-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

Latest News from Iran Free for 03/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



آزادی بیان- تنها چند ساعت پس از آنکه نسخه پرده ای فیلم اخراجی ها ۳ به تهیه کنندگی و کارگردانی مسعود ده نمکی بر روی اینترنت اپلود و در سایت بالاترین منتشر شد، مسعود ده نمکی در مطلبی در وبلاگ خود از آن با عنوان «قاچاق روشنفکران» یاد کرد.

نمایی از نسخه بد کیفیت اخراجی ها 3

این نسخه که ظاهرا از روی پرده سینما با کادر کج تصویر برداری شده در اغلب موارد با تصاویر فلو و صدای غیر قابل فهم در دسترس تماشاگران احتمالی آن قرار داده شده است، اما عرضه کنندگان این نسخه قاچاقی به آن یک «هشدار سبز» با عکسی از میرحسین موسوی و صدای بلند گیتاری در تمام طول فیلم نیز افزوده اند.

در این هشدار آمده است که «با تحریم چنین فیلم هایی و عدم حضور در سالن های سینما برای تماشای این فیلم حمایت خود را از حرکت آزادیخواهانه سبز مردم ایران اعلام داشته و نگذارید چنین افرادی با سوء استفاده از احساسات مردم نسبت به تاریخ دفاع مقدس اقدام به سودجویی و تحریف واقعیت ها نموده و جیب های خود را مالامال از ثروت های این چنینی و حرام نمایند.»

از این قرار به نظر می رسد اپلود کننده اولیه این نسخه مسلمانی معتقد به نظام جمهوری اسلامی اما طرفدار میرحسین موسوی باشد.

آیا خود ده نمکی یا عوامل دست اندرکار تولید اخراجی ها ۳ این نسخه بدکیفیت را با نام جنبش سبز به روی سایت بالاترین منتشر نکرده اند تا با یک تیر چند نشان بزنند؟

با افزوده شدن لینک اپلود این نسخه در سایت بالاترین، بلافاصله خبرگزاریها و رسانه های داخلی جمهوری اسلامی به انتشار اخبار این «سرقت»  پرداخته و از جمله خبرآنلاین نوشت :

«سایت ضدانقلابی “بالاترین” لینک برخی سایتها را که مبادرت به دانلود فیلم اخراجی های۳کرده اند در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

این اقدام غیراخلاقی در حالی صورت می گیرد که فیلم مسعود ده نمکی پرفروش ترین فیلم نوروز امسال است.»

 

ساعاتی بعد مسعود ده نمکی در وبلاگ خود نوشت: «امشب که  روشنفکر نما ها تنها یک هفته پس از اکران فیلم اخراجی ها نسخه قاچاق  اخراجی ها را بر روی وب سایت ها گذاشتند  همان حس زمان تعطیل شدن نشریه شلمچه به دست  مهاجرانی را دارم».

ده نمکی در این یادداشت کوتاه چندین غلط املایی و انشایی از خود برجای گذاشت اما انگشت اتهام را به سوی معترضان گرفت.

کاربری که این نسخه را به روی سایت بالاترین گذارده در توضیح لینک ش نوشته است: «درسته کپی رایت کار نادرستیه ولی این استثناست بخاطر دلایلی که همتون میدونید باید جای رفتن به سینما دانلود کنید مستقیم ترین دانلود واسه این فیلم این ۱۰۰ % دانلود میشه حجم فیلم ۳۹۲٫۹۴ مگابایت»

از عضویت این کاربر تنها یک روز در سایت بالاترین می گذرد. اما این لینک همچنان پس از گذشت حدود چهارده ساعت در بالاترین داغ مانده است.

با این حال این سوال پیش می آید که آیا خود ده نمکی یا عوامل دست اندرکار تولید اخراجی ها ۳ این نسخه بدکیفیت را با نام جنبش سبز به روی سایت بالاترین منتشر نکرده اند تا با یک تیر چند نشان بزنند؟

نخست، اعصاب تماشاگری را که می خواهد فیلم را قاچاقی ببیند با کیفیت بسیار بد، صدای نامفهوم با موسیقی گیتار تکرارشونده ای که روی آن گذارده اند و تصویر کج، بد کیفیت و فلو خراب کنند.

دوم، جنبش سبز را دزد و قاچاقچی قلمداد کرده و مظلوم نمایی کنند. سوم در صورتی که فیلم به میزان فروش مورد انتظار دست نیافت گناه این امر را تقصیر همین نسخه درب و داغان منتشر شده توسط بالاترین بیندازند و سرانجام چهارم با همین نسخه که در حکم تبلیغ پنهان اخراجی ها ۳ است، برخی از مخاطبان را به سینما بکشانند تا دریابند اصل فیلم چه بوده است.

به این ترتیب به نظر می رسد این بار برخلاف دفعات پیش که قاچاقچیان جهت سود اقتصادی نسخه های باکیفیت و حتی سانسور نشده فیلم های ایرانی را کپی می کردند و روی سی دی در اختیار مشتریان قرار می دهند این بار خود عوامل تهیه فیلم نسخه بد کیفیت و غیر قابل استفاده ای را جهت مصارف سیاسی- اقتصادی روی اینترنت منتشر کرده و از آب گل آلود ماهی می گیرند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته