-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

متن پیاده شده روز پنج شنبه 26 خرداد 90

 

پنج شنبه 26 خرداد 90 ، 16 ژوئن 2011 میلادی

در مورد 15 موضوع امروز صحبت می کنیم :

موضوع اول اینکه سه زندانی سیاسی آرش صادقی ، احمد شاه رضایی و مهدی خدایی که از 15 خرداد در اعتراض به مرگ هاله ی سحابی دست به اعتصاب غذا زده بودند و قرار بود که 22 خرداد به اعتصاب غذایشان پایان بدهند ، تصمیم گرفته اند در اعتراض به فوت رضا هدی صابر اعتصاب غذای خودشان را ادامه بدهند.نامه ی زیبایی هم نسرین ستوده ، این وکیل مدافع آزادی بیان در مرگ هاله سحابی نوشته است که در فراز آخر این نامه آورده است که داستان آزادگی تو در لا به لای گلهای چادرت باقی است که برای ما به یادگار گذاشته ای.

نکته ی دوم اینکه به گواهی یکی از هم بندان هدی صابر ، همان مطلبی که 64 رندانی مطرح کرده بودند ، باز هم آمده است که او مورد ضرب و شتم قرار گرفته بوده است و فردی که در بهداری زندان اوین به ضرب و شتم هدی صابر در عین اعتصاب غذا و مریضی پرداخته است ، به نام "عظمت" اسمش آمده است.اگراسم واقعی اش باشد.10 نماینده ی مجلس شورای اسلامی هم از جناح اقلیت نامه ای به وزیر دادگستری نوشتند و خواهان رسیدگی به مرگ هدی صابر شدند.

نکته ی سوم اینکه روز گذشته در میادین مرکزی و شمالی شهر تهران جو شدید امنیتی برقرار بود.در میدان ولیعصر ، میدان انقلاب و سایر تقاط از ترس اینکه تجمعی صورت بگیرد و اعتراضی به حکومت انجام بشود ، نیروها را مستقر کرده بودند.همینطور در بزرگراه آیت الله صدر ، روی تصویر بزرگ آقای خامنه ای یکی از بچه ها درشت نوشته است "دیکتاتور به پایان سلام کن".این روزها شعار نویسی با این عنوان در گوشه و کنار شهر دیده می شود. "دیکتاتور به پایان سلام کن" سرنوشتی است که در انتظار آقای خامنه ای دیکتاتور خون ریز ایران است.

نکته ی چهارم اینکه 300 نفر از کارگران ریسندگی و بافندگی ، متعلق به صنایع نساجی کاشان در میدان وایعصر ، مقابل فرمانداری برای عدم دریافت 33 ماه حقوق تجمع کردند.این کارگرها ماه قبل هم تجمع کرده بودند اما رسیدگی به وضعیت آنها انجام نمی گیرد.

نکته ی پنجم اینکه کارگران کارخانجات نورد و پروفیل ساوه و نورد و لوله ی صفا ، از اول سال تا الان حقوق نگرفتند.کارفرما بیمه ی آنها را هم واریز نکرده است.به دلیل رکود کارهای ساختمانی صنایعی مثل پروفیل سازی یا نورد ها و ساخت مقاطع فولادی همگیبا رکود مواجه هستند و امکان پرداخت حقوق گارگران را ندارند.

نکته ی ششم اینکه روز گذشته دلار در بازار آزاد ارز تهران از مرز 1240 تومان هم گذشت و به این ترتیب با نرخ دولتی جدید که 1172 تومان اعلام شده است ، فاصله باز هم افزایش یافت.

نکته ی هفتم اینکه گفته می شود که اوراق مشارکتی را که حکومت برای پروژه های نفتی به خصوص  پارس جنوبی در ماه های بهمن و اسفند با بهره ی 16 % فروخت ، اجازه ای که برای 5000 میلیارد تومان اوراق مشارکت بود ، پولی که از دست مردم گرفته شده است تا کنون به حساب وزارت نفت نرفته است.گویا باند آقای رحیمی ، معاون اول آقای احمدی نژاد ، و گروه دزد هایی که در آنجا هستند مقدار زیادی از این پول ها را حیف و میل کردند.گفته می شود این یکی از مواردی است که میرکاظمی ، وزیر نفت ، در شفر آقای خامنه ای گزارش داده بوده است و به کام آقای احمدی نژاد خوش نیامده است.البته آقای خامنه ای هم هیچ کاری نکرده است.

نکته ی هشتم اینکه در اجلاس شانگهای در شهر آستانه ، پایتخت قزاقستان ، که ایران هم آنجا به عنوان ناظر پذیرفته شده و تقاضای عضویتش چندی پیش رد شد ، هم رئیس جمهوری روسیه هم رئیس جمهوری چین در دیدارهایی جداگانه به آقای احمدی نژاد گفته اند و از او خواسته اند که ایران به میز مذاکره برگردد و برخورد سازنده تری با 5+1 و مذاکرات آژانس بین المللی انرژی داشته باشد و سعی کند که اعتماد سازی بکند.آقای لائوروف ، وزیر خارجه ی روسیه هم می گوید ایران می تواند همکاری بیشتری با آژانس و 5+1 داشته باشد.آقای احمدی نژاد در این دیدارها تعریف کرده است از اینکه مذاکرات 5+1 سازنده است و ما آماده ایم که صحبت بکنیم اما فکر نمی کنم که این امور در حد آقای احمدی نژاد باشد و اتفاق خاصی بتواند بیفتد.

نکته ی نهم اینکه آقای صادق لاریجانی رئیس قوه ی قضاییه بالاخره یک دستور ویژه صادر کرده است که عاملان آن تجاوز جمعی در یکی از باغات اطراف خمینی شهر رسیدگی بشود. دستگیر شدگان این حادثه  ، 14 نفر که به 14 مرد کثیف معروف شده اند ، گفته می شود که دست قوی در حکومت دارند و به نوعی از دار و دسته ی این لباس شخصی ها محسوب می شوند و به همین دلیل با آنها برخوردی نمی شود.حالا باید دید که آیا آقای صادق لاریجانی همچنین نفوذی دارد که بتواند به این جنایت بشود که رسیدگی بکنند یا خیر.همینطور مقامات دانشگاه مشهد ادعا کردند که ضارب و تجاوز گر به دختر دانشجو در دانشگاه مشهد را دستگیر کرده اند اما حرف هایی پر از تناقض زدند.1 بار گفته اند که اصلا فیلمی از دوربین ها ندیده اند ، 1 بار گفته اند که پوششی نداشته است ، 1 بار گفته اند که شناشایی شده است ، 1 بار گفته اند که نشده است که روز به روز بر ابهام اضافه می کند و به این حرف مقامات دانشگاه هم اعتمادی نیست و اعتراض دانشجویان کماکان به قوت خودش باقی است و شک از اینکه خود حراست دانشگاه در چنین جنایتی دست داسته است به خصوص اینکه دختر دانشجو را در بیمارستان هم تحت الحفظ و جدا از بقیه نگه داشته بودند.

نکته ی دهم اینکه روز سه شنبه شورای همکاری شش کشور خلیج فارس با صدور اطلاعیه ای علیه ایران از توطئه ی جمهوری اسلامی ایران علیه امنیت ملی کشورهای منطقه و ایجاد اختلافات فرقه ای صحبت کرده بودند که حسب معمول آقای مهمان پرست ، سخنگوی وزارت خارجه ی ایران ، تکذیب کرده و البته گفته است که این حکومت ها باید جواب مردم خودشان را بدهند و می خواهند انحراف افکار ایجاد کنند.البته عین همین حرف را به آقای مهمان پرست و حکومت ایران هم می شود زد که به جای اینکه جواب مردم خودش را بدهد سرکوب میکند و دائما هم فرافکنی می کند و توطئه های مختلف را صبح و شب از اقصا نقاط دنیا علیه ایران می روند و کشف می کنند.

نکته ی یازدهم اینکه آقای سعیدی نماینده ی ولایت فقیه در سپاه در حملات تندی به آقای احمدی نژاد و اطرافیان ایشان گفته است که گفتمان غیر دینی در هرم قدرت ناشی از این جریان انحرافی است و گفته است که اینها بهره گیری غیر متعارف از بیت المال برای تحکیم قدرت خودشان می کنند.در واقع به زبان ساده یعنی دزدی می کنند برای اینکه قدرت خودشان را بسط بدهند.همینطور ایشان مطرح کرده است که سوء استفاده از مقدسات هم می کند.منظورشان حرف هایی است که راجع به امام زمان و غیره می زنند.

نکته ی دوازدهم اینکه قطعی شده است که وزارت اطلاعات در کنکور امسال کارشناسی ارشد دخالت کرده است و این ردیه ای که بسیاری از بچه های فعال را رد کرده اند و اسامی شان نیامده است ، با دخالت مستقیم وزارت اطلاعات بوده است.

نکته ی سیزدهم اینکه آقای فریدون عباسی ، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ، اعلام کرد که راه اندازی نیروگاه بوشهر فعلا به عقب افتاد و تاریخ قطعی ای هم نمی شود برای راه اندازی اش پیش بینی کرد.

نکته ی چهاردهم اینکه سازمان ملل هم نایید کرده است که در سوریه تا کنون لااقل 1100 نفر کشته شده اند.بیش از 10 هزار نفر زندانی شده اند و در همین چند روزه از ناحیه ی جسرالشقور بیش از 8420 نفر به ترکیه پناهنده شده اند.فیلمی در یوتیوب قرار گرفته است که آتش زدن عکس آقای خامنه ای و سید حسن نصرا... توسط مردم سوریه را نشان میدهد و البته دولت سوریه روز گذشته یک تظاهرات دولتی فرمایشی از ساندیس خور های خودش در دمشق برگزار کرد.

نکته ی آخر اینکه در یمن هم روز سه شنبه بزرگ ترین تظاهرات علیه آقای عبد ا... صالح و خانواده اش انجام شد و مردم خواهان برکنار کردن کل آنها شدند.

اندکی صبر ، سحر نزدیک است

تا فردا شاد ، پیروز ، موفق و سرافراز باشید.به امید پیروزی ایران و ایرانی......



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته