-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۸۹ مهر ۱۲, دوشنبه

Posts from Khodnevis for 10/04/2010

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



نه سال زندان برای طبرزدی

دادگاه این فعال سیاسی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی پیر عباس برگزار شد. براساس حکم دادگاه،  حشمت الله طبرزدی، به اتهام  اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت داخلی کشور و اهانت به رهبر جمهوری اسلامی، به ۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.


طبرزدی   روز ۷ دی ماه ۱۳۸۸، پس از تظاهرات هواداران جنبش سبز در روز عاشورا  توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان منتقل شد. ماموران امنیتی با ارائه حکمی، همچنین به تفتیش منزل وی پرداختند و وسایل شخصی و کامپیوتر این فعال سیاسی را همره خود بردند. 


وی که در سال‌های ابتدایی دهه شصت عضو دفتر تحکیم وحدت بود، در سال ۱۳۶۳ به همراه برخی دیگر «اتحادیه  ‎دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و ‏مراکز آموزش عالی» را تاسیس کرد. او از هواداران جدی جمهوری اسلامی و از جمله آیت الله خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی بود و برای اولین بار از عنوان «امام خامنه‌ای» استفاده کرد و مروج طرح مرجعیت خامنه‌ای بود.

 

 با آغاز تورم شدید در دوران هاشمی‌رفسنجانی، طبرزدی به منتقد وی تبدیل شد و در دوران پس از دوم خرداد نیز به یکی از منتقدان جدی رهبر جمهوری اسلامی بدل گشت . او در سال‌های پایانی دهه هفتاد دست به تاسیس «جبهه دموکراتیک ایران» زد.


طبرزدی بیش از ۹ سال حبس در زندان و و بازداشت در بازداشتگاه‌های سپاه و وزارت اطلاعات را پشت سر گذاشته است. او توسط قاضی حداد به ۱۰ سال محرومیت از حقوق اجتماعی و تبعید نیز محکوم گردیده است.


 


گنجی: اسلام فقاهتی، همان اسلام استثمارگرایانه است

گنجی در سخنان خود با تقسیم‌بندی بحث خود، با اشاره به مدعیات برخی افراد، درباره اتمام جنبش سبز، با برشمردن دلایل این افراد، اتمام تظاهرات خیابانی در داخل و خارج، سکوت (زندانی بودن، خروج از کشور و مرخصی به جای زندان) چهره‌های شاخص جنبش، از دست دادن امکانات رسانه‌ای، شکاف بین رهبران جنبش، سرکوب جنبش از سوی حاکمیت و مشکلات فرهنگی جامعه  را از جمله دلایل مخالفان برای اعلام اتمام جنبش دانست.


وی با مطرح کردن‌این مساله که «‌آیا جنبش سبز شکست خورد و دود شد و به هوا رفت؟» گفت: «پاسخ به‌این پرسش در گرو توجه به مسائل گوناگونی- از جمله نکات روش شناسانه پیرامون معنای دقیق "جنبش‌های اجتماعی"،جایگاه جنبش،علل زمینه ساز و دارای تأثیر درازمدت، عوامل کوتاه مدت و روزمره و...- است.»


گنجی با اشاره به‌این نکته که نهضت ازادی‌خواهی‌ایرانیان از زمان مشروطه آغاز شده است، اعلام کرد که «نمی‌توان جنبش دموکراسی خواهی مردم‌ایران را به جنبش سبز تقلیل داد.»


این روزنامه‌نگار مقیم آمریکا با اشاره به لزوم درس گرفتن از شکست‌ها و پیروزی‌ها و تاکید بر نگرش بلند مدت به پروژه گذار به دموکراسی، به بحث حضور در خیابان‌ها پرداخت و گفت:«فتح خیابان‌ها یکی از ارکان جنبش‌های دموکراسی خواهی است. اما استفاده‌ی از یک تاکتیک واحد به شیوه‌ی کاملا نادرست، امکان تداوم ندارد. اصل اساسی جنبش‌های دموکراسی خواهانه، اصل غافلگیری است. باید از تاکتیک‌هایی استفاده شود که رژیم خودکامه را غافلگیر سازد»


وی با اشاره به برخی از بحران‌های موجود در حاکمیت جمهوری‌اسلامی، اضافه کرد: «برساختن‌ایدئولوژی جدید برای موجه‌سازی زمام‌داری فقیهان، امکان پذیر نیست. نظریه‌ی ولایت فقیه از اول فاقد پشتوانه‌های عقلایی - دینی بود. آن نظریه، تمامی‌جاذبه‌های اولیه - بازگشت به گذشته‌ی طلایی - عدالت ساده‌ی مدعایی خود را از دست داده و به سرکوب و زندان و شکنجه و اعدام تقلیل یافته است. دموکراسی دینی، مردم‌سالاری دینی و دولت دموکراتیک دینی سرابی بیش نیستند.»


گنجی با اشاره به سخنن اخیر محسن کدیور، از روشنفکران دینی، چنین گفت:«منفعت طلبی‌های صنفی - ایدئولوژیک بدان منتهی شده تا برخی از مروجان «اسلام فقاهتی»‌ این نظام را اسلام چند بعدی/چند ساحتی قلمداد کنند.‌ آیا اکثریت مسلمان‌ها(برادران اهل تسنن) که خمس نمی‌پردازند، اسلام‌شان اسلام تک ساحتی است؟ اما فقیهان که سهمی‌ از درآمد مردم را به خدا، سهم دیگری را به پیامبر و سهم دیگری را هم به امام اختصاص داده و هر سه‌ی آنها را متعلق به امام زمان دانسته که در عصر غیبت باید به خودشان (صنف روحانیت) پرداخت شود، اسلام‌شان، اسلام چند بعدی/چند ساحتی است؟ ... برابری آدمیان، مبنای مشترک دموکراسی و حقوق‌بشر است. همه می‌توانند و باید کار کنند و از دست رنج خود زندگی کنند، نه آن‌که اکثریت مردم کار کنند و فقیهان از طریق برساختن نظام تبعیض - استثمار زندگی کنند. آخر چه فضیلت - معنویتی است که «شما کار کنید، به ما بدهید تا بخوریم». آدمی‌که کار نمی‌کند، نه تنها «انسان تک ساحتی» است، بلکه «استثمارگر» است. چنان اسلامی، «اسلام استثمارگرایانه» است، نه «اسلام چند ساحتی.»


وی با اشاره به سقوط رژیم سلطنتی در سال پنجاه و هفت، گفت: «امید حالتی حاضر و آماده‌ی در فضا نیست. امید را باید ساخت. درست کردن امید، از راه تبدیل آرزوهای بزرگ به اهداف صورت می‌گیرد. اهداف را باید با امکانات موجود داخلی و بین المللی سنجید. برخی آرزوها، اگر چه ممکن است آرزوهای اخلاقا موجهی باشند، اما لزوما به هدف‌های اصلی منتهی نمی‌شوند. فرض کنید همین امشب ‌آیت‌الله علی خامنه‌ای بمیرد. بعد چه خواهد شد؟ ‌آیا دموکراسی فرا خواهد رسید؟ مگر‌ آیت‌الله خمینی فوت نکرد؟ پس از مرگ او چه اتفاقی افتاد؟ از کجا معلوم که با مرگ علی خامنه‌ای وضعیت از آنچه هست بدتر نشود؟ فرض کنیم که رژیم جمهوری اسلامی ‌همین فردا سرنگون شود.‌ آیا با رفتن‌ این رژیم، نظام دموکراتیک ملتزم به آزادی و حقوق بشر جایگزین رژیم سلطانی فقیهانه خواهد شد؟ مگر رژیم شاه سرنگون نشد و حاصل آن چیزی جز رژیم جمهوری اسلامی‌از کار در آمد.»


گنجی در قسمتی از سخنان خود با اشاره به لزوم تشکیل «میز مخالفان» اضافه کرد: «میز مخالفان مرکب از نمایندگان اقشار مختلف اجتماعی (کارگران، زنان، دانشجویان، معلمان، روزنامه‌نگاران، اقلیت‌ها، چهره‌های ملی و...) است. درباره ی موضوع مذاکرات (مطالبات حداقلی و حداکثری، مواضعی که به هیچ وجه نباید از آنها کوتاه آمد، مواضعی که می‌توان از آنها کوتاه آمد، امتیازاتی که باید گرفت، امتیازاتی که باید داد،سازش و توافق و غیره)؛ در میز مخالفان گفت و گو و تصمیم گیری می‌شود. البته اعضای میز مخالفان کسانی هستند که حداقلی از پایگاه اجتماعی را با خود دارند.گام نهادن در راه تشکیل میز مخالفان،یکی از عواملی است که به ساختن امید کمک می‌کند. میز مخالفان، جنبش دموکراسی خواهی را از بی برنامگی، فقدان استراتژی و تاکتیک‌های مناسب نجات خواهد داد.»


وی در سخنان خود همچنین به بحث اعدام‌های سال ۶۷ نیز اشاره کرد: «ناامیدی تا حدود زیادی محصول فروپاشی اعتماد است. بدون اعتماد، نه کار جمعی امکان پذیر است و نه می‌توان هیچ برنامه‌ای را پیش برد. اعتماد بربادرفته را دوباره باید آفرید، برساخت، خلق کرد. گفت‌وگوی جمعی درباره‌ی گذشته (اصل انقلاب، اعدام‌ها، کردستان، گنبد، انقلاب فرهنگی، اشغال سفارت آمریکا، جنگ‌ایران و عراق، سرکوب‌ها و قتل عام ۶۷، قتل‌های زنجیره‌ای و...)، راه حل‌ایجاد اعتماد، خلق امید و درست کردن آکتور سیاسی است. در فرایند گفت و گو بازیگر سیاسی ساخته می‌شود تا در میز مخالفان در مقابل زمامداران خودکامه قرار گیرد و بتواند فرایند مذاکره و سازش را پیش برد.»


وی پرسش امروز جامعه از دید خود را چنین تبیین کرد:«پرسش ما هم‌این است: چرا یک ملت به دنبال ‌آیت‌الله خمینی رفت؟ چرا ملتی درگیر فرایند باطل خشونت شد و به سیاه چاله‌ی خشونت‌ورزی سقوط کرد؟ چرا تسخیر خشونت‌آمیز دولت به گفتمان مسلط تبدیل شد؟ چرا همه، جز نوادری، خواهان اعدام فوری زمام‌داران پیشین- با نادیده گرفتن کلیه‌ی ضوابط دادرسی عادلانه - بودند؟ چرا کشور هشت سال درگیر جنگی شد که صدها هزار کشته و معلول به ارمغان آورد و میلیون‌ها تن در‌این خودویران‌گری ملی مشارکت فعال داشتند؟ چرا همان‌ها که در در دوران قبل از انقلاب در دانشگاه‌ها با رژیم حاکم مبارزه می‌کردند، پس از انقلاب در برابر هم قرار گرفتند و انقلاب فرهنگی به یکی از مکان - زمان‌های رویارویی آنان تبدیل شد؟ چرا اشغال سفارت آمریکا به پروژه‌ای ملی تبدیل شد، تا جایی که گروه‌هایی مهمترین راهبرد آن دوران را تشکیل جبهه ی ضد امپریالیستی به رهبری امام خمینی اعلام کردند؟»


 


علیرضا بهشتی هم با وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد

 

به گزارش  کلمه، مشاور ارشد میرحسین موسوی که از دی‌ ماه سال ۱۳۸۸ در بازداشت موقت به سر می‌برد، پس از تحمل چندین ماه زندان، یازده مهر  با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بهشتی شیرازی از رزمندگان  دوران جنگ هشت ساله و دبیر هیات دولت در دوره میرحسین موسوی بود. وی در دوره بیست ساله سکوت و سانسور موسوی  به فعالیت‌های فرهنگی پرداخت. بهشتی با بازگشت موسوی به عرصه انتخابات در قامت مشاور وی به عرصه سیاست بازگشت.

بهشتی رئیس انتشارات روزنه است که در سال‌های بعد از جنگ کتاب‌های فرهنگی سیاسی زیادی را منتشر کرد.


 


انبطال

 

انبطل ینبطل انبطال

شیخ قضا مخلصتم بی سووال

زیر لوای تو قضا راست شد

هیچ مبادت ز گمان‌ها خیال

وقف شد و صیغه شد و صرف شد

«جامع» آزاد جنوب و شمال

لیک ندانند کنی «منبطل»

با سخنت عقد پدر جد زال

انبطل ینبطل انبطال

شیخ قضا مخلصتم بی سووال

حامی آزادی فکر و عمل

حاکم شرع است، ستم؟ شد محال

بهر سرودن نه کسی نفی و حبس

بهر شنیدن نه به زنجیر و چال

دادستانت بستاند به داد

حق هرانکس که ندارد ریال

انبطل ینبطل انبطال

شیخ قضا مخلصتم بی سووال

 

 

دانه درشتت چو ببیند کند

دامن آلوده ز ترست مبال

ترس تو در جان دروغ آوران

‫صنعت بهتان و ریا در زوال

چونکه شدی قاضی اعظم رسید

میوه‌ی عدل ار چه بدی چند کال

 انبطل ینبطل انبطال

شیخ قضا مخلصتم بی سووال


 


آلبوم جدید کیوسک: «سه تقطیره: زنده در یوشیز»

 

این آلبوم را شاید بتوان اولین آلبوم ضبط زنده ایرانی‌ در این سبک نامید، از آنجایی که اکثر قریب به اتفاق گروه‌های ایرانی‌ ساکن ایران حق اجرا ندارند ضبط اجرای زنده عملا در ایران منتفی است و گروه‌های ایرانی‌ بیرون از ایران نیز به دلایل مختلف تا به حال اقدام به چنین کاری نکرده بودند. کیوسک به عنوان گروهی بّر آمده از جریان موسیقی  زیرزمینی ایران با ارائه این آلبوم سعی‌ دارد توجه مخاطبین را به «موسیقی» و «متن» و عمق ارزش‌های هنری این جریان معطوف کند نه به حاشیه‌های آن.

کیوسک در ماه نوامبر در ۱۰ شهر کانادایی و اروپایی کنسرت خواهد داشت که برنامه این کنسرت‌ها تدریجا اعلام خواهد شد.

 


 


۹ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای حشمت‌اله طبرزدی


دادگاه موارد اتهامی حشمت الله طبرزدی را اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرایم بر ضد امنیت داخلی کشور و اهانت به مقام معظم رهبری اعلام کرده است.

حشمت‌الله طبرزدی از تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۸۸ و پس از حوادث روز عاشورا بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی در اردیبهشت‌ ماه با اعتراض به اعدام پنج زندانی سیاسی که از جمله آن‌های فرزاد کمانگر معلم کرد بود، به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

طبرزدی شانزده شهریور۱۳۸۹  با انتشار بیانیه‌ای  اخرین  دادگاه  برگزار شده را غیر عادلانه خواند و گفت: «من نمی‌توانم چنین محکمه‌ای را منصفانه و عادلانه بدانم. این محکمه فرمایشی و در جهت اراده‌ی دستگاه امنیتی و در خدمت حکومت است. من البته حق خود می‌دانم از طریق محاکم بین المللی و بی‌طرف، در مقابل حکم دادگاه و رفتار دستگاه امنیتی- قضایی، حق‌خواهی و علیه آمرین و عاملین اصلی سلب حقوق و مظالم وارده، اعلام جرم و تقاضای جبران ضرر و زیان مادی و معنوی کنم.»


 


مانورمشترک بسیج در نقش فتنه گر و یگان ویژه ناجا برای آمادگی مقابله با اعتراضات خیابانی


 

 در روز جمعه، سردار احمدی مقدم فرمانده کل نیروی انتظامی از مقابله با شورش‌های احتمالی سخن گفته بود که در پی هدفمند سازی رخ خواهد داد. البته معلوم نیست شورش‌های احتمالی بعد از افزایش قیمت‌ها و بحران بنزین شبیه اعتراض‌های آرام جنبش سبز خواهد بود یا نه؟

 

 

 

 

 


 


احمدی‌نژاد خطاب به آمریکا: مرده‌شور شما را ببرد

بنا به گزارش خبرگزاری‌ها از جمله «ایلنا» رئيس دولت در در مراسم افتتاح ۱۰۰۲ واحد مسكوني در قالب پروژه «مسكن مهر»،  از برنامه‌هاي دولت براي پايين‌ آوردن قيمت مسكن سخن گفت و درباره برنامه‌های دولت برای کاهش قیمت مسکن گفت و آرزو کرد که «هر ایرانی، یک خانه ویلایی، ولو نقلی» داشته باشد، اماقسمت زیادی از سخنان خود را به سیاست‌های آمریکا اختصاص داد.

 

احمدی‌نژاد در سخنان خود بار دیگر به حمایت آمریکا از  اسراییل در منطقه حمله کرد: «از ۶۰ سال پیش به بهانه هولوکاست، ملت فلسطین، اردن، لبنان، سوریه، مصر و حتی ایران را تهدید می‌کنند. آن‌ها یک سگ وحشی را در منطقه رها کرده و به بهانه آن می‌خواهند ملت‌های منطقه را بچاپند.»

 

به گزارش «خبرآن‌لاین»، وی با اشاره به انفجارهای یازده سپتامبر در آمریکا، افزود: «امروز نیز ماجرای یازده سپتامبر را آغاز کرده‌اند که اگر دیر اقدام می‌کردیم این مساله نیز مقدس‌ترین مساله جهانی شده و دیگر کسی نمی‌توانست در رابطه با آن اظهار نظر کنند. آنها به خونخواهی یازده سپتامبر جنایت‌های فجیعی را در منطقه انجام داده و سوال‌های بسیاری را بی‌پاسخ گذاشتند»

 

احمدی‌نژاد هفته گذشته با حضور در سازمان ملل و سخنرانی در مجمع عمومی، تلویحان انفجارهای یازده سپتامبر را به دولت آمریکا نسبت داد و خواستار آن شد که کمیته تحقیقی، به جست‌وجو درباره شواهد  جزییات این قضیه بپردازد.

 

وی با اشاره به سخنان مسوولان آمریکایی برای مذاکره با ایران و همچنین روی میز بودن همه احتمالات برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران، اضافه کرد: «به خود جرات داده و ملت ما را تهدید می‌کنند و می‌گویند راه حل‌ها روی میز است، مرده شور خودتان، چهره‌تان و میزتان که دنیا را به لجن کشیده‌اید ببرد. فکر کرده‌اند دنیا بی‌صاحب است و به بهانه آن هرگونه که بخواهند می‌توانند بازی کنند.»

 

احمدی‌نژآد همچنین با انتقاد از حضور آمریکا در منطقه، اعلام کرد: «دوره شما تمام شده و جنایت‌هایی که می‌خواستید انجام دهید، انجام داده‌اید. بساط خود را جمع کرده و از منطقه بروید. چرا فکر می‌کنید قیم منطقه هستید؟ البته ما می‌دانیم که شما به دنبال نفت و ثروت منطقه ما هستید.»

 

وی اضافه کرد:« اشغال‌گران منطقه اگر با پای خود از منطقه خارج نشوید، ملت‌های منطقه شما را با اردنگی از منطقه خارج خواهند کرد.»

 

وی همچنین به انتقاد از وجود «خفقان» در آمریکا پرداخت و گفت: «سنگین‌ترین خفقان در آمریکا وجود دارد. آنها با جنجال رسانه‌ای و تبلیغاتی کارهای خود را مثبت و صحیح جلوه می‌دهند. در آنجا اعلام کردم که کجای دنیا به خاطر اظهارنظر اخراج می‌شوند. امروز استکبار جهانی شکست‌های خود را از حرکت و مقاومت ملت ایران می‌داند و به همین دلیل به شدت عصبانی بوده و هر کاری که از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد.»

بعضی از خبرگزاری‌های دولتی کلمه «مرده‌شور» را از متن خبر حذف کرده‌اند.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته