-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

Posts from Khodnevis for 06/24/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ما در اعتصاب غذا هستیم

 

 

 

به تازگی و با اعلام اعتصاب غذای دوازده نفر از زندانیان بند سیصد و پنجاه اوین و هفت نفر از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر ، صفحه‌ای در فیس‌بوک با عنوان« ما در اعتصاب غذا هستیم» آغاز به کار کرده‌است و تا الان ۲۶۰ نفر از سراسر جهان به این کمپین پیوسته و دست به اعتصاب غذا زده‌اند. در این میان  زندانیان سیاسی سابق و فعالین مدنی بسیاری نیز اعلام کرده‌اند که به اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند

کوهیارگودرزی ،زندانی سابق، دانشجوی اخراجی و فعال حقوق بشر که دست به اعتصاب زده‌ در این باره می‌نویسد:«دوازده زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به جانباختن هدی صابر و هاله سحابی در اعتصاب غذا بسر می‌برند.شش تن از زندانیان سیاسی رجایی‌شهر نیز اعلام کرده‌اند در همراهی با زندانیان اوین اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند یادمان باشددست‌کم نیم و یا بیش از نیمی از تٱثیر اعتصاب غذا بسته به عملکرد و فشار رسانه‌ای‌ست تنهایشان نگذاریم.»

 

 

 

 

 


 


دستگیری دو تن از یاران «مشایی»؛ نوبت او نزدیک است؟

 

دو روز پس از استعفای «محمد شریف ملک‌زاده» از سمت معاونت وزارت امور خارجه، ظهر امروز خبر رسید که وی پس از تفهیم اتهام بازداشت شده است. این خبر را ابتدا فارس به نقل از یک مقام آگاه منتشر کرد. ملک‌زاده در حال حاضر دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور است.

 

ملک‌زاده چندی پیش از سوی صالحی وزیر امور خارجه به سمت معاونت مالی و اداری این وزارت‌خانه منصوب شد که این انتصاب با واکنش تند نمایندگان مجلس روبه رو شده و وزیر امور خارجه را در آستانه استیضاح قرار داد. هر چند که پس از استعفای ملک‌زاده موضوع استیضاح وزیر امورخارجه نیز منتفی شد.

 

همچنین در این رابطه اسماعیل کوثری نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مهر گفت که دلیل بازداشت ملک‌زاده، پرونده‌های زیاد تخلفات اداری و مالی او در قوه قضاییه بوده است.

 

ملک‌زاده از مدیران اسبق دانشگاه آزاد و مشاور جاسبی رئیس این دانشگاه بوده است که با روی کار آمدن دولت نهم معاونت مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را به عهده گرفت. همچنین وی مدتی ریاست هیئت مدیره شرکت نفت ایرانول را در دست داشت. با انتقال مشایی از سازمان میراث فرهنگی به دفتر ریاست جمهوری، ملک‌زاده نیز به همراه وی به پاستور آمد. رئیس شورای صیانت از حقوق شهروندی ایرانیان خارج از کشور و در ادامه دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از جمله مسئولیتهای وی در این دوره است.

 

 رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان حامی رهبر ایران، وی را به همراه مشایی و بقایی اضلاع  مثلثی می دانند که مرکزیت «جریان انحرافی» را تشکیل می دهند. جریان انحرافی نامی است که حامیان آیت‌الله خامنه‌ای برای نام بردن از نزدیکان احمدی‌نژاد استفاده می‌کنند.

 

همچنین در خبری دیگر در حالی که تنها ساعتی از دستگیری ملک‌زاده می گذشت، فارس خبر داد که یکی دیگر از نزدیکان مشایی به نام علی اصغر پرهیزكار بازداشت شده است. پرهیزکار مدیرعامل منطقه آزاد اروند است.

 

فارس از وی به عنوان یکی از یاران قدیمی مشایی در رادیو تهران نام می‌برد و نوشته است که پرهیزکار در زمان ریاست مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مدیرعامل صندوق تازه‌ تأسیس حفظ و احیای آثار تاریخی می‌شود و با انتصاب حمید بقایی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، پست مدیرعاملی كانون اتومبیلرانی و جهانگردی را از آن خود می‌كند. وی سپس به مدیریت عاملی منطقه آزاد اروند منصوب می‌شود.

 

در واکنش به این بازداشت‌ها رسانه‌ها، از احتمال بازداشت قریب الوقوع «رحیم مشایی» خبر می‌دهند. این در حالی است که حامیان احمدی‌نژاد و شخص او هنوز واکنشی به این اخبار نداشته‌اند. تنها وبسایت «هفت صبح» که گفته می‌شود توسط مشایی اداره می‌شود در اقدامی جالب، شعر معروف «گیرم که می زنید... گیرم که می برید»، از «خسرو گلسرخی» را منتشر کرده و آن را به ملک‌زاده تقدیم کرده است.

 

«آفتاب» نیز در تحلیلی، عملکرد آتی احمدی‌نژاد را بررسی کرده است و نوشته است که «آیا او رفتار اردیبهشت ماه خود در خانه نشینی و قهر را تکرار خواهد کرد یا به تاسی از سید محمد خاتمی اقدام به نامه نگاری و درخواست از رهبر انقلاب برای دخالت در این پرونده و صدور حکم حکومتی برای آزادی نزدیکان وی خواهد کرد؟» دو گزینه‌ای که با توجه به اتفاقات پیشین از جمله بی‌اعتنایی احمدی‌نژاد به حکم حکومتی آیت‌الله خامنه‌ای در جریان برکناری وزیر اطلاعات، هیچکدام نتایج مطلوبی برای احمدی نژاد در پی نخواهد داشت.


 


محکومیت تارا سپهری‌فر به ۷ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق

پرونده‌ی این فعال دانشجوی در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب و به ریسات قاضی پیرعباس مورد رسیدگی قرار گرفت. این در حالی است که حتی وکیل وی نیز در جریان تشکیل چنین دادگاهی قرار نداشت و دادگاه به صورت غیابی چنین حکمی صادر کرده است.

براساس رای صادر شده، سپهری‌فر به اتهام تبانی و اجتماع علیه‌ امنیت کشور به ۵ سال حبس، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱ سال حبس، به اتهام اختلال در نظم عمومی به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. علاوه بر این، دادستانی تهران وثیقه‌ای که برای آزادی وی در اسفند ۸۸ سپرده شده بود را نیز ضبط کرده است.

تارا سپهری‌فر در اعتراضات پس از انتخابات دو بار بازداشت شده بود. وی نخستین بار در تیرماه سال ۸۸ بازداشت و مدت یک هفته را در زندان اوین سپری کرد. او برای بار دوم در تاریخ ۲۰ بهمن ۸۸ بازداشت و پس از گذراندن بیش از یک ماه در زندان و چند روز مانده به عید نوروز، با قرار وثیقه آزاد شد.


 


اوایل هفته آینده هفت نفر در قم اعدام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی برزگر گنجی، دادستان عمومی و انقلاب قم، روز پنج شنبه، ۲ تیرماه، در گفت‌‌وگو با خبرنگاران گفت: «پرونده تمامی این افراد مربوط به سال‌های گذشته بوده است که امسال حکم آنها نهایی و اجرا می‌شود.»

دادستان عمومی و انقلاب قم گفته است احکام اعدام پنج نفر از آنها "به صورت یکجا" در زندان مرکزی قم اجرا می‌شوند.

گفته می‌شود تقاضای عفو این افراد که اتهام آنها «مواد مخدر صنعتی» است رد شده  و احکام آنها قطعی شده است.

به گفته مصطفی برزگر گنجی این افراد به جرم حمل انواع مخدر به اعدام محکوم شده‌اند.

این مقام قضایی استان قم در مورد اجرای حکم اعدام دو «قاچاقچی» گفته است که پرونده آنها مربوط به «بی‌نظیرترین و سنگین‌ترین محموله مواد مخدری است که تا کنون در قم کشف شده است.»

این احکام سال گذشته در دادسرای عمومی و انقلاب قم تائید شده است.

مقامات قضایی جمهوری اسلامی تا این لحظه اسامی این افراد و جزئیات بیشتر پرونده‌های آنها را اعلام نکرده‌اند.

پیش‌تر برخی از مدافعان حقوق بشر نسبت به این احتمال که ممکن است در بین افرادی که با عنوان «قاچاقچی موارد مخدر» اعدام می‌شوند افرادی هم با جرایم سیاسی وجود داشته باشد ابراز نگرانی کرده‌اند.

رشد فزاینده آمارهای رسمی اجرای احکام در ایران طی یک سال گذشته باعث نگرانی بسیاری از دولت‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر شده است.

سازمان عفو بین الملل، در تازه‌ترین گزارش خود، به افزایش اعدام‌ها در ایران در کنار سایر موارد نقض حقوق بشر در کشور اشاره کرده است.

در این گزارش که در اردیبهشت ماه منتشر شد، با اشاره به اعلام‌های رسمی مقامات جمهوری اسلامی، اجرای ۲۵۲ مورد اعدام در سال گذشته تایید شده است.

عفو بین الملل اما بر اساس «گزارش‌های موثق دریافتی» می‌گوید ۳۰۰ نفر دیگر در همین دوره زمانی اعدام شده‌اند.

پیشتر وزارت امور خارجه کشورهای بریتانیا و آمریکا در گزارش‌های سالانه خود با اعلام آمارهای مختلف نسبت به رشد فزاینده آمار اعدام در ایران هشدار داده بودند.


 


دل‌نوشته بهاره هدایت از زندان اوین

همسر بهاره  هدایت، «‌امین احمدیان»‌، عکسی از یک دستمال کاغذی با دست خط بهاره هدایت در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده ‌است. بهاره هدایت فعال دانشجویی و زنان، از  دهم دی ماه سال هشتاد و هشت بدون حتی یک روز مرخصی با حکم نه سال و نیم زندان بسر می‌برد. چندی پیش به همت گروهی از فعالین مدنی و سیاسی، کمپینی به مناسبت تولد وی برگزار شد و به نام بهار در شهرهایی از ایران و جهان‌، درخت‌هایی کاشته شد. در زیر متن نامه بهاره هدایت به همسر خود را می‌خوانید:

دلم می‌خواد بدونم کجایی،چطور روزهایت می گذرند، ساعت چند از خواب بیدار میشی؟ کی میرسی شرکت، چی می پوشی؟ کی ها حموم میری؟ حوصله داری؟ هوا برات گرمه یا سرد؟ اگه هوا آلودست یا غبارآلود تو احساسش می کنی؟ دلم می خواد بدونم با چی میری شرکت؟ دلم می خواد بدونم نور راه پله های خونمون چطوره؟ یادم رفته گفته بودی سنگ های ساختمونمون چه رنگیه؟ دلم می خواد بدونم کجا می خوابی؟ لباسهات رو چطوری میشویی؟ با کیا این مدت آشنا شدی که من نمی شناسم؟ با کیا دعوا کردی که من خبر ندارم ،چی می خونی؟ چی گوش میدی؟ هنوزم تا سپیده صبح سر اینترنتی؟ دلم می خواد حال و روزگارت رو بدونم‌، می خوام بدونم از کجا خرید می کنی؟ تره بارتون کجاست؟ میوه میخوری اصلا؟ تابستون شده‌، طالبی و زردآلو و توت فرنگی و گوجه سبز و هندوانه خوردی؟ خوشمزه بودند؟ دوست داشتی؟ دلم می خواد بدونم هنوزم اگه چای بعد از ظهرت دیر بشه سر درد میگیری؟ هنوز موبایلت شارژ تموم می کنه؟ هنوز فراموشش می کنی؟هنوز صبح ها سرت رو زیر شیر دستشویی میشوری؟ هنوزم گاهی ماست با نون خشک می خوری؟ هنوزم برای خودت یه کیف و پیراهن نو نخریده ای؟ دلم می خواد بدونم وقتی به من فکر  می کنی به چی فکر میکنی...دلت می خواد چی بدونی..اصلا کی ها به یاد منی؟ وقتی برام خرید می کنی به چی فکر می کنی؟ از گذشتمون چی یادت مونده؟ حواست به سالگردهامون هست؟ می دونی اول و دوم تیر ۸۲ اولین باری بود که من اومدم مجیدیه؟ و پنجم و ششم تیر ۸۱ اولین باری بود که اصفهان رو به من نشون دادی؟

یادت هست روزهایی رو که خیابون ها رو گز می کردیم که با هم باشیم؟ یادت مونده غروب های پارک ساعی رو؟ یادت مونده زاو رو؟ یادت مونده اون قدیم ها که من رو می بردی دربند؟ یادت مونده بار آخر با احمد رفته بودیم..بهار ۸۷؟

یادت مونده دستپختم رو؟ خودم که دیگه یادم نیست..یادت هست رفتیم ریز به ریز اسباب اثاثیه مون رو خودمون خریدیم؟ یادت هست سال تحویل ۸۷ رو...یادت هست رفتیم شمال..رفتیم دریا؟ احمد هم بود..یادت میاد ۱۶ خرداد ۸۱ رو که باهام اتمام حجت کردی و عتاب کردی که برم دنبال زندگیم؟ یادته بار اولی که خرداد ۸۵  از اوین آزاد شدم؟ یادت هست ۱۸ اسفند ۸۵ را رفتم شورای مرکزی؟..یادت هست ۱۷ مرداد ۸۶ روزی که غروبش آزاد شده بودم توی پاگرد راه پله خونه پدرم گفتی: یه کم دیگه صبر کن..گفتی که توی این یه ماه تازه فهمیدم که بدون تو نمی تونم زندگی کنم؟..۱۷ اسفندمان رو یادت هست؟..هست می دانم..هفت سال و نیم پیش بود..

امین دلم برای همه چیز تنگ شده...برای همه چیز..بند بند وجودم از این دلتنگی درد می‌کند...خسته‌ام از این همه آرزوهای کوچک که خفه‌ام می کند...حسرت...حسرت..می‌دانی چیست؟ می‌دانم که می‌دانی..اما نمی‌دانی چه حالیست که توی این قفس لعنتی مانده باشی و در عرض یکسال سه نفر را از پیش چشمت تا زیر خاک بدرقه کرده باشی!! که دو نفرشان و بخصوص این آخریشان فرشته صفت‌هایی بودند مثال زدنی...نمی‌دانی چه حالی‌است...کاش ندانی هم...

دلم آغوش آرام تو را می خواهد...تا ابد

بهار تو

۱۸ خرداد ۹۰
از اوین


 


هشت سوال از آقای بنی‌صدر


ترجمه کتاب ولایت فقیه خمینی توسط خود خانم آقای بنی صدر شروع شد


سوال اول
آیا آقای بنی صدر این کتاب رو نخونده بودن؟
اگر خونده بودن، چرا خطرات  تفکرات نهفته در  اون کتاب رو بصورتی شفاف برای مردم  مطرح نکردن و از خمینی جواب صریح نخواستن؟ و اگر نخونده بودن، چرا کسی رو که از تفکراتش خبر نداشتن برای ایران و ایرانی بعنوان شخصی معتمد معرفی کردن؟
..............


آقای بنی‌صدر در خانواده یک معمم بدنیا اومدن و از طفولیت  با آخوندها نشست و برخواست داشتن


سوال دوم
داستان اطفاء شهوت با طفل شیرخوار آقای خمینی رو امروز همه میدونن، اما این نظریه به هیج وجه مال ایشون نبود و ایشون هم فقط تایید و تکرار می‌کرد
با توجه به این مسئله و با اشاره دوباره به پیشینه ایشون آیا نباید ملت ایران توقع داشته باشن که جناب بنی‌صدر دست کم رساله خمینی رو خونده بودن، قبل از اینکه ایشون رو بعنوان معتمد به ملت ایران معرفی کنن؟
..............


به تایید مکرر آقای بنی صدر، صحبتهای خمینی در عراق و پاریس، حرفهای آقای  خمینی نبوده، بلکه ترجمه های آقای بنی صدر و یزدی بعنوان مشاوران و سخنرانان خمینی بوده، یعنی  حرفهایی بوده که خود این دو مشاور ( یزدی / بنی صدر) تفسیر به رای  میکردن و در « دهان» خمینی میگذاشتن!


سوال سوم
این کار ایشون، یعنی حرف گذاشتن در دهان کسی که قراره بعنوان رهبر و ناجی  به یک ملت معرفی میشه تا چه حد با اتیک و اخلاق همخونی داره؟
این کار آقای بنی صدر در به بیراهه کشوندن ملت ایران چقدر تاثیر داشته و آیا اگر زمان برگرده، آقای بنی صدر دوباره دست به تفیسر و ترجمه حرفهای خمینی خواهند زد؟ اگر آره چرا و اگر نه چرا؟
..............


در نوشته ها می‌خونیم که دختر ایشون خانم فیروزه بنی‌صدر در سن بسیار پایین  نوجوانی (‌۱۵ سالگی)  به ازدواج آقای رجوی در اومدن

 

سوال چهارم
آشنایی این دو قبل از اجرای خطبه  عقد چه مدت بوده؟
با توجه به همکاری ایشون با مسعود رجوی و ازدواج های «آلترناتیوی» آقای رجوی، اولا 
ایشون تا چه حد در این ازدواج دخالت داشتن  و  آیا امروز بنظر ایشون درسته که یک دختر بچه  ۱۶ ساله ازدواج بکنه؟

این سوال از این جهت مطرح میشه که اولا یک ریئس جمهور، بعنوان یک سرمشق اجتماعی باید بتونه رفتارهاش رو توضیح بده و در ثانی  در جهان آزاد نظیر آمریکا مسائل خانوادگی خانم پیلن هم زیر ذره بین رفته و سیاستمدارهای ما هم باید به این مسائل عادت کنن
.................


آقای بنی صدر اعلام کردن که  لائیک / سکولار هستن، اما هنوز اسم روزنامه  ایشون  انقلاب اسلامیه


سوال پنجم
روزنامه آقای بنی صدر که نمایانگر افکار و اهداف  آقای بنی صدر هم هست چطور میتونه هم اسلامی باشه و هم با سیاست مربوط و هم لائیک / سکولار؟
..............


در مقاله مصاحبه اخیر ایشون، جناب بنی صدر مسئولیت رو به گردن مردم ایران میگذارن و از مردم میپرسه که تا کی میخوان شاهد جنایات باشن و کاری نکنن!


سوال ششم
آیا بنظر ایشون، ملتی که هیچ آلترناتیو مشخصی رو در پیش رو نداره مقصره و یا اپوزیسیونی که از هیچ فرصتی برای همکاری کردن استفاده نمیکنه؟
نظر ایشون در خصوص رهبری و مدیریت چیه؟
..............


کشور ایران تشکیل شده از تفکرات و گرایشهای مختلف.


سوال هفتم
آیا ایشون اذعان میکنن که در این کشور مشروطه خواه و سوسیالیست  هم هست؟ اگر آری،  آیا اگر روزی شرایط انتخابات آزاد فراهم بشه، آیا ایشون برای دوستداران سلطنت و مشروطه خواهان  و سوسیالیست‌ها (و البته دیگران) هم این حق رو قائله که اونها هم به عنوان یک گزینه در انتخابات حاضر بشن؟
اگر اکثریت مردم در یک چنین انتخاباتی مثلا اعلام کردن که مایل به داشتن سیستم پادشاهی (‌و یا سوسیالیستی) و یا پادشاهی سوسیالیستی نظیر سوئد / نروژ در ایران هستند، آقای بنی‌صدر چگونه به نظر مردم احترام خواهد گذاشت؟
..............


در کشورهای آزاد نظیر آمریکا اگر کوچکترین خطری امنیت ملی رو تهدید کنه، تمام گروه های میهن پرست اختلافهای کوچک رو کنار میگذارن و دست در دست هم متحد میشن


سوال هشتم
بطور مشخص و با ذکر شرایط مشخص( شرط اول، شرط دوم) ، چه اتفاقی باید بیافته و شرایط ایران چطور باید بشه تا جناب بنی صدر دست همکاری مثلا آقای رضا پهلوی رو بفشارن؟


با احترام
شهرام فریدونی
از جانب خیلی ها که از این بیمسئولیتی های اپوزیسیون خسته اند


 


یک مرجع تقلید گفت سکوت مراجع به دلیل فشارها و تهدیدهاست

در حالی که پس از انتخابات جنجالی ریاست جمهوری ۸۸، بسیاری از علما و روحانیون ذی‌نفوذ مهر سکوت بر لب زدند و حتی در برابر خواسته‌های مستقیم و غیر مستقیم آیت‌الله خامنه‌ای هم لب به سخن نگشودند، اینک آیت‌الله دستغیب می‌گوید این سکوت به دلیل فشارها و تهدیدهایی است که پیرامون «مراجع و علما» وجود دارد.

به گزارش وب‌سایت حدیث سرو که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله دستغیب است، این مرجع تقلید ساکن شیراز در جلسه سخنرانی هفتگی خود در مسجد قبا گفت برخی از علما و روحانیون که در جهت منافع مردم حرف نمی‌زنند «به معناى بدبودنشان نیست، بلکه به دلیل تحت فشار بودن آنان است.»

وی با اشاره به اینکه مراجع و علما نیز به موقع حرف خواهند زد و اقدام خواهند کرد افزود «فقهایى هم که صحبت نمى‏‌کنند، به معناى بدبودنشان نیست. وقتى احاطه‏‌شان کرده ‌اند و تهدیدشان مى‏‌کنند، چه بگویند؟ ما ترسی از چیزى نداریم، شاید آن‌ها [مراجع] نگرانی‌هایی داشته باشند اما به موقع خود آن‌ها هم حرف مى‌زنند و اقدام مى‏‌کنند.»

پس از انتخابات ریاست جمهوری مراجع تقلید ایران با اشارات تلویحی مخالفت خود را با انتخاب احمدی‌نژاد و نیز سرکوب‌های پس از انتخابات اعلام کردند، اما هیچگاه بطور مشخص اقدام یا سخنی علیه حاکمیت و سرکوب‌های عریان سال ۸۸ نداشتند؛ تنها دو نفر از مراجع، آیت‌الله صانعی و آیت‌الله دستغیب از مراجع تقلید بارها نسبت به وضعیت جمهوری اسلامی انتقاد کردند و آیت‌الله خامنه‌ای را متهم کردند که از راه امام فاصله گرفته است. همچنین دو روحانی ذی‌نفوذ دیگر یعنی آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی، در مخالفتی ضمنی با شرایط موجود از امامت جمعه قم استعفا دادند.

آیت‌الله دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود به حبس خانگی سران سبز اشاره کرد و آزادی آنها را جزو خواسته‌های «مومنین و دوستان جمهوری اسلامی» دانست.

وی گفت: «خواسته ‏هاى مؤمنین و دوستانى که جمهورى اسلامى را مى‏‌خواهند این است که موسوى و کروبى آزاد شوند. مبادا کروبی که خود از روحانیت است بدست روحانیت گزندى ببیند، همچنین آقاى موسوى، سید اولاد پیغمبر که همیشه با متانت سخن گفته و توهینى به کسى نکرده است یا سایر زندانیان سیاسى که خیلى چیزها در موردشان نقل شده!»

این روحانی منتقد حکومت همچنین با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با زندانیان سیاسی گفت که این برخوردها و ضرب و شتم‌ها «مطابق قانون و شرع نیست.»

آقای دستغیب با اشاره به حکومت روحانیون در ایران که به ادعای وی بسیاری از آنها هم به درجه «اجتهاد» نائل شده‌اند گفت «در حکومتی که مدعی اسلامیت است، وقوع حوادثی نظیر کشته‌شدن هاله سحابی و هدی صابر مصداق بارز وهن اسلام و مرجعیت است.»

این مرجع تقلید در ادامه به سرکوب مردم سوریه توسط دولت اسد اشاره کرد و گفت «ثروت‌های مملکت باید برای مردم هزینه شود، نه اینکه به سوریه فرستاده شود تا در جهت سرکوب مردم معترض سوریه استفاده گردد. آیا باید به سوریه برود تا بر سر مردم آنجا بزنند؟»

آیت‌الله دستغیب پس از انتخابات ریاست جمهوری به یکی از منتقدان ثابت حکومت تبدیل شد که بارها بدون نام بردن از آیت‌الله خامنه‌ای، از رهبری جمهوری اسلامی هم انتقاد می‌کند.

در واکنش به انتقادات او، شهریور سال گذشته عده‌ای از لباس شخصی‌ها، بعد از راهپیمایی روز قدس به مسجد قبا حمله کردند و شمار زیادی از شاگردان و نزدیکان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده‌ای را هم بازداشت کردند.

آقای دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری است که یکی از عمده‌ترین وظایف این مجلس، نظارت بر کار رهبری جمهوری اسلامی است. اما در نشست اخیر مجلس خبرگان، برای آقای دستغیب، دعوتنامه شرکت در جلسه خبرگان ارسال نشد و وی ناگزیر به این جلسه نرفت.

این مرجع تقلید چندی قبل با اشاره به اینکه اگر کسی به دلیل «ترس از غیر خدا» انتقاد نکند مشرک است، گفت که به انتقادات خود ادامه خواهد داد و سکوت نخواهد کرد.


 


با وجود زندانیان سیاسی، صحبت از انتخابات بی‌معنا و خیانت به خون شهداست

اعلامیه سبز: همانگونه که مستحضرید، دیدارهایی جهت گرم کردن تنور انتخابات آتی و بازگرداندن مشروعیت نداشته و بر باد رفته استبداد ولایت فقیه در روزهای گذشته به انجام رسیده است که از آن میان می‌توان به دیدار هاشمی رفسنجانی و اعضای موتلفه و همچنین دیدارهایی پنهانی بین لاریجانی ریاست مجلس فرمایشی و بعضی دیگر از اصلاح‌طلبان حکومتی و همچنین صحبت‌های جسته و گریخته تعدادی از عناصر معلوم‌الحال اشاره نمود. این تحرکات زنگ‌های خطر را در خیانت به خون شهدای راه آزادی از هم اکنون به صدا در آورده است. 

به برکت تلاش‌های دو ماهه سربازان بی‌شمار جنبش آزادی‌خواهی و جنبش سبز، بالاخره معرفی سخن‌گو به عنوان اولین گام در راستای شفاف‌سازی از عمل‌کرد شواری غیبی هماهنگی محقق گردید. امری که به سیاق بسیاری از اصلاح‌طلبان حکومتی چندان خوش نیامد چرا که ابتکار عمل را عملاً از دست عزیزان غیبی، خارج نمود!

با تلاش‌های شبانه روزی، اکنون برای اولین بار در فضای سیاسی کشور قطبی از اصلاح‌طلبی در حال تشکیل است که دارای اصولی حداقلی (شرایط پنج گانه میرحسین موسوی و رفع حبس آقایان کروبی و موسوی)  برای شرکت در انتخابات هستند که لزوم تقویت صدای این دسته از اصلاح‌طلبان دارای اصول را در راستای جلوگیری از انحراف جنبش آزادی‌خواهی از اهداف حق‌طلبانه به امری سرنوشت ساز بدل می‌کند. اعلامیه سبز این دسته از اصلاح‌طلبان که در این برهه زمانی مشخصاً توسط آقایان واحدی و امیرارجمند، مشاوران و سخنگویان رهبران دربند جنبش سبز نمایندگی می‌شوند را با نام اصلاح‌طلبان اصیل خدمت شما عزیزان معرفی نموده است. برای توضیحات بیشتر در این ارتباط می‌توانید به مطالب «اصلاح‌طلبی حکومتی و اصلاح طلبی اصیل» و «اصلاح‌طلبان حکومتی را بشناسیم» مراجعه نمایید.

اگرچه به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان حکومتی از لحاظ تعداد در شورای غیبی هماهنگی در اکثریت هستند ولی از لحاظ وزن اجتماعی پایگاهی بسیار ضعیف دارند و از این رو حرکت اصلاح‌طلبی اصیل در صورت شجاعت و اعلام مواضع صریح، طیف اصلاح‌طلبان حکومتی را به دنبال خود حرکت خواهد داد.

مجدداً تاکید می‌گردد که در شرایطی که میرحسین موسوی و مهدی کروبی و دیگر زندانیان سیاسی در سیاه‌چال‌های نظام منحوس ولایت فقیه به سر می‌برند و شرایط پنجگانه میرحسین موسوی تحقق نیافته است، هرگونه صحبت از شرکت در انتخابات به منزله خیانت به خون شهیدان محسوب گشته و عناصر معلوم‌الحال حکومتی و بویژه آن دسته از اصلاح‌طلبان حکومتی که در راستای گرم کردن تنور انتخابات گام بردارند پیشاپیش پیوستگی خود را به اردوگاه دیکتاتور اعلام کرده و سرنوشت خود را با لاشه متعفن و رو به مرگ دستگاه ارتجاعی ولایت فقیه پیوند داده‌اند.   

در پایان اعلامیه سبز ضمن هشدار نسبت به حرکات مشکوک بخشی از اصلاح‌طلبان حکومتی در مورد انتخابات آتی مجلس، مجدداً از تمامی همرزمان در جبهه عظیم آزادی‌خواهی تقاضامند است، با تقویت صدای اصلاح‌طلبان اصیل، در میدان عمل به مبارزه با حرکات مشکوک عناصر معلوم‌الحال حکومتی برخاسته و یاری خود را از جریان اصیل و مردمی در این مقابله سرنوشت ساز دریغ ننمایند.

 

به امید ایرانی، آباد، آزاد و سربلند و برای تمامی ایرانیان


 


گیرم اصلاح‌طلبها کاندید هم شدن‌، کی می‌خواد بره رأی بده‌؟!

 

علی لاریجانی در یک دیدار محرمانه که ظاهراً زیر پتو اتفاق افتاده و برای همین هم تمام عالم و آدم از نتیجه‌ی آن با خبر شده‌اند با تعدادی از اصلاح طلبهای "معتدل" برای شرکت در انتخابات دیدار و گفتگو و گاوبندی کرد. توضیحاً اینکه اصلاح طلب معتدل به کسی اطلاق می‌شود که همیشه روی دمائی که جمهوری اسلامی می‌خواهد ثابت مانده باشد نه عین خاتمی یک روز منهای ده درجه فرداش بالای چهل درجه در نوسان باشد. البته ما از حضور اصلاح‌طلبها در انتخابات شدیداً حمایت می‌کنیم چون جمعاً با تعداد هیچ رأی وارد هیچ جائی نمی‌شوند و بلکه زد و اینجوری شد و جمع کردند رفتند پی کارشان دیگر هم برنگشتند‌. هر چند که اگر جمهوری اسلامی جمع کرد و رفت اینها هم حتماً جمع می‌کنند می‌روند‌. بر این اساس با خودمان فکر کردیم حالا گیرم و اینها کاندید هم شدند‌، کی اصلاً در انتخابات شرکت می‌کند که حالا به اینها رأی هم بدهد ؟ به همین مناسبت تصمیم گرفتیم پنج تا پیش بینی انجام بدهیم با این توضیح که عموماً هر وقت ما پیش بینی می‌کنیم دقیقاً همه جور اتفاقی در همه جای جهان می‌افتد الا اینهائی که ما گفتیم‌:

 

پیش بینی‌های ما :

 

۱.      اصلاح طلبها کاندید می‌شوند و خاتمی بر ضرورت حفظ نظام از طریق شرکت در انتخابات تاکید می‌کند . بمدت دو روز کشور بدلیل کمبود فحش خواهر مادر با بحران جدی مواجه می‌شود و سه روز بعد خاتمی می‌گوید دیکتاتور ، به پایان سلام کن !

 

۲.      کلاً بیست هزار نفر در این انتخابات پر شور شرکت می‌کنند که طبیعتاً توسط دوربین‌های صدا سیما مجهز به فن آوری تولید مثل تبدیل به میلیونها نفر می‌شوند . این بیست هزارتا دقیقاً همانهائی هستند که در تمام اجتماعات خودجوش صد دفعه ریختشان را دیده‌ایم دهن یکیشان هم خیلی گشاد است‌. اینها اگر که قرار بود به اصلاح‌طلب‌ها رأی بدهند الآن اینقدر اتوبوس سواری‌شان خوب نشده بود تهران را هم هنوز ندیده بودند .

 

۳.      در هر حالش جهت مورد استناد قرار گرفتن در سخنرانی‌های بعدی احمدی نژاد در سازمان ملل کلاً پنج اصلاح‌طلب وارد مجلس می‌شوند : یکی نماینده توابع ... ، یکی ... و بر... و ... ، یکی نماینده پیازچه ، یکی اونجای سفلا و اونجا علیا ، یکی هم نماینده سیرتاپیازشهر که بعداً روابطش با امریکا از طریق جان.اف.کندی فاش و زندان می‌شود . خب ، الآن باید خوشحال باشیم که اصلاح طلبها رفته‌اند مجلس ؟!

 

۴.      شورای نگهبان راه سبز که ارده شیر امیر ارجمند سخنگویش هست ولی عضوش نیست در اطلاعیه‌ی باشکوهی از ملت می‌خواهد تا بمنظور تشویق اصلاح طلبها در انتخابات بروند پشت بام نیم ساعت تکبیر بگویند . البته هیچکس نمی‌رود و هیچ تکبیری هم گفته نمی‌شود ولی بعد از انتخابات که همان اتفاقهائی می‌افتد که قبلاً قرار بوده بیفتد همین شورا در اطلاعیه بعدی تاکید می‌کند که شرکت در انتخابات خیانت است به قرآن . حالا هی برو بگو داداش شب بخیر ، انتخابات یکماهه تمام شده .

 

۵.      این انتخابات البته واقعاً اهمیت دارد . دولت برای باقی ماندن حتماً باید مجلس را تصرف بکند مجلس هم دقیقاً به همین دلیل و دلایل دیگری که از بیت می‌رسد باید دولت را نابود بکند . خب اینها که اینقدر تمیز دارند همدیگر را جارو می‌کنند من واقعاً نمی‌فهمم اصلاح طلبها این وسط چه می‌گویند ؟ بجای اینکارها و قرار مدار با لاریجانی خب یکدفعه بردارند نامه بدهند در انتخابات از دارد و دسته‌ی لاریجانی حمایت بکنند . یعنی هنوز هم همینقدر صداقت را ندارند ؟ بقول بابک داد : ای بمیری !


 


گروه کیوسک در حمایت از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند
 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به khodnevis-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به khodnevis@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته