-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۸, پنجشنبه

Posts from Khodnevis for 04/07/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



زیر میزی
 


اهمیت بیان واقعیت در باره رهبری و مقام‌های نظام از سوی اعضای فامیل و نزدیکان
 


تبریک به مهدی هاشمی و آکسفورد



خبر مسرت‌آمیز رد ادعای دشمنان هاشمی رفسنجانی در انگلستان که از سوی عقلا پیشبینی می‌شد را به حضور حضرت مهدی بهرمانی که آقای کاتوزیان با نامش آشنا نیست تبریک عرض می‌شود.

اولا ما از قبل می‌دانستیم که آقای هاشمی به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند. ایشان واحد پول انگلیس را خوب می‌شناسند! این مهم‌ترین بحث زبان‌شناختی آن مملکت فخیمه است. گفته می‌شود قیمت منزل سیف‌الاسلام قذافی هم ۱۷-۱۸ میلیون پوند بوده که قابل شما را ندارد!

اما حالا که ثابت شد ایشان به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند، پیشنهاد می‌کنیم در برنامه زنده تلویزیونی بی‌بی‌سی حاضر شوند و به سوالات بسیار زیادی که از ایشان وجود دارد به زبان انگلیسی در حدی که دانشگاه آکسفورد می‌طلبد پاسخ دهند. این حضور می‌تواند دهان همه مخالفان و دشمنان و سایت رجا نیوز و الف و منتقدان فرخ نگهدار و مسعود بهنود و عطا مهاجرانی را شدیدا ببندد.

البته لازم به ذکر است که زبان مادری بسیاری از آخوندها انگلیسی است و نباید تحت هیچ شرایطی در مورد استعداد زبانی آقا مهدی که گفته می‌شود شاگرد اول مدرسه نیکان بوده شک کرد.  گفته می‌شود با توجه به هیبت آقا مهدی، هیچکس در کلاس جرات نمی‌کرده نمره‌ای بالاتر از ایشان بیاورد و حکما شاگرد اول شدن با نمره ۱۲-۱۳ از معجزات بوده است.

گفته می‌شود نامبرده علاوه بر انگلیسی، به زبان نروژی هم تسلط کافی داشته و خود استات اویل می‌خواسته  ایشان را بورسیه کند که هزینه‌ای ۱۵ میلیون دلاری را بر بیت‌المال نروژ وارد می‌کرده که با مخالفت رجا نیوز اسلو روبرو شده است.

یک منبع خیلی حساس البته به خبرنگار فالس نیوز گفته است که ایشان گفتگوی مستقیم با تلویزیون بی‌بی‌سی انگلیسی را پذیرفته اما باید منتظر پاسخ مترجم همزمان ایشان باشیم ...


 


دانشگاه آزاد اسلامی آکسفورد واحد لندن

از آقای مهدی هاشمی‌ می‌پرسیم از کدام آبرو صحبت می‌کنید؟ تاآنجا که ما می‌دانیم آبرو چیزی است که يک شخص به واسطه داشتن  عزت و احترام  در میان مردم  کسب مي‌کند، حال مبنای ادّعاي شما در مورد آبرومندی خاندان هاشمی‌ چیست و شما این آبرو را از کدام منبع کسب کرده و میزان مقبولیت شما نزد مردم ایران چیست؟

همین چند روز پیش بود که پدرتان همگام با خامنه‌ای‌‌ ؛میلیون‌ها ایرانی معترض به استبداد دینی رامحارب و فتنه‌گر خواند.

...

آقای مهدی هاشمی‌ از کدام آبرو صحبت می‌فرمایید؟ هسته‌های گزینش دانشگاه‌ها را به یاد بیاور که مبتکر و موجد آن پدرتان بود و به واسطه آن هزاران جوان ایرانی علي رغم داشتن شایستگی علمی‌ ؛فقط به دلیل مردودی در مرحله گزینش اخلاقی از ورود به دانشگاه‌ها باز داشته شده و زندگی‌شان به تباهی کشیده شد. آیا آن جوان‌ها آبرو نداشتند و فقط شما آبرو دارید؟ آیا شما شایسته‌تر از آن جوانان بودید؟

...

آقای هاشمی‌ اگر بیانیه آقای نورث حقیقی‌ است و شایستگی شما حقیقت دارد پیشنهادی دارم تا شایستگی خود را اثبات فرمائید: همانگونه که همگان و شما می‌دانید شرط ورود و ادامه تحصیل در  دانشگاه آکسفورد تسلط فرد به زبان انگلیسی‌ می‌باشد، لذا از شما می‌خواهیم برای اثبات تسلط خويش بر زبان انگلیسی‌، صاحبه ای‌‌ به زبان انگلیسی با خبرنگار یکی‌ از تلوزیون‌های انگلیسی‌ زبان انجام دهید تا همگان بر حقانیت شما صحه بگذارند، البته این‌بار خبر نگار و رسانه‌ را ما تعیین می‌کنیم.


در غیر این‌صورت و عدم پذیرش این پیشنهاد که می‌تواند به رفع سؤ ظن‌ها پيرامون شما بیانجامد، همان بهتر که از دانشگاه آزاد اسلامی آکسفورد واحد لندن فارغ التحصیل شوید اما یقین بدانید ارزش مدرکی‌ که از آکسفورد (بخوانید دانشگاه آزاد اسلامی آکسفوردواحد لندن)می‌یگیريد در نزد افکار عمومي کمتر از ارزش و اعتبار مدرک «دانشگاه آزاد اسلامی واحد پشت کوه» ایران خواهد بود.

------------

بخش‌هایی از این مطلب به خاطر عدم ارائه مدرک حذف شده است.


 


فروزانفر: «مجتبی عوض شده؛ هادی ریاکار است»

نوه خواهر آیت‌الله خامنه‌ای اخیرا در گفتگو با خودنویس حرف‌هایی زده است که به مذاق فرزندان رهبری و نیز بخشی از خانواده که مخالف رهبر است خوش نیامده. حرف زدن از دوطرف ماجرا در ایران چندان راحت نیست اما نقد دو جناح خانواده از سوی حمیدرضا فروزانفر باعث ناراحتی بسیاری شده است. فروزانفر می‌گوید که داعیه سیاسی ندارد اما باید حرف‌ها در باره خانواده رهبری را بازگفت و از بقیه خانواده‌های مسوولان هم خواست که پرده بگشایند.

در پاریس با فروزانفر گفتگوهایی ویدیویی کردم که امروز نخستین بخش این گفتگوها در باره مجتبی خامنه‌ای و هادی خامنه‌ای را در خودنویس منتشر می‌کنیم.

فروزانفر معتقد است که مجتبی الان نگاهی از بالا به همه دارد و نقش او در خانواده مطمئنا تغییر یافته است.

او همچنین به هادی خامنه‌ای اشاره می‌کند که کمتر از سوی جناح چپ نقد شده است. فروزانفر معتقد است هادی یک منفعت طلب است و بر اساس منافع گاه به گاه رفتارش تغییر می‌کند.


 


رد ادعاها علیه مهدی هاشمی توسط دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد در بیایه کوتاهی، ضمن اعلام این خبر، اضافه کرده است: «سر پیتر نورث  اتهامات وارده در مورد نحوه پذیرش دانشجوی دکترای مورد نظر را بررسی کرده و مبنایی نیافته است که دانشگاه آکسفورد بر اساس آن اقدام قانونی علیه این دانشجو انجام دهد.»


هم‌زمان با بیانیه این دانشگاه، مهدی هاشمی نیز بیانیه‌ای صادر کرده است. وی دربیانیه خود آورده است: «هدف از مطرح شدن این اتهامات آلوده کردن نام خانواده هاشمی بوده و اتهامات توسط کسانی مطرح شده است که فلسفه وجودی خود را در توهمات و بهتان به دیگران می بینند.»


هاشمی اضافه کرده است که پس از گذراندن یک پروسه طولانی و ۹ ماهه، شامل بررسی مدارک تحصیلی و پروپوزال و چندین مصاحبه با اساتید مربوطه موفق به دریافت پذیرش دانشگاه آکسفورد شده است.


پیش از این کاوه موسوی، یکی از محققان در دانشگاه آکسفورد گفته بود که مهدی هاشمی شرایط ادامه تحصیل در این دانشگاه را نداشته و از جمله فاقد تسلط لازم بر زبان انگلیسی و سوابق علمی و کاری مرتبط و کافی است. مهدی هاشمی با رد ادعاهای کاوه موسوی نوشته است که «در دبیرستان جزو شاگردان برجسته بوده، با کسب رتبه ۲۹ در کنکور سراسری ایران در رشته مهندسی مخابرات وارد دانشگاه تهران شده و فوق لیسانس مهندسی انرژی خود را هم از دانشگاه صنعتی شریف» گرفته است.


وی همچنین اضافه کرده است که پیش از این مدتی برای تحصیل به استرالیا سفر کرده است و در آن‌جا پس از تحصیل زبان انگلیی، وارد دانشگاه کانبرا شده است. هاشمی دلیل ترک استرالیا را «حمله گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی» اعلام کرده است.


مهدی هاشمی در بیانیه خود همچنین به سوابقش در سازمان مهندسی و تأسیسات دریایی وزارت نفت، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مرکز تحقیقات علمی دانشگاه آزاد، اشاره کرده و اعلام نموده است که  این سوابق در پذیرش او در دوره دکترای دانشگاه آکسفورد موثر بوده است.

 

این در حالی است که گفته می‌شود تحقیقات جداگانه‌ای برای بررسی نحوه پذیرش این عضو خانواده هاشمی در جریان است. با توجه به اینکه نام‌برده بخش عمده‌ای از سال گذشته را در دوبی سپری کرده و نه در شهر آکسفورد، باید دید حضور وی در محل دانشگاه از این به بعد بیشتر خواهد بود یا نه.


 


خود به خود معزول نیست

در اوایل انقلاب، هنگامی که بحث بر سر گنجاندن ولایت‌فقیه (حتی از نوع غیرمطلقه‌اش) در قانون اساسی شروع ‌شد، بحث یا دست کم شبهه‌ی استبدادی بودن آن وجود داشت. این طور که من به عنوان یک نسل دومی (در زمان انقلاب کمتر از ۱۰ سال داشتم) از نسل اولی‌ها شنیده‌ام و یا از دیگرانشان خوانده‌ام، یکی از جواب‌ها به شبهه‌ی مطرح شده این بوده است که ولی‌فقیه تا وقتی ظلم نکرده ولایت دارد، و با انجام حتی یک صغیره «خود به خود معزول» است. در همین دو سال اخیر سخنانی از آیت‌الله خمینی در صداوسیمای ایران به همین مضمون پخش شد، تا جایی که به عنوان مثال می‌گوید «اگر یک سیلی به ناحق بزند از ولایت ساقط است» (نزدیک به همین عبارت).

 


حوزه‌ی سیاست تعارف بردار نیست – این یکی را همه‌ی ما باید از احمدی‌نژاد یاد بگیریم. آیا واقعا معزول است؟ باخود، بی‌خود، خود به خود و یا هر نوع دیگری؟ آیا با تحت فرمان بودن تمام قوای نظامی و انتظامی، با وجود دفتر نمایندگی در تمام شهرها، موسسات، دانشگاه‌ها، ادارات، ... (حتی شیلات و ایران‌ایر) آیا «خود به خود» می‌رود؟ آیا با تربیت لباس‌شخصی‌هایی که فقط به فرمان او فحش‌ناموسی به دختر رییس‌مجلس خبرگان را قطع می‌کنند، «خود به خود» می‌رود؟ آیا در کشتار سال‌های دورتر در ساوه و قزوین و اسلامشهر، فجایع ۲۰ سال گذشته‌ی کردستان، قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه‌ ۷۸ و ۸۸، کهریزک، فجایع دانشگاه آزاد مشهد، ... به اندازه‌ی «یک سیلی» برای ولی‌فقیه جا نیست؟ اگر فقر و فحشا و بیکاری و بی‌اخلاقی و ... را اضافه کنیم
، چطور؟

 


حتی وفاداران به اصل این نظام هم بهتر است اگر چیزی را می‌فهمند صریح بگویند.


 


مجلس تصویب کرد: مرگ رسمی سازمان‌های غیر دولتی

بر اساس این قانون هر گونه فعالیت اعم از تاسیس، برگزاری تجمعات، انتشار نشریه، عضویت در سازمان‌های بین‌المللی، شرکت در همایش‌های بین‌المللی و... منوط به کسب اجازه از هیات عالی مستقر در وزارت کشور دانسته شده است.

 

به گزارش خبر آن‌لاین، وظیفه نظارت بر فعالیت‌های سازمان‌های غیردولتی در استان‌ها بر عهده گروهی از نمایندگان تام‌الاختیار اداره کل اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه و نماینده منتخب سازمان‌های استان گذاشته شده و محل استقرار دبیرخانه هیات عالی و هیات‌های نظارت استان و شهرستان به ترتیب در وزارت کشور، استانداری و فرمانداری است.

 

همچنین در ادامه این قانون، اجازه برگزاری اجتماعات و راهپیمایی​‌های غیر سیاسی به کسب مجوز از مراجع ذیربط منوط شده است. به گفته خبر آن‌لاین این ماده بحث برانگیز شد و ساعت‌ها از وقت مجلس را گرفت. نمایندگان مخالف، خواستار حذف راهپیمایی از این بند بودند. این در حالی است که بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی «تشکیل اجتماعات و راهپیمایی‌‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است.»

 

 

بر اساس یکی دیگر از مواد این طرح، نمایندگان مجلس مقرر کردند اطلاع‌رسانی در قالب انتشار نشریه و یا استفاده از دیگر ابزار پس از کسب مجوز از مراجع ذی‌ربط و همچنین اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها برای تامین اهداف مقرر در اساس‌نامه، از دیگر چارچوب‌های فعالیت سازمان های مردم‌نهاد باشد.

 

بر اساس تبصره‌های این ماده، عضویت سازمان‌های مردم‌نهاد در سازمان‌های بین‌المللی و هرگونه همکاری و فعالیت بین‌المللی از قبیل عقد قرارداد، امضای تفاهمنامه و شرکت در همایش‌ها و دوره‌های آموزشی در خارج از کشور منوط به اخذ مجوز از هیات عالی است. در یکی از بندهای این طرح نیز، به کمک​‌های مالی دولت به NGO​ها اشاره شده بود که نمایندگان با آن مخالفت کرده و از اصل طرح خارج کردند.

پیش از این عفو بین‌الملل و عرصه سوم، دو سازمان فعال حقوق بشری، با صدور بیانیه مشترکی از نمایندگان مجلس ایران خواسته بودند تا از تصویب این طرح خودداری کنند. در بیانیه مشترک این دو سازمان آمده است که در صورت تصویب این طرح، تمامی سازمان‌های غیردولتی که خواستار ادامه فعالیت یا شروع به کار باشند، باید مورد تایید یک نهاد نظارتی جدید قرار گیرند که اعضای آن وابسته به وزارت اطلاعات و نیروی بسیج خواهند بود. بیانیه مشترک عفو بین‌الملل و عرصه سوم می‌افزاید که به اجرا درآمدن قانون جدید «میخ دیگری بر تابوت حق آزادی انجمن و تشکل‌ها» در ایران خواهد بود.


 


سناریوی اعتراف گیری دولت برای ابراهیم یزدی هم جواب نداد

با گذشت نزدیک به دو سال از انتخابات سوال برانگیز ریاست‌جمهوری در ایران، همچنان انتشار اعتراف‌های پرشائبه از زندانیان سیاسی ادامه دارد. این بار اما نوبت به ابراهیم یزدی رسیده است، که تا پیش از آزادی‌اش در روز ۲۹ اسفند سال گذشته، مسن‌ترین زندان سیاسی جهان محسوب می‌شد.


هم‌زمان با آزادی ابراهیم یزدی، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی - ایرنا - متنی کوتاه را به نقل از ابراهیم یزدی منتشر کرد که بر اساس آن یزدی از دبیرکلی نهضت آزادی ایران، استعفا می‌داد. چند روز بعد اما، متنی دیگر به نقل از ابراهیم یزدی منتشر شد که بنا به ادعای ایرنا، مصاحبه‌ای بود با دبیرکل سابق نهضت آزادی ایران.

 

در متن منتشرشده، یزدی علاوه بر تشریح دلایل خود بریا استعفا از دبیرکلی نهضت آزادی، انتقاداتی را نیز از میرحسین موسوی به عمل آورده بود. این متن اما در روزهای گذشته ابتدا توسط خانواده یزدی تکذیب شد. خانواده ابراهیم یزدی، اعلام کرده بودند که متن منتشر شده صحت ندارد و تقطیع و تحریف برخی سخنان یزدی بوده است. پس از آن خود ابراهیم یزدی نیز با ارسال یادداشتی خطاب به خبرگزاری‌ها، متن مصاحبه خود با ایرنا را تکذیب کرده است.

 

نزدیکان ابراهیم یزدی معتقدند که متن منتشر شده به نقل از وی، زیر فشار بازجویان، در خانه امن و تحت شکنجه تهیه شده و از این رو فاقد ارزش است. مهدی نوربخش، داماد ابراهیم یزدی به بی‌بی‌سی گقته بود که آن‌چه از یزدی در خبرگزاری ایرنا منتشر شده، تحریف شده است.

 

نوربخش که خود از اعضای نهضت آزادی است معتقد است که بخشی از سخنان یزدی که به انتقاد از میرحسین موسوی پرداخته، ساختگی است و یزدی هیچ‌گاه به اظهار نظر درباره موسوی نپرداخته است. یزدی، خود نیز در یادداشتی که به ایرنا ارسال کرده دراین باره به گلایه پرداخته و اعلام کرده است که چون متن منتشر شده در این خبرگزاری بدون اطلاع و تایید وی صورت گرفته، دست به تکذیب آن زده است. 


در این میان یزدی اما، در گلایه خود از ایرنا، سخنی از این یه میان نیاورده که آن‌چه را درباره میرحسین موسوی از وی نقل شده، سخنان شخص وی نبوده است، بلکه این نکته را یادآوری کرده که مصاحبه پیش از بازداشت و در محل خانه امن صورت گرفته و تلویحا آن را فاقد اعتبار دانسته است. یزدی در این نامه نوشته: «آن‌چه مورد تاييد اينجانب است، همان متن کتبی استعفا از دبيرکلی نهضت آزادی ايران می‌باشد که در اختيار خبرنگار ايرنا قرار داده شد.» وی تاکید کرده است: «با صراحت به مسوولين خبرگزاری حاضر در محل تاکيد کرده بودم که انتشار هر متنی به نام اين‌جانب تنها بعد از ارائه کتبی و تاييد اينجانب قابل انتشار خواهد بود.»


در عین حال، عبدالعلی بازرگان از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی هم مصاحبه‌ منتشر شده یزدی در ایرنا را ساختگی و فاقد اعتبار دانسته است.


با وجود تکذیب نزدیکان، خانواده و شخص یزدی، خبرگزاری جمهوری اسلامی اعلام کرده که فیلم و صوت مصاحبه یزدی با ایرنا موجود است که ایرنا به درخواست وی، از انتشارآن خودداری کرده و در صورت رضایت یزدی ، این فیلم و صوت به صورت عمومی منتشر خواهد شد. این خبرگزاری دولتی در موضع‌گیری خود نسبت به واکنش‌های یزدی و خانواده‌اش نوشته: «مهدی نوربخش داماد یزدی که در آمریکا زندگی می‌کند، تحت نام ادعایی خانواده یزدی انجام این مصاحبه را تکذیب کرده است. واکنش‌ها به مصاحبه یزدی که بیانگر سراسیمگی و عصبانیت معاندان و مخالفان نظام جمهوری اسلامی است، در حالی است که با ادعای تحریف سخنان یزدی، به تحریف مصاحبه ایرنا مبادرت کرده‌اند.»


ایرنا البته پاسخی درباره انجام مصاحبه با یزدی در شرایط بازجویی و فشارهای خاص ارائه نداده است. این در حالی است که ابراهیم یزدی ۸۰ ساله، در شرایط نامساعد جسمانی به سر می‌برد و علاوه بر بیماری قلبی به سرطان نیز مبتلا است. 


ابراهیم یزدی، نخستین بار در زمان اوج گیری اعتراض‌ها پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد که پس از چند روز آزاد شد. بار دیگر در زمان اعتراض‌های عاشورای سال ۸۸ بازداشت و۲  ماه بعد آزاد شد. اما در مهرماه سال گذشته به هنگام سفر به اصفهان و شرکت در مجلس ترحيمی، برای بار سوم بازداشت و به تهران منتقل شد.

 

خبرگزاری جمهوری اسلامی ابتدا در روز ۲۹ اسفند سال گذشته، در خبری کوتاه اعلام کرده بود که یزدی آزاد شده است. چند روز بعد از آن نیز، متن مصاحبه‌ای را با وی منتشر کرد که در آن یزدی علاوه بر اعلام استعفا از دبیرکلی تهضت آزادی، به انتقاد از میرحسین موسوی پرداخته بود.

 

 یزدی که خبرگزاری جمهوری اسلامی، او را «سرکرده گروهک غیر قانونی نهضت آزادی» می‌خواند، اولین وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی و از اعضای شورای انقلاب بود. او از سال ۱۳۷۳، دبیرکل نهضت آزادی ایران بوده است.


 


شورای هماهنگی راه سبز امید: با دخالت خارجی مخالفیم

 

این شورا که هویت اعضای آن بنا به دلایلی که امنیتی خوانده می‌شود معلوم نیست، با یادآوری این‌که حبس غیرقانونی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی و فاطمه کروبی وارد هفتمین هفته شده است، صداقت حاکمیت ایران را در مواضع دوگانه‌ای که در قبال جنبش‌های منطقه اتخاذ کرده، زیر سوال برد و تصریح کرد: «ادعای حاکمیت ایران در دفاع از حقوق برابر شیعیان ستمدیده بحرینی هنگامی افکار عمومی جهانی را قانع می‌کرد که راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز مردم معترض خود را سرکوب نمی‌کردند، رهبران جنبش سبز را بدون محاکمه در دادگاه صالحه به طور غیرقانونی زندانی نمی‌کردند و به شورای نگهبان اجازه نمی‌دادند به جای هفتاد میلیون ایرانی تصمیم بگیرد.»

 

متن کامل بیانیه این شورا به نقل از کلمه، به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

 

راه‌پیمایی ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ تهران نقطه عطفی در روند مطالبات تاریخی مردم ایران برای حاکمیت قانون، آزادی و دموکراسی و آغاز فصل جدیدی در مبارزات آن‌ها بر علیه استبداد و فساد بود. از سوی دیگر جنبش دموکراسی‌خواهی مردم تونس و مصر نوید بخش تحولی شگرف و عصری جدید در منطقه گردید و اکنون شاهد خیزش مردم در کشورهایی از قبیل یمن، لیبی، بحرین و سوریه هستیم.

 

بدون شک این جنبش ها از شمال آفریقا تا غرب آسیا علی‌رغم ویژگی‌های خاص خود، دارای ریشه‌های مشترک بوده و تاثیر متقابل بر یکدیگر داشته‌اند. مشخصه اصلی و مشترک این جنبش‌ها مبارزه با تبعیض و فساد وسیع حکومتی، فقدان حکومت قانون، نقض گسترده حقوق بنیادین و موازین حقوق بشر، و خودکامگانی است که با نفی حق تعیین سرنوشت مردم و تکیه بر نیروهای نظامی و امنیتی حاکمیت های استبدادی مادام‌العمر و غیر پاسخ گو را بر مردم مسلط ساخته اند.

 

در مقابل حکومت های استبدادی در عکس‌العملی مشترک و کلیشه‌ای و با استفاده وسیع از رسانه‌های دولتی، جنبش‌های دموکراسی‌خواهی کشور خود را فتنه‌گر و وابسته به قدرت‌های خارجی معرفی کرده و تلاش نموده‌اند که با سازماندهی عناصری از نیروهای نظامی و انتظامی و گروه های شبه نظامی و لباس شخصی، به ویژه اجیر نمودن اراذل و اوباش به عنوان تظاهرات خودجوش مردمی در دفاع از رژیم‌های استبدادی، نسبت به سرکوب جنبش‌ها اقدام کنند.

  

پس از تظاهرات مردمی ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، اقتدارگرایان حاکم بر ایران که در پی تقلب در انتخابات و سرکوب شدید جنبش سبز در داخل کشور در بن‌بست عملی قرار گرفته بودند، در مقابل حرکت‌های اعتراضی مردم سایر کشورها غافلگیر شدند، و برای رهایی از آن مبادرت به اتخاذ مواضع گزینشی و یک بام و دو هوا نموده ‌اند. در حالی که میلیون‌ها ایرانی معترض مسالمت جو را خس و خاشاک و فتنه‌گر می‌نامند، در صدد مصادره جنبش‌های مردمی در مصر، تونس و بحرین برآمدند و در عوض شهروندان معترض سوری را فتنه‌گر و جنبش آنان را وابسته به قدرت‌های خارجی اعلام کردند.

  

مواضع دوگانه آن‌ها موجب تعجب و انتقاد در صحنه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی گردید. ادعای حاکمیت ایران در دفاع از حقوق برابر شیعیان ستمدیده بحرینی هنگامی افکار عمومی جهانی را قانع می‌کرد که راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز مردم معترض خود را سرکوب نمی‌کردند، رهبران جنبش سبز را بدون محاکمه در دادگاه صالحه به طور غیرقانونی زندانی نمی‌کردند و به شورای نگهبان اجازه نمی‌دادند به جای هفتاد میلیون ایرانی تصمیم بگیرد.

 

شورای هماهنگی راه سبز امید در هفتمین هفته حبس غیرقانونی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، مهدی و فاطمه کروبی اولا ضمن تأکید بر حق تعیین سرنوشت به عنوان حق بشری جهانی، بدون توجه به تعلقات دینی، قومی و نژادی، حمایت  خود را از تمامی جنبش‌های دموکراسی‌خواهی منطقه تجدید و با آن‌ها اعلام همبستگی می‌نماید.

 

ثانیا این شورا هرگونه مداخله نظامی خارجی برای سرکوب جنبش‌های مردمی در کشورهای دیگر را شدیدا محکوم کرده و بی‌تفاوتی جامعه جهانی یا به‌کارگیری معیارهای دوگانه در قبال این گونه نقض آشکار موازین بین‌المللی را موجب تقویت حکم رانان خودکامه و تضعیف جنبش‌های مردمی می‌داند.

 

ثالثا اعلام می دارد گوش فرادادن حاکمان به مطالبات شهروندان از طریق برگزاری انتخابات آزاد، رقابتی، سالم و غیر گزینشی تنها راه تضمین استقلال، امنیت، دموکراسی، صلح و توسعه پایدار است.

 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته