-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

Posts from Khodnevis for 04/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



تجمع دانشجويان دانشگاه پلی تکنيک در اعتراض به وضع رفاهی دانشگاه
 


احمدی‌نژاد آنکس که شما می‌پندارید نیست

در روزهای اخیر در مورد اختلافات رهبری و رئیس دولت تحلیل‌های زیادی شده و حرف و حدیث فراوان است؛ شاید در سه مورد تحلیل‌هایی شده که هرچند جنبه‌ای از واقعیت را در خود دارد ولی اساسا راه به خطا می‌برد. راه به خطا می‌برد زیرا شاید و احتمالا به این دلیل که نیروهای شرکت کننده در انقلاب ۵۷ و بعد از آن داخل شده در انقلاب و یا به عبارت بهتر نیرو‌هایی که بعد از انقلاب وارد عرصه سیاست اسلامی شده‌اند را بخوبی نمی‌شناسند. نمی‌شناسند چون با طبقات مختلف مردم آشنا نبوده و نیستند، شاید به این دلیل بسیار ساده که روشن‌فکران ما تنها خود را می‌بینند و در محیط‌هایی قرار می‌گیرند که به‌جز هم‌فکران خود را نمی‌بینند‌.

بیژن جزنی، از رهبران سازمان چریک‌های فدایی خلق گفته بود که باید به میان مردم و بویژه طبقه زحمتکش و کارگران رفت و با آنها کار کرد، همین امر باعث شد که تعدادی از طرفداران آن زمان آن سازمان به درون مردم رفتند.

شاید اگر این کار مدت بیشتری طول می‌کشید، وضعیت فداییان خلق به‌گونه دیگری می‌شد.

شاید امروز هم لازم است که بدرون مردم رفته با آنها ارتباط نزدیکتری بر قرار کرد، که اگر چنین شود این‌همه تحلیل‌های نصفه و نیمه را نخواهیم دید و دید روشن‌تری نسبت به واقعیت مردم ایران و تحولات اجتماعی و سیاسی موجود، پیدا خواهیم کرد.

کسی احمدی‌نژاد را با رضا شاه مقایسه کرد و البته به این نتیجه رسید که امروز با دوران قاجار فرق دارد!!!

کسی آزادی انتخابات را آنچنان مورد نظر قرار داد که شاید حتی بتوان گفت که نظر ایشان را باید اول در آمریکا پیاده کرد، چون با ارزیابی ایشان و آنچه که ایشان در جملات بسیار طولانی و گاهی بسیار غیر لازم، از آزادی انتخابات بر شمرده‌اند، ایران امروز که هیچ، حتی آمریکا هم باید در زمان طولانی بسوی آن رهسپار شود؛ و کسی هم احمدی‌نژاد را انسانی بسیار با هوش دانسته و بر ضعف عدم حمایت از یاران در دولت‌های گذشته تاکید کرده و حمایت احمدی‌نژاد از یارانش را نشانه هوشمندی او در شناخت واقعیت موجود بر شمرده است.

تحلیل‌های این‌چنینی در جامعه با این واکنش روبرو می‌شود که یک کارگر ساختمانی گفت: سواد، فهم نمی‌آورد‌.

 

به‌مین دلیل یاد جزنی کردم که مسئله رفتن به میان مردم را جدی گرفته بود، چون باعث شناخت دوطرف از یک‌دیگر می‌شود، مردم به معنی عام کلمه با جامعه روشنفکری چندان ارتباط ندارند و جامعه روشنفکری هم (اگر این اصطلاح درست باشد) با مردم ارتباط چندانی ندارد و شناخت هر دو طرف از هم بسیار ضعیف است.

 

مسئله این‌است که روحانیت شیعه مانند [بخشی از] تجار بازار گروهی خاص از مردم، که به لمپن هم شهره هستند، را در گرد خود جمع می‌کنند تا برخی مسایل‌شان را از طریق آنان حل و فصل کنند.

 

این گروه که به لات هم مشهورند در بین خود مسائلی دارند که به آن مرام می‌گویند، مرام یعنی نوع خاصی از فرهنگ که در ایران دوران‌های گذشته، عیاران که با فلسفه هم آشنا بودند، آن‌را بعنوان اصول و قانون حاکم بر جوامعشان تدوین کرده بودند.

این اصول در ایران به رسم جوان‌مردی هم مشهور بود و رسم جاهلان هم گفته می‌شد. همه آنها در کردار احمدی‌نژاد به‌خوبی دیده می‌شود.

حمایت از رفیق، یکی از این اصول است و دوستی که گفت این بسیار هوشمندانه است، شناخت درستی از رسم رفاقت در این گروه ندارد، همه افراد لات رسم رفاقت را بجا می‌آورند، یا به دلیل اینکه بدون این رسم ها تنها خواهند ماند که موجب بدبختی است و یا به دلیل اینکه کور کورانه از بعضی رسوم پیروی می‌کنند.

حمایت احمدی‌نژاد از وزرای‌اش هم از اینجا ناشی می‌شود و نه بخاطر هوش او، همه این‌گونه افراد در پی کسب ثروت برای خود هستند که در چند ماهه اخیر بسیاری از آنها رسوا هم شده‌اند.

این‌که بعضی از آنان دارای مدارک دانشگاهی هم هستند دلیل این نیست که لمپن نیستند بلکه فقط نشان می‌دهد که مدرک در ایران کیلویی شده و هرکس می‌تواند هر مدرکی را بگیرد، بسیجیان بهترین نمونه این امر هستند.

احمدی‌نژاد رقیب رهبری نیست و رضا شاه هم نیست و هیچ چیز دیگر هم نیست، او را آوردند تا بهره‌برداری کنند که کردند، او هم چون لمپن است؛ می‌کوشد تا بهره‌ای بگیرد و همه دوستانش هم با او همراه هستند. حال اگر مشکلاتی پیش بیاید که آمده او قهر می‌کند چون همه لمپن‌ها در چنین مواقعی فقط می‌توانند قهر کنند و می‌کنند، این هم یک رسم جاهلی است:‌ «آخه واسه جاهل افت داره که ببینه رفیقشو بیرون می‌کنن»

تظاهر این سخن به‌هر شکلی که باشد، معنایش همین است، او در پی کسب همه قدرت نیست، چون به‌دردش نمی‌خورد، لمپن ها فقط زیر سایه حمایت یک نیرو می‌توانند کار کنند و به‌طور مستقل هیچ کاری از آنان ساخته نیست.

احمدی‌نژاد همان‌قدر از بودن بدون رهبری می‌ترسد که از آشکار شدن بیسوادی‌اش، اینکه دائم می‌گوید من ۲۴ میلیون رای آوردم هم نشانه ترس اوست، او خودش را پشت همه چیز پنهان می‌کند، پشت  «من یک معلم هستم» ؛ «من رئیس جمهور هستم» و بیش از همه پشت رهبر ایران.

اختلافات ایجاد شده در واقع ترمز کردن دیوانه ایست که افسار بریده می‌رود، همین و بس.

این گونه افراد بسیار هم دروغ‌گو و به خیال خودشان «زرنگ هستند»؛ آنها ریا کاری را زرنگی می‌دانند و هرچند که همواره این ریا کاری ها افشا می‌شود، آنها باز هم ریا می‌ورزند، چون کار دیگری نمی‌دانند.

احمدی نژاد را بزرگ نکنید! او بزرگ نیست که حتی بسیار هم کوچک است و به‌خاطر همین کوچکی هم به این پست در واقع منصوب شده، او خطر زیادی ندارد و نمی‌تواند هم داشته باشد، خطر از جانب عقلا می‌تواند به‌وجود آید نه از طرف لمپن‌ها.

ترس یکی از ویژگی‌های لمپنیسم است، آنها می‌ترسند و این چیزی است که امروز به‌صورت تهدید‌های مجلس به استیضاح و یا خط و نشان کشیدن‌ها از این طرف و آن طرف دیده می‌شود، دارند او را می ترسانند که چنین و چنان خواهند  کرد و او هم می‌داند و دارد می‌گوید که من نمی‌ترسم ولی واقعا می‌ترسد و سرانجام هم بر خواهد گشت، رسوا شده و منکوب.


 


دانشجویان امیرکبیر در برابر محدودیت‌ها کوتاه نیامدند

به گزارش دانشجو نیوز، دانشجویان به «وضعیت اسفناک غذای سلف دانشگاه» و «وضعیت نامناسب خوابگاه‌ها» و «افزایش ناگهانی هزینه خوابگاه های دانشجویی» اعتراض کردند.

بر اساس همین گزارش، در ساعات اولیه صبح امروز تعدادی از دانشجویان به دانشگاه ممنوع الورود شدند. همچنین نیروهای انتظامات و حراست با گشت زنی در سطح دانشگاه و تهدید دانشجویان تلاش کردند مانع برپایی این راهپیمایی شوند. نیروهای امنیتی نیز در خارج از دانشگاه حضور داشتند.

دانشجویان حاضر در شعارها و پلاکاردهای خود خواستار استعفای دکتر آرزو (معاون دانشجویی)، لغو افزایش هزینه‌ی اسکان در خوابگاه و ایجاد تغییرات اساسی در وضعیت سلف سرویس دانشگاه بودند. در ادامه تجمع، دانشجویان با چیدن سینی‌های غذای روی زمین، دست به اعتصاب غذا زدند. گفتنی است با وجود درخواست دانشجویان در حین تجمع، هیچ یک از مسئولین دانشگاه حاضر به پاسخگویی به آنان نشد.

پس از اعتصاب غذا، دانشجویان به سمت دفتر معاونت دانشجویی دانشگاه حرکت و با تجمع مقابل این دفتر، مجددا خواسته های اصلی خود را اعلام کردند. تجمع دانشجویان در نهایت در ساعت ۱۳:۳۰ پایان یافت.


 


پرده آخر

 

نظام جمهوری اسلامی در حال فروپاشی از درون است.

رکن اصلی نظام یعنی ولایت فقیه قدرت جمع کردن افراد درون سیستم را ندارد. هر کسی ساز خود را می‌زند.

در این مقطع باید منتظر طوفان‌های غیر منتظره سیاسی بود.

هنگامی که ولی فقیه برای جزیی‌ترین مسائل مجبور به استفاده از حکم حکومتی است باید پنداشت که صدای ریزش عدم مشروعیت رکن رکین نظام به دروازهای بیت رسیده است اختلاف و تشتت به اوج رسیده است و باز بایست در آینده ریزش دیگری را در انتظار بود.

داستان جمهوری اسلامی در تاریخ ایران،قصه ای کوتاه و دردناک خواهد بود.

داستان در حال اتمام است. تاریخ به نظاره بازیگران نشسته تا پرده آخرین را بنگارد.

 


 

 


 


فال نامه پیچ آخر تاریخ !

با توجه به اینکه دکتر افلاطون احمدی‌نژاد فرموده‌اند «ما در پیچ آخر تاریخ هستیم» ولی مشخص نکرد که منظورش پیچ جاده تاریخ است یا اینکه تاریخ را اوراق کرده و فقط مانده است پیچ آخرش و از سویی به خاطر اینکه این روزها همه چیزمان شبیه دست آوردهای‌مان هسته‌ای شده که هم ترمز ندارد و هم هم‌زمان فرمانش افتاده دست این استاکس نتِ علیه السلام، فال عده‌ای از عزیزان که مربوط به آینده و پشت این پیچ آخر است را با هم می‌خوانیم:

متولدین یا علی گو: تا پیش از این فکر می‌کردید که خیلی رجلاٌ ولی اخیراً فهمیده‌اید نه خیلی! و این ولد چموشی که بزرگ کرده‌اید از هر بی‌بصیرتی خطرناک‌تر است، سعی کنید خونسردی خودتان را حفظ کنید چون فرقی هم نمی‌کند و خودکرده را تدبیر نیست، با یا علی شروع کرده‌اید بعد از پیچ را با یا ابوالفضل ادامه دهید!

فرزندان ولد چموش: دست مریزاد! این ملت سی سال دیگر هم قدر شما را نمی‌دانند. با قدرت تمام به همین رویه ادامه بدهید که پیروزی نزدیک است و هیچ پسری به خدمت پدر اینطور نرسیده است. فقط مواظب باشید اگر تاریخ پیچید شما هم بپیچید!

مارمولک‌های یهودیِ مخفیِ اسلام ایرانی: بابا تو دیگه کی هستی! فعلاً که سلطان برّ و بحر هستید و انتقام یک ملت را از دایناسور جماعت گرفته‌اید طوری که این جیغی که می‌زنند از دست کمونیست و چپی نزده‌اند. به تازگی به شما عورت می‌گویند ولی ظاهراً شما عکس و فیلم عورت‌شان را گرو کشیده‌اید که جرات ندارند طرفتان بیایند، نمک و فلفلش بیشتر کنید و به کارتان ادامه بدهید چون پشت این پیچ آخر تاریخ خیلی خوش می‌گذرد!

آیت الله‌های کافریاب در هر کشوری غیر از سوریه: ههههههههه! خیلی با حاله نه؟! پشت شاه ایستاده بودید این بلا سر اسلام‌تان نمی‌آمد مسلمین که به جهنم. در مورد هر کسی پیچ آخر تاریخ نباشد در مورد شما هست بهتر است از اسی مشایی یک سیگار برگ بگیرید و یک شام مفصل بخورید به کافریابی در بحرین و یمن ادامه بدهید چون به زودی ... فــــــــاتحه!

راویان پورنوزایمانوگرافی: با اینکه مشخص نیست به قول آن خانم کارشناس در مورد شما چه روزی اقدام به شکل گیری بعد جسمانیتان شده است ولی پیداست که در نهایت با حالی و رضایت بندگان خدا از خودتان قرار دارید و با این شاهکار اخیرتان سوزنی سمرقندی، ایرج میرزا و عبید زاکانی زدند گاراژ ولی بهتر است برای پشت این پیچ آخر یک داستان کمتر سکسی بسازید یا برای پامنبری ها کاندوم و دستمال کاغذی سفارش بدهید!


 


کارگران را فراموش نکنیم

من فقط يك سودا در سر دارم.

سوداي وضوح و روشنايي، به نام بشريتي كه اين همه رنج برده است و
حق دارد كه خوشبخت شود.

اعتراض آتشين من،فرياد روح من است.(من متهم مي‌كنم/اميل زول)

کارگران را فراموش نکنیم


 


احمدی‌نژاد: اختیارات سلب شده و علیه من توطئه می‌کنند

احمدی‌نژاد روز گذشته از شرکت در جلسه شواری عالی انقلاب فرهنگی نیز خودداری کرد تا عدم حضور وی در جلسات رسمی وارد پنجمین روز خود شود. وی البته پیش از این نیز به دنبال اختلافات بر سر اساس‌نامه دانشگاه آزاد دو ماه در جلسات این شورا شرکت نکرده بود. علت عدم حضور احمدی‌نژاد در ۵ روز گذشته به اختلافات وی با رهبر جمهوری‌اسلامی بر سر ابقا یا عزل حیدر مصلحی بر می‌گردد.


با این حال روز سه‌شنبه یکی از نویسندگان وب‌سایت رجانیوز اعلام کرد که احمدی‌نژاد در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای سه شرط برای ادامه دادن کار خود اعلام کرده است. انتصاب رحیم‌مشایی به سمت معاون اولی٬ عزل حیدرمصلحی و همجنین عزل سعید جلیلی از دبیری شورای عالی امنیت ملی از جمله شروط احمدی‌نژاد بوده‌آند. 


از سوی دیگر خبرگزاری برنا - وابسته به سازمان ملی جوانان - به نقل از یکی از نمایندگان اصول‌گرای مجلس اعلام کرده است که احمدی‌نژاد در دیدار با برخی نمایندگان مجلس خبر از توطئه‌ علیه خود داده است. به گفته این نماینده مجلس و به نقل از احمدی‌نژاد٬ آیت‌الله خامنه‌ای نیز در جریان این توطئه‌ها قرار دارد. 


وی به نقل از احمدی‌نژاد گفته است: «در این چند وقت اخیر رفتارها و موضع گیری هایی توسط مجلس و بعضی از نمایندگان صورت گرفته است. همچنین توطئه‌هایی علیه من وجود دارد که توسط برخی در این چند وقت اخیر انجام شده است.»


از سوی دیگر وب‌سایت سحام‌نیوز نیز اعلام کرده است که احمدی‌نژاد در دیداری با اعضای شورای شهر تهران از سلب اختیارات خود گله کرده است. به گزارش این سایت٬ احمدی‌نژاد در این دیدار گفته است: «شما چطور از من مي‌خواهيد كه بيش از اين صبور باشم. اختيارات من در دولت در حد تعيين و تغيير وزير بود كه اين اختيار نيز حالا از من سلب شده است.»


گزارش دیدارهای مخلف با احمدی‌نژاد در حالی منتشر می‌شود که به دنبال انتشار خبری مبنی بر احتمال استیضاح احمدی‌نژاد، محمد جواد ابطحی، نماينده خمينی شهر به خبرآن‌لاین کفته است: «استيضاح منتفی است اما آقای مطهری قصد سوال از رييس جمهور را دارد و تاکنون ۵۲ امضاء هم جمع آوری کرده است.» 


 


چرا بریتانیا دائما درباره ی حقوق بشر ایران حرف می‌زند؟


 


سعدی و باری مارستن و شاه و باری و وزیر و باری و راوی و باری
 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته