-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

Latest Posts from Sesawe for 03/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

هدف از این مطلب ارائه راهکارهای مناسب برای کاستن از میزان تهدیدات و خطرهایی است که حتی ممکن است در حال حاصر متوجه شما نباشد. این راهکارها همچنین به شما کمک می‌کند از وقوع موقعیت های نامطلوب جلوگیری نموده و با انجام اقدام‌های لازم از افشا شدن اطلاعات محرمانه ای که مایل به عمومی شدن آن‌ها نیستید، ممانعت به عمل آورید.

امنیت بخشیدن به ایمیل

با انجام اقدام‌های ذیل می‌توانید امنیت ارتباطات ایمیلی خود را بهبود بخشید. در گام اول، باید اطمینان یابید فقط فرد دریافت‌کننده ایمیل شما، قادر به خواندن آن باشد. این موضوع در بخشهای حفظ حریم شخصی ایمیل و سوئیچ کردن به اکانت ایمیل امن تر مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. گاهی اوقات این موضوع بسیار اهمیت دارد که دوستان و آشنایان شما اطمینان یابند که نامه‌های ارسالی از طرف شما، قطعاً و بدن شک توسط خودتان ارسال شده و نه توسط فرد دیگری که خود را به جای شما زده است. در بخشهای امنیت پیشرفته ایمیل و رمزنگاری و تصدیق اعتبار پیامهای ایمیل افراد به این مبحث پرداخته خواهد شد.

ضمناً باید بدانید گه اگر حریم شخصی اکانت ایمیل شما مورد تجاوز واقع شد، چه اقداماتی باید انجام دهید. در بخش نکاتی در مورد نظارت بر اکانت های ایمیل مشکوک به موضوع اشاره می شود.

همچنین لازم است به خاطر داشته باشیم که داشتن اکانت ایمیل معتبر و ایمن نفعی نخواهد داشت اگر جاسوس افزاری در رایانه شما لانه کرده و اطلاعات محرمانه شما دور از چشمتان برای افراد غیرمجاز ارسال دارد. در فصل اول: چگونه از رایانه خود در برابر بدافزارها و هکرها مراقبت کنیم به نکاتی اشاره شده است که شما را در مقابل این تهدیدات آماده و مهیا می کند. مطالب موجود در فصل سوم: چگونه رامزهای عبور مطمئن ساخته و از آنها مراقبت کنیم به شما خواهد آموخت گه چگونه از اکانت های ایمیل و پیام فوری که مطابق دستورالعمل های ارائه شده زیر ایجاد خواهید کرد، مراقبت نمایید.

حفظ حریم شخصی در ایمیل

اطلاعاتی که معمولا از طریق شبکه اینترنت رد و بدل می‌شوند ساختاری دارند که برای همه خوانا و قابل فهم هستند. اگر مسیر یک پیغام ایمیل توسط فرد ثالثی در میانه راه رسیدن آن به مقصد قطع شود، فرد مزبور قادر خواهد بود تا محتویات آن پیام را بخواند. از آنجاییکه اینترنت شبکه ای بسیار بزرگ و گسترده از رایانه های متصل به هم می باشد، بنابراین افراد گوناگون در مکان‌های مختلف این امکان را دارند که مسیر یک پیام را در طی این شبکه پیچیده قطع نمایند. به منظور آنکه درک بهتری از این قضیه پیدا کنید، به عنوان مثال یک پیغام ایمیل را در نظر بگیرید. پس از آنکه یک ایمیل مسیر خود را به سوی گیرنده آغار می کند، در اولین ایستگاه به سرویس دهنده خدمات اینترنت (ISP) می رسد. و به همین ترتیب ISP فرد دریافت‌ کننده پیام نیز آخرین ایستگاهی است که پیام مربوطه پیش از دریافت توسط گیرنده در آنجا توقف می کند.بنابراین چنانچه احتیاط های لازم بکار گرفته نشود این پیام در هریک از دو نقطه فوق یا حتی ایستگاه های بین این دو قابل خوانده شدن و دستکاری توسط دیگران خواهد بود.

ایجاد ارتباط اینترنتی امن بین رایانه کاربران و وبسایت های که به بازدید آن می‌روند از مدتها پیش امکانپذیر شده است. اغلب در وبسایت هایی که می باید رمز عبور خود یا اطلاعات کارت اعتباری تان را وارد کنید، وصعیت امنیت بهتری برقرار است. فن آوری که این امر را ممکن می‌کند رمزنگاری SSL یا Secure Sockets Layer نامیده می شود. برای تشخیص آنکه آیا وبسایت مورد مراجعه شما از رمزنگاری SSL استفاده می‌کند یا خیر، تنها کافی است نگاه دقیقی به نوار آدرس مرورگر خود بیاندازید.

آدرس اکثر وبسایت ها معمولاً با حروف HTTP همانطور که در مثال زیر می بینید، آغاز می شود:

اما آدرس وبسایت های امن با HTTPS آغاز می گردد:

وجود حرف S در انتهای HTTPS نشاندهنده برقراربودن ارتباط امن بین شما و وبسایت مزبور می باشد. همچنین در این مواقع اگر خوب دقت کنید تصویر یک قفل کوچک نیز در نوار آدرس یا درگوشه سمت راست و پایین صفحه مرورگر شما به چشم می خورد. در‌واقع وجود این علایم گواه آنست که کسی قادر نخواهد بود تا ارتباط اینترنتی شما را تحت نظر داشته باشد.

رمزنگاری SSL علاوه بر حراست از رمزهای عبور و مخفی نگاهداشتن تبادلات مالی ، از راه حل‌های مناسب برای ایمن کردن اکانت های ایمیل کاربران نیز هست. اما بسیاری از سرویس دهندگان خدمات ایمیل از چنین رمزنگاری استفاده نمی کنند. در برخی نیز خود کاربر می باید با ایجاد تغییراتی در تنظیمات اکانت شخصی و یا از طریق تایپ کردن HTTPS در نوار آدرس، رمزنگاری SSL را فعال نماید. توصیه می‌شود که همواره پیش از وارد شدن اکانت ایمیل، خواندن پیام‌های دریافتی، یا ارسال پیام اطمینان یابید که ارتباط شما از نوع امن است.

برخی اوقات در موقع تلاش برای دسترسی به اکانت های ایمیل امن، احتمال دارد که مرورگر شما پیام خطای مجوز امنیتی را نشان دهد. بروز این خطا ممکن است ناشی از وجود شنود ارتباطات شما و سرور مورد نظرتان با هدف دخالت در ارسال اطلاعات شما باشد. در هر صورت، اگر از ایمیل برای تبادل اطلاعات محرمانه استفاده می کنید، داشتن مرورگر مطمئن و قابل اعتماد بسیار ضروری است.توصیه می‌شود که نصب Mozilla Firefox و افزونه های ایمنی بخش آن را مد نظر قرار دهید.

ادامه دارد ...


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به sesawe-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به sesawe@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته