-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۹, پنجشنبه

Latest News from 30Mail for 06/30/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

احمدرضا رادان:
1390/4/8

احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، تهدید کرده است که کسانی که پس از جمع آوری تجهیزات ماهواره ای توسط ماموران، بار دیگر از این تجهیزات استفاده کنند «به دادگاه معرفی می شوند.»

آقای رادان عصرسه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهركرد افزود: «نیروی نتظامی در این موارد با اخذ مجوز قانونی، حکم ورود به منازل این افراد را دریافت و علاوه بر جمع آوری این تجهیزات، افراد خاطی را به عنوان تکرار جرم به مراجع قضایی معرفی می کند.»

وی همچنین درباره «مرحله نخست» برخورد نیروی انتظامی با شبکه‌های خارج از کشور گفت: «آنچه در این مرحله مدنظر نیروی انتظامی است، برخورد با تجهیزات دریافت امواج ماهواره از جمله دیش هایی است كه در معرض دید عموم قرار گرفته اند.»

در جمهوری اسلامی، استفاده شهروندان از ماهواره قانونی نیست و اعزام ماموران انتظامی برای جمع آوری تجهیزات ماهواره ای از خانه های مردم امری رایج بوده که هر چند گاه یکبار شدت گرفته است.

رادان در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح «امنیت اخلاقی» گفت که اجرای این طرح علاوه بر سه استان تهران، مازندران و گیلان در چند استان جدید نیز اجرایی شده است.

منبع: تابناک و بی‌بی‌سی

 


 
 

محمد نوری‌زاد:
1390/4/8

محمد نوری زاد جهانی شدن خبر اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در ایران را نوعی «دستاورد» ارزیابی کرده است.

آقای نوری‌زاد در گفتگو با تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی گفته است «ایرادی نداشت اگر تمام اعتصاب کنندگان برای رسیدن به خواسته هایشان یک به یک بر زمین می غلتیدند و می‌افتادند و هزینه می‌شدند تا طبل بزرگی به صدا درآید.»

وی افزوده است که تلاش ها در شرایطی به نتیجه خواهند رسید که طرف مقابل «به ابتدایی ترین اصول انسانی پایبند باشد.»

نوری‌زاد با بیان ماجرای مرگ هدی رضا زاده صابر در پی اعتصاب غذا، گفت که بی توجهی مسئولان زندان به وضعیت جسمانی آقای صابر در حین اعتصاب غذا که در نهایت به مرگ او منجر شد، «نشانه آن است که طرف مقابل در مورد بسیاری از مواضع انسانی عقب نشینی کرده و به قهقرا رفته است.»

محمد نوری زاد که خود مدتی را در زندان در اعتصاب غذا گذرانده بود در مورد دلیل شکستن این اعتصاب گفت: «من دو بار اعتصاب خشک کردم. دست و پای من را بستند و من را به بیمارستان بردند و به زور اعتصاب غذای من را شکستند و به من سرم وصل کردند.»

۱۲ زندانی سیاسی زندان اوین از روز ۲۸ خرداد امسال در اعتراض به نحوه مرگ هدی صابر و هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زده بودند که این موضوع بازتاب گسترده ای در سطح رسانه ها داشت.

این عده و شش زندانی دیگر از زندان رجایی شهر که در حمایت از آنان اعتصاب غذا کرده بودند در نهایت پس از چند روز در پاسخ به درخواست های متعددی که از سوی شخصیت های سیاسی ایران مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غذای مطرح شده بود با این خواسته ها موافقت کردند.

منبع: بی‌بی‌سی

 


 
 

1390/4/8

پس از آن‌که یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس اعلام کرد که اکثریت این هیئت سوال از رئیس دولت دهم در مجلس را به مصلحت نمی‌داند، این‌بار نیز رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تأکید کرد که بعید می‌داند این طرح در مجلس عملی شود.

محمد ابراهیم نکونام روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا گفت: «برخی از دوستان (نمایندگان مجلس)‌ طرح سوال از رئیس جمهوری را تهیه کرده‌اند، اما به سر‌انجام نرسیده است و بعید می‌دانم که این طرح در مجلس عملی شود.»

وی همچنین با اشاره به تحریم‌ها و به گفته وی تلاش‌‌های «استکبار جهانی» برای «بایکوت کردن» جمهوری اسلامی، تأکید کرد که در این شرایط، «کشور گنجایش طرح چنین سوالاتی را ندارد.»

پیش از این حدود صد نماینده مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس دولت را تحویل هیئت رئیسه مجلس داده بودند که به دنبال آن محمد دهقان، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که «اکثریت اعضای هیئت رئیسه طرح سوال از رئیس جمهور را با توجه به اوضاع کشور» به مصلحت ندانسته‌اند.

این‌بار نیز رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اینکه بعید می‌داند طراحان چنین سوالاتی «تا آخر بر سر حرف خود بمانند»، تأکید کرد که مجلس تلاش خواهد کرد نظارت خود را بر تمامی قوه‌ها، «به ویژه قوه مجریه» اعمال کند و نگذارد تخطی از قانون صورت بگیرد.

منبع: ایرنا و رادیو فردا

پیشینه
طرح سوال از احمدی‌نژاد تقدیم هیات رئیسه مجلس شد


 
 

1390/4/8

مجلس ایران لایحه ادغام پنج وزارتخانه «تعاون»، «کار و امور اجتماعی»، «رفاه و تامین اجتماعی»، «صنایع و معادن» و «بازرگانی» را تصویب کرد.

با این مصوبه مجلس٬ راه برای تشکیل دو وزارتخانه جدید «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» باز شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها٬ دو فوریت این لایحه در نشست روز اول تیرماه هیات وزیران جمهوری اسلامی به تصویب رسیده بود و مجلس نیز روز سه‌شنبه به دو فوریت آن رای مثبت داد.

نمایندگان مجلس ایران در نشست روز چهارشنبه خود با ۱۷۴ رای موافق، پنج رای مخالف و پنج رای ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر، به تشکیل دو وزارتخانه «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صنعت، معدن و تجارت» رای مثبت دادند.

بر اساس این مصوبه، کلیه وظایف و اختیاراتی که بر طبق قوانین بر عهده وزارتخانه یاد شده بود به دو وزارتخانه جدید منتقل می‌شود.

ادغام هشت وزارتخانه از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد در اواسط اردیبهشت ماه با جنجال گسترده‌ای روبرو شد و نمایندگان مجلس این اقدام را «غیرقانونی» خواندند و خواستار ارائه لایحه از سوی دولت و تصویب آن توسط مجلس شدند.

منبع: فارس و رادیو فردا


 
 

1390/4/8

محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت دهم گفته است در صورت ادامه «فشار‌ها و اتهامات»، مسائلی را با مردم در میان خواهد گذاشت.

آقای احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه (هشتم تیر) در پایان جلسه دولت، اتهامات اخیر به تعدادی از مقام‌های دولتی را سیاسی خواند و دستگیری تنی چند از آن‌ها را دارای «اشکالاتی» توصیف کرد.

او گفت که این موارد را به رئیس قوه قضائیه اعلام کرده است.

در تازه‌ترین اقدامات قضایی، چندی پیش محمد شریف ملک‌زاده، معاون مستعفی وزارت امور خارجه، علیرضا مقیمی، مدیر عامل منطقه آزاد ارس و علی اصغر پرهیزکار، مدیر عامل منطقه آزاد اروند نیز به اتهاماتی از قبیل اتهامات مالی و ارتباط با «جریان انحرافی» دستگیر شدند.

آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت که او و همکارانش تاکنون در این زمینه سکوت کرده‌اند، اما کابینه «خط قرمز» آنهاست و «اگر بخواهند به کابینه دست‌اندازی کنند»، دفاع از آن را وظیفه خود می‌داند.

محمود احمدی‌نژاد در حالی در خصوص وارد کردن اتهام به اعضای کابینه‌اش هشدار داده که نایب رئیس مجلس روز یکشنبه ابراز امیدواری کرد که تکلیف «جریان انحرافی» به زودی مشخص شود.

محمدرضا باهنر در این خصوص تأکید کرد که همه باید مواظب این جریان باشند و افزود: «دیروز بحث بود که جریان انحرافی کجا است و امروز هم بحث است که چه کسی به جریان انحرافی می‌پیوندد. در هر حال، انشاءالله جریان انحرافی تکلیفش زودتر مشخص شود.»

به دنبال رودرویی آشکار محمود احمدی‌نژاد و علی خامنه ای بر سر ادامه کار وزیر اطلاعات، موج بی سابقه‌ای از حملات علیه آقای احمدی‌نژاد و اطرافیان وی آغاز شده است.

منبع: فارس و بی‌بی‌سی


 
 

1390/4/8

در واکنش به اظهارات برخی فرماندهان سپاه درباره توان موشکی جمهوری اسلامی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تهران به جای عمل به تعهدات بین‌المللی خود، در مورد قدرت موشکی‌اش «لاف» می‌زند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی ایران مرحله نخست رزمایش موشکی «پیامبر اعظم ۶»، با رونمایی از سیلوهای زیرزمینی پرتاب موشک در انجام شد و در مرحله دوم این رزمایش نیز ۱۴ فروند موشک از نوع زلزال، شهاب یک، شهاب دو و شهاب ۳ شلیک شده‌اند.

همچنین امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز روز گذشته (سه‌شنبه) گفت موشک‌های ایران برای حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و نیز اسرائیل طراحی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش گفته است این اقدام نمی‌تواند نشانه بازگشت جمهوری اسلامی به مسیر عمل به «تعهدات بین‌المللی‌اش» باشد.

به گفته وی «به نظر می‌رسد ایران به جای دادن پاسخ مثبت به حسن نیت جامعه جهانی، به لاف زدن درباره قابلیت‌هایش، انجام برنامه‌های سری و به نمایش گذاردن موشک‌های جدید خود روی آورده است.»

خانم نولند تاکید کرده است: «این مسیری نیست که ما می‌‌خواهیم در مورد ایران آن را طی کنیم.»

منبع: رادیو فردا

پیشینه

سپاه: اسرائیل از پایگاه‌های موشکی سمنان هم در تیررس ما است


 
 

1390/4/8

بر روی بقایای منطقه پارتی و شهر اشکانی محوطه تاریخی بیستون یک پارک و محوطه تفریحی احداث می‌شود. 

سجاد علی ‌بیگی باستان‌شناس از طرحی برای احداث این پارک در روبه روی کتیبه داریوش هخامنشی در بیستون خبر داده است.

به گفته وی این محوطه محل قرارگیری یک شهر اشکانی است و ارزش‌های تاریخی بسیاری دارد.

علی بیگی با اعلام اینکه پاییز و زمستان سال ۸۸ این محوطه را کاوش کرده و تاریخی بودن آن بارز و مشخص است، گفته چنین اقدامی را برای یک اثر جهانی و شناخته شده مناسب نمی‌داند.

پارکی که این باستان‌شناس به آن اشاره می‌کند قرار است در طرح اجرا و ساماندهی محوطه بیستون ساخته شود.

بر اساس توافق به عمل آمده میان استانداری و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه مقرر شده با توجه به وسعت محوطه و به منظور برنامه‌ریزی اجرایی، پروژه به بخش‌هایی نظیر ساماندهی و تعریض ورودی شمالی، پارکینگ، نرده‌کشی محوطه، مسیرهای درجه یک و درجه دو، ساخت مبلمان محیطی، فضای سبز و سرویس‌های بهداشتی تقسیم شود.

خبرگزاری میراث فرهنگی در خبری تاکید کرده که انجام این عمل در شرایطی که کاوش‌های صورت گرفته نیز ارزش تاریخی محوطه را تایید می‌کند برای یک اثر جهانی مانند بیستون خطرآفرین و آسیب‌زاست.

بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه هشتمین اثر ثبت شده ایران در فهرست میراث جهان یونسکو است و بیش از بیست اثر تاریخی مهم در این محوطه قرار دارد.

منبع: خبرگزاری میراث فرهنگی


 
 

اکبر هاشمی رفسنجانی:
1390/4/8

اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید دوران استبداد و تک‌رأیی در جوامع بشری امروزی به پایان رسیده و رشد آگاهی مردم به واسطه تحصیل علم و ابزارهای اطلاع‌رسانی، زمینه‌های استبداد را از بین برده است.

به گزارش خبرآنلاین، آقای هاشمی در دیدار جمعی از مسئولین سابق و علمای استان گلستان در عین حال افزوده است: «اسلام حق تصمیم گیری را به مردم داده و انتخابات تبلور حضور مردم بود.»

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفته است: «تهمت، دروغ و ضایع کردن حقوق مردم می‌تواند زمینه‌ساز رشد منکرات در جامعه باشد.»

پس از انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری ایران که با اعتراض‌های گسترده‌ای همراه بود، هاشمی نیز نسبت به نتیجه این انتخابات و حوادث پس از آن به طور تلویجی اعتراض کرد.

آقای هاشمی در نماز جمعه ۲۶ تیر ۸۸ خواستار آزادی زندانیان سیاسی و باز شدن فضا و دلجویی از خانواده‌ای قربانیان این حوادث شده بود؛ خواسته‌هایی که با بی‌اعتنایی مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شد.

منبع: خبرآنلاین


 
 

معاون وزیر نیرو:
1390/4/8

در حال حاضر ۱۵ نیروگاه برق کشور بدون گاز به کار خود ادامه می‌دهند و حجم مخازن سوخت آنها نیز به حداقل رسیده است.

معاون وزیر نیرو با اعلام این خبر، رفتار شرکت ملی گاز در قطع گاز نیروگاه‌ها را نگران‌کننده خواند.

محمد بهزاد در گفتگو با مهر از مردم خواست علیرغم قطع گاز نیروگاهها، مردم نباید نگران تامین برق باشند.

به گفته وی نیروگاه‌های کاشان، اردبیل و اصفهان از جمله شاخص‌ترین نیروگاه‌هایی هستند که گاز آنها هم اکنون قطع است و سوخت مایع آنها نیز به حداقل رسیده است.

بهزاد با تاکید بر این که سوخت رسانی به نیروگاه‌های کشور وظیفه وزارت نفت و شرکت ملی گاز است، از انجام تعمیرات پالایشگاهی در پیک مصرف برق و زمان حساس گازرسانی به نیروگاه‌ها انتقاد کرد.

شرکت ملی گاز تعمیرات اساسی پالایشگاههای کشور را درست در زمان اوج تولید و مصرف برق انجام داده است که بر این اساس از ابتدای خردادماه تا کنون، میزان گاز دریافتی نیروگاه‌های کشور ۲۵ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر
 


 
 

استاندار مازندران:
1390/4/8

در واکنش به خبر برکناری فرماندار تازه منصوب شده ساری به علت «استخاره‌ بد»، علی اکبر طاهایی استاندار مازندران گفته است: «چه کسی گفته که در مورد انتصابات افراد نباید استخاره کرد.»

اواخر خرداد ماه خبرگزاری مهر خبری منتشر کرد مبنی بر اینکه فرماندار تازه منصوب شده ساری، به علت «استخاره‌ بد» از مقام خود برکنار شده است.

آقای طاهایی در گفتگو با یک برنامه رادیویی گفته که «من گفتم ممکنه گاهی مسوولی در یک موضوعی یک تصمیمی می‌گیرد اما دچار تردید می‌شود و استخاره می‌کند. شما می‌خواهید از آن مسوول سوال کنید که چرا استخاره کرد؟»

وی درباره خبرنگاری که خبر برکناری به علت استخاره را منتشر کرده نیز گفته است: «آن خبرنگار جوان مجردی است که هنوز بنده خدا، ‌ به هر دلیلی عرضه نداشته زن بگیرد در سن ۳۰ سالگی. گاهی فکر می‌کند که در خانه دارد با برادر و خواهرش شوخی می‌کند و مطالب حکومتی را باید مثل یک شوخی و طنز منتقل کند.»

استاندار مازندران افزوده است: «شما نمی‌دانید بعضی خبرنگار‌ها عدد ۲۰۰ را ۲۰ هزار میلیارد می‌نویسند؟ در بعضی از گزارش‌ها ما آن قدر اختلاف اعداد داریم که مردم دچار گیجی می‌شوند.»

این مقام ارشد استان مازندران ادامه داده است: «اگر روابط عمومی دستگاه‌ها کشک است و اعتباری ندارد، خبرنگاری وقتی در جلسه نمی‌تواند خبر را خوب درک کند، یه مطلبی را ارائه می‌دهد و خودش می‌شود منبع برای همه رسانه‌ها.»

منبع: کلمه


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته