-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

Latest Posts from Sesawe for 03/27/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

مقاله زیر در واقع ادامه مطلب *فیلرتینگ از سیر تا پیاز* است. امیدواریم که مطالب دو بخش قبلی مورد استفاده شما واقع شده باشه. اینهم قسمت سوم که خدمت شما تقدیم می شه. لذتشو ببرین.

آشنایی با روشهای مقابله با سانسور اینترنت

اگر سایتی را که خواهان مشاهده آن هستید، ار طریق یکی از شیوه‌های فوق مسدود شده باشد، می بایستی راهی برای دسترسی به آن پیدا کنید. یکی از راه حل‌ها آنست که از طریق یک سرور پراکسی قابل اعتماد که در کشور دیگری که دارای اینترنت آزاد است مستقر باشد، به شبکه اینترنت متصل شوید. اینگونه پراکسی ها از طریق ایجاد یک مسیر جدید، صفحات وب درخوستی شما را دریافت و برایتان به نمایش می گذارند. این ارتباط از نظر ISP's شما یک ارتباط مجاز و ساده بین رایانه شما و رایانه ای ناشناس (سرور پراکسی) واقع در جایی در دنیای مجازی به نظر خواهد رسید.

سرور پراکسی که به شما در دور زدن سانسور کمک می‌کند نهایتاً ممکن است توسط نهادهای دولتی که اعمال سانسور را برعهده دارند ( و یا مؤسسه‌ای که نرم افزار سانسور اینترنت را به-روز می کند) کشف شده و آدرس IP آن در فهرست سیاه قرار گیرد. بدینترتتیب دسترسی کاربران به آن عملاً منتفی خواهد شد. البته یافتن و مسدود کردن پراکسی های فیلترشکن معمولاً مدتی طول می‌کشد و این واقعیتی است که سازندگان و به-روز رسانان نرم افزارهای مقابله با سانسور، از آن آگاهی کامل دارند. این گروه غالبا با استفاده از یک یا هر دو شیوه زیر با تهدیدات سانسورچی ها مقابله می کنند:

  • پراکسی های مخفی. شناسایی پراکسی های مخفی دشوارتر است. به همین دلیل استفاده از پراکسی های امن ، بیشتر توصیه می‌شود چرا که اینگونه پراکسی ها کمتر در معرض دید هستند. اگرچه رمزنگاری و مخفی کردن پراکسی ها می‌تواند به عنوان یک راه حل مطرح باشد، اما سازندگان و مدیران پراکسی ها برای پیشگیری از شناسایی شدن می باید در هنگام بازگو کردن آدرس پراکسی به کاربران جدید، احتیاط لازم را به خرج دهند.
  • پراکسی های یکبار مصرف. پراکسی هایی هستند که می توان آنها را در صورت مسدود شدن، با پراکسی‌های دیگر جایگرین نمود. اما اطلاع رسانی به کاربران در مورد آدرس پراکسی های جدید ممکن است لزوما از طریق کانال های ارتباطی امن صورت نگیرد. با این وجود این نوع فیلترشکن ها اغلب سریعتر از آنچه مسدود می شوند، آدرس پراکسی های جدید را دراختیار کاربران قرار می دهند.

مخلص کلام اینکه، تا زمانیکه به پراکسی/های معتبر دسترسی دارید، استفاده لازم را از آن برده و وبسایتهای مورد نظرتان را با کمک پراکسی/های مذکور مرور کنید. جزئیان عملیات اتصال به اینترنت با واسطه پراکسی، معمولاً توسط نرم‌افزار فیلترشکن بصورت خودکار مدیریت می شود، البته گاهی اوقات این کار مستلزم ایجاد تغییر در تنظیمات مرورگر ، یا ارجاع دادن آن به آدرس یک پراکسی مبتنی بر وب، است. نرم‌افزار فیلترشکن تور که در ادامه به شرح آن پرداخته می‌شود و نام دیگر آن «شبکه پنهان سازی هویت»است، از روش مدیریت خودکار یعنی شیوه اول استفاده می کند. علاوه بر نرم‌افزار TOR، در این فصل با فیلترشکن های تک -پراکسی که به شیوه ای کمی متفاوت‌تر عمل می کنند، نیز آشنا خواهید شد.

ادامه دارد ...


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به sesawe-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به sesawe@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته