-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

Latest News from Iran Free for 06/28/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا گزینه دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



ویرایش دوم خبر جعلی ندای سبز آزادیآزادی بیان- سایت ندای سبز آزادی متعلق به اصلاح طلبان ساکن خارج از کشور امشب با جعل خبر و استفاده از فتوشاپ تلافی خبر جعلی که در سایت جهان نیوز در باره سایت کلمه درج شده بود را در آورد.

این اقدام غیرحرفه ای درحالی صورت گرفت و موجب حیرت و انتقاد همگان شد که روز گذشته سایت جهان نیوز متعلق به زاکانی نماینده محافظه کار مجلس در خبری جعلی و با استفاده از فتوشاپ مدعی شده بود که سایت کلمه که نزدیک به میرحسین موسوی است مطلبی از قول خاتمی که خواستار عذرخواهی موسوی شده را منتشر و پس از دقایقی از خروجی سایت خود حذف کرده است. جهان نیوز برای مستند کردن این خبر جعلی خود فتوشاپی هم از روی سایت کلمه درست کرده بود.

خبر جعلی جهان نیوز

سایت جهان نیوز برای محکم کاری همچنین افزوده است: «جالب آنکه سایت کلمه که به نظر می رسید این خبر را ناخواسته منتشر کرده است، دقایقی پس از انتشار آن را از خروجی خود برداشت.»

به تلافی این اقدام، سایت ندای سبز آزادی که از یک سال و نیم گذشته توسط حنیف مزروعی بنیان نهاده شده در خبر جعلی دیگری این بار مدعی شد که علیرضا زاکانی مدیر سایت جهان نیوز گفته است «راه اعتماد عمومی بازگشت میر حسین موسوی است»

سایت متعلق به اصلاح طلبان نیز مدعی شد که جهان نیوز بلافاصله پس از انتشار خبر آن را از روی سایت خود برداشته و برای محکم کاری در اقدامی مشابه عکس فتوشاپی از جهان نیوز را نیز جعل کرد.

خبر جعلی (ویرایش دوم) ندای سبز آزادی

سایت ندای سبز آزادی چندین ساعت پس از انتشار این خبر جعلی و پس از مواجهه با انبوه اعتراضات و انتقادات در شبکه های اجتماعی ناچاز شد متن اصلی خبر جعلی خود را تغییر داده و این بار مدعی شد که یک مخاطب این خبر را برای آنها فرستاده است، در حالی که متن اصلی خبر این سایت هنوز در سایت هایی نظیر بالاترین موجود است.

در خبر اولیه آمده بود که «جهان نیوز خبری را با این تیتر منتشر کرد «زاکانی: احمدی نژاد ما را فریب داد؛ راه اعتماد عمومی بازگشت میر حسین موسوی است» و تنها چند دقیقه بعد این خبر از روی خبرگزاری حذف شد! متن خبر حذف شده در جهان نیوز به شرح ذیل است: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قبول کرد که احمدی نژاد ما را فریب داد، تنها راه چاره و نجات کشور کمک به بازگشت شخصیت هایی چون میرحسین موسوی به عرصه سیاسی است. به گزارش جهان نیوز، این نماینده مجلس در سخنانی که بعد از جلسه مجلس در جمع خبرنگاران بیان کرد اذعان داشت : امروز بر همگان روشن شده است که احمدی نژاد کشور را به بیراهه برده است و بسیاری از نکته بینی ها و نگرانی های دو سال گذشته دلسوزان انقلاب برای ما روشن شده است. وی تصریح کرد: با بررسی عملکرد دولت در دوسال اخیر متوجه می شویم که احمدی نژاد با دامی که برای فرزندان انقلاب مانند میرحسین موسوی و مهدی کروبی پهن کرده بود ، خود با جادوگری و رمالی کشور را به سوی نابودی سوق داد. این نماینده اصولگرای مجلس تنها راه چاره برای نجات کشور و بازگشت اعتماد عمومی و آشتی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی را دلجویی و عذرخواهی از میرحسین موسوی و مهدی کروبی عنوان کرد و اظهار داشت: در گام نخست باید آنها را از حبس و حصر خارج کرد و با عزل احمدی نژاد شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم را فراهم کرد.»

گفتنی است هم اصلاح طلبان و هم محافظه کاران از تاکتیک های جنگ روانی توسط مدیران رسانه های خود که از مدیران ارشد وزارت اطلاعات بوده اند استفاده می کنند و برخی از دست اندرکاران این سایت ها و رسانه ها نظیر ابراهیم نبوی بارها و آشکارا اعلام کرده اند که باید اپوزیسیون مخالف رژیم که علیه هر دو جناح حاکمیت مبارزه می کند را با جنگ روانی منزوی و منکوب کرد.

این اقدام سایت ندای سبز آزادی در حالی با انبوه انتقادات و اعتراضات روبرو شده است که تاکنون در شبکه های اجتماعی اغلب روزنامه نگاران اصلاح طلب در این باره سکوت کرده اند.

یادآوری می کنیم که سایت ندای سبز آزادی بارها اخبار و مطالب اختصاصی سایت آزادی بیان را بدون ذکر منبع و با نام خود درج کرده و حتی پس از اعتراض کتبی به مدیر این سایت نیز اقدامی در تغییر یا افزودن منبع اصلی خبر یا مطلب خود نکرده و تنها مدعی شده است که این مطلب توسط ای میل به دست آنها رسیده است.

حنیف مزروعی و برخی از اعضای حزب مشارکت ایران اسلامی هم اکنون شبکه تلویزیونی رسا را نیز اداره می کنند، آقای مزروعی همچنین به استخدام فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران نیز درآمده است.

مطلب مرتبط:

اصلاح طلبان نمره اخلاق صفر!

باز انتشار و نقل قول از سایت آزادی بیان تنها با ذکر منبع مجاز است


 


Mahnaz Mohammadi, a documentary film director and Women's Right Activist was arrested on Sunday by someMahnaz Mohamadi plainclothes breaking into her home and was sent to prison. Meanwhile, there is some news reporting the call on several Women's Right activists to Evin's courthouse.

According to the reports, Mahnaz Mohammadi, who had recently participated in Amsterdam Documentary Film Festival, was arrested on Sunday morning and has been sent to 2A ward in Evin Prison. Her arrest followed Maryam Majd's, a photojournalist who was arrested earlier on Friday morning while departing Iran to Germany.

It is said that Majd made a phone call yesterday and demanded legal acts for her freedom. However, no accusations or reasons for her arrest has been announced. In the mean time, Farnaz Kamali, a Women's Right activist, has also been called on by Evin's courthouse, Investigation District No.4.

It is also said that some other Women Right activists have also been called on by the courthouse and it is assumed that a new project of case opening accusing Women activists is being held by the security institutions.

Mahnaz Mohammadi has been arrested intermittently for the past 5 years. Her "Women Without Shadows" film, which is about the bedridden women in a mental hospital, has been screened in many festivals. She also made a film on women's demands called "We Are Half the Population of Iran", the movie she directed alongside with Rakhshan Banietemad during the presidential election

 


 


مهناز محمدیآزادی بیان- مهناز محمدی، مستندساز و فعال حقوق زنان روز یکشنبه در یورش افرادی با لباس شخصی به منزل خود بازداشت و به زندان انتقال یافت، در همین حال خیرهایی نیز از احضار چند فعال حقوق زنان به دادسرای اوین می رسد.

به گزارش های رسیده، مهناز محمدی که اخیرا در جشنواره فیلم های مستند آمستردام حضور داشت، صبح روز یکشنبه بازداشت و به بند دو- الف زندان اوین منتقل شده است، بازداشت وی به دنبال بازداشت مریم مجد عکاس خبری صورت گرفت که صبح جمعه عازم آلمان بود.

گفته می شود مریم مجد روز گذشته طی تماس تلفنی خواستار اقدام قانونی برای آزادی خود شده است اما هنوز هیچ دلیلی برای این بازداشت ها عنوان نشده است. در همین حال فرناز کمالی فعال حقوق زنان نیز به شعبه چهار بازپرسی دادسرای اوین احضار شده است.

همچنین گفته می شود چند فعال حقوق زنان دیگز نیز به همین دادسرا احضار شده اند و بیم آن می رود که پروژه پرونده سازی تازه ای از سوی نهادهای امنیتی علیه فعالان زن در جریان باشد.

مهناز محمدی در پنج سال اخیر بطور متناوب چند بار بازداشت شده است، فیلم «زنان بدون سایه» وی که در باره زنان بستری در یک بیمارستان روانی است، در بسیاری از جشنواره ها به نمایش درآمده، در هنگام نمایش انتخابات ریاست جمهوری نیز وی به همراه رخشان بنی اعتماد فیلمی در باره مطالبات زنان به نام «ما نیمی از جمعیت ایران هستیم» ساخت.

 


 


مهناز محمدی آزاد باید گردد


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به iranfree-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به iranfree@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته