-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۸, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 04/28/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

گزارشگران بدون مرز:
1390/2/7

سازمان گزارش‌گران بدون مرز با صدور بیانیه‌ای بازداشت محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و علی‌رضا رجایی روز‌نامه‌نگار را محکوم کرد.

گزارشگران بدون مرز در این بیانیه، بازداشت محمد سیف زاده را نشانگر ادامه‌ی سرکوب در ایران دانسته و گفته است: «قابل پذیرش نیست که مسئولان ایران به شکل منظم وکلا را دستگیر کنند. ما از همه‌ی انجمن‌های وکلا در سراسر جهان می‌خواهیم خواهان آزادی این وکلای شجاع شوند.»

در ادامه این بیانیه با اشاره به بازداشت علیرضا رجایی آمده است: «٤ اردیبهشت علی‌رضا رجایی روزنامه‌نگار و همکار بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد. علی‌رضا رجایی عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و با بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب از جمله روزنامه‌های جامعه، توس، عصرآزادگان و.... همکاری می‌کرد.»

گزارشگران بدون مرز در ادامه با اشاره به اینکه «تشدید جنگ قدرت میان جناح خامنه‌ای و احمدی نژاد از رسانه‌های طرفدار دولت قربانی می‌گیرد» از مسدود شدن چندین سایت طرفدار احمدی‌نژاد که با انتشار خبرهایی از تصمیم وی مبنی بر برکناری وزیر اطلاعات حمایت می‌کردند، خبر داده است.

این بیانیه می‌افزاید: «پذیرش استعفای وزیر اطلاعات از سوی ولی فقیه، با تحقیر رئیس جمهور رد شد و وزیر اطلاعات همچنان بر مسئولیت خود باقی ماند. علی اکبر جوان‌فکر مدیر ایرنا خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران که از انتشار نامه‌ی آیت‌الله‌ خامنه‌ای مبنی بر ابقای وزیر اطلاعات امتناع کرده بود، علیرغم انتشار پوزش‌نامه‌ای رسمی اما به دادسرا تهران احضار شده است.»

در پایان این بیانیه آمده است: «بعد ازتوقیف از روزنامه‌ها و سانسور اینترنت حال نوبت به خبرگزاری رسمی ایران رسیده است که علی خامنه ای می‌خواهد آنرا به بخشی از پایگاه اطلاع رسانی رهبر تبدیل کند.»

منبع: سازمان گزارشگران بدون مرز


 
 

1390/2/7

زیتون

تو این چند سال که دوستان خارج کشوری رهنمود می دادن که قبضای برق و آب و تلفن و گازتون رو ندید تا حکومت رو تحت فشار بذارید، می گفتم اینا هم دلشون خوشه!... به نظرم میومد این دوستان برداشت درستی از اوضاع داخلی ایران ندارن و دلیل میاوردم که خوب ما نریم قبض برق یا تلفنمون رو بدیم، دیگران که می رن می دن و اداره برق و تلفن خیلی راحت میاد و برق و تلفن ماهایی رو که ندادیم قطع می کنه. 

مسئله گاز و آب که موضوعش جداست. فیش برای کل ساختمون میاد و معمولا روی شارژ آپارتمان حساب می شه و هیچ واحدی نمی تونه از پرداختش خودداری کنه چون مورد لعن و نفرین و چه بسا شکایت بقیه ساکنین قرار بگیره. تازه مبلغ این خدمات اونقدر نبود که نشه دادش و مثلا براش جنگید: فیش 8 هزار تومنی برق و 3 هزار تومنی آب و ده تومنی گاز و تلفن هم به مبلغ مصرف شده برای دوماه آنچنان هزینه زیادی (نسبت به بقیه مخارج) برامون نداشت.

اما با این فیش های جدید چنان مردم نقره داغ شدن که خیلی از طرفدارای این حکومت هم نمی تونن پرداخت کنن. 

مثالی میارم. چند روز پیش یه مرد جوون تو تاکسی می گفت: "من دانشجوئم و یه کار کارگری دارم و ماهی 200 هزار تومن حقوق می گیرم. خونه ای کوچیک در زورآباد اجاره کردم ماهی 50 هزار تومن (فکر نمی کنم اجاره هیچ جایی در ایران به این ارزونی باشه) با 150 هزار تومن به زور مخارج دانشگاه و رفت و آمد و خورد و خوراکمو تأمین می کردم. حالا برام فیش گاز اومده 150 هزار تومن. تا فیشو دیدم از عصبانیت زدم پاره ش کردم. فیش آب و برق هم چند برابر قبل اومده. آخه شما بگید من چه جوری می تونم با این شرایط زندگی کنم." صورتش از شدت ناراحتی قرمز شده بود.

من و راننده تاکسی و مسافرای دیگه واقعا جوابی نداشتیم بدیم. جز اینکه: خوب کاری کردی که ندادی و ما هم همین تصمیمو داریم. ایشالله درست می شه و...
واقعا هم من توی جلسه ساختمون این مسئله رو مطرح کردم و از شنیده هام گفتم که یه عده با وانت فلان شهر گشتن و فیش های مردم رو جمع کردن تو چند گونی و فرستادنش برای فلان ارگان. هر کدوم از همسایه ها هم از شنیده هاشون گفتن که سرکارشون گفتن فیش های گاز رو ندید اگه تعدادمون زیاد باشه هیچ کاری نمی تونن بکنن و از این صحبتا. علی رغم پافشاری دوسه همسایه ترسو و نون به نرخ روز خور، تصویب شد که فعلا فیش گاز رو نپردازیم. شنیدم خیلی از محلات کرج اینکارو کردن.
من فکر می کنم مسئله مبلغ بالای فیش ها حتما حتما شورش هایی رو در پی داره. و این رشته هم مثل رشته دعوای رهبری و رئیس جمهوری قطعا سر بسیار درازی داره.

اگر شورش های انتخابات بیشتر در محلات متوسط نشین به بالا بود اینبار به جنوب شهر و روستاهایی که تا به حال با سیاست دولت موافق بودن می رسه.

شوخی که نیست. ماهی چهل یا چهل و پنج هزار تومن از پول نفتمون با هزار منت بهمون به عنوان یارانه می دن و ماهی سیصد هزار تومن به مخارجمون اضافه شده. باک ماشینی که با سه هزار تومن پر می شد حالا شده بیست و یک هزار تومن.

سیبی که می خریدیم ششصد یا هفتصد تومن حالا شده سه هزار تومن. گوشت و مرغ و تخم مرغ (از شونه ای سه هزار تومن شده شش هزار تومن) که بماند. نون و نمک و پنیر و ماست و شیر و دمپایی و سفره و میخ و طناب و دستمال کاغذی و جوراب و مانتو و ملافه و میز و اتو و ...

(اینا به کنار... آلوچه رو بگو. تازگی ها به خوردن آلوچه ترش –ازاونایی که به صورت له شده تو نایلونه- معتاد شدم. از بسته ای 500 شده دو هزار تومن. یعنی چهار برابر. آخه نامسلمونا شما مگه یارانه آلوچه به ما می دین؟)

موضوع برداشت چهار صفر از پول هم حسابی مردمو ترسونده. حساب کردن که خوب ما ده میلیون تومن پس انداز داریم چند وقت دیگه می شه ده هزار تومن. چیکار کنیم که ارزش پولمون حفظ شه. مسکن که راکده با ده میلیون هم نمی شه خونه و زمین خرید. دلار که دولت هی می زنه توسرش که گرون نشه. پس یالله بریم سکه بخریم. اینه که سکه داره هی گرون و گرون تر می شه. خود دولت هم شروع کرده به فروختن سکه. از تمام بهار و نیم تا ربع و یک گرمی. از اون ور هم برای صید بقیه سرمایه های سرگردان اومده سکه های 50 گرمی، 25 گرمی، ده گرمی، 5 گرمی و 2.5 گرمی مخصوص ولادت حضرت علی پیش فروش کرده و قول داده تا شهریور تحویل بده.

همیشه فکر می کنم خود دولت در گرون کردن سکه طلا نقش داره. چرا چون هر چند وقت یه بار یهو یه جو روانی ایجاد می شه، سکه ها به طریفی از بازار جمع میشه و در نتیجه گرون میشه و وقتی قیمت سکه خیلی خیلی بالا رفت دولت میاد با بزرگواری با یه تخفیف جزئی در میلیون ها قطعه به مردم می فروشه. الان بانک ملی به هر نفر با نشون دادن کارت ملی 5 سکه تمام بهار می ده. این همه سکه طلای آماده از کجا اومده؟ از کی تدارک چنین روزی رو دیدن؟

تاریخ پرداخت فیش های گاز آخر فروردین بوده. از هر ده نفری که می پرسی بین 6 تا 8 نفر می گن فیشمون رو پرداخت نکردیم. دولت قول داده که قسطیش کنه. اما فیشی که قراره هر ماه بیاد چه جوری میشه قسط بندیش کرد؟ اونی که این ماه نداره 150 هزار تومن پول تنها گازشو بده و ماههای دیگه هم همین مبلغ میاد چه جوری این پولو در ماههای بعد بپردازه؟

حکومت یا باید از گرون کردن گاز معذرت بخواد(که نمی خواد) یا برای پرت کردن اذهان عمومی باید یه جنگ زرگری راه بندازه و همه تقصیرا رو بندازه گردن یه شخصی منفور( کی مناسب تر از احمدی نژاد)...

حالا یه عده دارن می گن آخی... طفلکی رهبر تا حالا نمی دونسته احمدی نژاد اینقدر بده, باید حمایتش کنیم تا دولتو عوض کنه.
بابا گول این بازیا رو نخورید!


 
 

1390/2/7

خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین می‌گویند ماموران امنیتی در سالن ملاقات کابینی آنها با زندانیان حضور داشته و گفتگوهای خانواده‌ها با زندانیان را تحت نظر داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، خانواده‌های زندانیان سیاسی در ملاقات خود ۲۰ دقیقه وقت دارند و برای فراموش نکردن برخی موضوعات، آنها را یادداشت می‌کنند که ماموران امنیتی در جریان ملاقات روز دوشنبه این هفته با رفتاری خشن و توهین آمیز تعدادی از این دست نوشته‌ها را از خانواده‌ها گرفته و بررسی کرده‌اند.

در شرایطی که ماه‌هاست تلفن‌های بند ۳۵۰ زندان اوین از بیم انتقال اخبار زندانیان سیاسی به خارج قطع شده، به نظر می‌رسد این رفتار مسولین زندان به دلیل انتشار بیانیه زندانیان سیاسی این بند در روزهای اخیر باشد.

پیش از این زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی خود با درخواست زندانیان رجایی شهر، تاکید کرده‌ بودند که تا رسیدن به خواسته‌های به حق و قانونی‌شان هر هفته و در مناسبت‌های مختلف دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

بیانیه زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در حمایت از اقدام زندانیان سیاسی زندان رجایی‌ شهر کرج صورت گرفت که در اعتراض به شرایط تحمیلی خود دست به اعتصاب غذا زده و طی نامه‌‌ای از دبیرکل سازمان ملل خواسته بودند تا نماینده ویژه خود را برای بازدید از شرایط زندان‌ها و تهیه گزارش از وضعیت آزادی و حقوق بشر در ایران اعزام نماید.

این گزارش تصریح کرده که جلسه هفتگی قرآن خوانی خانواده‌های زندانیان هم به دلیل فشارهای نیروهای امنیتی لغو شده و این روند با گماردن نیروهای امنیتی در سالن ملاقات زندان اوین ابعاد تازه‌ای یافته است.

منبع: کلمه

پیشینه:

افزایش فشارها بر زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها

پنج زندانی سیاسی به اعتصاب غذای زندانیان رجایی شهر پیوستند

حمایت زندانیان بند ۳۵۰ اوین از درخواست اعزام نماینده ویژه سازمان ملل به ایران

جمعی از زندانیان سیاسی: با «نه به دیکتاتور» به اعتراض مسالمت آمیز خود ادامه خواهیم داد

جمعی از زندانیان رجایی شهر: از یکشنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنیم


 
 

1390/2/7

علی سعیدی، نماينده ولی فقيه در سپاه و احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد درباره «تبعیت از ولایت فقیه» به دولت احمدی‌نژاد هشدار دادند.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران می گويد که دولت محمود احمدی نژاد بايد مجری سياستگذاری رهبر جمهوری اسلامی باشد «و اينکه ما خودمان بخواهيم مرتبا استراتژی تعيين کنيم و موجی در جامعه راه بياندازيم وظيفه آقايان نيست.»

علی سعيدی در گفت و گو با خبرگزاری فارس آيت الله خامنه ای  را «ايدئولوگ اصلی نظام» معرفی کرده و گفته است که رييس جمهور و ارکان دولت بايد سياست های وی را اجرا کنند.

وی گفته است که «در حاکميت اسلامی، هماهنگ کننده و سياستگذار اصلی نظام طبق قانون اساسی، ولی فقيه است و تخلف از فرمان او نيز در حکم تخلف از فرمان خدا و امام زمان محسوب می شود.»

سعيدی افزوده است: «اختياراتی که فقيه جامع الشرايط دارد، از ناحيه امام زمان به او تفويض شده و از اين منظر، اختيارات ولی فقيه به اندازه امام معصوم بوده و تبعيت از او هم به همان اندازه واجب است.»

از سوی دیگر احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد نيز گفته است: «چنانچه تبعيت از ولی ‌فقيه از سوی کارگزاران کشور وجود نداشته باشد، حکومت آنها نامشروع است حتی اگر تمام مردم کشور به او رای داده باشند.»

وی افزوده است: «همه افراد در اين نظام ولايی اعم از وزير، نماينده مجلس، رييس قوه قضاييه و رييس ‌جمهور که می‌خواهند کارگزار کشور باشند بايد از تمام تکاليف، احکام و دستورات ولی فقيه تبعيت کنند.»

اين عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرده است: «زمانی که مردم به يک رييس‌ جمهور رای می ‌دهند،‌ آراء آنها عددهای صفر است و عددی که آن صفرها را معنا دار کرده و به آن مشروعيت می ‌دهد تنفيذ ولايت و مقام معظم رهبری است.»

در روزهای اخير و پس از آن که گزارش هايی مبنی بر خودداری محمود احمدی نژاد، از همکاری با وزير اطلاعات منتشر شد، اصولگرايان هوادار آيت الله خامنه ای و فرماندهان سپاه حملات شديدی به رییس جمهور ایران و اطرافيان او انجام داده اند.

محمود احمدی نژاد از سوی اين طيف متهم شده که دستور رهبر ايران مبنی بر ادامه کار حيدر مصلحی در وزارت اطلاعات را ناديده گرفته و از «حکم حکومتی» آيت الله خامنه ای تبعيت نکرده است.

منبع: فارس و رادیو فردا

 


 
 

1390/2/7

گزارش‌ها حاکی‌ست، حکم زندان بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری و مدافع حقوق کودکان در دیوانعالی کشور نقض شده و برای بررسی مجدد به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارسال شده است.

بهنام ابراهیم زاده پیش از این از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام‌های امنیتی به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود که بر اساس این حکم باید مدت ۱۰ سال را در زندان رجایی شهر کرج و ۱۰ سال دیگر را در زندان اوین سپری می‌کرد.

این تصمیم دیوانعالی کشور در پی اعتراض وکلا به حکم طولانی مدت زندان و هماهنگ نبودن اتهامات وی با میزان مجازات گرفته شده اما هنوز زمان دادرسی مجدد تعیین نشده است.

ابراهیم زاده خردادماه سال گذشته توسط ماموران امنیتی در تهران بازداشت و علیرغم نقض حکم صادره علیه این فعال کارگری، وی همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین زندانی‌ است.

منبع: کلمه


 
 

1390/2/7

محمود احمدی نژاد امروز برای دومین بار بعد از ابقای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات، در جلسه هیات دولت حضور نیافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه ۷ اردیبهشت هیات دولت، همچون جلسه سه روز پیش، به ریاست محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی‌نژاد برگزار شده است.

در این جلسه حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات که پس از استعفا با مخالفت رهبر جمهوری اسلامی در مقام خود ابقا شد، حضور داشته است.

سه روز پیش نیز جلسه هیئت وزیران در غیبت محمود احمدی‌نژاد به ریاست محمدرضا رحیمی برگزار شده بود.

از سوی دیگر خبرگزاری مهر خبر داد که محمود احمدی‌نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی غایب بوده و جلسه به ریاست علی لاریجانی برگزار شده است.

همچنین امروز هفتم اردیبهشت‌ماه علی بنایی، نماینده مردم قم در مجلس گفت که سفر هیئت دولت به قم که قرار بود این هفته صورت بپذیرد، قطعاً انجام نخواهد شد.

با اعلام رسمی لغو سفر برنامه‌ریزی شده محمود احمدی‌نژاد به قم،غیبت او در محل کارش در پی اختلاف با رهبری وارد فاز تازه‌ای شده است.

محمود احمدی نژاد از شش روز پیش نیز در نهاد ریاست جمهوری حضور نیافته است. به نظر می‌رسد که غیبت وی واکنشی اعتراضی به ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبر جمهوری اسلامی باشد.

ده روز قبل و در پی انتشار خبر پذیرش استعفای حیدر مصلحی وزیر اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد، رسانه‌های ایران از مخالفت آیت الله خامنه‌ای با این استعفا خبر دادند و دلیل کناره گیری آقای مصلحی را اختلاف میان او و محمود احمدی‌نژاد دانستند.

منبع: فارس، مردمک و بی‌بی‌سی


 
 

1390/2/7

اسدالله عسگراولادی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، هشدار داد که فضای کسب‌و‌کار، به شدت در حال آسیب دیدن و محیط کسب‌و‌کار در حال رنجیده شدن است.

وی در نشستی که عصر روز دو شنبه با حضور نمایندگان تشکل‌های اقتصادی وابسته به اتاق بازرگانی ایران و رئیس و اعضای هیأت رئیسه اتاق ایران در محل این اتاق برگزار شد، اتاق‌های استان‌ها، تشکل‌ها و اتاق‌های مشترک را سه بازوی پرقدرت اتاق ایران نام برد و از اتاق ایران خواست آن‌چه در توان دارد برای حل مشکلات انجام دهد.

آرش نجفی از انجمن بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز گفت: «نباید اجازه داد اتاق بازرگانی بیش از این عقب‌نشینی کند، باید همه کمک کنند و با حضور قوی در انتخابات به قدرت اتاق ایران بیافزایند.»

وی تاکید کرد: «باید متوجه باشیم که تشکل‌ها خیلی قوی حضور پیدا کنند تا اتاق، دولتی نشود.»

حجازی از سندیکای تولیدکنندگان موتور سیکلت نیز با طرح این سوال که آیا با وجود افزایش قیمت‌ها از شهریور سال گذشته تاکنون، ادامه کار واحدهای تولیدی امکان‌پذیر خواهد بود به افزایش ۱۰درصدی قیمت مواد اولیه، افزایش ۱۰درصدی حقوق کارگران و نیز افزایش ۱۰درصدی قیمت حمل‌و‌نقل اشاره کرد.

منبع: خبرآنلاین
 


 
 

1390/2/7

رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران نسبت به صید بی رویه سنجاب در غرب کشور هشدارداد و نسل این حیوان را در ایران رو به انقراض دانست.

دکتر پیام محبی به افرادی که در خانه خود حیوان نگهداری می‌کنند توصیه کرد که سنجاب نخرند چون این حیوان امکان زیست در محیط زندگی انسانها را ندارد.

وی با اشاره به صید بی رویه سنجابها در استان کردستان، افزود: «این حیوان عمر کوتاهی دارد و نمی‌تواند در محیطهایی که ما برای سنجابها در نظر می‌گیریم، زندگی کند و در نتیجه زودتر می‌میرد.»

محبی با تاکید بر اینکه سنجابها نقشی مهم و اثرگذاری در حفظ محیط زیست دارند، گفت: «در اروپا و آمریکا، مردم در کوچه و خیابان به سنجابها غذا می‌دهند اما متاسفانه در کشور ما نسل این حیوان در حال نابودی است.»

وی به افراد توصیه کرد به جای سنجاب، همستر بخرند که شبیه سنجاب است و نگهداریش آسان است.

منبع: مهر
 


 
 

1390/2/7

سارا شورد شهروند آمریکایی که به اتهام جاسوسی و به همراه شین باوئر و جاش فتال دستگیر شده و با قید وثیقه آزاد شده بود در جلسه دادگاه خود در تهران حاضر نمی‌شود.

در اردیبهشت ماه سال گذشته به مادران این سه شهروند آمریکایی اجازه داده شد در هتل استقلال تهران فرزندانشان را ببینند.

خانم شورد به دلایل پزشکی، با وساطت دولت عمان و با وثیقۀ ۵۰۰ هزار دلاری در بهمن ماه آزاد و به کشور خود آمریکا برگشت.

خانم شورد می‌بایست در ۲۱ اردیبهشت ماه در جلسه دادگاه خود حاضر شود اما مسعود شفیعی وکیل مدافع وی گفته که احتمال بازگشت وی به جلسه دادگاه‌اش در ایران بسیار کم است.

سارا شورد ۳۲ ساله به همراه شین باوئر و جاش فتال ۲۸ ساله، در مرز ایران و عراق در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۸۸ و به جرم «ورود غیرقانونی به خاک ایران و جاسوسی» دستگیر شد.

شین باوئر و جاش فتال ۱۹ ماه است که در زندان اوین ایران محبوس هستند.

منبع: یورونیوز


 
 

1390/2/7

همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی دومین غیبت احمدی‌نژاد در جلسه هیات دولت٬ یک نماینده مجلس خبر داد که طرح سوال رئیس دولت دهم به جریان افتاده و تاکنون ۵۲ نفر آن را امضاء کرده‌اند.

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی شهر گفته که علی مطهری پیگیر طرح سئوال از احمدی‌نژاد است و تاکنون این طرح را ۵۲ نماینده امضا کرده‌اند.

پیگیری طرح سئوال از احمدی‌نژاد پس از مقاومت وی در پذیرش حکم علی خامنه‌ای مبنی بر ادامه حضور حیدر مصلحی در وزارت اطلاعات صورت می‌گیرد.

احمدی‌نژاد در اعتراض به مقاومت خامنه‌ای در برابر عزل وزیر اطلاعات، شش روز است که به نهاد ریاست جمهوری نرفته و امروز هم در جلسه هیات دولت شرکت نکرده است.

احمدی‌نژاد سفر خود به قم را نیز لغو کرده و از شرکت در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز خودداری کرده است.

به نظر می‌رسد جلسه دو روز گذشته خامنه‌ای با احمدی‌نژاد نتوانسته رئیس دولت دهم را به نهاد ریاست جمهوری بازگرداند.

منبع: فارس و خبر آنلاین


 
 

احمدی‌نژاد همچنان به مصوبات مجلس بی‌اعتنایی می‌کند
1390/2/7

سایت فردا‌نیوز گزارش کرد عدم ابلاغ قوانین مصوب مجلس به دستگاه‌های اجرایی و عدم تطبیق برخی مصوبات دولت با قوانین جاری کشور، منجر به ۶۰ تذکر رئیس قوه مقننه به رئیس قوه مجریه شده است.

این سایت روز چهارشنبه (هفتم اردیبهشت) نوشته که علی لاریجانی در طول عمر مجلس هشتم بار‌ها در خصوص عدم اجرای برخی قوانین و مصوبات قطعی مجلس نیز تذکراتی به احمدی‌نژاد داده است.

به نوشته فردا‌نیوز «گویی اینگونه تذکرات و نامه نگاری‌ها در روابط فی مابین دولت دهم و مجلس هشتم به امری عادی تبدیل شده است.»

براساس این گزارش٬ سال گذشته رئیس مجلس با ارسال نامه‌هایی مغایرت ۳۶ مصوبه از مصوبات هیات دولت با قوانین جاری کشور را به اطلاع احمدی‌نژاد رسانده بود.

محمود احمدی‌نژاد همان‌طور که این سایت محافظه‌کار اعلام کرده است تاکنون از اجرای تعداد قابل توجهی از مصوبات مجلس خودداری کرده است.

رئیس مجلس فروردین ماه سال‌جاری اعلام کرده از دولت دهم به خاطر بی‌اعتنایی به یکی مصوبه مجلس مبنی بر تشکیل وزارت ورزش و جوانان به قوه قضائیه شکایت کرده است.

روز گذشته نیز اعلام شده که گروهی از نمایندگان مجلس نامه استیضاح احمدی‌نژاد را امضا کرده‌اند.

منبع: فردا‌نیوز


 
 

1390/2/7

بانک مرکزی جمهوری اسلامی کل بدهی‌های خارجی کشور تا پایان آذرماه سال ۸۹ را ۲۲ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار اعلام کرد.

آمارهای جدید بانک مرکزی نشان می‌دهد که میزان بدهی‌های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور در پایان آذرماه سال ۸۹ معادل ۲۲ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار بوده است که نسبت به پایان آبان ماه همین سال تغییری نشان نمی‌دهد.

این در حالی است که این رقم در پایان فروردین سال گذشته ۶. ۲۱ میلیارد دلار، اردیبهشت ماه ۹. ۲۰ میلیارد دلار، در خردادماه ۷. ۲۰ میلیارد دلار، در تیرماه ۵. ۲۱ میلیارد دلار، در مردادماه ۸. ۲۱ میلیارد دلار، در شهریورماه ۱. ۲۲ میلیارد دلار و در مهرماه ۶. ۲۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

از ۲۲ میلیارد و ۷۵ میلیون دلار کل بدهی خارجی ایران، ۱۰ میلیارد و ۶۲۷ میلیون دلار بدهی کوتاه مدت و ۱۱ میلیارد و ۴۴۷ میلیون دلار بدهی میان و بلند مدت است.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد دولت محمود احمدی‌نژاد ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است که پرداخت این بدهی بیش از ۱۰ سال زمان می‌برد.

مهمترین بدهی دولت و شرکت‌های دولتی، بدهی ۵۵۴۰۰۰ میلیارد ریالی به بانک‌های کشور و بانک مرکزی است.

منبع: خبرگزاری مهر

پیشینه

دولت احمدی‌نژاد ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بدهکار است
بانک مرکزی از کاهش ذخایر ارزی و افزایش بدهی خارجی گزارش داد


 
 

1390/2/7

مجید ابهری مشاور کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد روزانه ۱۸ هزار برگ چک در بانک‌های کشور برگشت می‌خورد.

آن‌طور که آقای ابهری گفته است در سال ۸۴ آمار چک‌های برگشتی سه میلیون و ۵۰۰ هزار فقره بوده است که در سال ۸۸ این آمار به پنج میلیون و در سال ۸۹ به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش یافته است.

وی افزوده که ارزش ریالی چک‌های برگشتی در سال ۸۹ به بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد در حالی که به علت اطاله دادرسی بسیاری از مال باختگان از پیگیری پرونده مالی خود صرف نظر می‌کنند.

خبرگزاری مهر به نقل از کار‌شناسان گزارش کرده که بی‌اعتبار شدن چک در بازار و افزایش تعداد چک‌های برگشتی «ریشه در بی‌اعتمادی در جامعه و افزایش دروغگویی، کلاهبرداری، ناجوانمردی، دوری از اخلاق و منش اسلامی، چاپلوسی و... دارد.»

کار‌شناسان اجتماعی و قضائی با هشدار نسبت به پیامدهای ناگوار گسترش این معضل معتقدند باید هر چه سریع‌تر برای این موضوع که از شایع‌ترین جرم‌ محکومان زندانهاست چاره‌ای جدی اندیشید.

منبع: مهر


 
 

1390/2/7

سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، حکومت ایران را متهم کرده است که فعالانه از سرکوب مردم معترض در سوریه حمایت می کند.

خانم رایس روز سه‌شنبه در مقر سازمان ملل متحد گفت: «ما از مدارک دخالت فعالانه ایران و حمایتش از دولت سوریه در سرکوب مردم این کشور کاملا آگاه و نگرانیم.»

وی از اظهار نظر درباره جزئیات این اتهام خودداری کرد.

این در حالی‌ست که رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه شنبه گذشته با رد اتهامات مشابه دولتمردان آمریکا آنها را به «تامل در اظهاراتشان» فرا خوانده بود.

او اتهام وارد شده از سوی باراک اوباما را ادامه «جنگ روانی و رسانه ای» علیه جمهوری اسلامی و نشانه تلاش ایالات متحده برای منحرف کردن افکار عمومی از حمایت آن کشور از «رژیم های وابسته در منطقه» دانست.

در پی نا آرامی‌های اخیر کشورهای آفریقا و خاورمیانه، در سوریه نیز معترضان نسبت به وضعیت موجود دست به تظاهرات زدتد که با سرکوب گسترده دولت سوریه مواجه شد. رسانه‌های جمهوری اسلامی این اخبار را پوشش ندادند و دولتمردان نیز وقایع سوریه را «فتنه و آشوبی توسط اقلیت و با تحریک غرب» ارزیابی کردند.

منبع: بی‌بی‌سی

پیشینه:
روش مشابه سوریه و ایران در برخورد با معترضان
آمريکا: ايران در سرکوب معترضان به سوریه کمک می‌کند


 
 

1390/2/7

تعرفه خدمات جدید پستی اعم از هزینه تمبر، توزیع نشریات و ... با افزایشی چشمگیر مواجه شده و موجب ایجاد مشکلات برای استفاده کنندگان از این خدمات شده است.

این درحالی است که کارشناسان این شرکت از وجود چنین تغییری بی خبر بوده و اتفاقی بودن آن را به عنوان شوک قوی بر پیکره پست می دانند.

در این بین بخشهایی مانند مطبوعات نیز که به عنوان یک موسسه خصوصی اقدام به اطلاع رسانی در میان مردم و سازمانها می پردازند از حباب افزایش قیمت خدمات پستی در امان نماندند.

بر این اساس، قیمت هزینه های پستی ارسال مطبوعات محلی در آذربایجان شرقی با افزایشی هزار و ۱۰۰ درصدی تعرفه خدمات روبرو شدند به طوری که مبلغ ۱۰۰ ریال به ازای هر روزنامه به هزار و ۱۰۰ ریال افزایش یافته است.

سرعت تصویب ابلاغ و اجرای نرخ خدمات جدید پستی آنچنان بوده است که خبر این موضوع در خبرگزاری‌ها و پایگاههای خبری هنوز فرصت نشر کامل نیافته است.

به نظر می رسد در اجرای نرخ های جدید خدمات پستی آن چنان تعجیلی وجود داشته است که تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی عمومی و نیز تجهیز دفاتر پستی به نرم افزار به روز شده در نظر گرفته نشده است.

با این اوصاف اداره پست استان در پایان ساعات کاری دیروز با تماس تلفنی از مشتریان خود که با آن اداره قرار دادهای پستی دارند می خواست که با مراجعه به اداره پست به تنظیم قرارداد بر اساس نرخ های جدید اقدام کنند.

از دیگر سو افزایش نرخ خدمات پستی آن‌چنان است که شگفتی هر شنونده‌ای را سبب می‌شود. هرچند تا لحظه تنظیم خبر، نرخ خدمات پستی جدید از سوی اداره پست ارائه نشده است اما نرخی که از سوی اداره پست استان به صورت شفاهی به مسئولان نشریه برای توزیع امروز روزنامه اعلام شده است حکایت از نرخ جدید خدمات پستی دارد.

اکنون اداره پست استان که با ابلاغ سراسری اقدام به این افزایش نرخ خدمات کرده است را می توان رکورد دار افزایش قیمتها بعد از هدفمندی یارانه دانست به هر حال این افزایش قیمت سرسام آور برای مطبوعات محلی استان که مشتری هر روزه آن نیز به شمار می آیند تا حد فاجعه قلمداد می شود!

منبع: جهان نیوز

 


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته