-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۷, چهارشنبه

Latest News from 30Mail for 04/06/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/1/16

سید هادی خامنه‌‌ای در پیامی با اشاره به خدمات مرحوم میر اسماعیل موسوی در امور اجتماعی و مذهبی، حمایت از مبارزان سیاسی و تربیت نسلی فرهیخته و مذهبی، درگذشت وی را به میرحسین موسوی تسلیت گفت.

وی در پیام خود نوشته: «آن مرحوم، بازرگانی خوش‌نام بود که اخلاق نیکو و اخلاص و زندگی ساده و بی‌آلایش او نتیجه سال‌ها عمل صالح و دینداری آگاهانه بود.»

وی در ادامه این مصیبت را به خانواده ایشان، به‌ویژه میرحسین موسوی تسلیت گفته و نسبت به این ضایعه ابراز تاسف کرده است.

پیش از این نیز شماری از زندانیان سیاسی به همراه آیت‌الله یوسف صانعی، هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، بیت آیت‌‌الله حسینعلی منتظری، خانواده آیت‌الله طالقانی و شماری از تشکل‌های دانشجوئی و جوانان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت پدر میرحسین موسوی را به وی و خانوده‌اش تسلیت گفته بودند.

منبع: کلمه

پیشینه:

پیام تسلیت هاشمی برای خاندان موسوی

پیام تسلیت آیت‌الله صانعی، محمد خاتمی و بیت آیت‌الله منتظری به موسوی

پیام تسلیت آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله بیات زنجانی، و خانواده‌ی شهید بهشتی به میرحسین موسوی

پیام تسلیت آیت‌الله اردبیلی، خانواده آیت‌الله طالقانی و جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت به میرحسین موسوی

پیام تسلیت همسر شهید همت و همسر شهید باکری به میرحسین موسوی

پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت زاهدان به مناسبت درگذشت پدر میرحسین موسوی


 
 

نماينده مردم تفت و ميبد :
1390/1/16

سيد جلال يحيي زاده، نماينده مردم تفت و ميبد روز دوشنبه در تذکر کتبي خود به احمدی نژاد در صحن علني مجلس، خواستار پرداخت حقوق معوقه 6 ماهه کارگران شرکت فولاد ميبد شد.

به گفته وی هم اکنون 6 ماه است که شرکت فولاد ميبد يک ريال از حقوق 6 ماه گذشته کارگران خود را پرداخت نکرده و حتي حق بيمه اين کارگران را نيز مسدود کرده است.

یحیی زاده با اشاره به سابقه 17 ساله این شرکت، افزود: «بخش عمده 51 درصد باقي مانده سهام شرکت فولاد ميبد متلعق به روس‌هاست که نفوذ و نظارت خاصي بر فعاليت اين شرکت ندارند.»

نماينده مردم تفت و ميبد تصریح کرد که «خصوصي سازي بر اساس اصل 44 به اين معنا نيست که ما شرکتي را به بخش خصوصي بدهيم و آن را به حال خود رها کنيم. ظلمي که در حق کارگران شرکت فولاد ميبد مي‌شود با اصل 44 و قانون کار تناسبي ندارد.»

وی با اشاره به بی توجهی مسولان نسبت به تجمعات اعتراضی کارگران این شرکت در آستانه سال نو، ابراز امیدواری کرد که مسئولان امر بيدار شوند و به خود بيايند و حقوق کارگران زحمتکش و مستضعف شرکت فولاد ميبد را پرداخت کنند.

منبع: موج


 
 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
1390/1/16

جمشید انصاری، نماینده مردم زنجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس میگوید: «بر اساس اطلاعی که ما داریم نرخ بیکاری تا پایان تابستان 15.5 درصد بوده و نرخ اعلام شده توسط وزیر کار اعتباری ندارد.»

اشاره وی به ادعای اخیر عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر کار دولت دهم است که میزان بیکاری در سال گذشته را معادل 10 درصد اعلام کرده بود.

به گفته انصاری، «نمونه‌گیری‌های مربوط به وضعیت اشتغال در پاییز و تابستان 89 صورت گرفته اما به دلیل افزایش نرخ بیکاری اعلام آن صلاح دیده نشده است.»

وی معتقد است که «اعلام نرخ بیکاری توسط وزیر کار معتبر نیست و مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری بر اساس عملکرد اقتصاد کلان کشور، بانک مرکزی و بر اساس نمونه‌گیری‌های فصلی، مرکز آمار ایران است.»

نماینده مردم طارم و زنجان در ادامه افزود که «نرخ بیکاری از ابتدای سال 88 روند صعودی به خود گرفته و نرخ اعلام شده توسط وزیر کار به مانند آنچه در سال 88 هم اعلام شد، منطقی به نظر نمی‌رسد.»

این عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد که دولت شعار «مبارزه با بیکاری و افزایش اشتغال» را مطرح کرده اما این امر حداقل در بودجه امسال جز در «افزایش بودجه عمرانی» نمودی نداشته است.

جمشید انصاری همچنین اظهار داشت که «در بقیه حوزه‌ها، به ویژه حوزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی هیچ نوع سیاست مشخصی قابل مشاهده نیست.»

منبع: فرارو

پیشینه:

نرخ بیکاری زمستان سال گذشته ۱۱ درصد اعلام شد

آمار رشد اقتصادی و نرخ بیکاری با طفره‌روی مسئولان اعلام نمیشود

سال نو و فقر کهنه: در بسیاری از مناطق کشور نرخ بیکاری 35 درصد است

افزایش 25 درصدی بیکاری زنان و بیکاری نیمی از دختران جوان

 

 


 
 

1390/1/16

به گزارش وبسایت کلمه، دادستان تهران بر اساس دستورالعملی که از طرف وزارت اطلاعات به وی ابلاغ شده، جمعی از زندانیان سیاسی زندان‌های اوین و رجایی شهر را از سال گذشته تاکنون از حق ملاقات حضوری محروم کرده است.

این تصمیم بر اساس فهرستی از زندانیان سیاسی گرفته شده که برخی از آنان به طور دائمی و تعدادی به صورت مقطعی از ملاقات حضوری و حقوق اولیه خود محروم شده‌اند.

این ممنوعیت علا،ه بر زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات شامل تعدادی از زندانیان سیاسی نیز شده که بیش از پنج سال در زندان هستند.

خانواده‌های زندانیان سیاسی پیش از این با مراجعه به نهادهای مختلف قضایی از جمله دادستانی تهران، خواهان برخورداری از حقوق اولیه خود از جمله ملاقات حضوری و تماس تلفنی شده بودند.

بر اساس این گزارش، حسن جلالی از شش سال پیش تاکنون تنها مجاز به ملاقات کابینی با خانواده خود بوده و رضا ملک، سعید متین پور، نادر کریمی، حمید رضا محمدی، متین ارجان، رمضان سعید کمال، عالیه اقدام دوست و تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی نیز کمتر از امکان ملاقات حضوری برخوردار بوده‌اند.

خانواده این زندانیان در شرایطی مجبور هستند که بارها و بارها به دفتر دادستان تهران در سبزه میدان تهران مراجعه کنند که براساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها، ملاقات با زندانی نیازمند اجازه از دادستان و یا فرد دیگری نیست.

منبع: کلمه

پیشینه:

توهین ماموران دادسرای اوین به خانواده زندانیان سیاسی

درخواست حمایت مادران زندانیان سیاسی رجایی شهر از سازمان‌های حقوق بشری

خانواده‌های زندانیان سیاسی: عزیزانمان را به ما بازگردانید، آنها گروگان سیاسی نیستند


 
 

1390/1/16

گزارش خبری

در نیمه ماه مارس شبکه‌های خبری اقتصادی مانند CNBC اعلام کردند که فیس‌بوک با استخدام امین ذوفنون مدیر ارشد پیشین سرمایه‌گذاری گوگل وی را مسئول توسعه جهانی شرکت فیس‌بوک کرده و گفته می‌شود این حرکت برای گسترش تجاری فیسبوک حیاتی است.

امین ذوفنون مصادف با نوروز کارش را شروع کرده است. او لیسانس مهندسی الکترونیک و کامپیوتر و سپس دکترای حقوق (وکالت) خود را از دانشگاه سانتا کلارا در شمال کالیفرنیا گرفته و برای ۸ سال مدیر توسعه تجاری شرکت گوگل و مسئول سرمایه گذاری‌های جدید بوده است. او در نوروز سال ۱۳۹۰ از گوگل خارج شد و شرکت فیسبوک او را به مدیریت جهانی توسعه شرکت از طریق سرمایه گذاری یا تلفیق عملیات (Mergers & Acquisitions) منصوب کرد.

امین در باره محل کار جدید خود می‌گوید: «افتخار می‌کنم که فیس‌بوک توانسته نقش بزرگی در اتحاد و همبستگی و اطلاع‌رسانی برای مردم دنیا داشته باشد.» امین با مدیر عامل جدید بوتیوب (از طرف گوگل) سالار کمانگر نیز همکاری و دوستی چند ساله داشته است.

کدوم‌دات‌کام در گفتگویی با امین ذوفنون به زندگی وی پرداخته است.

بر اساس این گزارش امین ذوفنون (ذوالفنون) در سال ۱۳۵۰ خورشیدی در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد. پدربزرگ وی حبیب ذوفنون (متولد آباده) در تارسازی و تارنوازی از اساتید زمان خود بود. پدر وی محمود ذوفنون استاد ویولن و از هنرمندان برنامه رادیویی گلها بود. عموی امین نیز، استاد جلال ذوالفنون موسيقی‌شناس و نوازنده معروف سه‌تار ايرانی است.

امین همراه خانواده‌اش در ۵ سالگی به آمریکا مهاجرت کرده و از ۱۱ سالگی سه تار را آموخت و بعدها پس از خودآموزی و تمرین به نواختن کمانچه نیز پرداخت. او می‌گوید با کمال احترام به هنرمندان جدید، بیشترین علاقه وی به موسیقی استادان نسل گذشته نظیر بنان، خالقی، محجوبی، وزیری و ... است.

امین در گفتگویش با کدوم دات کام موفقیت کاری خود را مدیون «چند بعدی» بودن زندگی خود و تاثیر فرهنگ اصیل ایرانی در آن می‌داند. به گفته او منزل آنها محل رفت و آمد بزرگان موسیقی و شعر مانند محمدرضا شجریان، سیمین بهبهانی، حسین علیزاده و .. بوده و فرهنگ و سنت ایرانی همواره مورد تاکید و تکریم بوده است.

امین می‌گوید برادرانش نیز همه علاوه بر موفق بودن در تجارت، موسیقی‌دانند. وی با پدر و برادران خود موسیقی را یاد گرفته اما عامل اصلی موفقیتش را حمایت دائم و وظیفه شناسی مادر و همسرش می داند. امین با همسر و فرزندان خود (که همه نامهای اصیل ایرانی دارند) در شمال کالیفرنیا زندگی می‌کند.

منبع: کدوم‌دات‌کام
 


 
 

1390/1/16

مصطفی معین، وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری و عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاحات درگذشت پدر میرحسین موسوی را به وی و خانواده او تسلیت گفتند.

مصطفی معین در دیدار با خانواده میراسماعیل موسوی  با انتقاد از حصر کنونی مهندس موسوی و همسر وی، ابراز امیدواری کرد که وضع موجود تغییر کند و روند فعلی پایان پذیرد. وی در این دیدار درگذشت میراسماعیل موسوی را تسلیت گفت.

عبدالله نوری، وزیر کشور دولت اصلاخات، نیز در پیامی درگذشت میراسماعیل موسوی به میرحسین موسوی، تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «خداوند رحمت واسعه ی خویش را بر این پدر رنج کشیده و سید جلیل القدر که عمر خویش را در جهت کسب رضایت پروردگار سپری نمود و در دامان خویش انسانی مهذب، خدمتگذاری مخلص، روشنفکری دیندار و هنرمندی وارسته همچون شما را پرورش داد، نازل فرماید و شهدای والامقام آن خاندان معزز را با شهدای کربلای حسینی محشور گرداند.»

پیش‌تر چهره‌های سیاسی و شخصیت‌های مذهبی چون اکبر هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، آیت‌الله یوسف صانعی، آیت‌الله علی محمد دستغیب، آیت‌الله اسد‌الله بیات زنجانی و محمد خاتمی هم برای آقای موسوی پیام تسلیت فرستاده بودند.

منبع: کلمه (+,+)

پیشینه
پیام تسلیت امام جمعه اهل سنت زاهدان به مناسبت درگذشت پدر میرحسین موسوی
پیام تسلیت همسر شهید همت و همسر شهید باکری به میرحسین موسوی
پیام تسلیت آیت‌الله اردبیلی، خانواده آیت‌الله طالقانی و جمعی از زندانیان سیاسی گوهردشت به میرحسین موسوی


 
 

1390/1/16

يک روز پس از سخنان احمدی نژاد، مبنی بر دعوت از پادشاه اردن برای سفر به تهران، تعدادی از نمايندگان اصول‌گرای مجلس خواستار لغو این سفر شدند.

علاءالدین بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی مجلس، گفته است که دعوت از ملک عبدالله برای سفر به تهران «با توجه به وضعيتی که در منطقه وجود دارد مناسب نيست.»

حشمت الله فلاحت پيشه، ديگر نماينده اصول‌گرای مجلس ايران، اردن را کشوری معرفی کرده که «دچار جنبش انقلاب خواهی» است و به گفته وی، «دعوت از ملک عبدالله به تهران موجب ياس انقلابيون در اردن و منطقه می‌شود.»

وی به طور ضمنی تهديد کرده که «اگر پادشاه اردن در ايران حاضر شود اين حضور با اعتراض‌های مردمی و انتقادات جدی روبرو شود.»

غلام‌رضا مصباحی مقدم، نماينده تهران در مجلس، نيز از اردن به عنوان کشوری نام برده که به گفته وی، به «استکبار جهانی» وابستگی دارد و «در خدمت آن‌ها عمل می‌کند.»

وی اظهار عقيده کرده که «من معتقد نيستم بايد با سران کشورها به نبرد بپردازيم، اين موضوع را نيز قبول ندارم که برای آن‌ها فرش قرمز پهن کنيم.»

اصولگرايان منتقد سياست خارجی دولت دهم، اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر احمدی‌نژاد را متهم می‌کنند که در پشت پرده دعوت از پادشاه اردن قرار دارد.

محمود احمدی نژاد روز دوشنبه در جريان يک نشست خبری گفته بود که «سفر پادشاه اردن به ايران همچنان به قوت خود پابرجاست و دولت از موضع اصولی خود در ارتباط با ساير کشورها کوتاه نخواهد آمد.»

وی با اعلام این که «من از رئيس دولت اردن دعوت کردم که به ايران بيايد که وی هم اين دعوت را پذيرفت» افزود: «پادشاه اردن بنا به دلائلی سفر خود به ايران را عقب انداخت و اين مسئله هيچ ارتباطی به انتشار يک مقاله يا فضاسازی رسانه‌ها ندارد.»

دعوت از ملک عبدالله، پادشاه اردن، در اسفندماه سال گذشته برای حضور در جشن‌های نوروزی نیز با اعتراض گروه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا رو به رو شده بود.

ايران و اردن در سه دهه پس از پيروزی انقلاب بهمن ۱۳۵۷ روابط پر فراز و نشيبی داشته‌اند و پادشاه پيشين اردن به همراهی با صدام حسين در جنگ هشت ساله ايران و عراق متهم شده بود.

منبع: رادیوفردا
 


 
 

1390/1/16

ابراهیم یزدی، دبیرکل نهضت آزادی، با ارسال یادداشتی به خبرگزاری رسمی دولت، ایرنا، متن منتشر شده در این خبرگزاری تحت عنوان مصاحبه با وی را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا، اخیرا گفتگویی با آقای یزدی انجام داد که ظاهرا پس از آزادی او انجام شده و در آن به نقل از وی گفته شده که اگر میر حسین موسوی به ریاست جمهوری انتخاب می‌شد، «برای کشور فاجعه بود.»

به گزارش کلمه، ابراهیم یزدی در این تکذیبیه، تاکید کرده که مصاحبه‌ی مذکور در «خانه امن» صورت گرفته است؛ که اشاره‌ای به مکان‌های زندان‌گونه اما غیرقانونی در اختیار وزارت اطلاعات است.

در یادداشت ابراهیم یزدی آمده است: «با صراحت به مسئولین خبرگزاری حاضر در محل تاکید کرده بودم که انتشار هر متنی بنام اینجانب تنها بعد از ارائه کتبی و تایید اینجانب قابل انتشار خواهد بود. نظر به اینکه متن منتشر شده توسط ایرنا بدون اطلاع و تایید اینجانب صورت گرفته است، تکذیب می‌گردد. آنچه مورد تایید اینجانب است همان متن کتبی استعفا از دبیرکلی نهضت آزادی ایران می باشد که در اختیار خبرنگار ایرنا قرار داده شد.»

ظهر امروز نیز خانواده ابراهیم یزدی این مصاحبه را تکذیب کرده بود. بر اساس مصاحبه روز یکشنبه ایرنا ابراهیم یزدی به «پایبندی به قانون اساسی» تاکید کرده بود و دلیل استعفای خود را «نتوانستن انجام دادن وظایف خود» اعلام کرده بود.

منبع: کلمه

پیشینه:
خانواده ابراهیم یزدی مصاحبه ایرنا را تکذیب کرد

ابراهیم یزدی: به سیاست‌ها و رفتارهای مسئولان معترضم

ابراهیم یزدی از دبیرکلی نهضت آزادی استعفا کرد تا آزاد شد

 


 
 

روایتی از ضرب و شتم داماد میرحسین:
1390/1/16

علی شکوری راد
گلجه

مشت محکمی بر گوشۀ چشم چپش فرود آمد و عینکش را روی صورتش خرد کرد و بلافاصله مشت دیگری به چشم راستش. این پاسخی بود به اعتراض او به مرد درشت هیکلی که پنجۀ قوی خود را به بازوی زن چادری استغاثه کننده ای، که جرمش فریاد "یا حسین" بود، افکنده و وی را در مقابل چشمان حیرت زدۀ جمعیت، کشان کشان می برد و گاهی ضربه ای نیز بر او وارد می کرد. غیرت مسلمانی به او اجازه نداده بود که در برابر این صحنه، تنها نظاره گر باشد.

غیرت و شهامت سه برادر شهیدش در وجودش به غلیان در آمد و اعتراضش را ادامه داد. همین شد که چند نفر از مأموران امنیتی که لباس شخصی بر تن داشتند بر سر او ریختند و او را در حالی که از خود دفاع می کرد زیر ضربات مشت و لگد گرفتند و سپس کشان کشان از جمعیت مردم جدا کردند و در کنار دیوار، جائی که جز خودشان کسی نبود نگه داشتند. در این حال مأموری لباس شخصی و سپید موی که سن پدر جواد را داشت در پیش چشم مردمی که نظاره گر بودند همچنان به او لگد می زد. جواد که صورتش خونین و لباسهایش پاره شده بود دیگر رمق و تاب ایستادن نداشت و روی همان دیواری که تکیه زده بود، سُر خورد و روی پاهایش نشست.

لحظاتی بعد بر دستانش دستبند زدند و درون یک سواری نشاندند. در آنجا بود که یکی دیگر از خیل مأموران دو مشت دیگر به صورت او کوفت تا به گفتۀ خودش تلافی کرده باشد. بر چشمان مجروحش نیز چشم بند زدند و بردندش.

او تنها نبود. چند نفر دیگر از نوه های غیور آن مرحوم، پدر میر حیسن، که جمعیت برای تشییع پیکر بی جان او گرد آمده بودند و نیز داماد آن مرحوم که پدر دو شهید بود و برای وساطت به میان آمده بود را نیز بازداشت کرده و با خود بردند.

از 15 سال پیش که با جواد در بیمارستان همکار شده ام، او را می شناسم. دانش آموختۀ طب و دارای تخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی عروق بوده و اکنون عضو هیأت علمی دانشگاه با رتبۀ استاد تمامی و نیز عضو تیم پر اهمیت پیوند کبد است. با آنکه داماد مهندس میر حسین موسوی، نخست وزیر پر افتخار و محبوب دوران امام و جنگ تحمیلی ست اما چندان وجهه و فعالیت سیاسی نداشته است.

فردی آرام و بی سر و صدا و دارای حسن خلق، که وظایف درمانی، آموزشی و پژوهشی خود را با دقت و به نحو احسن انجام می دهد و علی رغم فرصت بسیار مناسبی که تخصصش به او داده است، دنبال کسب درآمد بیشتر نبوده است و به همین دلیل دارای یک زندگی ساده و معمولی است.

تا پیش از آنکه چندی پیش پدر رنج کشیده اش به رحمت خدا برود و معرفی پدر موجب معرفی او نیز بشود، بسیاری از همکاران نمی دانستند او افتخار برادری سه شهید را دارد. شهدائی که دو تن از آنان از فرماندهان جبهه های جنگ در دفاع از اسلام و میهن بوده اند.

روز یکشنبه 14 فروردین، وقتی به بیمارستان آمد چشمان کبود شدۀ او حکایت مزدی بود که بابت ایثارگری خود و خانواده اش و نیز تلاش بی وقفۀ علمی، که او را در سن 45 سالگی به رتبۀ استاد تمامی رسانده بود، دریافت کرده بود. کشور به دستاورد ایمان، ایثار و از جان گذشتگی و شهادت مردمانش می بالد و افتخار می کند اما اینچنین از آنها قدر شناسی می شود.

او همان راهی را می رود که برادران شهیدش رفتند، یعنی دفاع از اسلام، انقلاب و راه و اندیشۀ امام(ره). اگر از خود او بپرسید از هیچکس هیچ طلب و مطالبه ای ندارد. او همۀ این کارها را برای خدا کرده است و به رضایت او راضی ست.

دکتر جواد سلیمی، استاد دانشگاه و برادر سه شهید را با صورتی خون آلود و با چشم بند در حالی که تمام بدنش درد می کرد به پای میز بازجوئی بردند. فردی که معلوم نیست که بوده، چقدر درس خوانده و چه خدمتی به کشور و ملت کرده و ارزش وجودیش چقدر است او را بازجوئی می کند.

می پرسد: چرا بازداشت شدی؟ او می گوید: دیدم یک زن چادری را، که گفته می شد شعار یا حسین سر داده است، مأموری لباس شخصی و درشت هیکل گرفته است و کشان کشان می برد و در همان حال او را می زند. اعتراض کردم که چرا با یک زن نا محرم و در پیش چشم مردم این گونه رفتار می کنید... بازجو سخنش را قطع می کند و می گوید: جفنگ نگو!

دیگر چه بگوید این دکتر مجروح دل شکسته! همۀ آنچه روزگاری ارزش بوده است و برای آن انقلاب شده است اکنون از نظرآنان جفنگیاتی بیش نیستند.

جواد دیگر حرفی برای گفتن ندارد و در خود فرو می رود.

... و چه می دانی که جواد کیست و اکنون به چه می اندیشد و در درون خود چه می کشد.


 
 

1390/1/16

رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس، از ارسال نامه تذکر آمیز رئیس مجلس به محمود احمدی‌نژاد به دلیل تعلل در تشکیل وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

جلال یحیی زاده رئیس کمیته تربیت بدنی مجلس در گفتگو با مهر گفت: «متاسفانه دولت هیچ عزم جدی برای معرفی وزیر ورزش و تشکیل این وزارتخانه ندارد و در 7 سال گذشته نیز هیچگاه سازمان تربیت بدنی تا به این اندازه در مقابل مجلس عدم پاسخگویی نداشته است.»

وی با تاکید بر اینکه همه نمایندگان از عدم پاسخگویی سازمان تربیت بدنی ناراضی هستند، گفت: «متاسفانه در چند ماه اخیر وضعیت بسیار بدتر شده است و کسانی که در این سازمان مسئولیت دارند به دلیل اینکه احساس می‌کنند ساختارها تغییر کرده است و وزیر باید پاسخگو باشد ، هیچ پاسخی نمی‌دهند.»

یحیی زاده با اعلام این که «رئیس مجلس نیز نامه تذکر آمیزی به رئیس دولت درباره اجرای این قانون داده» یاد آور شد: «بیستم فروردین ماه آخرین مهلت دولت برای تشکیل وزارت ورزش است و مجلس از راهکارهای نظارتی و تذکرات برای اجرایی شدن این قانون استفاده می کند.»

تشکیل وزارت ورزش و جوانان 13 دیماه سال 89 در مجلس تصویب شد و معاون اول احمدی‌نژاد در همان تاریخ در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «دولت به تصویب طرح ادغام سازمان های تربیت بدنی و ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مجلس انتقاد دارد اما به قانون عمل خواهد کرد.»

منبع: مهر
 


 
 

1390/1/16

حسین حصاری، دبیر اجرایی دومین کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی می‌گوید تنها 8 درصد افراد 18 ساله کشور لثه های سالم دارند.

آقای حصاری که در نشست خبری کنگره سلامت دهان و اپیدمیولوژی سخن می‌گفت، افزود: این وضعیت در سنین 35 تا 44 سال فقط شامل یک درصد افراد می شود.

به گفته وی 48 درصد افراد 35 تا 44 سال کشور دچار بیماری لثه هستند و 30 درصد جرم دندانی دارند و به طور کلی افراد در این سنین به نوعی دچار بیماری لثه از متوسط تا پیشرفته هستند.

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: حدود نیمی از عوامل نگهدارنده سلامت دهان و دندان به خود افراد مربوط می شود. او افزود: همه افراد کشور پلاک دندانی دارند که این موضوع نشان می دهد خوب مسواک نمی زنیم.

در ادامه این نشست خبری، دکتر سیمین زهرا محبی استادیار گروه سلامت دهان و دندان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اذعان به اینکه وضعیت دندانهای کودکان 12 ساله کشور مطلوب نیست، افزود: آمارها نشان می دهد هر کودک 12 ساله دو دندان پوسیده، پر شده و یا کشیده شده دارند.

وی بروز این وضعیت را ناشی از عدم ارئه خدمات لازم در این سنین دانست و گفت: تعداد زیادی از کودکان کشور از پوسیدگی دندان رنج می برند.

محبی با تاکید بر اینکه وضعیت دندانهای افراد جامعه در سنین بزرگسالی به مراتب بدتر از دوران کودکی است، افزود: پوسیدگی زودهنگام دندانها باعث می شود ریسک پوسیدگی دندان در سنین بالا بیشتر شود.

منبع: خبرآنلاین

 


 
 

پس از ۲۵ سال تدریس:
1390/1/16

دکتر محمد شریف، وکیل برجسته دادگستری و استاد حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی از دانشگاه علامه اخراج شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، دکتر شریف، در گفتگویی با این کمیته ضمن تایید این خبر اظهار داشت: «در اولین روز دانشگاه نامه‌ای به دستم دادند و گفتند که صلاحیت عمومی من رد شده و به خدمات دانشگاهی‌ام پایان داده می‌شود.»

این اخراج که به گفته‌ محمد شریف با ابلاغ کتبی انجام شده، در شرایطی صورت می‌گیرد که اول بهمن ماه گذشته نیز، مسئولان دانشگاه علامه، بدون هیچ گونه توضیح و دلیل قانونی، کلیه واحدهای این استاد دانشگاه، در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را حذف کرده بودند.

این وکیل برجسته دادگستری و استاد دانشگاه، با اعلام این که موضوع اخراج خود را در دیوان عدالت اداری پیگیری خواهد کرد، ادامه داد: «من طرح قضیه در دیوان عدالت اداری را انجام می‌دهم برای اینکه بعد‌ها با این ایراد مواجه نشوم که چرا راه حل‌های قانونی را طی نکردید.»

محمد شریف که وکالت بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی را بر عهده دارد در انتها گفت: «من چون تقریبا پرونده‌های وکالتی‌ام انحصارا پرونده‌های سیاسی بوده و با توجه به این آب باریکه، همیشه تمام وقتم را صرف این پرونده‌ها می‌کردم. برای همین این موضوع اخراج مسالهٔ جدی مالی پیش می‌آورد و این نگرانی است که در حال حاضر ذهنم را به خود مشغول کرده است.»

روند اخراج اساتید از دانشگاه از زمانی شدت گرفت که کامران دانشجو، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اسفندماه سال ۱۳۸۸، اعلام کرده بود پرسنل علمی که «با نظام همسو نیستند» و «التزام عملی به ولایت فقیه ندارند»، اخراج خواهند شد.

منبع: کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی


 
 

روزنامه اقتصادی «هندلزبلات»:
1390/1/16

یک روزنامه آلمانی خبر داد آنگلا مرکل از بانک مرکزی آلمان خواسته است از پرداخت میلیاردها یورو پول فروش نفت ایران به هند از طریق سیستم بانکی آلمان به تهران خودداری کند.

روزنامه اقتصادی «هندلزبلات» روز سه‌شنبه گزارش داده است که آلمان مدت‌هاست از «بوندس بانک»؛ بانک مرکزی، خواسته است تا پرداخت‌ها از طریق بانک «ای آی اچ» (EIH) مستقر در هامبورگ را تسویه نکند.

با این حال روزنامه یاد شده گزارش داده که پول نفت فروخته شده به هند تاکنون، قرار است به ایران پرداخت شود.

گزارش‌ها حاکی است که هند سالانه حدود ۹ میلیارد یورو (۱۲.۷۷ میلیارد دلار) نفت از ایران وارد می‌کند.

بانک «ای آی اچ» به عنوان بانک تجارت ایران- اروپا شناخته می‌شود و هر یک از بانک‌های ملت و صنعت و معدن ایران ۲۵ درصد سهام آن را در اختیار دارند.

این بانک تحت تحریم ایالات متحده آمریکا قرار دارد ولی اتحادیه اروپا هنوز تحریمی علیه آن وضع نکرده است.

گزارش دیگری حاکیست که با گذشت حدود یک سال از زمانی که شرکت زیمنس اعلام کرده بود همکاری‌هایش با ایران را متوقف می‌کند، سهم تجارت و فروش و سود این شرکت در ایران روند صعودی داشته و افزایش یافته است.

به گزارش این روزنامه، زیمنس تعهد خود را انجام داده و پروژه تازه‌ای در ایران شروع نکرده است ولی پروژه‌های قبلی هنوز ادامه دارد و سوددهی بالایی هم دارد.

منبع: آسوشیتدپرس و رادیو فردا، (+)

پیشینه
«پرداخت پول نفت صادراتی ایران به هند از طریق بانک فدرال آلمان»


 
 

1390/1/16

اعضای خانواده بازداشت‌شدگان تجمع اعتراضی روز ۱۳ فروردین شهرهای تبریز و ارومیه، در مقابل زندان تبریز تجمع کردند.

به گزارش سایت دانشجو نیوز، مأموران امنیتی و انتظامی با برخوردهای بسیار تند این تجمع‌کنندگان را از اطراف زندان تبریز پراکنده کرده‌اند.

گروهی از علاقه‌مندان به محیط زیست روز شنبه ۱۳ فروردین در شهرهای ارومیه و تبریز در اعتراض به سیاست‌های دولت که به خشک شدن بخش‌هایی از دریاچه ارومیه انجامیده، تجمع کرده بودند که تعدادی از آنها بازداشت شدند.

گزارش‌ها از حضور گسترده علاقه‌مندان به محیط زیست در این تجمع حکایت داشت که در محوطه پارک «ایللر باغی» شهر ارومیه و میدان آذربایجان شهر تبریز برگزار شده بود.

تجمع‌کنندگان پارچه نوشته‌هایی به زبان‌های انگلیسی و آذری در دست داشتند که در آنها شعارهایی در اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه نوشته شده بود.

پیش‌تر سایت سحام نیوز تعداد بازداشت‌شدگان را بیش از ۷۰ نفر اعلام کرد و نوشت در درگیری پیش آمده میان تجمع کنندگان و مأموران امنیتی در تبریز، حدود ۲۰ نفر از معترضان نیز زخمی شدند.

منبع: دانشجو نیوز و بی‌بی‌سی

پیشینه
تظاهرات در تبریز در اعتراض به وضعیت دریاچه ارومیه
زمانی برای نجات دریاچه ارومیه باقی نمانده است


 
 

1390/1/16

این هوگو چاوز و آن احمدی نژاد کارها را بین خودشان تقسیم کرده اند. قرار است احمدی نژاد به مدیریت جهان برسد و کره زمین و هوگو چاوز هم به مدیریت کهکشان و امور کرات دیگر مشغول باشد. در همین راستا آقای چاوز اعلام کرده است که بازماندگان سونامی بزرگ سرمایه داری در مریخ به او خبر داده اند که در این کره همه چیز خوب بوده و نیمی از کره در اختیار نظام ولی فقیه و نیمی دیگر در اختیار نظام چپ های سوسیالیست بوده است اما ناگهان با سونامی سرمایه داری تیر غیب (و احتمالا موشک اتمی غیب) به هر دو نظام خورده و ساقط شده اند و حالا دیگر مریخ از حیات فعال اسلامی و سوسیالیستی تهی شده است. مشروح خبر به سمع و نظر شما می رسد:

سرمایه داری عامل از بین رفتن حیات در مریخ!

هوگو چاوز- رئیس جمهور ونزوئلا- در سخنرانی خود برای «روز جهانی آب» اعلام کرد سرمایه داری عامل نابودی سیاره مریخ بوده است. 

به گزارش سرویس بین الملل «فردا» به نقل از رویترز، رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا در سخنرانی خود در روز جهانی آب اعلام کرد: «من بار‌ها شنیده و گفته‌ام، اگر چه ممکن است عجیب به نظر برسد اما این احتمال وجود دارد که بر روی سیاره مریخ حیات وجود داشته است، اما با ورود سرمایه داری و در پی آن امپریالیست به این سیاره، بساط حیات از این سیاره رخت بربسته باشد». 
 
رئیس جمهور ونزوئلا که بار‌ها در مواقع مختلف به انتقاد از سرمایه داری پرداخته است، این بار نیز در روز جهانی آب به انتقاد از سرمایه داری و کمبود منابع آب بر روی سیاره زمین پرداخت. 
 
روز جهانی آب که از سال ۱۹۹۴ به این سو هر ساله در ۲۲ مارس در کشورهای مختلف به عنوان اجلاسی نمادین برگزار شده است در پی این بوده است تا به بحران آب، که یکی از دغدغه‌های جهانی محسوب می‌شود، بپردازد و همگان را از این بحران پیش رو آگاه سازد.
 
چاوز همچنین در حالی که لحظه به لحظه از لیوان کنار دست خود آب می‌نوشید عنوان کرد: «صد‌ها سال پیش بر روی سیاره زمین جنگل‌های انبوهی وجود داشتند، اما در حال حاضر زمین پوشیده از بیابان شده است». 
 
به گزارش «فردا» این برای اولین بار نیست که چاوز به انتقاد از سرمایه داری می‌پردازد. چاوز در سال ۲۰۰۹، در حاشیه دیدار اجلاس کشورهای منطقه کارائیب در کشور ترینیداد و توباگو، کتاب «رگ‌های باز آمریکای لاتین: پنج دهه غارت قاره» اثر «ادواردو گالینو» روزنامه‌نگار اروگوئه‌ای را به باراک اوباما هدیه داد. کتابی که به زبان اسپانیایی بود و بعد‌ها رابرت گیتس از این انتخاب چاوز انتقاد کرد.
 
 
اخبار مرتبط در باره مدیر کرات و کهکشان:
مراجعه به لینک اصلی شود

 
 

بیانیه مشترک عفو بین‌الملل و عرصه سوم:
1390/1/16

عفو بین‌الملل و عرصه سوم در بیانیه مشترکی از مجلس ایران خواستند تا پیش نویس «طرح تاسیس و نظارت بر فعالیت‌های سازمان های غیر‌دولتی» را کنار بگذارد.

به نوشته وب‌سایت «صلح، دموکراسی و حقوق بشر»، روز دوشنبه، دو سازمان غیر دولتی عفو بین الملل و عرصه سوم در بیانیه مشترکی از نمایندگان مجلس ایران خواستند که پیش نویس «طرح تاسیس و نظارت بر فعالیت‌های سازمان های غیر‌دولتی» را تصویب نکند، چراکه این طرح  ناقوس مرگ جامعه مدنی را در ایران به صدا در می‌آورد.

بر اساس این طرح امتیاز ثبت همه سازمان های غیر دولتی فعال در ایران عملا  لغو خواهد شد و همه سازمان های غیردولتی که خواهان ادامه فعالیت و یا شروع به کارهستند باید توسط ساختار نظارتی جدیدی تائید شوند و تصمیم های اساسی در فعالیت های اجرایی همه سازمان های غیر دولتی نیز توسط این ساختار جدید گرفته شود.

عفو بین الملل و عرصه سوم در این بیانیه نوشته‌اند: «طرح تاسیس و نظارت برفعالیت های سازمان های غیردولتی ضربه ای است که با آن میخ دیگری بر تابوت حق آزادی انجمن و تشکل ها در ایران کوبیده می شود.»

سازمان های بسیارمتنوعی ازجامعه مدنی درایران؛ از محیط زیست و زنان گرفته تا خیریه ها و سازمانی هایی که برای معلولین فعالیت می کنند، با این طرح مخالفت کرده و فعالانه از نمایندگان مجلس خواسته اند تا از تصویب این طرح به شکل کنونی آن خودداری کنند.

کلیات این طرح پس از دو بار مطرح شدن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و بررسی جزئیات آن برای بعد از تعطیلات نوروزی برنامه ریزی شده است.

عفو بین الملل و عرصه سوم در قسمت دیگری از این بیانیه با اظهار تاسف از همزمانی این طرح با این امر که جامعه بین المللی با تصویب قطعنامه در نشست شورای حقوق بشر، نوشته است که «مقامات ایرانی نهایت تلاش خود را برای محدود کردن حقوق اولیه آزادی انجمن و تشکل به‌کار می برند.»

عفو بین الملل یک جنبش جهانی است که بیش ازسه میلیون حمایت کننده، عضو و فعال در بیش از ۱۵۰ کشور دارد و عرصه سوم نیز سازمانی غیر دولتی و غیر انتفاعی است که در سال ۱۳۸۹ در آمستردام هلند با هدف ارتقاء و ترویج صلح، دموکراسی و حقوق بشر تشکیل شد.

منبع: وب‌سایت عصر سوم


 
 

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس:
1390/1/16

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با تأکید بر محقق نشدن بیش از نیمی از اعتبار ۶۲ هزار میلیارد تومانی یارانه‌ها گفت: «برداشت از حساب ذخیره ارزی برای تأمین کمبود اعتبار یارانه‌ها غیرقانونی است.»

غلامرضا مصباحی‌مقدم به سایت خانه‌ ملت گفته است: «عامل‌های بسیاری وجود دارد که شرایط کنونی را برای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده مبهم و نگران‌کننده می‌کند. بی‌تردید بنای دولت نباید بر کاهش میزان یارانه‌های نقدی باشد.»

وی با بیان این‌که دولت، تصمیمی برای اصلاح دوباره نرخ حامل‌های انرژی ندارد، ادامه داد: «تأمین ۶۲ هزار میلیارد تومان یارانه‌ها به عنوان یک مسئله مهم، هم اکنون روی میز اقتصاددانان دولت و مجلس است.»

مصباحی‌مقدم تأکید کرد:: افزون بر یارانه‌های نقدی، دولت باید سهم ۳۰ درصدی کمک به تولید داخلی را نیز از محل درآمدهای یارانه‌اش بپردازد که البته با توجه به اوضاع کنونی اقتصاد کشور، تحقق این تکلیف قانونی، دور از ذهن به نظر می‌رسد.»

اظهارات این نماینده مجلس در شرایطی ایراد می‌شود که محمود احمدی‌نژاد از گسترش طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در سال ۹۰ خبر داده است.

مقام‌های دولتی در چند ماه گذشته بار‌ها گفته‌اند که این طرح را با موفقیت اجرا کرده‌اند٬ اما کار‌شناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند تبعات ناشی از اجرای این طرح در سال‌ جاری خود را نشان دهد.

منبع: خانه ملت


 
 

1390/1/16

به دنبال انتشار مصاحبه‌ای از ابراهیم یزدی، دبیر کل پیشین نهضت آزادی ایران که اخیرا از زندان آزاد شده، خانواده وی اعلام کردند که این مصاحبه تحریف شده است.

خبرگزاری ایرنا، اخیرا گفتگویی با آقای یزدی انجام داد که ظاهرا پس از آزادی او انجام شده و در آن به نقل از وی گفته شده که اگر میر حسین موسوی به ریاست جمهوری انتخاب می‌شد، «برای کشور فاجعه بود.»

مهدی نوربخش داماد آقای یزدی به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این مصاحبه مربوط به دوران حبس ابراهیم یزدی است و «بخشی که مربوط به آقای موسوی می‌شود درست خلاف واقع است.»

نوربخش افزوده یزدی پس از انتخابات ریاست جمهموری سه بار دستگیر و ۵۵ نوبت بازجویی شده، اما حکومت تاکنون نتوانسته ضعفی علیه او پیدا کند و تنها بدنبال این است که او را مجبور به انحلال نهضت آزادی کند.

مرتضی کاظمیان یکی از فعالان سیاسی نزدیک به نهضت آزادی نیز گفته که مصاحبه ابراهیم یزدی با ایرنا «کاملا شکل بازجویی دارد و معلوم است با هماهنگی و فشار بازجویان انجام شده است.»

عبدالعلی بازرگان از اعضای شورای مرکزی نهضت آزادی هم مصاحبه‌ منتشر شده یزدی در ایرنا را «ساختگی و مونتاژ شده» و فاقد اعتبار ارزیابی کرده است.

منبع: بی‌بی‌سی٬ رادیو فردا و جرس

پیشینه
ابراهیم یزدی: به سیاست‌ها و رفتارهای مسئولان معترضم
ابراهیم یزدی از دبیرکلی نهضت آزادی استعفا کرد تا آزاد شد


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته