-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

Best of Balatarin for 04/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.




امیدوارم در این شرایط حساس مسئولین بالاترین هرچه سریع ترمشکلات فنی‌ را برطرف کنند
با ۱۸۵ امتیاز و ۴۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


سایت «هفت صبح» وابسته به تیم احمدی‌نژاد گزارش کرد رئیس دولت دهم تنها در صورتی در برنامه تلویزیونی هفته آینده شرکت می‌کند که بتواند به طور زنده حرف‌های خود را بزند. این سایت به نقل از یک منبع نزدیک به دفتر احمدی‌نژاد نوشته که رئیس دولت دهم قصد دارد در گفتگویی مستقیم با مردم درباره برخی مشکلات به وجود آمده سخن بگوید اما «ابهاماتی در مورد پخش زنده این گفتگو به وجود آمده است.»
با ۱۶۸ امتیاز و ۳۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


کارتون
با ۱۳۹ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


همزمان با بررسى جزئيات بودجه 1390 در جلسه علنى امروز چهارشنبه مجلس، قاسم محمدى نماينده اردبيل با گرجستان‌چى عضو مجموعه برنامه ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى درگير شد. به دنبال درگيرى لفظى و فيزيكى اين دو نفر، نمايندگان دور آنها جمع شدند و آنها را از هم جدا كردند. به گفته نمايندگان مجلس، اين درگيرى به خاطر برخى اعتبارات حوزه انتخابيه نماينده مذكور بوده است. ‌گرجستان‌چى به عنوان يك نماينده دولت در جلسه بررسى لايحه بودجه در مجلس حضور دارد.
با ۱۱۵ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آیت‌الله علی خامنه‌ای شروط سه‌گانه احمدی‌نژاد را نپذیرفت و رئیس دولت دهم نیز در واکنش به این مخالفت٬ از حضور در جلسات هیات دولت و شورای عالی انقلاب فرهنگی خودداری کرد. آن‌طور که گفته شده٬ احمدی‌نژاد شرط کرده که در صورت معاونت اولی رحیم‌مشایی و برکناری حیدر مصلحی و سعید جلیلی حاضر به بازگشت است٬ شروطی که به نظر می‌رسد با مخالفت خامنه‌ای مواجه شده است.
با ۱۰۹ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


بدترین نوع استبداد، استبداد دینی است. در این استبداد حق اظهار نظر به مردم نمی دهند. ...
با ۱۰۶ امتیاز و ۱۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


برای آنان که فراموش کرده اند و در حال بت ساختن از احمدی نژاد هستند
با ۹۷ امتیاز و ۵۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اين پيشنهادها عبارتند از : 1- انتخاب يك تصوير مشخص به عنوان عكس پروفايل تا همه ي سكولارهاي بالاترين به عنوان هماهنگي و براي پيدا كردن يكديگر از آن استفاده كنند، مي توان در كنار عكس از يك عبارت هماهنگ هم بهره برد و افراد بنا بر ميل خود هردو يا يكي از آنها را در صفحه ي شخصي خود قرار دهند. 2- همفكري براي ايجاد يك صفحه ي اختصاصي براي سكولارها در فيس بوك و فرندفيد يا استفاده از يكي از صفحه هاي موجود براي اجتناب از اضافه كاري بعد از آنكه توافقات لازم بين كاربرها انجام شد.
با ۹۶ امتیاز و ۸۸ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


محمود احمدی‌نژاد در ادامه پنجمین روز از «تحصن» خود٬ از شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی خودداری کرد و آن‌طور که گفته می‌شود وی اعلام کرده توطئه‌هایی علیه دولت در جریان است.
با ۹۱ امتیاز و ۱۴ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


موضع من در برابر جریان فتنه همان است که در بیانیه هیات رئیسه مجلس خبرگان آمد.من برای اینکه هیچ حرف و حدیثی نباشد به آقای سید احمد خاتمی گفتم بیانیه ای تنظیم کن و من هم بدون کمترین ایرادی آن را امضا کردم. هاشمی رفسنجانی در ادامه تاکید کرد موضع صریح و شفاف من محکومیت صد در صد فتنه است و بزودی در مجمع تشخیص مصلحت هم این موضع را بیان خواهم کرد. وی همچنین با اشاره به اینکه در آینده نزدیک کتابی از وی در تحلیل و ارزیابی جریان فتنه منتشر خواهد شد افزود: من در این کتاب اثبات کرده ام که پیش از همه نسبت به تولدجریان فتنه در فضای کشور هشدار داده ام. هاشمی رفسنجانی همچنین از آمادگی خود برای ورود فرزندش مهدی هاشمی به کشور و محاکمه وی در دستگاه قضایی خبر داد. وی در این جلسه بدون اشاره به نامه 19 خرداد88 خود خطاب به مقام معظم رهبری که به صراحت ایشان را تهدید به وقوع نافرمانی های مدنی کرده بود، از عشق و علاقه خود به مقام معظم رهبری سخن گفت و تصریح کرد:من سه خط قرمز روشن دارم.1-نظام2- ولایت فقیه3-شخص آیت الله خامنه ای. هاشمی سپس در سخنانی احساسی که از مدت ها قبل طرح این سخنان پیش بینی می شد، گفت:من به شخص آقای خامنه ای عشق می ورزم و این دوستی را با هیچ چیزی عوض نمی کنم.ایشان عشق قلبی من است.اگر یک هفته ایشان را نبینم احساس کمبود می کنم.ایشان در رهبری بدیل و نظیر ندارد. من معتقدم اگر جایگاه ولی فقیه در این کشور ضربه بخورد دشمن به نظام ضربه خواهد زد. هاشمی رفسنجانی همچنین بدون اشاره به استقرار تیمی از حامیان وی در قم برای رایزنی با برخی اعضای مجلس خبرگان تاکید کرد: من به دنبال پست و مقام نیستم. همان دوره قبل هم نمی خواستم کاندیدای ریاست شوم. نظر من هم روی آقای مهدوی کنی بود ولی با تکلیفی که رهبری کردند برای خبرگان کاندیدا شدم.
با ۸۸ امتیاز و ۴۱ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


1 دقیق سکوت لازم است
با ۸۳ امتیاز و ۱۳ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


18+سوریه سرباز شجاع به خاطر تیر اندازی نکردن به مردم هدف گلوله مزدوران بشار اسد شد
با ۷۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


"امسال سال سختی خواهد بود. کمربندهای خود را ببندید و چکمه های آهنین خود را بپوشید. به زودی صدای غرش را خواهد شنید." این عبارتی است که جوان آنلاین، سایت نزدیک به سپاه ادعا میکند که رحیم مشایی چند روز قبل از استعفای اجباری حیدر مصلحی وزیر اطلاعات بر زبان آورده است. مصلحی پس از درگیری حاد با مشایی و احمدی نژاد بر سر رییس اداره برنامه ریزی و بودجه وزارت اطلاعات، مجبور به استعفا شد. تا اینجای کار همه چیز عادی به نظر میرسد چرا که احمدی نژاد رکورد اخراج وزرا در دولت های پس از انقلاب را در دست دارد. اما چیزی که مورد اخیر را متفاوت کرده است، دخالت علنی و شدید آیت الله خامنه ای و دستور ابقای مصلحی است. رفتاری که ناظران سیاسی متعددی را شوکه کرد؛ چرا که وی در طول دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد هیچگاه به طور علنی مخالفت خود را نشان نداده بود. بی شک علی لاریجانی بسیار نزدیکتر از مصلحی به خامنه ای است اما چرا او به طور مثال در زمان استعفای اجباری لاریجانی در سال ۲۰۰۷ دخالت نکرد اما اینبار برای مصلحی دخالت خود را به طور علنی نشان داد؟ چرا؟! به نظر میرسد خامنه ای به شدت از دستکاری اسناد وزارت اطلاعات توسط مشایی و احمدی نژاد به نفع اهداف سیاسی خود و نیز دخالتهای آنها در این وزارتخانه نگران شده است. نگرانی خامنه ای به جا است چرا که سیاستمداران ایران بارها از اسناد اطلاعاتی برای منافع حزبی و گروهی خود استفاده کرده اند. به عنوان مثال اخیرا پیام کوتاهی به تلفن همراه هزاران نفر در ایران ارسال شده است که خبر از شنود دفتر خامنه ای توسط مشایی و نیز سفر ماه پیش وی به دوبی و دیدار با برخی مقامهای آمریکایی میدهد. مشایی و احمدی نژاد هم بارها از همین روشها به نفع خود استفاده کرده اند. مثلا احمدی نژاد در مناظره زنده انتخاباتی با موسوی، تهدید کرد که اسنادی بر علیه او در اختیار دارد. اسناد مذکور احتمالا تصاویر بدون حجاب گرفته شده به شکل پنهانی از زن موسوی {رهنورد} بوده است. احمدی نژاد با عدم شرکت در جلسه کابینه و لغو سفر به قم، عصبانیت و مخالفت خود نسبت به دخالت خامنه ای را نشان داده است. با توجه به شخصیت خاص احمدی نژاد، احتمال استعفای وی وجود دارد. گزارش شده است که او ۳ شرط برای بازگشت خود گذاشته است؛ ۱- برکناری مصلحی ۲- برکناری سعید جلیلی و ۳- انتصاب مشایی به سمت معاون اولی. اگر وی نتواند به خواسته خود برسد، دو راه بیشتر ندارد یا استعفا کند و یا ادامه داده اما برای همیشه شانس مشایی برای ریاست جمهوری را از دست رفته ببیند که باز در این صورت پس از پایان دوره ریاست جمهوری (اگر تا ۲ سال دیگر دوام بیاورد)، بدون مشایی و با توجه به دشمنان زیادی که برای خود درست کرده است، مطمئنا دوران سیاسی احمدی نژاد برای همیشه پایان یافته خواهد بود.
با ۷۳ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


عده ای از زمانی که دیده اند احمدی نژاد بر خلاف دستورات خامنه ای پیش میرود به نوعی حامی رفتارها و گفته هایش شده اند و میگویند احمدی نژاد مقابل خامنه ای ایستاده است ! احمدی نژاد که به شدت در ایران منفور شده است و حتی حامیان دولت نیز از وی روی برگردانده اند به دنبال به دست اوردن محبوبیت در بین مردم ایران است . ابتدا با استعفای مصلحی موافقت کرد و بعد که رهبری موافقت خود را اعلام کرد احمدی نژاد قهر کرد و حتی حاظر نشده در دفتر نهاد ریاست جمهوری حاضر شود ! حتی حکومت نیز رگ خواب مردم را فهمیده است و میداند مردم تا چه حد بر مسائل سیاسی حساس هستند نمونه اش فیلم اخراجی ها که تحریم آن توسط مردم باعث شد حتی صدای ده نمکی نیز در بیاید ! حال تصمیم گرفته اند سیاست های دولت را بر علیه سیاست های رهبری جلوه دهند تا بتوانند در این 2 سال اینده اندکی بر محبوبیت احمدی نزاد بیفزایند . در فضای مجازی عده ای با سطحی نگری به این قضیه تصمیم گرفته اند از مشایی و سیاست مداران دربار احمدی نژاد حمایت کنند دریغ از این که نمیدانند تمام انها به نحوی در جنایات علیه مردم سهیم هستند و باید خود را مجرم بدانند . احمدی نژاد شخصی ست که در روز فردای انتخابات جمعیت مردم را خس و خاشاک نامید بدترین تهمت ها و توهین ها را علیه مردم به کار برد انها را فریب خورده و جاسوس نامید و بساری القاب دیگر که حامیان دولتش به مردم نسبت دادند ! جمهوری اسلامی که خود را در برابر انتخابات 11 ام ناتوان و حقیر میبیند به شدت به دنبال ایجاد جو سیاسی دیگری ست تا بتواند به وسیله ان بار دیگر احساسات مردم را بر انگیزد و انها را برای شرکت در انتخابات مجاب کند اما افسوس که نمیداند مردم تره نیز برای جمهوری اسلامی خرد نمیکنند / دولتی که تشکیلش نا مشروع و دروغین است و تحت حمایت مردم نیست همهان بهتر که رییسش کاسه گدایی به دست گیرد و به دنبال محبوبیت باشد . رییس جمهوری که ادعا میکند مملکتش را امام زمان میچرخاند بهتر است برود در خانه بنشیند و بگذارد امام زمان به کارها رسیدگی کند ! / .. یادمان نرفته است که مصلحی چه نقش گسترده ای در شناسایی و کشتن مردمان کشورمان داشته است وزیری که به وسیله خود احمدی نژاد تعیین شد حال احمدی نژاد تبدیل به یکی از مخالفانش شده است ! نرخ بیکاری به بالاترین حد رسیده است / میزان فساد و فحشا در حال گسترش است / گرانی به بیشرین حد خود در 33 سال اخیر رسیده است به طبع رییس جمهور مسئول تمام اتفاقاتی ست که در جامعه در حال رخ دادن است اما افسوس که دغدغه اش شده است برکناری وزیران و به کرسی نشاندن حرف خودش . چنین فردی لایق حمایت نیست ! همان بهتر که به بدترین نحو کنار گذاشته شود تا شاید اندکی درمانی شود بر درد تمام کسانی که از این دولت ضربه خورده اند . رییس جمهوری که ادعا دارد 30 میلیون رای را پشت سر خود دارد پس چرا هیچ یک از یاران خودش نیز از اقدامات وی حمایت نمیکنند ؟
با ۷۰ امتیاز و ۲۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


به سوی یازدهم اردیبهشت، روز فریاد ملت ایران
با ۶۹ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


دلگیرم از خودم , دلگیرم از تو, از همه ی سبز ها دلگیرم! سایت های سبز می گویند که 70 روز گذشته است اما دلتنگی من به مانند سال ها دوریست.به خاطر کوتاهی ماست که موسوی و کروبی هنوز در حصر اند.هر چه زودتر باید کاری کنیم, به خود می آییم و اعلام می شود که 70 روزِ دیگر هم گذشته! همه ی سبز ها چه وبلاگ نویس و چه احزاب باید به دنبال پیدا کردن راه حلی برای این موضوع باشند.من 2 پیشنهاد دارم:1.آغاز سردادن شعار های شبانه به صورت مستمر(تصور کن میر عزیز و شیخ شجاع ما وقتی که صدای شعار های شبانه مارا می شنوند چه حالی پیدا می کنند)2. تعیین روزی (شاید 11 اردیبهشت!) برای ماندن در خیابان تا آزادی رهبرامان در سر هر کسی فکری وجود دارد. منتظر کسی نباشید که بگوید فلان کار را بکنید و ما انجام دهیم. نظراتتون و بیان کنید تا به یک روش واحد برسیم و آن را انتخاب کنیم. مطمعاً باشید با کوتاهی ما آنها آزاد نمی شوند و دیکتاتور ها هیچ گاه از زندانی کردن خسته نمی شوند! از تاریخ درس بگیریم, گاندی هم بدون جرم بیست و چند سال را در زندان به سر برد(حالا نیاید بگید چرا مقایسه..)! سبزها وقت را از دست ندهید..
با ۶۶ امتیاز و ۱۰ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید در مقابل بارسلونا با نتیجه 2بر0 تن به شکست داد.در این بازی مادریدی ها از دقیقه61 با اخراج په په ده نفره شدند.هر دو گل این بازی توسط لیونل مسی در دقایق 77 و 87 به ثمر رسید.در این بازی پینتو از نیمکت ذخیره های بارسلونا در دقیقه 45 اخراج شد.
با ۶۵ امتیاز و ۲۸ نظر فرستاده شده در بخش ورزش
نظرات

 


خروش آزادی
با ۶۲ امتیاز و ۱۲ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حال بیش از ۱۶ ماه است که در زندان به سر می بری ونزدیک به چهل روزاست که در اعتراض به عدم توجه به خواستهای قانونیت مجدداً دست به اعتصاب زده ای و از خوردن غذا خودداری می کنی و حاضربه ملاقات نیستی. و تا رسیدن به حق خود به این روند ادامه خواهی داد. من هم با تو همراهی می کنم و هیچ در خواستی مبنی بر داشتن ملاقات و تماس تلفنی نخواهم داشت… به نام خدا
با ۶۰ امتیاز و ۷ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


11 اردیبهشت و 22 خرداد بهترین فرصت برای عرض اندام مجدد جنبش در برابر جانیان رژیم خونریز جمهوری اسلامی است. پس هموطن، مشت آخر را باید محکم تر زد. به امید رهایی
با ۵۶ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


گزارش‌ها از ایران حاکی از ادامه اعتراض‌های صنفی کارگران در ایران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه‌شان است. بر اساس این گزارش‌ها، شماری از کارگران کارخانه لاستیک البرز در مقابل دفتر ریاست جمهوری، شماری از کارگران در مقابل اداره صنایع و معادن در شیراز و تعدادی از کارگران شرکت ذوب آهن اصفهان در مقابل مجلس دست به تجمع زده‌اند. یکی از کارگران کارخانه لاستیک البرز شرکت کننده در تجمع کارگران این واحد صنعتی در مقابل دفتر ریاست جمهوری، در گفت و گو با رادیو فردا، شمار تجمع کنندگان را حدود ۸۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: کارگران خواستار دریافت ۹ ماه حقوق معوقه خود و خواستار تعیین تکلیف وضعیت کارخانه لاستیک البرز بودند. کارخانه لاستیک البرز پس از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات اقتصادی مواجه شد و از واحدی سود ده به واحدی زیان‌ده تبدیل شد و از آن پس حقوق حدود ۱۳۰۰ کارگر این واحد صنعتی با تاخیرهای فراوان پرداخت شده است. این کارگر اشاره کرد که پس از پایان تعطیلات نوروزی به کارگران لاستیک البرز گفته شده بود این کارخانه در این مدت تعطیل است تا بودجه لازم برای راه‌اندازی مجدد آن و خرید مواد اولیه فراهم شود و یا واگذاری‌اش به بانک سپه به سرانجام برسد. بر اساس این گزارش، اما در این مدت هیچ‌یک از وعده‌های مسئولان تحقق نیافت و کارگران تصمیم به تجمع در مقابل دفتر ریاست جمهوری گرفتند. این کارگر گفت که مسئولان دفتر ریاست جمهوری به ۸۰۰ کارگر تجمع کننده قول دادند که تا روز دوشنبه، مبلغ ۲۸ میلیارد تومان برای راه اندازی مجدد کارخانه لاستیک البرز در هفته آینده اختصاص یابد و یک ماه و نیم از حقوق معوقه‌شان نیز پرداخت شود. به گفته این کارگر، مسئولان همچنین وعده داده‌اند که مالکیت کارخانه لاستیک البرز به بانک سپه واگذار خواهد شد. وی افزود که اگر وعده‌های مسئولان تحقق نیابد، کارگران دوباره دست به برگزاری تجمع اعتراضی خواهند زد. تجمع اعتراضی صدها کارگر کارخانه لاستیک البرز در مقابل دفتر ریاست جمهوری در شرایطی صورت گرفت که مجتبی زارعی، معاون وزیر کار و امور اجتماعی، به وب‌سایت خبرآنلاین گفته است که در یک سال گذشته حتی کارگران یک واحد تولیدی کاری نکرده‌اند که ترک کار جلوه کند. جوانمیر مرادی، رئیس انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه، با رد این سخنان، به اعتراض‌های متعدد کارگران در خارج از کارخانه‌هایشان در یک سال گذشته اشاره می‌کند و در مورد انکار این حرکت‌های اعتراضی از سوی معاون وزیر کار و امور اجتماعی به رادیو فردا می‌گوید: وقتی خبرهای مربوط به کارگرانی که چند حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، دست به اعتصاب می‌زنند و در عین حال، با مشکلاتی مانند اخراج و بازداشت مواجه می‌شوند، کتمان بشود، همین سخنان را می‌توان از معاون وزیر کار هم شنید، زیرا اگر قرار باشد که مسئولان به این پرسش‌ها که چرا کارگران به خاطر اعتراض، اخراج یا بازداشت می‌شوند، پاسخ دهند، به نوبه خود، وقوع اعتصاب در کارخانه‌ها را تایید کرده‌اند. پس انکار این اعتصاب‌ها، در واقع راهی برای پاسخ ندادن به دلایل این برخوردها است. در این میان، یکی از شهروندان شیرازی به رادیو فردا گفت که حدود ۱۰۰ نفر از کارگران همراه با خانواده‌هایشان روز یکشنبه در مقابل اداره صنایع و معادن شیراز تجمع کردند و خواستار دریافت شش ماه حقوق معوقه خود شدند. خبرگزاری‌های ایسنا و مهر نیز گزارش دادند که جمعی از کارگران شرکت ذوب‌آهن اصفهان صبح روز یکشنبه برای اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و دستمزدشان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع کردند. اعتراض های صنفی کارگری در شهرهای گوناگون ایران در چند ماه گذشته افزایش یافته است. در اکثر این اعتراض‌ها، کارگران خواستار دریافت حقوق معوقه خود می‌شوند که در برخی موارد تا دو سال به تعویق افتاده است.
با ۵۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


تنها سالن سینمای شهرستان دلفان در استان لرستان با جمعیتی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، به رستوران تبدیل می‌شود. تا کنون نیز، به مدت چهار سال از این سالن سینما به عنوان انبار غلات و علوفه استفاده می‌شده است. خبرگزاری مهر گزارش داده است که پلاکاردی بر سردر سینما سعید شهر نورآباد، واقع در شهرستان دلفان، نصب شده که در آن عبارت «به زودی سینما سعید تبدیل به تالار پذیرایی سعید می‌شود» نقش بسته است. مشکل کمبود سالن سینما در ایران بسیار جدی است و این معضل در شهرستان‌ها بیشتر مشهود است. به عنوان نمونه استان کردستان با 10 شهرستان و با جمیعتی بالغ بر یک میلیون 450 هزار نفر در حال حاضر سینما ندارد. تهران نیز با معضل کمبود سالن سینما مواجه است و این کمبود مخصوصا در نوروز و تابستان بیشتر به چشم می‌خورد. در بودجه امسال، ۸۰ میلیارد تومان به سینما اختصاص پیدا کرده، اما اگر قرار باشد سالن ساخته شود با احتساب هزینه پنج میلیاردی برای ساخت هر سالن، فقط می‌توان ۱۵ تا ۲۰ سینما ساخت و این با ۴۰۰ سالن که استاندارد مورد نیاز ایران است تفاوت عمده‌ای دارد. ضمن این‌که اگر قرار باشد تمام این بودجه صرف ساختن سالن سینما شود، برای بقیه امور سینمایی بودجه‌ای باقی نمی‌ماند.
با ۵۳ امتیاز و ۲ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ارتش سوریه صبح دوشنبه با تانک وارد شهر درعا شد. شاهدان عینی از کشته شدن ۲۰ نفر و ده‌ها زخمی‌ خبر می‌دهند. دولت مانع از ورود خبرنگاران بین‌المللی و عربی به کشور شده و نویسندگان و خبرنگاران سوریه بیانیه‌ای انتشار داده‌اند. به گفته‌ی یک فعال سیاسی مخالف دولت سوریه، حدود ۳ هزار نفر از نیروهای رزمی ارتش سوریه با حرکت در پشت تانک‌های نظامی در سحرگاه دوشنبه (۲۵ آوریل / ۵ اردیبهشت) وارد شهر درعا شدند. بر اساس آخرین خبرها، این عملیات نظامی و ارعابی ارتش سوریه تاکنون ۲۰ کشته و شمار زیادی زخمی برجای گذارده است. شمار کشته‌شدگان هر لحظه رو به فزونی است. نظامیان با مسلسل‌های سنگین سوار بر تانک‌ها بر روی خانه‌ها و مردم شلیک می‌کنند. حتا با توپ مناطقی از این شهر هدف قرار گرفته‌اند. ویدئوهای شبکه تلویزیونی الجزیره بلندشدن دود از برخی مناطق را نشان می‌دهد. خط تلفن و شبکه برق در درعا کاملا قطع شده است، ولی برخی دستگاه‌های موبایل اردنی هنوز قابل دسترسی هستند. «نیروهای ویژه‌ی ماهر اسد» یک راننده تاکسی که در درعا زندگی می‌کند، به خبرگزاری آلمان گفت: «باید بگویم که حدود چندین هزار سرباز ارتش وارد شده‌اند و هم‌اکنون در حال حمله به خانه‌ها هستند.» وی افزود: «در اینجا مجروحان زیادی دیده می‌شود و آمبولانس‌ها نمی‌توانند از میان رگبار مسلسل‌ها عبور کنند.» این شهروند درعا اظهار داشت: «اینها نیروهای ویژه‌ی ماهر اسد (برادر بشار اسد) هستند و به هر جنبده‌‌ای شلیک می‌کنند.» به گزارش خبرگزاری آلمان، شاهدان عینی می‌گویند که کشته‌ها بر کف خیابان‌ها افتاده‌اند و کسی نمی‌تواند به آنها نزدیک شود، زیرا تک‌تیراندازان مردم را هدف قرار می‌دهند.
با ۵۲ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 


حال بيش از ۱۶ ماه است که در زندان به سر می بری ونزديک به چهل روزاست که در اعتراض به عدم توجه به خواستهای قانونيت مجدداً دست به اعتصاب زده ای و از خوردن غذا خودداری می کنی و حاضربه ملاقات نيستی. و تا رسيدن به حق خود به اين روند ادامه خواهی داد. من هم با تو همراهی می کنم و هيچ در خواستی مبنی بر داشتن ملاقات و تماس تلفنی نخواهم داشت…خبرنگاران سبز/جامعه/از ديگر رسانه ها: وب سايت محمد نوری زاد اعلام کرده است که آقای نوری زاد چهل روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد هر پدری دوست دارد وقتی از سفر برميگردد، دست خالی نباشد. ولی پدری که در سفر زندان است، چه تحفه ای می تواند بياورد؟ و در زندان چه چيزی ميتواند تهيه کند؟ ولی تو بعد از چهار ماه ممنوع الملاقات بودن، زمانيکه در بند ۳۵۰ بودی، بعد از يکی دو ملاقات، دست خالی بودن را تاب نياوردی و تحفه ای را نه تنها برای خانواده ات که برای همه عرضه کردی. زمانيکه دکمه های روپوش آبی زندان را گشودی، و زيرپوش نقاشی شده ی خود را به همه ی ما نشان دادی، همه سرتاپا پر از شادی شديم. همه ی خانواده هايی که آنجا حضور داشتند متاثر شدند، نوشته بودی: "همه ی شما را يک عالمه دوست دارم" و اين شد که ديگر در ملاقاتهای کابينی برای ديدن اين سوغاتيها صف می کشيديم. مدت کوتاهی در بند ۳۵۰ بودی و به مرخصی آمدی. برادران آزاديت را تاب نياوردند و اواخر تابستان تو را بازگرداندند. اين بار، نه به بند ۳۵۰؛ که به قرنطينه درکنار آقای تاجزاده. در مدت يک ماه که حق ملاقات نداشتيم و با شروع ملاقاتهای کابينی هفتگی، آن هم در روزهای غيرمعمول خانواده های زندانيان سياسی، من و خانم محتشمی پور و خانواده هايمان، مشتری پروپاقرص کارهای هنری تو بوديم. گاهی تکه چوبی که آيه ای يا شعری را با خط زيبا بر رويش نوشته بودی نشانمان می دادی. گاهی تابلويی پر از گلهای رنگی حياط اوين را . در يکی از همين ملاقاتهای کابينی، دست در زير لباست بردی و يک حباب سفيد رنگ را نشانمان دادی که در شعاعهای اين حباب دايره ای شکل، شعری از حافظ را با قلم سياه و خطی خوش نوشته بودی. حال بيش از ۱۶ ماه است که در زندان به سر می بری ونزديک به چهل روزاست که در اعتراض به عدم توجه به خواستهای قانونيت مجدداً دست به اعتصاب زده ای و از خوردن غذا خودداری می کنی و حاضربه ملاقات نيستی. و تا رسيدن به حق خود به اين روند ادامه خواهی داد. من هم با تو همراهی می کنم و هيچ در خواستی مبنی بر داشتن ملاقات و تماس تلفنی نخواهم داشت. ولی در مورد اعتصاب غذا با تو سخت مخالفم؛ به خصوص باشرايط سست شدن دندانها و بيماری پوستی و سنگ کليه ات. اين قضيه همه ی خانواده را به شدت نگران کرده است و نمی دانيم تا کی هم ادامه خواهد داشت. به هر حال ما همگی آزادی تو و ساير زندانيان بی گناه را به انتظار نشسته ايم. و آزادی، حداقل پاسخ نامردميهاييست که در اين مدت صورت گرفته است حباب شيشه ای خطاطی شده با شعر حافظ آن روز تو ، زبان حال امروز ماست: رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس گويی ولی شناسان رفتند از اين ولايت در زلف چون کمندش ای دل مپيچ کانجا سرها بريده بينی بی جرم و بی جنايت فاطمه ملکی ۶/ارديبهشت/۱۳۹۰
با ۴۷ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ما مادران، نگران زندگی طاقت فرسا و غیر انسانی فرزندان مان هستیم. ضمن تبریک روز جهانی کارگر(اول ماه می)، مبارزات حق طلبانه و خستگی ناپذیر کارگران کشورمان را در راه رسیدن به آرمانهای والای شان گرامی می داریم. متاسفانه در شرایطی به روز جهانی کارگر نزدیک می شویم که اکثریت کارگران کشورمان از کمترین حقوق کارگری یعنی داشتن تشکل مستقل کارگری، انجمن های مستقل صنفی، امنیت شغلی، دستمزد منصفانه، حق اعتراض و ... محروم اند. در این بازار آشفته، کارفرمایان با غیرانسانی ترین شیوه بستن قراردادهای کوتاه مدت، عدم تأمین امنیت شغلی، ندادن ماهها حقوق کارگران، تعدیل نیرو به بهانه ورشکستگی، تعطیل شدن کارخانجات و کارگاه ها و اخراج های دسته جمعی و نداشتن بهداشت مناسب و . . . کارگران را هرچه بیشتر زیر فشار قرار می دهند. مردم شریف و آزاده! در شرایطی که خود مسئولین جمهوری اسلامی پایین تر از ششصد هزار تومان حقوق را زیر خط فقر عنوان می کنند، حداقل حقوق کارگران سیصد و سی هزار تومان است و تازه همین حقوق را هم ماهها به کارگران پرداخت نمی کنند و زندگی مشقت بار کارگران هر لحظه دشوارتر و امکان زندگی برای آنان سخت تر می شود. در شرایطی که شعار عدالت اجتماعی و حمایت از کارگران گوش جهانیان را پر کرده است، حذف سوبسیدها و به تبع آن گرانی سرسام آور، نصیب کارگران و اقشار پایین جامعه شده که از کمترین درآمد برخوردارند و با پرداخت یارانه هم گوشه کوچکی از زخم های اقتصادی شان التیام نمی یابد؛ در شرایطی که هر روز خبر تعطیلی و ورشکستگی کارخانه ها یا کارگاه های کوچک یا تعدیل نیروی انسانی یا عدم پرداخت حقوق معوقه کارگران و غیره را می شنویم، می بینیم که کارگران گاهی برای گرفتن حداقل حقوق اولیه شان دست به اعتصاب و اعتراض می زنند ولی پاسخی جز زندان و شکنجه و کشتار دریافت نمی کنند و صدای حق طلبانه شان خاموش می گردد؛ ما مادران پارک لاله که خود را از این کارگران می دانیم و نگران زندگی سخت و طاقت فرسای خود و فرزندان مان هستیم، ضمن اعلام حمایت از کارگران و پشتیبانی از مبارزات آنان، خواهان رسیدگی به وضعیت معیشتی و زندگی انسانی کارگران هستیم. - خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله کارگران زندانی ؛ - خواهان داشتن تشکل مستقل کارگری و سندیکا و انجمن های صنفی کارگران ؛ - خواهان لغو قراردادهای کوتاه مدت کار ؛ - خواهان رفع انواع تبعیض از کارگران؛ - خواهان داشتن امنیت شغلی کارگران ؛ - خواهان لغو حکم اخراج به هر بهانه ای هستیم؛ ما مادران، از بند و حبس و زندان بیزاریم و نمی گذاریم که هیچ انسان آزاده ای به بند کشیده شده، یا برای گرفتن حقوق انسانی خود کشته شود. ما مادران، مانند هر انسان آزاده ای، فشارها و تبعیض های روزافزون اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را حس می کنیم و با همین احساس و همدلی مان که هسته اصلی وجودی انسان است، جلوی هر نوع تبعیض و ظلمی را خواهیم گرفت و راه بهروزی را به دست خواهیم آورد. ما مادران پارک لاله ایران و حامیان، همراه و همدوش با کارگران و سایر مردم شریف و آزاده ایران و جهان برای گرامی داشت روز جهانی کارگر و اعتراض به وضعیت موجود، در روز 11 اردیبهشت (اول ماه می) فریاد برخواهیم آورد و خواهان زندگی بدون تبعیض و انسانی خواهیم شد. مادران پارک لاله(عزادار) شششم اردیبهشت1389
با ۴۷ امتیاز و ۰ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


اعتراضات کارگری در ايران در آستانه روز کارگر افزايش يافته‌اند. صدها کارگر کيان تاير با تجمع جلوی نهاد رياست جمهوري، خواهان راه‌اندازی دوباره کارخانه شدند. کارگران سنگ آهن بافق هم به تغيير مديريت شرکت اعتراض کرده‌اند. وبسايت "اتحاديه آزاد کارگران ايران" گزارش داده که ۸۰۰ کارگر کارخانه "کيان تاير" روز يکشنبه ۵ ارديبهشت برای چندمين مرتبه در برابر ساختمان رياست جمهوری اجتماع و اعتراض کرده‌اند. به نوشته اين سايت، به کارگران کيان تاير پس از تعطيلات نوروزی گفته شده بود که کارخانه تا سوم ارديبهشت تعطيل مي‌شود تا تکليف بودجه لازم برای خريد مواد اوليه يا امکان واگذاری کارخانه به بانک سپه روشن شود. اما کارگران پس از ۲۰ روز تعطيلي، روز سوم ارديبهشت ماه در مراجعه به کارخانه متوجه شده‌اند که مواد اوليه تهيه نشده و مسئولان شرکت نيز برای پاسخگويی به سوالات آنها در محل حضور ندارند. کارگران کيان تاير پس از اين، تصميم به تجمع در برابر نهاد رياست جمهوری گرفتند و نمايندگان خود را نيز به وزارت صنايع فرستادند. آنان در اين تجمع ۴ ساعته، شعارهايی چون " کار، حقوق، اعتراض، حق مسلم ماست" و "کارگر گرسنه منتظر جواب است" سر داده‌اند. به گزارش "اتحاديه آزاد کارگران" در اين مدت کسی از مسئولان نهاد رياست جمهوری به ديدار کارگران نيامده اما وزارت صنايع به آنان وعده داده که حقوق معوقه يک‌ماه و نيم گذشته آنان را به حسابشان واريز کند. مسئولان وزارت صنايع همچنين گفته‌اند که بودجه‌ای ۲۸ ميليارد تومانی برای راه‌اندازی دوباره کارخانه و پرداخت دستمزدهای معوقه کارگران در هيات وزيران به تصويب رسيده است. تنش در کارخانه‌های ديگر سايت آفتاب و روزنامه جمهوری اسلامی نيز از اعتصاب يک روزه کارگران شرکت سنگ آهن مرکزی بافق خبر داده و از راه‌پيمايی کارگران، شماری از کسبه و اهالی منطقه در اعتراض به معرفی مدير عامل غيربومی اين شرکت نوشته‌اند.
با ۴۵ امتیاز و ۱ نظر فرستاده شده در بخش اقتصاد
نظرات

 


بر اساس گزارش های قبلی وبسایت دانشجونیوز و همچنین اخبار منتشر شده از شهرهای مهم ایران، بسیاری از کارگران کارخانه ها از جمله، کیان تایر، مجتمع پتروشیمی بندر امام، کارخانه کاغذسازی پارس خوزستان، ایران خودرو تهران، پتروشیمی تبریز، ذوب آهن اصفهان، اروند، بوعلی سینا، تندگویان خوزستان، امیرکبیر، شیمیایی رازی، منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، شرکت مخابراتی راه دور شیراز، شرکت ذوب و فلزات ابهر، شرکت ناز نخ و هفت تپه نیشکر قزوین، نساجی مازندران در ماهها و هفته های گذشته نسبت به سیاست های اقتصادی اعمال شده دولت در این کارخانه ها معترض شده و به اعتصاب های چند روزه پرداخته اند. موضوع لغو واسطه‌های پیمان‌کاری و ایجاد قراردادهای مستقیم با کارفرمای اصلی در ماه‌های اخیر از جمله خواسته‌های کارگران در ایران بوده است. اما دلایل عمده اعتصاب‌ها نارضایتی کارگران از ناچیز بودن دستمزدها، فقدان امنیت شغلی و عدم اعتماد به دولت است. برخی از تحلیل‌ها روند نزولی سطح زندگی و دستمزد کارگران و عدم اعتماد آنها به آینده را نتیجه عدم شفافیت دولت در اقتصاد دانسته اند. غلامرضا خادمی زاده، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری، سال گذشته گفته بود که ۴۳ درصد کارگران در ایران، زیر خط فقر زندگی می کنند. شماری از تشکل های کارگری با توجه به گرانی روز افزون و نیز پیامدهای ناشی از حذف یارانه ها خواستار افزایش حداقل دستمزد کارگران به گونه ای شده اند که هزینه های یک زندگی شرافتمندانه را برای آنان تامین کند. با توجه به اینکه در هفته های اخیر، شورای عالی کار بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی، سطح حداقل دستمزد ماهانه کارگران برای سال ۹۰ را ۲۷ هزار تومان افزایش داده بود، در واکنش به این موضوع سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بیانیه‌ای از افزایش ۳۰ هزار تومانی حداقل دستمزد ماهانه کارگران انتقاد کرده و آن ر غیرمنطقی دانسته است. این تشکل کارگری در بیانیه خود آورده بود که تصمیم شورای عالی کار، توجیه کننده تورم و فقر موجود نیست و حداقل دستمزد کارگران باید به گونه‌ای باشد که زندگی یک خانواده چهار نفره را تامین کند. در این بیانیه با اشاره به اینکه افزایش ۳۰ هزار تومانی حداقل دستمزد کارگران بر اساس نظرات کارفرمایان و دولت تعیین شده، آمده است: با عدم حضور تشکل‌های مستقل کارگری و نمایندگان واقعی کارگران در شورای عالی کار، تنها کارگران متضرر خواهند شد. فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، نیز گفته بود که ۸۵ درصد از خانوارهای شهری ایران زیر خط فقر مطلق زندگی می کنند. در همین حال، بحث تعیین حداقل دستمزد ماهانه کارگران در حالی مطرح شده است که به گفته فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، بیش از ۸۰ درصد از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر ایرانی، قراردادی هستند. به عبارت دیگر، این گروه بزرگ از کارگران حتی از حداقل دستمزد ماهانه ۳۰۳ هزار تومانی برخوردار نیستند. بر اساس گزارش های منابع خبری از ایران، شهرهای تبریز، تهران، قائمشهر، اراک، آبادان، کرمانشاه، رشت، اهواز، اصفهان، ابهر، مازندران، شیراز و قزوین از جمله شهرهایی بوده اند که میزبان بیشترین تجمعات کارگران در هفته های اخیر بوده اند.اما همچنان رسانه‌های دولتی از پوشش دادن اخبار اعتراضات و اعتصابات کارگری امتناع می ورزد. مجتمع پتروشیمی بندر امام و کاغذ سازی پارس خوزستان بر اساس گزارش منابع حقوق بشری در ایران،اعتصابات گسترده کارگران مجتمع پتروشیمی "بندر امام" و کارخانه کاغذسازی "پارس" روز شنبه ۲۰ فروردین با حضور بیش از دو هزار نفر از کارگران برگزار شده بود.
با ۴۴ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


آنچه مسلمه اینه که برای موفق شدن تظاهرات لازمه که مردمی که به اینترنت دسترسی ندارن هم در تظاهرات شرکت کنند. برای اطلاع رسانی به این افراد مفیدترین و بی خطرترین راه فریاد های شبانه است. حرکتی که در عرض نیم ساعت تمام محله رو خبر دار می کنه. بیایید برای آغاز قدرتمند دور جدید تظاهرات خیابانی با فریاد های شبانه در روز های 8 و 9 و 10 اردیبهشت بیش از پیش مردم را از تظاهرات روز کارگر مطلع کنیم. دوستان عزیز برای همه گیر شدن این طرح لطف کنید و همکاری کنید.
با ۴۴ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


ماه می است؛ یادآور اقشار زحمتکش جامعه، اقشار پینه دستان جامعه، اقشاری که با جانی آسیب دیده و روحی زجر کشیده روزها را به شب می رسانند. اقشاری که حق شان توسط اژدهای استبداد مورد استثمار قرار گرفته است. اول ماه می یادآور کارگرانی هست که توسط غول سرمایه داری به استثمار کشیده و به صورت برده ای از آنان بیگاری کشیده می شد. در سـال ۱٨۵۶ایده هشت ساعت کار در روز برای نخستین بار در استرالیا زاده شـد . تا این که کارگران تصمیم گرفـتند این خواسـت خود را (هشـت سـاعت کار در روز) با توقـف دسـته جمعی یک روز کامل کار را عملی نموده و آن را با جلسـات و تفریحات سـازماندهی نمایند. این روز مصادف بود با۲۱ اپریل؛ و فقط برای یکسـال (۱٨۵۶) در نظر گرفته شـده بود. ولی این نخسـتین جشـن کارگران چنان اثری نیرومند بر کارگران اسـترالیا به جا گذاشـت که منجر به نوعی تهیج گشـت و تصمیم گرفـته شـد تا همه سـاله این جشـن تکرار گردد. روشن اسـت که یک روز توقف کار سـراسـری خسـارات جدی را بر پـیکر سـرمایه داری ــ که از هـر ثانیه کار کارگران نفع می برد ــ در پی داشـت، و از جانب دیگر شـهامت و ایمان بیشـتر در کارگران ایجاد شـد، مبنی بر قـدرت خود شـان در انتخاب سـاعات کار. این شـهامت و پایداری در برابر سـرمایه داری و کارخانه داران به فـراخوان وسـیع از توده های کارگری در جنبش داد خواهی و کارگری گردید و ایده جشـن کارگری به سـرعـت در سـراسـر اسـترالیا پذیرفـته شـد؛ و به سـایر کشـور ها گسـترش یافـت تا این که تمام جهان وجود جنبش کارگری را به رسمیت شناخت. اما نخسـتین گروههایی که به دنبال کارگران اسـترالیا رفـتند کارگران آمریکایی بودند، که در سـال ۱٨٨۶ در اول ماه می با خواسـت هـشـت سـاعت کار در روز خواهان توقف کامل کار در یک روز در سـطح جهانی شـدند. در این روز که در شـهر شـیکاگوی آمریکا تظاهراتی وسـیع برگزار شـد؛ دو میلیون نفـر از کارگران کارشـان را ترک کرده و ٨ سـاعت کار را در روز طلب نمودند. این تظاهرات توسـط پلیس امریکا به خاک و خون کشـید شـد. چهار تن از کارگران دراین تظاهرات کشـته شـدند. در روز ۴ می همان سـال، یعنی سـه روز بعـد، زمانی که کارگران مشغول به خاک سـپاری کشـته شـده گان بودند و تظاهراتی به پا نموده بودند، توسـط عوامل سرمایه داری بمبی در میان جمعیت منفجر گردید که منجر به قـتـل ده ها تن از تظاهر کننده گان شـد و یک تن پلیس هم به قتل رسـید. متعاقباً موج وسـیعی از دسـتگیر های کارگران و به محاکمه کشـانیدن رهـبران کارگران آغاز شـد و عـده یی را به اعدام محکوم نمودند. در پای چوبه دار یکی از رهـبـران کارگــران فـریاد کشـید که « صـدای کارگران را نمی توان خفـه کرد! » به دنبال این تضیقات پلیسی، موانعی در تکرار تظاهـرات ــ با این وسـعـت ــ ایجاد گردید. کارگران تصمیم خود را در سـال ۱٨٨٨ تجدید کردند و جشـن بعـدی را در او ماه می سـال ۱٨۹۰ تعـیین نمودند. از آن سال ها به بعد هر ساله به مناسبت اول ماه می در اکثر کشورهای جهان تجمعاتی در دفاع از حقوق قشر کارگر جامعه برگزار می شود و نسبت به وضعیت وخیم کارگران اعرتاض می گردد. گرامی داشت روز کارگر در دولت ملی مصدق با ایجاد سندیکاها همراه شد و پس از دولت آن بزرگمرد برای مدت ها از جنبش کارگری و این روز خبری نبود. پس از انقلاب پنجاه و هفت هر ساله این روز از سوی حاکمیت که خود را حامی پا برهنگان جامعه معرفی می کرد تجمعاتی برگزار می گردید در واقع به نوعی حکومتی برگزار می گردید آن هم در غیاب سندیکاها و گروهها و تشکل های کارگری. زیرا که حاکمیت سرکوبگر تاب و توان هیچ گونه ایجاد سندیکا و یا تشکل کارگری را نداشت. اما طی سال های اخیر مخصوصا در دوران صدارت سیاه دولت احمدی نژاد که تمامی عرصه های اقتصاد به دست انحصارطلبان سپاه سپرده شد و در این سال ها قشر کارگر بیش از پیش تحت فشار قرار گرفت و آن چیزی که زحمتکشان جامعه با دستان پینه بسته و تن خسته خود به دست می آوردند از دست دادند. اول ماه می امسال؛ جامعه کارگری ایران امروزه علاوه بر بی توجهی ها و بی مهری هایی که خصلت حکومت استبدادی و ضد مردمی ایجاب می کند، با مشکلات و معضلات ناخواسته و تحمیلی دیگری نیز مواجه است که جایگاه و منزلت آنان را حتی از سطح متوسط منزلت مورد پذیرش جهانی و معاهدات مرتبط با آن از جمله کنوانسیون بین المللی کار بسیار پایین آورده است. جامعه کارگری ایران امروز با مشکلاتی از جمله معضل رو به گسترش بیکاری و مولود نامیمون آن یعنی فقر که علاوه بر سلب شرایط امنیت شغلی برای کارگران، زندگی آنان و خانواده هایشان را دچار تنش های دائمی ساخته است. واردات بی رویه و بی سابقه کالاهای مصرفی با مشابه داخلی طی سال گذشته به ایران که بخشی از آن که می توان معلول سیاست های خاص در روابط بین المللی حاکمان ایران دانست، منجر به ورشکستگی و فروپاشی چندین هزار واحد تولیدی و بیکاری نیروهای کار آنان شده است. و از طرفی عدم توجه به نقش فعالیت های صنفی و اتحادیه های کارگری در ساماندهی وضعیت حقوق و معیشت کارگران و جلوگیری از تشکیل آنها و حتی دستگیری فعالین این عرصه و برخوردهای خشن با اجتماعاتی که صرفاً جنبه صنفی داشته و ارائه تلقی سیاسی از آنها موجب بی ثباتی وضعیت نابسامان قشر کارگری شده است. از سویی دیگر خصوصی سازی که حاکمیت ایران در پیش گرفته خصوصی سازی که بیشتر به شخصی سازی شبیه هست تبدیل گرده است در واقع خصوصی سازی به شیوه نامناسب و غیر اصولی، همان واگذاری بی حساب و کتاب صنایع، کارخانجات و واحدهای اقتصادی بدون در نظر داشتن ارزش واقعی آنها، با بهای نازل به عده ای خاص از جمله وابستگان به قدرت سیاسی و یا همان سرکوب گران که تجمعات اعتراضی مردم را به خاک و خون کشیدند می باشد و عدم نظارت بر سرنوشت آتی آنها بعد از واگذاری، به گونه ای که بخش زیادی از این صنایع به دلیل عدم تناسب قیمت خرید با ارزش واقعی آنها، به فاصله کوتاهی از طرف صاحبان جدید آنها مضمحل و با فروش ماشین آلات و اموال منقول و غیر منقول آنها، بخش عظیمی از سرمایه های کشور را از بخش صنعت به بخش های دیگر از جمله واسطه گری، ساخت و ساز نیز مجوب شده است که طیف وسیعی از کارگران در اقصا نقاط میهن مان از کار بیکار شده و یا ماههاست که از دریافت حقوقی بی بهره بوده اند. کارگران که صاحبان اصلی نیروی کار شاغل در واحدهای اقتصادی و صاحبان واقعی آنها هستند اما حاکمیت که می بایست با اولویت قرار دادن تعاونی های کارگری، تعاونی هایی با نام هایی با برچسب نهادها متصل به حاکمان فاسد زندگی سختی را برای قشر کارگر به وجود آورده است. کارگران ایرانی که طی سال های اخیر باتنی رنجور و خسته با سیاست های نادرست دولت و حاکمیت کودتا اندک نان خود از سفره هایشان را از دست دادند.اول ماه می امسال نماد همبستگی کارگران و نیروهای مولد جامعه و پیوستگی آنان با جنبش آزادی خواهی ایران جهت رسیدن به حقوق از دست رفته خویش خواهد بود. رحیم همتی
با ۴۳ امتیاز و ۳ نظر فرستاده شده در بخش اجتماعی
نظرات

 


فراخوان برای ۱۱ اردیبهشت همانند تظاهرات‌های دیگه نبود و اعلام حضور در شهر‌ها به گستردگی دفعات قبل نبود اطلاع رسانی خیلی‌ ضعیف بود چون زیاد موضوع رو جدی نگرفتیم اما طرح الله اکبر‌های شبانه در شب روز ۱۰ اردیبهشت میتواند یک فراخوان بزرگ برای تجمع در روز ۱۱ اردیبهشت باشد الله اکبر‌های شبانه جدا از مساله دینی است و هماند صحبت کردن مردم با هم دیگر است و هماهنگی‌ برای روز تظاهرات. پیروزی نزدیک است... پیش به سوی ۱۱ اردیبهشت وعدهٔ ما راس سات ۱۰ شب بر بام‌های ایران آخرین هماهنگی‌‌های مردم ۱۰ شب ۱۰ اردیبهشت در سراسر ایران
با ۴۳ امتیاز و ۶ نظر فرستاده شده در بخش سیاست
نظرات

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به unsubscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به subscribe@balatarin.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته