-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

Posts from Khodnevis for 03/31/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



چگونه آکسفورد، آکسفورد شد
 


گل برتری استقلال در مقابل پرسپولیس توسط آرش برهانی
 


ایران در رده دوم اعدام‌های جهان

این سازمان مدافع حقوق‌بشر، که هر ساله گزارش‌هایی درباره نقض حقوق‌بشر در نقاط مختلف دنیا منتشر می‌کند، در گزارش سالانه خود اعلام کرده است که ایران، با جمعیت حدود هفتاد میلیون نفر، از نظر شمار اعدام ها در رده دوم پس از جمهوری خلق چین، با یک میلیارد و سیصد میلیون نفر جمعیت قرار دارد.


براساس آمار رسمی دولت جمهوری‌اسلامی، سال گذشته میلادی، دویست و پنجاه و دو حکم اعدام در ایران اجرا شده است. این در حالی است که عفو بین‌الملل اعتقاد دارد حداقل سیصد مورد اعدام دیگر هم در ایران صورت گرفته که در آمار رسمی به آن اشاره نشده است. براساس گزارش این سازمان، تعداد قابل توجهی از اعدام‌های اعلام نشده به طور مخفیانه در زندان وکیل‌آباد مشهد اجرا شد و بیشتر آن‌ها نیز با جرایم مواد مخدر ارتباط داشته است.


عفو بین‌الملل افزوده است احکام اعدام چهارده تن از محکومان در ملاعام به اجرا گذاشته شد و دادگاه‌های جمهوری اسلامی همچنان به صدور حکم اعدام برای انواع جرایم ادامه می‌دهند.


گزارش این سازمان می‌افزاید که نحوه برگزاری محاکمات منجر به صدور احکام اعدام نیز مناسب نیست و در اکثر موارد، رسیدگی به پرونده‌ها با معیارهای بین‌المللی انطباق نداشته و این وضعیت به خصوص در مورد پرونده‌های سیاسی چشمگیرتر بوده است.


گزارش این سازمان می‌افزاید که متهمان قبل از برگزاری محاکمه برای مدتی طولانی در بازداشت، و در موارد متعدد در سلول انفرادی به سر می‌برند، در معرض شکنجه و آزار قرار می‌گیرند، به وکیل مدافع دسترسی ندارند و از حقوق متعارف زندانیان مانند حق ملاقات محروم می مانند.


در این گزارش آمده است که در سال گذشته میلادی، صدور و اجرای احکام اعدام علیه فعالان اقلیت‌های قومی در ایران همچنان ادامه داشت و تا پایان سال، دست کم هفده متهم کرد از جمله زینب جلالیان در ارتباط با اتهامات سیاسی، اعدام شدند. گفته می شود که حسین خضری نیز احتمالا در ماه ژانویه اعدام شده در حالی که حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی، که قرار بود در اواخر ماه دسامبر به اجرا گذاشته شود، ظاهرا در پی فشارهای داخلی و خارجی فعلا به تعویق افتاده است.


دولت چین که در مقام اول این فهرست قرار دارد، هیچ آمار رسمی از تعداد اعدام‌ها منتشر نمی‌کند، اما براساس حدس سازمان عفو بین‌الملل، تعداد اعدام‌ها در چین چندین هزار مورد بوده است.


علاوه بر ایران، کشورهای پاکستان، عربستان سعودی، سودان و امارات عربی متحده نیز درخواست بین‌المللی برای توقف صدور حکم اعدام برای متهمان زیر هجده سال را نادیده گرفتند اما به استثنای ایران، گزارشی از اجرای چنین احکامی در سایر کشورها در دست نیست.


در گزارش عفو بین الملل آمده است که در سال گذشته، با تصمیم کشور مغولستان به لغو مجازات اعدام، شمار کشورهایی که رسما صدور احکام اعدام را ممنوع کرده اند افزایش یافت و در حال حاضر، یکصد و سی و نه کشور مجازات اعدام را به طور عملی و نظر لغو کرده اند در حالی‌که در سال ۱۹۷۷، تنها شانزده کشور مجازات اعدام را لغو کرده بودند.


به گفته عفو بین الملل، اگرچه مجازات اعدام همچنان در قوانین پنجاه و هشت کشور باقی است، اما در عمل، دادگاه های بسیاری از این کشورها از صدور حکم اعدام خودداری می‌کنند.


در گزارش عفو بین الملل آمده است که در سال گذشته، در ایران، ایالت بوچی نیجریه و پاکستان احکام سنگسار صادر شد اما در هیچ موردی این حکم به اجرا در نیامد هر چند در حال حاضر، در ایران برای ده زن و چهار مرد به جرم زنای محصنه حکم سنگسار صادر شده است.


 


پیروزی استقلال مقابل پرسپولیس

بازی دو تیم در حالی آغاز شد که پیش از آغاز بازی یک دقیقه سکوت برای هم‌دردی با مردم ژاپن و همچنین حمید استیلی که به تازگی برادر خود، مسعود، را از دست داده، اعلام شد. 


هم‌چون بازی رفت دو تیم، در اکثر دقایق بازی این تیم پرسپولیس بود که توپ و میدان را در اختیار داشت، اما آرش برهانی از تک فرصتی که در این بازی برایش به وجود آمد، نهایت استفاده را برد و گل پیروزی‌بخش استقلال را در دقایق پایانی نیمه اول به ثمر رساند. 


نیمه دوم بازی که آغاز شد، پرسپولیس بار دیگر حملات خود را از سر گرفت، در حالی که استقلال دل به ضد حمله‌ها بسته بود. حملات پرسپولیس در حالی ادامه داشت که داور بازی، محسن ترکی، یک پنالتی مسلم را به نفع پرسپولیس نگرفت تا شاهد اعتراض بازیکنان و هوادارن پرسپولیس باشد.


این اشتباه ترکی باعث شد که وی در دقایق باقی‌مانده تا پایان بازی هم، اشتباهات بسیاری را مرتکب شود و از خطاهای مسلم بازیکنان پرسپولیس روی بازیکنان تیم استقلال چشم‌پوشی کند. حبیب کاشانی مدیرعامل تیم پرسپولیس بعد از پایان بازی اعلام کرد که با وجود نارضایتی هوادارن تیم پرسپولیس، علی دایی هم‌چنان در سمت خود باقی خواهد ماند.  


  علي فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل تیم استقلال نیر پس از پیروزی مقال پرسپولیس، به هرکدام از بازیکنان تیم‌اش، دو میلیون و پانصدهزار تومان پاداش داد تا به این ترتیب پیروزی این تیم را جشن بگیرد.


 


پدر پیر میرحسین هم رفت

به گزارش سایت کلمه، دختران میرحسین موسوی در اطلاعیه‌ای، اعلام کردند که پدربزرگ خود را از دست داده‌اند. میراسماعیل موسوی خامنه، ۹۳ سال داشت و از فامیل‌های دور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بود. چند سال پیش نیز خامنه‌ای به عیادت میر اسماعیل موسوی در حضور پسرش رفته بود. این دیدار پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ انجام گرفت.

متن کامل اطلاعیه دختران میرحسین موسوی  به شرح زیر است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حاج میر اسماعیل موسوی پدر بزرگمان، پدر میر حسین موسوی در آرزوی دیدار فرزند، دیده از جهان فرو بست.

پدر میرحسین موسوی امروز ظهر در منزل خود دار فانی را وداع گفت و به رحمت خدا پیوست. وی در آرزوی دیدار فرزند خود این چهل و پنج روز را در حالتی شبیه احتضار می گذراند و هر روز سراغ میرحسین را از همسر خود می گرفت. فرزندان میرحسین موسوی و بقیه اقوام وی به خاطر کهولت سن او در جواب سوال های مداومش، در مورد نبود میرحسین موسوی که هر هفته به دیدار پدر می رفت و هر روز تلفنی جویای حال پدر خود بود می گفتند که پدرمان به مسافرت رفته است و به زودی بر می گردد و گاهی برای رفع دلتنگی های پدربزرگ پیر یکی از پسران دیگرش از جانب میر حسین موسوی حالش را می پرسید. احوال پرسی ای که با سکوت دردمندانه و معنا دار او روبرو می شد.

مردی که خانه پاکش باغ روییدن پاکترین و خالص ترین فرزندان این خاک و بوم شد و سفره پاک و پر از روزی حلالش و عبادتهای شب و روزش سالهای سال بهشتی زمینی را پدید آورده بود که جان و دل در باغ آسمانیش آرام می یافت. مردی که ستون معنوی خانواده خود بود.

اکنون با کوله باری از درد و حرمان با داغ نوه های گلگون کفنش، ابراهیم شهید دوران پر افتخار دفاع مقدس و علی شهید راه سبز و همیشه پیروز آزادی، دو برادر به خون خفته  یکی در صحرای کربلایی جبهه ها و  دیگری  در عاشورای سرخ تهران و نیز در هجران و اندوه فرزند و عروسش که به ناحق و به جفا و تنها برای فریاد حق طلبی و آزادی خواهی اسیر ظالمان گشته اند، دار فانی را وداع گفت. دل پاکش با صبر و رضایت عجیبی که همیشه چهره نورانیش را مصفا می نمود، آرام گرفت. او ایوب خانواده بود. و پدرمان نیز ایوبی و راستی، از او فراگرفته بود ، که البته اجر مومنان و آنها که تنها گفتند لا و حاضر نشدند بنده غیر خدا شوند با خداوند متعال است و هو ارحم الراحمین.

دلهره ای از رنج مدام روزگارمان نیست که می دانیم مردان پاک خدا را هجرت از جهان خاکی به دنیای باقی سعادتیست و رها شدن از بند قفس آرزویی طولانی. می دانیم که راست قامتان جاودانه تاریخ خواهند بود. شگفت است تاریخ که مدام تکرار می شود. اندوه هجران پدر و فرزند رسم روزگار است که در طول تاریخ یوسف از یعقوب جدا کرده است و همان زمانه هم یوسف ها از چاه به بیرون کشیده است و موسی ها به دامان خانواده برگردانده است. امید که سیاهی و تاریکی رنگ ببازد و گلباغ کشور، سبز و آباد گردد.

پدر بزرگ مهربان و مظلوممان را به خدا می سپاریم و امیدواریم در کنار آنها که دوستشان می داشت و در کنار انبیا و اولیای و در جوار قرب و رحمت الهی آرام گیرد که وعده الهی حق است.

و قضی بینهم باالحق و قیل الحمد لله رب العالمین

دختران میرحسین موسوی


 


اسم کامل مهدی هاشمی
 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته