-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

Latest News from 30Mail for 06/25/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/4/3

رییس پلیس اصفهان می‌گوید حوادثی مانند حادثه تجاوز گروهی در خمینی‌شهر، طبیعی ست و در همه شهر‌ها و استانهای ایران رخ می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین کرمی که در نشست مشترک مسئولان قضایی استان اصفهان سخن می‌گفت، انعکاس رسانه‌ای این حادثه را نیز سبب ایجاد احساس ناامنی در جامعه می‌داند اما «ظرفیت مردم اصفهان» را «آنقدر بالا» توصیف می‌کند که «با این گونه موارد احساس امنیت آنان کاهش نمی‌یابد.»

آقای کرمی همچنین می‌گوید که در رسانه‌ای شدن حادثه خمینی‌شهر و سرقت همزمان از چهار مغازه در اصفهان «بزرگنمایی شد.»

در حادثه خمینی‌شهر، ۱۲ نفر اوباش، شبانه به باغی در این شهر حمله کردند و پس از بستن دست و پای مردان، به زنان حاضر در باغ تجاوز کردند. در این حادثه ماموران ۱۱۰ با تاخیری ۴۵ دقیقه‌ای در محل جرم حاضر شدند.

هنوز هیچ خبر روشنی در دست نیست که پلیس با عوامل این «حادثه طبیعی» چه برخوردی کرده است و چقدر در پیگیری مجازات عاملان جدی بوده است.

در سرقت همزمان از چهار مغازه در اصفهان نیز فردی شبانه اجناس این چهار مغازه را به سرقت برد که پس از آگاهی مالکان و تماس با صداوسیما و پلیس، گزارشگر تلویزیون زود‌تر از پلیس در محل حادثه حاضر شد و پلیس پس از گذشت چهار ساعت نیز به محل جرم نرسید.

منابع: خبرآنلاین، ایسنا و مردمک

پیشینه:

«تجاوز به میهمانان زن در جشنی در استان اصفهان؛ و تجمع اعتراضی مردم به واکنش مسئولان»

خبر تجاوز خمینی شهر را در احساس نا‌امنی فروبرده است


 
 

احمد منتظری در نامه‌ای به صادق لاریجانی:
1390/4/3

احمد منتظری در نامه ای به صادق لاریجانی موضع‌گیری وی در مورد عدم پذیرش احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران را موجب «تأسف و تأثر» دانست و این سوال را مطرح کرد: مگر در ایران چه خبر است که اجازه نمی‌دهند یک ناظر بین المللی از آن بازدید نماید؟

آقای منتظری در نامه خود خطاب به رئیس قوه قضاییه نوشته است: « اگر حساب دستگاه تحت امر جنابعالی در رعایت حقوق بشر پاک است از محاسبه چه باکی دارید؟ اگر واقعاً به عملکرد نظام در زمینه رعایت حقوق بشر اطمینان دارید چرا اجازه نمی‌دهید نماینده رسمی یک ارگان رسمی بین‌المللی مثل سازمان ملل متحد برای بازرسی به ایران بیاید؟!»

وی افزوده است: «جنابعالی فرموده‌اید: "حقوق بشر اسلامی". اگر منظور این است که فجایعی که در زندان‌های ایران اتفاق می‌افتد مطابق مقررات اسلام است، پس بدانید که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران و مراجع تقلید مستقل و علمای بزرگوار به این اسلام شما کافرند. بدانید که فطرت های پاک مردم از چنین اسلامی بیزار است.»

در ادامه این نامه آمده است: «اکنون انسان‌های فرهیخته و بی‌گناهی در دستگاه تحت نظر شما به زندان محکوم شده‌اند که حتی یک ساعت سلب آزادی آنان فاقد وجاهت شرعی و قانونی است. 18 نفر از این عزیزان در زندان‌های مختلف اکنون در اعتصاب غذا هستند و با جانبازی و قرار دادن جان خود در طبق اخلاص به ظلمی اعتراض کرده‌اند که بر آنان و دوستانشان رفته و می‌رود. آیا جنابعالی خود را در مقابل این بی‌گناهان مسئول نمی‌دانید؟»

وی می‌افزاید: «برادرانه از شما می‌خواهم، اکنون که قدرت و ابتکار عمل تا حدودی در دست شماست یک روز را در زندان حاضر شوید و به عنوان رئیس قوه قضائیه با زندانیان سیاسی بگذرانید و به صحبت‌های آنان گوش فرادهید، شاید تحولی در شما حاصل گردد و منشأ اقداماتی شایسته گردید.»

احمد منتظری در پایان خطاب به رئیس قوه قضاییه تاکید کرده است:‌ « بیایید برای یکبار هم که شده به جای تکذیب و توجیه کارهای ناصوابی که شایسته این نظام نیست، دست به اصلاحات اساسی بزنید تا مورد رضایت خداوند کریم و مردم قدرشناس ایران قرار گیرید.»

منبع: جرس


 
 

1390/4/3

فرزندان میرحسین موسوی و  مهدی کروبی در پیام مشترکی خطاب به زندانیان  سیاسی اعتصاب کننده  بند ۳۵۰ اوین از آنها خواستند تا  به  اعتصاب غذای خود خاتمه دهند.

در این پیام آمده است: «پیام اعتصاب شما کوبنده تر از هر اعتراضی به گوش تمامی هم وطنان و هم دلانتان رسید چرا که اگر چه جانتان تنها وسیله رساندن صدای حق طلبی شما است اما این جان های سبز برای همگان و خانواده های صبور و دلسوخته تان و ما که خود درد آشناییم عزیز است و سلامتی شما برایمان مایه دلگرمی است.»

فرزندان موسوی و  کروبی افزوده‌اند: «ما به عنوان برادران و خواهرانی کوچک از شما می خواهیم به اعتصاب خود پایان دهید که اگر پدر و مادر ما نیز چون شما در بند نبودند از شما همین تقاضا را داشتند.»

شش روز از اعتصاب غذای اعتراضی ۱۲ زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین گذشت و در روز گذشته نیز گزارش شد شش زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به جمع این زندانیان پیوسته اند.

تاکنون احزاب، گروهها و شخصیت‌های متعددی از زندانیان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

منبع: کلمه
 


 
 

گفتگوی روزنامه شرق با مسئول وب‌سایت «عماریون»:
1390/4/3

روزنامه شرق به تازگی با محمدحسین رستمی، مدیر وب‌سایت عماریون گفتگو کرده است. آقای رستمی که به نوشته شرق یک بچه حزب‌اللهی است در مصاحبه خود گفته است که رسالت وی و دوستانش «جنگیدن با هر آن چیزی است که مقابل ولایت بایستد.»

رستمی که زمانی هم مشاور احمدی نژاد بوده می‌گوید بعد از انتخابات همه از رییس دولت پست گرفته‌اند، مگر وی!

وی با انتقاد از کسانی که از احمدی‌نژاد پست گرفته‌اند می‌گوید: «طرف نمی‌دانست فرق کاغذ گلاسه و کاهی چیست بعد ناگهان شد مدیرکل روابط عمومی فلان اداره. آقایان به صرف حضور در ستاد پست گرفتند. مثلا همین آقای... که شد مدیر کل بهزیستی حتی کارت پایان خدمت وی هم مجعول بود، تخصص هم نداشت.. اگر دکتر است مدرکش را بیاورد، حالا اصلا دکترا هم داشته باشد که ندارد؛ خوب که چه؟ مدرک دکترا چه قلابی و چه حقیقی، آیا مدارک دانشگاهی جای تقوا را می‌گیرد؟ یا مایه رستگاری در آخرت می‌شود؟ این همه اشخاص دارای مدارک دکترای فراماسون در داخل و خارج چه می‌کنند؟ دکتر شدن در هیچ رشته‌ای موجب راه بردن به حق نمی‌شود..»

در ذیل گزاره‌های این گفتگو را می‌خوانید:

مدیرکل بازرسی یکی از وزارتخانه‌ها هزینه‌های ابتدایی سایت عماریون را به ما پرداخت می‌کرد. آقای «مت...» به عنوان مدیرکل بازرسی که از مسوولان ارشد ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد بودند و از نزدیکان آقای محصولی و قرار بود یکی از وزرا باشد که نشد و قرار بود رییس سازمان حج بشود که آن هم نشد هزینه ها را پرداخت می‌کند.

کفن پوشیدن‌ها و... فکر می‌کنم به این زودی‌ها تکرار هم بشود. در سایت هم خبر احتمال کفن‌پوشی حزب‌اللهی‌ها علیه وضع کنونی را زده‌ایم. من به این کفن‌پوشی افتخار می‌کنم.

در سال ۸۴ ما دیدم که آقای احمدی‌نژاد به ما نزدیک‌تر است؛ در نتیجه وارد ستاد وی شدیم که آقای بذرپاش هم رییس بود. عده‌ای جوان بسیجی بودیم که دور هم جمع شدیم؛ از انتخابات هیچ چیزی به معنای حرفه‌ای و غربی آن نمی‌دانستیم.

صرف تشخیص احمدی نژاد برای پست و سمت دادن به دیگران کفایت نمی‌کند. این انتصاب‌ها برای این بود و هست که... بلند‌تر از خودش را نمی‌توانست بپذیرد.

بنده دولت آقای خاتمی را در رابطه با تخصص محوری و اجرای سیاست‌های موفق اقتصادی بیشتر قبول دارم. بسیار موفق‌تر بود. چون خاتمی بلند‌تر از خودش را می‌توانست ببیند.

ما علی لاریجانی را قبول داریم اما ملاک ما رهبریست و با کسی عقد اخوت نبسته‌ایم. ما اگر هم با مشایی یا فردی مخالف هستیم چون امام خامنه‌ای در نامه سال ۸۸ به دکتر احمدی‌نژاد این موضوع را گفتند.

همه هزینه‌ها را هم آقای«مت...» پرداخت کردند. تا آذر ۱۳۸۹ همه چیز خوب پیش رفت. در آذرماه برادر عزیز و متعهد ما آقای رضا گلپور، آن نامه معروف را خطاب به مشایی نوشت. نامه را صبح منتشر کردیم و برای اینکه نتوانند فشار بیاورند، سر کار نرفتم. موبایلم را هم خاموش کردم.

ساعت ۱۰ شب گوشی را روشن کردم، آقای «مت...» که از مدیران آنجا بود و هزینه‌های ایجاد سایت را داده بود زنگ زد و گفت ما می‌خواستیم با مشایی بیعت کنیم بی‌خود کردی این نامه را منتشر کردی. گفتم شما که تا دیروز می‌گفتید مشایی ال است و بل. گفتند با نامه آقای گلپور، نظام به هم ریخته است شما باید نامه را از سایت بردارید.

گفتم من در خیابان هستم و به محض اینکه به خانه برسم مطلب را از سایت بر می‌دارم. تا من به خانه برسم آنها خودشان مطلب را پایین آورده بودند.

فردا من را از وزارت رفاه اخراج کردند و حتی حقوق چندماهه من را پرداخت نکردند. من هم دسترسی اینها به کارتابل‌های مدیریتی سایت را بستم و با تعدادی از دوستان از خانه‌هایمان فعالیت سایت عماریون را ادامه دادیم. بعد از این ما شدیم «اخ» و «چیز» و «ویز» دولت و شدیم ضد ولایت. نامه را هم سرانجام با فشار غیرمتعارف، غیرمعقول و غیر رسمی حذف کردند.

گویا شما از اختلاف وزیر سابق امور خارجه و آقای احمدی‌نژاد اطلاعی ندارید؟! دولت برای اینکه یک جریان جدید فکری درست کند، متکی را با آن شرایط حذف کرد. ملی‌گراهای خارج نشین نزدیک به دولت هم در سایت‌هایشان، این تحلیل‌ها را زدند. یکی از دلایل عزل متکی، انحراف افکار عمومی از جریان ضد مشایی بود.

با مشاهده روند جاری کارها و حاکم شدن جریان منحرف نفوذی؛ الان روند کلی حاکم بر جریان اجرایی کشور که توسط یک حلقه مشکوک اعمال می‌شود، خودش را بیشتر نشان می‌دهد. این روند حتی ممکن است از سال ۸۴ شروع شده باشد.

ما تا حذف جریان انحرافی ادامه می‌دهیم یا آنها ما را حذف می‌کنند یا ما آنها را حذف می‌کنیم. دیگر کسی اینها را شعیب نمی‌داند. آقا عزیز- فرمانده سپاه - و حاج علی فضلی و دکتر عبدالحسین الله‌کرم خیلی بیشتر به شعیب شبیه هستند.

فکر می‌کنید چرا تا به الان مشایی از ما به صورت شخصی و قانونی شکایت رسمی نکرده است، چون می‌داند ما چه اسنادی از او داریم.

اولین سایتی هستیم که این جریان انحرافی را به صورت علمی و متقن افشا کردیم. ما سال ۸۸ گفتیم، به همه هم گفتیم. خیلی‌ها توجه نکردند. ما خیلی بیش از اینها راجع به این جریان منحرف نفوذی ضدولایت اطلاعات داریم که منتشر خواهیم کرد.

بنده چندبار دانشگاه رفتم اما درس را تمام نکردم چون در دانشگاه علم ندیدم. درصد بالایی از دانشجویان ما دنبال علم نیستند و به خاطر جو و مدرک‌گرایی وارد دانشگاه شده‌اند.

[شرق: شما تلفنی به من گفتید امروز در دانشگاه شهیدبهشتی تدریس دارید؛ بدون مدرک تدریس می‌کنید؟] من مدرک رسمی پیش‌دانشگاهی در رشته ریاضی و علوم‌تجربی دارم. البته حوزه هم بودم. اما سطح مطالعات زیادی به لطف خدا و بی‌بی حضرت فاطمه‌الزهرا (سلام‌الله‌علیها) دارم، نه به این شکل که کنکور بدهم و... اما در کلاس‌های حوزه به صورت آزاد شرکت کرده‌ام.

منبع: امروز


 
 

آیت الله دستغیب:
1390/4/3

آیت الله دستغیب از زندانیان سیاسی خواسته است که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

این مرجع تقلید شیعیان که در دیدار با جمعی از سیاسیون شیراز سخن می‌گفت، تاکید کرد: «باید این حبس ها و زندان های بی جهت و بدون محاکمه برداشته شود و با این عمل مردم را خوشحال کنند؛ شاید انقلاب اسلامی به تدریج به وضع سابق برگردد و مردم به آینده خودشان و دینشان امیدوار گردند؛ و از این جهت عرض می کنم که این بندگان خدا که در زندانها هستند، سرمایه های مملکتند.»

وی همچنین گفت: «ان‌شاء الله هیئت حاکمه متنبّه شوند و به تدریج به همان رحمت و رافت اسلامی و گوش دادن به حرف حقّ مردم برگردند. به امید آن روز مجددا از این عزیزان زندانی خواهش می کنم که به اعتصاب غذا و روزه سیاسی خود پایان دهند.»

شش روز از اعتصاب غذای اعتراضی ۱۲ زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین گذشت و در روز گذشته نیز گزارش شد شش زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به جمع این زندانیان پیوسته اند.

تاکنون احزاب، گروهها و شخصیت‌های متعددی از زندانیان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

منبع: جرس

 


 
 

1390/4/3

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضائیه ضمن ابراز مخالفت با حضور گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران دلیل آن‌را «هدایت ضد انقلاب پس از حضور وی در ایران» اعلام کرده است.

چندی پیش ۲۲ کشور عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل به قطعنامه‌ای رای دادند که به موجب آن گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران اعزام خواهد شد. بر همین اساس، هفته گذشته احمد شهید، وزیر خارجه مالدیو به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب شد.

آقای رئیسی که پنجشنبه شب در میان خبرنگاران سخن می‌گفت،‌ تاکید کرد: «دستگاه قضا دیدگاهش این است که حضور گزارشگر ویژه با فتنه همراه است زیرا آنها می خواهند با هدایت ضد انقلاب پس از حضور در ایران جنجال درست کنند برای همین ما با حضور این افراد مخالفیم.»

پیش از این وزیر خارجه‌ جمهوری اسلامی ضمن انتقاد از آنچه «سیاسی شدن حقوق بشر» نامید، ادعا کرد که جمهوری اسلامی پیش از تعیین شدن گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر برای ایران در سازمان ملل، خود درخواست کرده بود «گزارشگر موضوعی» به ایران بیاید.

پیش از این و در پی انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای اعزام به ایران، معاون كميته حقوق بشر مجلس شوراي اسلامي در اولین واکنش رسمی گفت: اجازه ورود اين فرد به داخل كشور داده نمی شود.

در واکنشی تندتر به انتخاب و معرفی گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران، رييس قوه قضاييه نیز گفت «سياست ما پذيرفتن گزارشگر ويژه حقوق بشر نيست.»

گفتنی‌ست از سال ۲۰۰۶ این نخستین بار است که شورای حقوق بشر سازمان ملل برای کشوری گزارشگر ویژه تعیین می‌کند. نماینده ویژه حقوق بشر وظیفه دارد با سفر به ایران، وضعیت حقوق بشر در این کشور مورد بررسی قرار داده و گزارش از نتایج کار خود را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه دهد.

منبع: مهر و جرس

 


 
 

1390/4/3

با گذشت یک هفته از آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی  بند ۳۵۰ زندان اوین و  پیوستن زندانیان زندان رجایی شهر، کمپین اعتراض سبز از ایرانیان خارج کشور درخواست کرده در تجمع‌های حمایتی که فردا در ۲۵ شهر دنیان برپا می‌شود، شرکت کنند.

در بیانیه این کمپین که در صفحه فیس‌بوک «اعتراض سبز» آمده است: منابع خبری در طی روز های گذشته خبر از وخامت حال محسن امین زاده، عبدالله مومنی؛ ابوالفضل قدیانی و حسن اسدی زید ابادی  داده اند . این در حالی است که ۱۴ روز پیش رضا هدی صابر، از زندانیان سیاسی زندان اوین پس از ۱۰ روز اعتصاب غذا و ضرب و شتم ماموران امنیتی زندان به شهادت رسیده بود.

این بیانیه می‌افزاید: «کمپین اعتراض سبز، از تمامی ایرانیان برون مرز، دعوت می کند تا با شرکت در برنامه های  اعتراضی این کمپین در روز شنبه ۲۵ ژوئن (فردا) در سراسر دنیا، و با حمل نماد های سیاه، صدای فریاد  و اعتراض این  زندانیان سرافراز  را از قعر زندان های ایران به گوش جهانیان برسانند و حمایت قاطع خود را از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی اعلام کنند.»

شش روز از اعتصاب غذای اعتراضی ۱۲ زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین گذشت و در روز گذشته نیز گزارش شد شش زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به جمع این زندانیان پیوسته اند.

تاکنون احزاب، گروهها و شخصیت‌های متعددی از زندانیان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

منبع: جرس


 
 

1390/4/3

در ادامه تحریم‌های حکومت سوریه به دلیل سرکوب خشونت‌بار معترضان در این کشور، اتحادیه اروپا روز جمعه نام سه تن از فرماندهان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در کنار چهار مقام سوری در فهرست تحریمی‌های حکومت بشار اسد اعلام کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نشریه رسمی اتحادیه اروپا روز جمعه نام این سه تن را محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه، قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس، و حسین طائب، فرمانده اطلاعات سپاه ایران، عنوان کرده است.

آن طور که در نشریه رسمی اتحادیه اروپا قید شده، این سه فرمانده سپاه پاسداران ایران به جرم «تهیه تجهیزات و کمک به حکومت سوریه برای سرکوب اعتراضات» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

پيشتر ایالات متحده نیز در چارچوب اقدامات خود برای وادار ساختن رهبران سوريه به توقف سرکوب خشونت‌‌آميز اعتراض‌ها در اين کشور، علاوه بر بشار اسد و مقام‌های بلندپایه این کشور، دو فرمانده عالی‌رتبه سپاه پاسداران را تحريم کرده بود.

وزارت خزانه‌داری آمريکا نام اين دو فرمانده را قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه، و محسن چيذری، يکی ديگر از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه قدس، اعلام کرد.

نيروی قدس بخشی از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی است که مسئوليت عمليات برون‌مرزی اين نيرو را برعهده دارد.

منبع: رادیو فردا


 
 

1390/4/3

محسن امین زاده، فعال سیاسی و معاون وزارت خارجه دولت خاتمی، در پی اعتصاب غذا، دچار افزایش شدید فشار خون شده وضعیت جسمی بسیار نامناسبی دارد وتاکنون از ارایه خدمات پزشکی مناسب به وی خودداری شده است.

امین زاده سه روز قبل و بعد از پایان دوره مرخصی اش به زندان اوین بازگشت. او بلافاصله بعد از بازگشت به زندان اوین همراه با ۱۱ زندانی دیگر در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زد.

مهناز اصغر زاده همسر وی در گفت و گو با کلمه گفته است:  آقای امین زاده به دلیل بیماری کلیوی که دارند و در دوران زندان هم برای ایشان مشکلات و ضعف جسمانی متعددی به وجود آورده بود، چند روزی را در مرخصی درمانی به سر می بردند اما پیش از تکمیل معالجه به زندان فراخوانده شدند و عصر ۳۱ خرداد به زندان بازگشتند. ایشان هم به شدت از شهادت مظلومانه هاله سحابی و هدی صابر متأثر بودند و اعلام کرند زمان بازگشت به زندان همراه با دیگر زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

شش روز از اعتصاب غذای اعتراضی ۱۲ زندانی بند ۳۵۰ زندان اوین گذشت و در روز گذشته نیز گزارش شد شش زندانی سیاسی زندان رجایی شهر به جمع این زندانیان پیوسته اند.

تاکنون احزاب، گروهها و شخصیت‌های متعددی از زندانیان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

منبع: جرس
 


 
 

1390/4/3

در مسابقه برگشت دور دوم انتخابی فوتبال المپیک ۲۰۱۲ لندن در قاره آسیا، تیم ملی امید ایران در ورزشگاه آزادی تهران دو بر صفر از امید عراق شکست خورد تا از رسیدن به مرحله گروهی بازبماند.

فوتبال ایران در حالی با حذف زودهنگام غیبت در المپیک را تا ۴۰ سال افزایش داد (از ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۶) که در مسابقه رفت در اربیل عراق یک بر صفر پیروز و مسوولان ورزش ایران را به وجد  آورده بود.

تیم فوتبال امید در اربیل به عراق باخته بود!
امیدهای فوتبال ایران درحالی مغلوب عراق شدند که در بازی رفت نیز با اشتباه مسئولان این تیم متحمل شکست شده بودند.

تیم فوتبال امید در حالی در اربیل عراق به مصاف امیدهای فوتبال این کشور رفت که در ترکیب خود از یک بازیکن غیرمجاز استفاده کرده بود.

استفاده از این بازیکن دواخطاره باعث شده بود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به تغییر نتیجه دیدار رفت دو تیم ایران و عراق بگیرد و این موضوع تا پیش از برگزاری بازی برگشت مقابل امیدهای فوتبال عراق به اطلاع مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک کشورمان رسیده بود.

گفته می شود برخی از مسئولان پیشین تیم امید از این موضوع باخبر بودند اما مشخص نیست چرا محرومیت کامیابی نیا را به اطلاع مسئولان فعلی تیم امید نرسانده بودند.

منبع: مهر و رادیو فردا


 
 

1390/4/3

خانواده مصطفی تاج زاده هنوز از محل نگهداری وی بی اطلاع هستند و از وضعیت سلامتی وی ابراز نگرانی کرده اند.

مصطفی تاج زاده که برای ۵ روز به مرخصی آمده بود در حالی به زندان بازگردانده شد که روز پیش از بازگشت به علت ضعف جسمی زیر سرم بود.

آقای تاج‌زاده که از ۷ ماه پیش و در اعتراض به برخوردهای غیرقانونی صورت گرفته روزه دار بوده است پیش از بازگشت به زندان نیز اعلام کرده بود که در صورت عدم انتقال به بند ۳۵۰ و استمرار نگهداری در شبه انفرادی ایزوله روزه های اعتراضی خود را از سر خواهد گرفت.

خواسته های وی برای پایان دادن به روزه های اعتراضی، برخورداری از حقوق عادی یک زندانی مانند ملاقات و تماس های تلفنی منظم، انتقال به بند عمومی و دسترسی به حداقل امکانات پزشکی مورد نیاز عنوان شده است.

این در حالی است که به گفته پزشکان تاج زاده به دلیل روزه داری مداوم به شدت ضعیف شده است و به دلیل آرتروز شدید گردن که باعث فشار بر روی نخاع وی شده است نیاز فوری به انجام فیزیوتراپی مستمر دارد که مسئولین پرونده وی تا کنون پاسخ روشنی به این درخواست نداده اند.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت سید محمد خاتمی، که تابستان گذشته پس از انتشار شکایت نامه ای از سردار مشفق به زندان بازگشته بود، برای اجرای حکم ۶ ساله ی خود به قرنطینه ی سپاه منتقل و بیش از ۶ ماه در سلول دو نفره ی این بند نگهداری شده بود.

منبع: جرس
 


 
 

1390/4/3

چند هفته بعد از محو مجسمه های پنجاه سالۀ میدان اصلیِ شهر ساری توسط دولت، اینک یکی از فرماندهان سپاه خواستار تخریب مجسمه آریو برزن شده است.

عوض شهابی فر، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد جهت دم اسب آریو برزن را نامناسب دانسته و گفته که "ضروری" است دادستان کهگیلویه و بویراحمد دستور تخریب این مجسمه را بدهد.

وی گفت: «امروز دم اسب آریو برزن را مشرف بر تمثال مبارک شهیدان کرده‌اند که ضروری است دادستان کهگیلویه و بویراحمد دستور تخریب آن را بدهد.»

چندی پیش نیز اعلام شد مجسمه‌های میدان امام ساری به دستور دادستان این شهر به دلیل آنچه «اهانت به نام امام» تلقی شده بود جمع‌آوری شد.

منبع: سحام نیوز

مرتبط
مجسمه‌های اسب را از میدان امام به دلیل «اهانت به امام» جمع کردند


 
 

1390/4/3

وزارت خزانه‌داری آمريکا روز پنجشنبه در بيانيه‌ای اعلام کرد، شرکت هواپيمايی جمهوری اسلامی، ايران اير، به همراه دو نهاد و يک شهروند ايرانی را به اتهام نقض تحريم‌های بين‌المللی و همچنين همکاری با سپاه پاسداران و کمک به حزب الله لبنان مورد تحريم قرار داده است.

در بيانيه وزارت خزانه داری آمريکا آمده است: سپاه پاسداران و وزارت دفاع جمهوری اسلامی از خطوط «ايران اير» برای حمل و نقل تسليحات نظامی استفاده می‌کنند و به همين دليل شرکت هواپيمايی ايران در فهرست نهاد‌های مورد تحريم ايالات متحده امريکا قرار گرفته است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین می گوید یک شرکت متعلق به سپاه پاسداران را نیز مورد تحریم قرار داده است.

 در بیانیه وزارت خزانه داری امریکا آمده است که «شرکت تايدواتر خاورميانه» که در امور خدمات دريای و بندری فعاليت می‌کند، متعلق به سپاه پاسداران است و سپاه از اين شرکت برای حمل و نقل  محموله‌های غيرقانونی خود استفاده می کند.

طبق اين بيانيه، شرکت سرمايه‌گذاری مهر اقتصاد ايرانيان نيز به دليل ارتباط با مهربانک و سپاه پاسداران مورد تحريم قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمريکا همچنين می‌گويد در راستای تحريم تروريست‌ها و کسانی که به آنها کمک می‌کنند، بهنام شهرياری را که به نمايندگی از سوی شرکت کشتيرانی لاينر ترانسپورت کيش و شرکت بازرگانی بهنام شهرياری در  راستای کمک نظامی و تسليحاتی به حزب الله لبنان فعاليت می‌کرده، مورد تحريم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری ايالات متحده می‌گويد سپاه پاسداران  به دليل نقش اصلی اش در برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی، حمايت از تروريسم و همچنين نقض حقوق بشر در ایران، همچنان هدف اصلی تحريم‌های آمريکا و جامعه بين‌المللی است.

منبع: رادیو فردا


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته