-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

Lates News from Iran Christian for 04/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



«شعیب» از نوكیشان مسیحی افغان كه بخاطر دادن یك جلد انجیل به یك شخص بازداشت و زندانی شده بود پس از آزادی و اینكه امكان داشت پس از شناسایی وی توسط تندرویان اسلامگرا در افغانستان كشته شود از كشور خارج شد.
یک سازمان حقوق بشری گزارش داد، که " شعیب اسدالله " از نوکیشان مسیحی افغان که مدت 5 ماه زندانی بود و در دادگاه شریعت افغانستان به اعدام تهدید می شد ، در اواخر ماه مارس از زندان آزاد شده و اکنون از افغانستان به مکان امنی گریخته است.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران « محبت نیوز» بر طبق اظهارات " آی-سی-سی " ، اسدالله در 21 اکتبر در مزارشریف بخاطر دادن انجیل به مردی که وی را به مقامات لو داد ، دستگیر شد.
اسدالله در 11 مارس از زندان " قصر شاهی " مزارشریف در نامه ای چنین نوشت : " من از لحاظ روحی در زندان تحت فشار هستم، تهدید به  اعدام ، فحش و ناسزا و تهمت ، بی احترامی و اجبار به انجام کار های زندانیان دیگر و زندانبانان را هم به آن اضافه کنید. چرا؟ فقط بخاطر تعصب بر ضد اعتقادات متفاوتم ".
" آی-سی-سی " گفت که خبر رسانی و فشارهای دیپلماسی شدید بین المللی باعث شد که اسدالله در تاریخ 30 مارس به قید وثیقه آزاد شود. اما شعیب توسط مقامات قضایی از خروج از مزار شریف منع شده بود.
یکی از منابع خبری " آی-سی-سی " که با اسدالله در ارتباط است ، گفت: " مشکل وثیقه ها این است که پول نیستند. وثیقه ها خانه ، مغازه و یا اشخاص هستند. وکیل منطقه شعیب نیز ضمانت کرده که شعیب فرار نخواهد كرد."
اما این سازمان مسیحی بنا بر گزارش های دریافتی در 14 آوریل با خبر شد که « اسدالله» پاسپورت گرفته و توانست بطور امن از کشور خارج شود.
یکی از دوستان اسدالله از مزارشریف به " آی-سی-سی " گفت: " محل اقامت شعیب در مزارشریف شناسایی  و نا امن تشخیص داده شد ، به همین منظور وی کشور را به جهت اقامت طولانی در کشوری خارجی ترک کرد. او به کابل و سپس از آنجا به کمک دوستان از کشور خارج شد. "
مسئول " آی-سی-سی " در خاورمیانه در گزارشی خبری گفت : " آزادی " شعیب اسدالله " یک امتحان سخت را پایان داد و سازمان " آی-سی-سی " نمیتوانست بیش از این برای او و خانواده اش خوشحال باشد. با اینکه دولت افغان در رابطه با اسدالله کوتاه آمد ، اما هیچ تغییری در سیاست دولت افغان دیده نمی شود و سرکوب مسیحیان همچنان ادامه خواهد داشت. "
او اضافه کرد: " درحال حاضر چند تن از نوکیشان مسیحی که درخواست پناهندگی شان در هند رد شده و دیپورتشان به افغانستان هم برنامه ریزی شده ، ممکن است که با زندان و احکام اعدام مواجه شوند. ما با دولت افغان مبارزه  روحانی طولانی در پیش خواهیم داشت و تا زمانی که دولت آزادی مذهبی مسیحیان را به رسمیت نشناسد مبارزه ما ادامه خواهد داشت.

 


یک مقام سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون ۱۳ نفر را در ملاء‌عام اعدام کرده است.
سی میل به نقل از رویترز نوشت، حسیبه حاج صحرایی گفته که آمار اعدام‌ها در ملاء‌عام در ایران طی پنج ماه اخیر به اندازه کل اعدام‌های مشابه در سال ۲۰۱۰ میلادی است.
حاج صحرایی افزوده که تلاش مقام‌های جمهوری اسلامی برای خلق چنین مناظری با هدف ارعاب مردم صورت می‌گیرد که بسیار آزار دهنده است
به گفته وی اعدام در ملاءعام «نه تنها از فرد قربانی چهره‌ای غیرانسانی می‌سازد بلکه کسانی را که شاهد چنین صحنه‌هایی هستند را ستمگر و بی‌رحم می‌کند.»
سازمان عفو بین الملل می‌گوید که جمهوری اسلامی سال گذشته دست‌کم ۲۵۲ تن را اعدام کرد که ۱۳ تن از آن‌ها در ملاءعام اعدام شدند.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته