-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 03/30/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

دولت سوریه برای جدی نشان دادن وعده‌های مقامات عالی این کشور در اجرای اصلاحات ریشه‌ای و اساسی در ساختار سیاسی و اقتصادی سوریه، امروز سه شنبه استعفا کرد.
خبرنگاران سبز/سیاست/از دیگر رسانه ها:
در حاليکه رسانه های تصويری و نوشتاری جمهوری اسلامی، اعتراضات مردم سوريه بر عليه حکومت بشار اسد را در رسانه هايشان به تظاهرات مردمی سوريه در دفاع و حمايت از دولت سوريه اعلام کرده اند و طبق اخبار رسانه های عربی منطقه، سپاه پاسداران با اعزام هزاران تک تيرانداز به سوريه، با دولت بشار اسد برای کشتن مردم سوريه، همکاری کرده است، به دنبال بيش از يک هفته نا آرامی، تلويزيون دولتی سوريه،ساعاتی پيش اعلام کرد که دولت اين کشور استعفا داده و بشار اسد نيز اين استعفا را پذيرفته است. اين استعفا به دنبال فشارهای جنبش اعتراضی در سوريه که در نيم قرن گذشته سابقه نداشته،مورد موافقت بشار اسد قرار گرفته است. با اين تفاصيل دولت بشار اسد بايد با تشکيل گروهی جديد به وعده‌های اصلاحی خود در ساختار سياسی و اقتصادی عمل کند.

قعطن اين تصميم در جهت آرام کردن معترضين سوری با ملاحظات خاصی توسط دولت سوريه و احتمالن همفکری با جمهوری اسلامی،اتخاذ شده است. اما هر آنچه هست بشار اسد، برخلاف رهبر جمهوری اسلامی که حاضر نشد نظر مردم را برای بازشماری مجدد آرا و يا برگزاری مجدد انتخابات زير نظر سازمان های بين المللی بپذيرد، به اولين خواسته مردم يعنی استعفای دولت دست نشانده که وضعيت کشور را شبيه آنچه در ايران ديده می شود، کشانده بود، تن داد.

اين خبر در حالی منتشر شد که پيش از اين دولت اين کشور اعلام کرده بود در راستای تحقق وعده‌های مقامات عالی اين کشور در اجرای اصلاحات ريشه‌ای و اساسی در ساختار سياسی و اقتصادی استعفا خواهد داد.

بر اساس اين گزارش، بثينه شعبان مشاور قدرتمند و بانفوذ رئيس جمهور سوريه، در سخنانی تاکيد کرده بود که تصميمات مهمی برای آينده‌ی کشور گرفته شده که مهمترين آن برداشتن حالت فوق‌العاده است که از زمان کودتای حزب بعث در سال ۱۹۶۳ به رهبری حافظ اسد برقرار بوده است.

استعفای دولت را برخی از ناظران نخستين مرحله از يک طرح اصلاحی در سوريه ارزيابی می‌کنند که قرار است به کنترل اعتراضات مردمی و ادامه تسلط حزب بعث بر سوريه کمک کند.

از سوی ديگر خبرگزاری دولتی سوريه (سانا) گزارش داد که حاميان بشار اسد در شهر جولان که تحت اشغال اسرائيل است، در روستاهای مختلف اين منطقه دست به تظاهرات زده و شعارهايی در حمايت از سوريه و وحدت ملی سردادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری دولتی سوريه، تظاهر کنندگان به رهبری بشاراسد رئيس جمهور سوريه، اعلام وفاداری کرده و حوادث اخير را در راستای برهم زدن اوضاع داخلی اين کشور دانستند.

اين در حالی‌ است که فاروق الشرع معاون رئيس جمهور سوريه، بعد از ديدار با فرستاده ويژه چين به خاورميانه اعلام کرد: بشاراسد به زودی سخنرانی خواهد نمود و به ملت سوريه نسبت به وقايع اخير اطمينان خواهد داد.

خبرگزاری سوريه در خبری ديگر گزارش داد: بشاراسد تماس تلفنی را از سوی ملک عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان، دريافت کرده است که به موجب آن پادشاه عربستان در اين تماس تلفنی بر حمايت کشورش از سوريه در برابر توطئه‌چينی‌ها که با هدف ناامنی‌ و خدشه وارد کردن به روابط ميان رهبران و ملت سوريه است، تاکيد نمود.

اسد همچنين تماس‌های تلفنی را از سوی صباح الاحمد الجابر الصباح امير کويت، حمد بن عيسی آل خليفه پادشاه بحرين، حمد بن خليفه آل ثانی امير قطر، جلال طالبانی رئيس جمهور عراق، دريافت کرد.


 
 

در محل حادثه موتورسواران زيادی بودند که به پسرم هجوم آوردند ابتدا با شوک وارد کردن به پسرم او را به زمين انداختند و بعد ريختند بر سرش و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و فرار کردند.من سپردم به خدا. مادرش بدتر از من تحملش را از دست داده است. نمی دانم چطور زندگی کنيم.خدايا خودت شاهدی، خونی که به ناحق به زمين ريخته شد
خبرنگاران سبز/جامعه/خانواده شهدای جنبش سبز:
مقامات امنيتی که بعد از اعلام اسامی شهدای جنبش سبز در سايت های اينترنتی، با دروغگويی و تکذيب کل خبر، سعی در منحرف کردن افکار عمومی از اصل خبر داشتند، اينبار با سکوت در برابر نحوه شهادت شهيد بهنود رمضانی قراء دانشجوی ترم دوم دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل، که به گفته خانواده و دوستانش، در شب چهارشنبه سوری توسط عده ای از بسيجيان، به شهادت رسيده است، هيچ واکنشی نشان نداده اند.

براساس اين خبر،در بعضی از سايت ها به نقل از عده ای دليل مرگ بهنود،سوختگی بر اثر انفحار نارنجک عنوان شده بود که طبق نظر پزشکی قانونی و مشاهدات دوستان و پدر شهيد رمضانی در بيمارستان، دليل به شهادت رسيدن بهنود، ضربات متعدد شیء سخت بر سر و بدن بهنود،بوده است.همچنين ماموران امنيتی که ديگر آبرويی از اسلام باقی نگذاشته اند، پيکر اين دانشجو را بعد از دو روز به شرطی به خانواده اش تحويل داده اند که پيکر فرزندشان را از تهران خارج کنند. همچنين دوستان او در صفحه فيسبوک بهنود رمضانی گزارش داده اند که نيروهای امنيتی با پاره کردن تصاوير اين دانشجو اجازه ی برگزاری هيچگونه مراسمی در شهر تهران به خانواده شهيد رمضانی نداده بودند و درنهايت پيکر اين دانشجوی متولد ۱۳۷۱ در روز جمعه ۲۷ اسفند در زادگاهش در روستای قراخيل از توابع شهرستان قائم شهر دفن شد.

جعفر قلی رمضانی پدر بهنود رمضانی که خود سابقه ۲۵ سال کار در کادر آزمايشگاهی را دارد در گزارش کوتاه خود با جرس، شرحی از آخرين مشاهدات خود در بيمارستان و مشاهده آثار ضرب و شتم بر پيکر فرزندش می دهد اما در عين حال تاکيد می کند: من همه چيز را به وجدان بيدار جامعه وا می گذارم و درود می فرستم بر شرف کادر پزشکی قانونی که واقعيت را انکار نکرده اند.

    من شب حادثه با پسرم تلفنی صحبت کرده بودم و چون می دانستم فضا کمی نا امن شده بود، از او خواستم که به خانه برگردد، او هم قول داده بود که نيم ساعت بعد به خانه برگردد. اما تنها يک ربع بعد تلفنی به من شد که بايد به بيمارستان می رفتم. وارد بيمارستان که شدم با جنازه ی پسرم روبرو شدم. انگار آسمان روی سرم خراب شده بود همانجا زدم بر سر خودم و….

    آنجا به من گفتند حادثه ای که رخ داده است بر اثر انفجار نارنجک و سوختگی بوده است . من به آنها گفتم من همکار آزمايشگاهی شما هستم. ۲۵ سال سابقه دارم مگر می شود بر اثر سوختگی باشد. کسی که دچار سانحه سوختگی شود دچار چنين وضعيتی نمی شود. آثار کوفتگی و شکستگی دست و پا روی بدنش را ديدم. سرش را که ديدم خيلی ناراحت شدم، همانجا با پزشکان گفتم اين چه وضعی است، چرا می گوييد سوختگی. مگر می شود… خيلی ها که دچار سوختگی می شوند حتی فرصت پيدا می کنند که از شهرستان به تهران منتقل می کنند. مواردی که دچار سوختگی می شود، بعد از چند سال جراحی پلاستيکی به زندگی بر می گردند اما پسرم تمام کرد، اين چه حرفی است… ولی بر خلاف اين نظرهای اوليه بعد خود پزشکی قانونی گواهی کرد مرگ بر اثر صدمات متعدد جسم سخت به سر پسرم بوده و من واقعا درود می فرستم به شرف آن پزشکان که تشخيص دادند و واقعيت را انکار نکردند. .

     کسانی با ما تماس گرفته اند. ما فعلا برای مراسم به شهرستان آمده ايم بايد برگرديم تهران ببينم چکار بايد بکنيم. خود کلانتری ۱۴۷ به ما هم زنگ زده اند و گفته اند که بياييد پرونده را پيگيری کنيد. يعنی کلانتری خودش گزارش قتل تهيه کرده است. کسانی که در بيمارستان بودند، همه اهالی محل بودند و در محل حادثه حاضر بودند واقعيت ها را گفتند. من واقعا نمی دانم چه بايد کرد، پيگيری بکنيم يا نه. دعا می کنم برای هيچ کسی اين مشکل پيش نيايد.

    آنها هم در بيمارستان خيلی متاثر بودند و می گفتند در محل حادثه موتورسواران زيادی بودند که به پسرم هجوم آوردند ابتدا با شوک وارد کردن به پسرم او را به زمين انداختند و بعد ريختند بر سرش و او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و فرار کردند. می گفتند حتی يک موتور در محل حادثه جا ماند، همان زمان مردم هجوم آوردند که اين افرادی که حمله کرده بودند را بگيرند ولی يک خودروی سمند آمد و همه آنها را سوار کرد و از محل دور کرد، مردم شماره خودرو را هم گرفتند و تا رسيدند سر بچه ام که او را به بيمارستان منتقل کنند، ديدند که او همانجا تمام کرده. اين واقعيتی است که خود مردم آن منطقه می گويند. حتی پزشکانی که در بيمارستان می گفتند پسرم بر اثر سوختگی جان داد هم خودشان همه آثار ضرب و شتم و آثار کبودی که مردم می گفتند را ديدند. من خودم برای اولين بار که جنازه را ديدم حتی يک آثار زخم هم روی بدن پسرم نبود، آثار شکستگی و کوفتگی را ديدم. خدايا خودت شاهدی، خونی که به ناحق به زمين ريخته شد….

    خدا انشالله به ما صبر بدهد. ما دنبال حاشيه نبوديم و نيستيم. ما داشتيم زندگی مان را می کرديم ولی الان زندگی ما داغون شده است. من سپردم به خدا. مادرش بدتر از من تحملش را از دست داده است. نمی دانم چطور زندگی کنيم. من نتوانستم مادرش را آرام کنم. نمی دانم اصلا مادرش تحمل دارد که ما به تهران برگرديم و خانه ی خالی را ببينيم. چطور می توانيم بپذيريم که پسر جوانم ديگر نيست. گاهی می گويم کاش پسرم دستگير می شد. مگر آقای احمدی مقدم رييس نيروی انتظامی نگفته بود که ما در اين ايام( چهارشنبه سوری) افراد را دستگير می کنيم و در حبس نگه می داريم. اگر پسر من هم کاری کرد ای کاش دستگيرش می کردند… من گله ام اين است که پسر من مگر چه کار کرده بود، اگر جرمی مرتکب شده بود، کاش محاکمه اش می کردند ولی الان زنده بود…. نمی دانم پيگيری کنم به چه نتيجه ای خواهم رسيد . پسرم که زنده نمی شود، اين چيزها ( پيگيری ها) که برای ما فرزند نمی شود . من همه چيز را به وجدان بيدار جامعه وا می گذارم و اگر هر کسی بويی از انسانيت برده باشد، اين واقعه را بشنود متاثر و متاسف می شود.


 


 
 

بهاره هدايت و مهديه گلرو، تا به امروز حتی يک روز به مرخصی نيامده اند و در بند متادون اوين نگهداری می شوند.با اين شرايط سخت، به خانواده هايشان هم اجازه ملاقات داده نميشود
خبرنگاران سبز/سياست/اخبار زندانيان سياسی:
به گزارش خبرنگار کلمه، پس از اينکه مسئولان امنيتی مخالف اعطای مرخصی نوروزی به عده ای از زندانيان سياسی شدند، اينبار حتی مانع ملاقات خانواده بهاره هدايت و مهديه گلرو، دو فعال دانشجويی در تعطيلات نوروزی در زندان شدند. اين در حالی است که آخرين بار، مسئولان قضايی بعد از سه ماه بی خبری ، در تاريخ ۲۶ اسفند، در دفتر معاون دادستان رضايت به ملاقات آنها با همسران خود دادند که اينبار نيز با لجبازی و تصميم گيری های عامدانه، مانع ملاقات شدند.

اين دو فعال دانشجويی که به ترتيب در تاريخ ۹ دی ۸۸ ( بهاره هدايت) و ۱۱ آذر ۸۸( مهديه گلرو) بازداشت شده اند، پس از ارسال پيامی از اوين به مناسبت روز دانشجو به مدت سه ماه ممنوع الملاقات بودند، که باز هم در اولين ديدار نوروزی اوين، نتوانستند با خانواده های خود ملاقات داشته باشند.خانواده های هدايت و گلرو که به تصور پايان يافتن مدت ممنوع الملاقات بودن فرزندانشان صبح امروز به اوين رفته بودند همچنان با ممنوعيت آنها از ملاقات مواجه شدند.

به گفته ی خانواده ها مسئولان هيچ جوابی برای اين اقدام نداشته و فقط گفته اند که تغييری در حکم و دستور ايجاد نشده است.

بهاره هدايت تابستان سال گذشته به نه سال و نيم حبس تعزيری محکوم شد و تا امروز بدون حتی يک روز مرخصی در بند متادون اوين نگهداری می شود.

مهديه گلرو ديگر فعال دانشجويی نيز تابستان بعد به دو سال حبس محکوم شد.وی نيز که از ابتدای بازداشت به مرخصی نيامده در بند متادون اوين به سر می برد.

 
 

از جمله آثار سروده شده هيلا صديقی که با حال و هوای اتفاقات بعد از انتخابات همخوانی دارد ميتوان به : هنوز عشق وطن در سرت هست، کلاس درس خالی مانده از تو و سبز است دوباره که در وصف شهدای جنبش سبزسروده شده است اشاره کرد.
خبرنگاران سبز/جامعه/فرهنگ و ادب/:
امروز زاد روز میلاد " هيلا صديقی " شاعر، چکامه سرای سبز ايران، بود. وی از آغاز فعاليت اش سعی کرده است محور موضوعات سروده هايش را همسو با لحظه لحظه ی حوادث سياسی و اجتماعی روزگار تطبيق دهد و خود را شريک شادی و غم مردم، قرار دهد و صدای نسلی شود که تبر تقدير بر سبز بودنش می زنند.هيلا صديقی از نسل بی پروای امروز ايران است که به ناچار درون خشم خود زندانی شده است،همان نسلی که به ناچار جام شوکران را سر کشيده و به ناگه از کنارمان پر کشيدند . نسلی که به ناچار اسير پنجه های مدعيان اسلام شده اند.

هيچ يک از اشعار هيلا صديقی، به دليل قدرت تخيل و حضور تعابير و تصاوير بکر و احساس و عاطعه ای گرم و دلپذير، نه تنها حالتی شُعاری ندارند که از عمق و روح و جان او، مايه گرفته و با اتکا بر زمينه ای عينی به کلام در می آيند.

از هيلا دهها شعر گرانقدر و ارزنده که حکايت از شور جوانی بانوی شعرمعاصرايران دارد، منتشر شده است.اگر بخواهيم تاثير پذيری آثار او را در جامعه جستجو کنيم می توان به علاقه مردم به سروده هايش پس از انتخابات رياست جمهوری ايران و حمايت او از مهندس ميرحسين موسوی اشاره کرد.

از جمله آثار سروده شده هيلا صديقی که با حال و هوای اتفاقات بعد از انتخابات همخوانی دارد ميتوان به : هنوز عشق وطن در سرت هست، کلاس درس خالی مانده از تو و سبز است دوباره که در وصف شهدای جنبش سبزسروده شده است اشاره کرد.

 طرفداران هيلا صديقی در صفحه فيسبوک که بزرگترين شبکه اجتماعی است، بعد از شنيدن خبر فراخوانده شدن هيلا صديقی به حفاظت اطلاعات، با علاقه بيشتری پيگير اخبار پرونده سخيفی که حفاظت اطلاعات که همسو با دولت بی فرهنگ تيشه بر مفاخر ادبی ايران ميزنند، هستند و با گذاشتن کامنت های حمايتی از اين شاعر جوان کشورمان، برای همراهی با مردم جامعه، قدردانی و تشکر می کنند.



 
 

هفتم فروردین افشین طاهری با قرار وثیقه 100 میلیونی، از زندان آزاد شد.
خبرنگاران سبز/جامعه/فرهنگ و هنر/اخبار زندانيان سياسی:
به گزارش «رهانا»، افشين طاهری خواننده و آهنگ‌ساز ايرانی که در روز ۲۶ بهمن توسط ماموران امنيتی در منزلش در تهران بازداشت و به زندان اوين منتقل شده بود، روز گذشته پس از اينکه در روزهای پايانی سال برای او قرار وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی صادر شده بود، با پيگری خانواده اش مقدار قرار وثيقه تعيين شده به نصف کاهش پيدا کرد که باعث شد روز گذشته طاهری با توديع قرار وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شود.

 افشين طاهری از سال ۱۳۷۰ فعاليت خود را در موسيقی شروع کرده و در سال ۱۳۸۰ شروع به آهنگسازی و تنظيم موسيقی کرده است.از اتهامات اين خواننده ساخت آهنگ و کليپ در حمايت  از «جنبش سبز» عنوان شده است.از بعد از کودتای انتخاباتی جمهوری اسلامی، هنرمندان زيادی به بهانه حمايت از معترضين و جنبش سبز، يا راهی زندان شده اند و يا از طرف ماموران امنيتی، به برخورد تهديد شده اند که در اين بين می توان به حسين زمان، آريا آرام نژاد، جعفر پناهی، رسول اُف، سيمين بهبهانی و هيلا صديقی شاعر جوانی که در واپسين روزهای سال گذشته، برای پاره ای از توضيحات به وزارت اطلاعات فراخوانده شده بود. 

گفتنی است ماموران در هنگام بازداشت، کامپيوتر، آلات موسيقی و لوازم افشین طاهری را از خانه و استوديوی زيرزمينی وی ضبط کرده و همراه خود برده‌ اند.

 
 

حشمت الله طبرزدی، به۸ سال حبس تعزيری محکوم شده است.
خبرنگاران سبز/جامعه/اخبار زندانيان سياسی:
به گزارش منابع حقوق بشری، بر اساس رای دادگاه تجديدنظر حشمت الله طبرزدی، دبير کل جبهه دموکراتيک ايران، که بلافاصله پس از تظاهرات هواداران جنبش سبز در تاسوعا و عاشورا ۱۳۸۸ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان انتقال داده شده بود، تازگی به تحمل ۸ سال حبس تعزيری محکوم شده است.

بنا به گزارش مجموعه فعالان حقوق بشر، حشمت الله طبرزدی،دبير کل جبهه دموکراتيک ايران، بر اساس رای دادگاه تجديدنظر،به ۸ سال حبس تعزيری محکوم شده است. از اتهام عنوان شده در رای نهايی ايشان، اتهام " اخلال در نظم عمومی " حذف شده است تا بدين وسيله حکم تعيين شده از ۹ سال حبس تعزيری و ۷۴ ضربه شلاق به ۸ سال حبس تعزيری تقليل يابد.

همچنين ۱۰ سال ممنوعيت از فعاليت اجتماعی ايشان از محکوميت قبلی‌اش با اتمام دوران زندان ۸ سال به جريان خواهد افتاد که باتوجه به مدت آزادی بين اين ۲ محکوميت ۲ سال از ان سپری شده است.

قابل ذکر است: بر اساس اشتباهی که مسئولان قاضيی اسفندماه سال گذشته در ابلاغ شفاهی حکم به اين زندانی سياسی داشتند، محکوميت قطعی وی ۷ سال عنوان شده بود؛ چرا که با احتساب ايام بازداشت وی، در حال حاضر ۷ سال از محکوميت ايشان باقی مانده است.

 

 
 

بنابرخبر دريافتی زندانی سياسی محسن دگمه چی شب گذشته به دليل عدم رسيدگی پزشکی و وخامت حالش در بيمارستان جان باخت.
خبرنگاران سبز/حقوق بشر/اخبار زندانيان سياسی:
محسن دکمه چی از بازاريان سر‌شناس تهران،که به اتهام کمک مالی به خانواده‌های زندانيان سياسی بعد از کودتای انتخاباتی، بازداشت شده بود، سرانجام به دليل عدم رسيدگی پزشکی توسط مسئولان زندان رجايی شهرکرج،شب گذشته، در گذشت. مسولين قضايی تنها به دليل اينکه دختر اين زندانی سياسی در قرارگاه اشرفِ عراق حضور دارد، توسط قاضی صلواتی او را مورد محاکمه و بر او ۱۰ سال حبس تعزيری و تبعيد به زندان رجايی شهر کرج تحميل کردند که نهايتن به دليل فشارهای وارده و عدم رسيدگی مناسب و ضعف شديد جسمی، اين زندانی سياسی، درگذشت.

اما فارغ از مسائل سياسی و جناحی، وظيفه مسئولان امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی بود و هست تا سلامتی زندانيان اش را تضمين نمايد و به آنها رسيدگی کند. در مورد پرونده بيماری محسن دمکه چی، بارها پزشگان بهداری رجايی شهر به مسئولان زندان نبود امکانات پزشکی را تذکر داده بودند اما متاسفانه، مسئولان با بی اعتنايی به بيماری اين زندانی سياسی، باعث مرگ او شدند.

بنا بر خبر کانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتی ها، زندانی سياسی محسن دگمه چی در روزهای آخر وضعيت جسمی اش روز به روز وخيم تر می شد ودرد جانکاه لحظه ای او را امان نمی دادو دچار ضعف شديدی شده بود . او ديگر قادربه نشستن بر روی تختخوابش نبود و حدود ۴ هفته قادر به خوردن غذا نبود وی در روزهای آخر حتی نمی توانست مايعاتی مانند شير و آب ميوه بنوشد و هنگام نوشيدن آب با درد های شديدی مواجه ميشد .




 
 

دراين مراجعات که پس از نوروز بارها به طور مداوم انجام شده است، نه تنها هيچ پاسخی به خواست آنها برای ديدار و يا حتی کسب اطلاع از وضعيت پدر و مادرشان به آنها داده نشده، بلکه در برخی از اين مراجعات ماموران امنيتی حاضر با بی ادبی و تندی با اين خانواده بر خورد کرده اند
خبرنگاران سبز/سياست/رهبران سبز:
در حاليکه ۷۲ تن از رهبران سابق جهان تحت عنوان " باشگاه مادريد " نامه ای به علی خامنه ای برای آزادی رهبران مخالف جمهوری اسلامی منتشر کردند، کاترين آشتون مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا، نيز در بروکسل خواستار آزادی بی قيد وشرط رهبران اصلاح طلب در ايران شد.اما کماکان هيچ مقام مسئولی در ايران، خود را موظف به پاسخگويی برای اين آدم ربايی و بازداشت غير قانونی، نمی داند.

به گزارش کلمه پس از آخرين ديدار فرزندان مهندس موسوی با پدر و مادرشان، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد پس از تماس بسيار کوتاه تلفنی در اول فروردين با خانواده، هيچ گونه ارتباط تلفنی ديگر و يا ديداری با آنها نداشته اند و مقامات  مسوول امنيتی، قضايی از ديدار و تماس با فرزندان ممانعت به عمل آورده اند.

به گزارش کلمه، علی رغم مراجعات مکرر خانواده آقای موسوی وخانم دکتررهنورد به مقابل خانه پدری خود واقع در خيابان پاستور، که احتمال می رود بعد از نوروز در آنجا حصر غير قانونيشان ادامه پيدا کرده باشد، با ممانعت ماموران امنيتی موفق به ديدار و يا تماس با پدر و مادر خود نشده اند.

در اين مراجعات که پس از نوروز بارها به طور مداوم انجام شده است، نه تنها هيچ پاسخی به خواست آنها برای ديدار و يا حتی کسب اطلاع از وضعيت پدر و مادرشان به آنها داده نشده، بلکه در برخی از اين مراجعات ماموران امنيتی حاضر با بی ادبی و تندی با اين خانواده بر خورد کرده اند. پس از مواجهه با اين محدوديتها، خانواده آ‍قای موسوی هر بار سلامتی اعضای خانواده، صحبت و پيام های ديگر را با صدای بلند به اميد شنيدن آنها از سوی پدر و مادر در حصرشان فرياد زده اند.

تنها نکته قابل توجه در چند روز اخير، مشاهده وجود تعداد زيادی ميله آهنی جديد برای جوش دادن به در ها وديوارها بوده است، و همچنانکه در عکس زير ديده می شود، درب آهنی دومی نيز که از خيابان قابل مشاهده نيست، در پشت درب قبلی ساخته شده است.

استمرار بی خبری از وضعيت اين بزرگواران باعث افزايش نگرانی ها در مورد سلامت، چگونگی تغذيه، محل دائمی اقامت و برخورداری آنها از امکانات اوليه شده است.

قابل ذکر است که هنوز هيچ ارگان رسمی مسئوليت اين حصر غير قانونی، غير حقوقی و بی سابقه را به عهده نگرفته است.

 

 
 

شهيد عبدالرضا بوحميد‏، امروز در شبکه‌های اجتماعی مجازی، به عنوان قهرمان اعتراضات مردمی در بحرين، به کاربران اينترنت در سراسر جهان معرفی شد
خبرنگاران سبز/سياست/از ديگر رسانه ها:
نماد اعتراضی مردم بحرين امروز رسما به سراسر جهان معرفی شد. شهيد عبدالرضا بو حميد‏ است امروز در شبکه‌های اجتماعی مجازی، به عنوان قهرمان اعتراضات مردمی در بحرين، به کاربران اينترنت در سراسر جهان معرفی شد.

 تصويری از شهيد عبدالرضا بوحميد، بر روی اينترنت منتشر شده است که مربوط به سه دقيقه قبل از شهادت او در حال اعتراض به حکومت ديکتاتوری بحرين است و لحظه بعد از شهادت او که بر روی زمين خون آلود، به شهادت رسيده است.

اين شهيد، اکنون يکی از نمادهای اعتراضات ضد ديکتاتوری در بحرين است، همانند ندا آقا سلطان که از روز شهادتش به عنوان يکی از نمادهای جنبش سبز به جهان معرفی شد.


 
 

ما امنيت‌مان را جدی تلقی می‌کنيم. در اين منطقه بين ايران و همسايگان آن يک اشکال جدی وجود دارد". شيخ خالد همچنين گفته است: آنها در کشور خودشان مشکل جدی دارند و بايد به آن رسيدگی بکنند و دست از سر ما بردارند!
خبرنگاران سبز/سیاست/ایران در جهان/
سياست خارجی جمهوری اسلامی اين روزها ميزان نيست. يا بيش از اندازه با دخالت در امور بحرین، افراط می کند و يا با سکوت و وارونه جلوه دادن اعتراضات مردم سوریه نسبت به دولت دیکتاتوری بشار اسد، تفريط ميکند. بطور مثال رسانه های دولتی، تظاهرات ميليونی معترضين سوريه در دمشق را در جهت حمايت از دولت بشار اسد، اعلام کرده اند.

اما به دنبال اظهار نظر عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس با بيان اينکه جمهوری اسلامی به عنوان مدافع حقوق مردم معترض بحرين نمی‌تواند در برابر تجاوز نظامی عربستان سکوت کند،وزير امور خارجه بحرين، در اظهار نظری شديداللحن که تحليل‌گران آن را "بی‌سابقه‌ترين اظهارنظر مقام بحرينی در مورد ايران" می‌دانند، گفت: اگر ايران دست از بازی خود برندارد، می‌تواند منتظر رويارويی باشد.
در همین راستا، امروز مبارک الوعلان، نماينده مجلس شورای ملی کويت جمهوری اسلامی ايران به "نفوذ خزنده و برنامه ريزی شده" در کويت متهم کرد و از وزير کشورش درباره افزايش شمار کارکنان ايرانی و فعاليت سفارت ايران در اين کشور سوال کرد.

اين اظهار نظر امروز وزير امور خارجه بحرين در حالی مطرح می شود که پيشتر، حمد العامر، معاون وزير خارجه بحرين، با بيان اينکه : «اين لابی‌گری ايران دخالت در امور داخلی پادشاهی بحرين و رفتاری عجيب است که به مثابه نقض حاکميت بحرين به‌شمار می‌آيد، به ادامه دخالت های ايران هشدار داده بود.

شيخ خالد بن حمد الخليفه، وزير خارجه بحرين در گفت ‌وگو با وال استريت ژورنال، تهديد کرد: اين دخالت‌ها می‌تواند به يک رويارويی تبديل شود.وی افزود: تهديد از جانب ايران می‌تواند در دوران اختلافات عميق بين ايران و همسايگان عرب آن در منطقه خليج فارس "تا هر سطحی" افزايش يابد.

شيخ خالد گفت، "آنها می‌توانند در ايجاد يک رويارويی اشتباهاتی مرتکب بشوند". او افزود، "کارزار ايران عليه ما در اين مرحله سياسی است، ولی می‌تواند هر آن وضعيت متفاوتی داشته باشد"

بحرين اتهامات مبنی بر دست داشتن تهران در اعتراض‌ها را افزايش داده و پادشاه حمد بن عيسی آل خليفه، حاکم اين کشور، روز يکشنبه با اشاره سرپوشده‌‌ای به ايران گفت، دولت توطئه ترور چند دهه‌ای توسط بيگانگان را خنثی کرده است.

شيخ خالد گفت، تنش‌های منطقه‌ی‌ای کشور را به اتخاذ اقداماتی جهت حفاظت از خود وادار نمود. او گفت، "ما امنيت‌مان را جدی تلقی می‌کنيم. در اين منطقه بين ايران و همسايگان آن يک اشکال جدی وجود دارد". شيخ خالد همچنين گفته است: آنها در کشور خودشان مشکل جدی دارند و بايد به آن رسيدگی بکنند و دست از سر ما بردارند!

 
 

شهرداری تهران در اقدامی پر هزينه به نصب و سپس جمع آوری بيلبوردهايی تبلیغاتی سال جهاد اقتصادی که توسط رهبری جمهوری اسلامی، برای سال ۹۰ نام گذاری شده بود، پرداخت.
خبرنگاران سبز/جامعه/اعتراض سبز:
هر ساله ميلياردها تومان از پول بيت المال هزينه بيلبوردهای منقوش به رهبر جمهوری اسلامی می شود. طبق سنن سالیان گذشته، بعد از نام گذاری نمادين يک ساله کشورتوسط رهبری نظام ، توسط شورای انقلاب فرهنگی و ستاد تبليغات اسلامی و سپس شهرداری استان ها، بيلبوردهای تبليغاتی اين سال ، در سرتاسر خيابان های کشور، نصب می شود که به اين هزينه ها، بيلبوردهای تبليغاتی سفرهای استانی رئيس دولت را نيز اضافه کنيد.

اما از بعد از انتخابات، به دليل حمايت رهبری نظام از احمدی نژاد و عدم موافقت علی خامنه ای با تکرار انتخابات، جمعی از هوادارن جنبش سبز با پرتاب گوله های سبز رنگ، بر روی تصاوير رهبری و رئيس دولت،به نوعی اعتراض خودشان را نشان دادند و از آنجاييکه امسال توسط رهبر جمهوری اسلامی به نام جهاد اقتصادی " نام گذاری شده است، مردم با مقايسه با وضعيت ساليان گذشته خود با وضعيت اقتصادی امروزشان، به ناتوانی دولت به مهار تورم و شعارهای توخالی مسئولين نظام، با گلايه نگاه ميکنند.

به گزارش ميزان خبر،شهرداری تهران پس از پايان سخنرانی رهبری، ده‌ها بيلبورد که حاوی تصاوير رهبر جمهوری اسلامی و نام گذاری سال جديد به نام جهاد اقتصادی در سطح شهر نصب کرده بود را به در خواست مسئولان امنيتی يک شبه جمع آوری و تصاويری از گل و سبزه که با حال و هوای بهار نزديکی دارد، جايگزينی اين بيلبورد‌ها کرد.

بنا به گزارش‌های رسيده به «ميزان خبر» تحليل مقامات امنيتی از بازخورد منفی افکار عمومی موجب درخواست از شهرداری تهران برای جمع آوری اين بيلبورد‌ها بوده است.

 گفتنی است طرفداران جنبش سبزمشهد، همچنين برای نشان دادن اعتراض خود به فيلم تمامن سفارشی اخراجی های ۳، به بيلبوردهای اين فيلم نيز گلوله های سبز رنگ پرتاب کرده اند. 



 
 

درهمين راستا، دوستان شهيد بهنود رمضانی با ارسال ايميلی به خبرنگاران سبز،افتتحاح صفحه فيسبوک اين شهيد جنبش سبز، را اعلام کرده اند.
 خبرنگاران سبز/جامعه/از دیگر رسانه ها:
هر شهروند يک رسانه . اين شعاری بود که در زمان انتخابات توسط مهندس ميرحسين موسوی، توصيه شد. از بعد از کودتای انتخاباتی به دليل نبود رسانه ای فراگير و پلمپ شدن روزنامه های قلم سبز، اعتماد ملی و ديگر رسانه های اطلاح طلبان توسط اقتدارگرايان، وظيفه اطلاع رسانی رسما به عهده فعالين جنبش سبز گذاشته شد. برای اولين بار نيز اين جوانان ايرانی بودند که نقش هر شهروند يک خبرنگار را ايفا کردند و با ارسال ويديوهای خود بر روی پرجمعيت ترين رسانه دنيا " اينترنت "، نمای جديدی از اين رسانه محبوب را به جهانيان نشان دادند.

اما به دليل دروغ و شايعه پراکنی های اقتدارگرايان در رابطه با تعداد و نحوه کشتن شدن معترضين سبز، اين وظيفه دوستان، آشنايان و نزديکان شهيدان جنبش سبز است که به رسم احترام، نگذارند خون شهدای جنبش سبز توسط دستگاه دروغ پراکن کودتاگرايان، پايمال بشود. به ياد داريم که خانواده ترانه موسوی به دليل تهديد نيروهای امنيتی، حاضر به افشاگری نشدند پس وظيفه اطرافيان و کنشگران جنبش سبز است که با تهيه گزارش موثق و اطلاع رسانی به موقع، همانند آنچه در اين مدت بر جنبش سبز گذشته است، افدام کنند.

در هيمن راستا، دوستان شهيد بهنود رمضانی با ارسال ايميلی به خبرنگاران سبز،افتتحاح صفحه فيسبوک اين شهيد جنبش سبز، را اعلام کرده اند.

صفحه يادبود شهيد بهنود رمضانی 

 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته