-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 08/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

اعتراض یک هموطن یهودی به حاجی ارضی:
1390/6/2

هارون یشایایی
روزنامه روزگار

روز يكشنبه 30 مرداد بيانات آقاي منصور ارضي  مداح تهراني در روزنامه روزگار منتشر شده است.

اين كه آقاي ارضي كيست ...؟ مورد نظر من نيست. ولي وقتي ايشان در صحبت هاي خود در شبهاي مقدس قدر و شهادت حضرت علي(ع) در حضور جمع كثيري از مسلمانان كه براي شبهاي قدر و تعزيت حضرت علي (ع) به مسجد آمده اند،  ناگهان به "يهودي" ، "يهودي صفت" و "يهودي امت" به اصطلاح بند مي كنند، براي بنده ي يهودي حق جواب وجود دارد و از شما تمني مي كنم صداي اعتراض ما را هم منعكس نمائيد.

اولا- بنده تمام عمر خود را در دوستي و برادري با هموطنان مسلمان خود گذرانده ام و خانه ما در جوار مسجد حوض در جنوب تهران بود، مادرم شب هاي عاشورا تا صبح در مسجد محلمان مي ماند و همراه با زنان مسلمان سوگوار امام حسين و شهداي كربلا بود و برادرانم روزهاي عاشورا در هيئت سينه زني محل شركت فعال داشتند . به خاطر دارم كه مداحان را ذاكر امام حسين و ساير اهل بيت مي گفتند و نه دشنام گويان به اين يا آن...

ياد دارم در محله ما كاسبي بود كه در ايام محرم مداحي مي كرد و هر كس از او مي پرسيد شغل شما چيست؟ مي گفت "من ذاكر سيد الشهدا هستم" و هر وقت او مداحي مي كرد مسلمان و غير مسلمان در سوگ امام حسين و يارانش اشك مي ريختند.

همين سال ها هم ديوار به ديوار كنيسه يهوديان در خيابان فلسطين شمالي با همكاري مسلمانان و كليميان محل تكيه برپا مي شود و همه در شهادت امام حسين و يارانش سوگواري مي كنند.

ثانيا- آقاي ارضي نه قاضي شرع است و نه مجتهد جامع الشرايط! پس چگونه است كه به خود حق مي دهد حكم قتل يك نفر"يهودي امت" را صادر كند و به دفعات بگويد "خدا اين يهودي را لعنت كند" و "اي خدا اين يهودي صفت را لعنت كن". مثل اين كه آقاي ارضي براي دشنام دادن به افراد مورد نظر خود هيچ صفتي بدتر از يهودي بودن پيدا نكرده اند. بي مناسبت نيست در اين شب هاي قدر و شب هاي ضربت و شهادت حضرت علي به ياد بياوريم گفته آن حضرت را زماني كه خلخال از پاي يك زن يهوديه كشيده بودند و آن حضرت گفتند: "اگر مرد مسلمانى پس از اين رسوايى از اندوه بميرد، نه تنها نبايد ملامتش ‍ كرد بلكه مرگ را سزاوارتر است .."

بالاخره در پايان اشاره اي  به بيانات امام راحل در ملاقات با نمايندگان كليميان ايران روز 24/2/1358 در محل اقامت ايشان در قم: "ما در پاريس كه بوديم تبليغات همه جانبه اي بر ضد انقلاب مي شد، از جمله تبليغات اين بود كه اگر مسلمين ايران پيروز بشوند، يهودي ها و نصراني ها را قتل عام مي كنند! بناي مسلمين اين است كه تمام يهودي ها را قتل عام بكنند، من در آن جا صحبت هائي كردم، اين حقيقتي را كه مشي اسلام است كرارا گفته ام و به نمايندگان جامعه يهوديان هم كه آن جا آمدند گفتم طريق اسلام چيست. همه ي اديان از جانب خداي تبارك و تعالي نازل شده است و همه ي پيامبران گرامي مامور ابلاغ بوده اند و براي آسايش بشر آمده اند."


 
 

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد خبر داد
1390/6/2

محمدمیرزمانی، مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت که از این پس، مجوز کنسرت ها فقط برای یک اجرا صادر می شود و «هر گروهی نمی تواند سئانس دوم داشته باشد.»

آقای میرزمانی درباره شرایط جدید برای دریافت مجوز اجرای مجدد، «داشتن گروه‌های درجه یک، پرداختن به موسیقی ایرانی، و استفاده از اشعار غیرعاشقانه و عرفانی» را از مهمترین شروطی که برای دادن مجوز سئانس دوم اجرای صحنه‌ای درنظر گرفته می‌شود، دانست.

او همچنین تاکید کرده است تنها به سالن هایی که پارکینگ داشته باشند وبتوانند جمعیت را کنترل کنند مجوز برگزاری کنسرت داده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این قوانین موجب محدودیت اجرای موسیقی نمی‌شود ؟ گفته است: «به هیچ وجه، قوانین دفتر ما جنبه محدودیت ندارد بلکه به منظور سمت و سو دادن به فعالیت خواننده‌ها و موسیقی دان ‌ها بر آن شدیم که چنین تصمیمی ‌را اتخاذ کنیم.»

در سال های اخیر، تعدادی از گروه ها و خوانندگان ایرانی، هم در حوزه موسیقی سنتی و هم پاپ، موفق به دریافت مجوز برگزاری کنسرت در تهران یا شهرستان ها نشده اند یا مجوز آنها پس از صدور و پیش از برگزاری کنسرت، لغو شده است.

قوانین جمهوری اسلامی ترانه سرایی به سبک پاپ و کلاسیک را محدود می‌کند وترانه‌های سنتی را مجاز می شمارد.

منبع: ایلنا، العربیه و بی‌بي‌سی


 
 

1390/6/2

یک روزنامه آلمانی امروز دوم شهریورماه به نقل از منابع امنیتی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گزارش کرد که کره شمالی نرم‌افزاری به ایران فرستاده که می‌تواند برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

روزنامه آلمانی «زود دویچه زایتونگ» به نقل از مقامات رسمی سازمان‌های اطلاعاتی غرب همچنین گزارش کرده که کره شمالی تیمی از دانشمندان خود را در ماه فوریه به ایران فرستاده تا به ۲۰ کارمند وزارت دفاع این کشور عملیات برنامه شبیه‌سازی جریان نوترون آموزش دهند.

روزنامه «زود دویچه زایتونگ» نوشته است: این تردید وجود دارد که کره شمالی در ازای دریافت ۱۰۰ میلیون دلار به برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند، مبلغی که به گفته کارشناسان بسیار بیشتر از ارزش آموزش و نرم‌افزاری است که امسال در اختیار ایران قرار گرفته است.

روابط ایران و کره شمالی که دو بار در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ اقدام به آزمایش اتمی کرده، در ماه‌های گذشته‌ نگرانی جامعه غربی را به دنبال داشته است. آن‌ها معتقدند که این دو کشور با همدیگر در زمینه هسته‌ای همکاری می‌کنند.

در همین رابطه، ۲۵ اردیبهشت ماه گذشته خبرگزاری رویترز خبر داد که براساس یک گزارش محرمانه سازمان ملل، ایران و کره شمالی به‌طور منظم و با نقض تحریم‌های سازمان ملل، تکنولوژی موشک‌های بالستیک مبادله کرده‌اند.

در این گزارش آمده بود که افزارهای ممنوع مربوط به موشک بالستیک از طریق پروازهای برنامه‌ریزی شده منظم بین کوریوایر و ایران‌ایر بین جمهوری خلق کره (کره شمالی) و جمهوری اسلامی ایران، مبادله شده است.

دو روز بعد ایالات متحده اعلام کرد که درباره گزارش سازمان ملل درباره همکاری ایران و کره شمالی در زمینه تکنولوژی موشک‌های بالستیک تحقیق می‌کند.

اصرار ایران بر ادامه برنامه هسته‌ای به شیوه خود، صدور چهار قطعنامه علیه برنامه هسته‌ای ایران را به دنبال داشته است. کشورهای غربی و جامعه بین‌المللی می‌گویند که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است و باید غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

منبع: مردمک


 
 

سازمان مجاهدین انقلاب با تبریک پیروزی مردم لیبی
1390/6/2

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای، پیروزی مردم لیبی و «سقوط قدرت فرعونی قذافی دیکتاتور» را به ملت لیبی تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «بهار عربی نسیم روحبخش دیگری را تجربه کرد و در ادامه سقوط دیکتاتوری‌های منطقه خاورمیانه عربی و شمال افریقا، قدرت خودکامه دیگری به زیر کشیده شد تا اذهان دیرباور و غافل نیز به پایان فصل سرد استبداد و خودکامگی ایمان بیاورند.»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به سرنوشت مشترک همه دیکتاتورها اعلام کرده: «این توهم همه دیکتاتورهاست که ملت ها را صغیر و ناتوان از اداره امور خود و خویشتن را قیم و مرجع حیات و امنیت می‌دانند.»

این سازمان تاکید کرده است: «اکنون ملت قهرمان لیبی به پاخاسته است تا برخلاف انذارها و هشدارهای کاذب خودکامگان، باردیگر رشد و شایستگی ملت ها را در ساختن جامعه‌ای مردمسالار برخوردار از امنیت و آزادی و برپایی نظامی مستقل و آزاد به نمایش بگذارد.»

پیش از این نیز جبهه مشارکت ایران اسلامی در پیامی اعلام کرده بود که با سقوط قذافی سرنگونی دیکتاتورها در منطقه شتاب می‌گیرد.

منبع: کلمه


 
 

1390/6/2

لیلا حاتمی، بازیگر سرشناس ایرانی به عنوان یکی از داوران بخش سی و هفتمین جشنواره فیلم‌های آمریکایی دوویل انتخاب شد.

براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره سه داور دیگر به همراه خانم حاتمی فیلم‌های بخش مسابقه را ارزیابی کرده و به بهترین فیلم از نظر نوآوری‌های فنی و هنری جایزه می‌دهند.

این بخش در کنار داوری بخش اصلی فستیوال به ارزیابی آثار نو و بدیع در عالم سینما می‌پردازد.

خانم حاتمی تاکنون موفق به کسب دو جایزه در رشته بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلمهای بی پولی (۱۳۸۷) و لیلا (۱۳۷۵) در جشنواره فیلم فجر شده ‌است.

این نخستین تجربه او به عنوان داور در یک جشنواره بین‌المللی است.

قرار است که جشنواره دوویل از دوم تا یازدهم سپتامبر در شهر دوویل فرانسه برگزار شود.

منبع:‌ بی‌بی‌سی


 
 

1390/6/2

فاطمه بداغی، معاون حقوقی محمود احمدی نژاد اعلام کرد که دولت به زودی از منصور ارضی، مداح سرشناس هوادار رهبر جمهوری اسلامی، به دلیل «هتاکی» به اسفندیار رحیم‌مشایی شکایت می‌کند.

منصور ارضی چند شب قبل در در مسجد ارک تهران اسفندیار رحیم مشایی را «یهودی امت» خواند و گفت: «فعلا قایمش کردن، پیدا کنن بچه‌ها می‌کشنش. فعلا تو هزاران حصار قرار گرفته این یهودی امت. گفتم هرکی بکشتش پولشو من می‌دم. خدا شاهده نه این‌که حالا مثلا بگم. چون اینا خطرناکن، اینا بیان روی کار نمی‌دونی با دین جوونا چه کار می‌کنن.»

خانم بداغی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام خبر شکایت دولت از منصور ارضی، گفت که آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، بر خودداری از «هتک حرمت» افراد تاکید کرده است و در صورت زیر پا گذاشته شدن این «فرامین» توسط «هر شخص حقیقی و حقوقی»، دولت درخواست رسیدگی قضایی خواهد کرد.

از سوی دیگر علی‌اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد در گفت‌ و‌ گو با روزنامه اعتماد واکنش نشان دادن به اظهارات منصور ارضی را وظیفه دادستان تهران دانست و گفت عدم رسیدگی درست دستگاه قضایی به این اظهارات به منزله نشان دادن «چراغ سبز» به افرادی است که قصد تهدید مسئولان را دارند.

پیش از اظهارات آقای جوانفکر و روز سی‌ام مردادماه، دادستان تهران در خصوص سخنان منصور ارضی گفته بود: «شخصی که در مورد او صحبت شده است می‌تواند اعلام جرم کند و قابل بررسی است.»

منصور ارضی تنها مداحی نیست که در ماه های اخیر دولت احمدی نژاد را به باد انتقاد گرفته است.  سعید حدادیان، از دیگر مداحان سرشناس، نیز در این مدت بارها حملات تندی را متوجه دولت محمود احمدی‌نژاد کرده است.

منبع: ایسنا و رادیو فردا
 


 
 

1390/6/2

یک عضو کمیته کشوری هم پیمانی در مبارزه با بیماریهای تنفسی اعلام کرد دو کشور ایران و برمه بیشترین میزان قاچاق سیگار در میان سایر کشورهای جهان را دارند. 

دکتر ابوالفضل جاریانی در گفتگو با مهر افزود: «ایران نیم درصد از سهم بازار جهانی فروش دخانیات را دارد.»

به گفته وی سالیانه ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که ۲۴ میلیارد آن از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود. به طوریکه ۴۲ درصد میزان مصرف سیگار در ایران مربوط به سیگارهای قاچاق است.

جاریانی از چین که ۳۲. ۷ درصد سهم بازار جهانی مواد دخانی دارد، به عنوان اولین کشور جهان با بالا‌ترین سهم در بازار فروش دخانیات نام برد و گفت بعد از چین، کشورهای فیلیپین و موریس قرار دارند.

وی با انتقاد از حذف سودبازرگانی سیگارهای وارداتی توسط دولت، اعلام کرد: «به رغم تعهدات بین المللی که داریم، در سال ۹۰ شاهد کاهش میزان مالیات سیگارهای وارداتی از ۴۰ به ۲۰ درصد و سیگارهای تولید داخل از ۲۰ به نیم درصد هستیم.»

به گفته وی درآمد یک سال شرکتهای بزرگ مواد دخانی جهانی معادل ۲۰ سال فروش نفت خام ایران است. 

منبع: مهر


 
 

محمد سیف‌زاده خطاب به محمد خاتمی:
1390/6/2

محمد سیف‌زاده، حقوقدان و فعال حقوق بشر در نامه‌ای به محمد خاتمی نسبت به نقض گسترده حقوق قضایی در نظام دادگستری کشور هشدار داد.

آقای سیف‌زاده در این نامه نوشته است در صورت ادامه شرایط موجود، زندان‌ها توسط مراجع غیرقانونی پر خواهد شد.

وی خطاب به خاتمی نوشته که وجود «دو نهاد غیرقانونی دادسرا و دادگاه‌های ویژه روحانیت، راه را بر هر گونه اصلاح بسته و با ورود پنج بحران سیاسی شدن، طرد نیروهای متخصص، جذب نیروهای امنیتی و وابسته به حکومت به عنوان قاضی و تصویب قوانین غیر کار‌شناسانه و مدیریت غیر تخصصی، بالجمله امنیت قضایی مندرج در قانون اساسی از مردم سلب گردیده است.»

سیف‌زاده نوشته است: «اگر سه شرط جنابعالی (خاتمی) به طور واقعی محقق گردد (آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و مطبوعاتی و آزادی احزاب و روزنامه‌ها) فوراً زندان‌ها توسط مراجع غیرقانونی فوق پر خواهد شد و وعده‌های جنابعالی نه تنها محقق نخواهد گردید، بلکه وضعیت بدتری بر مردم و رجال و نخبگان سیاسی و عقیدتی و احزاب و روزنامه‌نگاران تحمیل خواهد گردید.»

این وکیل و قاضی سابق دادگستری افزوده است: «اگر در رژیم گذشته دادگستری خوبی می‌داشتیم انقلاب واقع نمی‌شد، چه انقلاب زمانی حادث می‌گردد که مردم ستمدیده مرجعی جهت احقاق حق نیابند.»

در این نامه آمده است: «به عنوان قاضی و وکیل دادگستری با سابقه‌ای طولانی باید انصاف را رعایت کنم و بگویم دادگستری آنقدر‌ها بد نبود. اما اکنون رئیس سابق قوۀ قضائیه می‌گوید دادگستری را ویرانه‌ای تحویلم دادند و او ویرانه‌تر تحویل رئیس فعلی داد.»

محمد سیف‌زاده یکی از بنیان‌گذاران کانون مدافعان حقوق بشر و عضو شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات است که به اتهام «تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر» و «تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رادیوهای خارجی» به دو سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت محکوم شده است.

این وکیل ۶۳ ساله در اردیبهشت سال جاری برای اجرای حکم خود بازداشت شد.

منبع: کلمه


 
 

1390/6/2

خبرگزاری مهر گزارش کرده که مجتمع ۷۰۰ ساله «ربع رشیدی» در تبریز با اینکه در سازمان یونسکو ثبت شده، در حال حاضر به پارکینگ خودروهای اسقاطی تبدیل شده است.

این مجتمع علمی، فرهنگی و تاریخی، ۷۰۰ سال پیش از این از سوی رشیدالدین فضل‌الله همدانی وزیر دانشمند ایلخانان به عنوان نخستین مجموعه دانشگاهی جهان در تبریز راه‌اندازی شد.

خبرگزاری مهر به نقل از شهروندان تبریزی نوشته مسئولان مربوطه تاکنون اقدامی برای جمع‌آوری و انتقال خودروهای اسقاطی به محلی دیگر انجام نداده‌اند.

بر اساس این گزارش، این مجموعه زمانی کلکسیونی از امکانات یک شهر کوچک شامل کتابخانه، مدرسه، مسجد، دارالایتام، حمام، مهمانسرا، بیمارستان، مدارس عالی و کارگاه‌های صنعتی بوده است.

بی‌اعتنایی مسئولان و حتی شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری بناهای تاریخی در ایران، یکی از موضوعاتی است که به طور مکرر در اخبار منعکس می‌شود.

پیش از این نیز اخبار مشابهی در مورد تخریب عمدی بناهای تاریخی دیگر در شهرهای مختلف ایران منتشر شده بود.

این در حالی است که تاکنون اقدام جدی برای محافظت از این بناها صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

1390/6/2

مراسم افطاری جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در منزل فخرالسادات محتشمی‌پور با دخالت و یورش ماموران نیروی انتظامی بر هم زده شد.

به گزارش کلمه مراسم افطاری دوستانه‌ای که قرار بود در منزل سید مصطفی تاج‌زاده برگزار شود با حضور نیروی انتظامی و جلوگیری از ورود میهمانان به آنجا لغو شد.

نیروی انتظامی ساعتی پیش از افطار با مراجعه به منزل خانم محتشمی‌پور اخطار داد که مجوزی برای برگزاری مراسم افطار وجود ندارد و سریعا باید این برنامه لغو شود.

توضیحات همسر مصطفی تاج‌زاده مبنی بر سیاسی نبودن این مجلس افطار، کفایت نکرده و ماموران با این ادعا که برای برگزاری افطار در منزل شخصی نیز به مجوز نیاز است، به این خانواده اجازهٔ برگزاری میهمانی را ندادند.

این مراسم افطار که قرار بود در بیست و دومین شب از ماه مبارک رمضان و در آستانهٔ شب قدر برگزار شود با پراکنده نشدن میهمانان ادامه پیدا کرده و مدعوین در خیابان روزهٔ خود را افطار کردند. 

منبع: کلمه


 
 

1390/6/2

با وجود ممنوعیت استعمال سموم کلره در شالیزار‌ها و باغات، تحقیقات صورت گرفته روی مو و شیر زنان نواحی شمال کشور حضور این سموم را در بافت‌های مذکور نشان می‌دهد. 

ماندانا برقی کار‌شناس محیط زیست می‌گوید بررسی‌ها نشان دهنده کاربرد این سموم در شالیزارهای شمال کشور است.

به گفته وی، سیستم عصبی جنین مادرانی که محصولات حاوی این سموم را مصرف می‌کنند مختل می‌شود و اثراتی همچون پایین آمدن ضریب هوشی، کمبود وزن و مشکلات مربوط به تیروئید در نوزادان این مادران پدید می‌آید.

برقی با اشاره به تحقیقی که بر روی شیر و موی ۵۰ نفر از مادران مناطق شمال کشور به صورت تصادفی انجام شده است، می‌گوید در بافت‌های مذکور آثار وجود این سموم با وجود قانون منع استفاده از آن‌ها مشاهده شده است.

وی با تاکید بر نظارت جدی ادارات محیط زیست و جهاد کشاورزی بر منع استفاده این سموم در شالیزار‌ها و باغات در استانهای شمالی می‌گوید باید از بروز چنین اثرات جبران‌ناپذیری جلوگیری شود.

سموم آفت کش مصرفی در شالیزار‌ها و باغات عبارت از سموم کلره یا فسفره‌اند که از سال ۱۹۷۲ استفاده از سموم کلره مانند ددت در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع شد. 

منبع: مهر


 
 

1390/6/2
اعتصاب به آی‌سی‌یو رسید
فرشاد کمان‌گر -زندانی کرد- که در پی درگیری در زندان مریوان به زندان بیجار تبعید شده و ۲۹ روز اعتصاب غذا کرده‌بود، با وخامت حالش به آی‌سی‌یوی بیمارستان این شهر منتقل شد. بنا به اعلام پرسنل بیمارستان حال آقای کمان‌گر بسیار نگران‌کننده است [هرانا].
 
بیمارستان جا نداشت؟!
فرح واضحان -زندانی سیاسی- که در عاشورای ۸۸ بازداشت، ابتدا به اعدام و در ادامه به ۱۵ سال حبس به اتّهام محاربه محکوم شد و هم‌اکنون در زندان اوین به سر می‌برد از بیماری قلبی در رنج است و نیاز به مرخصی و درمان در خارج از زندان دارد، با این حال روز یک‌شنبه در پی انتقال به بیمارستان به دلیل کم‌بود تخت پذیرش نشد و به زندان بازگشت [کمیته‌ی گزارش‌گران حقوق بشر].
 
انتقال حسین رونقی‌ملکی به بیمارستان
حسین رونقی‌ملکی -وبلاگ‌نویس- که پیش‌تر به دلیل نگارش نامه به دادستان تهران در پی ضرب‌وشتم بازجویان زندان اوین به بیمارستان منتقل شده‌بود با وخامت دوباره‌ی حالش به بیمارستان منتقل و با وجود اصرار پزشکان مبنی بر لزوم بستری آقای رونقی‌ملکی در بیمارستان، به زندان اوین بازگردانده شد [هرانا].
 
نگرانی درباره‌ی مجید درّی
وضعیت جسمی مجید درّی -دانش‌جوی ستاره‌دار- که برای گذراندن ۶ سال حبس اکنون در زندان بهبهان زندانی‌ست و علاوه بر میگرن به حالت تهوّع دائم و سرگیجه نیز مبتلا شده‌است نامناسب است و آقای درّی در روزهای اخیر چندین بار بی‌هوش و به به‌داری زندان منتقل شده‌است [کلمه].
 
نگرانی درباره‌ی کیوان صمیمی
وضعیت جسمی کیوان صمیمی -فعّال ملّی‌مذهبی و زندانی دوره‌ی شاه، عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، کمیته‌ی پی‌گیری بازداشت‌های خودسرانه و دفاع از حقّ تحصیل- که اکنون برای گذراندن محکومیت ۶ ساله‌ی خود در رجایی‌شهر زندانی‌ست، به دلیل غدّه‌ای که در کبدش ایجاد شده‌است نگران‌کننده توصیف می‌شود و پزشکان زندان اعلام کرده‌اند آقای صمیمی نیاز به درمان در خارج از زندان دارد [کلمه].
 
بهاییان در زندان
واحد خلوصی -دانش‌جوی بهایی محروم از حقّ تحصیل و فعّال دفاع از این حق- صبح روز ۱ شهریور به دادسرای زندان اوین احضار و در ادامه بازداشت و به بند ۲الف سپاه در این زندان منتقل شد [کمیته‌ی گزارش‌گران حقوق بشر].
 
محرومیت معین محمّدبیگی از مرخصی
معین محمّدبیگی -دانش‌جوی دانش‌گاه آزاد قزوین- که در جریان اعتراضات عاشورای ۸۸ بازداشت و به ۲ونیم سال حبس محکوم شد از آزادی مشروط و مرخصی محروم است. آقای محمّدبیگی در رجایی‌شهر زندانی‌ست [هرانا].
 
بیانیه‌ی خوب
جبهه‌ی مشارکت در بیانیه‌ای ضمن تبریک پیروزی انقلاب لیبی و اعلام این‌که روند سرنگونی دیکتاتورها در منطقه‌ی خاورمیانه با سقوط قذّافی سریع‌تر خواهدشد و به تدریج شاهد شکل‌گرفتن حکومت‌های دموکراتیک در سایر کشورهایی که مردم آن‌ها دربند هستند خواهیم‌بود، آرزو کرد سران مستبدّ کشورها قبل از آن‌که دیر شود و هزینه‌ی بیش از حد بر مردم و کشور خود وارد کنند به خود آیند و با اتّخاذ روش‌های اصلاح‌طلبانه به فریاد رسای تحوّل‌خواهی و دموکراسی‌طلبی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش پاسخ دهند [جرس به نقل از نوروز].
 
هم‌سران در زندان
وحید لعلی‌پور -هم‌سر مهدیه گل‌رو- که در آذر سال ۸۸ در منزلش هم‌راه با خانم گل‌رو بازداشت شده و ۳ ماه در بند ۲۰۹ زندان اوین زندانی بود برای اجرای حکم یک سال حبس خود که به اتّهام تجمّع و تبانی علیه نظام صادر شده‌است با احضار به پلیس امنیت به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. خانم گل‌رو -عضو شورای دفاع از حقّ تحصیل- هم‌اکنون در حال گذراندن محکومیت ۴۰ ماهه‌ی خود در زندان اوین است. آقای لعلی‌پور فعّالیت سیاسی نداشته و حکم وی به دلیل پی‌گیری پرونده‌ی هم‌سرش صادر شده‌است [کلمه].
 
۱۴ ماه در زندان
جواد علی‌خانی -فعّال دانش‌جویی دانش‌گاه شهید چمران اهواز- که در سال ۸۶، ۱۱ ماه را با بلاتکلیفی در زندان سپیدار اهواز زندانی بود و هم‌اکنون برای گذراندن محکومیت ۳ ساله‌ی خود در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی‌ست، از بازداشت دوباره در ۱۶ آذر ۸۸ بدون حتّا یک روز مرخصی در زندان است [کلمه].
 
واردات دوباره‌ی بنزین
ناصر سودانی -نماینده‌ی مجلس- اعلام کرد ایران برای تأمین سوخت مورد نیاز و ارتقای کیفیت بنزین تولیدی‌اش تا فروردین ماه بنزین وارد می‌کند. ایران ۱۰درصد از منابع نفت خام جهان را در اختیار دارد و دوّمین تولیدکننده‌ی بزرگ نفت جهان است [رادیو فردا].
 
مشکوک؟
نمایندگان مجلس تصویب کردند مرسولاتی که از نظر اداره‌ی گمرک مشکوک است می‌تواند از سوی مأمور اداره‌ی پست باز و کنترل شود [پانا].
 
تهیه و تنظیم: بامداد راد

 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته