-----------------------------
همه خبرها و ديدگاهاي سانسور شده و پشت فيلتر جمهوري اسلامي مانده را يكجا و بي درد سر در "هستي نيوز" بخوانيد... http://groups.google.com/group/hasti-news/

--------------------------------------------







Google Groups
Subscribe to Hasti News
Email:
Visit this group

۱۳۹۰ تیر ۵, یکشنبه

Latest News from Norooz for 06/26/2011

Email not displaying correctly? View it in your browser.
این خبرنامه حاوی عکس است. لطفا امکان دیدن عکس را در ایمیل خود فعال کنید.



محمدرضا خاتمی در واکنش به خبر دیدار محرمانه علی لاریجانی با برخی اصلاح‌طلبان برای شرکت در انتخابات آینده مجلس گفت: ما مساله پشت پرده و نیاز به واسطه نداریم، بلکه اصول و برنامه‌هایی داریم که باید تضمین شود تا در انتخابات مشارکت کنیم.

نایب‌ رئیس مجلس ششم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: برگزاری انتخابات آزاد، به رسمیت شناختن احزاب و مطبوعات مستقل و آزادی زندانیان سیاسی خواسته اصلی ما است و هر کسی انتخابات پر شور می‌خواهد باید این شرایط را فراهم کند.

وی ادامه داد: پیش زمینه برگزاری انتخابات آزاد این است که به فرمایش امام (ره) نظامیان به پادگان‌ها برگردند و عرصه سیاسی را به فعالان سیاسی بسپارند، اگر کسی خواستار حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات است باید این شرایط را تامین کند.

خاتمی تاکید کرد: ما به روند گذشته انتقاد داریم و باید تضمین داده شود که انتخابات بر اساس اصول قانون اساسی و به صورت آزاد برگزار خواهد شد، ما نیز در صورت تحقق این اصول، توان پرشور کردن انتخابات آزاد را داریم و نجات کشور را نیز در برگزاری انتخابات آزاد می‌دانیم.


 


احمد منتظری فرزند ارشد مرحوم آیت الله حسین علی منتظری در نامه ای به رییس قوه ی قضاییه پرسیده است: مگر در ایران چه خبر است که اجازه نمی‌دهند یک ناظر بین المللی از آن بازدید نماید. ” آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است”.

وی در این نامه تاکید کرده است که اگر منظور این است که فجایعی که در زندان‌های ایران اتفاق می‌افتد مطابق مقررات اسلام است، پس بدانید که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران و مراجع تقلید مستقل و علمای بزرگوار به این اسلام شما کافرند. بدانید که فطرت های پاک مردم از چنین اسلامی بیزار است.

 

متن کامل این نامه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله منتظری به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی

 

ریاست محترم قوه قضائیه جناب آقای صادق لاریجانی

پس از سلام و تحیت، موضع گیری جنابعالی در مورد عدم پذیرش آقای دکتر احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران، بسیار موجب تأسف و تأثر است.

اولین مطلبی که به ذهن متبادر می‌شود این است که مگر در ایران چه خبر است که اجازه نمی‌دهند یک ناظر بین المللی از آن بازدید نماید. ” آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است”.

اگر حساب دستگاه تحت امر جنابعالی در رعایت حقوق بشر پاک است از محاسبه چه باکی دارید؟ اگر واقعاً به عملکرد نظام در زمینه رعایت حقوق بشر اطمینان دارید چرا اجازه نمی‌دهید نماینده رسمی یک ارگان رسمی بین‌المللی مثل سازمان ملل متحد برای بازرسی به ایران بیاید؟!

جنابعالی فرموده‌اید: “حقوق بشر اسلامی”. اگر منظور این است که فجایعی که در زندان‌های ایران اتفاق می‌افتد مطابق مقررات اسلام است، پس بدانید که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران و مراجع تقلید مستقل و علمای بزرگوار به این اسلام شما کافرند. بدانید که فطرت های پاک مردم از چنین اسلامی بیزار است.

پیامبر اسلام(ص) چه زیبا فرمود: “من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین ولم یجبه فلیس بمسلم.” هر کس صدای کسی را شنید که از مسلمانان استمداد می‌کند و پاسخی به او نداد از زمره اسلام خارج شده است.

اکنون انسان‌های فرهیخته و بی‌گناهی در دستگاه تحت نظر شما به زندان محکوم شده‌اند که حتی یک ساعت سلب آزادی آنان فاقد وجاهت شرعی و قانونی است. ۱۸ نفر از این عزیزان در زندان‌های مختلف اکنون در اعتصاب غذا هستند و با جانبازی و قرار دادن جان خود در طبق اخلاص به ظلمی اعتراض کرده‌اند که بر آنان و دوستانشان رفته و می‌رود. آیا جنابعالی خود را در مقابل این بی‌گناهان مسئول نمی‌دانید؟

اگر قبول دارید که آزادی بیان و قلم در شرع مقدس اسلام وجود دارد و در قانون اساسی جمهوری اسلامی به آن تصریح شده است با چه منطقی دگراندیشان و منتقدین را زندانی نموده‌اید؟!

در سیزده رجب که بسیاری از زندانیان عفو شدند، چند نفر از زندانیان سیاسی را مشمول عفو قرار دادید؟ امیدوارم هیچگاه زندانی نشوید و یا اگر شدید شرایط زندانتان آنقدر سخت نباشد که برای اعتراض به آن مجبور شوید از جان خود مایه بگذارید.

برادرانه از شما می‌خواهم، اکنون که قدرت و ابتکار عمل تا حدودی در دست شماست یک روز را در زندان حاضر شوید و به عنوان رئیس قوه قضائیه با زندانیان سیاسی بگذرانید و به صحبت‌های آنان گوش فرادهید، شاید تحولی در شما حاصل گردد و منشأ اقداماتی شایسته گردید.

جنابعالی اگر سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را دشمن بدانید، بهترین راه مقابله، خلع سلاح دشمن است. با رعایت حقوق بشر و از جمله آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصر از حضرات آقایان کروبی و موسوی، دشمن را خلع سلاح نمائید.

بیایید برای یکبار هم که شده به جای تکذیب و توجیه کارهای ناصوابی که شایسته این نظام نیست، دست به اصلاحات اساسی بزنید تا مورد رضایت خداوند کریم و مردم قدرشناس ایران قرار گیرید.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

احمد منتظری


 


جمعی از خانواده های زندانیان اعتصاب کننده غذا با ارسال نامه ای به گزارشگر ویژه حقوق بشر با ابراز نگرانی شدید از وضعیت موجود از ایشان تقاضا کردند برای ملاقات با زندانیان سیاسی و بررسی شرایط آنها هر چه سریعتر به ایران سفر کند.

در این نامه آمده است: شما در شرایطی به این سمت برگزیده شده‌اید که ما ایرانیان پس از دو سال تحمل سرکوب برنامه ریزی شده و کم سابقه، اکنون در معرض انواع جدیدی از سرکوب قرار گرفته ایم. سرکوب‌هایی که اینک تنها در صورت توجه فوری افکار عمومی و اقدام عاجل نهاد‌های ذیصلاح بین‌المللی ممکن است به فجایع جدیدی نینجامد.

خانواده زندانیان سیاسی در بخش دیگری از این نامه اظهار داشته اند: آنچه بر هدی صابر رفت نشان از آن دارد که سیاست زندان در جمهوری اسلامی درمورد اعتصاب غذا کنندگان تغییر کرده است. موارد مشابه در سالهای گذشته نشان می‌داد که زندانبانان با مراقبت پزشکی خاص، اعتصاب غذاکنندگان را با وجود اعتصاب‌هایی به مراتب طولانی‌تر از خطر مرگ می‌رهاندند. اما در مورد اخیر همه ی شواهد نشان از آن دارد که مقامات امنیتی ایران اعتصاب غذا کنندگان را به سوی مرگ می‌رانند. در این مورد حتی اجازه ندادند تا زندانی اعتصاب کننده تقاضا‌های دوستانش برای شکستن اعتصاب را از خارج زندان دریافت کند.

متن کامل این نامه که در اختیار سایت امروز قرار گرفته به شرح زیر است :

 

جناب آقای احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر در امور ایران

با ادای سلام و احترام، ما امضا کنندگان این نامه انتخاب جناب عالی به سمت گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر در امور ایران را به شما تبریک می‌گوییم.

شما در شرایطی به این سمت برگزیده شده‌اید که ما ایرانیان پس از دو سال تحمل سرکوب برنامه ریزی شده و کم سابقه، اکنون در معرض انواع جدیدی از سرکوب قرار گرفته ایم. سرکوب‌هایی که اینک تنها در صورت توجه فوری افکار عمومی و اقدام عاجل نهاد‌های ذیصلاح بین‌المللی ممکن است به فجایع جدیدی نینجامد.

ما خانواده‌های زندانیان سیاسی نامبرده‌ی زیر بدینوسیله به اطلاع جناب عالی می‌رسانیم که عده‌ای این زندانیان سیاسی از هفته‌ی پیش دست به اعتصاب غذا زده‌اند و عده ی دیگری از ایشان از امروز به اعتصاب غذای ایشان پیوسته‌اند. عده‌ای از خانواده‌این اعتصاب غذا در شرایطی صورت می پذیرد که دو هفته‌ پیش از این هدی صابر، یکی از سرشناس‌ترین زندانیان سیاسی پس از انتخابات که دست به اعتصاب غذای تر زده بود، تنها ظرف هشت روز جان باخت. مرگ او به گواهی کتبی ۶۴ تن از هم‌بندان او پس از آن رخ داد که به علت عدم رسیدگی پزشکی متعارف، حال او رو به وخامت نهاد و مأموران زندان با تأخیر بسیار او را به بهداری زندان منتقل کردند و در آنجا هم در حالی که به وضوح علایم حمله‌ی قلبی را با خود داشت مورد ضرب و شتم مقامات امنیتی قرار گرفت و بالأخره روز بعد تنها وقتی به بیمارستان منتقل شد که دیگر از نظر پزشکی کار از کار گذشته بود. مرگ او زود‌تر از یک روز بعد به خانواده‌ی او اعلام نشد. شهادت‌نامه‌ی کتبی زندانیان هم‌بند او درباره‌ی عدم رسیدگی عمدی و ضرب و جرح او از سوی زندانبانان اینک در دسترس است و تک‌تک ایشان می‌توانند در‌باره‌ی آنچه بر این زندانی در طول هشت روز اعتصاب غذا تا درگذشت او گذشته است مصاحبه شوند.

آنچه بر هدی صابر رفت نشان از آن دارد که سیاست زندان در جمهوری اسلامی درمورد اعتصاب غذا کنندگان تغییر کرده است. موارد مشابه در سالهای گذشته نشان می‌داد که زندانبانان با مراقبت پزشکی خاص، اعتصاب غذاکنندگان را با وجود اعتصاب‌هایی به مراتب طولانی‌تر از خطر مرگ می‌رهاندند. اما در مورد اخیر همه ی شواهد نشان از آن دارد که مقامات امنیتی ایران اعتصاب غذا کنندگان را به سوی مرگ می‌رانند. در این مورد حتی اجازه ندادند تا زندانی اعتصاب کننده تقاضا‌های دوستانش برای شکستن اعتصاب را از خارج زندان دریافت کند.

آنچه ما را تنها یک هفته پس از انتخاب شما به این سمت به فرستادن این نامه به شما واداشته است این است که اکنون جان عزیزان ما که همگی از زندانیان سرشناس سیاسی پس از انتخابات اند بیش از هر زمان دیگری به شدت در خطر است. مورد هدی صابر نشان می‌دهد که ما برای نجات جان ایشان و رفع خطری که از سوی زندانبانان متوجه جان ایشان است باید فوراً دست به کار شویم. در عین حال، صد‌ها زندانی سیاسی و عقیدتی دیگر اکنون در زندان‌های جمهوری اسلامی با انواع محکومیت‌ها و فشار‌های روحی و جسمی مغایر با مفاد تعهدات حقوق بشری جمهوری اسلامی دست به گریبان اند.

تقاضای ما از شما این است که به صورت فوری و بدون درنگ برای ملاقات با این زندانیان سیاسی اعتصاب‌کننده به ایران سفر کنید.

ما از شما می‌خواهیم در گفتگو با مقامات ذیصلاح در ایران از ایشان مؤکداً بخواهید تا مراقبت‌های پزشکی لازم برای زندانیان اعتصاب کننده را در اختیار ایشان بگذارند و مرگ ایشان را تسهیل نکنند.

ما از شما همچنین می‌خواهیم در گفتگو با این زندانیان دلایل ایشان برای آغاز اعتصاب غذا و شرایط ایشان برای پایان آن را بشنوید و به اطلاع مراجع ذیصلاح بین‌المللی و افکار عمومی برسانید.

از شما به خاطر تلاش‌تان پیشاپیش سپاسگزاری می‌کنیم.

با احترام خانواده های:

احمدی امویی، اسدی زیدآبادی، امین زاده، بهاور، بهزادیان نژاد، دلیرثانی، عرب سرخی، قدیانی، مقیسه، مومنی‬، ‫باستانی ‫و سحرخیز‬


 


سید محمد خاتمی در پیامی خطاب به ۱۹ زندانی اعتصاب کننده ضمن ابراز نگرانی از وضعیت جسمی آنان درخواست کرد این اعتصاب شکسته شود.

رییس جمهور سابق کشورمان در دیداری که با مریم شربتدار قدس، همسر فیض الله عرب سرخی عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی داشته است تاکید کرد: اگر صدای ما به مسئولان می رسد از آنان می خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.

سید محمد خاتمی در این پیام از فیض الله عرب سرخی خواسته که به همراهان خود پیغام وی را که “آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است” برساند.

بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمد جواد مظفر، محمدرضا مقیسه، عبدالله مومنی، مهدی اقبال، کیوان صمیمی، عیسی سحر خیز، مسعود باستانی، علی عجمی، جعفر اقدامی و حشمت الله طبرزدی و محسن امین زاده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین و رجایی شهر کرج هستند که در اعتراض به جان باختن هدی صابر و هاله سحابی از روز شنبه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند. خانواده های این زندانیان گفته بودند که این زندانیان خواهان معرفی و مجازات عاملان قتل هدی صابر و هاله سحابی هستند و مسولان باید به این خواسته توجه کرده و از رخداد فاجعه ای دیگر جلوگیری کنند.

بر اساس اخبار و گزارش ها محسن امین زاده که دوهفته ی گذشته به مرخصی آمده و پس از شرکت در مراسم مرحوم صابر به اوین فراخوانده شده بود نیز پیش از عزیمت اعلام کرد که به اعتصابیون خواهد پیوست. وی روز گذشته دچار افزایش شدید فشار خون شده وضعیت جسمی بسیار نامناسبی دارد. هم بندیان او نگران وضعیت جسمانی وی هستند. همچنین ابولفضل قدیانی و عبدااله مومنی دو تن از این زندانیان هستند که دیروز به بهداری زندان اوین منتقل شده اند . قدیانی نیز با توجه به بیماری قلبی وضعیت نگران کننده ای دارد .

گفتنی است عماد باقی روز دوشنبه بعد از پایان یافتن دوران محکومیت از اوین آزاد شده و محمد جواد مظفر نیز برای شرکت در مراسم ترحیم مادر همسرش به مرخصی آمده است، اما همچنان در اعتصاب غذا باقی مانده است.

متن کامل این پیام که در اختیار کلمه قرار گرفته به شرح زیر است:

برادر عزیز جناب آقای عرب سرخی

با سلام

چند روزی است که شما و عده ای از عزیزانی که در زندان بسر می برند به اعتصاب غذا دست زده اید و این امر همه ما را نسبت به سلامتی شما نگران کرده است و پاره ای اخبار نیز این نگرانی را تشدید می کند.

انتظار همه این است که به تقاضای دوستان، سریعا این اعتصاب شکسته شود. آنچه مهم و فوری است حفظ سلامتی شما و بازگشتتان به زندگی عادی است امیدوارم این تقاضا مورد اجابت قرار گیرد.

از سوی دیگر اگر صدای ما به مسئولان می رسد از آنان می خواهیم که یکبار هم که شده است از طریق مذاکره با معترضان به حل مسائل بپردازند.

آنان مطالبی دارند که در جریان مذاکره بهتر می توان به آنها رسیدگی کرد تا یا دوستان قانع شوند یا مطالب آنان مورد توجه و اجابت قرار گیرد.


 


زندانی های اعتصاب کننده غذا، چهارشنبه و پنج شنبه گذشته به دادسرای زندان اوین برده شدند اما حاضر به پاسخگویی به سوالات بازجوها و بازپرس ها نشدند.

این زندانیان که از روز ۲۸ خرداد ماه اعتصاب غذای نامحدودشان را در اعتراض به جان باختن هدی صابر روزنامه نگار و فعال ملی- مذهبی و هاله سحابی، فعال جنبش زنان آغاز کرده اند، اکنون به جای توجه مسوولان زندان و مقامات قضایی به این وقایع ناگوار و رسیدگی به آن، با تهدید و بازجویی روبرو شده اند.

طبق خبرهای رسیده به کلمه، روز چهارشنبه (اول تیر ماه ) مسوولان زندان وقتی قصد داشتند هر دوازده اعتصاب کننده را با چشم بند برای بازجویی به دادسرای زندان اوین منتقل کنند با اعتراض اعتصاب کنندگان مواجه شدند و گفتند که مجبور کردن زندانی به استفاده از چشم بند برخلاف قوانین شهروندی است و آنها حاضر نیستند به آن تن بدهند.

این زندانیان در این روز با زور و اجبار به دادسرای اوین برده شدند اما به نشانه اعتراض از پاسخ گویی به سوالات بازجوها خودداری کردند.

به گفته برخی از کارکنان دادسرای اوین، ۱۲ زندانی اعتصاب کننده به جای پاسخ گویی به سوالات بازجوها، در راهروی این دادسرا نماز جماعت بر پا کردند.

آنها هچنین در اعتراض به برخورد مسوولان دادسرای اوین، گفتند :«همه ما شاهد گفته های آقای صابر درباره ضرب و شتم وی در هنگام اعتصاب غذا در بهداری زندان بوده ایم و شاهد بوده ایم که در انتقال وی به بیمارستان چقدر تعللی صورت گرفت و حالا به جای رسیدگی به این برخوردهای غیز قانونی و مرگ مشکوک هدی صابر و هاله سحابی قصد بازجویی از ما رادارید .»

۶۴ تن از زندانیان بند ۳۵۰ بعد از شهادت هدی صابر شهادت نامه ای نوشتند، شهادت نامه ای که بر اساس آن مشخص شد هدی صابر قبل از انتقال به بیمارستان در بهداری زندان اوین توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. هدی صابر بعد از بازگشت از بهداری به هم بندانش گفته که از ماموران زندان شکایت خواهد کرد. به گفته زندانیان او ازدرد به خود می پیچیده و فریاد می زده که از آنان شکایت خواهد کرد.

طبق گزارش خبرنگار کلمه، مقامات دادسرای اوین، اعتصاب کنندگان را تهدید کرده و گفته اند به خاطر این اقدام بر احکام زندان شان افزوده خواهد شد و پرونده های جدیدی برای اعتصاب شان باز می شود.

براساس همین گزارش، در روز بعد(پنج شنبه) عبدالله مومنی و امیر دلیرثانی به دادسرای اوین انتقال داده شدند.

خبرها حاکی از این است که با عبدالله مومنی، سخنگوی ادوار تحکیم و امیر خسرو دلیر ثانی، فعال ملی –مذهبی برخورد های تند و نامناسبی صورت گرفته است.

بازجویان حتی به دلیرثانی گفته اند اعتصاب اولیه وی و هدی صابر موجب به وجود آمدن و گسترش چنین رفتارهایی دربین سایر زندانیان شده است.

هدی صابر و امیر خسرو دلیر ثانی دو فعال ملی – مذهبی پس از شنیدن خبر شهادت هاله سحابی و حوادث پیش آمده در جریان تشییع پیکر عزت الله سحابی فعال ملی – مدهبی دست به اعتصاب غذا زدند ، که این اعتصاب غذا منجر به شهادت هدی صابر در هشتمین روز اعتصابش شد امیر خسرو دلیر ثانی در هفته های اخیر برای دومین بار دست به اعتصاب غذای اعتراضی می زند.

زندانیان سیاسی اعتصاب کننده اوین تاکید کرده اند که هدی صابر بر اثر رفتار سهل انگارانه و مغرضانه در برابر آثار اعتصاب و با ضرب و شتم شهید شده است.

بهمن احمدی امویی، حسن اسدی زیدآبادی، عمادالدین باقی، عماد بهاور، قربان بهزادیان نژاد، محمد داوری، امیرخسرو دلیرثانی، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، محمد جواد مظفر، محمدرضا مقیسه و عبدالله مومنی زندانیان سیاسی ای بودند که با صدور بیانیه ای آغاز اعتصاب غذای اعتراضی و نامحدود خود را اعلام کردند. بعد از آزادی باقی و به مرخصی رفتن مظفر، محسن امین زاده و مهدی اقبال به جمع اعتصاب کنندگان زندان اوین پیوستند .


 


گروهی از روزنامه‌نگاران داخل کشور با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به اعتصاب‌کنندگان در اوین و رجایی‌شهر ضمن تاکید بر رسیدگی به مطالبات آنان، خواستار پایان اعتصاب غذای ۱۹ زندانی سیاسی شدند. آنها در این بیانیه با اشاره به بازتاب گسترده اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در میان اقشار مختلف جامعه، از آنان خواسته‌اند برای جلوگیری از تداوم تاثیرات منفی این اقدام بر سلامتی‌شان به اعتصاب غذای خود پایان دهند.

به گزارش کلمه، روزنامه‌نگاران امضاکننده این نامه همچنین از مسئولان مربوطه اعم از رییس دستگاه قضایی، نمایندگان و رییس مجلس و همچنین رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواسته‌اند با تلاش برای بررسی علل مرگ هاله سحابی و هدی صابر که منجر به شکل‌گیری این اعتصاب‌ها شده است، از تکرار چنین «اتفاقات دردناکی» جلوگیری کنند. متن کامل این بیانیه که به امضای ۱۱۸ روزنامه‌نگار فعال در رسانه‌های داخل ایران رسیده، بدین شرح است:

به نام خدا

عزیزان در اعتصاب!

ما جمعی از روزنامه نگاران فعال در رسانه‌های داخل ایران ضمن ارج گذاشتن به پایداری شما بر خواسته‌های بحق تان درباره رعایت آزادی‌های مصرح سیاسی و شهروندی تقاضا داریم که به اعتصاب غذای خود پایان دهید. پیام اعتصاب شما در میان اقشار مختلف جامعه ایران طنین انداز شده و ما به عنوان اهالی قلم رسالت خود می‌دانیم که این پیام را هر چه بیشتر بازتاب دهیم.

نگرانی درباره تاثیرات اعتصاب غذا بر وضعیت سلامت شما عزیزان مساله‌ای نیست که بتوان در مقابل آن سکوت کرد. بنابراین ضمن احترام به این اقدام از سرِ آگاهی که مطمئنا با در نظر گرفتن همه جوانب آن اتخاذ شده است، بار دیگر بر تقاضای خود مبنی بر پایان اعتصاب شما پای‌فشاری می‌کنیم.

در پایان از مسوولان قضایی می‌خواهیم ماجرای درگذشت هاله سحابی و هدی صابر را پیگیری کنند و به ابهام های فراوان در این باره پاسخ دهند تا دستکم بخشی از مطالبات زندانیان اعتصاب کننده برآورده شود. همچنین از رئیس قوه قضائیه، رییس مجلس و نمایندگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می خواهیم به فراخور جایگاه قانونی و شرعی خود به دغدغه‌هایی که سبب شکل‌گیری چنین اعتصاب گسترده‌ای در زندان‌های کشور شد رسیدگی کنند تا بار دیگر شاهد چنین اتفاق دردناکی نباشیم. از طرف دیگر باید یادآوری کنیم که حفظ و تامیین امنیت جانی عزیزان زندانی برعهده مسئولین قضایی است.

امید و انتظار ما آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی است.

ابراهیم‌زاده، حمیدرضا

ابراهیم‌زاده، فرزانه

آذرپیک، صبا

افروزمنش، مهدی

افشارنیک، مهدی

آقایی، ساسان

اکرمی، علی

امامی، پروین

امرآبادی، مهسا

امرایی، امیلی

امیرآبادیان، نزهت

امیرشاهی، افشین

امیری، مهدیس

امین، سعیده

ایران‌مهر، امید

ایکدر، سولماز

بابایی، سما

بزرگیان، علی

بنی‌یعقوب، ترانه

بنی‌یعقوب، ژیلا

بهره‌مند، شیما

بیگدلی، زهرا

پاک‌نهاد، ایمان

پورنجاتی، احمد

تخیری، نسرین

توحیدی، مرجان

توشه، امید

جعفرزاده، زهرا

جعفری، حمید

جعفری، نوشین

جلالی، کاوه

جلالی‌پور، بهناز

جلودارزاده، رضا

جوالچی، رضا

جودکی، نرگس

چوپانکاره، زهرا

حاجی‌رحیمی، مرجان

حسین نجاتی، محمد

حسینی، ملیحه

حضرتی، غزال

حقیقت‌نژاد، رضا

حکمت، علی

حکمت، مهسا

حیدری، ابراهیم

حیدریان، جواد

خانی، آزاده

خجسته‌رحیمی، رضا

خدابخش، سعیده

خسروی، الهه

خسروی، مازیار

درفشی، دنا

دهقان، علی

دوراندیش، هومان

ذاکری، بابک

راد، نیما

رحیم نژاد

رستگاری، ثمینا

ریاحی، طاهره

زارع‌کهن، نفیسه

زعیم‌زاده، مهدی

زمانی، پریسا

سحر، بیاتی

سراب‌پور، سونیتا

سوری، پوریا

شاهسمندی، مریم

شبانی، مریم

شجاعیان، رضا

شریف، شهرام

شعاعی، حنیف

شعردوست، صبا

شفیعی، حامد

شمس‌الواعظین، ماشاالله

شمیرانی، سارا

شهبازی، آرزو

شهرابی، شیما

شیرافکن، آمنه

صارمی، نیوشا

صدرآرا، روزبه

صفری، زینب

طباطبایی، ریحانه

طباطبایی، مرجان

عاشوری‌نیا، آرش

عالی، علی

عزتی، آیدا

علیپور، محمدحسن

غنی، مهدی

غیبی، رضا

فرحزاد، آرش

فرهادیان، سروش

فغفوری، گیسو

قدیمی، مهدی

قوانلوقاجار، مصطفی

کلینی، نیکو

گلبری، اعظم

لقایی، ساقی

لقایی، مرجان

مازندرانی، احسان

مافی، حمید

متقی، سمیه

متین‌نیا، نازنین

محدث، امید

محقق، صدرا

محمدی، سلیمان

منصورخانکی، رضا

منطقیان، ترگل

مهرزاد، محمدحسین

موسوی، آمنه

موسوی، پژمان

مومنی، مینو

مومیوند، بیژن

میرزایی، مریم

نادم، رضا

ناعمه، مرتضی

نراقی، مریم

نوروزپور، فرشاد

نوروزی، یاسر

نیکونظر، لیلی

همتی، شهرزاد


 


جمعی از زنان اصلاح طلب در نامه ای خطاب به زندانیان اعتصاب کنندگان ضمن درخواست پایان این اعتصاب، شهادت هاله سحابی و هدی صابر را نشانه ای دیگر از خروج دستگاه قضایی و حاکمیت ازمسیر عدالت دانسته اند و اقدام اعتراضی اعتصاب غذا کنندگان را واکنشی انسانی به پلشتی هایی که به نام دین و ولایتمداری صورت می گیرد عنوان کرده اند.

در این نامه آمده است: “نگرانی شدید از وضعیت سلامتتان که خانواده های عزیزتان را مضطرب و پریشان کرده ما را برآن داشت که مادرانه و خواهرانه از شما استدعا کنیم اینک که صدای اعتراض مدنی شما در سراسر جهان طنین انداخته و مسئولیت اجتماعی و انسانی تان را انجام داده اید، بیش از این تن عزیزتان را رنجه ندارید و دست از اعتصاب غذا بکشید.”

متن کامل این نامه به گزارش تحول سبز به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

و خداوند قربانی ابراهیم را به خاطر صداقت و ایمان او و هاجر و اسماعیلش قبول کرد.

فرزندان سبز و سرفراز میهن، برادران غیور و دردمند!

کیست که نداند روح و تن رنجور زندانی تنها سرمایه اوست که دست ستم نمی تواند مالکیت آن را علیرغم همه آسیب های وارده به دست آورد و کیست که نداند شما عزیزان این سرمایه ارجمند را به پای آزادگی و شرافت و انسانیت قربان کرده اید؟!

شهادت مظلومانه هاله سحابی و عروج عارفانه هدی صابر در پی آن، هر دو نشانه ای از خروج دستگاه قضایی و حاکمیت از مسیر عدالت و بلکه جاده انصاف و مروت است. و اقدام اعتراضی شما عزیزان واکنشی انسانی است به پلشتی هایی که به نام دین و ولایتمداری در سرزمین دلیران و پاکان می شود.

در نیت صادق و اقدام خیرتان تردید نداریم اما در عین حال نگرانی شدید از وضعیت سلامتتان که خانواده های عزیزتان را مضطرب و پریشان کرده ما را برآن داشت که مادرانه و خواهرانه از شما استدعا کنیم اینک که صدای اعتراض مدنی شما در سراسر جهان طنین انداخته و مسئولیت اجتماعی و انسانی تان را انجام داده اید، بیش از این تن عزیزتان را رنجه ندارید و دست از اعتصاب غذا بکشید.

خداوند به شما اجر افزون دهد و روح شهدای جنبش سبز به ویژه شهیده مظلومه هاله سحابی و یار دیرینه خانواده های زندانیان سیاسی، هدی صابر را با اولیاء و مقربان درگاهش محشور فرماید.

 

جمعی از زنان اصلاح طلب

۳/۴/۱۳۹۰


 
شما این خبرنامه را به این دلیل دریافت می کنید که ایمیل شما پس از تایید وارد لیست دریافت کنندگان شده است. برای لغو عضویت از این خبرنامه به این لینک مراجعه کنید یا به norooz-unsubscribe@sabznameh.com ایمیل بزنید. با فرستادن این خبرنامه به دوستان خود آنها را تشویق کنید که عضو این خبرنامه شوند. برای عضویت در این خبرنامه کافی است که به norooz@sabznameh.com ایمیل بزنید. برای دریافت لیست کامل خبرنامه های سبزنامه به help@sabznameh.com ایمیل بزنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

خبرهاي گذشته