-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

متن پیاده شده روز جمعه 4 شهریور 90

 

سلام .

جمعه 4 شهریورماه 1390-26 آگوست 2011 میلادی

درمورد 12 موضوع امروز صحبت میکنیم:

موضوع اول اینکه - در ارومیه به نوعی حکومت نظامی برقرار شده حکومت از ترس فراخوانی که برای روز شنبه جمعی از فعالین مدنی دادند برای اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه و رد دو فوریتی طرح رساندن آب به این دریاچه، در بعضی از خیابانهای ارومیه در فاصله هر بیست متر دسته های پنج نفری پلیس ضد شورش گذاشته اندو از تجمع بیش از چند نفر جلوگیری می کنند سرعت اینترنت را هم پایین آوردند تا سایتها قابل دسترسی نباشد.

موضوع دوم اینکه - از مراسم افطار در منزل دکتر پیمان از فعالین ملی مذهبی هم جلوگیری شد و گفتند که برای عید فطر هم ایشان حق ندارد ، نماز و یا مراسمی برگزار کند.

موضوع سوم اینکه - خبرگزاری فارس ، خبرگزاری سپاه کار جدیدی انجام داده و آمده یک مصاحبه ی ساختگی با شیخ حسین انصاریان ترتیب داده واز قول او دراین مصاحبه ساختگی حرفهایی را که شب بیست وسه رمضان زده بود، تکذیب کرده. البته در سایت آقای انصاریان آمده که حرفهای او فقط درسایت خودش درج میشود یعنی آنجا اعتبار دارد ، یعنی در جای دیگر دروغ از قولش نقل میشود.

موضوع چهارم اینکه – در دانشگاه قزوین مسابقه برای تندروی و اسلام نمایی شدت گرفته . مدیریت این دانشگاه طرح هایی را تعیین کرده برای تفکیک جنسیتی در کلاسها، در سلف سرویس ، در تریا درهمه جا بخش نامه کرده برای مقنعه دخترها و حتی مدل موی پسرها. نوع لباس .بعد ازحذف تشکل منتقد دانشجویی و دسگیری واخراج دانشجویان فعال، جالب که فساد  در حراست و مدیریت دانشگاه افزایش پیدا کرده تا جایی که جنجال فروختن زانتیای دانشگاه در مزایده نمایشی به همسر رئیس دانشگاه بالا گرفت که البته وزارت علوم روی آن درپوش گذاشت. به هر صورت این حرکتها را که میتوان گفت مسابقه اسلام نمایی و انحراف جنسی باید گفت که نزد مسئولین دانشگاه هاست از سوی دانشجویان با تدارک برای مقاومتهای مدنی و نافرمانی مدنی دارد، بررسی میشود. برای به سبک خیلی از اتفاقاتی که در خیلی از کشورها افتاده بتوان این توهین به دانشجویان را با آن مقابله کرد.

موضوع پنجم اینکه- سخنگوی وزارت خارجه روسیه از اعلام شکایت ایران برای عدم تحویل سیستم دفاع موشکی اس سیصد ابراز شگفتی کرد. درست مثل این یک ارباب و آقابالاسر گفته که ایران ظاهرا" با ما رابطه خوب داردو میخواهد واسه چی شکایت بکند. ایران میخواهد به دادگاه آی سی سی دادگاه بین المللی تجاری شکایت بکند که ندادن این سیستم موشکی اس سیصد با قطعنامه 1929 شورای امنیت علیه ایران مغایرتی دارد یا ندارد. مسیری که به نظر میرسد نقش بر آب زدن و به هیچ کجا نخواهد رسید.

موضوع ششم اینکه- بانک جی پی مورگان به دلیل نقض تحریم های بانکی آمریکا از طریق گشایش اعتبار کردن برای شرکتهایی که به بانکهای ایرانی ختم شده یا دادن اعتبار به موسساتی که سراز شرکتهای ایرانی درآورده حدود هشتادو هشت میلیون و سیصد هزار دلار جریمه محکوم شده که باید به اداره ی خزانه داری آمریکا بپردازد.

موضوع هفتم اینکه- شب گذشته امیر قطر دریک سفر سریع وچند ساعته به تهران رفت.قطر که در کارنامه خودش در این چند ماه گذشته همراهی با نیروهای ناتو در حمله به لیبی را دارد و همینطور رای به محکومیت سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل و همینطور همراهی با دولت عربستان و سرکوب مبارزین بحرینی به احتمال زیاد موضوع اصلی صحبتش در تهران امیر قطر مسئله سوریه است که عربستان و قطر کشورهای دیگر عربی این روزها رای مخالف در واقع به آقای اسد و رژیم اش  داده اند.

موضوع هشتم اینکه- آقای هاشمی شاهرودی رئیس سابق قوه قضائیه ایران گفته که ترکیه در منطقه مبلغ اسلام لیبرالیست و شاید بتوان گفت این اولین حرکتی است از یک مقام عالیرتبه ایرانی برای خط کشی با ترکیه که این روزها مدل حکومتی اش و راهبرد مسلمان هایش به قدرت از طریق مدل مطلوب کشورهای مسلمان منطقه قرار گرفته ، برخلاف ایران که مدل ایدئولوژیک انقلابی و اسلام گرایی حادش روز به روز منزوی تر و بی طرفدارتر شده.

موضوع نهم اینکه- محمد هاشمی از اعضای بنیانگذار حزب کارگران سازندگی که به آقای هاشمی رفسنجانی مربوط هست اعلام کرده که برای انتخابات ما هیچ برنامه ای فعلا" نداریم . آقای مهدوی کنی هم در مصاحبه ای گفته که آمدن آقای حسینیان به گروه هفت بعلاوه هشت هنوز اتفاق نیفتاده و ایشان گفته ما هیچ شرط و شروطی هم برای این جبهه پایداری نمی پذیریم .

موضوع دهم اینکه- سرنوشت قذافی هنوز در پرده ی ابهام است پاره ای خبرها می گویند که او به نزدیک مرز الجزایر رفته و یا به عمق جنوب و در میان قبیله اش رفته ، یک خبر بود که در یک آپارتمان که درست نبود که به هر صورت برای سر او  جایزه گذاشته شده و در به در به دنبالش می گردند. دولت ملی شورای ملی انتقال از طرف اتحادیه عرب هم به رسمیت شناخته شد. محمود جبرائیل سخنگوی این شورای ملی انتقالی اعلام کرده که نیاز به پنج میلیارد دلار پول فوری دارند و منابع لیبی که در کشورهاست باید آزاد شود . ایتالیا اعلام کرده که پانصد میلیارددلار از پول های لیبی را بلافاصله آزاد کرد.

موضوع یازدهم اینکه- شرکت نوکیا زیمنس بنابر گزارش مجله اکونومیست در بحرین هم ، همدست سرکوبگران بوده. با دادن امکانات نرم افزاری وسخت افزاری برای سرکوبگران در بحرین این امکان را فراهم کرده بوده که بتوانند مخالفین را شنود تلفنی بکنند، اس ام اس ها و پیامکها را کنترل بکنند و حتی ردیابی مکان افراد را از روی تلفنهایشان انجام دهند.

اما بحث آخر ما در خصوص تجربه ملل به تجربه ای که هم اکنون در هند جریان دارد اختصاص دارد. همانطور که قبلا" هم صحبت کردیم : مبارزه مدنی هفتادو چهارساله هندی آقای آنا هزاره اعلام اعتصاب غذا کرده که امروز وارد یازدهمین روز خودش شده موفق شد که حکومت را وادار به عقب نشینی بکند و در یکی از میادین اصلی دهلی این کار را دنبال بکند. با ادامه این اعتصاب غذا که آقای هزاره اعلام کرده تا مرگ آن را ادامه خواهد داد ، نخست وزیر هند اعلام کرد که از پارلمان هند خواسته که به طرح آقای هزاره برای مقابله با فساد رسیدگی بکند واز ایشان هم درخواست کرده که اعتصاب غذایش را بشکند،این آکسیون اعتصاب غذا که در هند جریان دارد و هزاران نفر هم در پشتیبانی آقای هزاره در هند ابتدا دست به تظاهرات زدند و اخبار آن را دنبال می کنند . یکی از مباحثی است که در مبارزات بی خشونت میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.در خصوص اعتصاب غذا هم قبلا" صحبت کردیم ، من چند نکته را سریع خدمتتان عرض می کنم . چون در کشور ماهم این روش مبارزه بارها و بارها بخصوص از سوی قهرمانان زندانی سیاسی ما دنبال شده .به نظر من لااقل پنج شرط را باید در اعتصاب غذا در نظر گرفت:

نکته اول : زندانی باید دست به اعتصاب غذای نامحدود  بزند که زندگی یا مرگش برای مردم مهم باشد و در نتیجه برای حکومت هم مهم باشد.

نکته دوم:در اعتصاب غذای زندانی ، اعتصاب کننده سرشناس که این کار را می کند باید بتواند از ابتدا روشش را اعلام کند که ازنثار جانش ابایی ندارد و به این ترتیب میتواند فضای فشار واقعی را ایجاد کند.

نکته سوم : حتما باید ستادی پشت سر خود درست کرده باشد که تبلیغات مناسبی را همراه با اعتصاب او، بکند به خصوص روزشمار او به صورت خبری منعکس کند و در شرایطی که روزها بالا میرود بتواند جو لازم را در پوشش رسانه ایجاد کند.

نکته چهارم : باید اعتصاب غذا کننده باید خواسته روشن ،شفاف و قابل دسترسی و قابل مذاکره ای داشته باشد و نه حرف های کلی مثل برقراری عدالت یا غیره که معلوم نیست کجا اعتصاب کننده در واقع خواسته اش را بتواند بگیرد و خواسته های که غیر از قابل دسترسی ،قابل تبلیغ و بسیج کردن مردم هم بشود مثل این آقای هزاره که مبارزه با فساد در دستگاه حکومتی در دستورش قرار داده.

نکته پنجم :امکان به حرکت در آوردن مردم و گروه های اجتماعی برای پشتیبانی از اعتصاب کننده به منظور افزایش فشار وجود داشته باشد.

اندکی صبر سحر نزدیک است تا فردا شاد پیروز موفق و سر افراز باشید به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته