-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

Lates News from Iran Christian for 03/31/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، آخرین نخست وزیر ایران و یکی از رهبران مخالفان دولت فعلی این کشور امروز چهارشنبه ۱۰ فروردین (۳۰ مارس) در اثر کهولت سن درگذشت.
پدر آقای موسوی ۱۰۳ سال داشت و در تهران زندگی می کرد.
او پسر دایی سید جواد خامنه ای، پدر علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران بود.
میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد از روز ۲۵ بهمن سال گذشته در حصر خانگی یا بازداشت به سر می برند.
بعضی منابع خبری نزدیک به حکومت ایران نوشته بودند که آقای موسوی در روزهای اخیر اجازه پیدا کرده بود که به همراه همسرش از پدر خود عیادت کند، اما سایت های نزدیک به مخالفان دولت این خبر را منتشر نکردند.
فرزندان میرحسین موسوی در اطلاعیه ای که امروز منتشر کردند در مورد پدربزرگ خود نوشته اند: "وی در آرزوی دیدار فرزند خود این چهل و پنج روز را در حالتی شبیه احتضار می گذراند و هر روز سراغ میرحسین را از همسر خود می گرفت".
هنوز گزارشی در مورد زمان تشییع جنازه میراسماعیل موسوی و نحوه برگزاری آن منتشر نشده است.
حکومت ایران در موارد مشابه تدابیر امنیتی ویژه ای اعمال کرده بود و احتمال می رود که در این مورد هم نگرانی های امنیتی داشته باشد.
دعوت آقای موسوی و مهدی کروبی از مخالفان دولت برای راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن که به حصر خانگی آنها انجامید، باعث بزرگترین حضور مخالفان در بیش از یک سال اخیر در خیابان های تهران شد.
BBC

 


رئيس مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران مي گويد: اين مركز روز سيزده بدر در يك صد پارك و بوستان شهرداري نماز جماعت ظهر و عصر برگزار خواهد كرد.
ناصحي مشاور شهردار تهران و رئيس مركز فعاليتهاي ديني شهرداري تهران كه در ديدار با  ائمه جماعات سخنراني مي كرد افزود: نماز جماعت ظهر و عصر در سيزدهم فروردين طبق سنوات گذشته خواهد بود. وي ابراز اميدواري كرد اين مراسم مورد استقبال مردم قرار گيرد.
مشاور شهردار تهران همچنين به استقرار ايستگاه هايي به نام ايستگاه هاي ديني اجتماعي در روز سيزده بدر اشاره كرد و افزود اين ايستگاه ها در تفريحگاه ها و اماكن پررفت و آمد برقرار خواهند بود. وي همچنين از توزيع رايگان پنج هزار نسخه كتاب «نوروز» هديه شهرداري تهران به مردم سخن گفت.
يك كارشناس در اين باره نوشته است: «به نظر مي رسد سيزده بدر تنها جشنواره علني و همگاني ست كه با همه سختگيري هاي حكومتي همچنان براي مردم ايران باقي مانده است. چرا شهرداري به هزينه عمومي اصرار دارد حتما در چنين روزي مردم را به موعظه هاي حكومتي بكشاند پرسشي بي پاسخ است.»

 


ربودن زنان جوان مسیحی و گاه دختران خردسال در مناطقی از پاکستان که اسلامگرایی شدت دارد، حادثه ای مکرر است که حتی مقامات نیز از پیگیری آن خودداری می کنند.
به گزارش  شهرزاد به نقل از  دانیل گربر، روزنامه نگار آلمانی که برای تحقیق در باره زنان و دختران مسیحی در جهان اسلام به پاکستان سفر کرده بود نوشت، این دختران پس از ربوده شدن با تهدید به قتل وادار به امضای نوشته ای می شوند که گویا سند گرویدن آنان به دین اسلام است و در پی آن نیز مجبور به ازدواج با یک مرد مسلمان می شوند.
به گفته وی، تلاش خانواده های رنجدیده برای کشاندن آدمربایان به دادگاه و باز پس گرفتن فرزندان خود اغلب بی نتیجه می ماند؛ چرا که پلیس از دریافت شکایت نامه آنان خودداری کرده و در جواب می گوید: این خانم جوان حالا دیگر مسلمان است و نمی تواند در یک خانواده مسیحی زندگی کند.
در ادامه گزارش آمده است که این دختران معمولن محبوس نگه داشته می شوند و چاره ای ندارند جز این که تسلیم خواسته های مرد شوند. در این میان زنان شجاعی هم وجود دارند که با به خطر انداختن زندگی خود، به دفاع از این قربانیان می پردازند، اما وجود سنت های جان سخت و بی تفاوتی مقامات مسئول موجب ادامه رنج های این اقلیت دینی است.

 


دو تن از نوكیشان مسیحی ساكن اهواز كه توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند پس از ۶۳ روز حبس در زندان كارون اهواز با سپردن مجموعن ۱۰۰ میلیون تومان وثیقه بطور موقت آزاد شدند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، همزمان با آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی و امنیتی در داخل کشور برخی از زندانیان عقیدتی نیز آزاد شدند.
"مصطفی شكراللهی" و " خلیل یارعلی " دو تن از نوكیشان مسیحی هستند که در دی ماه سال ۱۳۸۹ توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از بازجویی های مکرر در زندان کارون اهواز زندانی شدند.
آزادی موقت این افراد برای هر كدام در قبال دریافت وثیقه «سند ملکی به ارزش ۵۰ میلیون تومان» در روز شنبه ۲۸ اسفند ماه ۱۳۸۹ صورت گرفت.
شنیده ها حکایت از آن دارد که دادگاه این دو نفر تا یک ماه آینده برگزار خواهد شد.
با توجه به اینکه اتهامات این قبیل افراد در زمره فعالیت های ضدامنیتی و سیاسی شناخته می شود احتمال صدور حکم حبس از ۲ تا ۵ سال وجود دارد.
"مصطفی شكراللهی" از نوكیشان مسیحی در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۱۵ ژانویه ۲۰۱۱) همزمان با تداوم برخورد گسترده با مسیحیان در تهران و برخی شهرهای ایران توسط مامورین امنیتی اطلاعات شهر اهواز بازداشت شد.
" خلیل یارعلی " یکی دیگر از نوكیشان مسیحی نیز در تاریخ مشابه به ستاد خبری وزارت اطلاعات اهواز احضار گردید اما پس از حضور در محل، بازداشت و از آنجا به مكان نامعلومی منتقل گردید.

 


دانشگاه آکسفورد تحقیق پیرامون موضوع پایان‌نامه دکترای مهدی هاشمی رفسنجانی را در دستور کار خود قرار داده است.
به گزارش روزنامه گاردین، بعد از این که ادعا شد مهدی هاشمی رفسنجانی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت در ایران و فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، موضوع تز دکترای خود را «با کمک دوستان‌اش» نوشته است، دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که دربارۀ صحت و سقم این ادعا تحقیقات خود را شروع خواهد کرد.
مهدی هاشمی اکتبر گذشته دوره پنج ساله دکترای خود را در بخش مطالعات خاورمیانه این دانشگاه شروع کرد.
یکی از اعضای علمی دانشگاه آکسفورد از این موضوع شکایت کرده است که «دو تن از مقام‌های این دانشگاه برای این که مهدی هاشمی بتواند در این دانشگاه تحصیل کند، معیارهای بالای این دانشگاه را برای پذیرفتن دانشجو مخدوش کرده‌اند» و چنان چه این امر ثابت شود، باید از آقای هاشمی بخواهند که دانشگاه را ترک کند.
مهدی هاشمی ادعای دانشگاه را رد کرده و از موضوع پایان‌نامه خود دفاع کرده است. دوستان او نیز این ادعا را رد کرده‌اند و او را قربانی شرایط موجود در ایران می‌دانند.

شباهت‌های مهدی هاشمی و سیف قذافی
این ادعا درست زمانی مطرح شده است که بحث بر سر روابط میان دانشگاه‌ها و فرزندان سران قدرت در خاورمیانه شدت گرفته است.
اوایل ماه مارس امسال، هوارد دیویس، مدیر مدرسه اقتصاد لندن، از سمت خود استعفا داد؛ او متهم شده بود که بیش از حد به سیف قذافی، فرزند معمر قذافی نزدیک شده و بخشی از هزینه‌های دانشگاه تحت سرپرستی او را دولت لیبی تامین کرده است.

پی‌گیری صحت و سقم ماجرا
پیتر نورث، یکی از مشاوران ارشد پیشین دانشگاه آکسفورد و یکی از محققان این دانشگاه که شهرت جهانی دارد، تیم تحقیق پیرامون موضوع دکترای مهدی هاشمی را رهبری می‌کند.
آقای نورث با استادان و مقامات دانشگاهی که درگیر پذیرش این پروژه بوده‌اند مصاحبه کرده است.
کاوه موسوی، استاد مرکز مطالعات حقوقی و اجتماعی دانشگاه آکسفورد و سرپرست بخش حقوق منافع عمومی، می‌گوید که افرادی از داخل دانشگاه به مهدی هاشمی کمک کرده‌اند تا او موضوع پایان‌نامه دکترای خود را بنویسد.
او می‌گوید: «این مسئله ناراحت‌ام می‌کند، چون می‌دانم کسان دیگری هستند که به مراتب شایستگی بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه را دارند، اما مطئن هستم که دانشگاه ماجرا را روشن خواهد کرد.»
پیشنهاد پایان‌نامه دکترای مهدی هاشمی را دو عضو ارشد بخش مطالعات خاورمیانه بررسی کرده‌اند. یکی از این دو تن، همایون کاتوزیان، استاد تاریخ معاصر ایران در دانشگاه آکسفورد، است که می‌گوید این درخواست را با دقت مطالعه کرده، ولی از آن جا که درخواست با نام هاشمی بهرمانی بوده است، متوجه ارتباط این نام با مهدی هاشمی نشده است.
پروفسور ادموند هرزیگ، عضو دیگر این دانشگاه که این درخواست را مطالعه کرده، در مورد این مسئله اظهارنظری نکرده است.
آقای هاشمی می‌گوید، به دلیل این که پدرش، اکبر هاشمی، با سیاست‌های دولت احمدی‌نژاد مخالف است، او هدف این مخالفت‌ها قرار گرفته است.
اسفند ماه گذشته، اکبر هاشمی رفسنجانی ریاست خبرگان رهبری را به آقای مهدوی کنی واگذار کرد و به این ترتیب یکی دیگر از مناصب حکومتی و تاثیرگذار خود را از دست دا.

 


سی میل به نقل از سایت «میزان خبر» گزارش کرده که شهرداری تهران در اقدامی پرهزینه به نصب و سپس جمع‌آوری و امحای بیلبوردهایی پیرامون نام گذاری سال ۹۰ از سوی رهبر جمهوری اسلامی پرداخته است.
این سایت نوشته که شهرداری تهران پس از پایان سخنرانی علی خامنه‌ای ده‌ها بیلبورد که حاوی تصاویر رهبر جمهوری اسلامی و نام گذاری سال جدید به نام جهاد اقتصادی در سطح شهر نصب کرده بود را به در خواست مسئولان امنیتی یک شبه جمع کرده و به جای آنها بیلبورد‌هایی با تصاویری از گل و سبزه نصب کرده است.
«میزان خبر» ادامه داده که تحلیل مقامات امنیتی از بازخورد منفی افکار عمومی موجب درخواست آقای خامنه‌ای از شهرداری تهران برای جمع آوری این بیلبورد‌ها بوده است.
نصب تصاویر خامنه‌ای ساعاتی پس از آغاز سال نو و تبلیغ نام‌گذاری سال جدید توسط وی با صرف هزینه کلان و آماده باش تعداد زیادی از نیروهای شهرداری و چاپخانه‌ها از اقدامات شهرداری تهران در دوران احمدی‌نژاد بود که در دوران قالیباف نیز با جدیت ادامه یافته است.
آقای خامنه‌ای هفته گذشته همزمان با آغاز سال نو از برخورد سطحی مسوولان دولتی با توصیه‌ها و دستوراتش انتقاد کرده و گفته بود سخنان وی نباید تنها در ‍پوستر‌ها، بیلبورد‌‌ و تبلیغات بازتاب داشته باشد.

 


پرواز جمعه شب هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از تهران به ساري به دليل نقص فني موفق به فرود در آشيانه ساري نشد و مجددا به تهران بازگشت.
اين پرواز كه حوالي ساعت ۲۱ و ۴۵ دقيقه فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد ساري ترك كرده بود هنگام فرود در ساري به دليل نقص فني، خلبان از فرود در فرودگاه دشت ناز منصرف شد.
خلبان مجددا مسافران را به فرودگاه تهران انتقال داد و قرار است پس از جابجايي هواپيما، اين پرواز حوالي ساعت يك بامداد شنبه فرودگاه مهرآباد را به مقصد ساري ترك كند.
تاخير پروازهاي شركت هاي هواپيمايي در ايام نوروز سبب ايجاد مشكلاتي براي مسافران شده است.
تا لحظه مخابره خبر، مسافران پروازشماره ۲۴۹ ساري تهران هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (ايران اير) همچنان در فرودگاه دشت ناز ساري سرگردان هستند و عده اي به واسطه اين تاخير مجبور شده اند اين مسير را از طريق زميني طي كنند.

 


صبح روز یكشنبه انفجاری ناشی از چند کیلوگرم تی ان تی، یک کلیسا در شرق لبنان را تخریب کرد.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: صبح روز یكشنبه ۲۷ مارچ ۲۰۱۱ ، انفجاری در یک کلیسا واقع در شهر زحله در شرق لبنان روی داد که خسارت‌های مادی زیادی را بر جای گذاشت.
اسقف پولز صفد با اعلام این موضوع به خبرگزاری فرانسه تصریح کرد که یک بمب که بنا بر اعلام نیروهای امنیتی در مقابل درب کناری کلیسا کار گذاشته شده بود، باعث این انفجار بوده است و باعث تخریب درب ساختمان و صندلی‌های آن شده است.
این انفجار همچنین به هفت خودرو که در نزدیکی محل مذکور پارک شده بودند، نیز آسیب زده است.
خبرگزاری ملی لبنان با اعلام این خبر تصریح کرد که مواد منفجره از نوع تی ان تی بوده است و وزن آن به چند کیلوگرم می‌رسیده که به وسیله دستگاه تلفن همراه از دور کنترل می‌شده است.
صفد این اقدام مخرب را محکوم کرده و تاکید نمود که این موضوع را به خدا و نیروهای امنیتی که تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده‌اند واگذار می‌کند، وی اعلام کرد که برنامه‌های این کلیسا  درروز یک شنبه به صورت عادی برگزار  شد.

 


دو تن از شهروندان مسیحی كه برای مسافرت نوروزی به شهرستان سلماس سفر كرده بودند توسط  ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و تاكنون از وضعیت و محل نگهداری  ایشان  اطلاعی در دست نیست .
به گزارش گزارشگران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران اطلاع دادند، روز چهارشنبه، سوم فرودین ماه سه شهروند که در مسافرت نوروزی به سر می‌بردند، در جاده سلماس به روستای بروشخواران توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
بر اساس این گزارش، صالح جهانگیرزاده فرزند سعید اهل روستای بروشخواران از توابع سلماس و حمید نجفی به همراه همسرش ماهزر نجفی شهروندان مسیحی اهل کرج که روز چهارشنبه برای تعطیلات نوروز به این شهرستان مسافرت کرده بودند، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده‌اند.
در پی این بازداشت هم چنین اتومبیل سواری صالح جهانگیرزاده نیز توسط اداره اطلاعات توقیف شده است.
شایان ذکر است که پیگیری‌های خانوادهٔ افراد بازداشت شده تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و از  علت و چگونگی وضعیت و محل نگهداری ایشان پس از گذشت ۴۸ ساعت هیچ اطلاعی در دست نیست.
پیش از این نیز در روز سه شنبه مورخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۹ اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق با همكاری سپاه پاسداران استان آذربایجانغربی شهرستان سلماس ، در اقدامی بیش از ۳۰۰ جلد كتاب مقدس مسیحیان را كه پیش از این توسط ماموران امنیتی در نوار مرزی كشور كشف و ضبط شده بود را طی مراسمی در روستای " دریشك " به آتش كشیدند.

 


برای مدت کوتاهی هم که شده سایه، دختر جوان ایرانی، لازم نیست که موهای بلند و رنگ شده خود را با روسری و مقنعه بپوشاند. او از جمله هزاران ایرانی است که با استفاده از دو هفته تعطیلات نوروزی برای تفریح به ارمنستان آمده‌اند.
سایه به خبرنگار بخش ارمنی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی در شهر ایروان می‌گوید: «من برای رفتن به کنسرت، برای دیدن فرهنگ این کشور و برای تفریح به ارمنستان آمده‌ام.»
او که راه طولانی تهران با ایروان را با اتوبوس آمده می‌گوید که فرهنگ ارامنه، ساختمان کلیسا‌ها و چیزهایی شبیه به این را دوست دارد.
سایه که یک شلوار گشاد قرمزرنگ و کتی سفید به تن دارد از‌‌ همان لحظه اول تفاوت بین ارمنستان با ایران را در حجاب و نحوه پوشش زنان می‌بیند و با خنده می‌گوید: «بله، مسلما من اینجا احساس آزادی و راحتی می‌کنم. در ایران در مورد حجاب و تفریح سخت‌گیری زیادی هست. امیدوارم در این سفر کوتاه بتوانیم لذت ببریم.»
حدود ده هزار ایرانی، زن و مرد و کودک، در ایام نوروزی به ارمنستان آمده‌اند. در بازار و خیابان‌های اصلی مرکز شهر ایروان می‌توان صدای فارسی حرف زدن مسافران ایرانی را شنید. بسیاری از آن‌ها با ظاهری پوشیده در لباس‌های مد روز و بدون حجاب در خیابان‌های اصلی شهر قدم می‌زنند، از بناهای دیدنی عکس می‌گیرند یا اوقات خود را در کافه‌ها و رستوران‌های شهر می‌گذرانند.
یک بانوی ایرانی می‌گوید: «این اولین سفر من به ارمنستان است. برای من یک کشور جدید است و من آن را دوست دارم. فکر می‌کنم مردم اینجا خیلی آرام هستند.»
سفر به ارمنستان در عین حال فرصتی نادر برای گروهی از ایرانیان است تا در کنسرت‌های گروه‌های موسیقی پاپ ایرانی که ساکن خارج از کشور هستند شرکت کنند. در روزهای آینده قرار است یک کنسرت با شرکت چند خواننده ایرانی در بزرگ‌ترین سالن ورزش شهر ایروان برگزار شود.

سنت‌های نوروزی
سرازیر شدن ایرانیان به سوی ارمنستان در ایام نوروزی از چند سال پیش شروع شده است. ممکن است تعداد گردشگران ایرانی که به ایروان می‌آیند در مقایسه با رقم جهانگردی در سطح جهان ناچیز باشد، ولی با این وجود مشکلات فراوانی را برای بخش توریسم ارمنستان ایجاد کرده است.
صنعت گردشگری در ارمنستان بسیار ضعیف است و به همین دلیل هجوم ده هزار ایرانی در تعطیلات نوروزی باعث می‌شود که تمام امکانات به این جمعیت اختصاص یابد. تمام هتل‌های شهر ایروان برای دو هفته تعطیلات نوروزی در اشغال ایرانیان است و حتی شماری از مسافران مجبور شده‌اند در آپارتمان‌ها یا هتل‌های کوچکی در خارج شهر اقامت کنند.
آرلن داوودیان، مدیر یکی از هتل‌های شهر ایروان، از این وضعیت گلایه دارد و می‌گوید: «ما به تعداد کافی هتل و اتاق برای این همه مسافرها نداریم. طبق آمارهای موجود در کل شهر ایروان رقمی حدود ۳۷۰۰ تا چهار هزار تخت هتل هست.»
آقای داوودیان در ادامه مصاحبه با خبرنگار رادیوی اروپای آزاد / رادیو آزادی می‌گوید که احتمالا رقمی حدود دوازده هزار ایرانی در ایام نوروزی به ارمنستان می‌آیند. به گفته وی، برخی در ایروان در مورد شمار مسافران ایرانی اغراق کرده و از رقم‌هایی مثل ۴۰ یا حتی ۱۰۰ هزار نفر صحبت می‌کنند که حقیقت ندارد.
او معتقد است که اگر شهر ایروان امکانات پذیرایی بهتری داشته باشد، مثل هتل‌های ارزان و مناسب، مسلما تعداد ایرانیانی که به این شهر خواهند آمد بیشتر خواهد شد. اما او یادآوری می‌کند که دولت ارمنستان تاکنون در این مورد هیچ اقدامی نکرده است.
با این همه به نظر می‌رسد که هجوم گردشگران ایرانی به ارمنستان به بخش توریسم این کشور رونق زیادی داده است. فعالان صنعت توریسم و کار‌شناسان اقتصادی می‌گویند اگر ارمنستان روی این امکان سرمایه‌گذاری کند می‌تواند از قبل گردشگری جمعیت ۷۰ میلیونی ایران درآمد خوبی به دست آورد.
آرلن داوودیان می‌گوید: «طی دو هفته تعطیلات نوروزی احتمالا رقمی حدود دوازده میلیون دلار پول نقد وارد ارمنستان خواهد شد. صنعت توریسم می‌تواند یک منبع درآمد جدی برای این کشور باشد. حکومت باید این مسئله را جدی گرفته و برای آن برنامه‌ریزی کند.»

 


سحرگاه روز دوشنبه ۲۳ اسفند ماه یک زوج کلیمی و ارمنی ایران به همراه یک زن و دو مرد در زندان اوین به صورت مخفیانه اعدام شدند.
به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دفتر کشیک شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ضمن تائید اجرای حکم اعدام ۵ نفر در سحرگاه دوشنبه از ارائه هرگونه توضیحی در خصوص نحوه تحویل اجساد و تدفین پیکر این زوج خودداری کرد.
خانم آدیوا میرزا سلیمان کلیمی از ایرانیان کلیمی به همراه همسرش وارژان پطروسیان از مسیحیان ارامنه  ایران به همراه یک زن و دو مرد با هویت نامعلوم به صورت مخفیانه در زندان اوین اعدام شدند.
از اتهام اعدام شدگان اطلاعی در دست نیست.
گفتنی ست اقوام زوج اعدامی مذکور که قصد داشتند بر اساس آداب و رسوم خود مراسم تدفین ایشان را اجرا کنند از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تهدید به بازداشت شدند.

 


به نظر می رسد افزایش و گسترش روز افزون کلیساهای خانگی در ایران و همینطور گرایش جوانان و خانواده ها به مسیحیت به یک نگرانی و کابوس جدی برای حاکمیت جمهوری اسلامی و دستگاه روحانیت شیعه مبدل شده است.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز"، چندی پیش روزنامه جمهوری اسلامی ضمن هشدار نسبت به گسترش کلیساهای خانگی در ایران نوشت:« تلاش‌هاي سازمان يافته براي گسترش هدفمند كليساهاي خانگي در برخي شهرهاي مذهبي به مرحله حادي رسيده است.» همسو با آن سایت های خبری داخلی در ایران گزارش دادند که طي چند ماه گذشته تأسيس كليساي خانگي در شهر مشهد گسترش پيدا كرده و اخبار رسيده از كشف 200 كليساي خانگي در اين شهر حكايت دارد. به دنبال آن نیز سیدهاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم نیز نسبت به ترویج گرایش به مسیحیت و گسترش کلیساهای خانگی در بسیاری از شهرهای کشور هشدار داد.
به دنبال این هشدارها و اعلام نگرانی هایی که از سوی حاکمیت مطرح می شود در روزهای اخیر پایگاه خبری الف متعلق به احمد توكلی نماینده جناح راست مجلس شورای اسلامی،طی یک یادداشت در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۰، ضمن انتقاد شدید از افزایش کلیساهای خانگی در تهران به طرح چند سوال و همینطور بیان چند راهکار برای مقابله با روند فزاینده گرایش جامعه به مسیحیت و مقابله با آن پرداخت !

- نگاهی به کلیات این یادداشت خصمانه
در مقدمه این یادداشت که به قلم شخصی به نام "سروش شهریاری" که به گفته سایت الف از دانشگاه کارلتون کانادا است آمده: «چند سالی است مبلغین برخی فرقه های مسیحیت از طریق تلویزیون های ماهواره ای تبلیغات خود برای جذب جوانان مسلمان و ایرانی به کیش (تحریف شده) مسیحیت را به شدت گسترش داده اند. خطر این گونه تبلیغات تا بدانجا بالا گرفت که رهبر انقلاب چندی پیش در سخنانی خطر گسترش شبکه کلیساهای خانگی را به مسئولین امر گوشزد فرمودند.»
این یادداشت بسیار طولانی بوده و خواننده پس از مطالعه آن به راحتی تشخیص می دهد نویسنده با نگاهی یک بُعدی بیش از آنکه قصد نقد و تحلیل داشته باشد قصد تخریب و ستیزه جویی مذهبی دارد. اما چند نکته در میان این نوشته ها بیش از بقیه اهمیت دارد که در ادامه به اختصار به نقد و بررسی آن پرداختیم.
نویسنده در بخشی از این نوشته به طرح موضوعاتی چون "دشمنی اصحاب کلیسا با علم، انحرافات اخلاقی اصحاب کلیسا و ..." این قبیل مسائل پرداخته اما جالب آنکه پس از این همه تخریب و قلم فرسایی ، ضمن اعتراف آورده است :
« ... با این وجود گرایش جوانان مسلمان به این دین مایه تعجب و بهت است... واقعیت امروز جامعه ایران نشان از این دارد که تبلیغات برخی شبکه های ماهواره ای بعضن موثر واقع شده است و اگر نگوییم باعث جلب توجه عده ای به مسیحیت تحریفی شده است، در خوش بینانه ترین حالت جمعیتی از جوانان مسلمان کشور ما را در حقانیت دین اسلام دچار تردید کرده است. اما چه باید کرد؟ آیا می توان اختیار را از فرزندان انسان سلب نمود؟ و یا می توان جلوی سیل اطلاعات و شبکه های ماهواره ای را مسدود کرد؟ آیا می توان با ادبیاتی صرفن تبلیغی به نفی جریان های تبلیغی پرداخت و توقع داشت جوانان ما به صحبت های "یک طرفه" ما در نفی مسیحیت اکتفا کنند؟»
- راهکارهای پیشنهادی برای مقابله با گسترش مسیحیت!
باید گفت که در این مقاله که متاسفانه از گسترش مسیحیت با عناوین زشتی مثل «فتنه» و «آفت» نام برده شده است چند راهکار نیز مطرح شده. از نگاه نویسنده بهترین راه برای مقابله با این به گفته  ایشان آفت، دعوت از علمای حقیقی دین مسیحیت برای حضور در صدا و سیمای جمهوری اسلامی است تا در یک مناظره تلویزیونی در یک فضای گفت و گو و مباحثه ای دین "مسیحیت " مورد نقد و بررسی قرار گیرد و حقانیت و یا گمراهی عقاید آن مشخص شود.
همچنین در جایی دیگر نیز آمده است که: "برای رفع بسیاری از معضلات عقیدتی نسل جوان و به خصوص فتنه گسترش شبکه کلیساهای خانگی می توان به سخنان شهید بزرگوار استاد مطهری رجوع کرد".
در ادامه این بحث نویسنده خطاب به مسوولان می گوید: « آقایان مدیر رسانه ملی، آنچه شما علمی و سالمش را از جوان ما دریغ می کنید، شبکه های ماهواره ای فاسد و تحریف شده اش را به او عرضه می کنند و سر در برف کردن و ندیدن شما چاره کار نیست. به جرات می توان ادعا کرد در صورت برگزاری جلسات مناظره با حضور دانشمندان و علمای تراز اول دنیای مسیحیت و نقد و بررسی آزاد اندیشانه افکار مسیحیت، بساط این شبکه های تبلیغی یک هفته ای جمع خواهد شد و جوانان کشور ما حقایق را خود خواهند دید و قضاوت صحیح خواهند کرد. »

... و اما طرح چند سوال
با توجه به اظهارات این نویسنده و همینطور وضعیت ناگوار مسیحیان و نوکیشان مسیحی در ایران که زیر شدیدترین فشارهای حکومت در زندان ها زیر شکنجه های روحی و جسمی قرار دارند و یا مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و مهاجرت به نقاط دیگر دنیا شده اند چند سوال مطرح است.
۱- باید پرسید با توجه به این كه مبشران و فعالین ایرانی مسیحی در خارج كشور  بنا بر شرایط  ساكن هستند در صورت پذیرش صدا و سیما از این طرح چه تضمین برای امنیت جانی آنان خواهد بود تا كارشناسان الهیات و صاحب نظران مسیحی برای شرکت در چنین مناظره ای به ایران سفر كنند ؟
۲- در كشوری كه امروز فقط به خاطر اعتقاد یك جریان فكری یا دگر اندیشی شخص یا خانواده او به زندان افکنده می شوند و زیر فشار و شکنجه رنج طاقت فرسا را تحمل می کنند با چه اطمینانی بیایند و در رسانه به ظاهر ملی جمهوری اسلامی در مورد مسائل اسلام صحبت كنند و آن را به نقد و بحث گذارند؟
۳- از كجا معلوم كه این گفتمان و مناظره نتیجه عكس نداشته باشد و باعث نزدیكی بینندگان و به خصوص جوانان به مسیحیت نشود و در آن هنگام آیا حاکمیت صادقانه اعتراف به چنین موضوعی می کند و یا همچون همیشه به انکار واقعیت و پاک کردن صورت مسئله می پردازد؟
۴- آیا اصلن حکومت و مراجع تندروی مذهبی ایران و در راس آن علی خامنه ای یا برگزاری چنین مناظره عقیدتی موافق هست و عواقب احتمالی آن را می پذیرند؟
۵- آیا جمهوری اسلامی و عوامل تصمیم گیرنده ،به آن بلوغ و رشد  فكری دموكراسی كه تحمل سخنان یكدیگر را داشته باشند رسیده اند ؟ آیا می توان تجربه مناظره رو در روی شخصیت هایی كه از داخل خود نظام برای ریاست جمهوری كاندید شده بودند و تبعات بعد از آن را  فراموش كرد ؟
۶- در جایی كه محسن اژه ایی سخنگوی قوه قضائیه ایرانیانی را که در خارج از کشور می باشند و یا حتی کسانی که تبعه ایران نباشند را تهدید و قابل تعقیب و پیگیری از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دانست و گفت اگر روزی به ایران بیایند در داخل مجازات خواهند شد، چگونه می توان به وعده های آنان اطمینان كرد.
۷- این نویسنده به ظاهر روشنفکر از دانشگاه  كارلتون كانادا (!) كه مشخص نیست چه ارتباطی با دولت جمهوری اسلامی و با هزینه چه كسی اینگونه سنگ اسلام جمهوری اسلامی را به سینه می زند؛ در همین مقاله با ادبیاتش بیش از ده بار به توهین علیه مسیحیت و غیرمسلمانان پرداخته و از واژگانی همچون آفت، فتنه، بی شعور و ... استفاده کرده است. در یک جریان فکری که نخبه آن این چنین بی شرمانه بر طرف مقابل بتازد تکلیف تندروها و متعصبان آن واضح است که تنها با خون و سنگسار و دار آرام خواهند گرفت!

از این رو به نظر می رسد نه برگزاری چنین مناظره ای قابل اجراست و نه حاکمیت شهامت و تحمل روشنگری و یا آزاد گذاشتن جامعه برای انتخاب جریان فکری آزاد را دارد.

- منبع و اصل یادداشت را از اینجا بخوانید

 


محمد خزائي، سفير و نماينده دائم ايران در سازمان ملل متحد، با نوشتن نامه اي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل متحد خواستار موضع گيري اين سازمان در برابر سوزاندن قرآن شد.
به گزارش خبرگزاري كار ايران (ايلنا) آقاي خزائي روز شنبه ۶ فروردين (۲۶ مارس) با ابراز تاسف ايران از سوزاندن قرآن در آمريكا آن را در راستاي موج اسلام هراسي در بخشي از جهان دانست.
تري جونز، كشيش آمريكايي كه پيش از اين بارها تهديد به سوزاندن قرآن كرده بود بالاخره روز دوشنبه اول فروردين (۲۱ مارس) كتاب مقدس مسلمانان را به آتش كشيد.
او كه كشيش كليسايي كوچك در فلوريداست ابتدا گفته بود در نهمين سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر مراسم قرآن سوزي اجرا خواهد كرد، اما بعدا در پي فشار چهره هاي سياسي و ديني آمريكا برنامه خود را به حالت تعليق درآورد.
سفير ايران در سازمان ملل گفت: "اين اقدام و اقدامات تهاجمي مشابه عليه اسلام و مقدسات اسلامي احساسات ميليون ها مسلمان را در سراسر جهان جريحه دار كرده است."
او انجام چنين عملي را به مثابه جرمي كه ترغيب خشونت مي كند دانست و خواستار پي گيري و مواخذه طراحان و عاملان آن شد.
رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت امورخارجه ايران روز پنج شنبه ۴ فروردين با محكوم كردن سوزاندن قرآن توسط كشيش آمريكايي گفته بود كه دولت آمريكا بر اساس عرف و حقوق بين الملل مسئوليت دارد تا از اشاعه تنفر مذهبي جلوگيري كند.
تري جونز پيش از اين درباره دليل كار خود گفته بود: "از مسلمانان نفرت ندارد، اما از سوزاندن قرآن "براي هشدار درباره اصول اعتقادي و ايدئولوژي اسلام" كه از آن نفرت دارد، استفاده خواهد كرد.
آقاي جونز گفته بود: "شايد وقت آن رسيده باشد كه ما به روشي جديد ايستادگي و با تروريسم مبارزه كنيم."
ابراهيم هوپر، سخنگوي شوراي روابط اسلامي- آمريكايي مستقر در واشنگتن در اظهاراتي كوتاه درباره اين اقدام گفت: "تري جونز به شهرت پانزده دقيقه اي خود رسيد و ما با صحبت بيشتر درباره اين اقدام نبايد دقايق بيشتري براي مشهوركردن و مطرح كردن وي تلف كنيم."
پيش از اين و در زماني كه كشيش جونز براي اولين بار اعلام كرد كه قصد سوزاندن قرآن را در سالگرد واقعه يازده سپتامبر دارد، با موجي از واكنش در سراسر آمريكا و جهان روبرو شد و بسياري از شخصيت هاي سياسي و ديني جهان از او خواستند كه براي جلوگيري از پيامدهاي بعدي از تصميم خود منصرف شود.
تعدادي از مقامات سياسي و مراجع ديني ايران نيز نسبت به اجراي اين تصميم هشدار داده و خواستار جلوگيري از وقوع آن شده بودند.

 


وقتي براي عكاسي و عيدديدني نوروزي به خانه استاد محمودحكيمي رفتيم در حين عكاسي برايمان خاطره اي از يكي از نامزدهاي انتخاباتي مجلس درآغاز انقلاب تعريف كرد.
او گفت: يكي ازآقايان براي انتخابات مجلس مي خواست نامزد شود و آمده بود پيش يكي از دوستان ما براي عكاسي گفته بود از من عكسي در حالت تقوا بگيريد كه وقتي مردم مي بينند متوجه دينداري نامزدشان بشوند.
استاد حكيمي بعد از نقل اين خاطره به شوخي گفت: حالا شما هم از من عكسي در حالت تحقيق بگيريد كه مردم متوجه بشوند ما محقق و نويسنده ايم.

 


شبه نظامیان الشباب همچنان به کشتن نومسیحیانی که از نظر اسلام مرتد هستند، ادامه می دهد. آنان پیش چشم روستاییانی که به عنوان شاهد حضور داشتند گلو یك مادر مسیحی را بریده و او را به قتل رساندند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران "محبت نیوز" یکی از اقوام این مادر سومالیایی به خبرگزاری كامپس گفت: این زن که مادر 4 فرزند است ، در هفته گذشته توسط مسلمانان تندرو الشباب در حومه "موگادیشو" به قتل رسید.
اقوام این زن که خواست نامش برده نشود ، گفت: "آشا مروه" 36 ساله در ساعت 5:15 عصر در روستای "وارهیلگی" کشته شد. افراطیون اسلامی عضو گروه شورشی الشباب صبح روز قبل از قتل ، این زن را در ساعت 8:30 دستگیر کردند. شبه نظامیان پیش چشم روستاییانی که به عنوان شاهد حضور داشتند گلو او را بریدند و او را به قتل رساندند.
او با چهار فرزند (4 ، 6 ، 8 و 12 ساله) و همسرش زندگی می کرد. و موقع دستگیری، شوهرش در محل حضور نداشت. این زن و شوهر 17 سال پیش با هم ازدواج کردند.
فامیل او (که محل زندگی اش هم گفته نمی شود) گفت: او به "آشا" تلفن کرد تا با او درباره خروج از آن منطقه صحبت کند. شبه نظامیان الشباب هم که کنترل بخش بزرگی از "موگادیشو" را در دست دارند توانستند این مکالمه تلفنی را شنود کنند و مطمئن شوند که او مسیحی شده است.
او در مکالمه ای تلفنی به خبرگزاری "کامپس" گفت: "آشا" بخاطر تهدیداتی که پس از شنود تلفن به او و خانواده اش شده بود ، بسیار هراسان بود.
این فرد که از اقوام "آشا" است گفت: او پس از مکالمه تلفنی تهدیداتی از الشباب دریافت کرده بود.
همسر او ، "عبدی نظیر محمد حسن" به محل نامعلومی گریخت. فامیل "مروه" گفت: یک فرد بسیار نوع دوست از 4 فرزند او نگهداری می کرد و این بچه ها که از این حادثه صدمه روحی خورده اند همچنان برای مادرشان گریه و زاری می کنند.
شورشیان مسلمان الشباب که بیشتر مناطق جنوب و مرکز سومالی را تحت کنترل دارند ، رشته حملاتی را علیه جامعه مخفی مسیحیان سومالی شروع کرده اند و می خواهند کشور را از وجود آنان پاک کنند. الشباب (که تخمین زده می شود بین 3 تا 7 هزار عضو دارد) می خواهد شریعت بسیار شدید اسلامی را به مردم تحمیل کند.
این گروه تروریستی جزء چندین گروه از هم پاشیده ای بود که پس از حذف اتحادیه دادگاه های اسلامی توسط نیرو های اتیوپی ، شکل گرفت. با توجه به اینکه گفته می شود الشباب با القاعده روابطی دارد ، این گروه اسلامی توسط چندین دولت غربی به عنوان سازمانی تروریستی انتخاب شده است.
رفتار دولت انتقالی "موگادیشو" که برای بازیابی کنترل کشور در جنگ است ، در رابطه با مسیحیان کمی بهتر از شورشیان الشباب است. رئیس جمهور سومالی ، "شیخ شریف شیخ احمد" که خود را میانه رو می داند هم شریعت اسلامی را قبول دارد. شریعتی که برای ترک اسلام مجازات مرگ تعیین می کند.

 


عفو بين الملل مي گويد ارتش مصر در جريان اعتراضات ماه گذشته زنان تظاهركننده را دستگير، شكنجه و مجبور به 'آزمايش بكارت' كرده است.
اين سازمان از مقام هاي مصري خواستار بررسي اين موضوع شده است.
به گفته عفو بين الملل ارتش مصر در جريان پراكنده كردن تظاهركنندگان ميدان تحرير در 9 مارس حداقل 18 تظاهركننده زن را دستگير كرد.
اين سازمان مدافع حقوق بشر افزود دستگيرشدگان كتك خوردند، تحت شوك الكتريكي قرار گرفتند و براي بازجويي برهنه شدند.
ارتش مصر اين اتهام را رد مي كند.
سخنگوي عفو بين الملل در بيانيه اي گفت: "مجبور كردن زنان به 'آزمايش بكارت' به هيچ وجه قابل پذيرش نيست و هدف از آن تحقير آنها صرفا بدليل زن بودنشان است."
اين بيانيه مي افزايد: "زنان و دختران بايد بتوانند ديدگاه هاي خود را درباره آينده مصر بدون آنكه حبس و شكنجه شوند و يا تحت رفتارهاي عميقا تحقير كننده و تبعيض آميز قرار گيرند، بيان كنند."
ارتش مصر شكنجه غيرنظاميان را رد مي كند.
هفته گذشته رئيس پليس نظامي به يك روزنامه مصري گفت كه عده اي براي ايجاد اختلاف بين مردم و ارتش دست به جعل تصاوير ويدئويي زده اند.
گروه هاي طرفدار حقوق بشر از حاكمان جديد مصر انتقاد كرده اند كه غيرنظاميان را در دادگاه هاي نظامي محاكمه مي كنند. آنها مي گويند اين محاكمات سوابق غيرعادلانه اي دارد و حق چنداني براي تجديد نظر باقي نمي گذارد.
انتشار گزارش درباره ارتش مصر بسيار دشوار است.
بر اساس قانوني كه در سال 1956 وضع شد، نگارش و انتشار گزارش درباره ارتش ممنوع است.

 


شيعه آنلاين:خبرنگار افتخاري ما از منامه پايتخت بحرين دقايقي پيش خبر داد كه "حمد بن عيسي آل خليفه" پادشاه بحرين در جديد ترين اقدام ضدايراني و ضدشيعي خود با هدف زير فشار قرار دادن جمهوري اسلامي ايران و شيعيان كه اكثريت جمعيت قيام كننده عليه اين رژيم بحرين را تشكيل مي دهند، دستور اخراج همه ايرانيان مقيم اين كشور را صادر كرد.
خبرنگار ما در ادامه افزود: دستور صادر شده توسط پادشاه بحرين نه تنها شامل ايرانيان مقيم اين كشور مي شود، بلكه حتي زنان ايراني كه سال هاست با مردان بحريني ازدواج كرده كه بسياري از آنان تابعيت بحرين را دريافت كرده اند نيز بايد بر اساس قانون جديد صادر شده، هر چه سريع تر اين كشور را ترك كنند.
وي همچنين گفت: بر همين اساس عصر امروز اولين هواپيماي خطوط هوايي "گلف اير" از فرودگاه بين المللي منامه به سمت ايران پرواز كرد و گروهي از ايرانيان مقيم بحرين را به ايران رساند.

 


فیلم مستند "ظهور بسیار نزدیك است" سازندگان این مستند با یقین کامل حکم می‌کنند که ظهور "مهدی"در چند سال آینده اتفاق خواهد افتاد و هیچ شکی ندارند که در دوران احمدی‌نژاد ظهور واقع می‌شود!
یکی از روش های به کار گرفته شده توسط محمود احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری خود القای این موضوع به جامعه بود که مدیریت مملکت از نظر سیاسی و اقتصادی تحت کنترل "امام زمان" قرار دارد و اوست که هر برنامه ای را طرح ریزی و به اجرا می آورد.
حتی تکرار و تاکید او بر این موضوع آنچنان بود که در یکی از دیدارهای خود با جوادی آملی از روحانیون بلندپایه حکومتی از وجود هاله سبز در اطراف خود در جلسه رسمی سازمان ملل سخن گفت و در محافل غیر رسمی نیز شایعه شد که حتی در جلسات هیات دولت یک صندلی خالی برای امام زمان قرار می دهد و معتقد است او ناظر بر جلسات هیات دولت است.
بگذریم از این که همین اواخر نیز در تلویزون ملی و طی یک برنامه رسمی اعلام کرد که طرح حذف سوبسیدهای اقتصادی را نیز امام زمان مدیریت کرده و مبلغ واریز شده به حساب مردم نیز هدیه اوست! به هر صورت این گونه اظهارات او واکنش مختلفی را در طبقات و اقشار مردم جامعه درپی داشت.
اخیرن فیلمی در ایران در دست تولید قرار گرفت با عنوان «مستند ظهور بسیار نزدیک است» و در سطح وسیعی در کشور پخش شد. فیلمی که بی توجه به قید و بندهای مذهبی ایران از خط قرمزها عبور کرد. سازندگان این مستند با یقین کامل حکم می‌کنند که ظهور "مهدی"در چند سال آینده اتفاق خواهد افتاد و هیچ شکی ندارند که در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد ظهور واقع می‌شود.
در این فیلم، ادعا شده که محمود احمدی‌نژاد، علی خامنه‌ای و حسن نصرالله، به ترتیب "شعیب بن صالح"، "سید خراسانی" و "سید یمانی" هستند که در برخی از منابع شیعه، به عنوان سه نفر از یاران امام دوازدهم مورد اشاره قرار گرفته‌اند.
در همین ارتباط جواد جعفری، از روحانیونی که عضو هیأت علمی مؤسسه فرهنگی هنری آینده روشن بشریت است گفته است این انحراف بزرگ که در روایات فراوانی از آن نهی شده است موجب شده تا مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم احساس مسئولیت نموده و در برابر آن موضع‌گیری نماید. او گفته البته این که براستی چه کسانی پشت‌پرده این اقدام هستند؟ هدف نهایی آنها از این اقدام چیست؟ چرا با آن که دست‌آویزی برای اهانت آشکار سازندگان آن به یک مرکز رسمی حوزه مقدسه علمیه قم شده است، برخوردی قانونی با آنان نمی‌شود؟
از سوی دیگر طی این مدت بارها بسیاری از روحانیون ادعای تعیین زمان برای ظهور مهدی را یا کذب محض دانسته اند و و یا ورود به این موضع را ایجاد شبه در عقاید مقدس دانسته و آن را حرام اعلام کردند.
به هر صورت تا امروز هرگز روایت یا سند دقیقی در مورد زمان دقیق ظهور مهدی از طرف شیعیان اعلام نشده و تنها موضوعی که به خط قرمزهای این باور لطمه نمی زند دعا برای نزدیک شدن زمان ظهور می باشد. اسناد تاریخی گویای این مدعاست که حتی در زمان قاجاریه نیز حکومت برای مشروعیت بخشیدن به خود از چنین راههایی استفاده می کرده است.
مطابق اعتقادات شیعیان "مهدی" ۱۰۰۰ سال پیش ناپدید شده و نفر دوازدهم از جانشینان "محمد " است، بر طبق باور شیعیان بازگشت او با برقراری عدالت خالص و برپایی یك دولت جهان اسلامی همراه خواهد بود.

 


برنامه هاي نوروزي تلويزيون ايران با انتقادات گروهي از محافظه كاران مذهبي اين كشور روبرو شده است و منتقدان، بعضي فيلم هاي در نظر گرفته شده براي پخش در ايام نوروز را داراي ماهيت "غيراسلامي" و در تضاد با ارزشهاي مورد نظر خود دانسته اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، تعدادي از "پژوهشگران، اساتيد حوزه و دانشگاه و كارشناسان حوزه مسائل فرهنگي و رسانه‌اي" در نامه اي خطاب به عزت الله ضرغامي، رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، نوشته اند: "پخش اين قبيل آثار از رسانه ملي مناسب نيست و پخش آن براي مخاطبين عمومي، تزلزل در باورها و بينش ها را به دنبال دارد و موجب تعارض ارزش ها و سستي اعتقادي مي شود".
در اين نامه كه رونوشتي از آن به دفتر خامنه اي و همچنين شوراي نظارت بر صدا و سيما و مجلس شوراي اسلامي نيز ارسال شده، آمده است: "خبر برنامه هاي نوروزي رسانه ملي براي پخش برخي از آثار سينمايي جهت دار و ايدئولوژيك براي عموم مخاطبان، تعجب و نگراني بسياري از كارشناسان فرهنگي و هنري را برانگيخته است".
نويسندگان نامه مشخصا از دو فيلم "نبرد تايتان ها" (Clash Of The Titans) و "نام من خان است" (My Name Is Khan) به عنوان نمونه هايي از آثار مورد انتقاد نام برده اند.
آنها درباره فيلم "نبرد تايتان ها" نوشته اند كه اين فيلم "به وضوح يونان زدگي، ترويج ارزش هاي اومانيستي، شرك و تعدد خدايان، اسلام هراسي، ايران ستيزي و منجي گرايي مطابق با ايدئولوژي صهيونيستي-آمريكايي را به تصوير مي كشد و با جذابيت بصري و جلوه هاي ويژه قوي، تأثير عميقي بر مخاطب مي گذارد".
در اين نامه، فيلم "نام من خان است" هم محصولي در راستاي تبليغ "اسلام آمريكايي" خوانده شده كه به دنبال "نفي جهاد و شهادت و تفسير تك بعدي از اسلام و تحريف آموزه هاي ديني در جهت تحكيم شالوده هاي سلطه پذيري" است.
نويسندگان نامه، فيلم "نام من خان است" را تبليغ اسلام آمريكايي دانسته اند
نويسندگان اين نامه سازمان صدا و سيما را به خاطر انتخاب اين دو فيلم، متهم كرده اند كه به ابزار "جنگ نرم" عليه جمهوري اسلامي ايران تبديل شده است.
آنها نوشته اند: "با توجه به تأكيدات مقام معظم رهبري درباره جنگ نرم، شرح وظايف قانوني صدا و سيما و مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر پرهيز از ترويج ارزش هاي ضد ديني، اومانيستي و سكولار، پيش نهاد مي شود كه لااقل درباره پخش اين دو فيلم كه در الحاد و ضديت با اسلام ناب صريح ترند، تجديد نظر شود".
اين اولين باري نيست كه صدا و سيماي جمهوري اسلامي به خاطر محصولاتي كه براي پخش در نظر گرفته مورد انتقاد محافظه كاران و محافل مذهبي قرار مي گيرد.
فيلم "نبرد تايتان ها" كه در سال ۲۰۱۰ ساخته شده، مضموني تخيلي دارد. داستان فيلم نبردي ميان مردان بر عليه پادشاهان و پادشاهان بر عليه "خدايان" براي به دست آوردن قدرت است.
فيلم "نام من خان است" (محصول ۲۰۱۰) نيز داستان يك مرد مسلمان هندي است كه به نوعي بيماري مبتلا است و پس از وقوع حملات يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در آمريكا با ماجراهايي مواجه مي شود و تلاش مي كند براي پاك كردن نامش از هرگونه فعاليت هاي تروريستي، با باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا ملاقات كند.

 


بسیاری از سازمان های بشارتی مسیحی ، حتی اکنون که بحران پیشرفت می کند ، در حال گسترش طرح هایشان در ژاپن هستند و بسیاری این فاجعه را گشایشی بی سابقه برای لمس قلب ها و زندگی ها توسط مسیح می دانند.
" دیو لوون" ، مدیر کارکنان دفتر آمریکایی سازمان بین المللی SEND گفت: " درهای ژاپن به روی انجیل بسیار باز است." 43 مبشر بزرگسال به همراه 32 کودک از طرف این سازمان در ژاپن خدمت می کنند.
به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران " محبت نیوز" به نقل از God Reports ، این سازمان مذهبی پس از جنگ جهانی دوم ، 76 کلیسا در ژاپن تأسیس کرده است. سازمان SEND توسط سربازان جنگ جهانی که احساس مسئولیتی سنگین می کردند ، تأسیس شد.
آقای لوون گفت: " اکنون ما در حال طرح ریزی برای مقابله با بحران هستیم. ما می توانیم در امور بلند مدت کمک کنیم." SEND در جهت بازسازی ژاپن با انجمن کلیسای انجیلی این کشور همکاری می کند. اما فورن افراد را اعزام نمی کنند تا خللی در کارهای دولت ایجاد نشود.
دور اندیشی این سازمان پس از زمین لرزه عظیم سال 1999 تایوان ، بسیار خوب جواب داد. در آن دوران سازمان بین المللی SEND به همراه مسیحیان محلی ، حداقل ماهی یکبار برای رهایی و تسلی مردم جمع می شدند. به همین ترتیب ظرف مدت یک سال بسیاری از مردم به این نتیجه رسیدند که " دولت در برهه ای از زمان با آنها بود اما ترکشان کرد. بودایی ها هم به همین ترتیب. اما شما مسیحیان باز برگشتید و به ما محبت کردید.
لوون اظهار داشت : " انجیل از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون کمترین ثمر خود را به بار آورده است. اکنون 300 کشته در "سندای" بر جای مانده اند و طبق آمار شاید تنها 2 یا 3 نفر از آنها مسیحی بوده اند.
سازمان SEND در ژاپن در پی گروه های کوچک و افرادی است که قصد دارند به مدت 2 هفته الی یک ماه برای فعالیت های بازسازی به ژاپن بیایند. کلیسا ها و افراد علاقه مند می توانند با آدرس : japanrecovery@send.orgآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید تماس بگیرند.
اکنون 24 سال است که آقای "لوون" به عنوان مبشر در ژاپن خدمت کرده است و اکنون بخاطر گرفتاری مردم ژاپن بسیار اندوهگین است. او اشاره کرد: خدایانی که ژاپنی ها به آنها ایمان دارند ، نتوانستند محافظت شان کنند. آیا این فاجعه به همراه ناپایداری های اجتماعی و اقتصادی خواهند توانست قلب ژاپنی ها را به سوی مسیح برگردانند؟

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranchristian-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranchristian@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته