-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۶, یکشنبه

Lates News from Iran Christian for 08/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



مسیحیان لیبی با وجود جنگ ها و آشوب ها میان نیروهای وفادار به قذافی و نیروهای مخالف در امنیت هستند و هر روزه دور هم جمع می شوند و برای مردمشان دعا می کنند. اما در این میان نگرانی هایی نسبت به آینده آنها نیز وجود دارد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» ؛ کریسشن پست در مقاله ای به نقل از سازمان "درهای باز " آورده که مسیحیان در طرابلس هر روز دور هم جمع می شوند و با دعا یکدیگر را بنا می کنند و شکرگزار هستند که در میان این همه جنگ و درگیری آسیبی جدی به آنها وارد نشده است.
تخمین زده می شود که مسیحیان بومی لیبی بسیار کم تعداد باشند. عددی تقریبن در حدود 150 نفر. اما قبل از این درگیری ها جمعیت کارکنان مسیحی غیر بومی در سراسر لیبی بسیار زیاد بود.
دعای این مسیحیان برای برقراری آرامش و آسیب نرسیدن به اجتماعشان همچنان ادامه دارد. نیروهای مخالفان همچنان در طرابلس و دیگر شهرهای لیبی به دنبال قذافی هستند تا با دستگیر کردن او پیروزی خود را قطعی کنند. آنها حتی برای سر قذافی جایزه ای 2 میلیون دلاری گذاشته اند. ناتو هم در این تعقیب و گریز برای دستگیری رهبر پیشین لیبی به مخالفان کمک خواهد کرد.
اسوشیتدپرس گزارش داد که موسی ابراهیم ، سخنگوی قذافی در مصاحبه ای تلفنی گفته است که قذافی در مکانی امن پنهان شده و در سلامت کامل ،جنگ علیه مخالفان خود را رهبری می کند. او افزود که " قطعن قذافی رهبری جنگ را تا آزادی و استقلال ما بر عهده دارد." و اینکه قذافی توانایی " هفته ها ، ماه ها و سالها " جنگ با مخالفان را دارد تا بتواند دوباره به رهبری برسد.
جدای از بحث قذافی ، نگرانی دیگر مربوط به زمانی است که قذافی دستگیر شود و مخالفان بخواهند قدرت را در دست بگیرند و قانون اساسی جدیدی برای خود تدوین کنند.
وب سایت اخبار مذهبی جهان (WWRN) در این باره نوشت که برخی از دیدن پیش نویس قانون اساسی جدید لیبی بسیار نگران شده اند. در این پیش نویس آمده که " اسلام مذهب رسمی کشور و مرجع قانون گذاری فقه اسلامی است ".
قانون اساسی افغانستان و عراق هم برخی از اصول اسلامی را شامل می شوند و اسلام را مذهب رسمی کشورشان می دانند اما در عین حال مانند پیش نویس قانون اساسی جدید لیبی ، از اقلیت های مذهبی هم حمایت می کنند. به طور قطع نمی توان گفت که لیبی هم همین مسیر عراق و افغانستان را خواهد پیمود.
این سخنان به این معنا نیست که عراق و افغانستان نمونه های بارزی از دموکراسی و سکولاریسم هستند. در این سال ها باز شاهد هستیم که اقلیت های مذهبی در این دو کشور تحت جفا و محدودیت های شدیدی هستند. اما باز حداقل این است که قانون اساسی پشت آنهاست . اما در مورد لیبی ، آمریکا مانند افغانستان و عراق نفوذ مستقیم ندارد که بتواند این قوانین را به آنها دیکته کند.
در حال حاضر تنها با نگاهی خوش بینانه می توان گفت که پس از درگیری های حدودن شش ماه اخیر شاهد خشونت های افغانستان و عراق در قبال اقلیت های مذهبی نخواهیم بود. معمولن در چنین شرایطی افراط گرایی گسترش می یابد. البته از طرفی هم در جایی که ایده های زیادی برای عرضه وجود داشته باشند و خشونتی هم برای سرکوب عقیده ها وجود نداشته باشد ، فرصت های بیشتری در جامعه فراهم می شود که مردم به عدالت میل پیدا کنند.
در همین ارتباط وب سایت " کریسشن تودی " نوشت که "ریپکن " ، فردی که 25 سال در رابطه با جفای نوکیشان مسیحی خدمت کرده از جامعه جهانی مسیحیان خواسته تا دعا کنند که پایداری سیاسی و اجتماعی در لیبی برقرار شود. به طوری که دسترسی به عیسی مسیح از حقوق اولیه شهروندان لیبی به حساب آید.

 


خبرگزاري فارس نوشت: معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس گفت: بر اساس تحقيقات ارتش سايبري سپاه در زمينه مراجعه كاربران ايراني به سايت‌هاي غيراخلاقي، شيراز رتبه ششم كشور را دارد.
به گزار ش خبرگزاري فارس از شيراز، ابراهيم بياني در جمع مديران و فرماندهان پايگاه مقاومت ادارات استان فارس اظهار داشت: بر اساس اين آمار استان‌هاي تهران، يزد و اصفهان در رده‌هاي نخست تا سوم قرار دارند.
بياني ادامه داد: همچنين بر اساس آمار ديگري در زمينه استفاده كاربران اينترنت از سايت‌هاي غيراخلاقي در ظهر عاشورا در بين 182 كشور جهان تهران مقام نخست و شيراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.
وي بيان كرد: با اين آمار تكان دهنده چگونه ممكن است با وجود ماهواره‌ها ديگر انگيزه‌اي براي حضور جوانان در مساجد، روزه گرفتن و انجام فريضه امر به معروف باشد.
معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس بيان كرد: يكي از موضوعاتي كه دشمن از آن براي جدايي مردم از دين و تهي كردن نظام استفاده مي‌كند ابزار فرهنگي و بهره‌گيري از سايت‌هاي اينترنتي فاسد، شبكه‌ها و آنتن‌هاي ماهواره است كه قارچ گونه در حال رشد هستند.
بياني ادامه داد: ايجاد اباهي‌گري و تعطيل كردن امر به معروف و نهي از منكر در كشور، با هجمه سنگين از طريق ماهواره‌ها كه امروز بيش از 50 درصد مردم از آن استفاده مي‌كنند از برنامه‌هاي اصلي دشمنان است.
معاون اطلاعات فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان كرد: هجمه به ارزش‌هاي ديني جامعه از جمله حجاب، عفاف، نوع‌دوستي، پركاري و توسعه بي‌بند و باري نيز از اهداف ديگر دشمنان است كه در شبكه‌هاي ماهواره‌اي روي آن كار مي‌كنند.
وي تصريح كرد: استفاده از ماهواره‌ها و پيگيري مختلف آن به نوعي در جامعه اسلامي ايران تاثير گذاشته است كه طبق آمار، افرادي نيز به علت سيگنال ندادن برخي شبكه‌هاي خارجي از جمله فارسي‌وان اقدام به خودكشي كرده و يا مانع رفت و آمدهاي خانوادگي شده‌اند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: پدران و مادران بايد با هوشياري مراقب فرزندان خود باشند كه آنان دچار هجمه شديد ماهواره‌ها و توسعه ترويج بي‌بند و باري نشوند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به هفته دولت اشاره كرد و اظهار داشت: كار مسئولان نظام تنها نبايد روبان چيني باشد و آنان بايد تلاش كنند كه با عملكرد خود كاري نكنند كه مردم كه ولي نعمت هستند از آنان جدا شوند.
بياني ادامه داد: مردم هستند كه بر ما منت دارند اما پاسخگويي به مردم در برخي ادارات شايسته آداب اسلامي نيست و كار مردم با امروز و فردا شدن به تعويق مي‌افتد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته