-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

Latest News from Iran Green Voice for 06/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ندای سبز آزادی: قربان بهزادیان نژاد، مشاور میرحسین موسوی و مهدی کریمیان اقبال، فعال سیاسی و قاری قرآن به خاطر وخامت حال شان بیمارستان مدرس منتقل شدند.

به گزارش کلمه، قربان بهزادیان نژاد، رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کریمیان اقبال فعال سیاسی و از اعضای جبهه مشارکت که به همراه ده نفر دیگر از هم بندانش از ۲۸ خرداد در اعتراض به مرگ هاله سحابی و هدی صابر دست به اعتصاب غذا زده بودند، از چند روز گذشته وضعیت جسمانی شان نامساعد گزارش شد. آنها در مرحله نخست برای گرفتن کمک های پزشکی به بهداری اوین منتقل شدند و در نهایت غروب شنبه (چهارم تیرماه )با همراهی تعداد زیادی از ماموران امنیتی به بیمارستان مدرس تهران انتقال پیدا کرده اند.

پیش از این محسن امین زاده، معاون وزارت خارجه دولت خاتمی ، یکی دیگر از اعتصاب کنندگان اوین به دلیل نامساعد بودن حالش به بیمارستان مدرس منتقل شد.خانواده امین زاده موفق شدند که با کسب مجوز از دادستان تهران وی را به بیمارستان قلب تهران منتقل کنند و در حال حاضر امین زاده در بیمارستان قلب تهران بستری است

پیش از این نیز،عبدالله مومنی، بوالفضل قدیانی و بهمن احمدی امویی در هفتمین روز اعتصاب غذای خود در بند ۳۵۰ با مشکلات شدید جسمی مواجه شده و برای دریافت کمک های پزشکی به بهداری زندان اوین منتقل شده اند

براساس خبرهای رسیده به کلمه، با وجودی که زندانیان در آغاز اعلام کرده بودند اعتصاب غذای تر می کنند و به نوشیدن مایعات در دوران اعتصاب ادامه خواهند داد، اما از چند روز گذشته ، دوازده زندانی اعتصاب کننده در اوین تصمیم گرفته اند که حداقل مایعات را مصرف کنند و هم اکنون از خوردن آب و دیگر مایعات نیز تا حدی زیادی خودداری می کنند و همین موضوع شرایط جسمی اغلب اعتصاب کنندگان را رو به وخامت برده است.

خانواده های زندانیان اعتصاب کننده در اوین به شدت نگران سلامت عزیزان خود هستند و جمعی از آنها در گفت و گو با کلمه گفته اند که انتظار دارند دادستان تهران که مسوول مستقیم سلامت زندانیان است زودتر به موضوع رسیدگی کند.

براساس همین گزارش، سایر اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰ اوین نیز در شرایط مشابهی به سر می برند و اوضاع جسمی اغلب آنها نامساعد گزارش می شود.
بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، مهدی کریمیان اقبال، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محسن امین زاده، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی ۱۲ زندانی اعتصاب کننده زندان اوین هستند که در بیانیه ای اعلام کرده اند : “هاله سحابی فرزند وارسته مردی چون مهندس عزت الله سحابی که در مرخصی از زندان به سر می برد و در مراسم تشییع و تدفین پدرش، با هجوم نابخردانه ماموران به شهادت رسید و هدی صابر هم بندیما که در اعتراض به این حادثه ناگوار دست به اعتصاب غذای تر و محدود زد اما دست اجل او را از میان ما برد، اما دو مساله شهادت او را به چالش مشروعیتی بزرگ برای نظام کنونی تبدیل می سازد: اول حبس او به مدت ده ماه بدون محکومیت و هر قرار قانونی و کاملا خودسرانه و جبارانه، آن هم در پیش دیدگان دستگاههای مسوول و مدعیان قضاوت و عدالت و دیگری رفتار سهل انگارانه و مغرضانه در برابر آثار اعتصاب غذای او به همراه ضرب و شتم که منجر به شهادت مظلومانه اش شد.
خانواده زندانیان اعتصاب کننده اوین در گفتگو با رسانه ها بار ها تاکید کرده اند که هیچکدام از این زندانیان به اعتصاب غذا تمایلی نداشته و چاره ای برای شان باقی نمانده جز اینکه اینگونه صدای اعتراض شان را بالا ببرند تا دیگر چنین فجایعی در زندانهای کشور رخ ندهد.


 


ندای سبز آزادی: سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید در نامه به «احمد شهید» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران از وی خواست تا توجه ویژه ای به شرایط زندانیان سیاسی که اکنون درزندانهای اوین و رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر می برند داشته باشد.

دکتر اردشیر امیرارجمند در بخشی از این نامه نوشته است : شورای هماهنگی راه سبز امید از جنابعالی تقاضا دارد در راستای انجام وظایف خود از کلیه امکانات قانونی سازمان ملل متحد جهت رساندن فریاد حق طلبانه مردم ایران به جامعه جهانی و مراجع بین المللی ذیربط و الزام مقامات جمهوری اسلامی به رعایت موازین جهانی حقوق بشر و پذیرش فوری شکل گیری یک هیأت حقیقت یاب مستقل برای رسیدگی به جنایات یاد شده، استفاده نمایید.

به گزارش کلمه، متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای احمد شهید،

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ایران،

بیش از دوسال از تقلب سازمان یافته و گسترده در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری ایران که منجر به سلب حق تعیین سرنوشت مردم ایران شد، می گذرد. در این مدت اقتدارگرایان حاکم بر کشور ما با نقض گسترده و سیستماتیک موازین حقوق بشر و حتی قوانین و مقررات جاری کشور بویژه در خصوص دادرسی منصفانه، صدها شهروند ایرانی را به شهادت رسانده، زندانی و شکنجه کرده اند، آنها را از محل تحصیل و کار خود اخراج کرده و یا از دیگر حقوق شهروندی محروم کرده اند، تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کرده اند، احزاب، سندیکاها و مطبوعات مستقل را تعطیل نموده اند. اکنون چهار ماه است که رهبران جنبش سبز را همراه با همسرانشان در خانه بدون هیچگونه استناد قضایی و قبول مسئولیت قانونی و شفاف، زندانی کرده اند که طبق اخبار رسیده، در وضعیت جسمانی نامناسب به سر می برند و از معاینه توسط پزشک مورد اعتماد محروم هستند.

این شورا ضمن اعلام آمادگی برای همکاری کامل با جنابعالی برای احراز صحیح وقایع و استیفای حقوق مردم ایران، در وقت مقتضی موارد نقض حقوق بشر در ایران را به صورت مستند در اختیار شما قرار خواهد داد. اما آنچه امروز فوریت دارد و تلاش بی درنگ شما را می طلبد، توجه ویژه به شرایط زندانیان سیاسی است که اکنون درزندانهای اوین و رجایی شهر در اعتصاب غذا به سر می برند.

این اعتصاب به عنوان اعتراض به شهادت خانم هاله سحابی در مراسم خاک سپاری پدرش مهندس سحابی و نیز شهادت هدی صابر در زندان، که در اعتراض به قتل هاله سحابی در هنگام در اعتصاب غذا بوده، به صورت نامحدود آغاز شده است. از آنجا که با بی توجهی عمدی مقامات کشور به سازکارهای قانونی حمایت از حقوق شهروندان ناکار آمد و بی اثر گردیده است، این زندانیان بی گناه راه دیگری برای احقاق حقوق همسنگران و مردم ستمدیده ایران جز اعتصاب غذای نامحدود و ایثار جان خود نمی بینند.

لذا این شورا از جنابعالی تقاضا دارد در راستای انجام وظایف خود از کلیه امکانات قانونی سازمان ملل متحد جهت رساندن فریاد حق طلبانه مردم ایران به جامعه جهانی و مراجع بین المللی ذیربط و الزام مقامات جمهوری اسلامی به رعایت موازین جهانی حقوق بشر و پذیرش فوری شکل گیری یک هیأت حقیقت یاب مستقل برای رسیدگی به جنایات یاد شده، استفاده نمایید.

به پیوست اسامی زندانیان سیاسی اعتصاب کننده تا امروز ارسال می شود.

اردشیر امیرارجمند

سخنگوی شواری هماهنگی راه سبز امید

شنبه چهارم تیرماه هزار سیصد و نود هجری شمسی


 


این مملکت برای رسیدن به آزادی و دوباره ساخته شدن به وجود شما نیازمند است

آیت‌الله بیات زنجانی از مراجع تقلید بعدازظهر دیروز (جمعه سوم تیرماه ۹۰) در تماس تلفنی با محمد جواد مظفر، از او خواست پیام ایشان برای شکستن اعتصاب غذا را به زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده منتقل کند.

بر اساس گزارش رسیده به کلمه، این مرجع تقلید ضمن تسلیت به مظفر و خانواده‌اش، خاطرنشان کرده که شکستن این اعتصاب غذا یک تکلیف شرعی است و با تاکید بر اینکه افرادی نظیر آقای مظفر و سایر زندانیان سیاسی در‌بند که مظلومانه مورد ستم قرار گرفته‌اند، ارزشمند و بر جامعه تأثیرگذارند، تصریح کرد: این مملکت برای رسیدن به آزادی و ساخته شدن دوباره به شدت به وجود این عزیزان نیازمند است.

این گزارش همچنین حاکی است که از بیت مرحوم آیت‌الله‌العظمی منتظری نیز دختر ایشان، اشرف منتظری، و داماد ایشان، حجت‌الاسلام سید هادی هاشمی، با محمدجواد مظفر تماس گرفته و از او و سایر زندانیان خواسته‌اند که به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

همچنین دکتر مصطفی معین، نامزد انتخابات نهم ریاست‌جمهوری، نیز در گفت‌وگو با محمدجواد مظفر، ضمن ابراز همدلی با زندانیان سیاسی، خواستار پایان اعتصاب غذای ایشان شده است.

محمدجواد مظفر یکی از ۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین است که در اعتراض به عدم رسیدگی به قتل هاله سحابی و هدی صابر اعلام اعتصاب غذا کردند. آقای مظفر که هفته گذشته برای شرکت در مراسم ختم مادر همسرش به مرخصی آمد، در زمان خروج از زندان اعلام کرد که در مدت مرخصی نیز همراه با دیگر زندانیان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

گزارش رسیده به کلمه همچنین حاکی است که آقای مظفر در پایان مراسم هفتمین روز درگذشت مادر همسرش، پشت تریبون رفته و ضمن تقدیر و تشکر از حضار در سخنان کوتاهی ابراز داشته است: خانواده ما به دلیل فوت مادر خانم عزادار است؛ ولی همه ما عزاداریم، چرا که ماهی که پشت سر گذاشتیم (خرداد امسال) ماه عجیب و جانسوزی بود. فوت عزت‌الله و هاله سحابی و هدی صابر …

اما در این زمان در حالی که بغض گلوی او را فشرده و راه سخنش را بسته و اشکهایش را جاری ساخته بود، بلندگوی مسجد قطع می‌شود و سخنان این زندانی سیاسی نیمه‌کاره می‌ماند.


 


ندای سبز آزادی: زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین با نوشتن نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه خواهان آن شدند تا کمیته‌ای حقیقت‌‌یاب جهت روشن شدن ابعاد فاجعه مرگ هاله سحابی، متشکل از افراد بی‌طرف و زنان و مردان مستقل و با حضور نمایندگان خانواده وی تشکیل شود تا مسببان و مرتکبان این فاجعه دردناک معرفی و در محکمه‌ای علنی و عادلانه و بی‌طرف مورد محاکمه قرار گیرند.

به گزارش کلمه، این زندانیان که بعد از دست دادن هم‌بندی‌شان، هاله سحابی، زندانی سیاسی و فرزند عزت‌الله سحابی به شدت اندوهگین هستند، در نامه خود تاکید کرده‌اند: مرگ این عزیز از دست رفته، نه بر اثر عارضه قلبی و عروقی ناشی از فشار روحی مراسم خاکسپاری پدر بزرگوارش، بلکه به دلیل هجمه و حمله مامورانی بود که امنیت ملی را به خطر انداخته و برای انتقال پیکر مرحوم عزت‌الله سحابی آمده بودند.

این نامه به امضای لیلا توسلی، لاله حسن‌پور، فاطمه درویش، نسرین ستوده، مهدیه گلرو، عاطفه نبوی و بهاره هدایت رسیده است.

متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفته، به شرح زیر است:

همچنان‌که مستحضرید هاله سحابی در تاریخ ۱۱/۳/۹۰ در مراسم عزاداری خانوادگی، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

آنچه ما را بر آن داشت تا با نوشتن این نامه، از قوه قضائیه دادخواهی کنیم، مرگ نابهنگام و مستعجل هم‌بندمان هاله سحابی، از معترضان انتخاباتی است.

چنان‌که مطلع شده‌ایم، مرگ این عزیز از دست رفته نه بر اثر عارضه قلبی و عروقی ناشی از فشار روحی مراسم خاکسپاری پدر بزرگوارش، بلکه به دلیل هجمه و حمله مامورانی بود که امنیت ملی را به خطر انداخته و برای انتقال پیکر مرحوم عزت‌الله سحابی آمده بودند.

جناب آقای لاریجانی، همانگونه که مستحضرید، چنین اعمالی که موجبات مرگ فجیع انسان‌های بی‌گناهی را فراهم کرده و همچون نمونه‌ی فاجعه‌ی کهریزک بدون عقوبت مانده، به شکل غیرقابل تصوری در حال تکرار است.

در نمونه اخیر، چه آن را عملی حساب شده بدانیم و چه حاصل سوء تدبیر مسئولان، آنچه به جای مانده پیکر مرحوم هاله سحابی است که بر سر جنازه‌ی پدر جان باخته است و با شتاب غریب در همان تاریخ در دیرگاه شب به خاک سپرده می‌شود.

با عنایت به اینکه نحوه‌ی مرگ مرحوم هاله سحابی موجی از اندوه را در جمع ایرانیان و به ویژه زنانی که تجربه‌ی مشترک زندان با ایشان را داشتند، به همراه آورد و به ویژه وجدان جمعی جامعه‌ی ایران را به شدت جریحه‌دار ساخت و از آنجا که پاسداری از قوانین و جلوگیری از تکرار چنین جرایمی که متاسفانه در حال تکرار و افزایش است از وظایف اصلی قوه‌ی قضائیه است لذا به موجب این نامه درخواست داریم:

کمیته‌ای حقیقت‌یاب جهت روشن شدن ابعاد فاجعه، متشکل از افراد بی‌طرف و زنان و مردان مستقل و با حضور نمایندگان خانواده ایشان تشکیل شود تا مسببین و مرتکبین این فاجعه دردناک معرفی و در محکمه‌ای علنی و عادلانه و بی‌طرف مورد محاکمه قرار گیرند.

با تشکر

لیلا توسلی – لاله حسن‌پور – فاطمه درویش – نسرین ستوده – مهدیه گلرو – عاطفه نبوی – بهاره هدایت

رونوشت:

۱ – ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت اطلاع و پیگیری موضوع.

۲ – دادستان محترم عمومی و انقلاب تهران جناب آقای دکتر جعفری دولت‌آبادی جهت اطلاع و اعلام جرم علیه مسببین.

۳ – دادستان کل کشور جهت اطلاع و اقدام مشابه.

۴ – وزارت اطلاعات جهت اطلاع و معرفی و محاکمه‌ی مامورینی که امنیت شهروندان عزادار را به خطر می‌اندازند.

۵ – وزارت کشور جهت اطلاع و اقدام مشابه.


 


ندای سبز آزادی: سید محمد خاتمی در دیدار با تنی چند از نخبگان و فعالان سیاسی – فرهنگی و جوانان استان گیلان سه خواست مشخص خیرخواهان در این مقطع حساس برای جلوگیری از افزایش خشونت و تنش را آزادی زندانیان؛ ایجاد فضای باز و سالم و امن سیاسی، همانگونه که قانون اساسی ایجاب می کند و تأمین کننده حقوق اساسی جامعه، مردم و گرایش ها است و حرکت به سوی انتخابات سالم و مطلوب که شاه بیت مردم سالاری است دانست و تصریح کرد: بهره تحقق این امور بیش و پیش از همه به نظام می رسد و حاکمیت و مردم هم از آن بهره می برند.

در ابتدای این دیدار، حاضران با بیان نقطه نظرهای خود از اینکه امروز انبوهی از نیروهای ارزنده و مؤمن که در دلبستگی ایشان به انقلاب، کشور و اصلاحات تردیدی نیست، مورد فشار و در تنگنا هستند اظهار نارضایتی کرده، تأکید نمودند که انتقاد و اعتراض به روند جاری به معنی ساختار شکنی نیست و دفاع از ارزشهای اصیل و از حقوق و مطالبات به حق مردم وظیفه انقلابی، دینی و ملی است.

همچنین اعمال خشونت چه از سوی حکومت و چه از سوی منتقدان و معترضان ناپسند شمرده و تلاش برای ایجاد فضای امن و سالم سیاسی را امری ستوده دانسته و تصریح کردند: این امر به معنی عقب نشینی از خواستها و آرمانها نیست و البته باید به گونه ای باشد که چنین تلقی نادرستی ایجاد نکند.

اعضای حاضر در این نشست همچنین بر اهمیت انتخابات تأکید نموده، ایجاد فضایی که همه جریانها و نیروهای اجتماعی بتوانند در انتخابات حضور داشته باشند را لازم دانسته و اظهار امیدواری کردند که شرایط مناسب برای حضور فراهم آید.

وضع ناگوار اقتصادی و آسیب دیدن بنیانهای اقتصاد جامعه و عدم استفاده از امکانات موضوع دیگری بود که مد نظر حضار قرار گرفته و منشاء بسیاری از نارضایتی ها و عدم اطمینان ها خوانده شد.

حاضرین در این دیدار حفظ نظام را امری اساسی دانسته و در عین حال بر اصلاح روش ها و شیوه ها تأکید نموده، طرد و حذف اصلاحات و بالاتر از آن هر آنچه و هر آن کس را که در چارچوب سلیقه ای خاص نمی گنجد منشاء حرکت ها و جریانهایی دانستند که به اصل نظام و کشور لطمه خواهد زد.

حاضرین به اتفاق خواستار حضور فعال روحانیون در سرنوشت جامعه و موضع گیری روشن آنان در قبال حوادث شده و این حضور را سبب اعتماد بیشتر بخش های مهمی از جامعه به نهاد روحانیت و مرجعیت دانستند.

حاضرین در پایان با تأکید بر لزوم ارتباط گسترده تر با بدنه جامعه و روشن گری و تبیین مواضع که سبب امید بخشیدن به جامعه و بخصوص جلوگیری از یأس در میان جوانان می شود تأکید نموده، از آنچه که در جامعه جاری است و می تواند موجب دوری هرچه بیشتر نسل جوان و بخش های آگاه تر جامعه از اسلام و نظام شود اظهار نگرانی نمودند.

پس از پایان سخنان حاضران، سید محمد خاتمی ضمن اظهار خوشوقتی از این دیدار سخنان خود را با تبریک اعیاد پیش رو آغاز کرد.

متن کامل سخنان رئیس جمهوری سابق ایران به نقل از سایت محمد خاتمی در پی می آید:

میان دو عید فرخنده قرار گرفته ایم، میلاد مولی امیرالمؤمنین علیه السلام و بعثت حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم که ان شاء الله بر همه حاضران و تمامی ملت ایران و مسلمانان و آزادگان جهان مبارک باشد.

پیوند استوار عقلی و عاطفی با این دو رویداد می تواند راه ما را به سوی آینده بهتر هموار و ما را در تأسی به آن بزرگواران پایدارتر کند.

دوستان مطالبی را بیان کردند که در جای خود مهم و درخور توجه است و نظرها نیز محترم است. من عرض می کنم که باید با دقت ببینیم در چه مرحله تاریخی و وضعیت جهانی و منطقه ای به سر می بریم و خواستهای اصلی و هدفهای اساسی را مشخص کنیم و امکانات را نیز در نظر بگیریم و براساس آنها نقش و جایگاه و وظیفه خود را دریابیم.

انسان ها بخصوص جوانان، ایده های بلند و زیبا دارند و به ویژه در این مرحله حساس تاریخی که جامعه بسیار روشن تر و بیدارتر شده است. ولی همیشه زمینه تحقق همه ایده ها فراهم نیست. زیرا ممکن است که احیاناً بعضی ایده ها توهمی باشد نه عقلانی و نیز اگر عقلانی است شرایط عملی شدن همه آنها به سرعت فراهم نباشد. انسان باید بکوشد اولاً: به ایده های معقول برسد. ثانیاً بدون اینکه از آنها دست بردارد همواره با توجه به امکانات و اقتضائات و اولویت ها در پی آنهایی باشد که قابل تحقق است و راه و روش کم هزینه تر و پربازده تر را بیابد و انتخاب کند. رهبران و مسؤولان مؤثر و موفق اجتماعی کسانی هستند که همه اینها را در نظر می گیرند. بنابراین ناکامی های مقطعی به هیچ وجه نباید موجب یأس شود. مهم این است که راه گم نشود.

ما در چه مرحله تاریخی و شرایط زمانی و مکانی هستیم؟

ما در ایران به سر می بریم، سرزمینی عزیز و دارای موقعیتی بسیار ممتاز به لحاظ تاریخی و نیز جغرافیای سیاسی و جغرافیای راهبردی و سرمایه های سرشار.

ملت ایران، ملتی سرافراز و بزرگ و با سابقه درخشان است که در مرحله اخیر تاریخ پیشتاز در استقرار جامعه مدنی بالندۀ سازگار با موازین دینی و فرهنگی در منطقه و جهان اسلام بوده است. در این کشور توسط همین مردم انقلاب بزرگی رخ داده است و هزینه های فراوانی برای آن پرداخت شده است.

من به همگان بخصوص نسل های سوم و چهارم عرض می کنم مگر می شود به سادگی از این واقعه سرنوشت ساز دست برداشت. انقلاب تجلی ایمان و خواست تاریخی یک ملت بزرگ است و حرکتی علیه استبداد و استعمار با مدنی ترین روش ها و اخلاقی ترین شیوه ها. مگر می شود آن را نادیده گرفت؟

از دل این انقلاب، “جمهوری اسلامی” برآمد. جمهوری به تعبیر امام به همان معنی که در همه جا هست (یا باید باشد) و اسلامی یعنی ارزشها و احکام روزآمد اسلامی مبنای اهتمام و عمل باشد. خوب مگر مردم چه می خواستند؟ و مگر شما در عمق وجدانتان چه می خواهید؟ آزادی، استقلال، پیشرفت، مسؤولیت پذیری قدرت در برابر مردم، احترام به حق و حرمت یکایک افراد جامعه و گردن نهادن به حق حاکمیت مردم بر سرنوشت. مگر جمهوری به معنی واقعی اش جز اینها است؟! و اسلامی بودن، یعنی ارزش های فراموش شده در دنیای مدرن نیز در آن باشد. یعنی می خواستیم و می خواهیم که همه مزایایی که نظامهای جدید دارند در اینجا باشد و جنبه های منفی آن ها که عمدتاً ناشی از دور ماندن انسانها از اصل معنوی خود و مخلّد شدنش در زمین است نباشد. ما جمهوری اسلامی را اینچنین می بینیم و می خواهیم.

حال اگر به هر دلیل شاهد سیاست ها، روش ها و کارکردهایی هستیم که با این موازین سازگار نیست و ضوابطی که لازمه جمهوری اسلامی است نقض می شود و جمهوری اسلامی بد معرفی می شود، نمی توان دست از جمهوری اسلامی برداشت و آرمانهایی که برای آن اینهمه فداکاری شده است را رها کرد. باید جمهوری اسلامی را درست فهمید و بر آن پافشاری کرد.

جمهوری اسلامی، تأمین کننده خواست تاریخی اکثریت جامعه ما است. در این جمهوری آزادی و حقوق اساسی برای همه شهروندان باید وجود داشته باشد. جمهوری اسلامی به صورتی که عرضه شد و مردم هم به آن رأی دادند این است؛ نظامی که در آن هر کس که سازگارانه در متن آن می زید دارای حق و حرمت است و آن نیست که فقط مسلمانان و از میان مسلمانان فقط شیعیان و از میان شیعیان فقط صاحبان سلیقه و گرایشی خاص از حقوق، امنیت و آزادی برخوردار باشند و بقیه حذف و هتک شوند. مگر امام نمی فرمود که الگو و مدل اسلامی حکومت همان است که امیرالمؤمنین علیه السلام آن را پیاده کرد و مگر امام علی علیه السلام همانگونه که بر حق و حرمت نزدیک ترین یاران خود تأکید می کرد بر حق و حرمت یک بانوی یهودی نیز پافشاری نمی کرد؟

ما جمهوری اسلامی را این طور می فهمیم و می خواهیم و از آن دفاع می کنیم.

اگر کسانی که در ژرفای وجودشان نسبت به امام صادق نبودند و نیستند و به انقلاب هم اعتقاد نداشته و ندارد و مردم را هیچ کاره و رأی آنان را بی اعتبار می دانند امروز چیز دیگری بگویند و پندارهای باطل خود را ایده های انقلاب جا بزنند و نهضت را طوری معنی کنند و از نظام چهره ای نشان دهند که قابل دفاع و پسندیده نیست، نباید جوانان از انقلاب و جمهوری اسلامی روی گردان شوند، بلکه باید بکوشیم و به توافق برسیم که جمهوری اسلامی به جایگاه خود برگردد و از گزند افکار انحرافی و رفتارهای نادرست مصون بماند.

آنچه اصلاحات همواره بر آن تأکید کرده است این است که نظام باید تقویت شود و تقویت نظام از جمله با اصلاح روش ها و سیاست ها است و اینکه نگذاریم نارواییها و نارساییها به نام اسلام تمام شود.

آقایان کروبی و موسوی و بسیاری از کسانی که در حصر و حبس هستند نیز همین را می خواستند و می خواهند و نیز خواست و حرف بسیاری از بزرگان روحانی و سیاسی که متأسفانه مورد کم لطفی و احیاناً تحت فشار هم قرار می گیرند همین است.

تکیه بر اصول نظام و جمهوری اسلامی و تأکید بر معیارها و ارزشهایی که در انقلاب بود و متأسفانه در خیلی از موارد نقض شده و می شود، برای ما باید اصل باشد و تأکید بر این امور به هیچ وجه وجه انحراف از موازین و بی اعتنایی به خواست های اساسی ملت نیست. ما می گوییم نباید سلایق خاص عین جمهوری اسلامی تلقی شود و نباید انبوهی از نیروهای مؤمن و کارآمد خارج از نظام به حساب آیند و احیاناً سرکوب شوند.

تلاش خیرخواهانه برای گذر از وضعیت پرتنش و ناگوار امنیتی به وضعیت سیاسی امن و سالم که در آن قانون و بخصوص روح قانون اساسی حاکم باشد و رسیدن به تفاهم در این امر، مطلوب است و چنان که می دانید در این مقطع حساس برای جلوگیری از افزایش خشونت و تنش سه خواست مطرح شده است:

آزادی زندانیان، ایجاد فضای باز و سالم و امن سیاسی، همانگونه که قانون اساسی ایجاب می کند و تأمین کننده حقوق اساسی جامعه، مردم و گرایش ها است و حرکت به سوی انتخابات سالم و مطلوب که شاه بیت مردم سالاری است. و معتقدیم بهره تحقق این امور بیش و پیش از همه به نظام می رسد و حاکمیت و مردم هم از آن بهره می برند.

در فضای نامطلوب کنونی که هتاکی و گرافه گویی و طرد و حذف آن را تیره کرده است و مبنای جامعه ای که انتظار داشته و دارد در درون نظام برآمده از انقلاب، امنیت و آزادی حرمت و برخورداری داشته باشد و جایگاه خود را در عرصه حیات کنونی جهان والا و محترم ببیند لرزان کرده است، بیانات رهبری در ۱۴ خرداد می توانست و می تواند روزنه امیدی به آینده بگشاید. بیاناتی که مؤید سیاست درست جذب حداکثری و دفع حداقلی است. همین ها اگر به درستی مورد اهتمام عملی قرار گیرد و بسیاری از مسائل و مشکلات حل خواهد شد، منتهی باید دید چه کسانی، چه نهادهایی و چه جریاناتی در درجه اول باید آنها را رعایت کنند. بدون تردید در درجه اول دستگاههای قضایی، امنیتی و سیاسی و متصدیان رد و تأیید صلاحیت ها که به حق یا ناحق قدرت دارند و نقش آنها در جهت ایجاد فضای مناسب پراهمیت تر است باید خود را مخاطب این سیاستها و بیانات بدانند.

در مورد انتخابات هم باید گفت که:

اولاً در نظام مردم سالار، انتخابات کلیدی ترین و اساسی ترین عاملی است که حق حاکمیت مردم بر سرنوشت را تأمین می کند و اگر به درستی رعایت شود مانع هر گونه خودکامگی و منشاء افزایش رضایت عمومی است.

ثانیاً انتخابات متعلق به کل جامعه است، نه در اختیار یک جناح و سلیقه و شرط برگزاری درست آن این است که همگان با اطمینان خاطر بتوانند در آن حضور یافته و برای این کار باید شرایط لازم فراهم گردد. و اگر شرایط و وضعیت به گونه ای بود که مردم یا بخش های مهمی از جامعه نتوانند در انتخابات شرکت کنند، مسؤول و جوابگو آنهایی هستند که نمی گذارند مردم از حقشان استفاده کنند.


 


ندای سبز آزادی: 61 روزنامه‌نگار ایرانی خارج از کشور به احمد شهید نامه نوشتند و اعتصاب غذای زندانیان و مواردی از نقض حقوق بشر را به وی گوشزد کردند.
به گزارش ندای سبز آزادی، به دنبال نامه روزنامه‌نگاران داخل ایران خطاب به زندانیان در اعتصاب غذا و درخواست برای شکستن اعتصاب، روزنامه‌نگاران ایرانی خارج از کشور نیز در نامه‌ای احمد شهید؛ گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران را مخاطب قرار داده و خواستار توجه او به این مساله شدند. در این بیانیه که به امضای 61 روزنامه نگار رسیده آمده است: "از جناب‌عالی انتظار داریم به رسالت خود مبنی بر تهیه گزارشی جامع از وضع حقوق بشر در ایران عمل کنید و امیدواریم که دولت ایران نیز زمینه دسترسی شما را به قربانیان نقض حقوق بشر اعم از خانواده‌های کشته شدگان پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ و زندانیان سیاسی و عقیدتی فراهم آورد" و همچنین تاکید شده است: "تقاضای فوری ما این است که به طور ویژه نسبت به شرایطی که منجر به اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ بازداشتگاه اوین (ابوالفضل قدیانی٬ محمدرضا مقیسه٬ محمد داوری٬ محمدجواد مظفر٬ عمادالدین باقی٬ فیض‌الله عرب‌سرخی٬ امیرخسرو دلیرثانی٬ عماد بهاور٬ محسن امین‌زاده٬ قربان بهزادیان‌نژاد٬ بهمن احمدی امویی٬ مهدی اقبال٬ حسن اسدی‌زیدآبادی و عبدالله مومنی) و همچنین تعدادی از زندانیان زندان رجایی‌شهر (مسعود باستانی٬ عیسی سحرخیز٬ کیوان صمیمی بهبهانی٬ جعفر اقدامی و علی عجمی) شده، موضع‌گیری کنید"
متن کامل این بیانیه که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است ازین قرار است:

 

عالی‌جناب احمد شهید
گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران
انتخاب شایسته جناب‌عالی برای تهیه گزارشی از موارد نقض حقوق بشر در ایران باعث دل‌گرمی آزادی‌خواهان و فعالان دموکراسی‌خواه شده است. جناب‌عالی مطمئنا تاکنون بخشی از گزارش‌ها درباره موارد نقض حقوق بشر در ایران را مطالعه کرده‌اید. گزارش‌هایی که نشان‌دهنده سرکوب‌های سیاسی سازمان‌یافته علیه مخالفان حکومت و فعالان نهادهای مدنی است. آمار فاجعه‌بار اعدام‌ها، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه‌های جسمی و روحی در کنار ایجاد جو پلیسی همگی حکایت از وخامت اوضاع حقوق بشر در ایران دارد. حکومت همچنین با مسدود کردن دریچه‌های اطلاع رسانی آزاد که در اشکال گوناگونی چون توقیف رسانه‌ها، پارازیت اندازی بر شبکه‌های ماهواره‌ای و فیلترینگ سایت‌های اینترنتی  بروز یافته است٬ در صدد تحمیل صدای خود به شهروندان است. مسدود شدن رسانه‌های ارتباطی بسیاری از روزنامه‌نگاران را نیز٬ علی‌رغم عشق به میهن خود٬ ناگزیر از مهاجرت ساخته است. به گونه‌ای که ایران در کنار کوبا٬ صاحب عنوان بیشترین روزنامه‌نگاران تبعیدی است.
ما جمعی از روزنامه‌نگاران که به دلایل گوناگون و برخی به دلیل فشارهای حکومت٬ کشور خود را ترک کرده‌ایم٬ از جناب‌عالی انتظار داریم به رسالت خود مبنی بر تهیه گزارشی جامع از وضع حقوق بشر در ایران عمل کنید و امیدواریم که دولت ایران نیز زمینه دسترسی شما را به قربانیان نقض حقوق بشر اعم از خانواده‌های کشته شدگان پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ و زندانیان سیاسی و عقیدتی فراهم آورد.
رسیدگی دقیق درباره وضعیت زندان‌های ایران نیازمند گفتگو با زندانیانی است که طی دو سال گذشته  فجایع حقوق بشری نظیر تجاوز به زندانیان، ضرب و شتم مکرر زندانیان، تهدید خانواده های آنان و ده‌ها مورد دیگر را گزارش کرده‌اند.
همچنین تقاضای فوری ما این است که به طور ویژه نسبت به شرایطی که منجر به اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ بازداشتگاه اوین (ابوالفضل قدیانی٬ محمدرضا مقیسه٬ محمد داوری٬ محمدجواد مظفر٬ عمادالدین باقی٬ فیض‌الله عرب‌سرخی٬ امیرخسرو دلیرثانی٬ عماد بهاور٬ محسن امین‌زاده٬ قربان بهزادیان‌نژاد٬ بهمن احمدی امویی٬ مهدی اقبال٬ حسن اسدی‌زیدآبادی و عبدالله مومنی) و همچنین تعدادی از زندانیان زندان رجایی‌شهر (مسعود باستانی٬ عیسی سحرخیز٬ کیوان صمیمی بهبهانی٬ جعفر اقدامی و علی عجمی) شده، موضع‌گیری کنید.
یکی از خواسته‌های کلیدی آن‌ها رسیدگی دقیق قضایی به پرونده مرگ مشکوک هاله سحابی و هدی صابر دو تن از فعالان دموکراسی خواه است. ظن فراوانی نسبت به تلاش عامدانه ماموران حکومت برای سربه نیست کردن این افراد وجود دارد. چنانچه دولت ایران مانع دسترسی شما برای کسب اطلاعات در این باره شد  می توانید روی کمک روزنامه نگاران تبعیدی که توان خود را طی دو سال اخیر صرف بازتاب دادن صدای معترضان کرده‌اند حساب کنید. امید ما این است که در نهایت گزارش شما از نقض حقوق بشر در ایران باعث عقب نشینی جمهوری اسلامی از اعمال رفتارهای بی قاعده و شرم آور علیه شهروندانش شده یا دستکم این که ادعاهایش برای احترام به حقوق شهروندان ایرانی بیش از گذشته بی‌اعتبار شود.

امضاکنندگان بیانیه:
۱. آذر٬ شبنم
۲. آذر٬ شکوفه
۳. اکبرین٬ محمدجواد
۴. امت‌علی٬ سارا
۵. امیرشاهی٬ فرنوش
۶. امیری٬ نوشابه
۷. امین٬ سعیده
۸. امینی٬ آسیه
۹. اورند٬ مهدی
۱۰. ایزدی٬ محمد
۱۱. بختیارنژاد٬ پروین
۱۲. بختیاری٬ بیتا
۱۳. بنیاد٬ تارا
۱۴. بهاری٬ مازیار
۱۵. بهکام٬ نگین
۱۶. بهنود٬ مسعود
۱۷. بهمنی٬ آرش
۱۸. تاجیک٬ مهدی
۱۹. توکلی٬ دلبر
۲۰. جامی٬ مهدی
۲۱. جلالی‌فراهانی٬ احمد
۲۲. حبیبی٬ فرنگیس
۲۳. حسینی‌پژوه٬ آرش
۲۴. حسین‌زاده٬ محبوبه
۲۵. خردپیر٬ علی
۲۶. داوودی‌مهاجر٬ فریبا
۲۷. رافت٬ احمد
۲۸. رفیع‌زاده٬ شهرام
۲۹. رسول‌پور٬ سامان
۳۰. رضایی٬ علی‌رضا
۳۱. رمضانی٬ بنفشه
۳۲. رهبر٬ محمد
۳۳. سربخشیان٬ حسن
۳۴. سعادتی٬ لیلا
۳۵. صدر٬ بنیامین
۳۶. صدیق٬ رضا
۳۷. صمدبیگی٬ بهروز
۳۸. عابدی٬ احسان
۳۹. علمی٬ حدیث
۴۰. علیجانی٬ ارشاد
۴۱. علیجانی٬ رضا
۴۲. علی‌نژاد٬ مسیح
۴۳. غیبی٬ رضا
۴۴. فخرایی٬ پویان
۴۵. قاضی٬ فرشته
۴۶. قجر٬ آیدا
۴۷. قریشی٬ کاوه
۴۸. قلی‌پور٬ بهنام
۴۹. قلیچ‌خانی٬ سیامک
۵۰. کاظمیان٬ مرتضی
۵۱. کوثر٬ نیک‌آهنگ
۵۲. مدرس‌علوم٬ مژگان
۵۳. مزروعی٬ حنیف
۵۴. ملک‌محمدی٬ لیلا
۵۵. مهتدی٬ علی
۵۶. میردامادی٬ سراج‌الدین
۵۷. نبوی٬ سیدابراهیم
۵۸. نیستانی٬ مانا
۵۹. وحیدمنش٬ پروانه
۶۰. ولی‌زاده٬ رضا
۶۱. یزدان‌پناه٬ محمدرضا
 


 


رئیس دادگستری آذربایجان شرقی از بازداشت مدیرعامل منطقه آزاد ارس خبر داد.

حجت‌الاسلام مالک‌اژدر شریفی دقایقی پیش در گفت‌وگو با فارس گفت: علیرضا مقیمی مدیرعامل منطقه آزاد ارس توسط مجتمع قضایی کارمندان دولت بازداشت شد.

وی افزود: اتهام مقیمی مالی بوده است.

در روزهای گذشته محمد شریف ملک زاده و علی اصغر پرهیزگار از دیگر نزدیکان مشایی نیز بازداشت شدند.


 


محمد مهاجری، سردبیر سایت خبرآنلاین نوشت:

۱ – این روزها پاسخ دادن به این پرسش که «آیا رای دادن به احمدی نژاد اشتباه بود» برای بخشی از اصولگرایان به کابوس تبدیل شده است. دلیلش هم بسیار ساده است. آنها گمان می کنند اگر بپذیرند رای دادن به احمدی نژاد کار غلطی بوده، طبق برهان خلف، معنایش این است که اگر به رقبای احمدی نژاد رای می دادند کار درستی کرده بودند، در حالی که ابدا چنین نیست.

۲ – در دنیای سیاست، اشتباه کردن امری عادی و اجتناب ناپذیر است. مگر ۱۱ میلیون نفر از مردم ایران به بنی صدر رای ندادند؟ آیا انتخاب شان درست بود؟ همین مردم در سال ۱۳۷۶ و ۱۳۸۰ به سیدمحمد خاتمی رای دادند. آیا ما اصولگرایان این رای را صائب می دانستیم؟(توجه شود که صائب دانستن با محترم دانستن تفاوت دارد).

۳ – اگر بپذیریم انتخاب آقای احمدی نژاد، یک اشتباه سیاسی بود، نه آسمان به زمین می آید و نه زمین به آسمان می رود. تنها اتفاقی که می افتد این است که اصولگرایان، شجاعت خود را در پذیرش اشتباه نشان می دهند.

شجاعت هم که صفتی مذموم نیست. هست؟!


 


ندای سبز آزادی: در پی اعلام روزه سیاسی سه روزه توسط فعالین سیاسی تبریز‌ به پاس حمایت از زندانیان اعتصاب غذا کننده ، شب گذشته تعدادی از جوانان اصلاح طلب تبریزی ، فعالین ملی مذهبی ،‌ فعالین دانشجویی و دیگر طیف های سیاسی شهر ، اولین افطاری سبز را برگزار کردند .

به گزارش ندای سبز آزادی، در این مراسم که در نقاط مختلف شهر و در پارک ها و مکان های عمومی برگزار شد ،‌ بیش از ۱۵۰ نفر در گروه های ۱۰-۱۵ نفری پای سفره های افطاری نشسته و ضمن پاسداشت نام و خاطره هدی صابر و هاله سحابی ،‌ برای آزادی زندانیان سیاسی و سلامتی ایشان دعا کردند .

در پایان مراسم افطاری ،‌ گروه ها و فعالین سیاسی اعلام کردند طبق برنامه قبلی روزهای شنبه و یکشنبه نیز برنامه افطاری گروهی برگزار خواهند کرد . در همین حال جمعی دیگر از فعالین سیاسی تبریز نیز نسبت به حضور در این مراسم در روزهای شنبه و یکشنبه اعلام آمادگی کرده اند .

پیش از این ،‌ فعالین سیاسی تبریز طی بیانیه ای اعلام کرده بودند که روزهای جمعه ،‌ شنبه و یکشنبه برای حمایت از زندانیان اعتصاب غذا کننده زندان اوین و رجائی شهر ،‌ روزه سیاسی خواهند گرفت.

 

org-z130899812336814c52b619caea699c5db67c6a3aa0767d0373.jpg

org-z13089981102bfd64e055bcedd10f0729156f3d7ebe24416f9e.jpg

 


 


ندای سبز آزادی: محسن امین زاده به خاطر وخامت حالش صبح امروز از زندان اوین به بیمارستان مدرس تهران منتقل و در بخش سی .سی .یو این بیمارستان بستری شده است. امین زاده، معاون وزارت خارجه در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی به همراه یازده نغر دیگر در بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به جان باختن هاله سحابی و هدی صابر از زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده.
به گزارش کلمه، ماموران امنیتی که در اطراف محل بستری شدن امین زاده حضور دارند اجازه نداده اند که خانواده اش به وی نزدیک شوند.
خانواده محسن امین زاده در همین باره گفته اند که وی مشکل فشار خون دارد و دائماً باید دارومصرف کند و در چنین شرایطی اعتصاب غذا برای وی خطرناک است.
همسر محسن امین زاده اضافه کرده است:  مسؤولیت جان همسر من با مسؤولان زندان و مسؤولان قضایی است. ایشان دو سال است که به دلیل بی عدالتی ها در زندان به سر می برند و در طول این مدت از نظر جسمانی بسیار ضعیف شده اند. ما به شدت نگران هستیم فاجعه ای که در اثر سهل انگاری مسؤولان زندان رخ داد و آقای هدی صابر عزیز را از دست دادیم دوباره اتفاق بیفتد. من از مسؤولان می خواهم هرچه سریعتر از وقوع فجایع بیشتر جلوگیری کنند.
عبدالله مومنی ابوالفضل قدیانی و بهمن احمدی امویی نیز در هفتمین روز اعتصاب غذای خود در بند ۳۵۰ با مشکلات شدید جسمی مواجه شده اند و برای دریافت کمک های پزشکی به بهداری زندان اوین منتقل شده اند.گفته می شود پیش از محسن امین زاده، مهدی کریمیان اقبال، یکی از اعضای جبهه مشارکت نیز به دلیل اوضاع نامساعد جسمی اش به بیمارستان مدرس منتقل شده بود.


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به irangreenvoice-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به irangreenvoice@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته