-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

Latest Posts from Iran Dar Jahan for 03/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



شرکت امنیت اینترنتی اعلام کرد که با تطمیع و تشویق وادار شده که به وسیله نسخه های تقلبی سایت های بزرگ اطلاعات مربوط به کاربران ایرانی را فاش کند. این سایت گمان می کند که با چنین پروژه هک پیچیده ای، دست دولت ایران در کار است.

گروه کومودو که شرکتی است در نیوجرسی، گواهینامه های اینترنتی برای کاربران صادر می کند می کند که به اصل بودن وب سایت اطمینان داشته باشند. این شرکت اعلام کرد که روز چهارشنبه ۹ گواهی از این دست صادر کرده که معلوم شد از سوی وبسایت های تقلبی از ایران بوده است.

پیش از این نیز حمله ۱۵ مارس به تایید نسخه های تقلبی از سرویس ایمیل شرکت گوگل و صفحه ورودی سایت یاهو و مرورگر اینترنتی شرکت مایکروسافت، مرورگر اینترنتی موزیلا و شرکت تلفن اینترنتی اسکایپ انجامید.

برای نمونه می توان گفت یک فرد ایرانی که مثلا می خواهد به حساب شخصی یاهو خود برود امکان دارد که به یک سایت تقلبی وارد شده باشد. این، دست افرادی که خود را به جای سایت های میزبان معرفی کرده اند باز می گذارد که اطلاعات کاربران شامل محتویات ایمیل، رمز عبور و شناسه اش را هنگام ورود به سایت تقلبی در اختیار بگیرد.

از آنجایی که سایت های مورد هدف خدمات مختلف ارتباطی ارائه می دهند و داد و ستدهای مالی در آن ها انجام نمی شود، شرکت کومودو اعلام کرده است که روشن است که این هکرها به دنبال اطلاعات بوده اند و برای پول دست به این کار نزده اند.

هنوز روشن نیست که آیا کسی تاکنون کاربری در دام اخیر هکرها افتاده است یا نه. کمودو اعلام کرده است که نمی داند که هکرها چه شماری از این ۹ نسخه گواهی را دریافت کرده و به کار گرفته اند.

هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل به درخواست اظهار نظری که طی یک ایمیل پس از ساعات به آنها فرستاده شده است پاسخی نداده است. ایران گفته است که تلاش می کند که با فرهنگ غرب و تاثیری که از راه اینترنت بر ایران می گذارد خواهد جنگید؛ برخوردی مجازی که این دولت نام «جنگ نرم» به آن داده است.

این حمله هنگامی انجام گرفته است که ناآرامی خاورمیانه را در می نوردد و اینترنت نقش حساسی در این میان بازی می کند: نه تنها کنشگران تلاش کرده اند که اعتراض های خیابانی را به این وسیله سر و سامان دهند، که اینترنت سد سانسور دولت ها را شکسته و سرکوب ها را در معرض دید قرار داده است.

به گفته یک کارشناس امنیت اینترنت، دست اندرکار بودن ایران به این مفهوم است که دولت برای نظارت الکترونیکی شهروندانش عزم خود را جزم تر کرده و گامی فراتر گذاشته است. پیش از این در جریان تظاهرات گسترده ژوئن ۲۰۰۹ مردم به تقلب انتخاباتی، مقامات ایران یک چشمه از اقتدار اینترنت را دیده اند. از همان هنگام بود که برای پیش دستی کردن به ۲۰ میلیون کاربر اینترنت در ایران، «ارتش سایبری» شکل گرفت.

میکو هیپونن، سرپرست پژوهش شرکت امنیت اینترنت اف سکیور، می گوید: «این نمایشنامه، کابوس است. باید بتوان به شرکت های صادر کننده این گواهینامه ها اطمینان کرد» وی می گوید اگر نشود اطمینان کرد «دیگر معامله مان نمی شود (و بازی به هم می ریزد).»

کومودو می گوید که پس از ردیابی این حمله به شرکت خدمات ارائه اینترنتی در ایران رسیده اند و نتیجه می گیرد که به نظر می رسد چنین حمله ای از سوی دولت پشتیبانی مالی شده باشد زیرا هکرها نیاز داشته اند که به زیرساخت های حساس اینترنتی در کشور دسترسی داشته باشند.

در حالی که کومودو اذعان دارد که امکان دارد این مهاجمان ردی دروغین از خود باقی گذاشته باشند، خاطر نشان می کند که به نظر می رسد که هدف چنین عملیاتی دستیابی به اطلاعات شهروندان ایرانی بوده است.

به گفته شرکت کومودو «باید توجه داشت که مقیاس شرکت هایی که هدف قرار گرفته اند در اندازه ای است که این گمان را بر می انگیزد که حمله از سوی دولت انجام گرفته که با نظارت به استفاده از اینترنت می خواسته به اطلاعات گروه های مخالف دست یابد.»

کومودو اعلام کرده است که مهاجمان با استفاده از شناسه و رمز عبور یک وابسته اینترنتی در اروپا به ورودی سیستم دست یافتند و هنگامی که داخل شده اند برای سایت های تقلبی مجوز صادر شد. کومودو می گوید چند ساعت طول کشید تا این شاخه را ردیابی کرد و گواهی آنان را باطل نمود.

یکی از سخنگویان مایکروسافت گفته است که این شرکت برای پشتیبانی از کاربران در برابر نسخه های تقلبی دیجیتال یک نسخه وصله امنیتی ویژه ساخته است. موزیلا از اظهار نظر خودداری کرد. اسکایپ گفت که مراقب شرایط بوده است ولی انتظار ضربه ای را نداشته است. گوگل گفت که برای پشتیبانی از کاربرانش نیازمند برداشتن چندین گام بوده ولی درباره گام هایش توضیحی نداد. یاهو نیز گفت که مراقب شرایط بوده است.

به گفته آقای هیپونن، «این یک سرهم بندی محصول کار یک هکر عادی نبوده است.» وی می افزاید: «برای این کار باید جزییات را از پیش بدانی و نقشه ای داشته باشی. باید بدانی که چه می کنی.»

آستین هیپ، یک کنشگر اینترنتی اهل سانفرانسیسکو که برای گسترش ابزار ضد سانسور کاربران ایرانی تلاش کرده است می گوید که به نظر می رسد با گسترش ابزار ضد سانسور دولت ایران نیز در سرکوب سازماندهی شده اینترنتی حرفه ای تر شده است.

از: کریستوفر روئدز / در: وال استریت جورنال


 


فوکوس آنلاین: خانم رجوی، دربارۀ دخالت نظامی آمریکا و فرانسه و انگلیس به سود قیام کنندگان در لیبی چه نظری دارید؟

مریم رجوی: از این اقدام استقبال می کنم گرچه با مدتی تأخیر انجام شد. اقدام های نظامی مطلقاٌ ضروری هستند تا به مخالفان در مقابل حاکم مستبدی که بر مردم خود ستم می کند کمک کنند.

فوکوس: نظرتان دربارۀ موضع آلمان در شورای امنیت چیست؟

رجوی: باعث سرخوردگیم شد. دولت این کشور دقیقاٌ می داند چنین حمایتی برای مردم چقدر با اهمیت می تواند باشد. من انتقاد می کنم که آلمان نقش فعالی ندارد و موضع گیری شفاف نمی کند. این تعلل به همبستگی بین المللی هم در مقابل حاکم لیبی معمرالقذافی آسیب می زند. غرب می باید از قیام کنندگان در کشورهای عربی و نیز مخالفتِ روزافزون در ایران بیشتر حمایت کند.

فوکوس: جنگ علیه دیکتاتورلیبی با مشارکت ایالات متحده و اروپا موجه است؟ ممکن نیست در خاورمیانه به کینه توزی علیه غرب منجر شود؟

رجوی: این اقدام بر اساس مأموریت داده شده از شورای امنیت است. ادامۀ سیاست مماشات با دیکتاتورها فقط ایجاد دولت های آزاد انتخاب شده را به تأخیر می اندازد. غرب با بی شهامتی به ویژه در برابر ایران باعث می شود که بنیادگرایی اسلامی و ترور از این کشور صادر شود. با این بهانه که می خواهند از ثبات در منظقه حمایت کنند دولت های غربی بیش از حد ساکت مانده اند. برای نمونه به تونس نگاه کنید – ۳۰ سال تمام کسی عین خیالش نبود که یک بن علی در تونس است زیرا اسلام گرایان را سرکوب می کرد. غلط بود بویژه که بدترین آبشخور اسلام گرایی در تهران است.

فوکوس: چرا رفتار غرب اینگونه متضاد است؟

رجوی: از یک سو غرب در درجۀ اول دنبال منافع اقتصادی است، ایران نیز یک طرف تجاری مهم است. و بدتر: من شاهد ضعف آگاهی دربارۀ دیکتاتوری مذهبی هستم که در ایران حاکم است. این حکومت از درون اصلاح پذیر نیست، غرب باید این نکته را درک کند. پیوسته به اصلاحات امید بسته شد، ابتدا با رفسنجانی بعد هم با خاتمی – همه اش هم بیهوده. وضع مردم ایران فقط بدتر شد.

فوکوس: خواستار مجازات و تحریم برای حمایت از مخالفان ایران هستید؟

رجوی: غرب نباید از ایران نفت بخرد اما تحریم گستردۀ کالا هم خوب است. آلمان بیش از ۳ هزار فرآورده به ارزش حدود ۴ میلیارد یورو در سال به ایران می فروشد.از درآمدها از جمله برای تأمین هزینۀ مالی دستگاه سرکوب و صدور ترور و ساخت بمب اتمی استفاده می شود.

فوکوس: تحریم به مردم ضرر نمی زند؟

رجوی: شناسایی جنبش مقاومت در ایران و حمایت از این جنبش اساسی است. ایران البته کشور ثروتمندی است، اما هشتاد درصد مردم در حال حاضر در فقر زندگی می کنند زیرا درآمدهای نفتی صرف کار برای مردم نمی شود. ایرانی ها از تحریم گسترده استقبال خواهند کرد زیرا از تجارت با خارج که چیزی عایدشان نمی شود. حکومت روحانیون مردم ایران را بسیار شدیدتر از قذافی سرکوب می کند. از اینرو جامعۀ بین المللی باید به تمامی مناسبات با ایران پایان دهد.

فوکوس: در حال حاضر دلیلی برای امیدواری می بینید که حکومت عوض شود؟

رجوی: بله، کاملاٌ. اکنون زمان امیدواری است، گرچه ایرانی ها اعدام می شوند چون فقط در تظاهرات شرکت داشته یا از فرزندان خود در اردوگاه پناهندگی اشرف دیدن کرده بودند. با وجود همۀ خشونت ها در ایران، همواره قیام های انجام می شود و مردم خواستار آزادی و برابری زن و مرد و جدایی دین از سیاست هستند. رئیس جمهور محمود احمدی نژاد جنایت های خود را در لوای اسلام انجام می دهد و بدن ترتیب بدترین فشارها را بر زنان می آورد. ایرانی ها از این همه خسته شده اند. در ضمن در شورای ملی مقاومت ما بیش از پنجاه درصد اعضا زن هستند و اعضای این شورا زنی را در رأس کار انتخاب کرده اند.

فوکوس: برای آخرین بار کی ایران بودید و می توانید برگردید؟

رجوی: برای آخرین بار ۲۹ سال پیش در وطن بودم. دو خواهر من اعدام شدند. اگر به ایران بروم من را هم اعدام می کنند. تا تغییر دمکراتیکی در ایران بشود من در تبعید پاریس در این راه فعالیت می کنم - به عنوان صدای تعقیب شدگان و کشته شدگان.

* گفتگو را اولریکه پِلِوینا انجام داده است./ در: فوکوس آنلاین


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irandarjahan-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irandarjahan@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته