-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۸, دوشنبه

Lastest News from Shahrgon for 03/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



اهدای زنبق طلايی شهر فلورانس برای سال ۲۰۱۰ از سوی شورای شهر فلورانس به نسرين ستوده و پدر ماريو بارتولينی تصويب شد.
فريده کرملويی از فعالان کمپين در ايتاليا با ارسال اطلاعيه‌ی اين شورا به تغيير برای برابری گفت:« اين جايزه هر دو سال يک بار به دو نفر اهدا می شود که کانديدای سال ۲۰۱۰ نسرين ستوده و پدر بارتولينی هستند»
شورای شهر فلورانس در جلسه اخير خود در مارس ۲۰۱۱، درخواست کميسيون شورای صلح و همبستگی بين المللی اين شهر مبنی بر اهدای زنبق طلايی شهر فلورانس به نسرين ستوده را پذيرفت.  بر اساس مصوبات اين شورا، زنبق طلايی به افراد يا سازمان هايی اهدا می شود که گام‌هايی شايسته در پيشبرد و برقراری صلح و دفاع از حقوق بشر برداشته‌اند و در اين راه با آسيب و آزار هم رو به رو بوده‌اند.
در اطلاعيه شورای شهر فلورانس آمده است: نسرين ستوده وکيل مدافع حقوق بشر درايران است. او مدافع حقوق کودکان است و وکالت کودکان زير ۱۸ سال را که به مجازات مرگ محکوم شده اند برعهده داشته است.  نسرين از مخالفان تبعيض قانونی عليه زنان است و برای برابری حقوق زن و مرد در ايران و عليه قوانين يک طرفه و مردانه مبارزه می کند.  نسرين به خاطرهمين فعاليت هايش جايزه حقوق بشر HRI در ۲۰۰۸ دريافت کرد.  او اکنون به خاطر فعاليت هايش و به خاطر وکالت و دفاع از همکارش شيرين عبادی به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.
پدر ماريو بارتولينی به خاطر ۳۰ سال فعاليت در پرو و حمايت از حقوق بوميان پرويی در برابر سلطه شرکت های چندمليتی به تحريک بوميان منطقه متهم و بارها بازداشت شده است . شهر فلورانس آنها را سمبل صداقت و دفاع از حق بيان می داند و به همين منظور زنبق طلايی شهر فلورانس را به نسرين ستوده و پدر ماريو بارتولينی تقديم می کند.

جهان کوشش های نسرين را قدر می داند اما او در سال نو هم از ديدار فرزندانش محروم استاين روزها در ميان کسانی که آزاد می‌شوند، به مرخصی می آيند، اجازه ملاقات با خانواده شان را می يابند، خبری از نسرين ستوده نيست. خبری از ملاقات يا مرخصی برای نسرين ستوده نمی شنويم.  مهرآوه و نيما همچنان چشم به در دوخته اند تا در سال نو مادر را ببينند.  نيما طی ۷ ماهی که از بازداشت نسرين می گذرد، حتی يک ساعت هم مادرش را نديده است. اين کودکان انگار قرار است هزينه ايستادگی مادری را بپردازند که نه اهل معامله است و نه اهل شکستن . اين کودکان اکنون ابزاری شده اند برای رنج چنين مادری. بی آنکه نسبت به خشونتی که به اين کودکان روا می دارند توجهی نشان دهند.

نسرين ستوده همچنان در زندان است.  درحالی که هم سلولی هايش آزاد شدند.  او چند روزی را در انفرادی بسر برد و تا کنون هم اجازه ملاقات حضوری نداشته است. او همچنان در بند ۲۰۹ است و پس از ۷ ماه بازداشت هنوز به بند عمومی منتقل نشده است. هفت ماه هست که جز در داخل سلول حتی برای رفتن به دستشويی چشم بند بايد برچشم هايش باشد.  بيش از دو ماه هست که حکم او را صادر کرده اند اما بدون تمديد قرار بازداشت و بدون حکم قضايی او را در زندان نگاه داشته اند.
سلول های بدون تختخواب، تغذيه نادرست، انفرادی و فشارروانی طاقت فرسا وضعيتی است که نسرين و بسياری از ديگر زندانيان در آن گرفتار بوده اند. در حالی که جهان کوشش های نسرين را قدر می داند، دادگستران ما مدافع حقوق زنان و بشر را به نام عدالت به بند می کشند.
-- تغيير برای برابری


 


گزارش‌ها حاکی از آن است که رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس سینما و تلویزیون که در جریان تجمعات اعتراضی ۲۵ بهمن بازداشت شده بود، پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان بازداشت در شرایط بلاتکلیف به سر می‌برد.
شاهدان عینی به گزارشگر "هرانا" گفته‌اند رامین پرچمی، بازیگر سر‌شناس، پس از بازداشت در روز ۲۵ بهمن ماه ۸۹ به زندان اوین منتقل شده است.  پرچمي علاوه بر بازيگري موفق به ساخت فيلمي كوتاه با عنوان «راه حل» شد.  به گزارش آخرین نیوز، این بازیگر که در راهپیمایی ۲۵ بهمن شرکت کرده بود پس از تذکرات متعدد چند مسئول حاضر در صحنه مبنی بر ترک این تجمع، به مخالفت پرداخته و سپس به بازداشتگاه انتقال داده شد.
رامین پرچمی متولد ۱۳۵۲ لاهیجان، دارای کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است. پرچمی علاوه بر بازیگری موفق به ساخت فیلمی کوتاه با عنوان «راه حل» شد.

کارنامه هنری رامین پرچمی:

ضیافت (مسعود کیمیایی - 1374)
اعتراض (مسعود کیمیایی - 1378)
تلفن (شفیع آقامحمدیان - 1378)
خاکستری (مهرداد میرفلاح - 1379)
مهمان مامان (داریوش مهرجویی - 1382)

در پناه تو (مجموعه تلویزیونی، 1374)
همسایه ها (مجموعه تلویزیونی، 1379)
زیر آسمان شهر 3 ( مجموعه تلویزیونی 1381 )

برگرفته از هرانا و سایت آخرین خبر

 


 


در پی آلودگی شدید کارگران به مواد رادیو‌آکتیو بیم آن می‌رود که راکتور شماره ۳در نیروگاه اتمی فوکوشیما به شدت آسیب دیده باشد. به گفته مسئولان ژاپنی، کارگران ۱۰هزار بار بیش از حد مجاز در معرض تشعشعات اتمی قرار گرفته‌اند.

کارشناسان سازمان انرژی اتمی ژاپن که مسئولیت نظارت بر راکتور‌های هسته‌ای این کشور را بر عهده دارند حدس می‌زند که یا بخشی از میله‌های سوختی در حال ذوب شدن هستند یا اینکه حرارت در حوضچه اتمی به شدت افزایش یافته است. در هر دو صورت نشت مواد رادیو‌آکتیو در نزدیکی نیروگاه فوکوشیما افزایش یافته و احتمالاَ بیشتر نیز خواهد شد.

کار برای خنک‌کردن راکتورهای شماره ۱و ۲نیز متوقف شده است. بنا به گزارش خبرگزاری "کیودو"، در طبقات زیرین نیروگاه اتمی، «آب شدیداَ آلوده به مواد رادیو‌آکتیو» مشاهده شده است.

شرکت "تپکو" که مسئولیت نگهداری از نیروگاه اتمی فوکوشیما را برعهده دارد، مدعی شد که ۳کارگر مجروح تدابیر ایمنی را رعایت نکرده‌اند. به گفته کارشناسان شرکت تپکو، کارگران گرچه مجهز به دستگاه‌های اندازه‌گیری بوده‌اند، اما هشدارها را نادیده گرفته‌اند. بنا به خبرهای رسیده، کارگران چکمه‌های مناسب به پا نداشته و آب آلوده به مواد رادیو‌آکتیو به کفش‌های آنان نفوذ کرده است.

دو تن از این کارگران با سوختگی شدید به بیمارستان منتقل شده‌اند. قرار است که در روز جمعه نیز بیمارستان شهر فوکوشیما به جنوب توکیو منتقل شود. این امر بیانگر آن است که تشعشعات اتمی موجود در هوا فزونی گرفته است.

دولت ژاپن: منطقه‌ ایمنی به شعاع ۳۰کیلومتر نیز باید تخلیه شود

گرچه مقامات ژاپنی هنوز منطقه ممنوع پیرامون نیروگاه اتمی را افزایش نداده‌اند، اما به همه شهروندان توصیه کرده‌اند که از منطقه ایمنی ۲۰تا ۳۰کلیومتری خارج شوند. تاکنون مسئولان تنها از مردم خواسته بودند که در این منطقه در خانه‌ها بمانند و از حضور در هوای آزاد خودداری کنند.

برای چندمین روز متوالی امدادگران کوشیدند که با پاشیدن آب دریا راکتورها را خنک کنند. استفاده از آب شور دریا به نگرانی دولت ژاپن افزوده است. درصد بالای نمک در آب دریا می‌تواند بر میله‌های سوختی رسوب کرده و درجه حرارت میله‌ها را بطور ناخواسته‌ افزایش دهد.

به گفته کارشناسان، بدین دلیل تا راه‌اندازی سیستم خنک‌کننده نیروگاه اتمی نمی‌توان از رفع خطر در فوکوشیما سخن گفت و هر آن امکان وخامت اوضاع وجود دارد. یک کارشناس آمریکایی میزان نمک رسوب کرده در راکتور شماره یک را حدود ۲۶تن تخمین زده است. این کارشناس، مسئول امنیتی شرکت "جنرال الکتریک" است که طراحی "راکتورهای آب جوش" را برعهده داشته است.

مسافران و محصولات آلوده به رادیو‌آکتیو

اداره بهداشت و تندرستی چین اعلام کرد که دو مسافر از ژاپن آلوده به تشعشعات اتمی بوده‌اند. میزان رادیو‌آکتیو اندازه‌گیری شده در نزد این دو تن آشکارا بیش از حد نصاب معمول بوده است. پوشاک و وسایل این دو مسافر ضبط و در قرنطینه نگه‌داری می‌شود. این دو تن مورد معاینات پزشکی نیز قرار گرفته‌اند.

یکی از دانشمندان ژاپنی در امور محیط ‌زیست اعلام کرد که تاثیر تشعشعات اتمی برای مدتی نه چندان کوتاه دوام خواهد داشت. این استاد دانشگاه توکیو گفت: «در حال حاضر میزان ید ۱۳۱در آب آشامیدنی شش منطقه ژاپن بیش از حد مجاز است

اتحادیه اروپا برای جلوگیری از ورود محصولات آلوده ژاپنی به بازارهای اروپایی، نظارت خود را تشدید کرده است. در این میان بویژه فرآورده‌هایی مورد کنترل شدید قرار دارند که از ۱۲منطقه نزدیک به فوکوشیما صادر می‌شوند. ورود مواد غذایی از ژاپن به اروپا بسیار محدود است.

ارزیابی خسارت انسانی و مالی

بنا به آمار رسمی تاکنون ۱۰هزار نفر در پی زلزله و سونامی جان خود را از دست داده‌اند. حدود ۱۷هزار نفر نیز هنوز مفقودالاثر هستند. حدود ۴۰۰هزار نفر در اقامت‌گاه‌های موقت به سر می‌برند و ۶۶۰هزار خانوار فاقد آب‌لوله‌کشی بوده و بیش از ۲۱۰هزار نفر نیز از انرژی برق محروم‌اند.

بنا به ارزیابی دولت ژاپن، زلزله و سونامی تاکنون حدود ۲۰۰میلیارد دلار خسارت به بار آورده‌‌اند. این خسارت بدون عواقب نیروگاه اتمی فوکوشیما برای محیط زیست محاسبه شده است. سازمان صندوق بین‌المللی پول نیز خسارات ژاپن را ۳تا ۵درصد تولید ناخالص ملی ژاپن برآورد کرد.

-- دویچه وله


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به shahrgon-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به shahrgon@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته