-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۸, چهارشنبه

Latest New from Green Correspondents for 06/29/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

آیت‌الله بیات زنجانی روز بیست و پنجم رجب برابر هفتم تیرماه را روز همدردی با زندانیان سیاسی اعلام کردند.
خبرنگاران سبز/ حقوق بشر:
به مناسبت سالگرد شهادت امام موسی کاظم، آیت‌الله بیات زنجانی پیامی صادر کردند و در آن  روز بیست و پنجم رجب برابر هفتم تیرماه را روز همدردی با زندانیان سیاسی اعلام کردند. متن این پیام به این شرح است.

بسم الله الرّحمن الرّحيم



"السّلام علی المُعذّب فی قَعر السّجون و ظُلَمِ المَطامير"

«زندان» پديده‌ای است که در اسلام در موارد معدودی مجاز دانسته و يا بر آن تأکيد شده و در سنّت معصومين(ع)، حتی برای محارب و برانداز هم چنين مجازاتی پيش بينی نشده است؛ در لسان فقهای بزرگواری همچون صاحب مهذّب، قاضی ابن برّاج و شيخ طوسی نيز از حبس و زندان به عنوان "عذاب" ياد شده است؛ از طرفی هيچ موردی نيست که نشان دهد در دوران مديريت سياسی و اجتماعی اميرالمؤمنين علی(ع)، کسی را به خاطر اختلاف عقيدۀ سياسی و اجتماعی با حاکميت علوی محبوس کرده يا او را از حقوق فردی و اجتماعی‌اش محروم کنند؛ اما با کمال تأسف، زمانۀ اجتماعی و سياسی کنونی شاهد زندانيانی است که به خاطر عقيدۀ سياسی و اجتماعی خود محبوس و محصور شده‌اند که طبعاً اين عمل با شيوۀ حکومت علوی تنافی دارد.

ائمۀ معصومين(ع) به عنوان نمادهای رأفت، رحمت، عدل و قسط برای همگان در همۀ زمانها شناخته شده اند، چه آن دو بزرگواری که در دوره های زمانی کوتاهی حکومت کرده اند و همان دوره های کوتاه، نمادی بر حکومت عدل در کرۀ خاکی می باشد و چه آن بزرگانی که به دست حکومت های جور، حتی از زندگی اجتماعی عادی نيز محروم بوده و عمر پر برکت خويش را در بدترين زندان ها گذرانده و نتيجتاً به شکل مظلومانه ای به شهادت رسيده اند که باز هم اسوه و الگو برای همگان محسوب می شوند.

از همين رو با توجه به اينکه در ايامی مصادف با سالروز شهادت مظلومانۀ امام موسی‌ابن جعفر(ع) قرار داريم، امام مدبّری که بخش قابل توجهی از عمر پربار امامتش را در زندانهای بنی‌عباس گذراند و رنج ايام زندان را به قصد هدايت، اصلاح و فلاح امور انسانها به جان خريد و لحظه‌ای از هدايت مؤمنانه و نهی از منکر حاکمان زمان باز نايستاد، شايسته است که اين روز به نام و ياد آن امام مظلوم، روز اعلام هم نوائی و همدردی با زندانيان مظلوم و بی گناه و خانواده های آنان در سراسر عالم اعلام گردد و مؤمنان اعم از همۀ برادران و خواهران مسلمان و حق‌باور و نيز فعالان سياسی و اجتماعی، در اين ايام که در سال جاری با روز شهادت عده ای از آزادمردان و انسان های بزرگ در تاريخ انقلاب اسلامی نيز همزمان شده است، به صورت جمعی و فردی، همراه و همنوا با خانواده‌های زندانيان مظلوم، دست بر دعا بردارند و برای سلامتی و آزادی همۀ محبوسين عقيدتی، سياسی و کسانی که به اتهام ابراز عقيده خود در بند و يا محصور اهواء و اميال اقتدارگرايان ‌شده اند، دعا کنند و در اين راه با تأسی و توسّل به امام مظلوم حضرت موسی‌ابن جعفر(ع)، به ياد بياورند که در طول تاريخ برای رسيدن به آزادی، چه خون های عزيزی بر زمين ريخته شده و چه حقوقی ضايع شده است و اين نشان دهندۀ ارزش آزادی و کرامت انسانی برای نوع بشریّت در همۀ اعصار است.

همگی خداوند را بخوانيم و بطلبيم که به حاکمان و سياستمداران اين نظام و ديگر نظامهای سياسی عالم، خشوع و سعۀ صدر در برابر منطق حق طلبانۀ ملتها، و به حق‌دوستان و حق‌طلبان ما و ديگر مبارزان مسلمان در ساير سرزمينهای اسلامی، شجاعت و استقامت و به عموم مسلمين، مستضعفين و در بندکشيده شدگان، شناخت عميق عنايت فرمايد.

يقيناً دعا و مناجات به درگاه خداوند متعال و توسل به ائمۀ هدی(ع)، اثر وضعی خود را در بهبود امور و رفع ظلم و ظلمتهای عالم خواهد گذاشت.

والسّلام علی عباد الله الصّالحين

اسدالله بيات زنجانی

قم المقدسة

۲۴ رجب المرجب ۱۴۳۲
 

 
 

سیدعلی خامنه‌ای از عملکرد صدا و سیما در پخش «دو دو» کردن نمایندگان مجلس به هنگام سخنرانی احمدی‌نژاد در هنگام دفاع از حمید سجادی در مجلس انتقاد کرده است.  
خبرنگاران سبز/ جامعه:
نماینده خمینی‌شهر در مجلس فاش کرد که سیدعلی خامنه‌ای اعضای هیات رئیسه مجلس را به صورت اضطراری احضار کرده است و درباره توهین به احمدی‌نژاد در جلسه روز سه‌شنبه گذشته به آنان تذکر داده است. سه‌شنبه گذشته در حالی که احمدی‌نژاد در مجلس و در دفاع از حمید سجادی برای وزارت ورزش سخن می‌گفت، گروهی از نمایندگان با «دو دو» گفتن به اعتراض به وی پرداختند.

خامنه‌ای همچنین از صدا و سیما نیز انتقاد کرده که چرا به هنگام پخش سخنان احمدی‌نژاد، «دو دو» گفتن نمایندگان معترض را سانسور نکرده است.(+)


 
 


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به greencorrespondents-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به greencorrespondents@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته