-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

Latest Posts from Tehran Review for 04/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



Iran says it has discovered "a new computer virus aimed at espionage” in the alleged cyberwar with its enemies.

"Iranian experts have identified the particular characteristics of Stars Malware," Commander Gholamreza Jalali told Mehr News Agency today, adding: “The virus is compatible and harmonious with the [computer] system and in the initial phase it does minor damage and might be mistaken for some executive files of government organizations.”

Jalai maintained that Iran's experts are studying various aspects of this virus to take all necessary precautions against its potential capabilities.

While Jalali did not elaborate on which centres have been affected by the virus, he called on the foreign ministry to become more vigilant in its response to this "cyber attack."

Last year, an infection by the Stuxnet computer virus was reported in Iran's industrial computer systems, which many experts have blamed for the delays in launching the Bushehr Nuclear Power Plant. Jalali told Mehr News Agency that Stuxnet still posed a potential threat.

Iranian officials have said they neutralized Stuxnet before it could damage their systems. They accuse Israel and the U.S. of waging the cyber war against Iran.

source: Radio Zamaneh


 


یک مقام دولتی ایران از حمله “دومین ویروس جاسوسی” به جمهوری اسلامی خبر داده و خواستار اقدام وزارت امور خارجه برای مقابله با “تهاجم سایبری” به این کشور شده است.

به گزارش بی‌بی‌سی و به نقل از خبرگزاری مهر؛ غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، نوشته است که متخصصان ایرانی توانسته اند ویروس کامپیوتری “استارس” را، که فایل های دولتی را هدف قرار می دهد، کشف کنند و مورد بررسی قرار دهند اما هنوز به نتیجه قطعی و نهایی نرسیده اند.

آقای جلالی حملات ویروسی به ایران را به آمریکا و اسرائیل نسبت داده با متهم کردن این دو کشور به بی توجهی به مسایل حقوقی، گفته است که وزارت خارجه نسبت به پیگیری حقوقی این موضوع کم توجهی نشان داده است در حالیکه بسیاری از کشورها، مانند روسیه، تهاجم سایبری را به منزله جنگ رسمی علیه خود تلقی می کنند.


 


بانک مرکزی ایران ازافزایش ۲۵ درصدی قیمت مواد غذایی در تهران خبر داده است، برخی گزارش‌ها نیز حاکی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی اجاره بهای مسکن در تهران و چهار تا پنج برابر شدن قیمت برق در برخی مناطق ایران است.

به گزارش زمانه، قیمت برخی مواد غذایی همچون تخم مرغ بیش از ۶. ۹۷ درصد نسبت به سال گذاشته افزایش یافته و سیب سرخ با بیش از ۱۱۱ درصد، بیشترین رشد قیمت را داشته است.

بنا به این گزارش قیمت گروه لبنیات که کمترین رشد قیمت را در بین گروه‌های ۱۱ گانه سبد کالای بانک مرکزی داشته نیز ۵ درصد از سال گذشته بیشتر است.

آمار اعلام شده در ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۰ در مقایسه با قیمت این کالا‌ها در ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ قرار گرفته‌اند. این قیمت‌ها همچنین با قیمت‌‌‌ همان اقلام در هفته سوم فروردین ۱۳۸۹، مقایسه شده‌اند.

بانک مرکزی می‌گوید که قیمت میوه در هفته سوم سال جاری ۵. ۴۳ درصد افزایش یافته و بهای برنج با رشد ۴. ۱۳ درصدی مواجه شده است. این گزارش همچنین حاکی از بالا رفتن ۶. ۱۲ درصدی گوشت مرغ و ۴. ۷ درصدی گوشت قرمز است.

حبوبات و سبزیجات نیز با افزایش قیمت ۵. ۲۸ و ۳. ۲۰ درصدی روبرو شده‌اند. گروه روغن نیز افزایش ۵. ۲۵ درصدی را در هفته سوم فروردین امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بوده است. افزایش قیمت‌ها از جمله پیامد طرح هدفمندسازی یارانه‌ها که از دی ماه سال گذشته به اجرا درآمده است.

محمدحسن نکویی، معاون وزیر بازرگانی اسفند ماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که در سال ۱۳۹۰ افزایش قیمت نخواهیم داست و با وجود اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها روال طبیعی که سال‌های گذشته نیز در ایام پایانی سال وجود داشته، تکرار خواهد شد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم نیز در ماه‌های پایانی سال گذشته در جمع نمایندگان مجلس نرخ نزولی قیمت‌ها را وعده داده و گفته بود: «مردم در فروردین ۹۰ شاهد کاهش محسوس قیمت‌ها خواهند بود.»

آمار بانک مرکزی در حالی است که خبرگزاری مهر نیز از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی اجاره بهای مسکن در نقاط مختلف شهر تهران خبر داده است.

بنا به این گزارش مشاوران املاک ادامه افزایش اجاره بهای مسکن در تهران را پیش‌بینی می‌‌کنند، این در حالی است که مسئولان ذی‌ربط از کنترل اجاره بها در سال ۱۳۹۰ خبر داده بودند.

خبرگزاری مهر به نقل از یک مشاور املاک دلیل بالا رفتن اجاره بها را کم شدن سود بانکی عنوان کرده است.

به گزارش مهر در حال حاضر یک سوئیت ۳۰ متری در خیابان سردار جنگل در تهران با ۲ میلیون تومان ودیعه و ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان به اجاره گذاشته شده است و یک آپارتمانی ۴۲ متری در محدوده فردوس غرب هم با ۲۱ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می‌شود.

اجاره بهای یک آپارتمان ۵۰ متری در خیابان بهشتی ۵ میلیون ودیعه با ۵۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و برای اجاره یک خانه ۸۲ متری در خیابان استاد معین باید ۳۰ میلیون تومان ودیعه پداخت شود.

افزایش بهای برق و گاز خانگی نیز در روزهای اخیر برخی اعتراضات را در پی داشته است. به گفته حمیدرضا کاتوزیان، رئیس کمیسیون انرژی مجلس دولت در بحث آزادسازی حامل‌های انرژی خلاف نظر مجلس عمل کرده و قیمت برق در برخی مناطق نسبت به سال گذشته چهار تا پنج برابر خواهد شد.


 


همزمان با ادامه اختلافات پیش آمده در مورد حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، آیت الله علی خامنه‌ای روز یکشنبه با اشاره به آنچه «تلاش رسانه‌های بیگانه برای بزرگنمایی برخی اختلاف نظرها» نامید، گفت: «نباید از گفته‌ها و یا نوشته‌های ما برداشت اختلاف شود و اگر هم اختلاف نظری است، نباید جلوی مردم اخم کرد و بهانه به دست رسانه‌های بیگانه داد.»

این در حالی است که محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه در جلسه هیئت دولت شرکت نکرده است.

به گزارش رادیو فردا، سخنان رهبر جمهوری اسلامی، که در دیدار با وزیر کشور و فرماندهان نیروی انتظامی بیان شد، آخرین مورد از اظهارنظرهای او در مورد اختلافات میان دولت و بخش بزرگی از اصولگرایان، به ویژه پس از ماجرای استعفای حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات در روز ۲۸ فروردین است.

در آن تاریخ، دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که حیدر مصلحی از تصدی وزارت اطلاعات کناره‌گیری کرده و محمود احمدی‌نژاد نیز با پذیرش این استعفا، وی را به عنوان مشاور امور اطلاعاتی خود برگزیده است.

به دنبال انتشار این خبر، آیت الله خامنه‌ای ضمن مخالفت با کناره‌گیری حیدر مصلحی از سمت خود، از ادامه کار وی در وزارت اطلاعات حمایت کرد و بدین ترتیب، حیدر مصلحی در سمت خود ابقاء شد.

رهبر جمهوری اسلامی پس از آن نیز اعلام کرد که بنا ندارد در کارهای دولت دخالت کند، اما در این مورد که به گفته او «چندان هم مهم » نیست، احساس کرد که از «مصلحت بزرگی» غفلت شده است.

در این میان، از زمان انتشار اخبار در مورد ابقای وزیر اطلاعات، محمود احمدی‌نژاد هنوز واکنشی علنی نشان نداده و خبر پذیرش استعفای آقای مصلحی نیز همچنان در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در دسترس است.

این رفتار محمود احمدی‌نژاد، انتقاد مجلس را به همراه داشت و ۲۱۶ تن از نمایندگان، در نامه‌ای خواستار موضع‌گیری صریح او در حمایت از حیدر مصلحی شدند.

در همین حال، جلسه هیئت دولت در حالی بعد از ظهر یکشنبه با غیبت محمود احمدی‌نژاد برگزار شد که حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات، که مسئله ابقای وی به کشمکش میان دولت و مجلس بدل شده است در این جلسه حضور یافت.

برخی از وب‌سایت‌های خبری شرکت نکردن محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت را ادامه اختلاف نظر میان وی و رهبر جمهوری اسلامی بر سر ابقای حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات ارزیابی می‌کنند.

در حالی که اصولگرایان با اختلاف درونی مواجه‌اند حجت‌الاسلام سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران نیز خواستار روشن کردن این اختلافات برای نیروهای سپاهی شده است.

حجت‌الاسلام سعیدی روز شنبه گفت: «الان با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین شرایط روبرو هستیم، بین اصولگرایان با اصولگرایی تفاوت دارد، باید این تفاوت‌ها برای پاسداران شفاف و روشن بیان شود.»

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه تاکید کرد: «امروز وضعیت اصولگرایان با ابتدای کار تفاوت کرده است، نمی‌توان چشم خود را در برابر اشتباهات برخی از کسانی که با عنوان اصولگرایی وارد عرصه سیاست شده‌اند، بست و چیزی به زبان نیاورد.»


 


Iran’s Press TV reports this morning that Iran has refuted US allegations of Tehran’s interference in internal affairs of other states, stressing that certain countries are taking politically-motivated stance against the Islamic Republic.

On Friday, US President Barack Obama claimed that the Syrian government is seeking Iran’s aid in dealing with the Syrian protests, saying, “Instead of listening to their own people, (Syrian) President Bashar Assad is blaming outsiders while seeking Iranian assistance in repressing Syria’s citizens through the same brutal tactics that have been used by his Iranian allies.”

Speaking to Iran’s Arabic-language news channel Al-Alam on Saturday, Iranian Foreign Ministry Spokesman Ramin Mehmanparast said, "We do not accept claims about Iran’s meddling with affairs of countries like Syria and reject them. We believe that such a stand comes from a political stance."

He added that Iran’s foreign policy is based on non-interference in the internal affairs of countries, stressing that the Islamic Republic respects territorial integrity of states and their public demands. Mehmanparast emphasized that Syrian officials are prudent and have the capability of managing their country’s internal affairs.

He condemned brutal crackdowns against protesters and military interference of foreign powers in the affairs of regional countries and said Iran believes in an approach which will meet the legal demands of the people.

Protests demanding governmental reform have been held in several Syrian cities over the past weeks. Dozens of people have been killed during the protests. The opposition accuses the security forces of being behind the killings. The Syrian government, however, refutes the accusation and puts the blame on armed gangs and agitators backed by foreign powers — especially Israel — for the unrest.

source: Press TV


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به tehranreview-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به tehranreview@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته