-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

Latest News from 30Mail for 08/27/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/6/5
سقوط این‌قدر نزدیک شده؟
این، بخشی از سخنانی‌ست که حسین انصاریان در مراسم شب ۲۳ ماه رمضان ابراز کرده و فارس در واکنش به آن گفت‌وگویی را با آقای انصاریان منتشر کرده که دلیل عذرخواهی انصاریان را وضعیت حجاب و جریان انحرافی ذکر کرده و وب‌سایت رسمی حسین انصاریان هم آن را تکذیب کرده‌است. وب‌سایت آینده نیز به دلیل درج همین سخنان و تکذیبیه‌ی وب‌سایت حسین انصاریان برای چندمین مرتبه فیلتر شده‌است.

به خدا قسم مردم، امثال ما که هیچ توقعی نداشتیم قبل از انقلاب، اگه زندان رفتیم، اگه اعلامیه امضا کردیم ، اگه تو خیابونا اومدیم، اگه شما رو تشویق کردیم بیاین تو خیابونا، تمام نیّت‌مون این بود که شما دیگه مشکلی نداشته‌باشید، رنجی نداشته باشید، گرانی نداشته‌باشید، این همه فساد دوباره به شما مسلّط نشه، امّا نشد، امثال ما تقصیر ندارن، ما هم برا شما خیلی ناراحت‌ایم، کاری هم دست‌مون نیست براتون انجام بدیم، خیلی از ما بودن دنبال صندلی نرفتن و نمی‌خواستن برن، الآن هم هیچ‌گونه برنامه‌ی مادّی و دنبال صندلی رفتن ندارن، فقط ناراحت‌ئن برا شما. با این‌که ما تقصیر نداریم دل‌مون نمی‌خواست این‌گونه بشه، به جان امام زمان اقلّن امثال ما رو ببخشید، ما نمی‌خواستیم به این‌جا برسه کار، شما ما رو گذشت کنید. الاهی، خدایا می‌دونی ماها چه نیّتی برا این مردم بزرگ‌وار داشتیم، عملی نشد، خدایا خیلی جاهای این انقلاب به دست نامحرمان افتاده، دل‌شون نمی‌سوزه برا بندگان تو، حتمن هم این مردم بزرگ‌وار بااخلاق از این همه مشکلات پیش‌آمده ما رو می‌بخشن.

خاتمی صریح‌تر می‌شود؟
سیّدمحمّد خاتمی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی پزشکان و دندان‌پزشکان و مدیران پیشین آموزش عالی کشور گفت: «ما نیز هم‌چون مردم منطقه و همه‌ی آزادی‌خواهان جهان از دیکتاتورهای موجود می‌خواهیم که واقعن و نه فریب‌کارانه تغییر رویه‌ای اطمینان‌بخش برای ملّت‌های خود بدهند و مرحله‌ی گذار از دیکتاتوری به مردم‌سالاری را کم‌هزینه‌تر طی کنند یا زودتر حق را به مردم بسپارند و بروند» [تحوّل سبز].
 
۶ سال حبس
امير خرّم -مسئول دفتر سياسی نهضت آزادی و سرپرست پیشین شاخه‌ی جوانان اين تشکّل سياسی- در دادگاه تجديد نظر به ۶ سال زندان محکوم شد و با ابلاغ حکم در روز ۱ شهریور، باید خود را برای گذراندن حکم در روزهای آینده به زندان معرّفی کند [رادیو فردا].
 
۱ سال حبس
ایمان صدیقی -عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت و دبیر سیاسی پیشین دانش‌گاه صنعتی نوشیروانی بابل- که در روز ۱ اسفند سال گذشته در بابل بازداشت شده‌بود، به اتّهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس محکوم شد [دانش‌جو نیوز].
 
۱ سال تعلیقی
بهزاد عالی‌پور -فعّال دانش‌جویی و عضو انجمن اسلامی دانش‌گاه شریف- که روز ۲۶ بهمن سال گذشته هم‌راه با جمعی از اعضای انجمن اسلامی و شورای صنفی این دانش‌گاه -از جمله علی‌اکبر محمّدزاده، دبیر انجمن اسلامی- بازداشت و ۱۴ اسفند آزاد شده‌بود، به اتّهام اخلال در نظم عمومی به ۱ سال حبس و ۳۰ ضربه شلّاق محکوم شد که این حکم به مدّت ۵ سال تعلیق شده‌است [کمیته‌ی گزارش‌گران حقوق بشر].
 
توهین به ره‌بری از داخل زندان؟
زهرا رحیمی -هم‌سر ابوالفضل قدیانی؛ عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که محکوم به ۱ سال حبس است و به تازگی با عدم تمدید مرخصی از سی‌سی‌یوی بیمارستان به زندان منتقل شد- از تشکیل دادگاه تازه برای آقای قدیانی به اتّهام توهین به ره‌بری خبر داد [جرس].
 
افطاری و نماز عید فطر ممنوع!
نیروهای امنیتی حبیب‌الله پیمان -فعّال ملّی‌مذهبی و دبیرکلّ جنبش مسلمانان مبارز- را تهدید کردند مراسم افطاری و نماز عید فطر را که همه‌ساله در منزل خود و با حضور نیروهای ملّی‌مذهبی برگزار می‌شد برگزار نکند. از چندی پیش نیز از برگزاری جلسات تفسیر قرآن در منزل آقای پیمان توسّط نهادهای امنیتی جلوگیری شده‌بود [جرس].
 
ضایعه‌ی اسف‌بار
حسین ضیایی -استاد مطالعات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی و مدیر مرکز مطالعات ایرانی دانش‌گاه یوسی‌ال‌ای- در سنّ ۶۷ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. وی پس از انتخابات ۸۸ در نامه‌ای سرگشاده به فرهیختگان ایرانی نوشته‌بود: «بنده زیر بار این مسئولیت هول‌ناک در این اندیشه که چه بر هم‌میهنان می‌رود، بالأخره جان به جان‌آفرین خواهم‌سپرد» و با اعلام این‌که توجیهی فقهی برای این‌همه اعدامی که در ایران انجام می‌شود وجود ندارد خواسته‌بود ایران نخستین ملّت اسلامی باشد که اعدام را پس می‌زند [بی‌بی‌سی].
 
حتّا ایران
سفیر ایران در عمان دهه‌ی دوّم قرن ۲۱ را دهه‌ی پایان عمر دیکتاتورهای دنیا دانست و اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ تمام دیکتاتوری‌ها در کشورهای عربی و اسلامی سقوط خواهندکرد [مهر].
 
یک اعتراف تلخ
ابراهیم بیانی -معاون اطّلاعات سپاه فجر استان فارس- به نقل از ارتش سایبری سپاه اعلام کرد کاربران اینترنت در تهران در روز عاشورا از نظر مراجعه به سایت‌های غیراخلاقی در میان ۱۸۲ کشور جهان در رتبه‌ی نخست قرار گرفته‌اند [فارس].
 
 
طنز آماده
 
دفعه‌ی دیگه می‌شه خودِ خدا!
صدرالدّین شریعتی -رییس دانش‌گاه علّامه طباطبایی- در راه‌پیمایی روز قدس در قزوین خامنه‌ای را وارث ولایت خدا دانست [فارس].
 
تهیه و تنظیم: بامداد راد

 
 

1390/6/4

بنابه گزارش خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی بعد از ظهر روز چهارشنبه، ۳۰ نفر از فعالان مدنی تبریز را بازداشت کردند.

این افراد برای مراسم افطاری در منزل یکی دیگر از فعالان مدنی شهر تبریز جمع شده بودند.

دلیل بازداشت این افراد اعلام نشده است اما به نظر می‌رسد که این دستگیری گسترده به دلیل فراخوان برخی از فعالان سیاسی در جهت برگزاری تجمعی اعتراضی نسبت به خشک‌شدن دریاچه ارومیه باشد که قرار است در روز شنبه، پنجم شهریورماه، در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی برگزار شود.

این فراخوان تجمع اعتراضی بعد از آن صورت می‌گیرد که پیشتر مجلس ایران با فوریت طرح نجات دریاچه ارومیه مخالفت کرده بود.

به گفته خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته نیز د‌ه‌ها تن از فعالان سیاسی و مدنی شهرهای مختلف آذربایجان توسط اداره اطلاعات احضار و یا مورد تهدید تلفنی قرار گرفته‌اند.

در هیمن راستا، استانداری آذربایجان غربی و فرمانداری ارومیه در اطلاعیه‌هایی جداگانه اعلام کرده‌اند که برای تجمعات احتمالی روز شنبه مجوزی صادر نشده است.

فرمانداری ارومیه در این اعلامیه، از شهروندان آذربایجان درخواست کرد که به جای اعتراض به شرایط دریاچه‌ی ارومیه، روز جمعه در راهپیمایی «روز قدس» در دفاع از مردم فلسطین شرکت کنند.

پیش از این و در روز سیزده فرودین‌ماه سال جاری، تجمع فعالان مدنی و حامیان محیط زیست معترض به شرایط دریاچه‌ی ارومیه، در دو شهر تبریز و ارومیه با مداخله نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شده بود.

دریاچه ارومیه چندین سال است در معرض خشک شدن قرار دارد و تاکنون طرحی جامع توسط دولت ایران برای جلوگیری از این مشکل اجرا نشده است.

منابع: صدای آلمان و خبرگزاری هرانا (+، + و +)

پیشینه:

محاکمه ٢٠ تن از معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه

بارش ۱۰ میلیارد تن نمک کشور را فرا می‌گیرد

یک سوم مساحت دریاچه ارومیه شوره‌زار شده است


 
 

گزارش خبری
1390/6/4

سال گذشته ويدیويی در اینترنت منتشر شد که در آن، یک مربی ايرانی شنا شاگردان نوجوانش را به شدت تنبیه بدنی می‌کرد. اين فیلم سبب اعتراض‌های گسترده‌ای در رسانه‌ها شد اما فدراسيون شنای ايران به این موضوع واکنشی نشان نداد.

تنها چند ماه پس از انتشار این فیلم، سهل‌انگاری‌های فدراسيون و برخی مديران استخرها، به همراه رفتارهای خودسرانه برخی مربيان شنا، مرگ دو کودک را در استخرهای تهران رقم زد.

نخستین مورد گزارش شده از مرگ دو کودک، به مرگ ثنا، دختری هفت ساله، باز می‌گردد که مربی شنایش او را به قسمت عمیق استخر پرتاب کرده بود تا به اصطلاح ترسش از شناکردن بریزد!

مادربزرگ ثنا که شاهد این صحنه ها بود، به پلس گفته است: «نوه ام حسابی ترسيده بود و جرات پريدن در آب را نداشت. همان موقع ناگهان خانم مربی دست بچه را گرفت و او را به قسمت عميق استخر پرتاب کرد! در حالی که وحشت زده شاهد اين صحنه بوديم، ثنا به پشت روی آب برگشت.»

مربی شنای ثنا که خود لباس شنا نپوشیده بود و بچه ها را از بیرون آب تمرین می‌داد پس از این ماجرا نیز به داخل استخر نپرید و به گفته مادربزرگ ثنا، دختر کوچک را با انداختن میله بلندی به دور گردنش، از آب بیرون کشید. طبق گزارش پزشکی قانونی، این اقدام مربی شنا سبب شکستن مهره‌های گردن دختر کوچک شده بود.

در نهایت با شکایت خانواده ثنا از مربی، دادگاه این مربی را در رای نهایی به سه ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم کرد.

یک حقوقدان اما می‌گوید که این حادثه قتل شبه عمد است و مجازاتی هم که برای قتل شبه عمد در قانون جزا در نظر گرفته شده، حبس تا سه سال و نيز پرداخت ديه، در صورت مطالبه اوليای دم خواهد بود.

یک حادثه دیگر

از رای بحث‌برانگیز دادگاه ثنا کمتر از یک هفته گذشته بود که فاجعه‌ای مشابه در یکی از استخرهای تهران رخ داد.

در این حادثه پسربچه‌ای شش ساله در حین آموزش شنا و بر اثر خفگی جانش را از دست داد.

عليرضا ضيغمی که برای شنا به استخری در شمال شرقی تهران رفته بود، تصمیم به شناکردن در قسمت عمیق گرفت و این اتفاق رخ داد.

در آن لحظات مربی‌های ‌استخر که شش يا هفت نفر نیز بودند، همگی در گوشه‌ای از استخر، کنار هم مشغول صحبت بودند. آن هم در استخری که ۷۰ کودک خردسال شنا می‌کردند!

یکی از کودکان این حادثه را به مربی‌های شنای استخر خبر داد و گفت که علیرضا روی آب مانده است. مربی‌ها هم بچه شش ساله را از آب بیرون آورندند و متوجه خفگی او شدند.

مربی‌ها به اورژانس خبر دادند اما رسیدن اورژانس، نیم ساعت طول کشید. در این مدت به سبب آنکه امکانات و تجهيزات پزشکی در استخر موجود نبود، مربیان تنها توانستند به علیرضا تنفس مصنوعی بدهند.

با رسیدن اورزانس علیرضا به نزدیکترین درمانگاه منتقل شد اما در شرايطی که او به سختی نفس می‌کشيد، پرسنل درمانگاه به دليل نبود تجهيزات، از اورژانس خواست تا بچه را به بيمارستان انتقال دهند، اما متاسفانه عليرضا به بيمارستان نرسید و در مسير، جان خود را از دست داد.

مسئولان استخر تا هشت روز پس از حادثه از رسانه‌ای شدن این قضیه جلوگیری ‌کردند و حتی مدیر استخر به خبرنگار روزنامه شرق گفته بود که «شما هم بهتر است اين مسائل را انعکاس ندهيد!»

با این حال و با وجود چنین فاجعه‌ای، این استخر همچنان به فعالیت عادی خود ادامه می‌دهد.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/6/4

مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور می‌گوید که هم در دوران استاندار جدید و هم در دوران استاندار قدیم تهران پرونده اختلاس وجود دارد.

آقای پورمحمدی که روز جمعه و در یک نشست مطبوعاتی سخن می‌گفت، در خصوص اختلاس میلیاردی در استانداری تهران در پاسخ به خبرنگاری گفت: «بله این پرونده درست است. هم پرونده اختلاس میلیاردی داریم و هم پرونده اختلاس خرد. برخی استانهای دیگر هم پرونده داشتیم که در حال رسیدگی است.»

پورمحمدی یکی از حوزه های نگران کننده در زمینه فساد اقتصادی را حوزه بانکی کشور دانست و گفت که متاسفانه پرونده های کوچک و بزرگ اختلاس در سیستم بانکی وجود دارد که راه حل جلوگیری از آن اصلاح ساختار بانکی و نظارت بیشتر بر آن دانست.

چند روز قبل سازمان بازرسی کل کشور در جریان بررسی وضعیت مالی استانداری تهران و برخی فرمانداری‌های تابعه، سوء جریان مالی به میزان بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان را گزارش کرد.

در این بررسی که شامل استانداری تهران و فرمانداری شهرستان‌های شهریار، تهران، کرج و پاکدشت می‌شد، گزارش‌هایی از ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق دولت اعلام شد.

استاندار فعلی تهران مرتضی تمدن است که قبلا مشاور آقای احمدی نژاد بود. استاندار سابق تهران نیز کامران دانشجوست که اکنون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری است.

منبع: خبرآنلاین و بی‌بی‌سی

پیشینه
اختلاس و رشوه خواری میلیاردی در استانداری تهران


 
 

1390/6/4

خب معلوم شد بی دلیل نیست که ملت فارس نیوز را با الهام از فاکس نیوز، فالس نیوز می نامند. گزارش زیر که در سایت وزین مردمک منتشر شده نشان می دهد که فاکس نیوز چقدر بعضی وقتها غیروزین می شود. ستون ضدخبر این مطلب را برای عبرت فاکس نیوز و فالس نیوز و همه چی چی نیوزها و پی پی نیوزها که به کار ضدخبرسازی مشغول اند منتشر می نماید تا سیه روی کرده باشد هر که را در او غش دیده شده باشد - ولی خودمان ایم این ماجرای هسته ای همه اش جعلی است. همه داخل اش جعلی است هم خارج اش جعلی است. چی چی و پی پی اش واقعی است؟

فاکس نیوز اخبار هسته ای جعل می کند

برخی منتقدان و نویسندگان به یکی از گزارش‌های فاکس نیوز که در آن مدعی شده بود ایران به بمب هسته‌ای نزدیک شده است، به شدت انتقاد کردند و این گزارش را «گمراه کننده» دانستند.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا به تازگی با انتشار مقاله‌ای ادعا کرد که براساس گزارش‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، ایران به سلاح هسته‌ای نزدیک می‌شود.

این مقاله با واکنش‌های تندی از سوی برخی منتقدان مواجه شد. آنها معتقدند که فاکس نیوز درباره پرونده هسته‌ای ایران، گزارش‌های «گمراه‌کننده» منتشر می‌کند.

جاستین فیشل، یکی از نویسندگان سرشناس فاکس نیوز در این مقاله جنجالی چنین نوشته است: براساس گزارشی که سیا به‌ تازگی منتشر کرده ایران با وجود برخی موانع تکنیکی و مخالفت بین‌المللی، هم‌چنان روی ساخت سلاح هسته‌ای کار می‌کند. پنتاگون هم نگران مقاصد ایران است.

جرج مشک، وبلاگ‌نویس آمریکایی و کارشناس فرهنگ‌های خاور نزدیک، این ادعای نویسنده فاکس نیوز را کاملا «ساختگی» خوانده، زیرا به گفته او گزارش واقعی سیا که فاکس نیوز به آن اشاره کرده و کنگره در اختیار معاونت اطلاعات ملی (دی.ان.آی) قرار داده، خلاف گفته‌های جاستین فیشل است.

نکته کلیدی گزارش اصلی سازمان سیا و دی.ان.آی این است: ما در حال ارزیابی این موضوع هستیم که ایران گزینه ساخت سلاح هسته‌ای را کنار نگذاشته است اگرچه ما نمی‌دانیم که آیا تهران در نهایت تصمیم دارد سلاح هسته‌ای تولید کند یا خیر. ایران به ساخت رشته‌ای از توانمندی‌ها ادامه می‌دهد و اگر تصمیم به ساخت سلاح هسته‌ای بگیرد می‌تواند این توانمندی‌ها را در تولید سلاح هسته‌ای به‌کار برد.

«گزارش‌نویسی گمراه‌کننده»

گلن گرین والد در انتقاد از گزارش فاکس نیوز می‌نویسد که «گزارش‌نویسی گمراه‌کننده» منحصر به فاکس نیوز نیست، زیرا به گفته او خبرگزاری رویترز هم در مورد تلاش‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ادعا کرد: شواهد به این تردید دامن زده که وقتی ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای‌اش تنها برای تولید انرژی اتمی صلح‌آمیز است، راست می‌گوید یا خیر.

بدتر از این مورد، خبر رویترز درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در ماه فوریه اعلام کرد ایران شاید روی ساخت موشک بالستیک هسته‌ای کار می‌کند.

خوان کول، رئیس موسسه گلوبال امریکانا، نوشته است: رویترز در این گزارش موضع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نادرست تفسیر کرده، زیرا آژانس همچنان در حال تحقیق درباره کاربرد مواد هسته‌ای ایران برای اهداف نظامی است.

به گفته خوان کول، «آژانس همواره گفته است که نمی‌تواند به‌طور صد در صد اطمینان دهد که ایران هیچ‌گونه برنامه تسلیحاتی ندارد زیرا ایران به آژانس اجازه نداده است که به سایت‌های هسته‌ای‌اش دسترسی کامل داشته باشد.»

این مفسر اخبار خاورمیانه با اشاره به این گزارش آژانس نتیجه‌گیری کرده که «ابراز تردید به معنای تایید نیست. ما باید از افتضاح عراق درس بگیریم.»

گرین والد در ادامه این مقاله نوشته که در این میان، دیوید سنگر نویسنده روزنامه نیویورک تایمز هم طبل جنگ را به صدا در‌آورده است.

به گفته گرین والد، دیوید سنگر در مقاله‌ای مشترک با ویلیام برود، این هفته در نیویورک تایمز نوشت: بر اساس مصاحبه با مقام‌های دولت‌های مختلف و آژانس‌های بین‌المللی که همه خواسته‌اند نامشان فاش نشود، بازرسان بین‌المللی و آژانس‌های اطلاعات جاسوسی غربی گفته‌اند که تهران با نادیده گرفتن خواسته‌های سازمان ملل، برای ساخت سایت‌های هسته‌ای بیشتر آماده می‌شود.

گرین والد نوشته است: برخلاف این مقاله که نیویورک تایمز به صورت یک نقشه شوم محرمانه به تصویر درآورده است، دولت ایران چند هفته پیش از وجود دیگر سایت‌های هسته‌ای در کشورش خبر داده بود.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز از جمله روزنامه‌های آمریکایی بود که هشتم فوریه در گزارشی نوشت که علی‌اکبر صالحی، رئیس آژانس انرژی اتمی ایران به دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل گفته که تهران 10 نیروگاه هسته‌ای دیگر راه‌اندازی خواهد کرد.

منطق ایران

نویسنده مقاله در ادامه نوشته که اگر ایران می‌خواست توانمندی تسلیحات هسته‌ای داشته باشد، او تعجب نمی کرد و در هر شرایطی از نظر ایران غیرمنطقی است که این توانمندی را به دست نیاورد.

به نوشته گرین والد، «زمانی که ایران می‌بیند آمریکا به دو همسایه شرقی و غربی این کشور که سلاح هسته‌ای نداشتند، با حالتی جنگ‌طلبانه حمله کرد و همچنان به اشغال این دو کشور ادامه می‌دهد، یک رهبر منطقی در ایران به چه نتیجه‌ای جز توانمندی هسته‌ای خواهد رسید؟»

گرین والد همچنین نوشت: این نکته را هم باید افزود که مطبوعات و نخبگان غربی دو همسایه شرقی و غربی ایران را با اخبار بمباران آنها توسط آمریکا و اسرائیل تهدید نمی‌کنند.

براساس این نوشته، «ذخایر سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل هنگفت است، اما آشکارا از پذیرش بازرسان یا ناظران تسلیحات هسته‌ای خودداری کرده است.»

گرین والد با کنایه نوشته است: اگر هدف ما این بود که جهانی را به‌وجود بیاوریم که در آن ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تشویق شده بود، بهتر از این کاری که هم‌اکنون انجام می‌دهیم، نمی‌توانستیم کار دیگری بکنیم.


 
 

فرزند دکتر سودبخش:
1390/6/4

بهرنگ سودبخش، فرزند عبدالرضا سودبخش (پزشک کهریزک) می‌گوید که از پدرش خواسته بودند بنویسد قربانیان کهریزک بر اثر بیماری مننژیت فوت کرده اند و بیماران او که از جمله ازاد شدگان کهریزک بوده اند نیز مبتلا به مننژیت هستند.

او در گفتگو با وب‌سایت روزآنلاین تاکید کرده که پدرش او حاضر نشد دروغ بگوید و کشته شد؛ اکنون هم با گذشت نزدیک ۱۱ ماه از کشته شدن این استاد دانشگاه هیچ گونه رسیدگی به شکایت خانواده اش نشده است.

دکتر عبدالرضا سودبخش، استاد دانشگاه و رئیس درمانگاه عفونی بیمارستان امام خمینی ۳۰ شهریور ۸۹ در مقابل مطب اش ترور شد. بلافاصله بعد از ترور دکتر سودبخش، فرمانده نیروی انتظامی هرگونه ارتباط او با پرونده کهریزک و بازداشت شدگان کهریزک را رد کرد اما گزارش ها حکایت از این داشت که این پزشک متخصص بیماری های عفونی، تعدادی از کسانی را که در زندان مورد تجاوز قرار گرفته بودند معاینه کرده بود. همچنین تعدادی از بازداشت شدگان بازداشتگاه کهریزک که دچار بیماری های عفونی در مجاری ادراری و تناسلی شده بودند پس از آزادی برای درمان به او مراجعه کرده بودند.

مهم‌ترین گزاره‌های گفتگو با فرزند دکتر سودبخش را برای شما انتخاب کرده‌ایم:

* پدر من نه اینقدر مال و منال داشت که کسی به خاطر پول او را بکشد نه دشمنی داشت. تمام بیمارانش او را دوست داشتند و رابطه بسیار خوبی با بیمارانش داشت. حتی برای مراسم ترجیم او بسیاری از افرادی که می آمدند ما نمی شناختیم و وقتی خود را معرفی میکردند می فهمیدیم که بیماران پدرم بوده اند.

* پیش از قتل پدرم نیم ساعت تمام دو موتور سوار که دو ترکه بودند بدون داشتن کلاه کاسکت در محل می چرخیدند و خیلی ها آنها را دیده اند. یعنی این آدم ها اینقدر به خودشان اطمینان داشتند که بدون کلاه کاسکت و ماسک ویراژ میدادند و در محل می چرخیدند. بعد هم که از پهلوی بابا به او شلیک کرده اند. یعنی احتمال میدادند که پدرم جلیقه ضد گلوله دارد و جلیقه را برتن کرده باشد لذا از زاویه پهلو که جلیقه کاور نمیکند به او شلیک کردند. همین نشان میدهد که کاملا تعلیم دیده بودند.

* همان موقع یک تاکسی بوده که خیابان را برای ده دقیقه بسته بود اما مسئولین هیچ حرفی از این تاکسی نمی زنند و نمیگویند این تاکسی چه نقشی داشت، چرا خیابان را بسته بود و … پی گیری هم که کردیم گفتند دوربین های محل در ان ساعت کار نمیکردند. شما ببینید قتل و جنایت در همه جای دنیا اتفاق می افتد اما اینکه دوربین ها دقیقا ده دقیقه از کار بیفتد آن هم ده دقیقه ای که پدرم ترور شده، راننده تاکسی شناسایی نشود و قاتلان تعلیم دیده به راحتی بدون ماسک و کاسکت بیایند بکشند و بروند و ۱۱ ماه بگذرد و هیچ مظنونی هم بازداشت نشود واقعا در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد.

* این افراد صدا خفه کن داشتند برای اسلحه شان که جرم آن از داشتن خود اسلحه در ایران سنگین تر است چون جرم سیاسی به دنبال دارد و … اینقدر هم مطمئن بودند که نیم ساعت بدون کاسکت می چرخیدند و بعد هم که کشتند با خیال راحت مسیر خلاف جهت بلوار کشاورز را حرکت کرده و به راحتی رفته اند. بعد از ترور پدرم هم دقیقا تا ۷ دقیقه بعد بیش از ۱۰۰ مامور ریخته اند آنجا از ارگان های مختلف. خب چطور این همه نیرو یکباره با این سرعت حضور یافته اند؟

* پدر من انسان بسیار درستی بود، او شرافتمندانه زندگی کرد و هرگز دروغ نگفت. آدم بسیار ساده ای بود و همیشه در چارچوب قانون و اخلاق زندگی کرد. به او گفته بودند درباره قربانیان کهریزک رسما گواهی دهد که تشخیص اش مننژیت است. اما پدر من گفته بود باید آنها را ببیند. بعد که دیده بود گفته بود این بچه ها زیر شکنجه فوت کرده اند و مننژیت نبوده.

* درباره بیمارانی هم که از میان آزاد شدگان بازداشتگاه کهریزک داشت گفته بودند که اگر به آنها گواهی میدهد باید عفونت مجاری تناسلی آنها را ناشی از مننژیت بنویسد اما پدرم نپذیرفته بود. او حتی یکبار با رادیو آلمان مصاحبه کرد و درباره عفونت و بسته بودن لوله های ادراری برخی از آزاد شدگان حرف هایی زد. همان موقع که پدرم ترور شد چند ساعت بعد پرواز داشت و قرار بود برای دیدن برادرم به خارج از کشور سفر کند.

* متاسفانه فعلا چشم انداز برگزاری دادگاهی عادلانه برای محاکمه قاتلان او رانمی بینم اما قطعا پی گیر خواهیم بود و هرگز اجازه نخواهیم داد قاتلان پدرم به راحتی مساله را خاتمه دهند.

منبع: روزآنلاین


 
 

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی:
1390/6/4

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حاکمان کشور را به «استفاده ابزاری» و «عوام‌فریبی» از روز قدس متهم کرده و گفته است که رسانه‌های رسمی ایران «کشتار» اخیر فلسطینی‌ها توسط ارتش سوریه را سانسور کرده‌اند.

شاخه خارج از کشور سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه سوم شهریور به مناسبت روز قدس منتشر کرد، «تناقض‌گویی حکومت‌های استبدادی» در برابر حمایت از فلسطین را با منطق اسرائیل نسبت به «صلح و تروریسم دولتی» برابر دانسته است.

این تشکل اصلاح‌طلب نوشته است همان‌گونه که «حکومت‌های استبدادی در خارج شعار آزادی و عدالت و حاکمیت شهروندان بر سرنوشت خویش می‌دهند اما هم‌زمان در داخل آزادی و ازادیخواهان را سرکوب و حقوق ملت خود را به‌رسمیت نمی‌شناسند رژیم صهیونیستی نیز دم از صلح ‌می‌زند و از سوی دیگر بر سر زنان و کودکان غزه بمب می‌ریزد».

در این بیانیه با اشاره به موضع‌گیری دولتمردان کشور دربرابر ناآرامی‌های سوریه، نوشته شده است: مردم ایران وقتی مشاهده می‌کنند حمله تانک‌های رژیم سوریه به اردوگاه آوارگان فلسطینی و کشتار فلسطینیان در لاذقیه در رسانه‌های رسمی ایران سانسور می‌شود، حق دارند که سردادن شعار روز قدس و تبلیغات حکومتی در دفاع از ملت فلسطین را نوعی بازی سیاسی با مصرف داخلی تلقی کنند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به دولتمردان ایران توصیه کرده است: استفاده ابزاری از مسئله فلسطین در روز قدس نه گرهی از کار فروبسته اقتدارگرایان حاکم می‌گشاید و نه کمکی به ملت مظلوم فلسطین محسوب می‌شود.

این تشکل اصلاح‌طلب که بسیاری از اعضای ارشد آن پس از انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۸۸ زندانی شده‌اند از مردم خواسته است در روز قدس «درقبال رفتار دوگانه اقتدارگرا به موضع انفعالی نیفتد.»

منبع: نوروز و مردمک


 
 

1390/6/4
یک خبر مهم
به‌رنگ سودبخش -فرزند عبدالرّضا سودبخش؛ پزشکی که زندانیان که‌ریزک را معاینه کرده و تعدادی از آن‌ها را که در پی تجاوز در این زندان دچار عفونت در مجاری ادراری و تناسلی شده‌بودند درمان می‌کرد و روز ۳۰ شهریور سال گذشته در برابر مطبش ترور شد- در گفت‌وگویی پرده از جزئیات ترور پدرش برداشت. وی با بیان این‌که مسئولان از شهید سودبخش خواسته‌بودند دلیل عفونت مجاری ادرار و تناسلی زندانیان که‌ریزک را مننژیت اعلام کند، اعلام کرد آقای سودبخش زیر بار این درخواست نرفته و در نتیجه او را ترور کرده‌اند. به‌رنگ سودبخش فاش کرد قاتلان بدون کاسکت بوده‌اند ولی پلیس اعلام کرده دوربین‌های ترافیکی در مدّت ترور دکتر سودبخش کار نکرده و تصویری از قاتلان نیست، در حالی که در همان محدوده یک نفر با همین دوربین‌ها و ثبت شماره‌ی پلاک خودرویش جریمه شده‌است. وی هم‌چنین ابراز داشت قاتلان از اسلحه‌ی با صداخفه‌کن استفاده کرده و با علم به استفاده‌ی آقای سودبخش از جلیقه‌ی ضدّ گلوله، به پهلوی وی شلّیک کرده‌اند. به‌رنگ سودبخش اعلام کرد در صورت عدم رسیدگی به این پرونده در ایران، آن را در مجامع بین‌المللی مطرح خواهدکرد [کلمه به نقل از روز].
 
وحشی‌گری
نیروهای یگان ویژه با حضور در بهشت زهرا خانواده‌های شهدای اعتراضات بعد از انتخابات را که مشغول دعا و نیایش بر مزار عزیزان‌شان بودند متفرّق کرده و مانع از حضور دوباره‌ی آن‌ها بر مزار شهدا شدند [کلمه].
 
سرکوب در آذربایجان
نیروهای امنیتی تبریز در هجوم به منزل مصطفا عوض‌پور ضمن ضرب‌وشتم قادر نوروزی و وحید شیخ‌بگلو -همه از فعّالان مدنی آذربایجان-، ۳۰ نفر از فعّالان مدنی آذربایجان را که در مراسم افطاری در منزل آقای عوض‌پور شرکت کرده‌بودند بازداشت کردند. هم‌چنین اداره‌ی اطّلاعات ارومیه ۲۰ تن از فعّالان مدنی این شهر را احضار و تهدید کرده و حسن کریم‌زاده و آیدین ذاکر -از فعّالان مدنی آذربایجان در شهرهای اردبیل و مشکین‌شهر- نیز در پی احضار بازداشت شده‌اند. در پی ردّ طرح ۲فوریتی آب‌رسانی به دریاچه‌ی ارومیه -که در حال نابودی‌ست- از سوی مجلس، فعّالان مدنی شمال‌غرب کشور فراخوانی برای حضور در روز پنج‌شنبه در استادیوم سهند تبریز و هنگام برگزاری بازی تراکتورسازی و شهرداری تبریز و اعتراض به این موضوع صادر کردند که در پی آن از ساعت ۱۶ این روز نیروهای یگان ویژه در نقاط مهمّ تبریز و ارومیه مستقر شده، اینترنت و اس‌ام‌اس با اخلال مواجه شد و اس‌ام‌اس‌هایی که حاوی واژه‌های «اورمو گولو» یا «دریاچه‌ی ارومیه» بودند به مقصد نرسیدند. فراخوان مشابهی از سوی این فعّالان برای برگزاری تجمّع اعتراضی در روز ۵ شهریور در ۲ شهر یادشده صادر شده‌است [هرانا؛ این‌جا، این‌جا و این‌جا].
 
وخامت حال حشمت‌الله طبرزدی
حشمت‌الله طبرزدی -دبیرکلّ جبهه‌ی دموکراتیک ایران- که در عاشورای ۸۸ بازداشت شد و محکوم به ۷ سال حبس و اکنون در رجایی‌شهر زندانی‌ست، در زندان به نرمی استخوان، مشکلات مزاجی، عارضه‌ی قلبی و فشار خون بالا دچار شده و نیاز به مرخصی استعلاجی دارد، با این حال او علاوه بر این‌که از این حق محروم است حقّ ملاقات با وکیلش را نیز ندارد [کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران].
 
به زندان برگشتند
حسن اسدی زیدآبادی -مسئول کمیته‌ی حقوق بشر ادوار تحکیم وحدت و عضو شورای مرکزی این سازمان- که پیش‌تر به مرخصی آمده‌بود، با عدم تمدید مرخصی عصر چاهارشنبه به زندان بازگشت. آقای اسدی زیدآبادی محکوم به ۵ سال حبس و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی‌ست [ندای سبز آزادی به نقل از ادوار نیوز]. هم‌چنین به‌زاد نبوی، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن میردامادی، ابوالفضل قدیانی، عبدالله رمضان‌زاده و جواد امام -اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه‌ی مشارکت- که پیش‌تر و در آستانه‌ی شب‌های قدر به مرخصی آمده‌بودند به زندان بازگشتند. در این میان آقای قدیانی که به دلیل وخامت وضعیت قلبی در بخش سی‌سی‌یوی بیمارستان بستری شده‌بود، بدون تکمیل مراحل درمان به زندان بازگشت [کلمه].
 
جاسوسی
۲ ایرانی و یک شهروند ترکیه‌ای در ایغدیر -تنها شهر مرزی ترکیه و نخجوان- به دلیل عکس‌برداری از ساخت‌مان‌های دولتی ترکیه نظیر ساخت‌مان دادگستری و ساخت‌مان مدیریت سازمان امنیت ملّی به اتّهام تلاش برای به‌دست‌آوردن اسناد بسیارمحرمانه در رابطه با امنیت ملّی ترکیه بازداشت شدند [رادیو فردا].
 
ابراز شگفتی
در پی امتناع روسیه از تحویل سامانه‌ی ضدّ هوایی موشکی اس-۳۰۰ به ایران، سفیر ایران در روسیه از شکایت ایران به دادگاه بین‌المللی کیفری به دلیل نقض قرارداد تحویل این سامانه‌ی موشکی به ایران خبر داد و وزارت خارجه‌ی روسیه با توضیح این‌که دلیل لغو قرارداد قطع‌نامه‌ی ۱۹۲۹ شورای امنیت است که در آن فروش سامانه‌ی ضدّ هوایی موشکی به ایران ممنوع شده‌است، از تصمیم ایران ابراز شگفتی کرد [بی‌بی‌سی].
 
فاجعه
محمّد حسینی -وزیر ارشاد- سرانه‌ی مطالعه‌ی قرآن را ۱۲ دقیقه و کتاب را ۱۸ دقیقه عنوان کرد [شبستان].
 
 
طنز آماده
 
سطح توهّم ۱
محمّدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج: «جهان اسلام المپیک ۲۰۲۰ را در مصر و فلسطین آزادشده برگزار خواهدکرد» [نسیم آن‌لاین].
 
سطح توهّم ۲
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس: «تا آزادی قدس یک الله‌اکبر دیگر باقی مانده‌است» [وب‌سایت رسمی].
 
تهیه و تنظیم: بامداد راد

 
 

جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن):
1390/6/4

جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف (متقن)، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که به رفتار «گزینشی» و «مکارانه» رژیم ایران در قبال اتفاقات و تحولات منطقه و «دروغ پراکنی های فراوانش» معترض است.

جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف با اشاره به روز قدس و لزوم حمایت مردم از فلسطین تاکید کرده: «با این همه از روزگار اسف بار خود هرگز نباید غافل شویم. دعای ما این است که خداوند در شب های قدر این رمضان آزادی مردم ایران را تا رمضان بعدی رقم زده باشد.»

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار سی‌میل قرار گرفته، آمده است: «امروز مردم ایران زمین نیز در مبارزه با دیکتاتوری روس مآب و جفاکار یک نافقیهی جنایت پیشه قرار دارند که جز حکومت مطلق العنوان بر جان و مال و ناموس و عقیده ی مردم، غارت بیت المال به طرق مختلف رسمی و غیر رسمی، علنی یا غیر علنی، سوء استفاده از اعتقادات پاک و معصومانه مردم کوچه و بازار برای تقدس تراشی قلابی و ولایت جعلی خود که در تضاد کامل با فرامین اسلامی، نصوص فقهی و اصول شرعی است، هدف دیگری ندارد و برای این هدف از هیچ جنایتی ابا ندارد.»

این بیانیه می‌افزاید: «سکوت در برابر ظلم این حکومت جور و جهل پرور و بیداد گستر، گناهی نابخشودنی است و به یاری ظالمان معنا می گردد.»

جامعه مدرسین و طلاب قم و نجف اضافه کرده است: «ما به رفتار گزینشی و مکارانه رژیم به اسم جمهوری و به دروغ اسلامی در قبال اتفاقات و تحولات منطقه و استفاده ابزاری و دروغ پراکنی های فراوانش در راستای تأثیر آرمان های انقلاب سال 57 بر این انقلاب های زنجیره ای معترضیم. ما به دخالت های بی جای این حکومت ظلم در امور داخلی دیگر کشورها و حمایت های کورکورانه آن از رژیم آدم کش بشار اسد اعتراض داریم.»

در پایان این بیانیه آمده است: «حکومت ایران در سخت ترین روزهای خود در طول تاریخ پس از پیروزی انقلاب 57 قرار دارد. از دست رفتن مشروعیت داخلی و منفور شدن تک تک چهره هایی که کوچک ترین همکاری را با نظام دارند، خود نشان دهنده این است که جامعه ایران، در انتظار جرقه ای برای انفجار است و خداوند تبارک و تعالی آن انفجار را پیروزی حق بر باطل قرار خواهد داد.»

متن کامل این بیانیه را از اینجا بخوانید.


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته