-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 04/27/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/2/6

در پی اعتصاب غذای جمعی از زندانیان سیاسی رجایی شهر و پیوستن گروهی از زندان اوین به این حرکت اعتراضی، مسئولین زندان و نیروهای امنیتی فشار بر این زندانیان، زندانیان دیگر و همچنین خانواده آنها را افزایش داده‌اند.

بر اساس این گزارش، مسئولین دادستانی و وزارت اطلاعات از طریق تماس با برخی خانواده این زندانیان با تهدید و ایجاد ارعاب از آنان خواسته‌اند با فشار بر عزیزان خود مانع حرکت‌های اعتراضی آنها شوند و در غیر اینصورت وضعیت زندانیان از شرایط فعلی بدتر خواهد شد.

مسوولین زندان همچنین سعی کرده‌اند با اعمال فشار بر زندانی‌ها از طریق افزایش محدودیت‌ها، قطع کامل ارتباط زندانی‌های سیاسی و عقیدتی با سایر زندانی‌ها، بی توجهی به وضع بیماران و بازرسی‌های مداوم از سلول‌ها قصد شکستن زندانیان و وادار کردن آنها به همراهی با خود را دارند که تاکنون موفق نشده‌اند.

به گفته زندانیان، مسئولین امنیتی به طور سرزده و ناگهانی و در ساعات مختلف شبانه روز با دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری وارد سلول‌ها شده و سعی در برهم زدن آرامش زندانیان دارند.

همچنین در ادامه روند فشار به زندانیان سیاسی و خانواده آنها، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در گزارشی نوشته که نگهداری زندانیان عقیدتی- سیاسی در زندان قزلحصار، شیوه دیگری از تحت فشار قرار دادن زندانیان است.

بر اساس این گزارش، یک منبع موثق به این کمپین گفته: «با توجه به اینکه متهمان با جرائم غیرسیاسی در این زندان نگهداری مي‌شوند، جان محمد پور عبدالله، فعال دانشجویی زندانی و سایر زندانیان سیاسی در این زندان تحت خطر می‌باشد.»

به گفته برخی از زندانیان، حدود «پنج هزار زندانی» محکوم به اعدام در زندان قزلحصار کرج نگهداری مي‌شوند و در اقدامی خلاف قوانین داخلی ایران، تعدادی از زندانیان سیاسی در حالی به این زندان منتقل شده‌اند که هیچ حکمی دریافت نکرده‌اند و در بازداشت موقت به سر می‌برند.‏

منبع: جرس و کمپین بین المللی حقوق بشر


 
 

1390/2/6

کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق روز شنبه در اعتراض به انتصاب مدیرعامل جدید این شرکت، اعتصاب و راهپیمایی کردند که به دخالت پلیس و پراکنده شدن کارگران انجامید.

به گزارش روزنامه جمهوری اسلامی، این کارگران صبح روز یکشنبه نیز در مقابل ساختمان فرمانداری بافق تجمع کرده و با سر دادن شعارهایی نسبت به معرفی مدیر عامل غیربومی این شرکت اعتراض کردند.

این کارگران در جریان اعتراض خود به همراه جمع کثیری از کسبه و اهالی بافق در میدان شهدای بافق جمع شده و تا محل امامزاده عبدالله شهر بافق راهپیمایی کردند.

منبع: کلمه


 
 

آیت‌الله دستغیب در واکنش به احکام صادره علیه شاگردانش:
1390/2/6

آیت‌الله علی‌محمد دستغیب، از مراجع شیعه مقیم شیراز و عضو منتقد مجلس خبرگان رهبری از فشارهای موجود به طلاب و شاگردانش انتقاد کرده و بار دیگر خطاب به حاکمیت گفت که راه درستی را در اداره جامعه پیش نگرفته است.

آقای دستغیب که در جلسه تفسیر قرآن هفتگی خود سخن می‌گفت، با اشاره به احکام صادر شده علیه طلابش گفت: «آقایى که براى طلبه‌هاى این حوزه، حکم بریدى که حق ندارید پیش سید على محمّد دستغیب بروید، دو سال باید تبعید شوید، سه سال از درس محرومید، مدتى خلع لباس شوید. این روش‌ها صحیح نیست.»

به گزارش وب‌سایت حدیث سرو، به تازگی حدود ده نفر از طلاب و شاگردان این مرجع و در ارتباط با حمله نیروهای لباس شخصی در «روز قدس» سال گذشته به مسجد قبا،  از جمله به پرداخت جزای نقدی و حبس و نفی بلد و خلع لباس محکوم شده‌اند.

آیت‌الله دستغیب در ادامه افزود: «نصیحت قبول کنید. این احکامى که شما صادر مى‌کنید احکام اسلامى نیست. بى‌جهت افراد را زندان نکنید. اگر مى‌خواهید زندانى شوند، اول بیاورید اتهامشان را معلوم کنید، محاکمه‌شان کنید.»

وی تصریح کرد: «از یک طرف شهریه‌شان را قطع کرده‌اید، از یک طرف باید سربازى بروند، از یک طرف از نماز اخراجشان کردید، حالا لباس هم از تنشان درمى‌آورید تا کت و شلوار بپوشند؟ یعنى این لباس اینقدر خراب شده که اهل تقوا آن را نپوشند و کسان دیگر بپوشند؟»

در مهرماه سال گذشته بعد از راهپیمایی روز قدس، نیروهای طرفدار حکومت به داخل مسجد قبا رفته، به تخریب مسجد اقدام کرده و کسانی را که در مسجد بوده‌اند را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند.

‌آیت‌الله دستغیب به ويژه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به شدت از حاکمیت به خاطر سرکوب‌ معترضان انتقاد کرده و به کارگیری روش‌های «غیراسلامی» مورد انتقاد شدید قرار داده است.

منبع: حدیث سرو و رادیو فردا

 


 
 

1390/2/6

به گزارش فعالان حقوق بشر، پنج زندانی سیاسی و امنیتی محبوس در سالن ۱٢، بند چهار زندان رجایی شهر از هفته دوم به جمع زندانیان اعتصابی رجایی شهر کرج پیوستند.

بهروز جاوید تهرانی، علی عجمی، جعفر اقدامی، رضا شریفی بوکانی و خالد حردانی از جمله زندانیانی هستند که به اعتصاب گروهی از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر پیوسته‌اند.

پیش از این گروهی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌ شهر کرج در اعتراض به شرایط تحمیلی خود که ناقض اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق اساسی شهروندان حتی در قانون اساسی ایران است، دست به اعتصاب غذا زده و طی نامه‌‌ای از دبیرکل سازمان ملل خواسته بودند تا نماینده ویژه خود را برای بازدید از شرایط زندان‌ها و تهیه گزارش از وضعیت آزادی و حقوق بشر در ایران اعزام نماید.

منصور اسالو، مهدی محمودیان، رسول بداقی، عیسی سحرخیز، حشمت‌الله طبرزدی، کیوان صمیمی، رضا رفیعی، علی عجمی، مجید توکلی و جعفر اقدمی اعلام کرده بودند: «تا زمانی که در شرایط حاکم بر جامعه و محدودیت‌های اعمال شده علیه خود و خانواده‌هایمان بهبود اساسی صورت نگیرد، به اعتراض مسالمت آمیز خود با نه به دیکتاتور ادامه خواهیم داد.»

منبع: هرانا

پیشینه:

حمایت زندانیان بند ۳۵۰ اوین از درخواست اعزام نماینده ویژه سازمان ملل به ایران

جمعی از زندانیان سیاسی: با «نه به دیکتاتور» به اعتراض مسالمت آمیز خود ادامه خواهیم داد

جمعی از زندانیان رجایی شهر: از یکشنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنیم


 
 

نماینده سمنان:
1390/2/6

مصطفی کواکبیان، نماینده سمنان در مخالفت با لایحه بودجه ۹۰ گفت که «هیچ کس رقم یک میلیون و۶۰۰ هزار ایجاد شغل در سال گذشته را باور نکرده و ایجاد ۲٫۵ میلیون شغل در سال ۹۰ نیز قابل باور نیست.»

وی سخنان خود در مجلس را با توصیه به دولت برای ارائه به موقع لایحه بودجه ۹۱ آغاز کرد و از دولت خواست تا به مرکز آمار بگوید که نرخ رشد تورم، نرخ رشد سرمایه​گذاری و توسعه را به درستی به مجلس ابلاغ کند تا نمایندگان بدانند بر اساس چه شاخصی باید لایحه بودجه را تصویب کنند.

نماینده سمنان افزایش سقف بودجه در کمیسیون تلفیق را مغایر با سیاست​های کلی اصل ۴۴ و سند چشم انداز ۲۰ ساله دانست و افزود: «وابستگی ۵۰ درصدی بودجه به درآمدهای نفتی ما را به کدام یک از اهداف سند چشم انداز می​رساند؟»

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه «دورکاری و مشاغل خانگی مشکل جوانان بیکار را حل نمی‌کند»، پرسید: «آیا می‌دانید که باشو، غریبه کوچک اول انقلاب الان سیگار فروش است؟»

وی همچنین تصریح کرد که «مخالفت با بودجه احزاب در لایحه بودجه ۹۰» با زمینه سازی برای مشارکت مردم در انتخابات در تضاد است و گفت: «مردم از اجرای بد قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش ده برابری قبض‌های گاز ناراحت هستند.»

منبع: خبرآنلاین


 
 

1390/2/6

جبهه مشارکت در بیانیه‌ای بازداشت علیرضا رجایی را محکوم کرده و از همه فعالان سیاسی و مدنی خواسته که نگذارند فریاد حق‌طلبی زندانیان سیاسی بیگناه خاموش شود و ثابت کنند صدها رجایی و تاج زاده و نوری زاد و رمضان زاده و..... این راه روشن را ادامه خواهند داد.

جبهه مشارکت در بخشی از این بیانیه رجایی را «اسوه نجابت و اخلاق نکو» توصیف کرده و با اعلام این که «دیگرهیچ باور وامیدی به نهادهای قضایی و نظارتی در داخل ندارد» از همه نهادهای مدنی و احزاب سیاسی و شخصیتهای موثر دینی و سیاسی و علمی درخواست کرده تا «با اولویت بخشیدن به موضوع بازداشت‌های غیر قانونی و وضعیت اسف بار زندانیان سیاسی از بروز فاجعه قریب پیشگیری کنند.»

نویسندگان این بیانیه تاکید کرده‌اند: «نباید گذاشت زندان غیر قانونی و ناموجه خانگی رهبران جنبش سبز آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزینه برای حاکمیت اقتدارگرا تبدیل شود.

نویسندگان بیانیه جبهه مشارکت با اعلام این که «موج دموکراسی‌خواهی و تغییرات منطقه جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که سرانجام پیروزی با جنبش های مردمی است» نوشته‌اند: «عمر حاکمیت های مستبد و اقتدارگرا به هرعنوان و شکل رو به پایان است. جنبش سبز مردم ایران نیزافق روشنی دارد و صبر و استقامت و ایثار سبزهاست که فردای ایران را می‌سازد، ایرانی برای همه ایرانیان.»

منبع: نوروز
 


 
 

1390/2/6

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واردات بی‌رویه و استفاده‌های پی‌در‌پی از ذخایر ارزی کشور برای اشباع بازار از کالاهای وارداتی را سم مهلک اقتصاد کشور خواند.

وی تصریح کرد: «برای احیای اقتصاد کشور راهی جز ساختن زیربناها و رسیدگی و تقویت بخش‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی نداریم، چرا که وفور منابع ارزی و ریالی کشور قطعاً همیشگی نخواهد بود.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از نمایندگان کارگران و مسئولین تشکل‌های کارگری، عدم امنیت شغلی و پرداخت حقوق را از جمله دغدغه‌های هول‌انگیز همیشگی کارگران خواند و با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد: «همه مسئولان باید تلاش کنند در مسیر اجرای این طرح بزرگ، کمترین آسیب به قشر ضعیف به‌خصوص کارگران و کشاورزان وارد شود.»

هاشمی رفسنجانی که به مناسبت هفته کارگر سخن می‌گفت، حمایت از تولیدات کشاورزی و صنعتی را بنیان استقلال و خوداتکایی کشور خواند و گفت: «در مقطع کنونی با اصلاح روش‌های مدیریتی در سطوح مختلف کشور و استفاده مناسب‌تر از مدیران و انسان‌های باتجربه و کاردان می‌توان امکانات بالقوه کشور را به سمت تولید و بهره‌وری بیشتر سوق داد تا در آینده دچار مشکلات بیشتر اقتصادی و اجتماعی نشویم.»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی هاشمی رفسنجانی


 


 
 

1390/2/6

فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی تنها دو روز پس از هشدار نسبت به شکل‌گیری «جریان انحرافی» بار دیگر ضمن اشاره به این که انقلاب بیشتر از داخل کشور تهدید می‌شود هشدار داده است که «سپاه برای دفاع از انقلاب در عرصه غیرنظامی منتظر دستور نخواهد ماند.»

محمدعلی جعفری که در مراسم افتتاح محل جدید «سپاه سید الشهدا» سخن می‌گفت، تاکید کرد: سپاه پاسداران فقط در مسائل نظامی منتظر دستور می‌ماند، اما «در جنبه‌های غیرنظامی» اشتباه است که «فرماندهان فکر کنند باید منتظر دستور باشند».

آقای جعفری روز شنبه در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس، گفته بود که یک «جریان انحرافی» در میان اصول‌گرایان خود را پشت «یک چهره موجه» پنهان کرده است.

وی همچون برخی دیگر از مقامات ارشد در جمهوری اسلامی همچنین پیش‌بینی کرده بود که این جریان «به طور قطع» در آینده به مقابله با انقلاب برخواهد خاست.

فرمانده سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که «ولایت‌پذیری آقای احمدی‌نژاد خیلی بیشتر از مسئولان جدیدی است که تازه زبان باز کرده‌اند.»

او همچنین به رئیس دولت دهم هشدار داده است که «باید بیشتر منتظر توطئه علیه خود باشد»، چرا که «دشمنان همیشه به دنبال این بودند که خط غفلت بعضی از مسئولین را بگیرند».

محمدعلی جعفری بدون نام بردن از اسفندیار رحیم مشایی تاکید کرده که «سپاه هر چه دارد از انقلاب است، نه ایران و مکتب ایرانی»، و او را متهم کرده است که تلاش می‌کند «داشته‌های سپاه را گرفته و نقاط قوت نظام را به سمت چیزهای دیگر منحرف کنند».

منبع: آفتاب و رادیو فردا


 
 

1390/2/6

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس لایحه بودجه سال ۹۰ و گزارش کمیسیون تلفیق دراین باره را مروج بی‌نظمی در هزینه‌کرد بودجه و تورم‌زا خواند.

احمد توکلی در جلسه علنی روز سه شنبه و هنگام بررسی کلیات لایحه بودجه 90 در مخالفت با کلیات این لایحه  پیشنهاد کرد که این لایحه توسط کمیته‌‌ای متشکل از دولت و مجلس بازنویسی شود و گفت: «هر سال لایحه دولت برهم‌ریخته‌تر از پیش اختیارات قوه مقننه را می‌کاهد و برای اقتصاد ملی زیانبارتر است.»

توکلی تصریح کرد: «دولت عطش شدیدی برای انتقال اختیارات مجلس به کابینه دارد به نظر می‌رسد که دولت به تمرکز اختیارات مایل است و در لایحه اختیارات ویژه‌ای که ناقض اختیارات مجلس است، پیشنهاد شده بود.»

وی افزود: «اختیار توزیع ۵ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در دست معاونت برنامه ریزی احمدی‌نژاد است. کیست که نداند که این به معنای افزایش اختیارات احمدی‌نژاد و آن رئیس دفتر مسئله‌دارش است؟ آیا توجه دارید که ۹۵۵ میلیارد تومان از آن مبلغ به نام امور فرهنگی و دینی و اجتماعی هزینه خواهد شد؟ آیا شما از طرز هزینه‌کرد اعتبارات مشابه سالهای قبل خبر ندارید؟»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: «بندی الحاقی به بند ۱۱ این لایحه به معاونت مذکور اجازه می‌دهد که در مواردی با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه اجرایی نسبت به جابجایی اعتبارات عمرانی اقدام کند، بدون اینکه مقید به هیچ قیدی باشد.»

وی ادامه داد: «دولت برای جلب رای برخی از نمایندگان اسم طرح مربوط به حوزه‌های انتخابیه آنها را در جداول می‌گذارد، نماینده هم برای جلب رای مردم شهرش برغم غیرقانونی و زیبانبار بودن از نظر اقتصاد ملی، خواهان این امر است.»

توکلی افزود: «با استفاده از فضای کمیسیون آن احکام به دست مجلسی‌ها به تصویب می‌رسید. این روش که با اصول متعدد قانون اساسی در تعارض است، عمدتا به تمرکز قدرت در دست معاونت برنامه‌ریزی احمدی نژاد و سلب اختیار وزیران منجر می‌شود.»

وی همچنین تصریح کرد: «اتکا به نفت در بودجه پیشنهادی دولت به کمیسیون بسیار بیشتر از تحمل اقتصاد ملی است. این درآمد بالا ولی غیرقابل اتکا به اقتصاد سرازیر می‌شود و بیماری هلندی را باعث می‌شود.»

نماینده تهران با بیان این که «عکس‌العمل دولت در قبال تورم تشویق واردات است که تولید ملی را تحت فشار قرار می‌دهد و نتیجه اش رکود است» گفت: «آزادسازی قیمت در بازار انرژی و نان را نوشداروی اقتصاد نامیدن و در همان حال ۲۲ بازار دیگر را در کنترل سخت گرفتن با آن ناسازگار و بلای تولید است. ثانیا هشدار دلسوزانی که در اصل هدفمندی یارانه‌ها همراه بودند نسبت به تورم بالا، ناظر به تورم سالانه بود نه تورم روزهای اول اجرای قانون. اگر اقدامات انجام شده را اصلاح نکنیم تورم در ۱۲ ماه پس از اجرای قانون به همان نرخ‌های فضایی خواهد رسید.»

منبع: مهر


 
 

1348/10/11
یکی از دو بیماری که از سوی بیمارستان امام خمینی به دلیل نداشتن پول کافی در اتوبان رها شده بودند، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگار جوان جزئیات این اتفاق را توضیح می‌دهند. چند روز پیش گزارش شد که عوامل این بیمارستان دو بیمار را به دلیل نداشتن پول درمان در کنار اتوبان رها کردند.

 
 

1390/2/6

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران در اعتراض به محدودیت های اعمال شده از سوی مدیریت دانشگاه و وضعیت نامناسب امور صنفی تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجونیوز در خبری که با فیلمی از این تجمع همراه شده است نوشت این تجمع که با درخواست شورای صنفی این دانشگاه برگزار شد، با استقبال صدها نفر از دانشجویان پلی تکنیک مواجه شد. در روزهای گذشته نیز جمعی از فعالان و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر با صدور بیانیه هایی ضمن اعتراض به وضع موجود در دانشگاه و ادامه برخوردهای غیرقانونی مدیریت حضور باشکوه خود را در این تجمع وعده داده بودند.

به گزارش دانشجونیوز این تجمع امروز در حالی صورت گرفت که از صبح امروز اعضای شورای صنفی دانشگاه و همچنین تعدادی از فعالین دانشجویی به دانشگاه ممنوع الورود شدند.

در بخشی از بیانیه دوم دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که طی روزهای گذشته منتشر شده بود، آمده است: «تهدید دانشجویان و به کارگیری روش‌های کاملا غیرقانونی از سوی عوامل دانشگاه، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بر آن داشته است که مصمم تر از گذشته و با تکیه بر حقوق قانونی خود، در تجمع فردا که به صورت کاملا قانونی برگزار خواهد شد شرکت کرده و اعلام میکنیم از حقوق مسلم خود هرگز نخواهیم گذشت. هرگز به دیگران اجازه نخواهیم داد که از دانشگاه امیرکبیر تهران، حمام فین دیگری بر پا کنند و دانشجویان را قربانی کج اندیشی ها و نابخردی های خود کنند.»

در روزهای گذشته معاونت فرهنگی، نیروهای حراست و انتظامات با تماس با دانشجویان تهدید کرده بودند که در صورت شرکت در تجمع با آنها برخورد خواهد شد. این در حالی است که برگزاری این تجمع مطابق با قوانین مصوب وزارت علوم برگزار شده و کاملا قانونی است.

منبع: دانشجونیوز

 

 


 
 

1390/2/6

صنم دولتشاهی
خورشید خانوم

دخترم رفت... دخترم بیست سالش بود. بهاره علوی، دختر خورشید، خورشید کردستان، فعال حقوق زنان، عضو کمپین یک میلیون امضا، یکی از بهترین و شجاع ترین و صادق ترین وبلاگ نویس های زن ایرانی از نظر من، پر از زندگی، پر از آرزو، پر از تلاش برای جهانی برابر برای همه، رفت.* دیگه بهاره نداریم. دیگه یه دختر پر شر و شور که با سر نترس برای کمپین امضا جمع می کرد و برای حقوق زندانی ها و محکومین به اعدام تلاش می کرد نداریم. دیگه بهم نامه نمی زنه بگه سلام مامان خورشید...

هیفده سالش بود که پست "روزی که من فهمیدم" رو نوشت. ساده و صادق و صریح از زن بودنش و از نسل خودش و از اهمیت کشف نیازهای جنسی اش نوشت. از اهمیت روایت های زنانه و تنانه نوشت. هیفده سالش بود و از خود بودنش نمی ترسید. از فحش ها و تهدیدها تو کامنت ها و ایمیل ها نمی ترسید. از مردسالاری پنهان و آشکاری که زنی که حرف بزنه رو می خواد له کنه نمی ترسید. ملاحظه و خجالتی نداشت برای اینکه با صدای بلند بگه فمینیسته، یه فمینیست رادیکال. جستجوگر بود. می خواست روزنامه نگار شه. می خواست حقوق زنان بخونه. تلاش می کرد برای جهانی بهتر و برابر.

دختر خورشید یه زمانی به من می گفت مامان خورشید اما خیلی زود این خودش بود که شد خورشید واقعی، خورشید زندگی خیلی از زن ها و زندانی ها. خورشید زندگی من هم بود. همیشه تو روزایی که فکر می کردم دیگه دارم تموم می شم، درخشش خورشیدهایی مثل بهاره امیدوارم کرده. زن های جوونی که با وجود همه و همه سختی ها و محدودیت ها تو ایران زنده ان، زندگی می کنن، جستجو می کنن، تلاش می کنن و پیش می رن.

مرگ خودش به تنهایی هیچ مفهوم خاصی نداره. آدمی که می میره در کسری از ثانیه تموم می شه و دیگه رنج نمی کشه. عزاداری من برای بهاره برای خاطر خودم و خودمونه، به خاطر اینکه زن جوونی که می تونست کلی کار کنه و کلی زندگی انسان های دیگه رو بهتر کنه، دیگه نیست. این نوشته اما برای عزاداری نیست. این نوشته برای بزرگداشت زندگی یه خورشیده. خورشیدی که آخرین آرزوهای نوروزی اش یکی این بود که** "هیچ زندگی جدیدی زیر یه سقف تشکیل نشه تا وقتی که دو طرف شروط ضمن عقد رو امضا کرده باشن تا ازدواج به جای جاده یه طرفه بدون برگشت به تصمیم عاقلانه عادلانه دو نفره ی برابر تبدیل بشه...." و یکی دیگه اینکه*** "سال بعد، جای هیچ عزیزی پای سفره ی هفت سین یا دور آتیش شب عید خالی نباشه...سال بعد این وقت ها، هیچ کسی در بند نباشه...".

آروم بخواب دخترم، آروم بخواب دختر خورشید وبلاگستان...

--------------

* بهاره حدود دو هفته پیش همراه خانواده اش تصادف کرد و دچار آسیب های جدی شد. اما قرار بود خوب بشه...
**علی همدانی برای عید نوروز از یک سری از شهروندان ایرانی تو جاهای مختلف دنیا خواسته بود که آرزوهای نوروزی اشون رو ضبط کنن و برای بی بی سی بفرستن. بهاره یکی از اون ها بود که با اسم مستعار شیرین آرزوش رو ضبط کرده بود و فرستاده بود. اینجا می تونین کل فیلم رو ببینین. (از دقیقه 1:50 تا 2:50). می گه، سلام، من شیرینم. اینجا هم شهر منه... علی کل قسمت بهاره رو هم ادیت نشده گذاشته اینجا رو یوتیوب
*** پست بهاره و آرزوهاش برای نوروز امسال

***

نوشته سایت تغییر برای برابری درباره بهاره به فارسی
نوشته سایت تغییر برای برابری درباره بهاره به انگلیسی
یکی از مصاحبه های بهاره با رادیو کوچه وقتی که کاوه کرمانشاهی در بند بود و بهاره برای آزادی عزیزش تلاش می کرد


 
 

1390/2/6

خبرگزاری بحرین خبر داده است که به دبیر دوم سفارت ایران در منامه دستور داده شد در ۷۲ ساعت آینده این کشور را ترک کند. در واکنش به این اقدام، ایران اعلام کرد که حق خود برای اقدام متقابل را محفوظ می‌داند.

به گزارش این خبرگزاری، دبیر دوم سفارت ایران در منامه «عنصر نامطلوب» معرفی و با حلقه جاسوسی کشف شده در کویت مرتبط دانسته شده است.

خبرگزاری های داخلی ایران نیز به نقل از رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، گزارش های مربوط به اخراج یک دیپلمات ایرانی از بحرین را مورد تایید قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفته است که با توجه به عرف دیپلماتیک، این کشور حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می داند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تنش‌ها بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و همسایه‌شان، ایران بالا گرفته است.

در هفته‌های گذشته و با بالاگرفتن ناآرامی‌های سیاسی در بحرین و اعزام نیروهای نظامی عربستان و امارات به این کشور، مقامات حکومت ایران بارها اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

در واکنش به این اعتراضات وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی اجلاس‌شان، نگرانی عمیق خود را از آن‌چه «دخالت ایران» در امور داخلی‌شان خواندند، ابراز داشتند.

منبع: ایسنا، بی‌بی‌سی و مردمک

پیشینه:
عربستان و امارات: ایران در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس دخالت نکند
بحرین کاردار جمهوری اسلامی ایران را اخراج کرد

هشدار کلینتون به ایران درباره مداخله در بحرین
بحرین سفیر خود را از تهران فراخواند

 


 
 

1390/2/6

سایت فرارو خبر داد پس از برکناری بی‌نتیجه و پر حاشیه وزیر اطلاعات٬ محمود احمدی‌نژاد از مصطفی محمد نجار وزیر کشور خواسته که از سمت خود کناره‌گیری کند.

این سایت گزارش کرده که آقای احمدی‌نژاد در هفته جاری از وزیر کشور خواسته است وزارت کشور را تحویل دهد و مسئولیتی دیگر اختیار کند.

این گزارش می‌افزاید که مصطفی محمد نجار، مسئولیت‌های پیشنهادی احمدی‌نژاد را هنوز نپذیرفته است.

آن‌طور که فراور نوشته است محمدنجار از حلقه حامیان اسفندیار رحیم‌مشایی، خارج است و رابطه خوبی با دفتر علی خامنه‌ای دارد.

جدی‌ترین نامزد جایگزین وزیر کشور فعلی، یکی از استانداران شرق کشور است.

منبع: فرارو


 
 

1390/2/6

محمود احمدی‌نژاد عصر روز گذشته (دوشنبه) با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار و گفتگو کرد.

علی محمد بزرگواری، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اعلام این مطالب گفته که احمدی‌نژاد و رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار در مورد مسایل جاری کشور با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.

این نماینده مجلس همچنین از دیدار قریب الوقوع برخی بزرگان کشور و تعدادی از علما با احمدی‌نژاد خبر داده است.

از محور مذاکرات احمدی‌نژاد و خامنه‌ای تاکنون گزارشی منتشر نشده، اما به نظر می‌رسد خودداری رئیس دولت دهم از حضور در نهاد ریاست جمهوری و اختلاف‌ها بر سر ادامه کار حیدر مصلحی مهم‌ترین محور گفتگو‌های دو طرف در این دیدار بوده باشد.

احمدی‌نژاد با وجود حکم خامنه‌ای مبنی بر ادامه کار حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات حاضر به پذیرش این حکم نشده و پنج روز است که به نهاد ریاست جمهوری نرفته است.

منبع: برنا


 
 

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه ادعا کرد:
1390/2/6

محمدرضا یزدی معاون حقوقی و امور مجلس سپاه ادعا کرده که درآمد‌های سپاه پاسداران در روستا‌ها و مناطق محروم صرف می‌شود و تمام فعالیت‌های مالی این نیرو قابل بررسی و تفحص است.

آقای یزدی گفته که بخش‌هایی از درآمد سپاه پاسداران نیز صرف تعمیر و بازسازی تجهیزات و امکانات سپاه و تامین هزینه بخشی از نیازمندی‌های دفاعی می‌شود.

وی همچنین افزوده که تمام فعالیت‌های اقتصادی سپاه «منطبق با مقررات و قوانین» کشور و «به راحتی قابل تحقیق و تفحص» است.

به گفته یزدی «حضور سپاه در مناقصات دولتی کاملاً براساس قوانین و شرایط موجود و مندرج در مناقصه هاست و سپاه هرگز تحت تاثیر القائات دشمن میدان خدمت به مردم و کمک به پیشرفت کشور را خالی نخواهد گذارد.»

این مقام سپاه در عین حال گفته است: «قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به جز در موارد استثنایی که مناطق امنیتی باشند، وارد پیمانکاری‌ها و پروژه‌های کوچک نشده و زمینه حضور شرکت‌های داخلی را در اجرای پروژه‌ها فراهم می‌سازد.»

اظهارات معاون حقوقی و امور مجلس سپاه در شرایطی مطرح می‌شود که سپاه پاسداران در سال‌های اخیر بسیاری از مناقصه‌ها و پروژه‌های بزرگ اقتصادی را از دولت دریافت کرده است.

فعالیت‌های اقتصادی سپاه پاسداران برخلاف گفته‌های محمدرضا یزدی پنهان است و تاکنون گزارش درباره این فعالیت‌ها از سوی نهاد‌های نظارتی منتشر نشده است.

منبع: مشرق


 
 

مدیر عامل اتحادیه دامداران:
1390/2/6

مدیر عامل اتحادیه دامداران از عرضه گوشت خارجی به نام گوشت تولید داخل خبر داد و گفت «صنعت گوشت دچار یک بحران جدی است.»

سعید سلطانی سروستانی گفته با توجه به عدم توان تشخیص در مصرف کننده، دیده شده عده‌ای گوشت ارزان قیمت خارجی را با نام محصول داخلی با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

به گفته وی، به دلیل واردات بی‌رویه، گوشت تولید داخل روی دست دامداران باقی مانده است و این روند توان رقابت تولید کنندگان داخل را گرفته و آن‌ها را تسلیم جریان بازار کرده است.

مدیر عامل اتحادیه دامداران همچنین از رشد منفی تولید شیر در کشور خبر داده است.

در سال‌های اخیر بر اثر تصمیمات غیر کار‌شناسی دولت‌های نهم و دهم بسیاری از صنایع کشور با بحران‌های جدی مواجه شد و بسیاری از کارخانه‌ها٬ کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ورشکسته شده‌اند.

بخش کشاورزی٬ دامپروری٬ شیلات و صنایع از جمله بخش‌هایی مهم اقتصادی هستند که در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از بحرانی بودن وضعیت آن‌ها منتشر شده است.

منبع: موج نیوز


 
 

قیمت‌های جدید نان در استان تهران اعلام شد:
1390/2/6

قیمت نان لواش٬ تافتون٬ بربری و سنگگ در استان تهران به ترتیب ٬۱۲۵ ٬۲۵۰ ۳۷۵ و ۵۰۰ تومان تعیین شد.

پیش از این، قیمت انواع نان در  تهران بدین شرح بود: لواش ۱۰۰ تومان، تافتون ۲۰۰ تومان، بربری ۳۰۰ تومان و سنگک ۴۰۰ تومان.

عباس قبادی رئیس سازمان بازرگانی استان تهران با اعلام این خبر گفته که قیمت‌های جدید از روز سه‌شنبه (ششم اردیبهشت) با نصب برچسب‌های متحدالشکلی در سراسر نانوایی‌ها عملیاتی می‌شود.

آقای قبادی همچنین افزوده که «قیمت هر قرص نان سنگک با وزن چانه ۷۰۰ گرم ۵۰۰ تومان، بربری با وزن چانه ۶۰۰ گرم ۳۷۵ تومان، تافتون و خراسانی با وزن چانه ۳۰۰ گرم ۲۵۰ تومان و لواش و تافتون گردان با وزن چانه ۷۰ گرم، ۱۲۵ تومان عرضه خواهد شد.»

به گفته وی «قیمت‌های تعیین شده حداکثر قیمت در استان تهران است و در شهرهای مختلف استان، فرمانداری‌ها این اختیار را دارند که بسته به نرخ کارگر و سرقفلی مغازه‌های نانوایی، قیمت را در مواردی کاهش دهند؛ اما سقف قیمت‌ها در استان تهران رقم‌های مذکور است.»

با آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندکردن یارانه نان، از روز گذشته نرخ آرد و نان در ۱۸ استان کشور افزایش یافته است.

تاکنون قیمت جدید نان در سایر استان‌های کشور اعلام نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

1390/2/6

تداوم خشکسالی و کاهش جریان آب رودخانه زاینده در طول ماههای اخیر، سبب خشک شدن این رودخانه در محدوده اصفهان شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، هم اکنون از مسیر ۳۵۰ کیلومتری زاینده رود از سراب تا پایاب، این رودخانه تنها در مسیر ۱۲۰ کیلومتری پس از خروجی سد زاینده رود جریان دارد و بقیه این مسیر خشک و بی آب است.

چندی قبل عده ای از کارشناسان با توجه به کاهش منابع آب و تداوم چندساله خشکسالی از فصلی شدن رودخانه زاینده رود خبر داده بودند و طی یک دهه گذشته دو بار بستر زاینده رود از شنیدن ترنم آب محروم مانده است.

کاهش ۶۰ درصدی حجم ذخیره سد زاینده رود از یک طرف و کاهش ۴۲ درصدی ورودی آب این رودخانه در مقایسه با ورودی بلند مدت باعث شده تا خروجی سد به شدت کاهش یافته و جریان زاینده رود به شهر اصفهان نرسد و نصف جهان از دیدار زنده رود محروم شود.

زاینده‌رود مهم‌ترین رود مرکزی ایران است که از چکاد ۳ تا ۴ هزارمتری همیشه پربرف زردکوه و کوهرنگ در استان چهار محال و بختیاری سرچشمه می‌گیرد. این رود خانه پس از طی یک مسیر پر پیچ و تاب در شهرستان شهرکرد از سمت غرب استان اصفهان وارد این استان می شود. نام رودخانه‌ی زاینده‌رود همواره با نام شهر اصفهان گره خورده است.

منبع: ایرنا


 
 

1390/2/6

عزت الله انتظامی از بازیگران  سینما در گفتگو با روزنامه شرق گفته است: ما متاسفانه شرایط خیلی بدی داریم. اینقدر خشونت و بی‌رحمی در جامعه ما پیدا شده که خیلی وقت‌ها آدم جرات نمی‌کند حرف بزند.

این بازیگر پیش‌کسوت درادامه گلایه‌های خود گفته است: باید مسئولان فکری به حال مساله گرانی بکنند. همه ایرانی‌ها غذارا با نان می‌خورند. الان نان چه قیمتی دارد؟ سنگک بالای هزار تومان، بربری ۴۰۰تا ۶۰۰تومان. تافتون هم ۳۰۰تومان.

او در ادامه افزوده است: نمی‌دانم یک کار مند معمولی که حقوق‌بگیر است چطور می‌تواند با گوشت کیلویی ۲۵هزار تومان زندگی کند؟ اصلا می‌تواند گوشت بخورد؟ حقوق‌ها که اضافه نشده. همان است که قبلا بوده. ده درصد هم که اضافه شده باشد قبض آب و برق وگاز جبران کرده!

عزت‌الله انتظامی در پایان تاکید کرد:‌امیدوارم مسئولان بیشتر از این‌ها به فکر مردم باشند. شرایط زندگی مردم چندان مناسب نیست.

منبع: کلمه


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته