-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه 1 تیر 90

 

سلام،

چهارشنبه اول تیر 90، 22 ژوئن 2011 میلادی

در مورد 11 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه اعتصاب غذای 12 زندانی سیاسی زندان اوین کماکان ادامه دارد و از جناحهای مختلف، شخصیتهای مختلف کماکان اطلاعیه هایی صادر می شود و از این مبارزین بزرگ ما می خواهند که اعتصاب غذای خود را بشکنند و به خودشان احتمالاً صدمه ای نزنند. آقای جواد مظفر یکی از اعتصاب کنندگان به دلیل فوت مادر همسرش به مرخصی آمده ولی بقیه در زندان اوین هستند. شورای هماهنگی راه سبز امید دعوت کرده که امشب ساعت 10 شب بر بامها الله اکبر گفته شود به نشانه پشتیبانی از این زندانیان سیاسی.

نکته دوم اینکه مریم مجد عکاس زنی که قرار بود برای جام جهانی زنان به آلمان برود و در آنجا عکس تهیه بکند، ناپدید شده. همکار او خانم پترال اندرز نامه ای به وزارت خارجه آلمان نوشته و ابراز نگرانی کرده که قرار بود او به فرودگاه دوسلدورف بیاید اما نیامده و خبری از او نیست. ظاهراً حکومت ایران البته ادعا کرده که او سوار هواپیما شده و به نظر می رسد که ظاهراً همان بازی قدیمی را می کنند که زیر پرواز کسی را دستگیر بکنند و به عهده نگیرند. خانم مجد جزو کمپین مبارزاتی ورود خانمها به ورزشگاه ها بوده و از همکاران مجله زنان محسوب می شده.

نکته سوم اینکه مجلس به آقای سجادی وزیر پیشنهادی آقای احمدی نژاد برای وزارت ورزش و جوانان با 137 رای مخالف رای اعتماد نداد. وقتی احمدی نژاد بیرون می رفت از این جلسه ظاهراً فقط یکی از وکلا دنبالش راه افتاده بوده که نماینده های دیگر حتی آن یک نفر را هم هو کردند و در واقع با سردی بسیار با احمدی نژاد برخورد کردند. اخباری که هست به نظر می رسد که او بسیار عصبانی و تو دهنی خورده از مجلس بیرون رفته.

نکته چهارم اینکه در همین روز هم با فاصله یک ساعت معاون مالی اداری هم که معروف است که آقای احمدی نژاد توصیه کرده بود و مجلس ایستاده بود که صالحی وزیر خارجه احمدی نژاد را هم استیضاح کند، استعفا داد و جای خودش را به معاون مالی اداری دیگری داد. البته آقای ملک زاده ادعا کرده که من برای اینکه به وزیر صدمه نخورد استعفا می دهم اما پرونده ای هم ندارم. قبلاً آقای احمد توکلی مطرح کرده بود که او پرونده های متعددی در قوه قضاییه دارد و احتمالاً به زودی بازداشت می شود.

نکته پنجم اینکه مجلس پرداخت سود سهام عدالت را که در سال 88 قبل از انتخابات از سوی دولت صورت گرفته به 9 میلیون نفر هرکدام 80 هزار تومان سهام عدالت سود پرداخت شد، مشمول تحقیق و تفحص قرار داده چرا که همان موقع هم مطرح شده که سهام عدالت همچین سودی را نداشته و درواقع این سود ها قلابی بوده و در واقع دولت به این طریق می خواسته که رای مردم را بخرد. این از آن مسایلی است که رقبای آقای احمدی نژاد امثال آقای موسوی و کروبی روی آن انگشت گذاشتند و هم بسیاری کسان گفتند و حالا شده موضوعی که خود آقایان دنبال آن رفتند و دارند بررسی می کنند.

نکته ششم اینکه آقای ذوالنور جانشین نماینده ولایت فقیه در سپاه صحبت کرده و از احمدی نژا د و مشایی به عنوان دوقلوهای به هم چسبیده ای یاد کرده که اگر جدا شوند می میرند و استراتژی را مطرح کرده آقای ذوالنور که خلاصه آن اینکه باید دست و پای آقای احمدی نژاد را ببندیم و او را محدود بکنیم اما تا آخر دوره او را نگه داریم. آقای ذوالنور گفته که آقای احمدی نژاد مطرح کرده که آقای خامنه ای 7 میلیون رای یعنی همان رای ناطق را فقط دارد و ذوالنور مطرح کرده که نخیر آقای خامنه ای 40 میلیون رای دارد که 9 دی بیرون آمدند. البته به آقای ذوالنور باید گفت که راست می گوید، رای آقای خامنه ای همانهایی هستند که در 9 دی بیرون آمدند چون هر چقدر که بچه ها اندازه گفتند 40 هزار تا آدم بودند که تازه به زور ساندیس خوری آمده بودند بیرون. حرفهای دیگری هم این آقای ذوالنور زده که به شوخی شبیه است ولی متاسفانه این شوخی ها امروزه نصب العین سیاسیون کشور است. ایشان گفته که ملک عبدا... پادشاه اردن را می خواستند بیاورند ایران و ببرند سرعین اردبیل آب گرم تا ببینند که پشت و کتفش آن نشانه های سفیانی که در روایات هست دیده می شود یا نه. یا ایشان گفته که مشایی باورش این بوده که 14 خرداد شهید می شود و 15 خرداد امام زمان ظهور می کند. البته این حرفها را برای نقل حماقتهایی که در مملکت جاری است بنده برای شما نقل می کنم اما باید حواسمان باشد که از اصل ماجرا که خیانت آقای خامنه ای و سپاه که بر سر کار آوردن احمدی نژاد بوده و الان هم در منافعشان با هم مشکل پیدا کردند و می خواهند عزلش بکنند، یک وقت افکارمان از آن نقطه کانونی منحرف نشود.

نکته هفتم اینکه آقای حسین فدایی دبیر جمعیت ایثارگران که یکی از آن آدمهای نزدیک کودتاچیان و خودش از درگیرهای مسئله کهریزک و شکنجه و غیره و از نزدیکان مجتبی خامنه ای است مطرح کرده درباره باند احمدی نژاد که اینها می خواهند با سوء استفاده از یارانه ها در جامعه تضاد ایجا د کنند و بهره بردای کنند. شاید این اولین باری است که  این ماجرای فاجعه این نوع حذف یارانه ها را دارند سعی می کنند که دیوارش را سر احمدی نژاد خراب کنند. این از آن مورادی است که ازاین به بعد هم شاهدش خواهیم بود که بتدریج شروع می کنند مسایل اقتصادی را بیشتر سر احمدی نژاد خراب کردند.

نکته هشتم اینکه خانم نیکل کیان صدیقی فیلمی با عنوان من ندا هستم راجع به چند روز آخر زندگی ندا ساخته که مراحل آخری خودش را طی می کند.

نکته نهم اینکه آقای هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق که در تهران هست اعلام کرده که کمیسیون مشترکی از صلیب سرخ،ایران و عراق تشکیل خواهد شد که به مسئله ساکنین اردوگاه اشرف رسیدگی بکند و تا آخر امسال همه آنها باید از اردوگاه اشرف بروند. نگرانی که جامعه جهانی و فعالین حقوق بشر دارند این است که مبادا آنها یک وقت تحویل جمهوری اسلامی شوند چرا که در آن صورت اعدام و شکنجه های عجیب و غریبی در انتظارشان خواهد بود.

نکته دهم اینکه ارتش سوریه دیروز در شهرهای مختلف که تظاهرات بود بخصوص حما و حمص باز 7 نفر دیگر را لااقل کشته. روز گذشته آقای اسد یک عده ساندیس خور را در شهرهای مختلف جمع کرده بود تا در شهرهای مختلف به طرفداری از وی تظاهرات بکنند.

اما نکته آخر بحث ما راجع به تجربه کشورهای دیگر که به شیلی می پردازیم. در شیلی در 1973 کودتای خشنی به پیروزی رسید به رهبری ژنرال پینوشه که طی آن رئیس جمهور سوسیالیست شیلی آقای سالوادور آلنده و مردمی شیلی در کاخ ریاست جمهوری کشته شد به دست نظامیان و کودتایی که با حمایت سی. آی. ای آمریکاییها انجام شده بود منجر به سرکار آمدن نظامیان خشنی شد که یک دروه پانزده ساله مبارزات مردم شیلی طول کشید تا این کودتاچیان را به زیر کشیدند. در خشونت این نظامیان که سرکار آمدند همین بس که بیش از 3200 نفر ناپدید شدند، هزاران نفر کشته شدند، در زندانها افتادند یا تبعید شدند، روزنامه ها تعطیل شد، حتی آواز خواندن در انظار عمومی ممنوع شد و بگیر و ببند بزرگی که فضای خفقان و رعب و وحشتی را ایجاد کرد. اینکه چگونه در واقع مبارزین شیلی حرکت کردند و چگونه در واقع غلبه کردند بر این فضا و در فازهای نهایی چگونه کارگران، دانشگاه ها و کلیسا متحد شدند، بحثی است که در روزهای آینده هم آن را پی می گیریم بخصوص تاکتیکهای جدیدی را که شیلیایی ها به مبارزات بدون خشونت اضافه کردند و جزو ذخایر و تجربیات این مبارزات شد و آنها را در روزهای آینده بررسی خواهیم کرد.

اندکی صبر سحر نزدیک است.

 تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

 به امید پیروزی ایران و ایرانی. 



--
__________ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید __________
لطفآ اگر پس از اشتراک ایمیل های گروه را دریافت نکردید پوشه اسپم را نگاه کنید
واگر ایمیل های گروه آنجا بود ایمیل ها را از اسپم در بیاورید
Select the box to the left of the emails and
click "Not spam" button on the top.
کار دیگری هم که می توانید بکنید درست کردن فیلتر و استفاده از
Label
برای پیدا کردن ایمیل های گروه است
_______________________ اشتراک _______________________
برای مشترک شدن در این گروه آدرس زیر را درست همینطور که هست کپی کنید
واز ایمیل باکس خود به این آدرس ایمیل بفرستید
mohsen_sazegara+subscribe@googlegroups.com
پس از فرستادن ایمیل به آدرس بالا، برای تأیید اشتراک ایمیلی از طرف گروه
دریافت می کنید که باید لینکی را که در آن ایمیل هست کلیک کنید
____________________ لغو اشتراک _______________________
برای خارج کردن ایمیل خود از گروه از میل باکس خود به آدرس زیر ایمیل بزنید
mohsen_sazegara+unsubscribe@googlegroups.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته