-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۳, جمعه

Latest News from 30Mail for 06/24/2011

این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.

 

1390/4/2

محمدرضا حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان می‌گوید جای دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی و خیابان نیست و برخورد با این گروه «از خواسته‌های علما و روحانیون است.»

حبیبی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: «با توجه به اینکه دوچرخه‌سواری بانوان و سگ‌گردانی عنوان مجرمانه صریح در قانون ندارد اما برخورد با این گروه از خواسته‌های علما و روحانیون است و ما به صورت پیشگیری در این حوزه وارد شدیم.»

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان ادامه داد: «از علما در خصوص دوچرخه سواری بانوان سوال شده است و آنها اعلام کرده‌اند خلاف شرع است ولی در خصوص ترک موتورسیکلت از آنها سوال نشده است. شاید اگر از آنها سوال شود بگویند این هم خلاف شرع است.»

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود همانند فرمانده نیروی انتظامی و نماینده خمینی شهر، از رسانه‌ای شدن پرونده‌های تجاوز انتقاد کرد. وی گفت: «در اطلاع رسانی و خبر باید دقت نمود تا نحوه اطلاع رسانی و خبر رسانی موجب بالا بردن احساس نا امنی در جامعه نشود چراکه احساس نا امنی از نا امنی مضرتر است.»

منبع: ایسنا


 
 

1390/4/2

۱۶۲ نفر از اعضای جامعه پزشکی کشور در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضائیه خواستار «رسیدگی سریع و بدون اغماض و مجازات مقصرین و مسئولین فجایع اندوهبار» در رابطه با مرگ هدی صابر و هاله سحابی شدند.

در این نامه آمده است: «متأسفانه طی سالیان اخیر حوادث تأسف بار مشابه در برخورد با زندانیان مکرراً مشاهده شده و در موارد متعددی به علت عدم رسیدگی بموقع پزشکی و درمانی عوارض غیر قابل جبرانی برای ایشان (زندانیان) ایجاد شده است. تکرار این مسائل بدون هیچ گونه پیگیری و پاسخگوئی، مزید تأسف و نگرانی شده است و همۀ اینها در حالی اتفاق می افتد که آنچه از مرام و سخن امام خمینی به یادگار مانده است این جمله است که حتی اگر فردی به اعدام هم محکوم شده است کسی حق ندارد به او توهین کرده و یا ضربه ای بزند.»

امضا کنندگان این نامه می‌افزایند: «اعضای جامعۀ پزشکی کشور که در قبال سلامت آحاد جامعه احساس مسئولیت می کنند، نمی توانند در قبال بی توجهی مسئولین و تکرار این وقایع سکوت نمایند.»

اعضای جامعۀ پزشکی کشور در پایان خواستار موارد زیر شده‌اند:
۱- رسیدگی سریع و بدون اغماض و مجازات مقصرین و مسئولین فجایع اندوهباری که به مرگ مرحوم هدی صابر و مرحومه هالۀ سحابی منجر شد.

۲- تشکیل کمیتۀ پزشکی متخصص و مستقل جهت بررسی وضعیت پزشکی و سلامت سایر زندانیانی که بدلیل شرایط زندان و سلولهای انفرادی دچار عوارض مختلف جسمی و روحی شده اند.

۳- دستور ارجاع فوری و بدون فوت وقت بیماران زندانی و بخصوص زندانیان سیاسی که دچار شرایط و بیماری اورژانس شده اند به بیمارستانها و مراکز درمانی مجهز بر اساس اعلام نیاز کمیتۀ فوق الاشاره و خارج از پیچ و خم های اداری و امنیتی که موجب اتلاف وقت و عوارض غیر قابل جبران خواهد شد.

مصطفی معین، علی غفوری، سید تقی نوربخش، رضا شریفیان و یدالله سهرابی از جمله امضا کنندگان این نامه هستند.

منبع: کلمه


 
 

1390/4/2

محمد نوری زاد
یادداشتها

روزگار، که بی تابانه چشم به راه فوران خصلت های ناب انسانی ماست، درست درهمین نزدیکی ها پای می کوبد. درآن روز، که دورنیز نیست، ما، قدر همدیگر را خواهیم دانست. به روی هم لبخند خواهیم گشود. به آبروی تک تک هم، و به آبروی کشورمان بها خواهیم داد. از جوانان و نسل های آسیب دیده ی خویش پوزش خواهیم خواست. و آنان، بزرگوارانه ما را خواهند بخشود.

فردا، که زیاد دور نیست، مردان و زنان رنجیده و قهرکرده و رفته ی ما، به سرزمین مان بازخواهند گشت. و ما، در معابر شهر، به یمن ورودشان پایکوبی خواهیم کرد. به شوق تماشای روی گل شان، طاق نصرت خواهیم بست. و دسته گل هایی از غرور، به گردنشان خواهیم انداخت. و التماسشان خواهیم کرد که اگر می توانند، ما را ببخشایند، واگر آتشفشان نفرتشان راهی به بخشایش ندارد، برای فرو نشاندن آن، به صورت ما سیلی بزنند، و به صورت های سیلی خورده ی ما آب دهان بیاندازند. شعله های سرکش نفرتشان که فرو نشست، برفرش قرمز دل های ما پای بگذارند، و مام بی تاب وطن خویش را درآغوش کشند.

در فردایی که زیاد دور نیست، کمونیست های سرزمینمان، کرسی تدریس خواهند داشت. باهم، دربهترین نقطه ی تهران، برای سنی های سرزمین مان، مسجد خواهیم ساخت. رو سری های اجباری را از سر بانوان مان برخواهیم داشت. به حجاب بانوان باحجابمان، بیش ازپیش احترام خواهیم گذارد. واز مردان و بانوان مسلمان و مسیحی و کلیمی و زرتشتی ، بخاطر تلخ نوشی های این سالهای پس از انقلاب، پوزش خواهیم خواست.

فردا که زیاد دور نیست، درقم، و درهرکجا، برای دراویش مان، خانقاههایی مفصل خواهیم ساخت. و پریشان موی و پیاده پای، به هرکجای کشورمان خواهیم رفت، و از بهاییان سرزمین مان، بخاطر سالها آسیب و در بدری و ظلم، دلجویی خواهیم کرد، و در پرداخت خسارت مالی و جانی به هرآن کس که از ما و پدرانمان آسیب دیده، شتاب خواهیم کرد.

درهمین نزدیکی ها، پیش پای نخبگان و برجستگان مطرود سرزمین خویش برزمین خواهیم نشست. و برای چرخش چرخ نخبگی درسرزمین مان، دست به دامانشان خواهیم شد. و شایستگان آنها را به پذیرش مسئولیت های حساس کشورمان ترغیب خواهیم کرد.

دریک اجتماع شور انگیز و میلیونی، مقصران و خطاکاران خویش را، دست بسته، به پیشگاه مردم مان خواهیم آورد تا با آنان، هرآنچه خود صلاح می دانند، همان کنند. و مردمان ما، در آن روز، آنقدر از میوه های درخت فهم تناول کرده اند که میوه ی تلخ ” تقاص” را دور بیاندازند.

در روزی که زیاد دور نیست، آبروی رفته ی ایران و ایرانیان را درهمه جای جهان، ترمیم خواهیم کرد. و به همگان نشان خواهیم داد که ایران و ایرانی، جز به افراختن پرچم پاکی و درستکاری و فهم، به چیزی دیگر چشم ندارند. به همه ی جهانیان نشان خواهیم داد که درنگاه فهم ما، مردمان بی گناه اسراییل، و شیعیان جنوب لبنان، یکسان اند.

درهمان روزی که زیاد دور نیست، از قانون عذرخواهیم خواست. و از شرم این که از او در این سالها، مضحکه ای جهانی پرداخته ایم، سربه زیر خواهیم برد، و به او قول خواهیم داد که به حرفش گوش کنیم و به اجرای همه جانبه ی بایدها و نبایدهایش همت ورزیم. به او قول خواهیم داد که سینه اش را با رعایت زشتکاری ها و ویژه خواری خواص، نخواهیم خراشید، و بساط وحیات هزار فامیل را برخواهیم چید.

قدر شهدا و آسیب دیدگان و مدافعان راستین خود را خواهیم دانست، و از باب نمونه، به درخانه ی خالقی پورها (پدر و مادر سه شهید) و به درخانه ی شهید همت و شهید باکری خواهیم رفت و به آنان خواهیم گفت : ما آنقدر فهم داریم که قدردان گوشه ی کوچکی از رنج شمایان باشیم.

برای آبادانی ایران عزیز، جانانه کارخواهیم کرد. تنبلی ها و مصرف فراوان را کنار خواهیم گذارد. و اعتیاد و هرزگی های همه جانبه را درمزبله های دره های دور دفن خواهیم کرد.

دستگاه قضایی خود را با عدل و انصاف و درستی، آشتی خواهیم داد. و اگر مردم بخواهند، عمله های جور را به عملگی در پشت دیوارهای اعتماد مخدوش شده ی مردمانمان، به اردوهای کار اجباری خواهیم فرستاد.

آزادگی از دست رفته را، وفهم را، و انصاف و رشد را، به منبرها و تریبون های مذهبی مان باز خواهیم آورد.

و سرآخر، به سخنان اسلامی که حیثیت اش در این سرزمین به تاراج رفته است، گوش خواهیم سپرد. و به او قول خواهیم داد حساب او را با حساب اسلامی که این روزها از دهان بی سوادان و پرخاشگرانی چون جنتی و صدیقی و سید احمد خاتمی و علم الهدی عربده می کشد و نفرت می پراکند، جدا سازیم.

عجب روز مبارکی است آن روز. روزی که خدای خوب ما، درست پا به پای خود ما، برای بارش برکات آن بی تاب است. بی تاب به هم پیوستن فهم ها و عشق ها و درایت های ما. روزی که زیاد دورنیست. روزی که درهمین نزدیکی هاست.


 
 

گزارش خبری
1390/4/2

یک هفته نامه محلی در استان کرمان روز چهارشنبه از‌‌ رها شدن بیماری دیگر توسط پرسنل یک بیمارستان دولتی خبرمی دهد.

به گزارش روزنامه روزگار، گزارش این حادثه در هفته نامه سخن تازه سیرجان منتشر شد و در این ماجرا راننده آمبولانس بیمارستان دولتی امام رضای سیرجان، پیرمردی تقریبآ ۷۰ ساله را در مقابل در خانه‌اش در آباده‌‌ رها کرد.

احمد کشاورز، پیرمرد تقریبآ ۷۰ ساله، دو هفته پیش از‌‌ رها شدن به این بیمارستان مراجعه کرده بود و پزشکان در ابتدا تشخیص دادند که او مشکل ریوی دارد اما در ادامه مشخص شد که او مبتلا به هپاتیت ب است.

دو هفته درمان رایگان!

بیماری بیمار و وخامت حال او سبب شد که بیمارستان تصمیم به‌‌ رها کردن بیمار کند؛ موضوعی که البته رییس شبکه بهداشت و درمان سیرجان آن را رد می‌کند.

سید علی رضوی می‌گوید: «این بیمار به دلیل ابتلا به بیماری هپاتیت ب و صعب العلاج بودن آن از سیستم ایمنی پایینی برخوردار بود، از این رو برای جلوگیری از وخامت حالش نباید در محیطی همانند بیمارستان نگهداری می‌شد چرا که احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی در این محیط برای این بیماران وجود دارد.»

آقای رضوی همچنین می‌گوید که این بیمار بدون سرپرست، وضع مالی خوبی نادرد و دو هفته نیز به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفته است.

راننده محبت کرد!

آقای رضوی می‌افزاید: «ما نمی‌توانستیم این بیمار را تا ابد در بیمارستان نگه داریم. از این رو راننده آمبولانس، بیمار را به خانه‌اش برد و کلید خانه را از همسایه گرفت و او را در منزلش قرار داد.»

رییس شبکه بهداشت و درمان کرمان همچنین می‌گوید که پس از‌‌ رها سازی بیمار، هر روز یک پرستار بر بالین بیمار حاضر می‌شد و درمان‌های لازم را انجام می‌داد و این بیمار نیز قرار است به بهزیستی تهران منتقل شود.

آقای مرتضوی پیش‌تر در مصاحبه با نشریه سخن تازه سیرجان گفته بود که «اصلآ ما متولی پیگیری سرنوشت این بیمار نیستیم. فقط اشتباه پرسنل ما این بوده که پس از اتمام درمان بیمار و ترخیص او، راننده محبت کرده و او را سوار ماشین کرده و تا دم در خانه آورده‌اند.»

پیرمرد چند بار بیهوش شد

در این میان یکی از همسایه‌های پیرمرد که او را می‌شناسد می‌گوید که او آبادانی ست و در حکومت قبلی، به جرم انقلابی بودن به این منطقه تبعید شد. پیرمرد پس از اتمام دوران محکومیت به آبادان باز می‌گردد که متوجه می‌شود همسرش از دنیا رفته و تصمیم می‌گیرد که برای ادامه زندگی دوباره به این منطقه برگردد.

همسایه پیرمرد ادامه می‌دهد که پیرمرد از نظر جسمانی بسیار ضعیف است به طوریکه چندین مرتبه در محجله‌مان بدحال و بیهوش شد.

اولین پرونده رهاسازی بیماران

اولین پرنده رهاسازی بیماران در شهر در سوم اردیبهشت ماه اتفاق افتاد. در آن زمان بیمارستانی در تهران، دو بیمار را که یکی از آن‌ها پایش شکسته و عفونت داشت و دیگری دچار سوختگی شده بود را به دلیل نداشتن پول درمان سوار امبولانس کرد و در زمینی کشاورززی‌‌ رها کرد.

این پرونده سر و صدای زیادی به پا کرد و مسئولان وزارت بهداشت زیر بار ماجرا نرفتند و در ‌‌نهایت معاون اول رییس جمهوری از آن به عنوان توطئه یاد کرد.

این موضوع واکنش دادستان تهران را به همراه داشت که گفته بود اگر معاون اول رییس جمهوری نتوان توطئه بودن این ماجرا را ثابت کند، حرف‌هایش مصداق نشر اکاذیب است.

معاون اول رییس جمهوری تا دیروز نتوانست دلایلی مبنی بر توطئه بودن ماجرا ارائه دهد و پرونده به دادگاه ارسال شد.

منبع: روزنامه روزگار (پی دی اف)

مرتبط:

وزیر بهداشت: رها کردن بيماران در اطراف تهران واقعيت نداشت

در پی رها کردن دو بیمار در اتوبان: مدير بيمارستان امام بركنار شد

کتک زدن جذامی ها و اخراج آنها از بیمارستان


 
 

1348/10/11
هوادارن جنبش سبز با ساخت نماهنگی به زبان انگلیسی تلاش کرده‌اند که جهانیان را از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در ایران آگاه کنند. آنها خواستار انتشار این ویدیو و رسیدن خبر اعتصاب غذا به گوش جهانیان شده‌اند. ۱۲ تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی از صبح روز شنبه (۲۸ خرداد) وارد اعتصاب غذای نامحدود شده‌اند. شش تن از زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج نیز در حمایت از اعتصاب غدای این ۱۲ زندانی به آنان پیوستند.

 
 

1390/4/2

در حالیکه احمد زیدآبادی، فعال مطبوعاتی و دبیرکل سازمان ادوار تحکیم طی دو سال اخیر کماکان بدون مرخصی به سر می برد، خانواده وی از ملاقات با وی در زندان و وضعیت وخیم جسمانی وی خبر داده اند.

خانواده این روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی، بعد از ملاقات صورت گرفته در پنجشنبه (دوم تیرماه) در زندان رجایی شهر، اعلام کردند که «از سه هفته پیش تا کنون، به نظر می رسد حداقل ده کیلو لاغر شده و این جای نگرانی بسیاری دارد.»

خانواده زیدآبادی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت وی همچنین گفته اند «یقینا به دلیل مرگ مرحوم مهندس عزت الله سحابی و هاله سحابی و هدی صابر- که از دوستان زیدآبادی بودند- تحمل این مصیبتها نیز که در زندان طاقت فرساست، سبب وضعیت فعلی وی شده است، چرا که هر چه از او پرسیدیم چرا لاغر شدی، جواب داد هیچ مشکلی ندارم... همه جور آزمایش داده ام ... اما گفته اند طوری نیست ...»

احمد زیدآبادی به شش سال زندان، پنج سال تبعید و محرومیت مادام العمر از هرگونه فعالیت سیاسی محکوم شده است.

منبع: جرس

 


 
 

1390/4/2

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات، روز پنجشنبه درباره «فعاليت مجدد» سازمان مجاهدين خلق هشدار داده و از مسئولان جمهوری اسلامی خواست تا به طور جدی «مراقب اطراف خود» باشند.

آقای مصلحی در يک گردهمايی با عنوان «همايش شهدای ترور» مدعی «اشراف گسترده» دستگاه های اطلاعاتی جمهوری اسلامی بر حرکت گروه‌های تروريستی شده ولی گفته است: «امسال گروهک منافقين مانند سال‌های اول انقلاب عمل نمی‌کند بلکه آنها متناسب با زمان، اقدام خود را انجام می‌دهند و از افراد پليد برای رسيدن به مقاصد شوم خود بهره می‌برند.»

وی افزوده است: «من به عنوان مسئول دستگاه امنيتی – اطلاعاتی کشور به مسئولان در هر سطح و رده‌ای هشدار می‌دهم که بايد مراقب اطراف خود به جد باشند.»

وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در عين حال گفته است: «گروهک منافقين هم اکنون در حال اضمحلال و از بين رفتن است اما اين به معنای آن نيست که تلاش‌های مذبوحانه اين گروهک تروريستی عليه ملت شريف ايران انجام نشود.»

حيدر مصلحی جزئيات بيشتری درباره علت اين هشدار نداده است.

بيشتر اعضای سازمان مجاهدين خلق که جمهوری اسلامی از آنها به عنوان «منافقين» ياد می‌کند در اردوگاه اشرف عراق ساکن هستند که از سوی دولت اين کشور محاصره شده است.

وزير امور خارجه عراق در سفر هفته اخير خود به تهران اعلام کرد که اعضای اين سازمان بايد تا پايان سال اين کشور را ترک کنند.

منبع: رادیو فردا و مهر


 
 

1390/4/2

آیت‌الله دستغیب، از مراجع تقلید شیعیان می‌گوید که مراجع دینی به خاطر «فشار‌ها و تهدید‌ها» سکوت کرده‌اند.

آیت‌الله دستغیب که در جلسه هفتگی خود در مسجد قبا سخن می‌گفت، تاکید کرد: «آقایان فقهایى هم که صحبت نمى‏ کنند، به معناى بد بودنشان نیست. وقتى احاطه‏ شان کرده ‏اند و تهدیدشان مى‏ کنند، چه بگویند؟ ما باکى از چیزى نداریم شاید آنها نگرانیهایی داشته باشند اما ان شاء اللَّه به موقع خود آنها هم حرف مى ‏زنند و اقدام مى‏ کنند.»

خواسته مردم آزادی موسوی و کروبی است
آیت الله دستغیب در ادامه گفت: «خواسته ‏هاى مؤمنین و دوستانى که جمهورى اسلامى را مى‏ خواهند این است که آقایان موسوى و کروبى آزاد شوند. اتفاقى که در جریان مشروطیت افتاد و شیخ فضل اللَّه نورى‏ رحمه الله با مظلومیت به شهادت رسید باید عبرت ما شود مبادا کسى که خود از روحانیت است (آقاى کروبى) بدست روحانیت گزندى ببیند، همچنانکه شیخ فضل اللَّه نورى‏ رحمه الله بر دار شد! همچنین آقاى موسوى، سید اولاد پیغمبر که همیشه با متانت سخن گفته و توهینى به کسى نکرده است یا سایر زندانیان سیاسى که خیلى چیزها در موردشان نقل شده!»

ثروتهای مملکت نباید برای سرکوب مردم سوریه هزینه شود
این عضو مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به اینکه ثروتهای مملکت باید برای مردم به هزینه گردد نه اینکه به سوریه فرستاده شود برای سرکوب مردم گفت: مهربان‏ بودن با مردم، امیددادن به جوانها و آزادى و اصلاح، مطابق قانون اساسى، باعث خوشحالى مردم مى‏شود و وضع را عوض مى‏ کند. مردم ایران مردم خوبى هستند و دوست مى‏ دارند حکومت صحیحى باشد. این همه ثروتهاى عمومى که مى ‏تواند کشور را تبدیل به بهترین کشورها کند، کجا باید هزینه شود؟ آیا باید به سوریه برود تا بر سر مردم آنجا بزنند؟

برخوردهای صورت گرفته با زندانیان سیاسی مطابق قانون و شرع نیست
وی در پایان با اشاره به ظلمهای خلاف شرع و قانون صورت گرفته در برخورد با زندانیان سیاسی گفت: ظلمهایى که در حق عزت اللَّه سحابى و هاله سحابى و رضا هدى‏ صابر شده، با آن وضع خاکسپارى آنها به هیچ وجه مطابق اسلام و قرآن نیست.

منبع:‌ کلمه و مردمک

 


 
 

1390/4/2


تنها دو روز پس از استعفای محمدشریف ملک‌زاده از معاونت وزارت امور خارجه، و یک روز پس از آنکه نمایندگان از استیضاح علی‌اکبر صالحی خبر دادند خبرگزاری‌ها از بازداشت این چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد خبر داده‌اند.

خبرگزاری فارس روز پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه نوشت که محمدشریف ملک‌زاده، دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، بازداشت شده است.

آقای ملک‌زاده از چهره‌های نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد است و به تازگی انتصاب وی به عنوان معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، دور تازه‌ای از انتقادهای نمایندگان مجلس از عملکرد دولت را به دنبال داشت.

در این زمینه بیش از ۳۰ نماینده مجلس طرحی را برای استیضاح علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه، به دلیل به کارگیری آقای ملک‌زاده در این وزارتخانه تهیه کردند. گرچه با انصراف آقای ملک‌زاده از این پست، استیضاح‌کنندگان روز گذشته خبر دادند که از این موضوع منصرف شده‌اند.

آقای ملک‌زاده از سوی استیضاح‌کنندگان متهم شده بود که «سوابق مسئله‌دار» وی مصالح نظام را به خطر می‌اندازد. در این زمینه در خبرها منتشر شد که نظر وزارت اطلاعات نیز در مورد انتصاب آقای ملک‌زاده به معاونت وزارت خارجه «منفی» بوده است.

در همین حال خبرگزاری مهر در گفت‌وگو با نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تأیید بازداشت محمدشریف ملک‌زاده در صبح روز پنجشنبه، دلیل بازداشت این چهره نزدیک به محمود احمدی‌نژاد را اتهامات مالی و وجود پرونده‌های فراوان در قوه قضائیه اعلام کرد.

اسماعیل کوثری به خبرگزاری مهر گفته است که کمیسیون امنیت ملی پیش از این نیز به دلیل اتهامات فراوان آقای ملک‌زاده هشدارهای زیادی را به وزیر امور خارجه و دیگر نهادهای دولتی داده بود.

این نماینده اصولگرای مجلس افزوده است که «ملک‌زاده در حالی از شورای عالی ایرانیان به معاونت وزارت خارجه رسیده بود که پرونده‌های زیادی از تخلفات اداری و مالی وی در قوه قضائیه مطرح بود.»

منبع: فارس، مهر و رادیو فردا

پیشینه
ملک‌زاده استعفا کرد، صالحی استیضاح نمی‌شود

مجلس مخالف انتصاب ملک‌زاده در وزارت خارجه است


 
 

در حمایت از ۱۲ زندانی بند ۳۵۰ صورت گرفت
1390/4/2

شش تن از زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج در حمایت از اعتصاب ۱۲ زندانی بند ۳۵۰ اوین دست به اعتصاب غذا زدند.

کیوان صمیمی، عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت‌الله طبرزدی شش زندانی سیاسی رجایی شهر کرج هستند که اعلام کردند تا زمانی که همراهانشان در بند ۳۵۰ اوین در اعتصاب غذا هستند با آنان همراه خواهند بود و اعتصاب می‌کنند.

۱۲ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی از روز شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده‌اند.

این زندانیان خواهان معرفی و مجازات عاملان قتل هدی صابر و هاله سحابی هستند.

بهمن احمدی امویی٬ حسن اسدی زیدآبادی٬ عمادالدین باقی٬ عماد بهاور٬ قربان بهزادیان نژاد٬ محمد داوری٬ امیرخسرو دلیرثانی٬ فیض الله عرب سرخی٬ ابوالفضل قدیانی٬ محمد جواد مظفر٬ محمدرضا مقیسه٬ عبدالله مومنی زندانیانی هستند که بیانیه اعتصاب غذا را امضا کرده‌اند.

مهدی اقبال عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی نیز از روز یکشنبه به این جمع پیوسته است.

بر اساس اخبار و گزارش‌ها محسن امین‌زاده که دو هفته گذشته به مرخصی آمده و پس از شرکت در مراسم مرحوم صابر به اوین فراخوانده شده بود نیز پیش از عزیمت اعلام کرد به اعتصابیون خواهد پیوست.

منبع: کلمه

پیشینه

اعتصاب غذای نامحدود ۱۲ زندانی سیاسی در اعتراض به جان‌باختن هدی و هاله


 
 

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس:
1390/4/2

نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس اعلام کرد که «دریاچه ارومیه به واسطه سوء مدیریتی که موجب رو به موت شدن این دریاچه شده، خون گریه می‌کند و نیازمند توجه جدی مسئولان است.»

آقای قاضی‌پور هشدار داده که اگر مسئولان مربوطه، طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه را به سرعت اجرا نکنند، «فاجعه‌ای رخ خواهد داد که حتی با صرف میلیارد‌ها تومان هم قابل بازگشت نخواهد بود.»

به گفته وی در صورت خشک شدن دریاچه ارومیه «بین یک تا ده میلیارد تن نمک توسط باد به مناطق شرق کشور منتقل می‌شود و می‌تواند زندگی چند میلیون نفر را تحت تاثیر قرار دهد.»

در سال‌های اخیر، شماری از حامیان حفظ محیط زیست در ایران نسبت به وضع بحرانی دریاچه ارومیه هشدار داده و خواستار اقدام دولت در جلوگیری از این بحران زیست محیطی شده‌اند.

در ماه فروردین سال جاری، تظاهراتی در برخی نقاط آذربایجان در اعتراض به بی‌توجهی به شرایط دریاچه اورومیه برگزار شد که به گفته سازمان‌های مدافع حقوق بشر، ماموران امنیتی شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کردند.

منبع: خانه ملت


 
 

شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:
1390/4/2

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان از دستگیری سه هزار و ۳۶۰ قاچاقچی مواد مخدر، تولیدکننده، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده در این استان طی دو ماه اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس حسن کرمی با بیان این مطلب٬ آخرین قیمت هر کیلو تریاک در این استان را دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر کیلو مواد مخدر شیشه را ۷۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

آقای کرمی افزود که طی دو ماه گذشته از این تعداد قاچاقچیان در مجموعه دو هزار و ۷۹۱ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول ترکیب افراد دستگیر شده را ۱۵۵ قاچاقچی، دو هزار و ۴۹۱ نگهدارنده و ۶۴۵ نفر توزیع‌کننده مواد مخدر اعلام کرده است.

طبق قوانین جمهوری اسلامی، مجازات حمل، نگهداری و خرید و فروش بیش از ۳۰ گرم از مواد مخدری همچون هروئین، شیشه و کراک مجازات اعدام دارد.

خرداد ماه گذشته عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم اعدام برای ۳۰۰ قاچاقچی مواد مخدر خبر داد بود.

منبع: خبرگزاری فارس


 
 

محمد حسینی وزیر ارشاد:
1390/4/2

محمد حسینی وزیر ارشاد گفته که «برخی فیلم‌ها از نظر حجاب و عفاف مورد نقد جدی هستند و ما از آن‌ها حمایت نمی‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی زنان ایران «وفا» آقای حسینی افزوده که «ساخت فیلم‌هایی که از نظر عفاف و حجاب مورد نقد هستند در دولت نهم و دهم هم وجود داشته است.»

به گفته وی «اینکه بگوئیم فیلم‌ها مربوط به گذشته است درست نیست زیرا برخی از این فیلم‌ها حتی در دولت نهم و دهم ساخته شده است.»

وزیر ارشاد با انتقاد از حمایت برخی دستگاه‌ها از ساخت چنین فیلم‌هائی گفت: «متاسفانه برخی نهادهای وابسته به نظام از ساخت این فیلم‌ها حمایت کرده‌اند.»

وی افزود: ‌«از دوستان وزارت ارشاد خواسته‌ایم به فیلم‌هایی که از ابتدا مشخص است با اعتقادات ما همسویی ندارد اگر هم مجوز می‌دهند از آن به هیچ وجه حمایت نکنند.»

از زمان به قدرت رسیدن محمود احمدی‌نژاد در ایران همواره هنرمندان تحت فشار قرار داشته‌اند. برخی مراجع تقلید نیز درباره لزوم رعایت حجاب و عفاف در تلویزیون و فیلم‌های سینمایی بارها تذکر داده‌اند.

منبع: وفا


 
 

صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه:
1390/4/2

صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه گفته است که «سیاست ما پذیرفتن گزارشگر ویژه حقوق بشر نیست.»

به گزارش ایرنا، اظهارات آقای لاریجانی در گفتگو با شبکه دو تلویزیون دولتی ایران و در واکنش به به انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر ایران از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مطرح شده است.

لاریجانی افزوده است: «در بحث حقوق بشر، حتما تعامل‌هایی با سازمان ملل خواهیم داشت لیکن در چارچوب‌های منطقی نه به عنوان ابزاری علیه کشورمان.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل در روز جمعه ۲۷ خردادماه سال جاری احمد شهید، وزیر امور خارجه سابق مالدیو را به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران معرفی کرد.

این شورا در نشست چهارم فروردین خود در ژنو با صدور قطعنامه‌ای به تعیین گزارشگر ویژه‌ای برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران رأی داده بود.

رئیس قوه قضائیه درباره  موضوع حقوق بشر گفته است: «متاسفانه حقوق بشر به یک ابزار سیاسی علیه هر کسی که نمی‌پسندند، تبدیل شده است»

وی همچنین گفته است: «مبانی حقوق بشر غربی قابل تحمیل نیست و نمی‌توانیم حقوق بشری که آن‌ها از مجموع فرهنگ لیبرالی بر ما تحمیل می‌کنند، بپذیریم زیرا نظام دینی ما می‌تواند خودش، نظام حقوق بشری بر اساس مبانی خودش داشته باشد.»

پیش از صادق لاریجانی نیز دو نماینده مجلس نیز گفته بودند، جمهوری اسلامی گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل را نخواهد پذیرفت.

منبع: رادیو فردا و ایرنا


 
 

1390/4/2

بر اساس خبر منابع محلی، روز جمعه 26 خرداد دهها اوباش با سلاح سرد به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد حمله كرده و به ارعاب و ضرب و شتم كادر پزشكی، بیماران و مردم حاضر در این بیمارستان پرداختند.

به گزارش جرس تعداد این افراد 150 نفر بوده و درحالی که در هفته گذشته و برای جلوگیری از اعتراضات و راهپیمایی مردمی بارها ماموران پلیس، یگان ویژه، امنیتی و لباس شخصی خیابان های مشهد را در اختیار گرفته بودند اما این افراد بدون حضور هیچ پلیسی به بیمارستان هاشمی نژاد حمله كردند.

گزارش جرس بر اساس گزارشی از روزنامه خراسان است که از روی وبسایت این روزنامه حذف شده است. روزنامه خراسان نوشته بود که این حمله به دنبال انتقال دو فرد که در اثر ضربات چاقو مجروح شده و به بخش جراحی بیمارستان هاشمی نژاد مشهد منتقل شده بودند اتفاق افتاد:

در ساعت حدود  19:30 عصر جمعه دو برادر که گفته می شود طی یک نزاع دسته جمعی در یک مجلس عروسی به شدت زخمی شده بودند برای مداوا به بیمارستان شهید هاشمی نژاد انتقال داده شدند وضعیت یکی از این دو مجروح به حدی وخیم اعلام شده بود که می بایست هرچه سریع تر به اتاق عمل انتقال می یافت. به بدن یکی از این دو نه ضربه کارد و چاقو و تبر وارد شده بود، ۵ ضربه به پشت، ۳ضربه به ران چپ و یک ضربه شدید نیز به سر مصدوم با سلاح برنده ای مثل تبر وارد آمده بود به گونه ای که قسمتی از مغز وی مشاهده می شد. به شکم و قفسه سینه نفر دوم نیز ۱۰ضربه چاقو وارد آمده بود این مصدوم نیز در حالت شوک (فشار پایین و درحال مرگ) قرار داشت. اما گروهی از اراذل و اوباش با سروصدا و فریاد وارد بیمارستان شدند و قصد داشتند تا از انتقال مصدوم به اتاق عمل جلوگیری کنند.

علی رغم حضور 4 ساعته این افراد در بیمارستان هاشمی نژاد و برهم زدن آرامش این بیمارستان و درگیر شدن آنها با تیم پزشکی، هیچ نیروی پلیس در این مدت در بیمارستان حاضر نشد.‏

گفتنی است در حالیكه روزنامه خراسان ‏در روز دوشنبه گزارش مفصلی با تیتر "4 ساعت وحشت و اضطراب در پی حمله مهاجمان چاقو به دست به بیمارستان هاشمی نژاد مشهد" در این رابطه منتشر كرده بود، این گزارش از وبسایت این روزنامه بلافاصله حذف شد. پس از حذف این گزارش از وبسایت روزنامه خراسان، فرمانده نیروی انتظامی مشهد در گفتگو با این روزنامه از حضور تنها دو نفر فرد مجروح در این حمله خبر داده است.

منبع: جرس و روزنامه خراسان (تیتر حذف شده, خراسان در ذخیره گوگل)


 


شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به 30mail-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به 30mail@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته