-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/31/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

اميدوارم تمام کسانی که برای احقاق حقوق ملت متحمل صدماتی گشته اند بالاخص فرزند بزرگوار ايشان از حصر غير قانونی آزاد گشته و از حقوق انسانی خود بهره مند گردند.
خبرنگاران سبز/سیاست/روحانیان و مراجع:
 آيت الله العظمی صانعی طی پيامی درگذشت حاج مير اسماعيل موسوی را به خانواده آن مرحوم و مهندس مير حسين موسوی تسليت گفتند.

متن پيام که در وبسايت شخصی آیت الله صانعی منتشر شده به شرح زير است:

بسمه تعالی

«إنما يوفی الصابرون أجرهم بغير حساب»

درگذشت مرحوم حاج مير اسماعيل موسوی خامنه، بزرگ خاندان موسوی خامنه را به تمامی فرزندان و وابستگان نسبی و سببی به خصوص فرزند گرانقدر ايشان جناب آقای مهندس مير حسين موسوی (دام عزّه) تسليت عرض نموده و از خداوند متعال در جوار ثامن الائمه علی بن موسی الرضا (عليهما السلام) برای آن مرحوم حشر با اولياء الله و برای بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل خواستارم.

اميدوارم تمام کسانی که برای احقاق حقوق ملت متحمل صدماتی گشته اند بالاخص فرزند بزرگوار ايشان از حصر غير قانونی آزاد گشته و از حقوق انسانی خود بهره مند گردند.

۱۰ فروردين ۱۳۹۰ مشهد مقدس

يوسف صانعی




 
 

اين اقدام برای اين صورت می گيرد که اين فعالان سياسی در مراسم خاکسپاری پدر ميرحسين موسوی از رهبران جنبش سبز شرکت نکنند.
 خبرنگاران سبز/سیاست/اخبار زندانیان سیاسی:
پس از انتشار پيام تسليت راه سبز اميد و درخواست اين شورا از مردم برای حضور باشکوه در مراسم تشييع پيکر و تريحم پدر بزرگوار ميرحسين موسوی عزيز و بازخورد اين خبر در سايت های سبز و اعلام حضور طرفداران سبز در اين مراسم،نيروهای امنيتی مرخصی تمامی زندانيان سياسی را لغو و از آنها خواسته اند تا فردا صبح خود را به دادستانی درون زندان اوين؛ معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار کلمه، اين اقدام برای اين صورت می گيرد که اين فعالان سياسی در مراسم خاکسپاری پدر ميرحسين موسوی از رهبران جنبش سبز شرکت نکنند.

بنا بر اخبار رسيده، از جمله کسانی که از آن ها خواسته شود خود را به زندان اوين معرفی کنند، محسن ميردامادی دبير کل جبهه مشارکت ايران اسلامی، عبد الله رمضان زاده ار اعضای ارشد اين حزب، فيض الله عرب سرخی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و شماری ديگر از فعالان اصلاح طلب هستند.

فردا از ساعت ۸ و سی دقيقه صبح پيکر مرحوم مير اسماعيل موسوی از مقابل منزلشان به نشانی خيابان ۱۵ خرداد غربی، درخونگاه، خيابان شهيد اکبر نژاد،خيابان شيشه گران، کوچه صاحب اختيار تشييع می شود. همچنين مراسم تدفين نيز در قطعه نهم بهشت زهرا انجام خواهد شد.

 
 

اطمينان دارم که لطف حضرت حق تسلی بخش شما است که اهل صبر و توکل هستيد و همواره خواستار سربلندی کشور، استواری انقلاب و آزادی و حرمت و رفاه مردم بوده ايد.
خبرنگاران سبز/سياست/رهبران سبز:
 سيد محمد خاتمی، رئيس جمهور دولت اصلاحات درگذشت حاج سيد اسماعيل موسوی، پدر مهندس ميرحسين موسوی را تسليت گفت.به گزارش وبسايت سيد محمد خاتمی، متن کامل اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر بزرگوارم جناب آقای ميرحسين موسوی

"مرگ" يقينی ترين پديده هستی و آغازی است برای زندگی ديگر که جاودانه است و آدمی در گرو انگاره ها و انگيزه ها و رفتار خويش؛ و خوشا به حال آنان که با ايمان پاک و باور استوار و احساس مسؤوليت در برابر حضرت پروردگار و سرنوشت بندگان او می زيند و با دل مطمئن به ديدار خداوند منان می شتابند.
پدر بزرگوارتان جناب حاج سيد اسماعيل موسوی رحمة الله عليه، مظهر ايمان و ادب و پاکی و پرورنده فرزندان بزرگواری چون شما، پس از عمری بندگی خدا و خدمت به خلق، اينک جان به جان آفرين تسليم کرده است. اطمينان دارم که لطف حضرت حق تسلی بخش شما است که اهل صبر و توکل هستيد و همواره خواستار سربلندی کشور، استواری انقلاب و آزادی و حرمت و رفاه مردم بوده ايد.
من اين مصيبت را به جناب عالی و همه بستگان داغدار تسليت عرض نموده و برای آن فقيد سعيد از درگاه حضرت پروردگار علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی و برای جناب عالی گشايش عاجل و تداوم خدمت به اسلام و انقلاب و ايران و مردم مسألت می کنم.
با احترام
سيد محمد خاتمی
۱۰ فروردين ۱۳۹۰

رئيس جمهوری سابق ايران در پيام جداگانه ای اين ضايعه را به ميرمحمود موسوی نيز تسليت گفت.

در بخشی از اين پيام آمده است:

انسان مؤمن، شريف، نجيب و صبور جناب آقای حاج سيد اسماعيل موسوی پدر بزرگوارتان که عمری را به پاکی و نيکی گذراند به ديدار معبود شتافت تا ان شاء الله از خوان رحمت گسترده او برخوردار باشد و ما و شما را داغدار کرد.
من اين ماتم را به جناب عالی و خاندان شريف موسوی و همه بستگان محترم بخصوص خواهر ارجمندتان، مادر بزرگوار شهيد موسوی تسليت عرض می کنم و از خداوند قادر متعال برای آن فقيد سعيد آمرزش و علو درجات و برای بازماندگان گرامی شکيبايی و پاداش نيکو و تندرستی و برای جناب عالی که از شايستگان ارجمند اين مرز و بوم ايد طول عمر و دوام توفيق خدمت به اسلام و انقلاب و ايران طلب می کنم.

 

 
 

به گزارش صفحه فيس بوک آرش صادقی، مسئولين زندان اوين امروز به خانواده ی وی اطلاع دادند که وی به علت ضعف شديد از حال رفته است .
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/اخبار زندانيان سياسی:
بنا بر گزارش فيسبوک آرش صادقی و به گفته خانواده اين فعال دانشجويی، در پی اعتصاب غذای آرش صادقی در سلول انفرادی، که از ۲۴ اسفند ماه تاکنون، ادامه داشته، وضعيت جسمی اين فعال دانشجويی به دليل ضعف جسمانی و به دليل فشار و شکنجه های وارده از سوی مامورين حفاظت اطلاعات، وخيم گزارش شده بطوری وی به حالت کما فرورفته و مسئولين زندان اوين مجبور به انتقال وی به بيمارستان " مدرس " شده اند.

  بنا بر این خبر، ماموران امنيتی در تماسی به خانواده آرش خبر داده اند که برای ملاقات به بيمارستان مراجه نکنند چرا که به هيچ وجه اين اجازه داده نمی شود ولی با اين حال خانواده ی آرش صادقی قصد رفتن به اين بيمارستان را داشته اند.

گفتنی است در چند روز گذشته در اثر شکنجه های وارده به اين فعال دانشجويی محبوس در بند ۲۰۹ زندان اوين، کتف و دنده های وی دچار شکستگی شده و مامورين زندان اوين از انتقال وی به بهداری زندان جلوگيری نموده و وی را به سلول انفرادی منتقل کرده بودند.


 
 

شورای هماهنگی راه سبز اميد رحلت حاج مير اسماعيل موسوی ، که عمرش را در راه خدمت به اسلام و ايران سپری کرد و از بيت شريفش فرزندانی صالح و خدمتگزار و دو شهيد جاويد تقديم ملت ايران کرد ، را به مردم شريف ايران ، خانواده و بازماندگان آن مرحوم به ويژه ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد دو همراه جنبش سبز تسليت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت مسئلت می نمايد
خبرنگاران سبز/سياست/بيانيه و مواضع/راه سبز اميد:
شورای هماهنگی راه سبز اميد به مناسبت رحلت حاج ميراسماعيل موسوی پيام تسليتی صادر کرد. متن پيام به  شرح زير است:

انا لله و انا اليه راجعون

حاج مير اسماعيل موسوی پدر مير حسين موسوی دارفانی را وداع گفت. پدر ميرحسين موسوی پدر بزرگ شهيدان علی و ابراهيم موسوی پس از حصر و زندان خانگی ميرحسين مداوما سراغ پسر ارشد خود را می گرفت چرا که پيش از آن به صورت منظم با ايشان ملاقات داشت، مقارن ظهر امروز ده فروردين ماه از دار فانی به دار باقی شتافت و به ملکوت اعلی پيوست. 

ميرحسين در تمام بيش از ۴۵ روزی که در حصر و بازداشت خانگی به سر می برد تنها يکبار آن هم در شرايط زننده امنيتی با حضور انبوهی از ماموران امنيتی در داخل خانه ميراسماعيل موسوی و با حضور سه مامور امنيتی مرد و يک مامور زن برای خانم رهنورد در اتاق پدر پير خود توانست ايشان را ملاقات کند. به طوری که پدر ميرحسين نيز به رغم کهولت سن متوجه غير عادی بودن اين مساله شده بود. و ميرحسين و همسرش بدليل زندانی بودن نتوانستند در کنار پدر پيرشان در آخرين روزهای زندگی و لحظات حياتش باشند .

شورای هماهنگی راه سبز اميد رحلت حاج مير اسماعيل موسوی ، که عمرش را در راه خدمت به اسلام و ايران سپری کرد و از بيت شريفش فرزندانی صالح و خدمتگزار و دو شهيد جاويد تقديم ملت ايران کرد ، را به مردم شريف ايران ، خانواده و بازماندگان آن مرحوم به ويژه ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد دو همراه جنبش سبز تسليت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت مسئلت می نمايد و از مردم قدرشناس ايران خواهانيم که در پاسداشت از مقام و منزلت اين سفر کرده در مراسم تشييع و ترحيم آن مرحوم بطور باشکوه شرکت نمايند.

شورای هماهنگی راه سبز اميد

۱۰ فروردين ۱۳۹۰

 
 

فردا حاميان جنبش سبز به منزل پدر سفر کرده ميرحسين موسوی خواهند رفت.
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده رهبران سبز:
چنبش سبز نشان داده است قدردان بزرگان خود بوده و خواهد بود. به ياد تشييع پيکر آيت الله منتظری، رهبر معنوی جنبش سبز،فردا قصد داريم، در نبود احتمالی ميرحسين موسوی، پيکر پاک پدرش، حاج اسماعيل موسوی را با حضور سبز خودمان، جاودان کنيم. فردا وظيفه خود می دانيم با حضورامان، خود را شريک غم فرزندان و خانواده مهندس موسوی بدانيم .

فردا قراراست از ساعت ۸ و سی دقیقه  صبح ، پيکر حاج مير اسماعيل موسوی پدر بزرگوار مهندس موسوی، از مقابل منزل ايشان به نشانی : خيابان ۱۵ خرداد غربی، درخونگاه، خيابان شهيد اکبر نژاد،خيابان شيشه گران، کوچه صاحب اختيار ،تشييع شود.

به گزارش خبرنگار همچنين مراسم تدفين وی نيز، نيز در " قطعه نهم بهشت زهرا " انجام خواهد شد.

اين گزارش حاکی است مراسم ختم نيز  روز يکشنبه ۱۴ فروردين، از ساعت ۱۸ تا  ۱۹  در مسجد نور واقع در ميدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد.

 
 

در پی درگذشت پدر بزرگوار ميرحسين موسوی، فرزندان مهندس موسوی و خانواده کروبی، پيام تسليتی صادر کردند.
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده رهبران سبز: 
خانواده کروبی در پيامی، واقعه در گذشت پدر مهندس ميرحسين موسوی را به ايشان و بيت آن مرحوم تسليت گفتند.
به گزارش سحام نيوز متن اين پيام بدين شرح است:

انا لله و انا اليه راجعون
پدری از بند آزاد شد و پسری که هنوز در بند ناعادلانه ای گرفتار آمده است
ملت شريف ايران؛
خانواده مير اسماعيل موسوی
در آغازين روزهای بهار شاهد رحلت پدری مهربان از ميانمان هستيم. پدری که تا آخرين دقايق حيات پر برکت خويش چشم به راه فرزندی بود که در زندان جبر حکومت گرفتار آمده است. پدری که آخرين آرزويش ديدار فرزند خويش، بر بالينش بود.

فرزندان کروبی اين واقعه غم انگيز را به عموم ملت ايران؛ مهندس ميرحسين موسوی و خانواده اين بزرگوار تسليت عرض نموده و به نمايندگی از دو يار دربند -مهدی و فاطمه کروبی- برای اين مرحوم، مغفرت و برای بازماندگان صبر و بردباری آرزومنديم.

خانواده کروبی

۱۰ فروردين ماه ۱۳۹۰

 
 

حميد رئيسی رئيس دفتر ميرحسين موسوی به پنج سال حبس تعليقی محکوم شد
خبرنگاران سبز/سياست/اخبار زندانیان سیاسی:
حميد محسنی رئيس دفتر مهندس ميرحسين موسوی که در روز ۲۲ شهريور سال گذشته، در هنگام بازگشت به منزل، بازداشت و تفتيش منزل، روانه زندان شده بود، پس ازپايان دوران بازداشت اش که دو ماه طول کشيده بود، با قرار وثيقه در آبان ماه گذشته، آزاد شده بود.
اما صبح امروز دادگاه انقلاب تهران، حکم دادگاه بدوی را تاييد و به ايشان ابلاغ کرد که بنا به حکم صادره ، وی به ۵سال حبس تعليقی محکوم شده است.

 
 

فرزندان مهندس موسوی به مناسبت رحلت پدر بزرگ محترمشان، پیام تسلیتی صادر کرده اند.
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده رهبران سبز:
 حاج مير اسماعيل موسوی پدر مير حسين موسوی  دارفانی را وداع گفت. پدر ميرحسين موسوی پدر بزرگ  شهيدان علی و ابراهيم  موسوی  پس از  حصر و بازداشت خانگی  ميرحسين مدام سراغ فرزند خود را می گرفت چرا که پيش از آن به صورت منظم با ايشان ملاقات داشت، مقارن ظهر امروز به ملکوت اعلی پيوست. 

ميرحسين در تمام بيش از  ۴۵ روزی که در حصر و بازداشت  خانگی به  سر می برد تنها يکبار  آن هم در شرايط  زننده امنيتی با حضور انبوهی از ماموران امنيتی  در داخل خانه ميراسماعيل موسوی و  سه مامور امنيتی مرد  و يک مامور زن برای خانم رهنورد در اتاق پدر پير ميرحسين توانست ايشان را  ملاقات کند. به طوری که  پدر ميرحسين نيز متوجه غير عادی بودن اين مساله شده بود.

به همين مناسبت فرزندان آقای موسوی اطلاعيه ای صادر کردند. به گزارش کلمه متن کامل اطلاعيه به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

حاج مير اسماعيل موسوی پدر بزرگمان، پدر مير حسين موسوی در آرزوی ديدار فرزند، ديده از جهان فرو بست.

پدر ميرحسين موسوی امروز ظهر در منزل خود دار فانی را وداع گفت و به رحمت خدا پيوست. وی در آرزوی ديدار فرزند خود اين چهل و پنج روز را در حالتی شبيه احتضار می گذراند و هر روز سراغ ميرحسين را از همسر خود می گرفت. فرزندان ميرحسين موسوی و بقيه اقوام وی به خاطر کهولت سن او در جواب سوال های مداومش، در مورد نبود ميرحسين موسوی که هر هفته به ديدار پدر می رفت و هر روز تلفنی جويای حال پدر خود بود می گفتند که پدرمان به مسافرت رفته است و به زودی بر می گردد و گاهی برای رفع دلتنگی های پدربزرگ پير يکی از پسران ديگرش از جانب مير حسين موسوی حالش را می پرسيد. احوال پرسی ای که با سکوت دردمندانه و معنا دار او روبرو می شد.

مردی که خانه پاکش باغ روييدن پاکترين و خالص ترين فرزندان اين خاک و بوم شد و سفره پاک و پر از روزی حلالش و عبادتهای شب و روزش سالهای سال بهشتی زمينی را پديد آورده بود که جان و دل در باغ آسمانيش آرام می يافت. مردی که ستون معنوی خانواده خود بود.

اکنون با کوله باری از درد و حرمان با داغ نوه های گلگون کفنش، ابراهيم شهيد دوران پر افتخار دفاع مقدس و علی شهيد راه سبز و هميشه پيروز آزادی، دو برادر به خون خفته  يکی در صحرای کربلايی جبهه ها و  ديگری  در عاشورای سرخ تهران و نيز در هجران و اندوه فرزند و عروسش که به ناحق و به جفا و تنها برای فرياد حق طلبی و آزادی خواهی اسير ظالمان گشته اند، دار فانی را وداع گفت. دل پاکش با صبر و رضايت عجيبی که هميشه چهره نورانيش را مصفا می نمود، آرام گرفت. او ايوب خانواده بود. و پدرمان نيز ايوبی و راستی، از او فراگرفته بود ، که البته اجر مومنان و آنها که تنها گفتند لا و حاضر نشدند بنده غير خدا شوند با خداوند متعال است و هو ارحم الراحمين.

دلهره ای از رنج مدام روزگارمان نيست که می دانيم مردان پاک خدا را هجرت از جهان خاکی به دنيای باقی سعادتيست و رها شدن از بند قفس آرزويی طولانی. می دانيم که راست قامتان جاودانه تاريخ خواهند بود. شگفت است تاريخ که مدام تکرار می شود. اندوه هجران پدر و فرزند رسم روزگار است که در طول تاريخ يوسف از يعقوب جدا کرده است و همان زمانه هم يوسف ها از چاه به بيرون کشيده است و موسی ها به دامان خانواده برگردانده است. اميد که سياهی و تاريکی رنگ ببازد و گلباغ کشور، سبز و آباد گردد.

پدر بزرگ مهربان و مظلوممان را به خدا می سپاريم و اميدواريم در کنار آنها که دوستشان می داشت و در کنار انبيا و اوليای و در جوار قرب و رحمت الهی آرام گيرد که وعده الهی حق است

و قضی بينهم باالحق و قيل الحمد لله رب العالمي

دختران ميرحسين موسوی

 
 

 خبرنگاران سبز/سیاست/رهبران سبز:
در حاليکه ۴۵ روز از بازداشت ميرحسين موسوی و همسرش دکتر رهنورد، توسط ماموران امنيتی ميگذرد و اجازه هيچ ديداری به ، فرزندان و خانواده او، داده نشده است، به نقل از وب سايت العربيه که در صفحه فارسی اين سايت آمده است،منابع مطلع  به العربيه خبر داده اند " ميراسماعيل موسوی " پدر مهندس ميرحسين موسوی، که در این مدت، بی خبر از بازداشت  فرزندش بود، در سن نزدیک به ۹۷ سال امروز دهم فروردين، دار فانی را وداع گفته است.

گفتنیست  پدرمیرحسین موسوی پيرمردی بيماری بود که تا آخرین لحظات چشم به راه فرزندش بود چرا که مهندس موسوی هفته ای يک بار هميشه به ديدن پدر، می رفت.
سید اسماعیل موسوی، در روزهای آخر عمر با برکت خود، مدام به اهالی خانواده می گويد: ميرحسين کجاست… چرا که خانواده به ايشان خبر دستگیری فرزندش را اطلاع نداده بودند .

همچنین چندی قبل به نقل از منابع نامعتبر، خبر ديدارميرحسين موسوی با پدرش، که دو هقته پيش، با همراهی تيمی امنيتی انجام گرفته بود، در بعضی از سايت ها منتشر شده بود. 

 
 

بدين تريتيب استعمار سپاه پاسداران درقامت مقامات حکومتی و نظامی بر اقتصاد کشور، مانع رسيدن ايران به برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴ و نائل شدن به شعار جهاد اقتصادی، خواهد شد. به گفته کارشناسان خود نظام جمهوری اسلامی، با وجود تحريم های جاری کشور و سوء مديريت در بخش های مديريت کلان اقتصادی، کشور تا رسيدن به برنامه چشم‌انداز ايران ۱۴۰۴ و برنامه پنجم توسعه، فاصله طولانی دارد.
خبرنگاران سبز/ کارشناسان ايران سبز:
بسياری از تحليلگران معتقدند سياست تحريمی آمريکا و هم پيمانانش در اتحاديه اروپا،نظير تحريم کشتيرانی،صنعت نفت،گاز کشور، که به دليل بلند پروازی های سپاه پاسداران در قالب نظر و خواست ملت و البته مصلحت نظام، بر کشور تحميل شده است، فراتر از تحريم های هسته ای پيش رفته است. به دليل دخالت های نظامی ايران در افعانستان و تحويل انواع سلاح های جنگی به نيروهای طالبان، يک نوع رويارويی با نيروهای ناتو در افغانستان شکل گرفته است که يقينن به ضرر امنيت ملی کشور خواهد بود.

به همين دليل اتحاديه اروپا و آمريکا با تنگ کردن تمامی محفظ های ممکن جمهوری اسلامی برای معاملات سياه مقامات ايرانی، به منظور کمک به نيروهای طالبان، حزب الله لبنان، سوريه و به تازگی بحرين، فشار بر اقتصاد دولتی و متکی بر نفت و گاز ايران آورده است که مستقيمن اين اقدامات بر زندگی مردم تاثير گذاشته و خواهد گذاشت.

جيره بندی بنزين،هدفمند سازی يارانه ها که تاثيراتش را از ميزان بسيار کم سفرهای نوروزی مردم، به خوبی می توان مشاهده کرد،گرانی اقلام مصرفی مردم نظير خوراک، پوشاک، و ايستا ماندن پايه حقوق کارگران و کارمندان دولت و شرکت هايی خصوصی و نيمه خصوصی کشور که با مصوبه وزارت کار، قرارداد امضا ميکنند و از همه مهمتر نارضايتی سراسری مردم از سياست های اقتصادی نظام ودولت که حالا با اعتراض مراجع تقليد و علماء قم نيزهمراه شده است و نهايتن،علم به اينکه اين نارضايتی ها يقينن، در ماه های آينده بيشتر خود را در بطن جامعه نشان خواهد داد، توسط مقامات، در جلسه ای با رهبر جمهوری اسلامی، عنوان شده است. لذا  به همين منظور تصميم به نامگذاری سال ۹۰، به نام  " سال جهاد اقتصادی "گرفته می شود تا شايد با اين حربه که مقامات نظام در تلاش برای به حرکت در آوردن چرخ های اقتصاد بيمارکشور هستند، مردم را اميدوار به بهبود اوضاع معشيتی اشان کنند.

اما جهاد اقتصادی تنها با شعار موثر نخواهد بود چرا که برای رسيدن به هر هدفی به مؤلفه و امکاناتی نياز است نظير مديران امين و کارشناسان لايق، مهيا کردن بستری مناسب برای سرمايه گذاری داخلی و خارجی، سهيم کردن تمامی شرکت ها در يک پروژه  ملی ، برپايی مناقضه های سالم. 
اما متاسفانه در دو دولت احمدی نژاد به دليل ميليتاری کردن دولت و کشور، تمامی کارشناسان خبره در زمنيه های دانشگاهی، علمی و کاربردی،از دولت دور شدند و تمامی پروژه های عظيم، با لابی بازی مقامات نظامی، در قالب شرکت های خصوصی که تمامن زير نظر سرداران سپاه مديريت ميشوند، نظير مخابرات و پروژه های نفت و گاز، به آنها واگذار شده است.

بدين تريتيب استعمار سپاه پاسداران درقامت مقامات حکومتی و نظامی بر اقتصاد کشور، مانع رسيدن ايران به برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴  و نائل شدن به شعار جهاد اقتصادی، خواهد شد. به گفته کارشناسان خود نظام جمهوری اسلامی، با وجود تحريم های جاری کشور و سوء مديريت در بخش های مديريت کلان اقتصادی، کشور تا رسيدن به برنامه چشم‌انداز ايران ۱۴۰۴ و برنامه پنجم توسعه، فاصله طولانی دارد.
توقيف محموله کشتی های ايرانی توسط قطر و ترکيه که حامل اسلحه و مقداری پول بوده است، عقب ماندگی کشور از قطر در برداشت گاز در ميدان مشترک گازی پارس جنوبی و ميدان گازی آرش، رخنه کردن سپاه پاسدارن در واردات و صادرات کشور، انحصار واردات ترياک در ازای تحويل موشک به طالبان، خارج کردن سرمايه عظيم مالی از کشور و سپرده گذاری در بانک های " ليختن اشتاين و بانک های آسيای شرقی" که بعضن با بلوکه شدن دارایی های آنان همراه بوده است و انعقاد ۲ قرارد داد خفت بار نفت و گاز در حوزه نفت و گاز پارس جنوبی با دولت چين توسط قرارگاه خاتم الانبياء سپاه که با هماهنگی وزارت نفت برای واگذاری منابع ملی کشور به امضاء رسيده است، با سوء مديريت، منافع ملی ايران را به سمت نابودی کشانده است.

با اين تفاصيل با وجود مخالفت شورای نگهبان ‌با طرح رسيدگی به دارايی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ايران که آنرا مغاير شرع و قانون اساسی دانسته است، انتظار جهاد دراقتصاد بيمار کشور، تنها يک شعار عوام فريبانه است. چرا که رهبری نظام با حمايت خود از در دست گرفتن اقتصاد کشور توسط سپاه پاسداران و تاکيد بر اينکه مسئولان کشور، نبايد اختلافات معمولی و اسرار نظام را به رسانه ها بکشند، کشور را به عقب برگردانده است و نهایتن، دل بستن بيش از اندازه نظام به انرژی فسيلی نظير نفت و گاز که توسط رهبری در عسلويه بازگو شده است، اين پيام را می رساند که نظام جمهوری اسلامی، کماکان خود را وابسته به درآمدهای نفت و گاز،ميداند.

 
 

دولت سوریه برای جدی نشان دادن وعده‌های مقامات عالی این کشور در اجرای اصلاحات ریشه‌ای و اساسی در ساختار سیاسی و اقتصادی سوریه، امروز سه شنبه استعفا کرد.
خبرنگاران سبز/سیاست/از دیگر رسانه ها:
در حاليکه رسانه های تصويری و نوشتاری جمهوری اسلامی، اعتراضات مردم سوريه بر عليه حکومت بشار اسد را در رسانه هايشان به تظاهرات مردمی سوريه در دفاع و حمايت از دولت سوريه اعلام کرده اند و طبق اخبار رسانه های عربی منطقه، سپاه پاسداران با اعزام هزاران تک تيرانداز به سوريه، با دولت بشار اسد برای کشتن مردم سوريه، همکاری کرده است، به دنبال بيش از يک هفته نا آرامی، تلويزيون دولتی سوريه،ساعاتی پيش اعلام کرد که دولت اين کشور استعفا داده و بشار اسد نيز اين استعفا را پذيرفته است. اين استعفا به دنبال فشارهای جنبش اعتراضی در سوريه که در نيم قرن گذشته سابقه نداشته،مورد موافقت بشار اسد قرار گرفته است. با اين تفاصيل دولت بشار اسد بايد با تشکيل گروهی جديد به وعده‌های اصلاحی خود در ساختار سياسی و اقتصادی عمل کند.

قعطن اين تصميم در جهت آرام کردن معترضين سوری با ملاحظات خاصی توسط دولت سوريه و احتمالن همفکری با جمهوری اسلامی،اتخاذ شده است. اما هر آنچه هست بشار اسد، برخلاف رهبر جمهوری اسلامی که حاضر نشد نظر مردم را برای بازشماری مجدد آرا و يا برگزاری مجدد انتخابات زير نظر سازمان های بين المللی بپذيرد، به اولين خواسته مردم يعنی استعفای دولت دست نشانده که وضعيت کشور را شبيه آنچه در ايران ديده می شود، کشانده بود، تن داد.

اين خبر در حالی منتشر شد که پيش از اين دولت اين کشور اعلام کرده بود در راستای تحقق وعده‌های مقامات عالی اين کشور در اجرای اصلاحات ريشه‌ای و اساسی در ساختار سياسی و اقتصادی استعفا خواهد داد.

بر اساس اين گزارش، بثينه شعبان مشاور قدرتمند و بانفوذ رئيس جمهور سوريه، در سخنانی تاکيد کرده بود که تصميمات مهمی برای آينده‌ی کشور گرفته شده که مهمترين آن برداشتن حالت فوق‌العاده است که از زمان کودتای حزب بعث در سال ۱۹۶۳ به رهبری حافظ اسد برقرار بوده است.

استعفای دولت را برخی از ناظران نخستين مرحله از يک طرح اصلاحی در سوريه ارزيابی می‌کنند که قرار است به کنترل اعتراضات مردمی و ادامه تسلط حزب بعث بر سوريه کمک کند.

از سوی ديگر خبرگزاری دولتی سوريه (سانا) گزارش داد که حاميان بشار اسد در شهر جولان که تحت اشغال اسرائيل است، در روستاهای مختلف اين منطقه دست به تظاهرات زده و شعارهايی در حمايت از سوريه و وحدت ملی سردادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی سوريه، تظاهر کنندگان به رهبری بشاراسد رئيس جمهور سوريه، اعلام وفاداری کرده و حوادث اخير را در راستای برهم زدن اوضاع داخلی اين کشور دانستند.

اين در حالی‌ است که فاروق الشرع معاون رئيس جمهور سوريه، بعد از ديدار با فرستاده ويژه چين به خاورميانه اعلام کرد: بشاراسد به زودی سخنرانی خواهد نمود و به ملت سوريه نسبت به وقايع اخير اطمينان خواهد داد.

خبرگزاری سوريه در خبری ديگر گزارش داد: بشاراسد تماس تلفنی را از سوی ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان، دريافت کرده است که به موجب آن پادشاه عربستان در اين تماس تلفنی بر حمايت کشورش از سوريه در برابر توطئه‌چينی‌ها که با هدف ناامنی‌ و خدشه وارد کردن به روابط ميان رهبران و ملت سوريه است، تاکيد نمود.

اسد همچنين تماس‌های تلفنی را از سوی صباح الاحمد الجابر الصباح امير کويت، حمد بن عيسی آل خليفه پادشاه بحرين، حمد بن خليفه آل ثانی امير قطر، جلال طالبانی رئيس جمهور عراق، دريافت کرد.


 
 

در محل حادثه موتورسواران زيادی بودند که به پسرم هجوم آوردند ابتدا با شوک وارد کردن به پسرم او را به زمين انداختند و بعد ريختند بر سرش و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و فرار کردند.من سپردم به خدا. مادرش بدتر از من تحملش را از دست داده است. نمی دانم چطور زندگی کنيم.خدايا خودت شاهدی، خونی که به ناحق به زمين ريخته شد
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده شهدای جنبش سبز:
مقامات امنيتی که بعد از اعلام اسامی شهدای جنبش سبز در سايت های اينترنتی، با دروغگويی و تکذيب کل خبر، سعی در منحرف کردن افکار عمومی از اصل خبر داشتند، اينبار با سکوت در برابر نحوه شهادت شهيد بهنود رمضانی قراء دانشجوی ترم دوم دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل، که به گفته خانواده و دوستانش، در شب چهارشنبه سوری توسط عده ای از بسيجيان، به شهادت رسيده است، هيچ واکنشی نشان نداده اند.

براساس اين خبر،در بعضی از سايت ها به نقل از عده ای دليل مرگ بهنود،سوختگی بر اثر انفحار نارنجک عنوان شده بود که طبق نظر پزشکی قانونی و مشاهدات دوستان و پدر شهيد رمضانی در بيمارستان، دليل به شهادت رسيدن بهنود، ضربات متعدد شیء سخت بر سر و بدن بهنود،بوده است.همچنين ماموران امنيتی که ديگر آبرويی از اسلام باقی نگذاشته اند، پيکر اين دانشجو را بعد از دو روز به شرطی به خانواده اش تحويل داده اند که پيکر فرزندشان را از تهران خارج کنند. همچنين دوستان او در صفحه فيسبوک بهنود رمضانی گزارش داده اند که نيروهای امنيتی با پاره کردن تصاوير اين دانشجو اجازه ی برگزاری هيچگونه مراسمی در شهر تهران به خانواده شهيد رمضانی نداده بودند و درنهايت پيکر اين دانشجوی متولد ۱۳۷۱ در روز جمعه ۲۷ اسفند در زادگاهش در روستای قراخيل از توابع شهرستان قائم شهر دفن شد.

جعفر قلی رمضانی پدر بهنود رمضانی که خود سابقه ۲۵ سال کار در کادر آزمايشگاهی را دارد در گزارش کوتاه خود با جرس، شرحی از آخرين مشاهدات خود در بيمارستان و مشاهده آثار ضرب و شتم بر پيکر فرزندش می دهد اما در عين حال تاکيد می کند: من همه چيز را به وجدان بيدار جامعه وا می گذارم و درود می فرستم بر شرف کادر پزشکی قانونی که واقعيت را انکار نکرده اند.

    من شب حادثه با پسرم تلفنی صحبت کرده بودم و چون می دانستم فضا کمی نا امن شده بود، از او خواستم که به خانه برگردد، او هم قول داده بود که نيم ساعت بعد به خانه برگردد. اما تنها يک ربع بعد تلفنی به من شد که بايد به بيمارستان می رفتم. وارد بيمارستان که شدم با جنازه ی پسرم روبرو شدم. انگار آسمان روی سرم خراب شده بود همانجا زدم بر سر خودم و….

    آنجا به من گفتند حادثه ای که رخ داده است بر اثر انفجار نارنجک و سوختگی بوده است . من به آنها گفتم من همکار آزمايشگاهی شما هستم. ۲۵ سال سابقه دارم مگر می شود بر اثر سوختگی باشد. کسی که دچار سانحه سوختگی شود دچار چنين وضعيتی نمی شود. آثار کوفتگی و شکستگی دست و پا روی بدنش را ديدم. سرش را که ديدم خيلی ناراحت شدم، همانجا با پزشکان گفتم اين چه وضعی است، چرا می گوييد سوختگی. مگر می شود… خيلی ها که دچار سوختگی می شوند حتی فرصت پيدا می کنند که از شهرستان به تهران منتقل می کنند. مواردی که دچار سوختگی می شود، بعد از چند سال جراحی پلاستيکی به زندگی بر می گردند اما پسرم تمام کرد، اين چه حرفی است… ولی بر خلاف اين نظرهای اوليه بعد خود پزشکی قانونی گواهی کرد مرگ بر اثر صدمات متعدد جسم سخت به سر پسرم بوده و من واقعا درود می فرستم به شرف آن پزشکان که تشخيص دادند و واقعيت را انکار نکردند. .

     کسانی با ما تماس گرفته اند. ما فعلا برای مراسم به شهرستان آمده ايم بايد برگرديم تهران ببينم چکار بايد بکنيم. خود کلانتری ۱۴۷ به ما هم زنگ زده اند و گفته اند که بياييد پرونده را پيگيری کنيد. يعنی کلانتری خودش گزارش قتل تهيه کرده است. کسانی که در بيمارستان بودند، همه اهالی محل بودند و در محل حادثه حاضر بودند واقعيت ها را گفتند. من واقعا نمی دانم چه بايد کرد، پيگيری بکنيم يا نه. دعا می کنم برای هيچ کسی اين مشکل پيش نيايد.

    آنها هم در بيمارستان خيلی متاثر بودند و می گفتند در محل حادثه موتورسواران زيادی بودند که به پسرم هجوم آوردند ابتدا با شوک وارد کردن به پسرم او را به زمين انداختند و بعد ريختند بر سرش و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و فرار کردند. می گفتند حتی يک موتور در محل حادثه جا ماند، همان زمان مردم هجوم آوردند که اين افرادی که حمله کرده بودند را بگيرند ولی يک خودروی سمند آمد و همه آنها را سوار کرد و از محل دور کرد، مردم شماره خودرو را هم گرفتند و تا رسيدند سر بچه ام که او را به بيمارستان منتقل کنند، ديدند که او همانجا تمام کرده. اين واقعيتی است که خود مردم آن منطقه می گويند. حتی پزشکانی که در بيمارستان می گفتند پسرم بر اثر سوختگی جان داد هم خودشان همه آثار ضرب و شتم و آثار کبودی که مردم می گفتند را ديدند. من خودم برای اولين بار که جنازه را ديدم حتی يک آثار زخم هم روی بدن پسرم نبود، آثار شکستگی و کوفتگی را ديدم. خدايا خودت شاهدی، خونی که به ناحق به زمين ريخته شد….

    خدا انشالله به ما صبر بدهد. ما دنبال حاشيه نبوديم و نيستيم. ما داشتيم زندگی مان را می کرديم ولی الان زندگی ما داغون شده است. من سپردم به خدا. مادرش بدتر از من تحملش را از دست داده است. نمی دانم چطور زندگی کنيم. من نتوانستم مادرش را آرام کنم. نمی دانم اصلا مادرش تحمل دارد که ما به تهران برگرديم و خانه ی خالی را ببينيم. چطور می توانيم بپذيريم که پسر جوانم ديگر نيست. گاهی می گويم کاش پسرم دستگير می شد. مگر آقای احمدی مقدم رييس نيروی انتظامی نگفته بود که ما در اين ايام( چهارشنبه سوری) افراد را دستگير می کنيم و در حبس نگه می داريم. اگر پسر من هم کاری کرد ای کاش دستگيرش می کردند… من گله ام اين است که پسر من مگر چه کار کرده بود، اگر جرمی مرتکب شده بود، کاش محاکمه اش می کردند ولی الان زنده بود…. نمی دانم پيگيری کنم به چه نتيجه ای خواهم رسيد . پسرم که زنده نمی شود، اين چيزها ( پيگيری ها) که برای ما فرزند نمی شود . من همه چيز را به وجدان بيدار جامعه وا می گذارم و اگر هر کسی بويی از انسانيت برده باشد، اين واقعه را بشنود متاثر و متاسف می شود.


 


 
 

بهاره هدايت و مهديه گلرو، تا به امروز حتی يک روز به مرخصی نيامده اند و در بند متادون اوين نگهداری می شوند.با اين شرايط سخت، به خانواده هايشان هم اجازه ملاقات داده نميشود
خبرنگاران سبز/سياست/اخبار زندانيان سياسی:
به گزارش خبرنگار کلمه، پس از اينکه مسئولان امنيتی مخالف اعطای مرخصی نوروزی به عده ای از زندانيان سياسی شدند، اينبار حتی مانع ملاقات خانواده بهاره هدايت و مهديه گلرو، دو فعال دانشجويی در تعطيلات نوروزی در زندان شدند. اين در حالی است که آخرين بار، مسئولان قضايی بعد از سه ماه بی خبری ، در تاريخ ۲۶ اسفند، در دفتر معاون دادستان رضايت به ملاقات آنها با همسران خود دادند که اينبار نيز با لجبازی و تصميم گيری های عامدانه، مانع ملاقات شدند.

اين دو فعال دانشجويی که به ترتيب در تاريخ ۹ دی ۸۸ ( بهاره هدايت) و ۱۱ آذر ۸۸( مهديه گلرو) بازداشت شده اند، پس از ارسال پيامی از اوين به مناسبت روز دانشجو به مدت سه ماه ممنوع الملاقات بودند، که باز هم در اولين ديدار نوروزی اوين، نتوانستند با خانواده های خود ملاقات داشته باشند.خانواده های هدايت و گلرو که به تصور پايان يافتن مدت ممنوع الملاقات بودن فرزندانشان صبح امروز به اوين رفته بودند همچنان با ممنوعيت آنها از ملاقات مواجه شدند.

به گفته ی خانواده ها مسئولان هيچ جوابی برای اين اقدام نداشته و فقط گفته اند که تغييری در حکم و دستور ايجاد نشده است.

بهاره هدايت تابستان سال گذشته به نه سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد و تا امروز بدون حتی يک روز مرخصی در بند متادون اوين نگهداری می شود.

مهديه گلرو ديگر فعال دانشجويی نيز تابستان بعد به دو سال حبس محکوم شد.وی نيز که از ابتدای بازداشت به مرخصی نيامده در بند متادون اوين به سر می برد.

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته