-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

Lates News from Iran Christian for 04/25/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



سید احمد خاتمی در جلسه‌ای با حضور طلاب در پاسخ به سوال یکی از حضار که گفته بود در شهر قم افراد بد حجاب آزادانه در شهر می‌گردند و و هنگامی که از نیروی انتظامی پرسیده می‌شود چرا به وظیفه خود عمل نمی‌کند، می‌گویند ما دستوری برای این کار نداریم، اظهار داشت: دولت برای جذب آرایی که در انتخابات ۸۸ به کاندیداهای دیگر رای دادند در مسأله حجاب روی به سیاست تساهل و تسامح آورده است و در این موضوع قیافه روشنفکری گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه مسأله حجاب در جامعه امروز ما تبدیل به یک مشکل و فاجعه فرهنگی شده است افزودند: دیگر نمی‌توانیم بگوییم در حوزه مسائل فرهنگی و علی‌الخصوص حجاب در کشور کم کاری صورت می‌‌گیرد و باید گفت اصلا کاری در جامعه برای حل مشکلات این چنینی صورت نمی‌گیرد.
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از اصطلاح بی‌کاری برای شرایط فرهنگی جامعه امروز استفاده کرده و گفتند: هیچ یک از مسئولان به فکر حل کردن و پیدا کردن راه حل برای این مشکل نبوده و به نظر می‌رسد دیگر با کار فرهنگی نمی‌توان جلوی بدحجابی در جامعه را گرفت و فکر می‌کنم برای حل این مسأله باید خون‌های پاکی ریخته شود تا این معضل از جامعه ما ریشه کن شود.
خاتمی در ادامه افزود: رویکرد فرهنگی دولت در این زمینه به شدت ضعیف بوده و بنده بارها و بارها در نماز جمعه تهران این مسأله را گوشزد کرده و مردم هم در نظرسنجی‌ها این موضوع را با حدود ۹۰ درصد تائید کرده‌اند.
وی در پایان تاکید کرد با رویکرد آرام و آهسته و به اصطلاح کار فرهنگی دیگر نمی‌توان این موضوع را حل کرد.
 


دراويش سلسله نعمت اللهي گنابادي از صدور احضاريه براي نورعلي تابنده، قطب اين دراويش خبر مي دهند.
مصطفي آزمايش، سخنگوي دراويش نعمت اللهي به بي بي سي فارسي گفت كه اين احضاريه را دادستاني گناباد صادر كرده و براي آقاي تابنده به تهران فرستاده است.
به گفته او، مقامات قضايي پذيرفته اند كه با توجه به سن بالا و جايگاه آقاي تابنده، نماينده اي را براي "تفهيم اتهام" نزد او بفرستند.
احضاريه مذكور به موضوع دفن اموات در گورستان مزار سلطاني، مدفن اقطاب و مشايخ دراويش سلسله نعمت اللهي در بيدخت گناباد مربوط مي شود كه مقامات آن را ممنوع كرده اند و مي گويند كه عملي "غير بهداشتي" است.
همزمان از بيدخت گناباد خبر مي رسد كه انتقال ۸ تن از دراويش به زندان وكيل آباد مشهد اعتراض پيروان سلسله را در پي داشته است.
آقاي آزمايش به بي بي سي فارسي گفت كه حكم محكوميت اين افراد پيش تر صادر شده بود و اكنون اجرا شده است.
او گفت وكلاي دراويش سه روز پيش در محل دادگستري گناباد حاضر شده و با دادستان اين شهر گفت و گو كرده بودند و او ارائه پاسخ را به امروز (شنبه سوم ارديبهشت) موكول كرده بود.
اما مقامات قضايي صبح امروز اعلام كردند كه حكم هاي مذكور قطعي و لازم الاجراست.
به دراويش هشدار داده شده است كه در صورت هر گونه تجمع يا اقدام اعتراضي، با واكنش قاطع مأموران انتظامي و امنيتي مواجه خواهند شد.
فشار بر دراويش گنابادي در سال هاي اخير در ايران افزايش يافته و حسينيه آنها در شهرهاي قم، بروجرد و اصفهان تخريب شده است.
گروهي از روحانيان سنتي شيعه و مسئولان نهادهاي مذهبي در ايران از گرايش روزافزون جوانان به اعتقادات عرفاني و صوفي گرايانه اظهار نگراني كرده و اين اعتقادات را گمراه كننده دانسته اند.
به نظر مي رسد كه برخورد با دراويش گنابادي ناشي از اين گونه نگراني ها باشد.
سابقه سلسله دراويش نعمت اللهي گنابادي به شاه نعمت الله ولي، عارف قرن نهم هجري باز مي گردد.
پيروان شاه نعمت الله ولي در سده هاي اخير به سه شاخه ذوالرياستيني (منورعليشاهي)، گنابادي (سلطانعلي شاهي) و صفايي (صفي عليشاهي) تقسيم شده اند.
اعتقادات طريقت گنابادي نسبت به شاخه هاي ديگر به اهل شريعت نزديك تر است و پيروان اين شاخه مكان هاي تجمع خود را به جاي خانقاه، "حسينيه" مي نامند.
رهبر يا "قطب" فعلي دراويش گنابادي نورعلي تابنده، معروف به مجذوبعلي شاه است.

 


در ماه‌های اخیر وضعیت مسیحیان در کشورهای غیرمسیحی به شکل بی‌سابقه‌ای در کانون توجه افکار عمومی جهان قرار گرفته و ارگان‌های گوناگونی را به پژوهش واداشته است.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» روز چهارشنبه (۱۳ آوریل/۲۴ فروردین) سازمان مسیحی "کلیساهای در جفا " نتایج پژوهش‌های خود را در باره‌ی مسیحیان کشورهای گوناگون منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان، بر اساس گزارش این سازمان وضعیت مسیحیان در کشورهای غیرمسیحی بدتر شده است. آنها در بیش از ۵۰ کشور جهان از تبعیض دولتی رنج می‌برند و پیوسته بر اثر تجاوز و قتل و غارت تحت فشار روحی و روانی هستند.
"کلیسا های در جفا" در گزارش خود شکل‌های گوناگونی از سرکوب مسیحیان را مطرح کرده است،از جمله تبعیض‌های قانونی را. در این رابطه، عربستان سعودی، عراق، مصر، کره‌ی شمالی‌، چین و پاکستان جایگاه ویژه‌ای دارند.
در این گزارش تاکید شده است که در عربستان سعودی برای گرویدن مسلمانان به مسیحیت مجازات اعدام در نظر گرفته شده و از برگزاری مراسم مذهبی خصوصی مسیحیان جلوگیری می‌شود.
بر اساس پژوهش "کلیسا ها در جفا "، مسیحیت در عراق در حال انقراض است. در این کشور بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ نزدیک به ۲۰۰۰ مسیحی یا ربوده شده‌اند یا به شکل‌های گوناگون به‌قتل رسیده‌اند.
در مصر نیز شدت درگیری‌ها میان مسلمانان و مسیحیان قبطی نگرا‌ن‌کننده است. در آخرین درگیری که روز نهم مارس سال جاری در قاهره رخ داد، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۱۱۰ نفر زخمی شدند. این درگیری هنگامی رخ داد که شماری از شهروندان مسیحی قاهره علیه حمله‌ی افراد ناشناس به یک کلیسا در جنوب این شهر گرد‌ آمده بودند.

مسیحیان در ایران
سازمان "کلیسا ها در جفا " بر خلاف سازمان مسیحی "درهای باز" فهرستی از کشورهایی که مسیحیان در آنها تحت فشار هستند را تهیه نکرده است.
سازمان "درهای باز" سالانه وضعیت مسیحیان در ۵۰ کشور غیرمسیحی را بررسی کرده و بر مبنای شدت سرکوب مسیحیان در این کشورها، فهرستی منتشر می‌کند. در فهرست سال ۲۰۱۰ که پنجم ژانویه امسال منتشر شد، ایران پس از کره‌‌ی شمالی در جایگاه دوم قرار گرفته است.
در ایران مسیحیان بشارتی به شدت تحت فشار هستند.  دولت ایران آنها را «جریانی فاسد و منحرف» می‌خواند و به شد‌ت با آنها مبارزه می‌کند.
دو میلیارد مسیحی هستند که مورد آزار قرار دارند
هر گروه حقوق بشری و آژانس های دولتی غربی در جهان که موضوعات آزار مسیحیان را دنبال می کنند ، کم و بیش به این نتیجه رسیده اند که: بین 200 تا 230 میلیون از مسیحیان جهان روزانه با تهدید ها ، قتل ، ضرب و شتم ، زندان و شکنجه مواجه اند. حدود 350 تا 400 میلیون با تبعیض در زمینه های کاری و مسکن روبرو اند. یک تخمین محافظه کارانه نشان می دهند که در سال حدود 150 هزار مسیحی بخاطر ایمانشان کشته می شوند.
مسیحیان تنها گروه بزرگ در جهان هستند که حقوق بشر در رابطه با ایمانشان اجرا نمی شود.

 


در جدید ترین شیوه اعتراضی، برخی از شهروندان تهرانی برگه‌های قبض گاز خود را به نشانه اعتراض به داخل ضریح آرامگاه  خمینی در بهشت زهرا تهران انداخته‌اند.
برخی گزارش‌های تایید نشده از تهران حاکی است در جدید ترین شیوه اعتراضی، برخی از شهروندان تهرانی برگه‌های قبض گاز خود را به نشانه اعتراض به داخل ضریح آرامگاه خمینی در بهشت زهرا تهران انداخته‌اند که می‌تواند در پاسخ به ادعای ۳۲ سال پیش او که می‌گفت آب و برق را مجانی می‌کند باشد.
خودنویس می نویسد، علیرغم گذشت دو هفته از ماجرای افزایش قبض گاز مصرفی در ایران و صدور قبض‌های عجیب و غریب برای خانوارها به ویژه مجتمع‌های آپارتمانی که به گفته مردم ارقام میلیونی آن سربه فلک کشیده است و اعتراضات مختلف مردم و برخی مسئولین و نمایندگان مجلس به نظر می‌رسد، مسوولان «شرکت ملی گاز ایران» هنوز پاسخی به شکایات مردمی در استان‌های مختلف کشور نداده‌اند.
از سوی دیگر بسیاری از مشترکین گاز مصرفی نیز کماکان از پرداخت قبوض گاز خود امتناع می‌کنند و با تجمع در شرکت گاز منطقه خود به طرح شکایات می‌پردازند و در انتظار تصمیم مسئولان دولتی در این زمینه هستند.
اما برخی گزارش‌های شهروندی از تهران حاکی است در جدید ترین شیوه اعتراضی، برخی از شهروندان تهرانی برگه‌های قبض گاز خود را به نشانه اعتراض به داخل ضریح آرامگاه خمینی در بهشت زهرا تهران انداخته‌اند.
شاید انگیزه ی این شیوه از اعتراض شهروندان به افزایش بی رویه هزینه گاز،برق،آب و تلفن کنایه ای است به وعده های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در سالهای ابتدایی انقلاب سال ۵۷ مبنی بر مجانی کردن آب و برق و اتوبوس.
وعده‌هایی که همچون بسیاری دیگر با گذشت بیش از ۳۲ سال از عمر جمهوری اسلامی هرگز تحقق پیدا نکرد.
خمینی در آن ایام در سخنانی با اشاره به خدماتی که در حکومت آینده ایران به مردم ارائه خواهد شد اعلام کرده بود: «آب و برق را مجانی می‌کنیم، اتوبوس را مجانی می‌کنیم، یکی از اموری که باید بشود، همین معناست که خواهد شد،این دارایی از غنائم اسلام است و مال ملت است و مستضعفین، و من امر کرده‌ام که به مستضعفین بدهند و خواهند داد و پس از این هم تخفیف های دیگر در امور خواهد حاصل شد، لکن یک قدری باید تأمل کنیم، به این نغمه های باطل گوش نکنیم...»
هنوز هیچ منبع رسمی‌ای این خبر را تایید نکرده است.

 


خبرگزاري ايرنا از انفجار دو بمب صوتي در شهر سنندج خبر داده است.
به گزارش اين خبرگزاري، اين دو انفجار كه شنبه شب رخ داد، تلفاتي بر جاي نگذاشت و تنها يك نفر به خاطر اصابت شيشه مجروح شده است.
به گفته سرتيپ دوم ابراهيم قائد رحمتي، فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان، انفجار اول حدود ساعت ده شب در ميدان آزادي سنندج رخ داد و انفجار دوم چند دقيقه بعد در خيابان حسن آباد اين شهر به وقوع پيوست.
به گزارش ايرنا بمب دوم در داخل يك سطل زباله در كنار يك دستگاه خودپرداز بانك كشاورزي كار گذاشته شده بود كه علاوه بر تخريب دستگاه خودپرداز، شكسته شدن شيشه هاي مغازه هاي اطراف را به همراه داشت.
استان كردستان در هفته هاي گذشته شاهد افزايش حملات مسلحانه عليه ماموران انتظامي و امنيتي بوده است.
حمله به يك پاسگاه مرزباني در سيزدهم فروردين كشته شدن سه سرباز وظيفه و يك مامور مرزباني نيروي انتظامي را به همراه داشت.
يك افسر و يك سرباز نيروي انتظامي نيز در حمله اي كه در روزهاي نخستين فروردين در سنندج رخ داد، كشته شدند.

 


همزمان با اظهارات مصباح یزدی، مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سازندگان این مستند را دارای «اهداف خوب اما ورود ناشیانه و البته با انگیزه‌های سیاسی» توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آلمان، با گذشت چهار روز از اعلام خبر تشکیل پرونده قضایی برای سازندگان مستند "ظهور نزدیک است" دو روحانی سرشناس سیاسی با ستایش از رهبر ایران، از انگیزه سازندگان این فیلم دفاع کردند.
همزمان ویدئویی از امام جمعه موقت قم در فضای مجازی منتشر شده که وی در آن ادعا می‌کند که رهبر جمهوری اسلامی به هنگام تولد "یا علی" گفته است. پیش‌تر برخی از رسانه‌ها از نگرانی مراجع شیعه نسبت به «تضعیف اعتقادات جامعه با انتشار مسائل انحرافی» خبر دادند.

«خامنه‌ای؛ بالاتر از سید خراسانی»
مصباح یزدی از روحانیان نزدیک به محمود احمدی نژاد، سازندگان مستند ظهور نزدیک را «دارای نیّت خیر» خواند اما پرداختن به موضوع زمان ظهور امام دوازدهم شیعیان را نادرست دانست.
به گزارش وبسایت جرس، قاسم روانبخش دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو سخن (ارگان موسسه‌ای که مصباح یزدی مدیریت آن را بر عهده دارد) گفته است: «علامه مصباح فرمودند: اعتقادی که من به مقام معظم رهبری دارم خیلی بالا‌تر از آن سید خراسانی است که در روایات آمده است.»
مصباح یزدی افزوده است: «فکر نکنم تولیدکنندگان قصد خاصی داشته باشند. ممکن است قصدشان هم خیر باشد امّا پرداختن به این مسائل درست نیست.»
حمایت تلویحی وی از مستند "ظهور نزدیک است" در شرایطی صورت می‌گیرد که مکارم شیرازی خواستار پیگرد قضایی دست اندرکاران ساخت و توزیع آن شده است. محسنی اژه ای دادستان کل کشور نیز در یک کنفرانس خبری (12 آوریل / 22 فروردین)، درباره تهیه کنندگان این مجموعه گفته است: «این افراد مطمئن باشند که دادستانی به عنوان نماینده مدعی العموم در این مورد وارد می شود».
این مستند، شرایط کنونی ایران و جهان را‌‌همان شرایطی توصیف می‌کند که در روایات شیعی به «عصر پیش از ظهور» مشهور است. براساس برخی از روایات شیعی یکی از نشانه‌های ظهور امام دوازدهم شیعیان‌‌«‌برآمدن شعیب‌بن صالح، فرمانده لشکر سید خراسانی» است و این مستند، رهبر ایران را سید خراسانی و احمدی‌نژاد را فرمانده لشگر وی می‌خواند.
برخی از چهره‌های روحانی شیعی، ادعاهای مطرح شده در این مستند را رد کرده‌ و روایات شیعی مورد استناد در آن را «ضعیف و غیرمعتبر» خوانده‌اند. برخی از محافظه‌کاران نیز این مستند را تلاشی انتخاباتی از سوی تیم محمود احمدی‌نژاد دانسته و خواستار برخورد قضایی با آن شده‌اند.

ذوالنور: «هدف خوب؛ ورود ناشیانه»
همزمان با اظهارات مصباح یزدی، مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، سازندگان این مستند را دارای «اهداف خوب اما ورود ناشیانه و البته با انگیزه‌های سیاسی» توصیف کرد.
به گزارش خبرآنلاین،ذوالنور گفت: «در خصوص نشانه‌هایی که برای سید خراسانی در این فیلم ذکر شده است باید گفت که تنها تهیه‌کنندگان این فیلم این اعتقاد را ندارند. بلکه بسیاری از بزرگان، شخصیت‌های علمی و علمای ما نیز می‌گویند محتمل و ممکن است آن سید خراسانی انشاء الله وجود مبارک مقام رهبری باشد. ولی برخی افراد آمدند نسبت به تعیین گزینه‌ها و مصادیق دیگر مقداری ورود ناشیانه داشتند».

 


«خيرت ويلدرز» سازنده فيلم  «فتنه» اعلام كرد در ادامه فيلم قبلي خود فيلمي ديگر را در خصوص پيامبر مسلمانان مي‌سازد.
به گزارش خبرگزاری فارس با بیان این مطلب نوشت،  در حالي كه محاكمه «خيرت ويلدرز» سازنده فيلم موهن «فتنه» در آمستردام پايتخت هلند و به جرم اهانت به مقدسات مسلمانان ادامه دارد؛ اين عضو تندوري مجلس هلند از ساخت فيلمي در اهانت به پيامبر اسلام  با عنوان  «زندگي وحشيانه» خبر داد.
ویلدرز در صفحه توئيتر خود با اعلام اين خبر اين فيلم را قسمت دوم فيلم «فتنه» اعلام كرده است.
به گزارش پايگاه خبري «السينما» می نویسد ، وي در صفحه توئيتر خود با توهين به پيامبر اسلام  تاكيد كرده است فيلم جديد خود را با آغاز سال 2012 ارائه خواهد كرد.
اين در حالي است كه «مارك روته» نخست‌وزير دولت هلند جمعه گذشته در خلال يك كنفرانس مطبوعاتي از سخن گفتن درباره فيلم جديد ويلدرز كه از دوستان و شركاي دولت ائتلافي اوست، اجتناب كرد و گفت: او تا وقتي كه قانون را زير پا نگذاشته آزادي بيان دارد.
ويلدرز در سال 2008 با توليد فيلم «فتنه» در 15 دقيقه به خشم مسلمانان را برانگیخت، اين فيلم اسلام را دشمن آزادي و خشونت‌طلب و همچنين مسلمانان را تروريست و وحشي معرفي مي‌كند.
ويلدرز در فيلم خود قرآن را با كتاب «نبرد من» آدولف هيتلر مقايسه كرده است و آن را منشأ الهام‌گيري براي حملات تروريستي و ديگر خشونت‌ها مي‌داند كه اين فيلم واكنش‌هاي بسياري را از طرف مسلمانان و حتي سياست‌مداران غيرمسلمان در پي داشته‌است.
وی چندی پیش نیز خواستار بحث عمومی‌ درباره شخصیت محمد شد و گفت: چنین بحثی‌ می‌تواند باعث بصیرت مسلمانان برای ترک اسلام شود.

 


فرهاد ثابتان، سخنگوی جامعه جهانی بهایی در مصاحبه با "روز" میگوید که فشارها بر شهروندان بهائی در ایران افزایش یافته و حکومت درصدد است با افزایش این فشارها، شهروندان بهائی ایرانی را وادار به خروج از کشور کند.
تخریب منازل و قبرستان های بهائی، جلوگیری از ادامه تحصیل و اخراج دانشجویان بهائی از دانشگاهها، بازداشت های گسترده شهروندان بهائی و جلوگیری از کسب و کار آنها در ایران از مواردی است که به گفته آقای ثابتان و براساس گزارش های رسانه ها و فعالان حقوق بشرطی سالیان گذشته همواره از سوی حکومت در قبال شهروندان بهائی اعمال شده است.
هفته گذشته نیز اعلام شد حکم 7 تن از سران بهائی که در دادگاه تجدید نظر از 20 سال به دهسال کاهش یافته بود از سوی دادستان کل کشور، برخلاف شریعت تشخیص داده شده و افزایش یافته است.
فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم و مهوش ثابت، 7 تن از سران بهائی هستند که با عنوان "گروه یاران" سرپرستی جامعه بهائی در ایران را برعهده داشتند.
مهوش ثابت از اسفند 86 و 6 نفر دیگر از اردیبهشت 87 در بازداشت هستند و حکومت دلیل بازداشت آنها را مسائل امنیتی عنوان کرده و آنها را به جاسوسی برای اسرائیل، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام متهم کرده است اما جامعه بهائی همواره این مساله را رد کرده و این اتهامات را بی اساس میخواند.

دادگاه تجدید نظر خلاف شریعت حکم داد
افزایش حکم دادگاه تجدید نظر از سوی دادستان از ده سال به 20 سال موضوعی است که آقای ثابتان به "روز" توضیح می دهد: این مساله به صورت شفاهی به زندانیان بهائی ابلاغ شده و به صورت کتبی تاکنون ابلاغی صورت نگرفته است و دقیقا ما جزئیات این حکم را نمی دانیم که تحت چه شرایطی و روی چه اصلی صورت گرفته است و به نظر می رسد می خواهند هر چه بیشتر آنها را تحت فشار قرار دهند.
او می افزاید: دادستان کل کشور گفته است که حکم دادگاه تجدید نظر مخالف شریعت بوده. یعنی موازین قانونی و استینافی که داده شده، تحت تاثیر برداشت شخصی دادستان از شریعت قرار گرفته و ما به شدت از این مساله نگران هستیم.
افزایش حکم محکومیت 7 تن از سران بهائی به 20 سال تاکنون به وکلای آنها ابلاغ نشده. آقای ثابتان می گوید: براساس قانون باید به صورت کتبی کم را به وکلا ابلاغ کنند اما تاکنون این امر صورت نگرفته و مشخص هم نیست آیا اینکار را خواهند کرد یا نه. وقتی حکم را کتبی ابلاغ می کنند می توانیم تجزیه و تحلیل کنیم که آیا با قوانین ایران همخوانی دارد و برچه اساسی این امر صورت گرفته. اما همین عدم ابلاغ کتبی حکم نشان می دهد که این 7 نفر بی گناه هستند وگرنه چه دلیلی دارد که این کار را نکنند؟
اعضای "گروه یاران" در زندان رجایی شهر به سر می برند؛ از سخنگوی جامعه بهائی درباره شرایط و وضعیت آنها می پرسم. می گوید: ما نمی توانیم با آنها به طور مستقیم صحبت کنیم و چنین امکانی وجود ندارد لذا نمی توانیم وضعیت آنها را بدانیم آنچه از خانواده و فامیل هایشان می شنویم این است که به طور نسبی حالشان خوب است؛ اما میدانید که زندان رجایی شهر از مخوف ترین زندان های ایران است که اشرار، جانیان خطرناک و زندانیانی با جرم ها و محکومیت های سنگین در آنجا به سر می برند و زندانیان سیاسی و وجدان چه بهائی و چه غیر بهائی با این افراد متاسفانه مخلوط هستند و این نیز باعث نگرانی است.
آقای ثابتان می گوید که این 7 نفر با تلفن با خانواده ها و بستگان خود در ارتباط هستند اما ملاقات های آنها غیر متناوب و به صورت کابینی است و هر موقع مسئولین اراده می کنند اجازه این ملاقات ها را می دهند و هر موقع نخواهند نمی دهند.
به گفته او، این زندانیان از حداقل حقوق قانونی خود نیز بهره مند نیستند و برخی از آنها از بیماری هایی رنج می برند که نگرانی ها را نسبت به وضعیت آنها افزایش داده است.
اما جامعه جهانی بهائی در قبال این رفتار چه خواهد کرد؟ آیا این جامعه راهکارهایی برای برخورد و یا تعدیل احکام صادر شده دارد و اصلا می تواند در این زمینه تاثیر گذار باشد؟ سخنگوی جامعه جهانی بهائی در این زمینه می گوید: جامعه جهانی بهائی در کشورهای مختلف با مقامات کشورها تماس گرفته و اکنون بسیاری از کشورها و همچنین سازمان های حقوق بشری این امر را محکوم کرده اند. خانم کاترین اشتون موضع گرفته و رئیس پارلمان اروپا و خیلی از شخصیت هایی که در جامعه بین الملل فعال هستند صدای خودشان را بلند کرده اند.
او می افزاید: در اصل جامعه جهانی بهائی فعالیت های خود را از این طریق ادامه خواهد داد تا شاید فشارهای بین المللی بتواند تاثیر گذار باشد تا حکومت ایران وقتی زندانیان سیاسی و وجدان اعم از بهائی و غیر بهائی را محکوم می کند حداقل در چارچوب قوانین صورت گیرد و اجازه دهد دیده بان های خارجی به ایران سفر کرده و این روند را از نزدیک ببینند. هرچند که ما معتقدیم بازداشت و محکوم کردن این افراد کاملا بدون اساس و دلیل است اما حداقل درخواست ما این است که در چارچوب قوانین رفتار شود.

80 بهائی در زندان

تنها این 7 نفر نیستند که از شهروندان بهائی در زندان به سر می برند. به گفته آقای ثابتان، بیش از 80 نفر از شهروندان بهائی اکنون در زندان هستند. او توضیح می دهد: برخلاف ادعاهای حکومت، هیچ یک از شهروندان بهائی به دلایل امنیتی بازداشت نشده اند و صد در صد بازداشت آنها به خاطر عقیده آنها یعنی بهائی بودنشان است و تاکنون حکومت برای هیچ یک از بازداشت شده ها در پشت دربهای بسته دادگاهها نتوانسته هیچ مدرکی ارائه دهد.
آقای ثابتان می افزاید: بازداشت شهروندان بهائی همچنان ادامه دارد بخصوص در سمنان، سنگ سر، کرمان و اصفهان و بهائیانی که تجارت می کنند و مغازه و کسب و کاری دارند به صورت غیر مترقبه بازداشت می شوند و یا در بازداشت می مانند و یا با قرار وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه آزاد می شوند و اکنون تعداد به چند صد نفر رسیده که یا در زندان محکومیت خود را می گذرانند، یا در بازداشت هستند و هنوز حکمی برای آنها صادر نشده و یا با قرار وثیقه آزاد شده اند و در انتظار برگزاری دادگاه وصدور حکم هستند.

بیرون راندن بهائیان از کشور
اما برخورد با شهروندان بهائی تنها در بازداشت و زندان خلاصه نمی شود. سخنگوی جامعه جهانی بهائی توضیح می دهد: کسب و کار شهروندان بهائی را پلمپ می کنند. دانشجویان بهایی به هیچ عنوان حق ورود به دانشگاهها را ندارند و بعد از ورود به دانشگاهها اگر مشخص شود که بهائی هستند اخراج می شوند. صددرصد یک سیستم از قبل طراحی شده و سیستماتیک وجود دارد که در تمام ابعاد زندگی شهروندان بهائی فشار می آورد حق تحصیل ندارند، حق کسب و کار ندارند، حتی حق کفن و دفن را نیز از بهائیان گرفته اند. به طوریکه در مشهد یک خانم بهائی فوت کرده و یک ماه است جواز کفن و دفن نمیدهند چون قبرستان بهائی ها را تخریب کرده اند و اجازه نمی دهند او را در قبرستان دیگری دفن کنند چون حکومت بهائیان را کافر می داند و اجازه دفن آنها در قبرستان های مسلمانان را نمی دهد.
به خروج شهروندان بهائی از ایران اشاره می کنم و می پرسم آیا این همان هدفی نیست که حکومت دنبال میکند؟ آقای ثابتان پاسخ می دهد: دقیقا همین طور است وقتی حداقل ها را برای یک زندگی از فردی می گیرند و فشارهای روحی می آورند و از نظر اقتصادی نیز تحت فشار قرار میدهند فرد ناچار از خروج از کشور می شود. با همه این فشارها میخواهند شهروندان بهائی را از کشورشان برانند. متاسفانه روند حکومت این است که یا باید همه مسلمان باشند آن هم از نوع شیعه خاصی که معتقد به ولایت فقیه باشد یا نباید زندگی کند می بینیم که حتی نسبت به مسیحیان و دراویش هم این فشارها وجود دارد و حکومت هر ایده و دیدگاهی غیر از ایده و دیدگاه رسمی خود را بر نمی تابد.
جمهوری اسلامی آئین بهائیت را که در قرن نوزدهم میلادی به وجود آمده و بیش از 7 میلیون پیرو دارد "فرقه ضاله" میداند و بر این اساس پیروان این آئین را از حقوق شهروندی خود محروم میکند.
آنچه که آقای ثابتان به عنوان یک سیستم از قبل طراحی شده و سیستماتیک برای برخورد با شهروندان بهائی از آن سخن می گوید در برخی نامه های مسولین جمهوری اسلامی به چشم می خورد.
7 آبان ماه 84، سردار فیروز آبادی به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در نامه ای خطاب به وزارت اطلاعات، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه و فرمانده ارتش از آئین بهائیت با عنوان "فرقه ضاله" نام برده و دستور داده است که گزارش کاملی از "کلیه فعالیت های این فرقه ها اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهت شناسایی کلیه افراد این فرقه های ضاله" به صورت محرمانه جمع آوری شود. رونوشت این نامه که مهر "خیلی محرمانه" بر بالای آن به چشم می خورد به رئیس وقت قوه قضائیه و رئیس دفتر رهبری، فرستاده شده است.
این امر در نامه محرمانه سید محمد رضا هاشمی گلپایگانی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به رئیس دفتر رهبری در 6 اسفند کاملا مشهود است چنانچه او در این نامه به جلسه ای با حضور رهبر جمهوری اسلامی اشاره کرده و به عنوان نتیجه و تصمیم این جلسه نوشته است که " برخورد نظام با آنان (بهائیان) باید طوری باشد که راه ترقی و توسعه آنان مسدود شود.

شماره: ١٣٢٧/                             بسمه تعالی   


تاریخ: ٦/١٣/٦٩                                                                  آرم شورایعالی


پیوست: ندارد              شورایعالی انقلاب فرهنگی                    انقلاب فرهنگ   


شورای عالی انقلاب فرهنگی
محرمانه
حضرت حجت الاسلام جناب آقای محمدی گلپایگانی
ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری
سلام علیکم
بعد از تحیات , عطف برنامه شماره ٧٨٣/١ س مورخ ١٠دی٦٩ دائر بر ابلاغ اوامر مقام معظم رهبری به
ریاست محترم جمهوری در رابطه با مسائل بهائیان به استحضار میرساند حسب ارجاع ریاست محترم جمهوری و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی موضوع جهت طرح و بررسی در دستور جلسه `١٢٨ مورخ ١٦بهمن٦٩ و ١١٩ مورخ، ٢بهمن٦٩ شورایعالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در تعقیب مذاکرات و مراتبی که در جلسه ١١٢ مورخ ٢مرداد٦٦ شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست مقام معظم رهبری ( رئیس و عضو شورایعالی) در این خصوص بعمل امده بود، نظرات و اوامر اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل بهائیان به اطلاع شورایعالی رسید و با عنایت به مفاد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مسائل شرعی و قانونی و سیاستهای عمومی کشور مورد مذاکره و مدافه و اعلام نظر واقع گردید و در راستای تعیین و پیشنهاد سیاست صحیح و معقول در برخورد با مسائل مذکور و با عطف توجه خاص به اوامر مقام عظیم الشان رهبری جمهوری اسلامی ایران دائر بر آنکه " در این رابطه سیاست گذاری درستی بشود تا همه بفهمند چه کار باید بشود یا نشود" ماحصل مذاکرات و پیشنهادات بشرح زیر جمع بندی گردید و ریاست محترم جمهوری و رئیس شورایعامی انقلاب فرهنگی ضمن مناسب دانستن نتیجه مذاکرات و پیشنهادات مقرر فرمودند مراتب به استحضار مقام معظم رهبری رسانده شود تا ضمن ارشادات لازم بهر ترتیب که صلاحدید میفرمایند عمل شود.

جمع بندی نتایج مذاکرات و پئشنهادات

الف: جایگاه کلی بها ئیان در نظام مملکتی
1.     بدون جهت آنان از مملکت اخراج نمی شوند
2.     بی دلیل آنان دستگیر، زندانی و یا مجازات نمی شوند
3.     بر خورد نظام با آنان باید طوری باشد که راه ترقی و توسعهء آنان مسدود شود.

ب- جایگاه فرهنگی
1.     در مدارس چنانچه اظهار نکردند بهائی اند ثبت نام شوند
2.     حتی المقدور در مدارسی که کادر قوی و مسلط بر مسائل عقیدتی دارند ثبت نام شوند
3.     در دانشگاهها چه در ورود و چه در حین تحصیل چنانچه احراز شد بهائی اند از دانشگاه محروم شوند
4.     فعالیت سیاسی ( جاسوسی ) آنها با وضع قوانین و مقررات دولتی پاسخ داده شده و فعالیتهای اعتقادی و تبلیغی را با فعالیتهای دینی، تبلیغی و فرهنگی پاسخ داد.
5.     موسسات تبلیعی ( مانند سازمان تبلیغات اسلامی ) شعبه ای مستقل برای مقابله با فعالیتهای اعتقادی و تبلیغی بهائیت تأسیس نمایند.
6.     جهت مقابله و از بین بردن ریشه های فرهنگی آنان در خارج از کشور پیشنهاد و طرح تهیه شود.
ج: جایگاه حقوقی و اجتماعی
1.     در اختیار گذاردن وسایل معاش در حد متعارف که در اختیار همه آحاد ملت قرار داده می شود.
2.     امکانات جهت زندگی معمولی و حقوق عمومی مانند سایر شهروندان ایرانی از قبیل دفترچه بسیج، گذرنامه، جواز دفن، اجازه کار و امثال اینها تا جائی که تشویق به بهائیت نشوند.
3.     در صورت ابراز بهائی بودن اجازه استخدام ندارند.
4.     پستهای موثر ( مانند معلمی و...) به آنان داده نشود.


با آرزوی توفیقات الهی
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی
دکتر سید محمد رضا هاشمی گلپایگانی
امضاء

بسمه تعالی
مصوبه شورایعالی محترم کافی بنظر می رسد
از توجه و اهتمام آقایان متشکرم
امضاء
سید علی خامنه ای

در این نامه در خصوص جایگاه فرهنگی بهائیان آمده است: در مدارس چنانچه اظهار نکردند بهائی اند ثبت نام شوند. حتی المقدور در مدارسی که کادر قوی و مسلط بر مسائل عقیدتی دارند ثبت نام شوند و در دانشگاهها چه در ورود و چه در حین تحصیل چنانچه احراز شد بهائی اند از دانشگاه محروم شوند.
در خصوص جایگاه حقوقی و اجتماعی نیز تصریح شده است که "در صورت ابراز بهائی بودن اجازه استخدام ندارند".

 


در حالی که طبق قانون مصوب مجلس قیمت حامل‌های انرژی پس از حذف یارانه‌ها باید در یک دوره پنج ساله و به صورت پلکانی بالا می‌رفت، اولین قبض‌های گاز و برق در سال جاری نشان از افزایشی بی‌سابقه داشته است. یکی از شهروندان تهرانی به دویچه‌وله گفت، در حالی که قبض گاز او همیشه بین ۳ تا ۵ هزارتومن بود، این ماه برای گاز ۵۷ هزار تومان پرداخت کرده است.
خانم خانه‌دار دیگری که در یک مجتمع  ۱۸ واحدی زندگی می‌کند می‌گوید: «قبلا برای کل مجتمع ما بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان پول گاز می‌آمد ولی آخرین قبضی که برای ما  آمده، یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است.»
یک زن کارگر ساکن تهران درباره قیمت برق مصرفی خانه‌اش می‌گوید: «من قبض برقم همیشه حداکثر  ۸ هزار تومان می‌آمد، تازه تابستان که کولر روشن می‌کردیم. حدود بیست روز پیش از عید برای زمستان آمده ۲۲ هزار تومان. خوب اگر اینطوری پیش برود برای من خیلی سخت می‌شود. حالا تازه می‌گویند بعد از عید گرانتر هم می‌شود.»
خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا گزارش داده که روز ۱۵ فروردین گروهی از ساکنان کرمانشاه در اعتراض به افزایش شدید قیمت گاز مقابل شرکت گاز این استان تجمع کرده‌اند. یکی از این افراد به خبرنگار ایسنا گفته است: «تا کنون بیش از ۲۰ هزار تومان بابت قبض گاز پرداخت نکرده‌ام، اما با دیدن قبض این دوره در نوروز با مبلغ ۶۶۴ هزار تومان شوکه شدم.»
روزنامه محافظه‌کار "تهران امروز" نیز در شماره روز شنبه ۲۰ فروردین خود با اشاره به چند برابر شدن قبض‌های گاز نسبت به دوره پیشین نوشت: «بیم آن می‌رود در صورت تشدید وضع موجود اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد یا اینکه بسیاری از مشترکین از پرداخت بهای قبض‌های گاز خود خودداری کرده و این کار تدریجا به یک رویه تبدیل شود.»
این در حالی است که مدیرعامل شرکت گاز ایران در تاریخ ۲۱ فروردین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر هشدار داد که گاز مشترکانی که بهای قبض مصرفی‌شان را پرداخت نکنند، در نوبت اول ۲۴ ساعت و در نوبت دوم ۴۸ ساعت قطع خواهد شد
احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، نیز در گفت و گوی دو هفته پیش خود با رسانه‌ها گفته بود که در هنگام بررسی لایحه حذف یارانه‌ها از وزیر نیرو پرسیده که اگر مردم مناطق فقیرنشین تصمیم بگیرند قبض‌های خود را پرداخت نکنند آیا شما می‌توانید کاری کنید؟ به گفته‌ی آقای توکلی، پاسخ وزیر به این پرسش منفی بوده است.

مقاومت مردم در برابر جنبش بازاری کردن جامعه

محمد مالجو می‌گوید نارضایی‌های اقتصادی بی‌تردید اتفاق می‌افتد اما اینکه ضرورتا به یک عمل جمعی اعتراضی تبدیل شود پیش‌بینی‌پذیر نیست محمد مالجو، کارشناس اقتصاد سیاسی در ایران، معتقد به وجود یک "جنبش بازاری کردن جامعه" در دوره‏ی بعد از جنگ است. او می‌گوید، در تمام این سال‏ها، دولت‏های مختلف تلاش کرده‏اند با برنامه‏ریزی، منطق بازار را بر زندگی اقتصادی مردم حاکم کنند. وی این جنبش را  حرکتی برنامه‏ریزی شده و دولت‌ساخته، برای استقرار نوعی نظام اقتصادی می‌داند که در آن حوزه‏های هرچه بیشتری از حیات جامعه تحت هدایت قیمت‏های بازار قرار می‌گیرند.
آقای مالجو در مقابل معتقد به نوعی حرکت ضد این جنبش از سوی مردم نیز هست. او می‌گوید: «مقاومت‏هایی که در مقابل این حرکت بازاری کردن جامعه می‏شود را می‏توان ضد جنبش حمایتی جامعه نام گذاشت. یعنی واکنشی حمایتی و خودجوش از سمت مردم، در راستای حفظ منافع و مصالح طبقات فرودست و متوسط که می‏تواند از رهگذر جنبش‏های اجتماعی، حرکت‏های اعتراضی و افزایش نارضایتی‏های اقتصادی یا شکل‏های مختلفی که می‏تواند به خود بگیرد، باشد.»
اما به اعتقاد وی، این‏که نهایتاً بخش‏های گوناگون جامعه‏ بتوانند این نارضایی را به یک عمل جمعی، از نوع شورش، اعتراضات منظم یا شکل‏های دیگر تبدیل کنند، به این بستگی دارد ‏که نیروهای مخالف تا چه اندازه توانسته‌اند عنصر سازماندهی را در درون جامعه ایجاد ‏کنند.
او می‌گوید: «آن‏چه مسلم است، نارضایی‏های اقتصادی در تک‏تک موارد مثل افزایش قیمت گاز و برق و غیره بی‏تردید اتفاق می‏افتد. اما این‏که این نارضایی‏ها ضرورتاً به یک عمل جمعی اعتراض‏آمیز منجر شوند یا نشوند، به گمان من، آن‏قدرها پیش‏بینی‏پذیر نیست.»
سال ۱۳۹۰ از سوی رهبر جمهوری اسلامی "سال جهاد اقتصادی" نامیده شده است. اجرای طرح حذف یارانه‌ها، قطعی شدن حذف سه یا چهار صفر از پول ملی، بازگشت واحد پولی دینار به سیستم ملی کشور از جمله اقداماتی است که در این سال عملی خواهند شد. آیا این "جهاد اقتصادی" وضعیت نابسامان اقتصاد ایران را بهبود خواهد بخشید؟ محمد مالجو به این موضوع چندان خوشبین نیست. او می‌گوید: «اگر قرار به بهبود اوضاع اقتصادی در ایران باشد، این امر اتفاق نمی‏افتد، مگر از طریق هم‏دلی، یاری و مساعدت بخش‏های گوناگون جامعه. به نظر می‏رسد در حدود بیست و اندی ماه اخیر این هم‏دلی و مساعدت‏های مردمی، به واسطه‏ی اختلاف‏نظرهای سیاسی گسترده بین هیأت حاکمه و بخش‏های گوناگون مردم، عملاً وجود ندارد. بنابراین ما شرط لازم برای بهبود وضعیت اقتصادی را که عبارت باشد از هم‏دلی مردمی، نداریم. به نظر می‏آید، به جای این‏که سیاست‏گذاران ابتدا روی حوزه‏ی اقتصادی متمرکز بشوند، باید مسئله‏ی اصلی جامعه‏ی ایران را  حل کنند و این مسئله‏ی اصلی، عدم وفاق سیاسی است که هر سیاست دیگری را به نوبه خودش می‏تواند به شکست بکشاند.»
dw-world

 


به گزارش وبلاگ " چه می شود " .نویسنده این وبلاگ می نویسد : منطقه تهرانپارس و حوالی تقاطع خ شهید میرزا زاده و کوچه بهارک که دردوران رضا شاه توسط زرتشتیان تهران (تجدید بنا) شده است ؛مملو از آثار باستانی و اشیائ عتیقه و نماد های باستانی زرتشتیان بود . وزارت اطلاعات با بستن منطقه و با کمک دو دستگاه بیل میکانیکی سقف تونل ها را تخریب کرده و حدود 10 کامیون اجناس,مجسمه و سایر وسایل را از ان منطقه بردند و در ادامه زرتشتیان حاضر در محل را تهدید کرده اند که حق انتشار این خبر را ندارند.
طول این تونل در حدود 2 کیلومتر از فلکه چهارم تهرانپارس تا فلکه اول تهرانپارس (مقابل پاساژسپید) است و در منطقه فلکه دوم تهرانپارس از زیر آتشکده زرتشتیان عبور میکند.
مامورین شهرداری در حال ایجاد یک دستشویی در داخل این پارک بودند (بروی این تونل ها) به وجود ان واقف شده و ماموران حراست شهرداری به وزارت اطلاعات خبر داده و کل منطقه را بستند و نیروی انتظامی روی تمام خانه های اطراف مستقر شدند و همسایه ها را تهدید کردند که حق آمدن به پشت شیشه های منزل خود را ندارند.
در این میان با دو دستگاه بیل میکانیکی سقف تونل ها را تخریب کرده و حدود 10 کامیون اجناس,مجسمه و سایر وسایل را از ان منطقه بردند و در ادامه زرتشتیان حاضر در محل را تهدید کرده اند که حق انتشار این خبر را ندارند.
ظاهرن این تونل ها در زمان حمله مسلمانها به ایران در این منطقه حفر شده اند (بسیار کوچک تر و محدود تر) و اجناس خود را آنجا مخفی می نمودند تا به اعراب مالیات ندهند و در زمان رضا شاه ان را گسترش داده اند.
در حدود 2 سال پیش نیز قسمتی از این تونل در خیابان تیر اندار بین فلکه دوم و سوم پیدا شد و کل مسیر را به بهانه کانال فاضلاب برای مدتی کلا بستند و دور تا دور خیابان را پارچه آبی رنگ کشیدند و مامور انتظامی گذاشتند و در همان موقع قسمتی از این تونل در فلکه اول مقابل پاساژ سپید پیدا شده و برا ی مدتی انجا را نیز بستند .(این مسئله را افراد ساکن تهرانپارس به خوبی بیاد دارند)

 


رسانه های حكومتی در سالهای اخیر و با گرایش انبوه مردم ایران به مسیحیت با دستپاچگی عجیبی‌ در مقابل این گرایش مردم، اقدام به گزافه گویی و نسبت دادن اتهامات واهی به مسیحیان نموده اند
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز"، به دنبال سلسله اخبار و گزارشاتی كه از سال گذشته در رسانه های حكومتی ایران در راستای مسیحیت ستیزی و به اصطلاح جلوگیری از نفوذ مسیحیت در ایران منتشر میشود ، در روزهای اخیر برخی خبرگزاریها و سایتهای زنجیره ای وابسته و نزدیك به دولت ، خبری به شرح زیر به نقل از " روزنامه جوان "با این عنوان منتشر كردند : "فعالیت های تبلیغی مسیحیت توسط عناصر زن".

جوان می نویسد:
به تازگی فعالیت های جذبی تبلیغاتی توسط مبلغین مسیحیت به شدت افزایش پیدا کرده است. از روش های جذب مسیحیت اعزام بانوان به درب مغازه ها بوده که پس از طرح رفاقت با مغازه داران و جلب اعتماد اقدام به جذب می نمایند .
خبرنویس سایت "روزنامه جوان ارگان اینترنتی وابسته به سپاه پاسداران"در ادامه گزارش خود با بی شرمی و خیالپردازی خود افزود؛ برخی مبلغین زن با مراجعه به فروشگاه ها افدام به جذب فروشندگان می نمایند. این مبلغین زن پس از ورود به مغازه به جهت خرید کالا به فروشندگان پیشنهاد رابطه جنسی داده و ضمن تبلیغ مسیحیت  از اسلام بدگویی می نمایند!
اینگونه خیالپردازیها كه فقط می تواند از افكار اشخاص فاسدی شكل گیرد ، اگر چه هیچ عقل سلیمی این اتهام و هجویات ابلهانه را باور نمی كند اما اینگونه خبرهای مغرضانه و موضوع آن روشهای كهنه ای  است كه پیش از این نیز در خصوص برخی دیگر از اقلیت های دینی كشور هم مورد استفاده قرار گرفته بود و با انتشار این گونه خبرهای دروغین سعی در تخریب و چهره پیروان آن آئین را دارند.
روزنامه جوان اینگونه ادامه می دهد كه : این افراد علاوه بر اخذ شماره همراه مخاطبین خود تعداد یک حلقه لوح فشرده در مرحله اول جذب با نام زندگی مسیح و سه حلقه لوح فشرده در مراحل بعدی با نام های سرود، داستان خدا و خدا محبت است ارائه می نماید.
در یکی از لوح های فشرده آدرس اینترنتی جهت ثبت نام و در یافت رایگان سی دی و کتب مسیحیت اعلام شده است.
در سالهای اخیر و با گرایش انبوه مردم ایران به مسیحیت، عوامل امنیتی جمهوری اسلامی و بالطبع رسانه های خبری وابسته به حكومت در ماههای گذشته با شدیدترین وضعیت ممکن با مسیحیان در ایران برخورد کرده است و در نتیجهٔ با  دستپاچگی عجیبی‌ در مقابل این گرایش مردم به مسیحیت اقدام به  گزافه گویی و نسبت دادن اتهامات واهی به مسیحیان داشته اند.

 


39 نماينده مجلس طرحي تهيه كردند كه در صورت تصويب نهايي آن گرداندن حيواناتي مانند سگ در اماكن و معابر عمومي ممنوع و مرتكب شونده به ضبط حيوان و جزاي نقدي محكوم مي‌شود.
به گزارش ايرنا اين طرح كه در قالب الحاق يك ماده به قانون مجازات اسلامي ابتداي اسفند ماه سال گذشته در صحن علني مجلس اعلام وصول شد؛ شامل يك ماده واحده و يك تبصره است.
بر اساس ماده واحده آن ، گرداندن حيوانات خطرناك يا حيواناتي كه براي سلامت عمومي مضر بوده يا نجس العين مي‌باشند، از قبيل سگ در اماكن و معابر عمومي و وسائط نقليه ممنوع است و مرتكب شونده علاوه بر جزاي نقدي از يك ميليون ريال تا پنج ميليون ريال به ضبط حيوان مذكور محكوم مي‌شود.
همچنين نگهداري حيوانات مذكور در آپارتمان‌ها ممنوع و در منازل مسكوني چنانچه موجب نارضايتي هر يك از ساكنان شود ممنوع است. نگهدارنده در مرتبه اول موظف است با اخطار دادسرا ظرف 10 روز رفع مزاحمت كند.
در مرتبه دوم و يا در صورت عدم رفع مزاحمت به جزاي نقدي از پانصد هزار ريال تا پنج ميليون ريال محكوم و در هر صورت حيوانات مذكور ضبط خواهد شد.
بر اساس تبصره اين طرح، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي موظف مي‌شود فهرست حيوانات نجس‌العين و خطرناك و مضر براي سلامت عمومي به جز سگ ظرف سه ماه از تاريخ تصويب اين قانون را تهيه و اعلام كند.
طراحان اين طرح در مقدمه توجيهي تاكيد كرده‌اند كه تهيه اين طرح اقدامي براي مقابله با روند فزاينده سگ گرداني در معابر و نگهداري آن در آپارتمان‌ها در شهرهاي بزرگ بويژه تهران است.
اين نمايندگان كه در بين آنان اسامي برخي از نمايندگان شاخص روحاني مجلس نيز ديده مي‌شود، رواج سگ گرداني و نگهداري را معضلي فرهنگي اجتماعي و نوعي تقليد كوركورانه از فرهنگ مبتذل غربي دانسته‌اند.
طراحان اين طرح در مقدمه توجيهي آن خاطر نشان كردند كه نگهداري از حيواناتي نظير سگ مضرات بسيار زياد بهداشتي دارد و براي سلامت عمومي جامعه نيز مضر است.
اين طرح كه به صورت عادي از سوي طراحان به مجلس تقديم شده‌ است، هم‌اكنون در كميسيون‌هاي تخصصي مجلس در دست رسيدگي قرار دارد. كميسيون قضايي و حقوقي مجلس كميسيون اصلي رسيدگي كننده به اين طرح است و كميسيون‌هاي فرهنگي، بهداشت و درمان و همچنين شوراها و امور داخلي كشور به عنوان كميسيون‌هاي فرعي اين طرح را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

 


درحالی که ماه پیش نوکیش مسیحی افغان به نام " سعید موسی " پناهندگی اروپا را دریافت کرد ، مسیحی افغان دیگری هنوز در زندان و منتظر است تا بر اساس قانون ارتداد افغانستان حکم اعدام دریافت کند.
در حالی که جامعه مسیحیان جهان از شنیدن خبر آزادی سعید موسی نوكیش مسیحی خوشحال شده اند اما عمیقن نگران وضعیت یکی دیگر از مسیحیان افغان هستند كه به اتهام ارتداد روبروست.
سعید موسی پس از ماه ها تلاش کمپینی که برای آزادی او تشکیل شده بود ، از زندان آزاد شد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز » به نقل از منابع خبری مسیحی، ، " شعیب اسدالله " ، 23 ساله در تاریخ 21 اکتبر سال گذشته در شهر " مزارشریف " دستگیر شد.
مزار شریف چهارمین شهر بزرگ افغانستان است. وی کتاب مقدسی به فردی داده بود و آن شخص پس از دریافت كتاب مقدس او را به مقامات لو داد.
اسدالله " تقریبن همان زمانی که جامعه بین المللی از " سعید موسی " حمایت می کرد در زندان شهرش حبس شد.
" آیدان کِلی " مدیرمنطقه خاورمیانه در" آی-سی-سی " گفت: " اکنون توجه دیپلماتیک به سمت " شعیب اسدالله " جلب شده است. ولی پس از 5 ماه پیشرفت کار بسیار کم بوده است. جامعه بین المللی مسیحی باید با هم متحد شوند و همانطور که از موسی حمایت کردند ، صدای " اسدالله " را هم به گوش مردم برسانند."
پس از آزادی موسی در اواخر ماه فوریه ، دیدبانانی که جفای مسیحیان را تحت نظر دارند مراتب نگرانی خود را به دولت افغانستان بخاطر خود زیاده بینی این دولت در حمایت از نوکیشان مسیحی ابراز داشتند.
آقای" کِلی " توضیح داد : " حال که دولت افغانستان از آزادی "موسی" پشیمان شده، این کشور سرکوب مسیحیان را همچنان ادامه می دهد و هنوز از تغییر سیاست هایش برای حمایت از مرتدین (به گفته خودشان) ، بسیار دور است. اکنون توجه دیپلماتیک به سمت "شعیب اسدالله" جلب شده است ولی پس از 5 ماه پیشرفت کار بسیار کم بوده است.
گزارش شده که " اسدالله " از لحاظ جسمی مورد سوء استفاده قرار گرفته و از سوی هم بندانش و زندان بانان تهدید به مرگ شده است. اگرچه هنوز اتفاقی نیفتاده ، اما شعیب بخاطر تغییر دین از اسلام به مسیحیت حکم اعدام را در جلوی چشمانش می بیند.

 


برگزاری این جشنواره در .طی سال های گذشته سعی در ایجاد فضایی برای تشویق و ترغیب هنرمندان ایرانی برای خلق آثار هنری ایجاد نموده است
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز» به نقل از وب سایت مزمور، به همت بنیاد هنر مسیحیان ایران چهارمین جشنواره هنر مسیحیان ایران کار خود را آغاز نموده است.
این جشنواره در طی سال های گذشته سعی در ایجاد فضایی برای تشویق و ترغیب هنرمندان ایرانی برای خلق آثار هنری ایجاد نموده است و هنرمندان آثار خود را از سراسر جهان برای شرکت در این جشنواره هنری ارسال می کنند.
از ابتدای نوروز سال ۱۳۹۰ جشنواره در زمینه نقاشی کودکان فراخوان داده و بخشی نیز برای بزرگسالان در نظر گرفته است.
برای اطلاعات بیشتر می توانید این کلیپ را ببینید:
برای مطالعه فراخوان این جشنواره اینجا را کلیک کنید.
برای مطالعه شرایط شرکت کودکان در جشنواره اینجا کلیک کنید.
برای مطالعه شرایط شرکت بزرگسالان در جشنواره اینجا کلیک کنید.

 


اداره مهاجرت و تابعیت هلند گفته است که این پناهجو در سال 2001 در هلند تقاضای پناهندگی کرده است اما بارها با تقاضای وی مخالفت شده است. همین منبع افزوده بود که وی چندی پیش در کمپ "ترآپل" که در میان پناهجویان به "ایستگاه آخر" معروف است، به سر می برده است.
"کامبیز روستائی، پناهجوی ایرانی، حدود ساعت دوازده و نیم ظهر روز چهارشنبه در میدان دام، لباس خود را در آورده، روی خود مایع احتراق آمیز ریخته و سپس با فندک خود را به آتش کشیده است
به گزارش شهرزاد، کامبیز روستائی، پناهجوی36 ساله ایرانی که روز چهارشنبه 6 آوریل (17 فروردین) در میدان اصلی شهر آمستردام خود را به آتش کشید، صبح روز پنج شنبه در مرکز مداوای مجروحین سوختگی در شهر "بیفرویک" در اثر شدت سوختگی فوت کرد.
در مصاحبه ای که تلویزیون محلی آمستردام( آ- ت- 5)، با شاهدین عینی انجام داده، یکی از عابرین گفته است که این مرد حدود ساعت دوازده و نیم ظهر روز چهارشنبه در میدان دام، لباس خود را در آورده، روی خود مایع احتراق آمیز ریخته و سپس با فندک خود را به آتش کشیده است.
عابر دیگری که شاهد صحنه بوده، با توجه به این که میدان دام محلی برای هنرنمایی هنرمندان خیابانی است، گفته است: "ابتدا فکر کردم که این فرد در حال تمرین و اجرای شوی خیابانی است، اما سپس دیدم که با بدن شعله ور شده، روی زمین غلت می زند. در این میان، چند رهگذر با در آوردن کت های خود، سعی در خاموش کردن آتش کردند و سرانجام با زحمت زیاد موفق به خاموش کردن آتش شدند."
روزنامه مترو در اخبار روز 5 شنبه خود به نقل از مقامات پلیس آمستردام نوشت که این فرد حدود 3 دقیقه در آتش می سوخته است. مقامات پزشکی و اورژانس شدت سوختگی ها را "وخیم" توصیف کرده بودند.
اداره مهاجرت و تابعیت هلند گفته است که این پناهجو در سال 2001 در هلند تقاضای پناهندگی کرده است اما بارها با تقاضای وی مخالفت شده است. همین منبع افزوده بود که وی چندی پیش در کمپ "ترآپل" که در میان پناهجویان به "ایستگاه آخر" معروف است، به سر می برده است. در بسیاری موارد، پناهجویانی که در آستانه استرداد قرار دارند، در این محل نگاهداری می شوند. این کمپ در واقع زندانی است که پناه جویان تحت تدابیر شدید امنیتی به طور موقت در آن نگاهداری می شوند.
"فان هارن" که تا سال 2009 وکالت کامبیز روستائی را به عهده داشته، در گفتگو با تلویرون هلند افزوده است که موکلش در سال 2008 از زندگی غیرقانونی و وضعیت ناروشن و انتظار طولانی کلافه بوده و یک بار گفته است که به زندگی خود پایان خواهد داد. "فان هارن" در ادامه گفته است که موکل سابقش به خاطر فشارهای وارده طی سال ها انتظار و بلاتکلیفی در دوره اخیر به "وهم" مبتلا شده بود.
مقامات هلندی اعلام کرده اند که روز 5 شنبه صبح چند تن از دوستان فرد متوفی، در بیمارستان حاضر شده و با وی وداع کرده اند. پلیس هلند برای اطلاع و تماس با خانواده وی در ایران به دنبال سرنخ می گردد.

 


به گزارش تحول سبز، خويشاوندان درجه يك  علي خامنه‌اي، رهبر جمهوري اسلامي ايران «به بهانه‌هاي مختلف» ديدار نوروزي با وي را نپذيرفته‌اند.
تحول سبز كه اين خبر را به نقل از «يكي از اقوام نزديك  خامنه‌اي» منتشر كرده، نوشته است: «رابطه  خامنه‌اي با اقوام پدري و مادري خود كه اغلب مقيم مشهد هستند پس از حوادث سال ۸۸ به شدت تيره شده است.»
اين گزارش مي‌افزايد حتا دايي بزرگ وي كه نام او «س. ع. م» ذكر گرديده به همراه همسر و پسرش به انگلستان پناهنده شده است.
اين دايي رهبر جمهوري اسلامي، در زمان رياست جمهوري  خامنه‌اي مدير تشريفات نهاد رياست جمهوري بود.
بر اساس اين خبر، وي پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوري در ايران، به شكل علني با دولت محمود احمدي‌نژاد مخالفت كرد و شعرهايي نيز بر عليه آن سرود و منتشر كرد و به همين خاطر نيز توسط دادستاني انقلاب احضار شده بود.
تحول سبز مي‌افزايد: «همين امر هم موجب مي‌شود كه وي نهايتاً به همراه همسر و پسرش از ايران خارج شود و در انگلستان تقاضاي پناهندگي كند.»
همچنين پس از انتخابات ۸۸ يكي از دايي‌زادگان  خامنه‌اي نيز بازداشت و به دو ترم تعليق از تحصيل محكوم شده است.
اين گزارش مي‌افزايد: «سنت  خامنه‌اي براي ديدار با نزديكان و خويشاوندان در سفرهاي نوروزي يا تابستاني به مشهد بدين صورت بود كه فرزندان  خامنه‌اي، اقوام را براي صرف ناهار در يك روز تعطيل به كاخ ملك‌آباد ( كه محل اقامت ايشان در مشهد است) دعوت مي‌كردند. امري كه پس از حوادث انتخابات سال ۸۸ بي‌رونق شده بود و بسياري از اقوام در ديدار با رهبري انقلاب حاضر نمي‌شدند.»
تحول سبز نوشته است كه امسال «تقريبأ اكثر اقوام درجه يك  خامنه‌اي» حاضر نشده‌اند تا در كاخ ملك‌آباد با وي ديدار كنند و همين امر هم موجب شد تا فرزندان  خامنه‌اي در تماس با خويشاوندان وي، تمايل  را براي ديدار با آن‌ها اطلاع دهند اما برخي از افراد حاضر به ديدار با ايشان نشدند.
علي خامنه‌اي رهبر ۷۲ ساله جمهوري اسلامي، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ براي دو دوره پياپي رئيس‌جمهور ايران بود و پس از مرگ  روح‌الله خميني، رهبر انقلاب ايران، از طرف مجلس خبرگان به مقام رهبر نظام جمهوري اسلامي ايران برگزيده شد.
خامنه‌اي كه زاده مشهد است و دو دختر و سه پسر دارد در ميان خانواده و خويشاوندان خود حضور چهره‌هايي را كه با سياست‌هاي حاكم مخالفت‌هايي داشته‌اند، تجربه كرده است.
از جمله هادي خامنه‌اي، برادرش، كه بيشتر به اصلاح‌طلبان جمهوري اسلامي گرايش دارد و روزنامه‌هاي جهان اسلام و حيات نو كه وي مديرمسئول آن‌ها بود توقيف شدند. هادي خامنه‌اي در انتخابات رياست جمهوري اخير از ميرحسين موسوي، يكي از نامزدهاي اين انتخابات و از رهبران كنوني مخالفان حكومت، پشتيباني مي‌كرد.
همچنين شيخ علي تهراني، همسر بدري حسيني خامنه‌اي، خواهر  خامنه‌اي، از مخالفان سرسخت نظام جمهوري اسلامي بود و در سال‌هاي نخست انقلاب ايران به سازمان مجاهدين خلق، از گروه‌هايي كه به شكل مسلحانه با حكومت ايران مبارزه كردند، گرايش پيدا كرد.
شيخ علي تهراني پس از انقلاب به عراق رفت و با سازمان مجاهدين خلق همكاري كرد اما پس از جنگ هشت ساله ايران و عراق، در سال ۱۳۷۴ به ايران بازگشت و به ۲۰ سال زندان محكوم گرديد اما بيشتر آن را در خارج از زندان و در بازداشت خانگي به‌سر برد.

 


به گزارش  ايسنا، روز گذشته يك پرتره‌ 2000 ساله از عیسی مسيح در غاري در «اردن» در نزديكي يك چشمه آبگرم مقدس مشرف به درياي «جليل» در مرز اين كشور با «سوريه» كشف شد.
به گزارش ديلي ميل، اين پرتره‌ كه به اندازه يک کارت اعتباري بوده و بر روي يك تكه پوست ايجاد شده،  عیسی مسيح را به شكل مردي تاج به سر با ريش نشان مي‌دهد.
برخي باستانشناسان بر اين باورند كه پرتره كشف شده با قدمتي 2000 ساله را مي‌توان قديمي‌ترين پرتره از عیسی مسيح لقب داد.

 


ندای سبز آزادی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی که به اسلام اعتقاد نداشته باشد، باید با او تسویه حساب کرد و امسال ما پولی را گذاشته‌ایم برای همین کار.
به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی در دیدار نوروزی با معاونان و کارکنان این وزارتخانه ضمن تبریک سال جدید با اخطار نسبت به ایجاد فضای غیراسلامی در این وزارتخانه و زیرمجموعه‌های تابعه آن گفت: کسی که به اسلام اعتقاد نداشته باشد، باید با او تسویه حساب کرد و امسال ما پولی را گذاشته‌ایم برای همین کار.
حسینی ادامه داد: کسانی که نمی‌خواهند با حرکت اسلامی در وزارتخانه همراهی داشته باشند، بیایند تسویه کنند. ما هم همه حق و حقوق آنها را تمام و کمال پرداخت می‌کنیم. من این را خیلی صریح و شفاف می‌گویم که کارها در فضایی شفاف انجام شود.

 


ایرانیان پناهجو در باکو در وضعیت بدی  بسر میبرند، این پناهجویان در اعتراض به وضعیت پناهندگی خود و عدم پاسخگویی مسولین در اعتصاب غذا بسر میبرند.

 


کودک هفت ساله در مالزي به دليل شدت جراحات وارده از کتک‌هاي معلم‌اش از دنيا رفت.
به گزارش ایسنا، «سيفول» که شاگرد يک مدرسه مذهبي در مالزي بود پس از اين که توسط معلم مدرسه به مدت دو ساعت مورد آزار و اذيت قرار گرفت به کما رفته و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
وي دو روز پيش و به دليل ضربات وارده به سرش به بيمارستان منتقل شد و پزشکان نتوانستند براي او کاري انجام دهند تا اين که ساعت هشت صبح روز يکشنبه جان خود را از دست داد.
اين معلم 26 ساله‌ که سرپرست خوابگاه مدرسه مذهبی نيز است، اين پسربچه را به دزدي از خوابگاه متهم کرده و به همين دليل او را با طناب بسته و به باد کتک گرفته تا اين که او از حال رفته است.
بر روي بدن اين کودک هفت ساله آثار کبودي و سوختگي مشاهده شده و پليس معلم سنگدل این مدرسه مذهبی را دستگير کرده و قرار است وي به زودي مورد محاکمه قرار گيرد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته