-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

Latest Posts from Tehran Review for 08/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمود احمدی نژاد در سخنان پیش از نماز جمعه امروز ۴ شهریور خطاب به دولتهای غربی گفت که “اگر نصیحت های ما را بپذیرید آینده جهان مال شما است و اگر نپذیرید دست ملت‌ها که همان تجلی قدرت خداوند است، بساط شما را برخواهد چید.”

به گزارش بی‌بی‌سی، رئیس جمهوری ایران با اشاره به تحولات خاورمیانه گفت که خاورمیانه جدیدی در حال شکل گیری است که در آن دولتهای غربی و اسرائیل جایی نخواهند داشت.

او به بعضی از کشورهای منطقه نیز هشدار داد که “سال هاست که غفلت کرده اند و در نقش دشمن بازی کرده اند، اما بدانند این دور، دور آخر تعیین سرنوشت است.”

آقای احمدی نژاد بار دیگر هولوکاست را “دروغی بزرگ” خواند و گفت “هدف از ایجاد حکومت اسرائیل نه پناه دادن به یهودی ها که در راستای تدوام سلطه غرب بر جهان است.”

آقای احمدی نژاد تا کنون بارها به خاطر حملات تند لفظی علیه اسرائیل و تردید در برخی از جنبه های تاریخ یهودیان، به خصوص ماجرای کشتار جمعی آنان توسط حکومت آلمان نازی در صدر اخبار جهان جا گرفته و از سوی کشورها و مجامع بین المللی به شدت محکوم شده است.

احمد خاتمی، امام جمعه امروز تهران نیز در سخنان خود گفت که باید به مبارزان فلسطینی تذکر داد که عزت شما در مقاومت‌های جانانه است نه در سایه مذاکرات آنچنانی.

آقای خاتمی گفت: “فلسطینی ها باید مدام دم از نامشروعی اسرائیل بزنند و سخن از مرزهای کذائی نیاورند و همواره خواهان تمام سرزمین فلسطین باشند.”

به گفته امام جمعه تهران “دیکتاتورهای منطقه” دو راه پیش رو دارند: یا “آبرومندانه کنار بروند” یا آنکه مانند قذافی “مردم را گلوله‌باران کنند” که در این صورت “سرنوشت آنها جز ذلت، دربه‌دری و آوارگی نیست.”

او همچنین به “مقاومان مسلمان لیبی” هشدار داد که مراقب باشند اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها انقلاب آنها را به نفع خود “مصادره” نکنند.

هرسال به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان، موسوم به روز قدس، راهپیمایی هایی با شرکت مقامات حکومتی در نقاط مختلف ایران از جمله تهران برگزار می شود و براساس گزارش تلویزیون دولتی این کشور، در سال جاری، علاوه بر شعارهای متداول “مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل” شعار “مرگ بر انگلیس” هم از بلندگوها پخش می شود.

دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در نقاط مختلف جهان هم مراسمی را به این مناسب سازمان می دهند و مقامات و رسانه های دولتی بر حمایت گسترده مردم سایر کشورها از راهپیمایی روز قدس تاکید می ورزند.

در پی تحولات اخیر در تعدادی از کشورهای منطقه، که دولت ایران آنها را ملهم از انقلاب اسلامی و یکی از هدفهای اصلی آنها را خصومت با اسرائیل دانسته است، رسانه های خبری ایران از برنامه ریزی گروه‌های اسلامگرا در مصر و تونس برای برگزاری راهپیمایی های گسترده روز قدس خبر داده بودند.


 


وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه بانک «جی‌پی مورگان چــِیس» را به خاطر زیر پا گذاشتن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و چند کشور دیگر ۸۸٫۳ میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش رادیو فردا، بانک جی‌پی مورگان یک گروه چندملیتی بانکداری و سرمایه است که مقر اصلی آن در منهتن نیویورک قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که این بانک اقدام به نقل و انتقالات «فاحش» مالی، اعطای وام و دیگر تسهیلات به ایران، کوبا، سودان و دولت پیشین لیبریا کرده‌است که این «نقض آشکار» مقررات تحریمی مختلف است.

بنا بر این گزارش مقرراتی که نقض شده هفت فقره و مربوط به دوره زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ است و جی‌پی‌مورگان در این رابطه موافقت کرده تا جریمه یادشده را بپردازد.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک جی‌پی‌مورگان در سال ۲۰۰۹ به تأمین مالی معامله‌ای کمک کرده که با کشتی‌های ایرانی مرتبط است و با این کار از «قانون تحریمی جلوگیری از گسترش جنگ‌افزار کشتار جمعی» تخطی کرده‌است.

هم‌چنین به گفته این وزراتخانه جی‌پی‌مورگان اقدام به انتقال ۳۲ هزار اونس شمش طلا به یک بانک ایرانی کرده و در موردی دیگر برای مشتری‌های ایرانی اوراق اعتباری صادر کرده‌است ولی گزارشی از این نقل و انتقال‌ها به «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری» نداده‌است.

یک سخنگوی بانک جی‌پی‌مورگان چیس، به خبرگزاری فرانسه گفت که هیچ یک از موارد نقض، با قصد و نیت زیر پا گذاشتن مقررات خزانه‌داری انجام نشده و «این موارد، خطاهایی نادر هستند که در صدها میلیون نقل و انتقالی که هرساله انجام می‌شود پیش می‌آیند.»

ایالات متحده و دیگر قدرت‌های غربی ایران را متهم می‌کنند که در برنامه هسته‌ای‌اش اهداف نظامی را دنبال می‌کند و به این خاطر تحریم‌هایی را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده‌اند. ایران این اتهام را همواره رد کرده‌است.

خردادماه گذشته ایالات متحده از گسترش تحریم‌های اتحادیه اروپا به بیش از ۱۰۰ شرکت دیگر ایرانی استقبال کرد و بریتانیا نیز با اعلام استقبال از این تصمیم، گفت که «سرکوب خشن مردم ایران» توسط حکومت و «پشتیبانی» حکومت ایران از سرکوب‌ها در سوریه، باعث مصمم‌تر شدن غرب در جلوگیری از دست‌یابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی شده‌است.

در یک سال گذشته سیستم‌های مالی بین‌المللی تحت فشار آمریکا محدودیت‌های زیادی برای دادوستدهای بازرگانی با ایران ایجاد کرده‌اند و بسیاری از شرکت‌های غربی نیز خود را از پروژه‌های صنعتی و نفت و گاز ایران کنار کشیده‌اند.


 


محمود هاشمی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری، می‌گوید ایران با صدور انقلاب می‌تواند جایگاه خود را در منطقه بهبود بخشد

به گزارش دویچه‌وله، نقش‌آفرینی ترکیه در تحولات اخیر منطقه موجب شده است که برخی مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به تضعیف جایگاه ایران، بخصوص در میان افکار عمومی در منطقه، ابراز نگرانی کنند. باز سخن از “صدور انقلاب” به عنوان راه حل در میان است.

برخورد دوگانه حکومت جمهوری اسلامی در قبال اتفاقات اخیر در کشورهای عربی لطمه‌های قابل توجهی به وجهه ایران در میان شهروندان عرب وارد کرده است. از سوی دیگر حمایت دولت‌مردان ترکیه از قیام شهروندان کشورهای عربی علیه حکومت‌های غیردموکراتیک بر اعتبار این کشوردر میان این شهروندان افزوده است.

در این میان محمود هاشمی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در دیدار با برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی در عصر روز چهارشنبه (۲ شهریور / ۲۴ اوت) مدعی شد: «دشمنان که از برقراری ارتباط میان ملت‌های منطقه با جمهوری اسلامی در هراسند، مدل‌های رقیبی برای انقلاب اسلامی در منطقه درست کردند که اسلام لیبرال‌مآب است، مانند اسلام ترکیه و تلاش دارند آن را جایگزین اسلام ناب کنند.»

رییس سابق قوه‌ی قضائیه ایران با اشاره به عدم اطلاع از محدودیت‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: «هنوز ایران به جز نقش‌آفرینی ایدئولوژیک و استراتژیکی که متعلق به خود انقلاب است، آنگونه که برخی کشور‌ها مثل ترکیه که فعال‌تر از ما ظاهر شده و به نفع مدیریت اسلام لیبرال‌مآب عمل می‌کند، نقش و حضور فعالی در تحولات نداریم [ندارد].»

جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر به علت سیاست خارجی تهاجمی، برخورد دوگانه با جنبش‌های دموکراتیک در جهان عرب و مشکلات داخلی ناشی از اعتراضات عمومی در یکی از دشوارترین شرایط خود از نظر روابط بین‌المللی در سه دهه‌ی اخیر قرار دارد. در عین حال تجربه حکومت جمهوری اسلامی در ایران و طالبان در افغانستان باعث شده است که همه شهروندان کشورهای مسلمان منطقه‌ی خاورمیانه و شمال افریقا بدون انتقاد به نظام حکومتی اسلامی ننگرند.

با وجود این آقای هاشمی شاهرودی از صدور انقلاب و اسلام به همه کشورهای جهان سخن می‌گوید: «تحولاتی که پیش آمده، زمینه و مقدمات صدور انقلاب به کل دنیاست و کارهای زیادی می‌توان در این زمینه هم در داخل کشور و هم در مناطقی که بیداری اسلامی در آن مناطق رخ داده، قبل از آنکه دشمن از این تحولات بهره‌گیری کند، انجام داد.»

موضوع صدور “انقلاب و اسلام شیعی” در سال‌های اولیه پس از انقلاب در ایران یکی از ارکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود. نتیجه‌ی این سیاست انزوای بیشتر حکومت نوپای جمهوری اسلامی و دشمنی و تیرگی روابط آن با کشورهای عرب عمدتا سنی‌مذهب منطقه بود.

فیروز دولت‌آبادی، سفیر سابق ایران در ترکیه، معتقد است که «دولت‌های ترکیه طی دهه‌های اخیر در مقایسه با سایر دولتهای منطقه موفق‌تر عمل کرده‌اند و بنیان‌های سیاسی و اقتصادی توسعه در این کشور را بنا نهادند».

به گزارش خبر آنلاین، آقای دولت آبادی با اشاره به حضور پررنگ‌تر ترکیه در نظام بین‌الملل تصریح می‌کند: «مدل ترکیه در مقایسه با سیستم سایر کشورهای منطقه با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد جذابیت‌های زیادی در تحولات اخیر در جهان اسلام ایجاد کرده است.»

وی می‌افزاید: «دولتی که خود را اسلامی می‌داند اما جامعه‌ای لائیک دارد و توانسته با انتخابات آزاد، حزب اسلامی موفقی به نام عدالت و توسعه را روی کار آورد، به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تاکنون موفقیت‌های زیادی را بدست آورده است.»

این دیپلمات ایرانی به ضعف دستگاه دیپلماتیک ایران در سالهای اخیر اشاره می‌کند و «چالشهای داخلی و خارجی» را دلیل این ضعف می‌داند. او به تضعیف جایگاه جمهوری اسلامی در «جهان اسلام» معترف است.

فیروز دولت‌آبادی برقراری روابط مثبت و سازنده با همسایگان در پی تحولات خاورمیانه را راه حل خروج حکومت ایران از شرایط فعلی می‌داند.

اما مشخص نیست با حمایت‌های ایران از حکومت بشار اسد در سوریه و افزایش تنش این کشور با همسایگان عرب بخاطر مسئله بحرین به چه میزان می‌توان در حال حاضر انتظار بهبود جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه را داشت.

همچنین به باور کار‌شناسان سیاسی ادامه‌ی سرکوب جنبش اعتراضی در ایران، در شرایطی که موجی از آزادی‌خواهی در منطقه خاورمیانه و کشورهای شمال آفریقا در جریان است، بر قضاوت شهروندان این کشور‌ها نسبت به حکومت ایران تاثیرات منفی می‌گذارد.


 


Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has emphasized that the West is "the main root of all adversity" for Middle Eastern countries, and he urged the people of the region to resolve their problems without allowing Western intervention.

In an interview with Lebanon's Hezbollah-affiliated Almenar TV station, Ahmadinejad said the West has a plan in mind for Arab countries and is hoping that what occurred in Libya will also come to pass in Syria.

He went on to urge the government and the people of Syria to resolve their differences, adding that: "All the miseries of the people in the region are perpetuated by the West; the West is working hard to take over the administration of the popular movements that have arisen in the region."

He went on to explain: "The fact that people in the region are dissatisfied with the present situation is indubitable. Opinion polls reveal that they are dissatisfied with current circumstances, the lack of freedom, justice and the right to determine their fate. Although protests are in effect popular in nature, their management is the determining factor."

Ahmadinejad added that the U.S. is working hard in the region to preserve and consolidate Israeli government influence in the region.

He emphasized that the Islamic Republic will not abandon its support of anti-Israeli resistance and added: "Whoever believes in humanity must work for the elimination of the Zionist regime as the symbol of world oppression and discrimination."

He also condemned the UN resolution that gave the green light for foreign military intervention in Libya, adding that diplomatic means should have been used to resolve the situation.

"Even if people are in pursuit of their legal right, they should not allow their protests to be turned toward U.S. and Israeli interests."

source: Radio Zamaneh


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته