چهار ستون سنگی و گنبدی مرکزی و حوضی در میان که به گرمخانه و فضاهای جانبی مرتبط می‌شد، تشکیل شده بود.

این حمام تاریخی در دوره قاجار توسط اصغر میرزا از شاهزادگان قاجار ساخته شده بود. این بنا، دربرگیرنده ارزش‌های معماری و تنها بنای تاریخی روستای اصغرآباد بود که هویت و پیشینه تاریخی روستا را بازتاب می‌داد و با آماده سازی و تغییر کاربری مناسب می‌توانست به مرکز فرهنگی یا گردشگری روستا تبدیل شود.

دهیاری روستا، اهالی ناآگاه محل را عامل این حادثه دانسته است اما تاکنون از سوی نهادهای مرتبط اقدامی برای پیگیری، شناسایی عاملان و مجازات آنان برای جلوگیری از موارد مشابه صورت نگرفته است.

آن گونه که خبرگزاری میراث فرهنگی نوشته است هم اکنون کشور گرجستان با توسعه «توریسم حمام سنتی» سالانه میلیون‌ها دلار برای خود درآمد ارزی فراهم کرده است به شکلی که همه ساله هزاران نفر از نقاط مختلف جهان برای سپردن تن خود به دلاک‌های گرجی به این کشور رهسپار می‌شوند. 

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

1390/6/6

ماموران امنیتی ایران، پنجم شهریورماه، در ارومیه و تبریز با کسانی که در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه دست به تظاهرات زده بودند، برخورد کردند. این اعتراضات در برخی موارد به خشونت کشیده شد.

بنا بر گزارش‌ها از ایران، در حالی که طبق قرار قبلی، دیروز گروهی از فعالان محیط ‌‌زیست و مردم تبریز در اعتراض به بی‌توجهی دولت به خشک شدن قریب‌الوقوع دریاچه ارومیه به خیابان‌ها آمده بودند، پلیس ضدشورش تبریز با تظاهرکنندگان برخورد کرد. برخی گزارش‌ها از شلبک گاز اشک‌آور حکایت دارد.

براساس گزارش هرانا (خبرگزاری حقوق بشر ایران)، ماموران امنیتی در شهر تبریز حضور پررنگی داشتند.

در شهر ارومیه نیز اعتراضات با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

سایت ندای سبز آزادی نیز خبر داده که ماموران به بیمارستانی در ارومیه «هجوم بردند» تا «مجروحان و پناه‌بردگان به این بیمارستان را بازداشت کنند».

بر اساس گزارش‌ها، در شبکه تلفن همراه و اینترنت شهرهای تبریز و ارومیه اختلال ایجاد شده است.

همراه با اعتراضات اخیر در شهرهای تبریز و ارومیه، ۲۲ نماینده مجلس در نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نسبت به پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ناشی از روند خشک شدن دریاچه ارومیه هشدار دادند و از دولت خواستند در این زمینه پاسخگو باشد.

وضعیت این دریاچه، بارها انتقادهای تند فعالان حامی محیط زیست و کارشناسان این حوزه را به دنبال داشته است.

منبع: هرانا و مردمک


پیشینه
«دولت باید در قبال تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه پاسخگو باشد»


 
 

1390/6/6

جامعه جهانی بهایی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری جمهوری اسلامی، خواستار پایان «سیاست گذاری‌های ناعادلانه» در مورد ورود بهاییان به دانشگاه شد.

در این نامه ضمن برشمردن موانع پیش روی بهاییانِ داوطلب تحصیل در مقاطع دانشگاهی در ایران، از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای غیرقانونی اعلام کردن فعالیت موسسه آموزش عالی بهایی در ایران انتقاد شده است.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در خردادماه سال جاری شماری از مدیران و اساتید موسسه آموزش عالی بهاییان را بازداشت کردند.

دولت ایران مدرک دانشگاه نیمه حضوری بهاییان را معتبر نمی‌داند ولی شماری از فارغ التحصیلان آن طی سال‌های اخیر از دانشگاه‌های خارج از کشور، به ویژه در کانادا و آمریکا، پذیرش گرفته‌اند.

بهاییان پس از انقلاب ایران از حق تحصیل در دانشگاه‌ها و مشاغل دولتی محروم بوده، مجامع آن‌ها غیرقانونی اعلام شده و تعدادی از قبرستان‌های آنان در مناطق مختلف تخریب شده است. 

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/6/6

به دنبال اعلام خبر آزادی زندانیان سیاسی از سوی دادستانی تهران، تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در آستانه عید فطر آزاد شدند.

سایت کلمه نوشته نوید کامران، احسان عبده تبریزی، لاله حسن‌پور، زهرا جباری، کیوان فرزین، امیراصلانی، محسن غمین، محمد‌پور عبدالله و ارسلان ابدی از جمله زندانیان سیاسی هستند که دیشب آزاد شده‌اند.

سوسن تبیانیان، اکرم حیدریان، سما شاملو، فاطمه درویش، رضا بهزادیان‌نژاد، حمیدرضا نجومی، ابوالفضل قاسمی، کوروش قاسمی، آرتین غضنفری، غلامرضا آزادی، میثم رودکی، امیرحسین قنبری، امید شریفی دانا، بهنام انصاری، روح الله میرزاخانی، مسعود یزدچی، محسن مختاری از دیگر زندانیان سیاسی هستند که آزاد شده‌اند.

تعدادی از این زندانیان سیاسی دوران حبسشان در چند هفته آینده به پایان می‌رسید و تنها چند هفته زود‌تر آزاد شده‌اند و تعدادی دیگر از زندانیان آزاد شده همچون احسان عبده تبریزی که سابقه موثر کیفری نداشته و نیمی از دوران محکومیت خود را نیز گذرانده‌اند، طبق قوانین ایران می‌توانستند از حق آزادی مشروط استفاده کنند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران پیش‌تر از موافقت رهبری با عفو صد تن از زندانیان جرائم امنیتی خبر داده بود، که به ادعای او «ابراز ندامت و پشیمانی کرده‌اند.»

به گزارش فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی مدعی شده بود: «عفو این دسته از محکومان بر اساس تقاضای عفو ارائه شده و نیز ابراز ندامت و پشیمانی از ارتکاب جرائم ارتکابی توسط آنان صورت گرفته است.»

دادستان تهران افزوده بود: «بر اساس موافقت رهبری تعداد صد نفر از محکومان جرائم امنیتی مشمول عفو شده‌اند که از این تعداد هفتاد نفر آنان شامگاه شنبه (پنجم شهریور) از زندان آزاد خواهند شد.»

در جریان حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری، هزاران تن دستگیر شدند، که جمع زیادی از آنان بعد از ماه‌ها بازداشت در سلولهای انفرادیِ بازداشتگاههای وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، بسیج و ارگان‌های مشابه، به حبس و تبعید و جریمه و شلاق و محرومیت از حقوق اجتماعی و... محکوم شدند. 

منبع: کلمه


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته