-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 04/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

خانواده های زندانيان سياسی بند ۳۵۰ از افزايش فشارهای امنيتی هنگام ملاقات زندانيان با خانواده هايشان خبر می دهند.
خبرنگاران سبز/جامعه:
براساس خبرهای رسيده به کلمه ، دوشنبه اين هفته در زمان ملاقات زندانيان اين بند با خانواده هايشان، ماموران امنيتی با حضور در سالن ملاقات کابينی بر گفتگوهای خانواده ها با زندانيان نظارت می کردند .از آنجا که ساعت ملاقات هفتگی خانواده ها با زندانی شان ۲۰ دقيقه در هفته است خيلی از خانواده ها برای بهتر استفاده کردن از اين زمان برخی موضوعهای گفتگوی خود با زندانی را يادداشت می کنند تا آنها را فراموش نکنند.

اما اين هفته ماموران امنيتی به اين موضوع حساسيت نشان دادند و با رفتاری خشن، تعدادی از اين دست نوشته ها را از خانواده ها گرفته و بررسی کردند و در مواردی نيز با کلماتی توهين آميز با برخی از خانواده ها و زندانی هايشان برخورد کرده اند.

گفته می شود آنها به دليل انتشار بيانيه زندانيان سياسی اين بند در روزهای اخير به اين کار اقدام کرده اند . همچنين ماههاست تلفن های بند ۳۵۰ زندان اوين را از بيم انتقال اخبار زندانيان سياسی به خارج از زندان قطع کرده اند

اين فشارها هر روز بر زندانيان سياسی و خانواده هايشان بيشتر می شود تا آنجا که جلسه هفتگی قرا ن خوانی خانواده زندانيان نيز طبق خواسته ماموران امنيتی لغو شده است . اين فشارها در روزهای اخير نيز با گماردن نيروهای امنيتی در سالن ملاقات زندان اوين ابعاد تازه ای يافته است.

 
 

به گزارش کانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، اين قاضیِ دادگاه انقلاب، جهت آزار بيشتر و فشار مضاعف بر اين زندانی سياسی و همسرش که او هم مدتی در بازداشت بوده، با تهديد مداوم از همسرش خواسته است که از مصطفی اسکندری طلاق بگيرد، در غير اينصورت او نيز هم چون مصطفی به زندان محکوم خواهد شد
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
مصطفی اسکندری از زندانيان سياسی بعد از انتخابات، که در بند ويژه زندان گوهردشت کرج محبوس می باشد، توسط قاضی پير عباسی به اتهام اقدام عليه امنيت و تشويش در اذهان عمومی و مصاحبه با رسانه های بيگانه به حبس طولانی مدت محکوم شده و همزمان تحت فشارهای مضاعفی، همسر وی نيز مجبور به جدايی و طلاق از وی شده است.

به گزارش کانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، اين قاضیِ دادگاه انقلاب، جهت آزار بيشتر و فشار مضاعف بر اين زندانی سياسی و همسرش که او هم مدتی در بازداشت بوده، با تهديد مداوم از همسرش خواسته است که از مصطفی اسکندری طلاق بگيرد، در غير اينصورت او نيز هم چون مصطفی به زندان محکوم خواهد شد.

اين گزارش اين منبع خبری، پس از اعمال شکنجه های روحی و روانی مستمر و طولانی، همسر اين زندانی سياسی را بر خلاف ميل خودش وادار به طلاق و جدايی از آقای اسکندری کردند.

گزارشها حاکی از آن است که قاضی پيرعباسی بعد از اين اقدام تحميلی و عمل ضد انسانی، بعد از ۱٣ ماه بازداشت، همسر آقای اسکندری را تبرئه کرده است.

 
 

مملکت قانون ندارد، هر کاری وهر ظلمی می خواهند می کنند، باشد ما خدايی داريم و اينک در سال جهاد اقتصادی، چهاردهمين سال حصر اقتصادی را به جرم انديشه می گذرانيم، روزگار مهاجرانی گذشت و روزگار احمدی نژاد هم می گذرد، ما پيروزيم، شک نکنيد، امسال سال سر نوشت است.
خبرنگاران سبز/سياست:
اين بازی سال هاست که جريان دارد، قبل از اولين بازداشت، لا اقل چهار بار با نيروهای امنيتی جلسه داشتم، يکبارش را من در حيان ميزبان بودم، بنا داشتند با نصيحت و تطميع و اگر نشد با تهديد نرم مرا سر جايم بنشانند، من هم که از اول با کسی دعوا نداشتم، فقط از نظام ارزشی اسلام دفاع می کردم و بس! طنز و طنازی را در جلسات بازجويی هم حفظ کرده ام، يادش بخير، آن روزها می گفتند: تو می خواهی دستگيرت کنيم تا قهرمان شوی و ما اين کار را نخواهيم کرد!

گذشت و گذشت و گذشت، تا روز هفتم تير ۱۳۸۸ که به دعوت مدير کل روحانيت وزارت به دادسرای روحانيت رفتم و از آنجا وارد بند ۲۰۹ و سلول انفرادی ۱۲۹ - همان قطعه ای از بهشت - شدم، فردايش آن مقام اطلاعاتی برای بازجويی آمد، با لبخندی معنا دار به او گفتم: " ديدی آخرش مرا گرفتيد! "

مدتی گذشت، بازجويی های فشرده و انفرادی مطلق، ساعت نداشتم،  روز و شب را تشخيص نمی دادم، بدون لحظه ای هواخوری، اجازه اصلاح و گرفتن ناخن نداشتم، از راديو و تلويزيون و روزنامه خبری نبود، از دنيای بيرون کاملاً بی اطلاع بودم، کاغذ و قلم نداشتم، ايام البيض(سيزده و چهارده و نيمه رجب) مفاتيح را نيز گرفتند! بايد می شکستم و تسليم می شدم. تا اين که تصميم گرفتند مرا با کفالت آزاد کنند!

آن روز بازجويم می گفت: تو را آزاد می کنيم تا قهرمان نشوی، با تو برخورد اقتصادی خواهيم کرد، می دانی اگر شش ماه در فشار اقتصادی باشی چه بلايی سرت می آيد، چکهايت برگشت می خورد، به کسب و کارت برس و دور سياست نگرد!  وقتی آزاد شدم شنيدم که پسر عموی اطلاعاتی من به برادرم گفته است: " او می خواهد قهرمان ملی شود و ما از او مفسد اقتصادی می سازيم! "  برايم اين جمله پسر عمو دردناک بود، اما همان روز آزادی ناهار را در محضر پدر بودم، جمله ای از پدر شنيدم که سخت تر و دردناکتر بود، با هيچ ضابطه شرعی و قانونی سازگار نبود، اما پدر آنرا موجه می دانست! ايشان فرمودند: " بار ديگر با تو برخورد سياسی نمی کنند و بنا دارند برخورد اقتصادی کنند! "  عرض کردم: " پدر جان آيا جايز است؟!  مگر در حکومت علی عليه السلام، مخالفان و منتقدان حق حيات و کسب و کار نداشتند؟ مگر قصابی و بقالی يهوديان مدينه را بستند؟ و ايشان فرمودند: " بله اگر مخالفت با نظام اسلامی داشته باشی همه چيزت بسته می شود! "

سال هاست که در شعب ابيطالب و در حصر اقتصادی بسر می برم، پس از آزادی، دو نشريه  پزشکی مرا در يک نامه چند سطری لغو امتياز کردند، به کتاب های پزشکی من هم مجوز انتشار نمی دهند، طب کودکان و طب داخلی و اورژانس و کمک های اوليه و صدها کتاب ديگر منتظر مجوزند، مولفان و مترجمان را عليه ما تحريک می کنند که برويد قرار دادتان را با حيان فسخ کنيد و بياييد تا همين کتاب را به نام خودتان و يا هر ناشر ديگری مجوز دهيم!

ثلث فروش سال ناشران پزشکی در نمايشگاه های استانی است که سال هاست حيان  و اباصالح را محروم کرده اند، نمی دانم ديگر شرکاء و سهامداران چه گناهی کرده اند که بايد به پای ما بسوزند؟ !

ثلث فروش سال ناشر پزشکی در نمايشگاه بين المللی است و سال ۸۸ با جنگ و جدال و در نهايت با دخالت وزير اطلاعات وقت غرفه حيان را حفظ کرديم، سال گذشته غرفه ندادند و حتی اجازه ندادند تا از راديوی نمايشگاه کتاب های پزشکی حيان معرفی شود و می گفتند دستور مقامات عالی است و از ذکر نام مقامات پرهيز می کردند! انتظار داشتند که با اين فشارها کار من تمام و با چکهای برگشتی حيان سقوط کند!

اکثر مشتريان ناشران پزشکی، مراکز آموزشی - درمانی و پزشکی می باشند، که قريب به اتفاق آنها دولتی هستند، آنها هم اجازه خريد از حيان ندارند! و از ناشران ديگر با بهای بالاتر خريد می کنند اما از حيان نه!

بخاطر دارم، نمايشگاه کتب پزشکی در يکی از بيمارستان ها داشتيم، روحانی امام جماعت آنجا وحشت زده از نام من در روی کتاب های سبز( دانستنيهای پزشکی برای همه) دستور داد نمايشگاه را در روز نخست جمع کنند و با آمبولانس بيمارستان و با هزينه خودش به حيان فرستاد، سپس تلفنی از من عذر خواست و گفت به نام شما و رنگ سبز کتاب ها حساسند، مرا ببخشيد، ممکن است برايمان گرفتاری پيش آيد!

دوستی از دبی برای سرمايه گذاری در پروژه توليدی آمد، در مقابل در موسسه کيفش را از صندوق عقب ماشين زدند و از ادامه سفری که به آلمان داشت باز ماند و پس از يک هفته کيف و پاسپورت و تمام مدارکش را به او برگرداندند، او هم ديگر جرات نکرد تلفن مرا پاسخ دهد، سرمايه گذاری در امور فرهنگی پيشکش!

از دوست ديگری که ساکن اروپا بود دعوت کردم، سی سالی می شد که به ايران نيامده بود، روز سوم احضار شد و باز به او توصيه شد که با افراد ضد ولايت فقيه کار نکند که برايش گران تمام می شود، او هم رفت و گفت: "  کلاهش هم ايران بيافتد نمی آيد و حاضر نيست ريالی از سرمايه اش را وارد مرزهای ايران کند!"

امروز دوستی به ديدنم آمده بود، سالها مدير بازرگانی کتاب سفيد بود، قرار بود از بهمن ماه مجدداً مديريت بازرگانی را عهده دار شود -که قطع ارتباط کرد- می گفت بعد از جلسه با شما از يک پرايوت نامبر با من تماس گرفتند و تهديد کردند که با شما کار نکنم!

چند روز پيش با موبايل بهمن دری( معاونت فرهنگی وزير ارشاد) که قبلاً کارمند حيان بوده است، تماس گرفتم که چرا مجوز کتاب های پزشکی حيان را متوقف کرده ايد؟ گفت: " حيان لغو پروانه شده است! " گفتم : " پس چرا ما خبر نداريم؟"  گفت به ما گفته اند!   گفتم کتاب های پزشکی اباصالح چه؟  گفت: " بی اطلاعم! "  اما فردايش دو نفر از معاونت فرهنگی به انجمن ناشران دانشگاهی مراجعه و دستور داده اند که غرفه اباصالح را هم خط بزنيد، نمی دانم، با من سر جنگ داريد به همسر من چکار داريد؟  پيگير شديم، اداره کتاب گفت دستور حراست است که مجوز حيان و اباصالح لغو شود و به حراست مراجعه شد و گفتند دستور وزارت اطلاعات است، ما کاره ای نيستيم!

مملکت قانون ندارد، هر کاری وهر ظلمی می خواهند می کنند، باشد ما خدايی داريم و اينک در سال جهاد اقتصادی، چهاردهمين سال حصر اقتصادی را به جرم انديشه می گذرانيم، روزگار مهاجرانی گذشت و روزگار احمدی نژاد هم می گذرد، ما پيروزيم، شک نکنيد، امسال سال سر نوشت است.

 
 

مشاور ارشد میرحسین موسوی در جمع فعالان سبز مالزی با بیان این نکته که آگاهی، شعار و هدف مهندس موسوی در انتخابات دهم ریاست جمهوری بوده است، رسانه را وسیله‌ای برای توسعه آگاهی دانست. او با تاکید بر اینکه «آگاهی» ابزار و سلاح جنبش سبز است، گفت: نقل و انتقال اخبار و آگاهی توسط فعالان جنبش سبز در خارج از کشور به هواداران و فعالان جنبش در داخل و جامعه بین الملل یکی از کارآمد‌ترین کارکرد‌ها برای ایشان است
خبرنگاران سبز/سیاست:
 مشاور ارشد ميرحسين موسوی در جمع فعالان سبز مالزی با بيان اينکه «آگاهی» ابزار و سلاح جنبش سبز است، گفت: نقل و انتقال اخبار و آگاهی توسط فعالان جنبش سبز در خارج از کشور به هواداران و فعالان جنبش در داخل و جامعه بين الملل يکی از کارآمد‌ترين کارکرد‌ها برای ايشان است.

به گزارش کميته روابط عمومی تشکل رسام، دکتر اردشير اميرارجمند در جلسه‌ای با حضور ده ها تن از فعالين جنبش سبز در مالزی شرکت کرد و به گفت‌و‌گو با ايشان پرداخت.

در اين نشست که «آگاهی تا رهايی» نام گرفته بود، دکتر اميرارجمند در سخنان خود با تببين واژه‌های «آگاهی» و «رهايی»، به تحليل کارکرد اين دو واژه از ديدگاه جنبش سبز پرداخت و با بيان اين نکته که آگاهی، شعار و هدف مهندس موسوی در انتخابات دهم رياست جمهوری بوده است، رسانه را وسيله‌ای برای توسعه آگاهی دانست و اضافه کرد: رسانه‌های سبز در راستای رسالت خود سال ۹۰ را سال «آگاهی تا رهايی» ناميده‌اند.

او وضعيت فعلی جامعه و واقعيت‌های زندگی مردم، ارزش‌های مردم ايران و اصول اخلاقی، شناخت سرمايه‌های ملی و جايگاه و رسالت ايرانيان در سطح ملی و عرصه بين الملل را موضوعاتی دانست که آگاهی نسبت به آن‌ها گام مؤثری برای رهايی خواهد بود.

مشاور ميرحسين موسوی، شعار امنيت انسانی مهندس موسوی در انتخابات دهم را با آگاهی در ارتباط دانست و آن را را لازمهٔ رهايی از خرافات و ابزاری کردن انسان و ارزش‌ها دانست و اضافه کرد: آگاهی، جامعه را به سمت آزادی از ترس از تفاوت‌ها و رهايی از نياز‌ها خواهد برد.

او همچنين مفاهيم عدالت و آزادی را دو مفهوم وابسته دانست و گفت: عدالت نافی آزادی نيست و بدون آزادی عدالت به دست نمی‌آيد.

همچنين مشاور حقوقی ميرحسين موسوی با اشاره به توصيه مهندس موسوی به صبر در مراسم ختم پدر بزرگوارشان، اين صبر را نه منفعلانه بلکه شجاعانه دانست.

گزارش تصويری اين نشست را در ادامه ببينيد. گزارش کامل اين ديدار و گفت‌و‌گو نيز متعاقبا منتشر خواهد شد.


نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی
نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی
نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی
نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی
نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی
نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی
نشست دکتر امیر‌ارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی، با فعالان جنبش سبز در مالزی

 
 

کمپين حمايت از نسرين ستوده در واکنش به احتمال از سرگيری «اعتصاب غذای کشنده» نسرين ستوده، با انتشار اطلاعيه‌ای که امضای تعدادی از دانشمندان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی را در پای خود دارد از حکومت ايران خواسته تا بدون قيد و شرط اين وکيل دادگستری را آزاد کند تا او بتواند بار ديگر در کنار فرزندان‌اش (مهراوه و نيما) باشد.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر:
طی چندين روز گذشته نسرين ستوده وکيل در بند که به ۱۱ سال زندان محکوم شده است با افزايش فشار برای تن دادن به اعترافات اجباری روبرو شده است.

 به نقل از صفحه‌ی فيسبوک نسرين ستوده، نسرين ستوده تا کنون در برابر فشار‌ برای قبول اعتراف و ابراز ندامت که خواسته ماموران امنيتی بوده مقاومت کرده است. خانواده نسرين ستوده و به ويژه همسرش رضا خندان از او تقاضا کرده‌اند که بار ديگر به سراغ اعتصاب غذا نرود اما اين وکيل شجاع که اخيرا مهم‌ترين جايزه‌ی انجمن قلم آمريکا را نيز دريافت کرده در پاسخ گفته که «هيچ چاره‌ی ديگری ندارد.»

نسرين ستوده که از ۱۳ شهريور سال ۱۳۸۹ تا به امروز تمام زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی سپری کرده، در نزديک به هشت ماه گذشته چندين نوبت دست به اعتصاب غذای خشک و‌ تر زده که در نتيجه‌ی آن‌ها وزن او به ۴۴ کيلوگرم رسيده که يک اعتصاب غذای ديگر به مانند خودکشی برای اين وکيل زندانی و فعال حقوق‌بشر می‌باشد.

کمپين حمايت از نسرين ستوده در واکنش به احتمال از سرگيری «اعتصاب غذای کشنده» نسرين ستوده، با انتشار اطلاعيه‌ای که امضای تعدادی از دانشمندان، روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی را در پای خود دارد از حکومت ايران خواسته تا بدون قيد و شرط اين وکيل دادگستری را آزاد کند تا او بتواند بار ديگر در کنار فرزندان‌اش (مهراوه و نيما) باشد.

امضاکنندگان اين اطلاعيه خطاب به نسرين ستوده نوشته‌اند که اين راه حل «فرزندان ايران را قوی‌تر خواهد کرد» و «يک روز ميوه‌های سبز مبارزه برای آزادی ايران را خواهند چشيد.»

در ميان امضاکنندگان اين نامه، نام فيروز نادری (دانشمند سرشناس ايرانی ناسا)، نيلوفر بيضايی (نمايشنامه‌نويس و کارگردان تئاتر)، نازنين افشين‌جم، سهيل پرهيزی، سعيد قاسمی‌نژاد، يوحنا نجدی, بهزاد مهرانی، نازک افشار، اميرحسين اعتمادی، سلمان سيما، ليونا عيسی‌قليان، ليلا اسفاری، احسان رمضانيان, احمد عشقيار، آزاده دواچی و مهسا صارمی به چشم می‌خورد و امضای اين نامه ادامه دارد.

 
 

نبايد گذاشت زندان غير قانونی و ناموجه خانگی رهبران جنبش سبز آقايان موسوی و کروبی و همسرانشان در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزينه برای حاکميت اقتدارگرا تبديل شود . وظيفه همه باورمندان به جنبش سبز درهرکجا هستند افشاگری هرچه بيشتر نسبت به اين مظالم و انجام کنش هايی است که حاکميت را به آزادی اين اسيران آزاده در بند وادارد .
خبرنگاران سبز/سياست:
جبهه مشارکت ايران اسلامی در بيانيه ای با محکوميت بازداشت دکتر عليرضا رجايی از همه فعالان سياسی و مدنی خواسته است که نگذارند فرياد حق طلبی زندانيان سياسی بيگناه خاموش شود و ثابت کنند صدها رجايی و تاج زاده و نوری زاد و رمضان زاده و..... اين راه روشن را ادامه خواهند داد.

به گزارش نوروز متن اين بيانيه ای بشرح است:

بازداشت غير قانونی و ناموجه دکتر عليرضا رجايی همه فعالان سياسی و کنشگران اجتماعی و علم آموزان دانشگاه را متعجب و متاثر ساخت.
انسانی که اسوه نجابت و اخلاق نيکوست و برای هيچکس حتی دشمنانش بدی طلب نمی کند. کسی که همه انديشه است و دلسوزی و به رغم موقعيتهای فراوان پيشرفت شخصی همه تنگناها را به جان خريده است تا ايران عزيز اعتلا يابد و حتی وقتی حق مسلم او در انتخابات مجلس ششم ناجوانمردانه ضايع و ناعادلانه به حداد عادل هديه شد برای تداوم اصلاحات خم به ابرو نياورد و محکم و استوار در کنار همه اصلاح طلبان به فعاليت مضاعف اهتمام ورزيد.او جز در عرصه اصلاح طلبی و درچارچوب قانون ومدنيت ره نپيموده است. اينک اين شخصيت والا اسير دست تطاول کودتا گرانی است که جز زدن وبستن و گرفتن و ارعاب کاری بلد نيستند و جز تيغ و درفش ابزاری برای اداره اموردر دست ندارند. دريغا ايران که به دست اين خودپرستان و سرکوبگران ويران شود.

بازداشت دکتر عليرضا رجايی بارزترين نشانه ديگری از محو و زوال قانون و رعايت حقوق شهروندی درکشوراست و تداوم اينگونه بازداشتها نشان می دهد که اقتدار گرايان حاکم متقلب، در مانده در برابر پويايی جنبش سبز دموکراسی خواهی و تحول طلبی ايرانيان آخرين نفسهای خود را می کشند و دير نيست که بايد پاسخگوی اين همه ظلم و ستمی باشند که در حق برجسته ترين افراد اين ملت روا می دارند و انجام می دهند.اين بيداد گران حتی از زندانيان خود نيز در هراس هستند و به رغم در دست داشتن همه رسانه های جمعی و بستن همه راههای اطلاع رسانی مستقل از اينکه ندای دادخواهی اين زندانيان به گوش مردم برسد دچار وحشت و کابوس هستند و گرنه چرا ماههاست که هيچکس نبايد بداند سيد مصطفی تاجزاده کجاست؟ وچرا وی از اوليه ترين حقوق خود يعنی ملاقات با بستگان درجه اول خود محروم شده است؟ و يا چرا دکتررمضان زاده و نوری زاد بر خلاف همه قوانين و آيين نامه های موجود بايد در زندانهای انفرادی به سر برند؟ وچرا...

جبهه مشارکت ايران اسلامی با محکوميت بازداشت دکتر عليرضا رجايی اعلام می دارد ديگرهيچ باور واميدی به نهادهای قضايی و نظارتی در داخل ندارد اما مطمئن است که روز پيروزی جنبش سبز نزديک است چراکه به اين آيه الهی ايمان دارد"وسيعلم الذين ظلموا ای منقلب ينقلبون"(وبزودی ظالمان خواهند دانست که به چه دوزخ انتقامی بازگشت می کنند) . ما در همين جا از همه فعالان سياسی و مدنی می خواهيم نگذارند فرياد حق طلبی زندانيان سياسی بيگناه خاموش شود و ثابت کنند صدها رجايی و تاج زاده و نوری زاد و رمضان زاده و..... اين راه روشن را ادامه خواهند داد. همچنين ما از همه نهادهای مدنی و احزاب سياسی و شخصيتهای موثر دينی و سياسی و علمی می خواهيم تا با اولويت بخشيدن به موضوع بازداشت های غير قانونی و وضعيت اسف بار زندانيان سياسی از بروز فاجعه قريب پيشگيری کنند. و نبايد گذاشت زندان غير قانونی و ناموجه خانگی رهبران جنبش سبز آقايان موسوی و کروبی و همسرانشان در گذر زمان به موضوعی عادی و کم هزينه برای حاکميت اقتدارگرا تبديل شود . وظيفه همه باورمندان به جنبش سبز درهرکجا هستند افشاگری هرچه بيشتر نسبت به اين مظالم و انجام کنش هايی است که حاکميت را به آزادی اين اسيران آزاده در بند وادارد . موج دموکراسی خواهی و تغييرات حادث در کشورهای منطقه جای هيچ ترديدی باقی نمی گذارد که سرانجام پيروزی با جنبش های مردمی است و عمر حاکميت های مستبد و اقتدارگرا به هرعنوان و شکل رو به پايان است . جنبش سبز مردم ايران نيزافق روشنی دارد و صبر و استقامت و ايثار سبزهاست که فردای ايران را می سازد ، ايرانی برای همه ايرانيان .


جبهه مشارکت ايران اسلامی
۰۵/۰۲/۱۳۹۰



 
 

اکنون با بالاگرفتن اختلاف بين احمدی نژاد و رهبری و رد تصميم رئیس دولت مبنی بر اخراج وزير اطلاعات توسط علی خامنه ای، زمزه هايی شنيده می شود که محمود احمدی نژاد از مصطفی محمد نجار وزير کشور خواسته است وزارت کشور را تحويل دهد و مسئوليتی ديگر اختيار کند. بنا بر اين گزارش، مصطفی محمد نجار، مسئوليت‌های پيشنهادی رييس‌جمهور را هنوز نپذيرفته است.
خبرنگاران سبز/سياست:
در کش و قوس انتخاب وزرای دولت دهم در صحن مجلس شورای اسلامی شنيده شد که تعدادی از وزرا به رئيس دولت تحميل شده است. وزير اطلاعات، که با نظر مستقيم سپاه پاسداران و رهبری برای نظارت بر رفتار و گفتگوهای پنهانی رئيس دولت و اطرافيانش انتخاب شده بود، وزير کشور مصطفی محمد نجار که او نيز باهدف کنترل اعتراضات و درگيری های داخل کشور توسط تيم سپاه پاسدارن بر دولت پيشنهاد و تحميل شدو نهايتا وزيردفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح سردار احمد وحيدی . او نيز به دليل دهن کجی به جامعه جهانی و نزديکی اش با تيم جاسوسی سپاه پاسداران در کابينه دولت وارد شد  تا عملا دولت در کنترل و نظارت سپاه پاسداران قرار بگيرد.همچنین احمدی نژاد با انتخاب سعید جلیلی که در کارنامه خود مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری را نیز دارد برای سمت شورای عالی امنیت ملی نیز مخالف بوده است که در ملاقات با رهبری نیز اعلام کرده است برای بازگشت به ریاست جمهوری سعید جلیلی باید برکنار شود.

اکنون با بالاگرفتن اختلاف بين احمدی نژاد و رهبری و رد تصميم رئیس دولت مبنی بر اخراج وزير اطلاعات توسط علی خامنه ای، زمزه هايی شنيده می شود که محمود احمدی نژاد از مصطفی محمد نجار وزير کشور خواسته است وزارت کشور را تحويل دهد و مسئوليتی ديگر اختيار کند. بنا بر اين گزارش، مصطفی محمد نجار، مسئوليت‌های پيشنهادی رييس‌جمهور را هنوز نپذيرفته است.

در اين بين نمايندگان مجلس که حمايت رهبری نظام را نيزبا خود دارند، با اختيار بيشتری نسبت به گذشته به انتقاد از رئيس دولت و وزرايش اقدام کرده اند. بطور مثال، تعدادی از نمايندگان مجلس از لاريجانی خواستند تا با توجه به پاره ای اشکالات در عملکرد رييس قوه مجريه ،عدم تبعيت از قوانين و برخی اظهارات  که دال بر تعمد دولت در ناديده گرفتن قانون و مطالبه اختياراتی فراقانونی می باشد، وهمچنين  نقض مکرر سوگند موضوع اصل ۱۲۱ قانون اساسی در خصوص اهتمام به ترويج دين و اخلاق و پرهيز از خودکامگی و حمايت از آزادی و حرمت اشخاص و به استناد اصول متعدد قانون اساسی و از آنجا که ادامه اين رويه به ديکتاتوری منجر می شود ،نسبت به اعمال  ماده ۲۳۳ آيين نامه داخلی مجلس را اقدام نمايد.

ماده ۲۳۳ آيين نامه داخلی مجلس می گويد: " هرگاه حداقل ده نفر از نمايندگان مجلس و يا هر کدام از کميسيون ها ، عدم رعايت شئونات و نقض يا استنکاف از اجرای قانون يا اجرای ناقص قانون توسط رييس جمهور و يا وزير و يا مسئولين دستگاههای زيرمجموعه آنان را اعلام نمايند، موضوع بلافاصله از طريق هيات رييسه جهت رسيدگی به کميسيون ذی ربط ارجاع می گردد. کميسيون حداکثر ظرف ده روزموضوع را رسيدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صريح ، گزارش خود را از طريق هيات رييسه به مجلس ارايه می دهد.

بی اعتنايی به قانون برنامه چهارم توسعه، پا فشاری بر نظرات شخصی در حد سياستهای کلی نظام،ايجاد تعهدات مازاد بر اعتبارات مصوب،بلا اقدام ماندن مصوبات مجلس ودولت،عدم ارايه گزارش عملکرد سالانه برنامه ، تخلفات عديده در اجرای قانون بودجه،عدم پايبندی به قانون سياستهای اصل چهل و چهارو استنکاف از ابلاغ برخی مصوبات مجلس از جمله موارد دهگانه نمايندگان از تخلفات رييس دولت است.



 
 

شانزده مورد خلاف و انحراف از اسلام را که بنده گفته بودم به پنج مرجع تقليد نشان داديم، همه تأييد کردند و گفتند: جز اين در نظر ما نيست. و تازه بعضی، چيزهای ديگری هم به آن اضافه کردند. گيرم که چيزی بلد نباشيم آيا آنها هم چيزی بلد نيستند؟ آيا آنها هم خارجی هستند؟
خبرنگاران سبز/سياست:
آيت الله سيد علی محمد دستغيب، در آخرين جلسه تفسير قرآن خود از برخوردهای امنيتی و قضايی صورت گرفته با طلاب و شاگردان خود به شدت انتقاد کرد و به قضات توصیه کرد که در پياده‌سازی احکام اسلام و مخصوصاً مسئله قضاوت بايد بسيار مواظب باشید و آنچه را که حکم خدای تعالی است، بی‌هيچ تبعيضی اجرا کنید. احکام غير خدا نبايد جاری گردد و نبايد به رأی عده‌ای خاص و منفعت‌طلب بچرخد.

به گزارش وب‌سايت حديث سرو، اخيرا حدود ده نفر از طلاب و شاگردان اين مرجع تقليد که در جريان حمله عوامل لباس شخصی به مسجد قبا در روز قدس، به دفاع از خود پرداخته اند، به احکامی از قبيل پرداخت جزای نقدی تا سقف يک ميليون تومان و حبس به مدت هفت ماه و نفی بلد به مدت دو سال و خلع لباس روحانيت محکوم شده اند.

اين مرجع تقليد اما به چنين رفتارهايی واکنش نشان داد و گفت: اين احکامی که شما صادر می‌کنيد احکام اسلامی نيست. بی‌جهت افراد را زندان نکنيد. اگر می‌خواهيد زندانی شوند، اول بياوريد اتهامشان را معلوم کنيد، محاکمه‌شان کنيد.

آيت الله دستغيب همچنين با تاکيد دوباره بر ۱۶ موردی که پيش از اين به عنوان موارد تخلف و انحراف حاکميت از اسلام و قرآن و قانون اساسی جمهوری اسلامی مطرح کرده بود، اعلام کرد که پنج مرجع تقليد ديگر نيز اين اشکالات را پذيرفته و موارد ديگری از انحرافات و تخلفات حاکميت را هم به آنها افزوده اند.

خلاصه ای از اين سخنرانی را به نقل از سايت حديث سرو در ادامه بخوانيد:

کسی که در رأس يک جامعه قرار می‌گيرد بايد خود، طالب خدای تعالی باشد و حرکت به سوی او را آغاز کرده باشد بی‌ترديد خلفای سه گانه در تمامی مسائل مجبور به مشورت با مولا علی‌عليه السلام و اطاعت از ايشان بودند. با اين حال هيچکدام آنها، نه به نفع اميرالمؤمنين کنار رفتند و نه ايشان را جانشين خود ساختند. اگر چه اکثريت مستضعف جامعه، از عدالت علی‌عليه السلام شادمان بودند.

در اين زمان هم همين است. اگر قرار است جامعه، جامعه‌ای توحيدی باشد بايد به همه احکام مانند هم عمل شود، نه آنکه صرفاً با بعضی منکرات مثل بی‌حجابی، گهگاه و به صورت غيرکارشناسی برخورد شود، بدون آنکه زمينه‌های ترويج فساد که بعضی از آن به عملکرد نامطلوب صدا و سيما باز می‌گردد، مورد توجه قرار گيرد. البته برخورد با بی‌حجابی و بی‌بند و باری يک ضرورت است اما نه با قهر و اجبار بلکه با قول منطقی و روشهای فرهنگی.

در پياده‌سازی احکام اسلام، قضاوت مخصوصاً بايد بسيار مواظب باشند و آنچه را که حکم خدای تعالی است، بی‌هيچ تبعيضی اجرا کنند. خدای تعالی در سوره مائده آيات ۴۴، ۴۵ و ۴۷ کمسانی را که به «ما أنْزَلَ اللَّه» عمل نمی‌کنند، کافر، ظالم و فاسق می‌خواند. ممکن نيست در جامعه‌ای که می‌خواهد به عنوان جامعه توحيدی قلمداد شود، احکام غير خدا جاری گردد يا به رأی عده‌ای خاص و منفعت‌طلب بچرخد و با زور و شکنجه نمی‌توان مردم را طالب خدای تعالی کرد. با نيروهای امنيتی و نظامی نمی‌شود قلب مردم را متوجّه خدای تعالی نمود.

آقايی که برای طلبه‌های اين حوزه، حکم بريدی که حق نداريد پيش سيد علی محمّد دستغيب برويد، دو سال بايد تبعيد شويد، سه سال از درس محروميد، مدتی خلع لباس شويد. اين روشها صحيح نيست. هر کدام از اين طلبه‌ها، کم و زياد هزار نفر دوست و قوم و خويش دارند که اين حکم به گوششان می‌رسد. شما با اين کار همه اين افراد را نسبت به جمهوری اسلامی بدبين می‌کنيد و بعد هم تقصير بنده می‌اندازيد. سخن بنده اين است که اگر می‌خواهيد جمهوری اسلامی برقرار باشد و نظام، يک نظام توحيدی و اسلامی باشد، اين راهی که شما پيش گرفتيد صحيح نيست. حرف بشنويد، نصيحت قبول کنيد. اين احکامی که شما صادر می‌کنيد احکام اسلامی نيست. بی‌جهت افراد را زندان نکنيد. اگر می‌خواهيد زندانی شوند، اول بياوريد اتهامشان را معلوم کنيد، محاکمه‌شان کنيد.

شانزده مورد خلاف و انحراف از اسلام را که بنده گفته بودم به پنج مرجع تقليد نشان داديم، همه تأييد کردند و گفتند: جز اين در نظر ما نيست. و تازه بعضی، چيزهای ديگری هم به آن اضافه کردند. گيرم که چيزی بلد نباشيم آيا آنها هم چيزی بلد نيستند؟ آيا آنها هم خارجی هستند؟

طلبه‌های ما را هر کجا که نماز می‌خواندند، اخراج کردند يا گفتند: آنجا (حوزه علميه ابوصالح «عجل اللَّه تعالی فرجه الشريف») نرويد کسانی که پشت سر اين طلاب نمار می‌خواندند، خلاف شرعی از آنها نديده بودند و به آنها علاقه داشتند، شما همه آنها و خانواده‌های آنها را بدبين کرديد. اين کارهايی که می‌کنيد ضدّ انقلاب و ضدّ جمهوری اسلامی است. ما چه حرف بدی زديم ما می‌گوييم همه رو به خدا برويد. از بالا تا پايين، همه خدايی شويد، عاشق خدا شويد. برای عاشق خدا شدن بايد پايه محکم داشت و آن پايه، عمل به احکام اسلام و قرآن و سنّت است غير از اين چه گفته‌ايم که اينگونه کينه به دل گرفته‌ايد. کينه چه چيزی را بر سر اين طلّاب مظلوم خالی می‌کنيد؟ ما هيچ، اين بندگان خدا چه گناهی کرده‌اند که از يک طرف شهريه‌شان را قطع کرده‌ايد، از يک طرف بايد سربازی بروند، از يک طرف از نماز اخراجشان کرديد، حالا لباس هم از تنشان درمی‌آوريد تا کت و شلوار بپوشند؟ يعنی اين لباس اينقدر خراب شده که اهل تقوا آن را نپوشند و کسان ديگر بپوشند؟

هر کدام از اين طلبه‌ها که رفتند قم و امتحان دادند به آنها گفتند: شما کجا بوديد که به اين خوبی درس خوانديد؟ وقتی اسم بنده را می‌آوردند، می‌گفتند: فايده‌ای ندارد، مردوديد.

آيا اين کار درست است که شما می‌کنيد؟ کمی به خود بيائيد. در مجالسی که دور همه می‌نشينيد کمی وضع خود را اصلاح کنيد. اين برای خودتان بد است. از اينها می‌گذرد. اينها هر کجا که باشند دست از دينشان بر نمی‌دارند، کاری به بنده ندارد اينها راهی دارند که راه خداست و آن را رها نمی‌کنند. حرف شما که تأثير بر رويشان نمی‌گذارد. خدای تعالی رهايشان نمی‌کند اما شما منتظر باشيد «إنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصادِ» نيايد روزی که همين بلاها سر خودتان بيايد؟ «وَ السِّنَّ بِالسِّنِّ وَ الْجُرُوحَ قِصاصٌ»!

 
 

حقوق‌ها که اضافه نشده. همان است که قبلا بوده. ده درصد هم که اضافه شده باشد قبض آب و برق وگاز جبران کرده!
خبرنگاران سبز/جامعه:
عزت‌الله انتظامی بازيگرمردمی که در بين اهالی سينما به آقای سينمای ايران معروف است به تازگی در گفت‌وگويی با سهام‌الدين بورقانی که در ضميمه روزنامه شرق به چاپ رسيده است از وضعيت سرسام آور تورم و گرانی که نظام جمهوری اسلامی بر مردمان کشور ثروتمند ايران تحميل کرده است انتقاد کرده است . با اجرايی شدن طرح گداپرور هدفمند سازی يارانه ها، علاوه بر بلند شدن صدای کارگران وکارمندان، مراجع تقليد، ورزشکاران و هنرمندان نيز به منتقدين وضعيت اقتصادی پيوسته اند.

عزت الله انتظامی در بخشی از مصاحبه خود باشرق اين گونه گفته است:

اگر کسی در دو سريال تلويزيونی بازی کند مشهور خواهد شد و همه ايران او را خواهند شناخت. اما محبوبيت را نمی‌شود خريد، ذره ذره پيدا می‌شود. منشا اين محبوبيت هم انسان بودن است.

استاد انتظامی درادامه همچنين گفته: بااين شرايطی که در ايران داريم و همچنين اوضاع بحرانی اقتصادی که در اقتصاد دنيا رخ داده و ان‌شاءالله به خير بگذرد بايد تا می‌توانيم کار خير انجام دهيم. وی در ادامه گفته است:  ما متاسفانه شرايط خيلی بدی داريم. اينقدر خشونت و بی‌رحمی در جامعه ما پيدا شده که خيلی وقت‌ها آدم جرات نمی‌کند حرف بزند.

از نظر انتظامی مقام هنر از وزارت و خيلی چيزهای ديگر بالاتر است چرا که وزارت هميشه در حال تغيير و تحول است و آدم‌ها می‌آيند و می‌روند اما پرويز پرستويی تا صد سال ديگر پرستويی است و همينطور خيلی از هنرمندان ديگر.

اين بازيگر پيش‌کسوت درادامه گلايه‌های خود عنوان کرده: بايد مسئولان فکری به حال مساله گرانی بکنند. همه ايرانی‌ها غذارا با نان می‌خورند. الان نان چه قيمتی دارد؟ سنگک بالای هزار تومان، بربری ۴۰۰تا ۶۰۰تومان. تافتون هم ۳۰۰تومان. نمی‌دانم يک کار مند معمولی که حقوق‌بگير است چطور می‌تواند با گوشت کيلويی ۲۵هزار تومان زندگی کند؟ اصلا می‌تواند گوشت بخورد؟ حقوق‌ها که اضافه نشده. همان است که قبلا بوده. ده درصد هم که اضافه شده باشد قبض آب و برق وگاز جبران کرده! اميدوارم مسئولان بيشتر از اين‌ها به فکر مردم باشند. شرايط زندگی مردم چندان مناسب نيست.

 
 

تجمع دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران) در اعتراض به مشکلات صنفی و رفاهی، امروز ۶ ارديبهشت ماه با حضور گسترده دانشجويان برگزار شد.
خبرنگاران سبز/جامعه:
به گزارش دانشجونيوز، شورای صنفی دانشجويان دانشگاه اميرکبير از مدتی قبل درخواست صدور مجوز برای برگزاری اين تجمع را به مسئولين دانشگاه ارائه کرده بود. از آن جا که مسئولين دانشگاه ظرف مدت چهار روز پاسخ مثبت يا منفی به اين درخواست ارائه نکردند، بر اساس آيين نامه فعاليت تشکل های دانشجويی، مجوز قانونی قلمداد شده و برگزاری تجمع بلامانع می باشد.

پس از اعلام زمان برگزاری تجمع توسط شورای صنفی، مسئولين دانشگاه با اعمال فشار و تهديد تلاش کردند مانع از برگزاری اين تجمع شوند. احضار غير قانونی دانشجويان به کميته انضباطی (به صورت تلفنی)، تهديد به تعليق مجوز فعاليت شورای صنفی و تماس های تهديد آميز با دانشجويان و خانواده های آنان از جمله اين اقدامات بود. روزبهانی رئيس اداره امور فرهنگی، واعظ رئيس حراست، باقری معاون وی و طاهری دبير کميته انضباطی در اعمال فشار به دانشجويان نقش برجسته ای داشته اند.

محور اصلی تجمع امروز بنا بر برنامه ی اعلام شده، اعتراض به وضعيت اسفناک غذای سلف دانشگاه، اعتراض به وضعيت نامناسب خوابگاه ها و افزايش ناگهانی هزينه خوابگاه های دانشجويی بود.

در ساعات اوليه صبح امروز تعدادی از دانشجويان به دانشگاه ممنوع الورود شدند. همچنين نيروهای انتظامات و حراست با گشت زنی در سطح دانشگاه و تهديد دانشجويان تمام تلاش خود برای ايجاد فضای ترس را به کار بستند. در مواردی اين نيروها با توسل به زور و بدون هيچ توجيه قانونی، چند تن از دانشجويان را از دانشگاه خارج کردند. حضور نيروهای امنيتی و لباس شخصی نيز در سطح دانشگاه کاملا قابل مشاهده بود.

با وجود اين فشارها، تجمع در حدود ساعت ۱۱:۳۰ رو به روی سلف پسران آغاز شد. تعداد دانشجويان تجمع کننده در زمان اندکی به صدها نفر افزايش يافت. يکی از نکات قابل توجه، حضور پر رنگ و فعال دانشجويان ورودی جديد در تجمع بود.

دانشجويان حاضر در شعارها و پلاکاردهای خود خواستار استعفای دکتر آرزو (معاون دانشجويی)، لغو افزايش هزينه ی اسکان در خوابگاه و ايجاد تغييرات اساسی در وضعيت سلف سرويس دانشگاه بودند. در ادامه تجمع، دانشجويان با چيدن سينی های غذای روی زمين، دست به اعتصاب غذا زدند. گفتنی است با وجود درخواست دانشجويان در حين تجمع، هيچ يک از مسئولين دانشگاه حاضر به پاسخگويی به آنان نشد.

پس از اعتصاب غذا، دانشجويان به سمت دفتر معاونت دانشجويی دانشگاه حرکت و با تجمع مقابل اين دفتر، مجددا خواسته های اصلی خود را اعلام کردند. تجمع دانشجويان در نهايت در ساعت ۱۳:۳۰ پايان يافت.
 

 
 

در نتايج اين نظر سنجی فيلم جدايی نادر از سيمين با کسب حدود ۶۶% آرا بيشترين رای را به خود اختصاص داده و فيلم اخراجی ها در اين نظر سنجی حدود ۲۴% آرا را کسب نموده و به عنوان فيلم دوم اين نظر سنجی انتخاب شده
خبرنگاران سبز/جامعه:
متروی تهران چند روزی است که با پخش يک تيزر تبليغاتی از مردم می خواهد که در نظر سنجی انتخاب بهترين فيلم سينمايی که در بهار ۹۰ به نمايش گذاشته شده اند، شرکت نمايند و بهترين فيلم را از ميان ۴ فيلم منتخب و به خصوص ازميان فيلم های جدايی نادر و اخراجی های ۳ اتخاب نموده و به شماره اعلام شده پيامک نمايند .

اما نکته قابل ذکر در نتايج اين نظر سنجی فيلم جدايی نادر از سيمين با کسب حدود ۶۶% آرا بيشترين رای را به خود اختصاص داده و فيلم اخراجی ها در اين نظر سنجی حدود ۲۴% آرا را کسب نموده و به عنوان فيلم دوم اين نظر سنجی انتخاب شده اما در هنگام اعلام آرا در رديف چهارم نظر سنجی نمايش داده می شود.

سايت جوان آنلاين رسانه وابسته به سگاه پاسدارن با اين تحليل که پيش از اين نيز متروی تهران به شکل های مختلف اقدام به تبليغ و تحسين فيلم جدايی نادر از سيمين نموده بود، به نوعی به سياست رئيس جديد مترو تهران نيز اعتراض نشان داده است. 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته