-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

Latest News from Emrooz for 03/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



436x328_58171_143566.jpg
در پی درگذشت میر اسماعیل موسوی، پدر میرحسین موسوی، خانواده آن مرحوم اعلام کرده اند پیش از هر اقدامی جهت جابجایی و تجهیز پیکر آن مرحوم، منتظر فرزند ارشد او، میر حسین هستند تا با نظر او اقدامات بعدی را انجام دهند.

به گزارش جرس، این خانواده طی نامه ای به دادستان تهران، تقاضای رسمی خود را اعلام کرده اند و این درحالیست که میرحسین موسوی از روز ٢۵ بهمن به اتفاق همسرش زهرا رهنورد در حبس خانگی قرار دارد و به خانواده اش نیز اجازۀ دیدار با او داده نمی شود.

خانوادۀ موسوی امروز نامه ای به عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران نوشته و از او درخواست نموده اند تا امکان حضور میرحسین موسوی، همسرش و نیز دکتر شریف زادگان را برای مراسم تشییع، تدفین و بزرگداشت آن مرحوم را فراهم نماید.

این در حالیست که هنوز هیچ مقام رسمی مسئولیت حبس خانگی موسوی و همسرش را به عهده نگرفته است.

گفتنی ست بر اساس گزارش و بسایت کلمه، فردا پنج شنبه مورخ ۱۰ فروردین از ساعت ۸ و سی دقیقه صبح پیکر مرحوم میر اسماعیل موسوی از مقابل منزلشان به نشانی خیابان ۱۵ خرداد غربی، درخونگاه، خیابان شهید اکبر نژاد،خیابان شیشه گران، کوچه صاحب اختیار تشییع می شود.

همچنین مراسم تدفین نیز در قطعه نهم بهشت زهرا انجام خواهد شد.

این گزارش حاکی است مراسم ختم نیز روز یکشنبه ۱۴ فروردین، از ساعت ۱۸ تا ۱۹ و سی دقیقه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد

طی نامه ای به دادستان تهران


 


khatami_2010_11_26.jpg
سيد محمد خاتمي درگذشت حاج سيد اسماعيل موسوي، پدر مهندس ميرحسين موسوي را تسليت گفت. متن كامل اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
برادر بزرگوارم جناب آقاي ميرحسين موسوي
"مرگ" يقيني ترين پديده هستي و آغازي است براي زندگي ديگر كه جاودانه است و آدمي در گرو انگاره ها و انگيزه ها و رفتار خويش؛ و خوشا به حال آنان كه با ايمان پاك و باور استوار و احساس مسؤوليت در برابر حضرت پروردگار و سرنوشت بندگان او مي زيند و با دل مطمئن به ديدار خداوند منان مي شتابند.
پدر بزرگوارتان جناب حاج سيد اسماعيل موسوي رحمة الله عليه، مظهر ايمان و ادب و پاكي و پرورنده فرزندان بزرگواري چون شما، پس از عمري بندگي خدا و خدمت به خلق، اينك جان به جان آفرين تسليم كرده است. اطمينان دارم كه لطف حضرت حق تسلي بخش شما است كه اهل صبر و توكل هستيد و همواره خواستار سربلندي كشور، استواري انقلاب و آزادي و حرمت و رفاه مردم بوده ايد.
من اين مصيبت را به جناب عالي و همه بستگان داغدار تسليت عرض نموده و براي آن فقيد سعيد از درگاه حضرت پروردگار علو درجات و براي بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتي و براي جناب عالي گشايش عاجل و تداوم خدمت به اسلام و انقلاب و ايران و مردم مسألت مي كنم.
با احترام
سيد محمد خاتمي
10 فروردين 1390

رئيس جمهوري سابق ايران در پيام جداگانه اي اين ضايعه را به ميرمحمود موسوي نيز تسليت گفت.
در بخشي از اين پيام آمده است:
انسان مؤمن، شريف، نجيب و صبور جناب آقاي حاج سيد اسماعيل موسوي پدر بزرگوارتان كه عمري را به پاكي و نيكي گذراند به ديدار معبود شتافت تا ان شاء الله از خوان رحمت گسترده او برخوردار باشد و ما و شما را داغدار كرد.
من اين ماتم را به جناب عالي و خاندان شريف موسوي و همه بستگان محترم بخصوص خواهر ارجمندتان، مادر بزرگوار شهيد موسوي تسليت عرض مي كنم و از خداوند قادر متعال براي آن فقيد سعيد آمرزش و علو درجات و براي بازماندگان گرامي شكيبايي و پاداش نيكو و تندرستي و براي جناب عالي كه از شايستگان ارجمند اين مرز و بوم ايد طول عمر و دوام توفيق خدمت به اسلام و انقلاب و ايران طلب مي كنم.


 


یک عضو ستاد انتخاباتی مهندس میر حسین موسوی، در 17 اسفند ماه بازداشت و
تا امروز، در زندان اوین به سر می برد.

مرتضی نورمحمدی روز 17 اسفند مصادف با 8 مارس در خیابان های تهران دستگیر
شده است. نیروهای امنیتی منزل شخصی او را بازرسی کرده اند و هنوز از
آزادی اش خبری منتشر نشده است.

با اینکه بیست و یک روز از بازداشت این فعال سیاسی می گذرد هنوز وضعیت
پرونده وی مشخص نیست.

گفتنی است قبل از عید نوروز، نیروهای امنیتی در تماس با خانواده اش قول
آزادی او داده بوده اند.


 


esteghlal.jpg
هفته بيست و هشتم ليگ برتر با ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال از ساعت 17:05 و در حضور حدود 65 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي آغاز شد که اين بازي با نتيجه يک بر صفر به سود استقلال خاتمه يافت.

به گزارش ورزش سه، در دقيقه 11 ضربه ايستگاهي فشنگچي را محمدي دروازه‌بان استقلال دفع کرد.
در 15 دقيقه اول مسابقه پرسپوليس حملات بيشتري را بر روي دروازه استقلال انجام داد.
در ادامه بازي آرام و کند دنبال شد. توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود و دو تيم موقعيت گلي بر روي دروازه‌ها نداشتند.
در دقيقه 31 بازيکنان پرسپوليس توپ را چند مرتبه بر روي دروازه استقلال ارسال کردند و در نهايت شوت بادامکي با برخورد به مدافعين استقلال راهي کرنر شد.
تا دقيقه 31 پرسپوليس صاحب دو موقعيت خطرناک شد و استقلال موقعيتي نداشت.
در دقيقه 37 سانتر آشوبي روي دروازه پرسپوليس با ضربه سر هوار ملا محمد توام شد و استقلال يک کرنر به دست آورد.يک دقيقه بعد آرش برهاني در محوطه جريمه پرسپوليس دومين کرنر تيمش را به دست آورد.
در دقيقه 41 ضربه ايستگاهي ايمان مبعلي را رحمان احمدي؛ دروازه‌بان پرسپوليس دفع کرد.
در دقيقه 43 مهدي امير آبادي توپ را از جناح چپ سانتر کرد و آرش برهاني با ضربه سر گل اول اين بازي سرد را به ثمر رساند.
در دقيقه 45+1 پرسپوليس پشت محوطه جريمه استقلال صاحب يک ضربه ايستگاهي شد که ضربه زارع با اختلاف کمي از کنار دروازه به اوت رفت.
در دقيقه 48 غلامرضا رضايي دروازه‌بان استقلال را هم دريبل کرد اما دو متر جلوتر در محوطه جريمه نتوانست درواز‌ه بدون دروازه‌بان استقلال را باز کند.
در دقيقه 57 هادي نوروزي براي پرسپوليس گلزني کرد که اين گل در موقعيت آفسايد به ثمر رسيد.
در دقيقه 59 شوت غلامرضا رضايي از داخل محوطه جريمه با اختلاف کمي به اوت رفت. اين پنجمين موقعيت گلزني پرسپوليس در اين ديدار بود. استقلال تا اين دقيقه فقط يک موقعيت گلزني داشت که در نيمه اول آرش برهاني آن را به گل تبديل کرد.
در دقيقه 64 شوت کم اثر فرهاد مجيدي را رحمان احمدي دروازه‌بان پرسپوليس به راحتي مهار کرد.
در دقيقه 65 ضربه فشنگچي را محمد محمدي دروازه‌بان استقلال به کرنر فرستاد که ضربه کرنر را فشنگچي بد زد و استقلال صاحب يک ضد حمله شد.
در دقيقه 72 غلامرضا رضايي پابه توپ وارد محوطه جريمه استقلال شد و با تکل محمد محمدي سرنگون شد اما داور اعتقادي به پنالتي نداشت. بازيکنان پرسپوليس و علي دايي به شدت در اين صحنه به داور معترض بودند.
در دقيقه 77 بازيکنان پرسپوليس روي فرهاد مجيدي مرتکب خطا شدند اما محسن ترکي اعتقادي هم به اين خطا نداشت.
در دقيقه 83 شوت وحيد هاشميان از داخل محوطه جريمه با اختلاف کمي از روي تيرک افقي به اوت رفت.
در دقيقه 85 اشپتيم آرفي از داخل محوطه شش قدم استقلال توپ را به بيرون زد.اين هفتمين موقعيت گل پرسپوليس در اين مسابقه بود که بازيکنان از دست دادند.
به اين ترتيب استقلال در اين مسابقه يک بر صفر پرسپوليس را شکست داد تا براي اولين مرتبه در تاريخ دربي يک تيم دو ديدار را پشت سرهم يک بر صفر پبروز شود.
اکنون استقلال52 امتيازي شد و همچنان سوم است و پرسپوليس 44 امتيازي همچنان در رده پنجم جدول باقي‌ ماند.
محسن ترکي داور مسابقه در دقيقه 10 به امير حسين صادقي و در دقيقه 70 مهدي اميرآبادي از استقلال و در دقيقه 57 به حسين بادامکي از پرسپوليس کارت زرد نشان داد.
بهتاش فريبا؛ مربي استقلال در دقيقه 83 از روي نيمکت اين تيم اخراج شد.
ترکيب پرسپوليس:
رحمان احمدي، سپهر حيدري، عليرضا نورمحمدي، حميد علي عسگر، سامان آقازماني، حسين بادامکي، مازيار زارع، محمد نوري( از دقيقه 74 وحيد هاشميان)، هادي نوروزي، غلامرضا رضايي و امير حسين فشنگچي( از دقيقه 85 شپتيم آرفي)
سرمربي: علي دايي
ترکيب استقلال:
محمد محمدي، حنيف عمران زاده، امير حسين صادقي، پژمان منتظري، مهدي اميرآبادي، فرزاد آشوبي، کيانوش رحمتي، ايمان مبعلي، هوار ملا محمد( از دقيقه 67 اسماعيل شريفات)، فرهاد مجيدي( از دقيقه 87 هادي شکوري)، آرش برهاني( از دقيقه 84 سيد مهدي سيدصالحي)
سرمربي: پرويز مظلومي

تيم فوتبال پرسپوليس دربي 70 را هم با علي دايي به استقلال واگذار کرد.


 


میرحسین هاردادی؟ نیه گلمیر؟

حاج میر اسماعیل موسوی پدر میر حسین موسوی دارفانی را وداع گفت. پدر میرحسین موسوی پدر بزرگ شهیدان علی و ابراهیم موسوی پس از حصر و بازداشت خانگی میرحسین مدام سراغ فرزند خود را می گرفت چرا که پیش از آن به صورت منظم با ایشان ملاقات داشت، مقارن ظهر امروز به ملکوت اعلی پیوست. میرحسین در تمام بیش از ۴۵ روزی که در حصر و بازداشت خانگی به سر می برد تنها یکبار آن هم در شرایط زننده امنیتی با حضور انبوهی از ماموران امنیتی در داخل خانه میراسماعیل موسوی و سه مامور امنیتی مرد و یک مامور زن برای خانم رهنورد در اتاق پدر پیر میرحسین توانست ایشان را ملاقات کند. به طوری که پدر میرحسین نیز متوجه غیر عادی بودن این مساله شده بود.

pedar-mirhossein-mousavi.jpg
به همین مناسبت فرزندان آقای موسوی اطلاعیه ای صادر کردند. به گزارش کلمه متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حاج میر اسماعیل موسوی پدر بزرگمان، پدر میر حسین موسوی در آرزوی دیدار فرزند، دیده از جهان فرو بست.

پدر میرحسین موسوی امروز ظهر در منزل خود دار فانی را وداع گفت و به رحمت خدا پیوست. وی در آرزوی دیدار فرزند خود این چهل و پنج روز را در حالتی شبیه احتضار می گذراند و هر روز سراغ میرحسین را از همسر خود می گرفت. فرزندان میرحسین موسوی و بقیه اقوام وی به خاطر کهولت سن او در جواب سوال های مداومش، در مورد نبود میرحسین موسوی که هر هفته به دیدار پدر می رفت و هر روز تلفنی جویای حال پدر خود بود می گفتند که پدرمان به مسافرت رفته است و به زودی بر می گردد و گاهی برای رفع دلتنگی های پدربزرگ پیر یکی از پسران دیگرش از جانب میر حسین موسوی حالش را می پرسید. احوال پرسی ای که با سکوت دردمندانه و معنا دار او روبرو می شد.

مردی که خانه پاکش باغ روییدن پاکترین و خالص ترین فرزندان این خاک و بوم شد و سفره پاک و پر از روزی حلالش و عبادتهای شب و روزش سالهای سال بهشتی زمینی را پدید آورده بود که جان و دل در باغ آسمانیش آرام می یافت. مردی که ستون معنوی خانواده خود بود.

اکنون با کوله باری از درد و حرمان با داغ نوه های گلگون کفنش، ابراهیم شهید دوران پر افتخار دفاع مقدس و علی شهید راه سبز و همیشه پیروز آزادی، دو برادر به خون خفته یکی در صحرای کربلایی جبهه ها و دیگری در عاشورای سرخ تهران و نیز در هجران و اندوه فرزند و عروسش که به ناحق و به جفا و تنها برای فریاد حق طلبی و آزادی خواهی اسیر ظالمان گشته اند، دار فانی را وداع گفت. دل پاکش با صبر و رضایت عجیبی که همیشه چهره نورانیش را مصفا می نمود، آرام گرفت. او ایوب خانواده بود. و پدرمان نیز ایوبی و راستی، از او فراگرفته بود ، که البته اجر مومنان و آنها که تنها گفتند لا و حاضر نشدند بنده غیر خدا شوند با خداوند متعال است و هو ارحم الراحمین.

دلهره ای از رنج مدام روزگارمان نیست که می دانیم مردان پاک خدا را هجرت از جهان خاکی به دنیای باقی سعادتیست و رها شدن از بند قفس آرزویی طولانی. می دانیم که راست قامتان جاودانه تاریخ خواهند بود. شگفت است تاریخ که مدام تکرار می شود. اندوه هجران پدر و فرزند رسم روزگار است که در طول تاریخ یوسف از یعقوب جدا کرده است و همان زمانه هم یوسف ها از چاه به بیرون کشیده است و موسی ها به دامان خانواده برگردانده است. امید که سیاهی و تاریکی رنگ ببازد و گلباغ کشور، سبز و آباد گردد.

پدر بزرگ مهربان و مظلوممان را به خدا می سپاریم و امیدواریم در کنار آنها که دوستشان می داشت و در کنار انبیا و اولیای و در جوار قرب و رحمت الهی آرام گیرد که وعده الهی حق است.

و قضی بینهم باالحق و قیل الحمد لله رب العالمین

دختران میرحسین موسوی

قابل ذکر است که به علت نسبت دور خانوادگی رهبری با میر اسماعیل موسوی خامنه، پدر میرحسین، و نیز جایگاه خاص مرحوم در خامنه ، در دوران انقلاب، آقای خامنه ای مدتی در خانه ایشان پناه داشتند و در همین خانه که پدر آقای موسوی در فقدان پسرش جان سپرد زندگی می کرد.

اطلاعیه فرزندان میرحسین به مناسبت رحلت حاج میراسماعیل موسوی


 


nonviolence-resources-main.jpgامروز: تشکلهای دانشجویی برون مرزی با انتشار بیانیه ای موج اخیر خشونتها در منطقه خاورمیانه را محکوم کرده اند. در بخشی از این بیانیه با اشاره به خشونتهای لیبی، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای منطقه، اعمال خشونت از جانب حکومتهای دیکتاتوری قویا محکوم شده است. همچنین گروههای امضا کننده این بیانیه، شکل دیگر خشونتها را خشونتهای گروههای تروریستی دانسته اند که با بمبگزاری در اماکن عمومی به مردم بی خبر و بی گناه آسیب می رسانند. دانشجویان ضمن محکوم کردن هر دو نوع خشونت، خواهان مجازات عاملین و آمرین آنها در دادگاههای جنایت علیه بشر شده اند. متن کامل این بیانیه به گزراش پایگاه اطلاع رسانی امروز در پی می آید.


در هفته هایی که گذشت، دنیا شاهد کشتار مردم بی گناه، مبارز و آزادی خواه در لیبی بود. قساوت و شقاوت دیکتاتور لیبی، جامعه جهانی را برآن داشت که برای حفظ جان مردم بی گناه در برابر رهبری وارد عمل شوند که بجای شنیدن صدای اعتراض مردم، آنها را به استفاده از مواد روانگرادان و بازیچه دست سرویس های اطلاعاتی بیگانه شدن متهم می کرد. متاسفانه دیگر دیکتاتورهای منطقه به جای عبرت گرفتن از این سرنوشت، دوباره دست به خشونت می برند تا جایی که در اعتراضات مردمی جنوب سوریه علیه دیکتاتوری خاندان اسد، ده‌ها نفر کشته شده اند. سرکوبهای بحرین ، یمن، اردن، عربستان سعودی، الجزایر و آذربایجان نیز شواهد دیگری از موج اعمال خشونت از جانب حکومتهای استبدادی بر اعتراضات مردمی می باشند. اما حکومت‌های دیکتاتور تنها عاملان خشونت علیه مردم بی‌گناه و بی‌خبر نیستند. سرنوشت زنی که در بمب گزاری روز چهارشنبه، سوم فروردین ۱۳۹۰، در بیت المقدس کشته شد و بسیاری از آسیب‌دیدگان آن حادثه تروریستی یا حوادث مشابه آن که در عراق اتفاق می افتد، می تواند سرنوشت هر یک از ما در زندگی روزمره مان باشد. این حرکتهای خشونت طلبانه نشانه ای جز ضعف تحلیل عاملان و بزدلی آمران آن ندارند. کشتن مردم بی گناه تحت هر عنوان و هدفی، جنایت علیه بشریت است و این افراد مورد ملامت‌ قاطبه جهانیان هستند.

گروههای دانشجویی و دانشگاهی ایرانی حامی این بیانیه تمامی جنایات اخیر، اعم از خشونت دیکتاتورهای منطقه خاورمیانه علیه مردم معترض یا خشونتهای تروریستی علیه مردم کوچه و بازار را قویا محکوم می کنند و خواهان مجازات عاملان و آمران این جنایات در دادگاههای جنایت علیه بشریت هستند. خشونت طلبان هم عصر ما باید بدانند که دوران تحمل خشونت طلبی به سر آمده است. امروز با پیشرفت فناوری، ظرف مدت زمانی کوتاه تمامی جنایتها به سمع و بصر اذهان بیدار خواهد رسید و موجب بیزاری همگان از آنان خواهد شد.

- پویش راه سبز دانش آموختگان و دانشجویان ایرانی (پرسا)

- آستین برای ایران (Austin for Iran)

- گروه دانشجویی سیگما، دانشگاه ویکتوریا، کانادا (Students for Iranian Green Movement Association)

- راه سبز اتاوا

- انجمن دانشجویی دموکراتیک، دانشگاه جورج واشنگتن (Democratic student association in George Washington University)

- گروه Activists4Iran، شهر رم، ایتالیا

- جنبش سبز دانشجویی ونکوور، کانادا

- جمعی از دانشجویان سبز تورنتو، کانادا

- گروه SabzHouston

- green aggies، تکزاس ای اند ام.

- رساب، راه سبز امید (بریتانیا)

- حامیان جنبش سبز ایران در لهستان (Hungarian supporters of green movement of iran)

بیانیه مشترک ۱۲ تشکل دانشجویی و دانشگاهی برون مرزی:
 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به emrooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به emrooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته