-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

Latest News from 30Mail for 04/26/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

دهها تشکل و نهاد ایرانی خارج از کشور:
1390/2/5

دهها تشکل و نهاد ایرانی خارج از کشور با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت یکم می (روز جهانی کارگر) ضمن اعلام حمایت از کارگران ایران از مردم خواسته‌اند که در راهپیمایی روز جهانی کارگر که در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود شرکت کنند.

در این بیانیه که به ابتکار و هماهنگی سبزهای اروپا (وابسته به احزاب سبز) فراهم شده و نسخه ای از آن برای سی میل ارسال شده، آمده است:‌ «امروز ۳۲ سال از انقلاب بهمن ۵۷ که یکی از خواست هایش عدالت اجتماعی بود می‌گذرد. طبقه کارگر ایران نه تنها به عدالت اجتماعی نرسیده، بلکه از داشتن اصلی‌ترین حق خود، یعنی داشتن تشکل‌های مستقل صنفی نیز محروم است.»

امضا کنندگان این بیانیه که بیش از 50 نهاد و تشکل مدنی ایرانیان در آمریکا و اروپا هستند، افزوده‌اند: «جمهوری اسلامی به جـای پاســخ مثبت به درخواست‌های به حق کارگران، هر گونه دادخواهی را، با اخراج، سرکوب، زنــدان و شکنجــه پاسخ می‌دهد. اسالو مبارز سندیکالیست مستقل و سمبل کارگران زندانی، که به خاطر دفاع از منافع کارگران و زحمتکشان ایران به ۶ سال زندان محکوم شده است، به رغم درخواست مکرر آزادی‌اش از سوی مجامع بین المللی کارگری و فعالان جنبش‌های مدنی هم‌چنان در زندان به سر می‌برد.»

تشکل‌ها و نهادهای امضا کننده این بیانیه در ادامه خواسته‌های خود را در دو بخش مطالبات صنفی و مطالبات سیاسی و اجتماعی تبیین کرده‌اند.

پرداخت فوری دستمزدهای معوقه کارگران، افزایش حقوق بازنشستگی و رفع هرگونه تبعیض در پرداخت آن، بهره مندی بازنشستگان از تامین اجتماعی و خدمات درمانی، به رسمیت شناخته شدن بی‌قید و شرط حق ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و حق اعتصاب و تدوین و تصویب قانون کار جدید با دخالت مستقیم نماینده های منتخب مجامع عمومی کارگران از مطالبات صنفی اشاره شده در این بیانیه است.

برخی از مطالبات سیاسی و اجتماعی این تشکل‌ها نیز آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی، به رسمیت شناخته شدن بیقید و شرط حق اعتراض، تجمع، تحزب، آزادی بیان و آزادی مطبوعات، لغو فوری مجازات اعدام،  بررسی مجدد طرح هدفمندکردن یارانه ها با شرکت نمایندگان منتخب تشکل‌های کارگری و کارمندی و متخصصین حوزه اقتصاد و لغو کلیه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان است.

در این بیانیه تاکید شده است: «ما ایرانیان برون مرزی در روز اول ماه مه، همراه و هماهنگ با جهان کار، سندیکاها، اتحادیه ها و نهادهای کارگری به پشتیبانی از مبارزات کارگران و زحمتکشان میهن‌مان برای رسیدن به حقوق‌شان برمی‌خیزیم. ما بر این باوریم که رسیدن کامل به این حقوق در گرو تغییرات ساختاری در جامعه ماست.»

این بیانیه می‌افزاید: «ما از همه نیروهای دمکرات و مترقی دعوت می کنیم تا در رسانـدن صــدای کارگران ایران به گـوش سازمان‌هــای جهانــی حقوق بشر و سازمانهای بین المللی کارگری، برای فراهم نمودن شرایط زندگی بهتر کارگران و یکایک مردم ایران با حداکثر توان و نیرو تلاش کنند.»

تشکل‌های اتحاد برای ایران، انجمن زنان ایرانی، انجمن سکولار دموکراسی، انجمن همبستگی ایرانیان، پشتیبانان حقوق بشر و دمکراسی در ایران، جبهه متحد دانشجویی و حامیان مادران پارک لاله در شهرهای مختلف جهان به همراه گروههایی از هواداران جنبش سبز از امضا کنندگان این بیانیه هستند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: اگر به عنوان یک نهاد می‌خواهید با سازماندهی حرکتی در شهرتان به صورت مستقل، و یا در همکاری با نهادهایی از شهر شما که در حرکت سراسری اول ماه مه شرکت دارند، به لیست برگزارکنندگان این حرکت بپیوندید، و یا می‌خواهید از این حرکت پشتیبانی کنید، با ایمیل زیر تماس بگیرید:
free.iran.for.all.iranians@gmail.com

 


 
 

1348/10/11
چند تن از پناهجویان ایرانی در اعتراض به نپذیرفته شدن درخواست پناهندگی آنها در بریتانیا و تصمیم دولت این کشور برای بازگرداندن آنها به ایران، دست به اعتصاب غذا زده و لب‌های خود را دوخته‌اند. این پناه‌جویان ایرانی که در پیاده‌روی مقابل اداره مهاجرت در مرکز شهر کریدون بریتانیا چادر زده‌اند، می‌گویند، در اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال ۱۳۸۸ خورشیدی شرکت داشته و از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی مورد ضرب و شتم واقع شده و شکنجه شده‌اند. با این حال دستگاه‌های ذیربط در بریتانیا قصد دارند، این پناهجویان ایرانی را که سال گذشته به این کشور پناه آورده‌اند، به ایران بازگردانند. ویدیوی زیر تصاویری از این پناهجویان را نشان می‌دهد.

 
 

1390/2/5

گزارش ها از تجمع دراویش گنابادی در عبادتگاهی در شهر بیدخت در نزدیکی گناباد در شمال شرقی ایران حکایت دارد.

منابع مستقل از جمله شاهدان عینی شمار معترضان را بیش از ۵ هزار نفر اعلام کرده اند.

مصطفی آزمایش، سخنگوی دراویش نعمت اللهی در گفت و گو با بی بی سی علت این تجمع را اعتراض به «هتک حرمت» قطب دراویش گنابادی و تهدید به تخریب «مزار سلطانی» یکی از عبادتگاه های دراویش اعلام کرده است.

نورعلی تابنده که پیروانش او را مجذوبعلیشاه می خوانند، قطب دراویش گنابادی است که هفته گذشته به دلیل انجام مراسم تدفین درگذشتگان گنابادی در «مزار سلطانی» به دادگاهی در تهران احضار شده بود.

وکیل آقای تابنده به شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرده اما نماینده دادستان وکالت او را نپذیرفته و خواستار حضور قطب دراویش گنابادی در دادگاه شده است.

به گفته منابع مطلع در پی اعتراض وکیل دراویش گنابادی به این موضوع، مقام های قضایی تهدید کرده اند که «مزار سلطانی» شهر بیدخت را تخریب می کنند.

بر اساس این گزارش تاکنون شماری از دراویش گنابادی در اعتراض به تهدید مقام های قضایی وارد این محل شده اند و حتی برخی با نصب چادر، شب را نیز در محل سپری می کنند تا مانع تخریب احتمالی آرامگاه اقطاب دراویش شوند.

یکی از دراویش حاضر در تجمع شهر بیدخت گفت که ظرفیت صحن مزار سلطانی تکمیل شده و جمع زیادی نیز در اطراف آن مستقر شده اند.

این شاهد افزود که آرامش در شهر بیدخت برقرار است و نیروهای امنیتی و انتظامی حضور محسوسی در شهر و مزار سلطانی ندارند.

بیدخت در نزدیکی شهر گناباد، در استان خراسان رضوی، آرامگاه «ملا سلطان‌محمد بیدختی گنابادی» ملقب به سلطانعلیشاه، قطب سلسله نعمت‌اللهی مشهور به گنابادی است که دراویش به آن مزار سلطانی می گویند.

منبع: بی‌بی‌سی


 
 

1390/2/5

آرمان امیری
مجمع دیوانگان

رهبری اعلام کرده است «تا زنده‌ام نمی‌گذارم حرکت مردم منحرف شود» (از اینجا بخوانید). نمی‌دانم برداشت خود ایشان از این سخن چه بوده است. من دو برداشت متفاوت می‌توانم تصور کنم. برداشت خوش‌بینانه اینکه ایشان نگران هستند یک عده بخواهند حرکتی را که مردم آغاز کرده‌اند منحرف کنند. برداشت بدبینانه اینکه ایشان حتی خود مردم را هم شایسته تصمیم‌گیری در مورد این تغییر مسیر نمی‌دانند و رسما اعلام می‌کنند که به تنهایی در برابر تمامی مردم خواهند ایستاد.

حتی اگر با نگاه خوشبینانه هم به ماجرا نگاه کنیم می‌توانیم بپرسیم این «یک عده انحراف‌چی» چه کسانی هستند؟ به نظر نمی‌رسد مخالفان فعلا در ساختار حاکمیت نفوذی داشته باشند. معدود اعتراضات آن‌ها هم با سرکوب و زندان پاسخ داده می‌شود و از این جهت به نظر می‌رسد نظام «فتنه سبز» را به گور سپرده است. این زاویه نگاه حاکمیت در کنار جنجال‌های این روزها بر سر استعفای وزیر اطلاعات نشان می‌دهد که روی سخن جناب رهبر با کسان دیگری است. یعنی آنان که در حکومت حضور دارند.

محموداحمدی‌نژاد، بنابر روایت حاکمیت، منتخب 24 میلیون ایرانی است که او را برای ریاست بر دولت انتخاب کرده‌اند. حالا مقام رهبری به این منتخب میلیونی اجازه نمی‌دهد که وزرای کابینه‌اش را در چهارچوب بدیهی‌ترین و طبیعی‌ترین اختیارات خود تغییر دهد. آقای خامنه‌ای آشکارا پا را از دایره وظایف و اختیارات قانونی‌اش فراتر می‌گذارد تا آن سخن تاریخی سیدمحمدخاتمی را یادآوری کند: «گروهی رییس جمهور را یک تدارکاتچی می‌خواهند».

به نظر می‌رسد این روزها اندک ابرهای تردید و ابهام از آسمان سیاسی کشور خارج می‌شوند و این را مدیون رهبری هستیم که پرده برانداخته و آشکارا به تمامی مردم و فعالان سیاسی گوش‌زد می‌کند که تا من زنده هستم تنها این من هستم که تصمیم می‌گیرم. خواه در مورد سیاست‌های کلی نظام، خواه در مورد عزل و نصب مدیران و خواه در مورد نام‌گذاری خودروهای تولید شده در کشور! از نگاه رهبر نظام حرکت مردم تنها تا زمانی در مسیر درست است که مطابق با دستورات او به پیش رود. این سرانجام طبیعی تمامی کسانی است که خود را دارای «ولایت مطلق» بدانند.


 
 

1390/2/5

علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه‎ای به احمدی نژاد، مصوبه هیأت دولت مبنی بر انتقال صددرصد سهام شرکت مادرتخصصی سازمان چاپ و انتشارات را غیرقانونی اعلام کرد و خواستار اعلام نظر قطعی دولت طی یک هفته شد.

به گزارش پایگاه خبری سفیر، لاریجانی در نامه خود گفته است در صورت تجدینظر نکردن دولت، این مصوبه پس از یک هفته خود به خود ملغی ‌الاثر خواهد بود.

لاریجانی در این نامه به قانون نحوه اجرای اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یک‎صد و سی و هشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی استناد کرده است. این اصول به تفکیک قوا میان مجلس و دولت می‌پردازند.

در اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده: «تصویب‏نامه‏ها و آیین‏نامه‏های دولت و مصوبات کمیسیونهای مذکور در این اصل‏، ضمن ابلاغ برای اجرا به اطلاع رییس مجلس شورای اسلامی می‌رسد تا در صورتی که آنها را بر خلاف قوانین بیابد با ذکر دلیل برای تجدید نظر به هیأت وزیران بفرستند.»

این پایگاه خبری نوشته: «در حالی لاریجانی خواستار اعلام نتیجه به او تا یک هفته دیگر شده که خبر می‌رسد احمدی‌نژاد بعد از بازگشت از سفر سنندج و ایلام همچنان به نهاد ریاست جمهوری نیامده است و جلسه روز گذشته هیات دولت نیز به ریاست محمدرضا رحیمی برگزار شد.»

منبع: سفیر
 


 
 

1390/2/5

آمار اعلامی رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران نشانگر آن است که ۴۳ درصد کارگران زیر حداقل قانونی، دستمزد می‌گیرند.

به گفته رضا خادمی زاده این آمار حاصل بررسی این کانون است و بنابراین آمار قابل اتکایی به نظر می‌رسد.

وی ضمن اعلام مخالفت با افزایش دستمزدهای سالانه توسط شورای عالی کار می‌گوید: «زمانی که حداقل دستمزد تضمینی برای اجرا ندارد چه اجباری ندارد که ما دستمزدها را افزایش دهیم. ما اعلام کردیم که با افزایش ۱۰ یا ۱۵ درصدی مخالفیم چون هیچ کمکی که نمی‌کند هیچ، باعث تورم هم می‌شود اما تصمیم ما این بوده که قدرت خرید کارگران افزایش یابد.»

این مقام کارگری می‌گوید: «همین حداقل دستمزد ۳۰۳ هزار تومان سال گذشته در کشور ما اجرا نمی‌شد. شما هریک از منشی‌های پزشکان، منشی‌های دفاتر خصوصی و فروشندگان مغازه‌ها را در نظر بگیرید این ها همه زیر ۳۰۳ هزار تومان می‌گیرند.»

به گفته وی حتی شرکت های پیمانکاری که با دستگاه‌ها قرارداد داشتند حقوق ها و مزایا را از سازمان‌های دولتی می‌گرفتند اما زیر حداقل دستمزد می‌دادند.

خادمی سه پیشنهاد برای افزایش قدرت خرید کارگران مطرح می‌کند که یکی واگذاری مجدد بن‌های کارگری است و دو پیشنهاد دیگر پرداخت سهم هفت درصدی حق بیمه کارگران توسط دولت و صدور کارت‌های اعتباری برای کارگران است.

وی با بیان این که «تمام بودجه دست دولت است» می‌گوید: «دولت موظف و مکلف است که به دلیل داشتن منابع مالی، با سبدهای حمایتی قدرت خرید کارگران را بالا ببرد. این گونه نیست که دولت تماشاچی باشد. چون اکنون فشاری که به جامعه کارگری و یا کارفرمایی کشور وارد می‌شود به دلیل تصمیمات دولت مثلا در هدفمندکردن یارانه‌ها یا واردات بی‌رویه یا تقویت نکردن واحدهای تولیدی است.»

منبع: خبرآنلاین
 


 
 

1390/2/5

وزارت علوم اعلام کرده است برای آن دسته از دانشجویانی که در سایر کشور‌ها تحت فشار‌های سیاسی و مذهبی قرار دارند٬ امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران را فراهم می‌کند.

مجتبی بذرافشان دبیرکل امور دانشجویان داخل وزارت علوم گفته که تسهیلات ارائه شده شامل دانشجویان ایرانی و خارجی است که بر اثر فشار‌های سیاسی و مذهبی ادامه تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌های سایر کشور‌ها با مشکل مواجه ست.

بذرافشان افزوده است: «مواردی بوده که دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور چون مشکلاتی نظیر اعمال محدودیت حجاب برایشان ایجاد شده بود طی درخواست‌هایشان اصرار کرده‌اند سریع‌تر بتوانند در دانشگاه‌های داخل ایران جایابی شوند.»

وی ادامه داده است: «دانشجویان ایرانی و حتی دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه‌های کشورهایی نظیر ترکیه که برایشان محدودیت حجاب اعمال می‌کنند در صورتی که خواستار تحصیل در ایران باشند به راحتی آن‌ها را می‌پذیریم.»

اظهارات این مقام وزارت علوم در شرایطی ایراد می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر فشار‌ها بر دانشجویان ایرانی را افزایش داده و ده‌ها تن از آن‌ها را از دانشگاه اخراج کرده‌اند.

فشار‌ها در جمهوری اسلامی بر دانشگاهیان و متخصصان به قدری افزایش یافته که بسیاری از دانش آموختگان و تحصیل کرده‌ها از ایران خارج شده‌اند.

منبع: مهر


 
 

دادستان کل کشور خبر داد:
1390/2/5

غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور گفت پرونده جدیدی علیه فائزه هاشمی به خاطر مصاحبه با «روز آنلاین» تشکیل شده است.

فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی هفته گذشته در مصاحبه با وب‌سایت «روز آنلاین» گفته بود که امروز مملکت در دست اراذل و اوباش و رجاله‌ها است.

آقای محسنی اژه‌ای در واکنش به این گفته خانم هاشمی در جمع خبرنگاران گفته است: «مصاحبه خانم فائزه هاشمی را من هم دیدم و بعضی مطالب آن الحق‌ و الانصاف قابل تعقیب است.»

وی افزوده که نمی‌داند فائزه هاشمی به دادسرا احضار شده است یا نه.

فائزه هاشمی به همراه مهدی هاشمی دو فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی هستند که محافظه‌کاران آن‌ها را به دست داشتن در ناآرامی‌های پس از انتخابات متهم می‌کنند.

برای این دو نفر پرونده‌هایی در قوه فضائیه تشکیل شده است٬ اما مقام‌های قضایی تاکنون دادگاهی برای خانم هاشمی تشکیل نداده‌اند.

این مقام‌ها همچنین بار‌ها خواستار بازگشت مهدی هاشمی از لندن به تهران شده‌اند.

منبع: خبر آنلاین

پیشینه
فائزه هاشمی: مملکت توسط رجاله‌ها و اراذل و اوباش اداره می‌شود


 
 

برخی مراجع تقلید در دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی:
1390/2/5

برخی از مراجع تقلید در دیدار با تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی با انتقاد از وقایع ۲۰ ماه گذشته اعلام کردند رفتار‌های صورت گرفته با مردم از سوی حکومت منطبق با شرع نیست.

سایت کلمه گزارش کرده که این مراجع تقلید در دیداری که هفته گذشته با جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی داشته‌اند٬ گفته‌اند فشار‌ها بر زندانیان سیاسی و افزایش سرکوب‌ها «خشم الهی را به دنبال دارد.»

اسامی این مراجع و نیز خانواده‌ها به دلایل امنیتی منتشر نشده است.

این مراجع تقلید همچنین از موضع‌گیری دوگانه مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص رویداد‌های چند ماه اخیر کشور‌های عربی انتقاد کرده‌اند.

آن‌ها با اشاره به گسترش سرکوب‌ها در برخی کشور‌های عربی گفته‌اند که «این اتفاقات در جمهوری اسلامی هم رخ می‌دهد» اما آقایان تنها سرکوب‌های سایر کشور‌ها را دیده و آن را محکوم می‌کنند.

این مراجع تقلید در عین حال هشدار داده‌اند: «خشونت و سرکوب باعث می‌شود نارضایتی‌ها مثل آتش زیر خاکستر روزی شعله‌ور شود.»

در این دیدار خانواده‌های زندانیان سیاسی نیز در خصوص آخرین وضعیت بستگان خود در زندان‌های جمهوری اسلامی به مراجع تقلید توضیحاتی ارائه کردند.

بر اساس این گزارش خانواده‌ها گفته‌اند که علیرغم نیاز شدید زندانیان به مداوا و رسیدگی، مسئولین زندان نسبت به این مساله توجهی نشان نمی‌دهند.

در این دیدار خانواده‌ها گفته‌اند علاوه بر فشارهایی که به زندانی وارد می‌آورند با خانواد‌‌های نگران که پیگیر وضعیت جسمی عزیزانشان هستند نیز برخوردهای بسیار ناشایست و غیرمنطقی صورت می‌گیرد.

منبع: کلمه


 
 

1390/2/5

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل از کشف دومین ویروس جاسوسی در ایران خبر داد.

آقای جلالی اعلام کرده که متخصصان ایرانی توانسته‌اند بدافزار «استارس» را بعد از بدافزار «استاکس نت» شناسایی و کنترل کنند.

وی افزوده که «هم اکنون ویروس استارس به آزمایشگاه ارائه شده است اما هنوز بررسی‌ها بر روی آن ادامه دارد و نتایج نهایی و قطعی در این رابطه بدست نیامده است.»

به گفته جلالی «ویروس استارس هماهنگ و همساز با سیستم بوده، تخریب آن در مرحله اول بسیار کم است به شکلی که ممکن است بعضا با فایل‌های اجرایی دستگاه‌های دولتی اشتباه گرفته شود.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل همچنین گفته که مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای) تحت نظر شرکت فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، این نوع ویروس‌ها را کشف می‌کند.

سال گذشته نیز ویروس مشهور «استاکس نت» با آلوده کردن ۶۰ درصد یارانه‌ها در ایران فعالیت تعداد زیادی از سانتریفیوژهای نیروگاه هسته‌ای بوشهر را متوقف کرده بود.

مقام‌‌های جمهوری اسلامی معتقدند استاکس‌نت توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل ساخته شده و هدف از آن آلوده کردن سیستم کامپیوتری تاسیسات اتمی ایران و تعویق روند غنی‌سازی اورانیوم بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

پیشینه
ویروس استاکس‌نت صنعت ایران را تحت تاثیر قرار داده است
کشف خرابکاری در سانتریفیوژهای اتمی ایران


 
 

1390/2/5

خبرگزاری مهر گزارش کرد بازیگر فیلم «باشو، غریبه کوچک» از سر بیکاری سیگار می‌فروشد.

این خبرگزاری نوشته که بیکاری یقه عدنان عفراویان بازیگر فیلم سینمایی «باشو، غریبه کوچک» را هم گرفته و او برای گذران زندگی خود مجبور به سیگار فروشی شده است.

به نوشته این خبرگزاری «باشو که نامش نوستالوژی دوران بچگی و دلهره جنگ را برایمان تداعی می‌کند، با مادرش در یک خانه اجاره‌ای در اهواز زندگی می‌کند.»

«باشو، غریبه کوچک» فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی بهرام بیضایی در سال ۱۳۶۵. این فیلم به مدت چهار سال پس از ساخت توقیف بود و برای نخستین‌ بار در سال ۱۳۶۹ اکران شد.

فیلم، داستان پسری جنوبی و جنگ‌زده (عدنان عفراویان) را روایت می‌کند که در فرار از جنگ ایران و عراق، به طور اتفاقی به شمال ایران می‌رسد و زنی گیلانی (سوسن تسلیمی) او را پناه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر


 
 

مصطفی تاج زاده به حسین شریعتمداری:
1390/2/5

مصطفی تاج زاده در نامه سرگشاده ای خطاب به حسین شریعتمداری، نماینده علی خامنه‌ای در موسسه کیهان، برای مناظره با وی اعلام آمادگی کرد.

آقای تاج زاده در این نامه بلند، با اشاره به اینکه حسین شریعتمداری تاکنون حاضر نشده است به پیشنهادهایش برای مناظره پاسخ دهد، تاکید کرده که در طول بازجویی های خود نیز بارها از بازجوها خواسته است تا امکان مناظره بین او و حسین شریعتمداری را به عنوان نماینده جریانی که در صدد است تا تمام دستاوردهای ضد استبدادی و آزادی خواهانه ملت ایران از نهضت مشروطه تاکنون را از بین ببرد، فراهم کنند.

او نوشته است: پیشنهاد دارم که مناظره مکتوب آغاز شود و یک مقاله من بنویسم، و کیهان شش روز فرصت برای نقدآن داشته باشد. بعد مقاله دوم و دوباره شش روز فرصت برای نویسندگان آن روزنامه محترم. به این ترتیب علاقمندان با مطالعه مقالات و نقدها به قضاوت بهتری درباره ادعاهای ما و شما دست خواهند یافت.

تاج‌زاده در این نامه سوالاتی از حسین شریعتمداری پرسیده است که بعضی از سوالات در ادامه می‌آید.

- با وجود اعلام مکرر اتکای جناح حاکم به حمایت آگاهانه اکثریت قاطع ملت ایران، چرا رفتارتان درست در نقطه مقابل ادعای مذکور است؟ همچون اقلیتی نگران از آینده که از سایه خود نیز می‌ترسید. اگر ایرانیان را بصیرترین مردم دنیا می خوانید، چرا همزمان می کوشید تمام مجاری اطلاع رسانی آزاد و قانونی را به روی آنان ببندید؟ اگر این ملت “بصیرترین” است، چرا تا روی کار آمدن آقای احمدی نژاد، به زعم شما به کسانی رأی داده است که یا منحرف بوده‌اند یا جاسوس یا خائن؟

- چنانچه دائم تکرار می‌کنید که حقایق مربوط به انتخابات ۸۸ و حوادث پس از آن کاملا روشن شده است، چرا وقتی را هرچند اندک به منتقدان خود که در حقیقت مخالف تک حزبی و تک صدایی شدن جمهوری اسلامی ایران هستند، اختصاص نمی دهید تا در صدا و سیما که طبق قانون و عرف عقل باید ملی باشد، با مردم سخن بگویند؟

- اگر مدعی پشتیبانی اکثریت مردم از دولت کنونی هستید، چرا به منتقدان سیاست‌های جاری کشور اجازه نمی‌دهید که حتی در اتوبان تهران-کرج یک اجتماع مسالمت‌آمیز و آرام برگزار کنند؟ در کجای دنیا مخالفان را خس و خاشاک خوانده، اما نسبت آنان با انتخابات آزاد، مانند نسبت جن و بسم‌الله است؟

-اگر منتقدان یکه سالاری در ایران فتنه گرند و مستقیم یا غیرمستقیم آلت دست بیگانه، چرا می‌گویند محاکمه آنان موجب قهرمان شدنشان می‌شود؟ بصیرترین مردم جهان، فتنه‌گران درحال محاکمه را قهرمان ملی می خوانند؟

- چرا دم از نهضت تولید علم می زنید و همزمان در صدد مهار کردن و در نهایت تعطیلی علوم اجتماعی و انسانی برآمده‌اید و برای حدود دو میلیون دانشجو دغدغه و نگرانی ایجاد می‌کنید؟

- اگر نسل جوان کنونی را آگاه تر و مصمم تر و امیدوارتر از نسل انقلاب می‌دانید، چرا ایران در صدر کشورهای معتاد جهان است و با کمال تأسف جوانان، آسیب پذیرترین قشرها در این زمینه به شمار می‌روند؟

-اگر کشور در حال پیشرفت سریع اقتصادی است، چرا دولت مانع انتشار آمارهای مربوطه می‌شود؟ چرا در زمینه فرار مغزها و سرمایه ها جزو ده کشور اول دنیا هستیم؟

- به سرکوب تظاهرات در فرانسه اعتراض می کنید، در حالی که حتی یک نفر هم کشته نشده، اما خود با ماشین از روی پیکر یک عزادار رد می شوید و دیگری را از پل به زمین پرتاب و فردی را که از نزدیکان نامزد رقیبتان است ترور می‌کنید؟

- اگر جنبش سبز مرده است، چرا کابوس آن، لحظه ای شما را رها نمی‌کند به گونه ای که کیهان ندیده عرض می‌کنم شماره‌ای در ماه‌های اسارت اینجانب منتشر نشده است که در آن اتهاماتی متوجه سبزها نشده باشد؟

تاج زاده با ارسال این نامه که می‌توان آن را آغازی برای یک مناظره مکتوب دانست و تقاضا برای انتشار بدون سانسور آن در کیهان، عملا مناظره را یک جانبه آغاز نموده است و اعلام کرده نامه های بعدی وی در خصوص مباحث مطرح شده در این نامه به عنوان محورهای پیشنهادی مناظره به تدریج منتشر خواهد شد.

منبع: کلمه


 
 

گزارش خبری:
1390/2/5

گزارش‌ها حاکی است که در هفته‌های اخیر قیمت اجاره خانه در شهر تهران افزایش داشته است.

به گزارش مهر، در حالی که مدت زیادی از خبرهایی مبنی بر آرامش در بازار اجاره مسکن نمی گذرد اما در هفته گذشته قیمت اجاره بها در اغلب مناطق تهران با افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی مواجه شده است و باوجودی که مسئولان براین امر تاکید کردند که در سال آینده بازار اجاره بها کنترل خواهد شد اما ظاهرا این امر تاکنون محقق نشده است.

یکی از مواردی که موجب افزایش اجاره بها در ۲ سال گذشته اعلام شده، کاهش نرخ سود بانکی است. درواقع کاهش نرخ سود سپرده ها و عدم تسهیلات دهی بانکها موجب شده که اغلب مالکان، اجاره بها را یکی از راههای کسب درآمد به شمار آورند؛ بنابراین با افزایش قیمت در هر بخش به خصوص در مواد غذایی، مالکان هم اجاره بها را افزایش می دهند.

شاهین یکی از مشاوران املاک با بیان اینکه در چند روز گذشته از اردیبهشت ماه، قیمتها نسبت به سال گذشته تا 20 درصد افزایش یافته است، گفت: وقتی که افراد درآمد زیادی ندارند؛ بنابراین مجبورند که اجاره ها را گران تر کنند.

وی به تاثیر نرخ سود سپرده بانکها اشاره کرد و افزود: سودهای بانکی کم شده و به جای آن اجاره ها افزایش یافته اند و صاحبخانه ها هم به دنبال دریافت اجاره به جای ودیعه هستند.

یکی دیگر از مشاوران املاک هم با تایید این افزایش قیمت، گفت: اجاره  بها نسبت به سال گذشته با 10 تا 20 درصد افزایش روبرو شده است و به نظر می رسد که این رویه در فصلهای اجاره که در خردادماه آغاز می شود ادامه داشته باشد.

منبع: مهر


 
 

وکیل سیف زاده پس از دو هفته بی‌خبری از وی:
1390/2/5

دو هفته بعد از انتشار خبرهایی در باره ناپدید شدن محمد سیف زاده وکیل دادگستری، وکیلش خبر داده که آقای سیف زاده در ارومیه در زندان است.

مرضیه نیک آرا، وکیل محمد سیف زاده گفت موکلش پنجشنبه پیش با منزلش تماس گرفته و از بازداشت خود در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق خروج غیرقانونی از کشور» خبر داده است.

به گفته خانواده آقای سیف زاده، روز شنبه فرزندش با او ملاقات کرده است.

فرزند آقای سیف زاده می گوید هنگام ملاقات با پدرش، متوجه شده است که آقای سیف زاده «وضعیت جسمانی مناسبی نداشته، پایش می لنگیده و وزن زیادی از دست داده بود.»

آقای سیف‌‌زاده پیشتر به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» از طریق تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و «تبلیغ علیه نظام» از طریق مصاحبه با رادیوهای خارجی به ۹ سال زندان و ۱۰ سال محرومیت از شغل وکالت محکوم شده بود.

کانون مدافعان حقوق بشر ایران که ریاست آن را شیرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل بر عهده دارد، در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از وکلای دادگستری و فعالان حقوق بشر تأسیس شده است.

منبع: بی‌بی‌سی و رادیو فردا

پیشینه
دو هفته بی خبری از وضعیت محمد سیف زاده


 
 

1390/2/5

احمد توکلی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و نماینده تهران در مجلس با انتشار نامه‌ای سرگشاده با استناد به آمار صندوق بین‌المللی پول، رابطه تولید ناخالص داخلی و میزان بیکاری، محمود احمدی‌نژاد و دولتش را متهم کرده که آمار خلاف واقع در زمینه بیکاری و نرخ رشد به مردم می‌دهد.

آقای توکلی با مقایسه دولت محمود احمدی‌نژاد و دولت‌های پیش از آن، یادآور شده است که دولت‌های پیشین در جداول تقدیمی خود به مجلس، علاوه بر ارقام سال آينده، ارقام عملکرد سال قبل و مصوب سال جاری را نيز ارائه می‌کردند تا تغييراتی که دولت در ارقام پيشنهاد کرده است، در طول دو سه سال قابل رويت باشد اما به گفته وی دولت کنونی از این اقدام خودداری می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به خودداری مرکز آمار ایران از ارائه نرخ رشد تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری، تصریح می‌کند: «بانک مرکزی نيز آخرين رقمی که از نرخ رشد ارائه کرده مربوط به نيمه دوم سال ۱۳۸۷ است. نزديک به سه سال است که ارقام مذکور که کليدی‌ترين اطلاعات اقتصادی است ارايه نمی‌گردد. هر دو نهاد مذکور نرخ بيکاری را نيز از بهار ۸۹ به بعد ارائه نکرده‌اند.»
 
احمد توکلی با بیان اینکه در فضایی که این دو مرکز از ارائه آمارهای اقتصادی خودداری می‌کنند برخی از مقام‌های دولتی «با ارائه ارقام بی‌اساس وضع موجود را موفق جلوه» می‌دهند.

وی در ادامه به ارقامی که از سوی رئیس دولت و معاونش در مورد ایجاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل در سال ۸۹ و وعده ایجاد دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در سال ۹۰ اشاره کرد و آن را با توجه به داده‌های موجود نادرست دانست.

در اسفند ماه سال ۱۳۸۹ محمود احمدی‌نژاد گفته بود «عده زیادی» ایجاد یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل را «غیرقابل باور و محال می‌دانند در حالی که با همت دولت این میزان اشتغال شکل گرفته و اسناد آن موجود است.»

به گفته رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به نظر می‌رسد چون روند نرخ رشد تولید ناخالص داخلی از پاييز ۱۳۸۶ به بعد نزولی بوده، بانک مرکزی از انتشار ارقام رشد، منع شده باشد و از اینجا نتیجه می‌گیرد که رشد نزولی اقتصادی، افزایش نرخ بیکاری را به همراه دارد که آن هم از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی اعلام نمی‌شود.

این نماینده اصولگرا گواه دیگر بر نادرست بودن آمارهای ارائه شده از سوی رئیس دولت را افزایش چک‌‌‌های برگشتی می‌داند.

وی می‌گوید: «هر وقت رکود افزايش يابد، چک‌های بيشتری برگشت می‌خورد. اين به معنای دشواری محيط کسب و کار است و در اين وضعيت ادعای افزايش ايجاد فرصت شغلی پذيرفتنی نيست. طی سال‌های ۸۶-۸۹ چک‌های برگشتی روندی صعودی داشته است و در ماه بهمن ۱۳۸۹ به رقم ۱۲.۲ درصد رسيده است که در ۳۲ سال پيش بی‌سابقه بوده است.»

وی یادآور می‌شود از آنجا که ایران عضو صندوق ‌بین‌المللی پول است، ملزم به ارائه آمار به این نهاد بین‌المللی است و کارشناسان این صندوق آمارهای خود را از مسئولان ایرانی دریافت می‌کنند و بنابراین آمار ارائه شده از سوی این نهاد در واقع مورد تایید مسئولان ایرانی است اما به مردم اعلام نمی‌شود.

منبع: جرس و رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته