-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

متن پیاده شده روز شنبه 28 خرداد 90


سلام

شنبه 28 خرداد 90، 18 ژوئن 2011 میلادی

امروز در مورد 15 موضوع صحبت می کنیم.


 

جایزه ی جهانی برای برادران علایی

شورای جهانی بهداشت جایزه ی "جاناتان من" برای حقوق بشر و بهداشت را به برادران علایی، کامیار و آرش، اهدا کرد. این دو پزشک به زندان محکوم شده بودند. کامیار، برادر کوچکتر به سه سال زندان محکوم شده بود ولی بعد از دو سال و نیم آزاد شده و جایزه را در واشنگتن دریافت کرد اما آرش به شش سال زندان محکوم شده و کماکان در زندان است. این دو پزشک که عمر خود را وقف مبارزه با ایدز و ویروس اچ آی وی کرده بودند، مبتکر کلینیک مثلثی هستند که به گفته ی سازمان بهداشت جهانی نمونه ی قابل اجرایی برای خاورمیانه و شمال آفریقاست. حکومت ایران آنها را متهم کرد که چون برای مبارزه با ایدز از بنیاد سوورس کمک مالی دریافت کرده اند، پس عامل براندازی نرم هستند.

 

درخواست از زندانیان برای شکستن اعتصاب غذا

جمعی از شخصیت های سیاسی و دانشگاهی از پیمان عارف، شاهین زینعلی، جواد علیخانی و آرش صادقی که از 21 خرداد در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده اند خواسته اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

 

بی خبری از وضعیت نعیمی

از سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری ادوار تحکیم دو هفته است که هیچ خبری نیست. با توجه به وضعیت جسمی او و اینکه در انفرادی زندان تبریز به سر می برد خانواده ی او اکنون در نگرانی به سر می برند.

 

احضار دوباره ی دکتر یزدی به دادسرای اوین

آقای دکتر ابراهیم یزدی، کهنسال ترین زندانی سیاسی کشور، که هشتاد سال سن دارد و برای درمان سرطان و بیماری قلبی که دارد در بیرون از زندان به سر می برد، دوباره به دادسرای اوین احضار شد. پرونده ی جدیدی برای ایشان باز شده که نگرانی از دستگیری و به خطر افتادن سلامتی ایشان را افزایش داده است. آقای دکتر نوربخش، داماد ایشان اعلام کرده است که مسوولیت سلامتی دکتر یزدی بر عهده ی شخص آقای خامنه ای است و نمی دانم چگونه اما آقای خامنه ای شخصا با دکتر یزدی مشکل دارد.   

 

حضور با شکوه مردم در سالروز شهادت غنیان

مراسم سالروز شهادت مصطفی غنیان، دانشجوی مهندسی که در زمان انتخابات در هنگام الله اکبر در پشت بام شهید شده و به شهید الله اکبر جنبش سبز معروف شد، در مشهد و با حضور باشکوه مردم برگزار شد. این مراسم ابتدا در صحن قدس حرم امام رضا و با وجود جو امنیتی و پلیسی برگزار شد اما با گذشت زمان و حضور مردم این جو شکسته شد و بعد جمعیت زیادی بر سر مزار این شهید جنبش حضور پیدا کردند. عزاداری و گریه های پدر مصطفی موجی از تاثر ایجاد کرد و جمعیت حاضر شعارهای کوبنده ای را در این مراسم سردادند.

 

احمد شهید، گزارشگر حقوق بشر در ایران شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل همانطور که از قبل هم قرار بود، دیروز از بین سه کاندیدا، آقای احمد شهید، وزیر امورخارجه ی پیشین مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران تعیین کرد. این شورا که از 47 کشور تشکیل شده، مدت ها بر اساس پیشنهاد آمریکا و سوئد درصدد تعیین گزارشگر ویژه برای ایران بود که با مخالفت روسیه، چین و پاره ای از کشورها مواجه می شد تا اینکه سرانجام کوشش های چندین ماهه به نتیجه رسید. البته ایران از سال 2005 اجازه ی ورود گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل به داخل کشور را نداده است، اما حال که گزارشگر تعیین شده، حتی اگر دولت ایران این گزارشگر را به کشور راه ندهد وی می تواند با صحبت با کسانی که از ایران خارج شده اند و همچنین با گفت و گو با خانواده های قربانیان نقض حقوق بشر در ایران، گزارش خود را تکمیل کند.

 

وبسایت روحانی معترض فیلتر شد

پایگاه اطلاع رسانی آقای امجد، روحانی منتقدی که دیروز هم درباره ی ایشان در برنامه صحبت کردیم، فیلتر شده و از دسترس خارج شده است.

 

نماینده ی مجلس از 260 تخلف دولت خبر داد

آقای خباز نماینده ی کاشمر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است که 260 گزارش از تخلف های دولت از طرف مجلس گزارش شده است. وی افزوده است که دولت نهم و دهم رکوردار تخلف است.

 

ادامه ی کشمکش میان هواداران احمدی نژاد و خامنه ای

هواداران آقای احمدی نژاد این روزها در وبلاگ و وبسایت های خود طرفداران آقای خامنه ای را به مناظره دعوت می کنند اما طرف مقابل حاضر به این کار نمی شود.

 

اعتراف به بی اعتمادی مردم درگزارش محرمانه ی صدا و سیما

یک گزارش 23 صفحه ای محرمانه که از سوی معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی و چند ماه بعد از انتخابات ریاست جمهوری 88 تهیه شده بود، این روزها از سوی کمپین بین المللی حقوق بشر منتشر شده که بسیار خواندنی ست، چرا که نشان می دهد حضرات صدا و سیما و نویسندگان این گزارش توضیح می دهند که چگونه با دروغ ها و تحریف ها اعتماد مردم از این رسانه سلب شده است. البته این گزارش راجع به کشتار، سرکوب و برنامه ریزی های انجام شده برای کودتای انتخاباتی چیزی نمی گوید.

 

حراج پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی

معاون وزارت اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی که تا پایان شهریورماه پالایشگاه ها به غیر از پالایشگاه آبادان و یک پالایشگاه دیگر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی آماده ی واگذار می شوند. البته در این مورد باید که مردم قاعدتا قدرت خرید ندارند و در نتیجه یک عده از اعوان و انصار این نظام و یا شرکت های وابسته به سپاه اقدام به خرید صنایع بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی کشور خواهند کرد.

 

18 کشته در جمعه ی خونین دیگر در سوریه

دیروز هم سوریه یکپارچه شاهد تظاهرات بر ضد دولت بشار اسد بود که در این میان 18 نفر کشته شدند که در بین آنها یک نوجوان کم سال هم دیده می شود. اتحادیه ی اروپا در اجلاس وزرای خارجه ی خود که هفته ی آینده وضع تحریم های جدید بر علیه سوریه را بررسی می کند.

 

زنان عربستانی دست به نافرمانی مدنی زدند

دیروز در عربستان سعودی یک کنش نافرمانی مدنی بسیاری جالبی برگزار شد که در آن پاره ای زنان در شکستن این نرم جامعه که قانون نیست اما فتوای آخوندهای سعودی است، در شهر ریاض شروع به رانندگی کردند. اعتراض این زنان به دستگیری 9 روزه ی یک خانم سعودی بود که از رانندگی خود فیلمی را در یوتیوب قرار داده بود. قرار است که امروز در بسیاری از شهرهای دنیا و در همبستگی با زنان سعودی، زنان در اطراف سفارتخانه های سعودی اقدام به رانندگی کنند. البته شبیه به این نافرمانی ها را زنان و دختران ما هم در ایران انجام داده اند. مانند تفکیک های جنسیتی در دانشگاه ها، اردوها و غیره که دختران با نافرمانی از این قوانین ظالمانه عدم تمکین می کنند.

 

پیشروی نیروهای مخالف قذافی در لیبی

نیروهای مخالف قذافی در 150 کلیومتری طرابلس، پایتخت لیبی، قرار گرفتند و این در حالی است که این نیروها بسیاری از شهرهای دیگر را هم به تصرف خود درآورده اند. بمباران مقر قذافی نیز توسط ناتو ادامه دارد و پاره ای از نیروهای قذافی هم به تونس و الجزایر فرار کردند.

 

مادران ناپدیدشدگان در آرژانتین

موضوع آخر ادامه ی بحث درباره ی کودتای خشن آرژانتین و حاکمیت کودتاچیان از 1976 تا 1983 است که دیروز مقدمه ی آن را گفتیم. دو تاکتیک در حرکت مردم آرژانتین بسیار مشهور است، یکی حرکت "مادران ناپدیدشدگان" یا "مادران پلازا دمایو" که مربوط است به ناپدید شدن بیش از 30 هزار جوان آرژانتیتی. این مادران در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری می ایستادند و روی روسری های خود نام فرزندان ناپدید شده ی خود را نوشته یا عکس آنها را در دست می گرفتند. مادران به تدریج توانستند افکار عمومی را به خود جلب کنند. حتی 14 تن از این مادران نیز در ابتدا ناپدید شدند، همانند دستگیری خانم منصوره بهکیش از مادران پارک لاله ی خودمان.

کنش بعدی، مربوط به تظاهرات برق آساست که دانشجویان آرژانتینی سازمان دهنده ی آن بودند که در این باره در برنامه ی فردا صحبت خواهیم کرد.

 

اندکی صبر سحر نزدیک است

 

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید

به امید پیروزی ایران و ایرانی

 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته