-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۶, شنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 


خبرنگاران سبز/تصویر روز:
 
 پيروزی ما شکست هيچ کس نيست
عیدتان مبارک

 
 

مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، در بروکسل خواستار آزادی بی قيد وشرط رهبران اصلاح طلب در ايران شد
خبرنگاران سبز/سیاست/ایران در جهان:
ساعاتی پيش و يک روز پس از صدور قطعنامه برای اعزام گزارشگر حقوق بشری به ايران توسط شورای حقوق بشر سازمان ملل ؛ کاترين آشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا،  در بروکسل خواستار آزادی بی قيد وشرط رهبران اصلاح طلب در ايران شد.ای درحاليست که روز چهارشنبه اتحاديه اورپا ليست پيشنهادی را آماده رای گيری در اين اتحاديه کرده است که در آن نام ۸۰ مقام شناخته شده نظامی و قضائی و دارای سمت در جمهوری اسلامی، در آن ديده می شود.

به گفته مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا، آزادی بی قيد و شرط و فوری ميرحسين موسوی و کروبی ميتواند اين باور را که بازداشت آنها برای فشار بر اعتراضات سياسی معترضين داخلی  بوده است را از بين ببرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل کاترين آشتون گفت" توضيحات تهران در خصوص بازداشت موسوی و کروبی که برای حفاظت از سلامتی آنها ، آنان را بازداشت کرده اند، برای وی بطور کامل قانع کننده نبوده است

گفتنی است ميرحسين موسوی نخست وزير سابق ايران و مهدی کروبی رئيس مجلس اسبق اين کشور دو رهبر اصلاح طلب مخالف، از نيمه فوريه گذشته، پس از دعوت به راهپيمايی در روز ۲۵-۲-۲۰۱۱ برای حمايت از جنبش دمکراسی خواهی در جهان عرب، در حصر خانگی قرار داده شده و سپس بازداشت شدند . 

 
 

هوتن کيان از نهاد های حقوق بشر و بين المللی برای رسيدگی به وضعيت اش درخواست کمک کرد
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/از دیگر رسانه ها: 
روزنامه تايمز لندن درشماره امروز خود بخش هايی از رنج نامه هوتن کيان وکيل مدافع خانم سکينه محمدی را چاپ کرده است که در آن وکيل مدافع خانم سکينه محمدی، در نامه ای به سازمان های حقوق بشر، پرده از وضعيت اسفناک خود برداشته است.

در بخش هايی از اين نامه که به سازمان های حقوق بشری نگاشته شده است وکيل مدافع خانم سکينه محمدی از شکنجه هايی که جمهوری اسلامی در اين مدت بر وی روا داشته اند نظير سوزاندن نواحی از پا، ساق پا، و بيضه های وی که بعد از اين شکنجه ها حتی وی از داشتن پزشک برای درمان محروم بوده است، پرده برداشته است.

هوتن کيان در بخش ديگری از اين نامه آورده است: دوازده دندان من تقريبا به طور کامل توسط ضربات چکمه های بازجوها شکسته شده است. او همچنين ادعا کرده که در آب و هوای سرد شب او را به محوطه زندان برده اند و با شلنگ آتش نشانی وی را خيس نموده و رها کردند. آقای کيان درخواست نامه ای را برای نهاد های حقوق بشر و بين المللی جهت رسيدگی به وضعيت وی تهيه و در اختيار آنان قرار داده است.

 
 

خدايا، ايستاده مردن را نصيبم کن که از نشسته زيستن در ذلت خسته ام!
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده شهدای جنبش سبز:
شهيد سبز ديگری از بين ما رفت که يادآور سهراب و اشکان خرداد پر حادثه بود. او ايستادن مردن را از نشسته زيستن در ذلت بيشتر دوست داشت چرا که خسته از دروغ دولت کودتايی بود عين من عين تو عين شهيد صانع ژاله و.... او رفت ولی به ديگران آموخت برای پر کشيدن پرنده بودن مهم نيست بايد پرواز کردن را آموخت . 

او نيز به مقصد ابدی دوستانش پر کشيد تا برای هميشه در آرامش زندگی کند. چهلمين روزش بود. برادر، پدر و مادرش، دوستان و آشنايانش همه و همه آمده بودند . روحش شاد و راهش مستدام.

 

 
 

فريد طاهری از اعضای نهضت آزادی به مرخصی نوروزی آمد.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/اخبار زندانيان سياسی: 
به گزارش خبرنگار کلمه، فريد طاهری از اعضای نهضت آزادی و داماد مهندس توسلی از اعضای ارشد نهضت آزادی، که در جريانات پس از عاشورا بازداشت شده بود، در حاليکه نامش در ليست مرخصی های ۲۹ اسفند بوده، با ۶ روز تاخير، امروز به مرخصی سه روزه آمد.

وی که از ۲۷ دی ماه گذشته و بدون حتی يک روز مرخصی در زندان به سر می برد در تاريخ ۶ ارديبهشت در دادگاه تجديد نظر به سه سال حبس تعزيری محکوم شده است.


 

 
 

ياد محمد مختاری توسط خانواده و آشنايان وی بر سر مزارش گرامی داشته شد.
خبرنگاران سبز/جامعه/حانواده شهدای جنبش سبز: 
اول فروردين سال ۱۳۹۰، خانواده شهيد محمد مختاری به همراه تعدادی از دوستان و آشنايان او، بر سر مزار وی جمع شدند و با خواندن فاتحه و تبريک عيد، ياد محمد مختاری را در سال جديد نيز زنده کردند.

 







 
 

محکوميتی که اين​ها بين افکار عمومی پيدا کردند به ما اجازه نمی‌دهد که در شورای نگهبان بتوانيم صلاحيت کسانی که رفتار اين افراد را تأييد کردند، برای انتخابات آتی احراز کنيم.
خبرنگاران سبز/سياست/از ديگر رسانه ها:
سخنگوی شورای نگهبان که شایعه برکناری اش بعد از کودتای انتخاباتی شنیده میشد، درخصوص برخی ديدارهای نوروزی با شخصيت‌هايی که هنوز از سوی محاکم قضايی، محکوم نشده‌اند اما مردم تکليف آنها را مشخص کرده‌اند، هشدار داد.

عباسعلی کدخدايی در گفت​وگو با خبرآنلاين در پاسخ به اين پرسش که برخی شخصيت​ها هستند که به رغم اينکه هنوز هيچ محکمه قضايی، ساختارشکنی آنها را تأييد نکرده به عنوان ضد انقلاب خوانده می​شوند. آيا ممکن است نمايندگان فعلی مجلس صرفاً به خاطر ديدار نوروزی با اين اشخاص رد صلاحيت شوند» گفت: مردم تکليف اين افراد را مشخص کرده​اند؛ ديگر اين افراد در جايگاهی نيستند که بخواهند ادعای برگشت به نظام را داشته باشند. مگر اينکه در چهارچوب قانونی برخورد ديگری شود.

وی تصريح کرد: محکوميتی که اين​ها بين افکار عمومی پيدا کردند به ما اجازه نمی‌دهد که در شورای نگهبان بتوانيم صلاحيت کسانی که رفتار اين افراد را تأييد کردند، برای انتخابات آتی احراز کنيم.

 
 



خانواده شهيد اميرجوادی فر امسال نيز همچون دو سال گذشته در نبود فرزنداشان، سفره هفت سينی در کنار مزار ابدی او،تزئيين کردند.
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده شهدای جنبش سبز:
صفحه فيسبوک امير جوادی فر، تصاوير سفره هفت سين خانواده شهيد اميرجوادی فر را که در کنار مزار اين شهيد جنبش سبز، در سال ۹۰، تزئين شده بود را منتشر کرده است. لبخند و بابک ، خواهر و برادر شهيد جوادی فر، حالا سومین بهاری است که در نبود مادر و برادرشان، سفره هفت سین می چینند.


گفتنيست اميرجوادی فر، دانشجوی رشتهٔ مديريت صنعتی دانشگاه آزاد قزوين بود که در روز ۱۸ تير ۱۳۸۸ در محدوده اميرآباد، در جريان تظاهرات اعتراضی مردم پس از کودتای انتخاباتی، توسط لباس شخصی های طرفدار دولت دستگير، مصدوم و در بازداشتگاه کهريزک تحت شکنجه قرار گرفت که طبق توضيح پدر شهيد اميرجوادی فر: از اوين به آنها زنگ زده بودند و گفته بودند بياييد جنازهٔ پسر و جگرگوشه‌ات را از پزشکی قانونی تحويل بگيريد. پسرم بنام امير جوادی لنگرودی پسری بود به دور از جريانات سياسی و فقط عاشق وطن بود همين و بس، پسری مودب و سربه‌زير که به تازگی مادرش را از دست داده بود و عزادار مادرش بود. حال من تنها بايد برايش عزا بگيرم و مادری نيست تا برايش گريه کند.

عيد تمامی شهدا و خانواده شهدای جنبش سبز، مبارک و يادشان گرامی .




 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته